158660
Book
In basket
1. Konteksty naukowe badania reklamy 1.1. Interdyscyplinarność badań reklamy w naukach o komunikacji społecznej i mediach 1.2. Badania reklamy a ideokrajobraz - przegląd perspektyw badawczych w kontekście studiów komunikologicznych i kulturologicznych 1.3. Różnorodność ujęć w badaniu komunikatów perswazyjnych 2. Metodologia badań przekazu i recepcji reklamy 2.1. Przedmiot, metody i pytania badawcze 2.2. Hipotezy główne i pomocnicze 3. Szczegółowe kryteria, procedury i narzędzia badawcze 3.1. Dobór kategorii badawczych na podstawie obiektywnych i mierzalnych kryteriów 3.2. Kryteria ocen eksperckich 3.3. Wsparcie technologicznych narzędzi badawczych 3.4. Orientacyjna rola wywiadów w obrębie grup badawczych 3.5. Wsparcie komparatystyczne wyników w zakresie badań longitudinalnych 3.6. Analiza semiotyczna z uwzględnieniem zmiany kodów kulturowych i schematów narracyjnych 4. Metodologiczne konteksty analizy i interpretacji wyników badań 4.1. Proces badawczy-triangulacja w obrębie analiz medialnych 4.2. Logistyka badań naukowych nad przekazem reklamowym 4.3. Wybór metodologii i modalności w badaniach nad obrazem filmowym 4.4. Teleologia podjętych badań ROZDZIAŁ I PERSWAZYJNOŚĆ REKLAMY W KOMUNIKOWANIU IDEI I WARTOŚCI 1. Komunikacja perswazyjna - konceptualizacja zjawiska w kontekście wartości i idei w reklamie 2. Reklama jako perswazja idei - ideologiczność komunikatów reklamowych 2.1. Przegląd ogólnych stanowisk na temat zjawiska wartości w reklamie współczesnej 2.2. Przegląd stanowisk dotyczących badania wartości w reklamie w kontekście Polski 3. Idea w reklamie - kontekst badawczy 3.1. Idea w reklamie jako zjawisko kulturowe 3.2. Reklama jako nośnik idei i narzędzie ideologii 3.3. Lansowanie idei w reklamie współczesnej 3.4. Zjawisko idea placement ROZDZIAŁ II SPECYFIKA IDEA PLACEMET W PRZESTRZENI MARKETINGOWEJ YOUTUB‘A 1. Rola Internetu i nowych mediów w kampaniach crossmedialnych 2. Potencjał YouTube‘a w tworzeniu więzi, autoekspresji i kontaktów społecznych 3. YouTubejako medium społecznościowe w kontekście marketingowym 4. Nowa jakość działań reklamowych w serwisie - era youtuberów i influencerów 5. Personalizacja i lokalizacja reklam w kontekście rynku ich odbiorców 6. Kategoryzacja dyferencyjności użytkowników w serwisie YouTube w Polsce 7. Product placement a idea placement w serwisie YouTube 8. Idea placement w przekazie reklamowym na YouTube ROZDZIAŁ III KREATYWNOŚĆ KAMPANII REKLAMOWYCH W SERWISIE YOUTUBE KOMPLEKSOWE BADANIA PRZEKAZU I RECEPCJI 1. Prezentacja korpusu badań własnych 2. Metodologia kodowania danych ilościowych i jakościowych 2.1. Procedura przetwarzania wartości zmiennych oraz ich klasyfikacji 2.2. Proces kodowania w procedurze badawczej 3. Analiza kontentu - badanie zawartości i pomiar wyników 3.1. Pozycja kreacji na kanałach w serwisie YouTube 3.2. Tematyka kreacji reklamowych w serwisie YouTube 3.3. Forma kreacji reklamowych w serwisie YouTube 3.4. Analiza zmiennych pośrednich na podstawie bazy danych 3.4.1. Creative Agency i Media Agency - pomysłodawcy i producenci kreacji reklamowych 3.4.2. Zasięg kampanii-analiza wyświetleń płatnych do estymalnych 3.4.3. Pomiar ilościowy komentarzy użytkowników YouTube 3.4.4. Poziom sentymentu badanych kreacji 3.4.5. Format reklamowy w serwisie YouTube 3.4.6. Długość realnego wyświetlenia reklamy 3.4.7. Czas trwania kreacji reklamowych 3.4.8. Frekwencja kanałów tematycznych 3.4.9. Liczba subskrybentów kanałów w kontekście liderów i łącznej liczby wyświetleń 3.4.10. Zestawienie firm, marek i produktów w Top 5 3.4.11. Rodzaje reklamy ze względu na cel 3.4.12. Projektowani adresaci kampanii reklamowych w serwisie YouTube 3.4.13. Specyfikacja reklam ze względu na ich funkcję komunikacyjną 3.5. Kategoryzacja kampanii reklamowych ze względu na treść i przesłanie 3.5.1. Sposób dotarcia do odbiorcy - klucz zafascynowania Sally Hogshead 3.5.2. Bazowanie na emocjach - klasyfikacja Paula Ekmana 3.5.3. Odwołanie się do potrzeb-klasyfikacja Abrahama Masłowa 3.5.4. Pozycjonowanie w hierarchii wartości - kategoryzacja Maxa Schelera 3.5.5. Odniesienie do uniwersalnych wartości-klucz Michała Drożdża 3.6. Identyfikacja zjawiska lokowanie idei w reklamie 3.6.1. Rodzaj reklamy ze względu na typ promowanej idei "mieć" albo "być" 3.6.2. Frekwencja słów kluczowych w odniesieniu do głównej idei przekazu 3.6.3. Typologia idei w kreacjach reklamowych na kanałach YouTube ROZDZIAŁ IV MEDIALNOŚĆ PERSWAZYJNA IDEI - PROJEKT KATEGORYZACJI 1. Idea zwyciężania (homo vincens). Od pokonywania przeciwności po kult niezawodnej materii 2. Idea zabawy (homo ludens). Od ekskluzywności po hedonizm idestrukcjonizm 3. Idea kultu siebie (homo narcissus). Od zaspokojenia potrzeb po samouwielbienie 4. Idea relacji z innymi (homo socialis). Od wspólnotowej wiary po fetyszyzację jednostkowych pragnień 5. Idea stylu życia (homo eligens). Od wolnego wyboru po zniewolenie wyborem 6. Idea magiczności (homo magicus). Od sacrum po profanum 7. Idea nowoczesności (homo irretitus). Od wolności po kult technologii 8. Idea relacji z przyrodą (homo praedatorius). Od świadomości ekologicznej po ekomarketing 9. Idea wygody (homo confortatus). Od użyteczności po elitaryzm 10. Idea przeciwstawiania się przemocy (homoprotegens). Od hejtu po zaufanie ROZDZIAŁ V KATEGORIE FORM NARRACYJNYCH IDEA PLACEMENT- BADANIA NEUROMARKETINGOWE WYBRANYCH REKLAM 1. Analiza narracyjna jako metoda i narzędzie 1.1. Metody i cele analizy narracyjnej 1.2. Perswazyjność narracji 1.3. Teleologia analizy narracyjnej 2. Badania neuromarketingowe- specyfika i metodologia analizy reklam 2.1. Metodologia badań neuromarketingowych 2.2. Badania eyetrackingowe 2.3. Elektroencefalografia (EEG) jako wsparcie dla badań eyetrackingowych 2.4. Badania focusowe-materiał do analizy i interpretacji 3. Szczegółowa analiza form narracyjnych w idea placement- casestudy 3.1. Narracja katektyczna (Teledysk "The A-Z of YouTube: Celebrating 10 Years | #HappyBirthdayYouTube") 3.2. Narracja storytellingowa ("Historia Talizman | Podziel się tym, co masz cennego | Czego szukasz?") 3.3. Narracja celebrycka ("Huawei #PerfectlO in Imperfect World") 3.4. Narracja gamingowa ("WOJNA Z RAKIEM") 3.5. Narracja amplifikowana ("Studio Mistrzowie selfie - Konkurs #FantaSelfie") 4. Narracja jako nośniki przekaźnik idei - podsumowanie badań
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 641
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 149827 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 341-360.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności