158660
Book
In basket
CZĘŚĆ I. CO TO JEST TUTORING? KIM JEST TUTOR? Rozdział 1. Czym jest tutoring? Piotr Czekierda Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy) Tutoring, coaching, mentoring - różnice i podobieństwa Inspirować do wielkości Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu Bartosz Fingas Relacja mistrz-uczeń Edukacja spersonalizowana i etyka cnót Psychologia pozytywna Tutoring - między ideałem a rzeczywistością Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem Marcin Szala Specyfika pracy tutora Stawanie się tutorem Proces kształcenia tutorów Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować? Damian Godlewski Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring? Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje? Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu? Sposoby finansowania programów tutoringowych CZĘŚĆ IL TUTORING - OBSZARY ZASTOSOWAŃ I BADANIA Rozdział 1. Tutoring szkolny - personalizacja edukacji Paweł Zuchniewicz Bitwa o człowieka Razem możemy więcej Personalizacja a indywidualizacja Rzecznik Rozdział 2. Tutoring akademicki - pomiędzy epistemą a doxa. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego Beata Karpińska-Musiał Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej? Doxa i epistema w tutoringu - spotkanie idei z doświadczeniem Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna Podmiot „stający się" i „tożsamość narracyjna" - hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego ... 139 Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI) Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa? Marta Kowalczuk-Walędziak Dyskusja i wnioski końcowe Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych Joanna Gardynik Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa Marek Budajczak Główne terminy i ich definicje Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring-edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie Krzysztof Słaboń Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?" i wspólna wizja Myślenie strategiczne i zmiana Rozdział 1. Tutoring w szkole Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu Miłosz Piękny, Katarzyna Rudnicka Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie - jak wdrażaliśmy tutoring Magdalena Niemczuk-Kobosko Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu Anna Jędrzejczyk Tutoring w szkole „Żagle" Stowarzyszenia „Sternik"- między szkołą a rodziną Paweł Juchniewicz Rozdział 2. Tutoring akademicki Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania Łukasz Daneł, Jakub Kwaśny, Agnieszka Żur Tutoring w Kolegium „Artes Liberales" Krzysztof Rutkowski Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego Ewa Szymczak, Mirosława Malinowska Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego - w trosce o jakość w ilości Beata Karpińska-Musiał Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge Marcin Szala Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury Daniel Brzeziński Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia WIOSNA - nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza Anna Wilczyńska, Anna Żaczek Tutoring w Szkole Liderów Małgorzata Lelonkiewicz, Agnieszka Szelągowska Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami Joanna Gardynik CZĘŚĆ IV. WYWIADY Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 102
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 146565 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy rozdziałach.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności