158664
Book
In basket
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 126)
Współczesny nauczyciel - wymagania edukacyjne i społeczne oraz trudności realizacyjne Kompetencje nauczyciela obciążenia wynikające z wykonywania zawodu nauczyciela Główne przyczyny i obszary trudności w pracy pedagogicznej Syndrom wypalenia zawodowego Krytyczne spojrzenie na standardy i realia edukacji nauczycielskiej Psychospołeczne determinanty efektywności zawodowej nauczyciela Struktura oraz przyjęty model kompetencji psychospołecznych Kompetencje emocjonalne Umiejętności i dyspozycje emocjonalne - inteligencja emocjonalna Świadomość własnych emocji Skłonność do empatii Rozpoznawanie emocji z ekspresji mimicznej Znaczenie inteligencji emocjonalnej w zawodzie nauczyciela Kompetencje społeczne Umiejętności asertywne Definiowanie asertywności i jej koncepcje teoretyczne Uwarunkowania asertywności Kształtowanie umiejętności asertywnych Asertywny nauczyciel asertywny uczeń Umiejętność komunikacji interpersonalnej Proces komunikowania się i style konwersacyjne Trudności w porozumiewaniu się Komunikowanie niewerbalne Niektóre czynniki warunkujące sposób komunikowania się Komunikacja w relacji nauczyciel-uczeń Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych Rozumienie pojęcia konfliktu i jego przyczyny Dynamika konfliktów interpersonalnych Style zachowania w sytuacji konfliktu Konflikty w środowisku szkoln1rm oraz ich rozwiązywanie przez nauczycieli Kompetencje w zakresie kształtowania pozytywnego obrazu siebie Umiejętność prawidłowej samooceny Pojęcie samooceny i jej struktura Czynniki determinujące samoocenę Poziom samooceny a funkcjonowanie człowieka w sytuacjach społecznych i zadaniowych Poczucie własnej wartości nauczyciela i jego rola w budowaniu prawidłowej samooceny uczniów Kompetencje w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych Umiejętność radzenia sobie ze stresem Koncepcje teoretyczne wyjaśniające zjawisko stresu Uwarunkowania skuteczności radzenia sobie w sytuacjach stresu Następstwa stresu Stres w zawodzie nauczyciela, jego źródła i strategie zaradcze Zmienne i ich operacjonalizacja opis zastosowanych narzędzi badawczych i metod statystycznych Kompetencje psychospołeczne jako zasoby osobiste przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego Inteligencja emocjonalna i skłonność do empatii Efektywność zachowań w sytuacjach wymagających asertywności ekspozycji społecznej oraz bliskiego kontaktu interpersonalnego Preferowane sposoby rozwiązywania konfliktów Radzenie sobie w sytuacjach stresu Samoocena globalna oraz samoocena posiadanych predyspozycji do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego Zależności między elementami strukturalnymi kompetencji psychospołecznych Inteligencja emocjonalna a empatia Kompetencje emocjonalne a kompetencje społeczne Kompetencje emocjonalne i społeczne a radzenie sobie ze stresem Samoocena a kompetencje emocjonalne, społeczne i radzenie sobie ze stresem Kompetencje psychospołeczne studentów a nastawienie do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego Kompetencje psychospołeczne - różnice międzypłciowe Związki wewnątrz struktury kompetencji psychospołecznych Propozycja kształcenia kandydatów na nauczycieli w obszarze kompetencji psychospołecznych
Sygnatura czytelni BWF: X C 29
Media files:
Availability:
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8178 (1 egz.)
Magazyn
Copies are only available in the library: sygn. 146495 E N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 163-184.
Language note
Streszczenie w języku angielskim.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności