158660
Book
In basket
Jakość w agile : zwinna droga do sukcesu / Karolina Zmitrowicz, Rafał Stańczak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, copyright 2018. - XV, [3], 323, [2] strony : ilustracje, fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
1. Zarządzanie jakością. Kultura jakości w organizacji 1.1. Koncepcja zarządzania jakością Koncepcja Zarządzanie jakością Zarządzanie przez 1.2. Ustalenie procesu zarządzania 1.3. Proces transformacji z podejścia tradycyjnego do zwinnego Kontekst zarządzania jakością Planowanie czynności zapewniania jakości i testowania Postęp prac Proces zgłaszania i naprawy defektów 1.4. Modele funkcjonowania zespołów – podejście tradycyjne a zwinne Zapewnianie jakości w Pojedynczy zespół pracujący nad jednym produktem Wiele zespołów pracujących nad jednym produktem 2. Inżynieria wymagań w projektach zwinnych 2.1. Wprowadzenie do inżynierii wymagań Zadania i czynności inżynierii Śledzenie powiązań 2.2. Interesariusze – z kim i dla kogo? Wizja produktu 2.3. Metody oraz formy pozyskiwania i dokumentacji wymagań Historyjki użytkownika Model INVEST Persona Przypadki użycia Prototypy, makiety, szkielety 2.4. Przegląd wymagań i zgłaszanie poprawek Kontrola jakości Definicja gotowości i ukończenia – kiedy można zacząć, a kiedy już skończyć Walidacja wymagań i współpraca z biznesem – pielęgnacja rejestru produktu 2.5. Wsparcie Mapy myśli Modelowanie oprogramowania Modelowanie procesów biznesowych Prototypowanie Narzędzia wspierające pracę grupową Budowanie strategii testów w organizacji 3.1. Strategia na poziomie organizacji 3.2. Polityka i ogólna strategia testów 3.3. Poziomy testów Pojęcie weryfikacji i walidacji Poziomy testów 3.4. Piramida testów w 3.5. Koncepcja kwadrantów testowych 3.6. Różne podejścia do testowania Testowanie oparte na ryzyku Testowanie oparte na modelach 3.7. Podejścia do tworzenia i wytwarzania architektury TDD BDD, SBE, ATDD Mikroserwisy 3.8. Zarządzanie ryzykiem – techniki i metody Tradycyjne zarządzanie ryzykiem Plan zarządzania ryzykiem Zwinny proces zarządzania ryzykiem Identyfikacja ryzyk w projektach zwinnych Wartość zarządzania ryzykiem Strategie reakcji na ryzyko 3.9. Strategia automatyzacji Cel automatyzacji Co warto i można automatyzować Problemy związane z automatyzacją Wykorzystanie narzędzi Wprowadzanie nowych narzędzi w organizacji Weryfikacja zakładanej koncepcji Analiza porównawcza 3.10. Dokumentacja testów – szablony i dobre praktyki 3.11. Organizacja pracy w zespole Wartości wspierające pracę zespołową Praca w parach Praca w zespołach rozproszonych 3.12. Wsparcie narzędziowe Narzędzia wspierające pracę grupową Narzędzia wspierające planowanie prac Inne narzędzia 4. Planowanie testów w projekcie 4.1. Testowanie w projekcie 4.2. Organizacja i model pracy Przygotowanie modelu Budowa repozytorium scenariuszy testowych Przepływ pracy dla scenariuszy testowych Planowanie działań testowych 4.3. Realizacja kampanii testowej 4.4. Raportowanie wyników kampanii testowej Raporty z procesów zarządzania jakością 4.5. Środowiska i dane testowe 4.6. Wsparcie narzędziowe Narzędzia do zarządzania wiedzą Narzędzia do zarządzania zgłoszeniami Narzędzia do zarządzania testami Narzędzia wspierające planowanie prac Narzędzia wspierające pracę grupową 5. Techniczne zapewnienie jakości 5.1. Pojęcie długu technicznego 5.2. Standardy budowania kodu 5.3. Testy jednostkowe Raportowanie z testów automatycznych 5.4. Statyczna analiza kodu 5.5. Przeglądy/inspekcje kodu 5.6. Agile a DevOps Praktyki pracy ciągłej 5.7. Wsparcie narzędziowe Zintegrowane środowisko programistyczne Repozytoria kodu źródłowego Narzędzia do testów jednostkowych Narzędzia do raportowania pokrycia kodu testami jednostkowymi Narzędzia do analizy statycznej Narzędzia do budowania wersji 6. Testowanie wartości biznesowej produktu Testy eksploracyjne Zarządzanie testami oparte na sesjach Inne rodzaje testów 6.1. Retrospekcja postępu prac 6.2. Wsparcie narzędziowe Raportowanie z SBTM Narzędzia wspierające testy na wielu przeglądarkach i systemach operacyjnych 7. Utrzymanie produktu 7.1. Zarządzanie incydentami 7.2. Koncepcje obsługi zgłoszeń na produkcji Analiza przyczyn źródłowych problemu wraz z sugestią procesu naprawczego 7.3. Wsparcie narzędziowe Narzędzia wspierające RCA Narzędzia do monitoringu wsparcia produkcji Narzędzia do zarządzania wiedzą Wspólne tworzenie dokumentów Tablice kanbanowe 8. Ciągłe zapewnienie jakości Zwinne myślenie 8.1. Koncepcja łańcucha bramek jakości 8.2. Zapobieganie występowaniu problemów Techniki i metody zapewniania jakości Monitoring 8.3. Wsparcie narzędziowe Narzędzia do monitoringu infrastruktury i systemów IT 9. Dobrze. Lepiej. Bardzo dobrze. Lepsze zarządzanie jakością w Agile 9.1. Wizualizacja potrzeb związanych z zarządzaniem jakością w organizacji plus edukacja wewnątrz firmy Ewangelista zapewniania jakości Zwinne gildie. Model Spotify 9.2. Jak i gdzie zdobywać wiedzę? Szkolenia i certyfikacje Coaching Meetupy – cykliczne spotkania społeczności Idea open space Konferencje Podsumowanie Manifest zwinnego zarządzania jakością Praktyki zwinnego zarządzania jakością
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 145938 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 315-[317].
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności