158660
Książka
W koszyku
Niepelnosprawność wzroku w kontekście rozwoju w biegu życia Koncepcja zadań rozwojowych Niepełnosprawność wzroku i jej funkcjonalne następstwa Niemowlęctwo i wczesne dzieciństwo (0 _ 5/6 lat) - niepelnosprawność wzroku Nauka chodzenia a zadania rozwojowe . Nauka jedzenia jako zadanie rozwojowe Nauka mówienia a zadania rozwojowe Uczenie się panowania nad wydalaniem produktów przemiany materii . . . Nauczenie się odróżniania płci i przestrzegania norm dotyczących sfery płciowej Przyswojenie pojęć i słów do opisu otoczenia fizycznego i społecznego Przyswojenie umiejętności umożliwiających naukę czytania Wiek szkolny - niepełnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Pełnienie roli ucznia - płaszczyzna edukacyjna Pełnienie roli ucznia _ płaszczyzna społeczna Nabywanie podstawowych technik szkolnych Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne Adolescencja _ niepelnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Stopień realizacji zadań rozwojowych przez adolescentów z niepeł4osprawnością wzroku . Niezależność emocjonalna od rodziców i budowanie reIacji z rówieśnikami Wczesna dorosłość- niepelnosprawność Wzroku a zadania rozwojowe Odgrywanie ról rodzinnych Prowadzenie domu i opieka nad dziećmi Nawiązanie kontaktu z grupą społeczną/akademicką i osiągnięcie sukcesu akademickiego Rozpoczęcie pracy zawodowej jako zadanie rozwojowe Podjęcie obowiązków obywatelskich średnia doroslość - niepelnosprawność Wzroku a zadania rozwojowe Uzyskanie i utrzymywanie biegłości w wykonywaniu pracy zawodowej Akceptacja zmian fizjologicznych typowych dla wieku średniego Późna doroslość - niepelnosprawność wzroku a zadania rozwojowe Przystosowanie się do zmniejszania się sił fizycznych i pogarszania stanu zdrowia Zmiany w otoczeniu fizycznym Przejście na emeryturę' zmniejszenie się dochodów i pełnienie nowych ról społecznych przystosowanie się do śmierci współmałżonka Nawiązanie bliskich kontaktów z grupą osób w podobnym wieku Wsparcie rodzicielskie i rówieśnicze Świadomość ról płciowych i nawiązywanie relacji romantycznych Kształtowanie tożsamości Posługiwanie się systemem wartości Wybór zawodu i przygotowanie do zatrudnienia Realizacja zadań rozwojowych a problemy psychiczne
Sygnatura czytelni BWF: X H 248
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8347 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach [217]-272. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla pedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i innych specjalistów pracujących w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju zajmujących się diagnozą, edukacją i rehabilitacją osób z niepełnosprawnością wzroku, rodziców i innych członków rodzin, do których należą osoby z wrodzoną lub nabytą niepełnosprawnością wzroku.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności