158660
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. CO TO JEST TUTORING? KIM JEST TUTOR? Rozdział 1. Czym jest tutoring? Piotr Czekierda Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy) Tutoring, coaching, mentoring - różnice i podobieństwa Inspirować do wielkości Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu Bartosz Fingas Relacja mistrz-uczeń Edukacja spersonalizowana i etyka cnót Psychologia pozytywna Tutoring - między ideałem a rzeczywistością Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem Marcin Szala Specyfika pracy tutora Stawanie się tutorem Proces kształcenia tutorów Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować? Damian Godlewski Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring? Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje? Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu? Sposoby finansowania programów tutoringowych CZĘŚĆ IL TUTORING - OBSZARY ZASTOSOWAŃ I BADANIA Rozdział 1. Tutoring szkolny - personalizacja edukacji Paweł Zuchniewicz Bitwa o człowieka Razem możemy więcej Personalizacja a indywidualizacja Rzecznik Rozdział 2. Tutoring akademicki - pomiędzy epistemą a doxa. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego Beata Karpińska-Musiał Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej? Doxa i epistema w tutoringu - spotkanie idei z doświadczeniem Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna Podmiot „stający się" i „tożsamość narracyjna" - hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego ... 139 Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI) Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa? Marta Kowalczuk-Walędziak Dyskusja i wnioski końcowe Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych Joanna Gardynik Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa Marek Budajczak Główne terminy i ich definicje Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring-edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej CZĘŚĆ III. STUDIA PRZYPADKÓW Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie Krzysztof Słaboń Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?" i wspólna wizja Myślenie strategiczne i zmiana Rozdział 1. Tutoring w szkole Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu Miłosz Piękny, Katarzyna Rudnicka Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie - jak wdrażaliśmy tutoring Magdalena Niemczuk-Kobosko Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu Anna Jędrzejczyk Tutoring w szkole „Żagle" Stowarzyszenia „Sternik"- między szkołą a rodziną Paweł Juchniewicz Rozdział 2. Tutoring akademicki Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania Łukasz Daneł, Jakub Kwaśny, Agnieszka Żur Tutoring w Kolegium „Artes Liberales" Krzysztof Rutkowski Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego Ewa Szymczak, Mirosława Malinowska Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego - w trosce o jakość w ilości Beata Karpińska-Musiał Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge Marcin Szala Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury Daniel Brzeziński Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia WIOSNA - nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza Anna Wilczyńska, Anna Żaczek Tutoring w Szkole Liderów Małgorzata Lelonkiewicz, Agnieszka Szelągowska Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami Joanna Gardynik CZĘŚĆ IV. WYWIADY Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego
Sygnatura czytelni BMW: VI Y 102
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146565 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności