158660
Book
In basket
Niepelnosprawność wzroku w kontekście rozwoju w biegu życia Koncepcja zadań rozwojowych Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo (0 _ 5/6 lat) - niepelnosprawność wzroku Nauka chodzenia a zadania rozwojowe . Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe Nauka mówienia a zadania rozwojowe Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii . . . Nauczenie się odróżniania płci i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania Wiek szkolny - niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna Pełnienie roli ucznia _ płaszczyzna społeczna Nabywanie podstawowych technik szkolnych Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne Adolescencja _ niepelnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepeł4osprawnością wzroku . Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie reIacji z rówieśnikami Wczesna dorosłość- niepelnosprawność Wzroku a zadania rozwojowe Odgrywanie ról rodzinnych Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe Podjęcie obowiązków obywatelskich średnia doroslość - niepelnosprawność Wzroku a zadania rozwojowe Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego Późna doroslość - niepelnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia Zmiany w otoczeniu fizycznym Przejście na emeryturę' zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych przystosowanie się do śmierci współmałżonka Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych Kształtowanie tożsamości Posługiwanie się systemem wartości Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne
Sygnatura czytelni BWF: X H 248
Media files:
Availability:
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8347 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [217]-272. Indeks.
Target audience note
Dla pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności