158660
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Zmieniający się świat pracy - wymagania i zasoby 13 1.1. Ewolucja wymagań związanych z pracą we współczesnych organizacjach w kontekście zmian technologicznych i dostępnych zasobów 14 1.2. Praca oparta na wiedzy na tle nowych wymagań i zjawisk w jej wykonywaniu - intensyfikacja, upodmiotowienie, złożoność, praca „bez granic” 22 1.3. Granice pracy i „praca bez granic” - konsekwencje przemian w zakresie pracy dla wydajności i poczucia dobrostanu pracowników oraz poszukiwanie zasobów 36 Rozdział 2. Przekształcanie pracy - perspektywa zachowań organizacyjnych 43 2.1. Istota przekształcania pracy - definicja i koncepcje teoretyczne 43 2.2. Przekształcanie pracy jako przejaw proaktywności i adaptacyjności pracowników 55 2.3. Przegląd wybranych badań nad związkiem JCB z postawami, zachowaniami i wynikami w organizacji 60 Rozdział 3. Rola przekształcania pracy w funkcjonowaniu zawodowym pracownika 65 3.1. Potrzeby i wartości jako kluczowe mechanizmy motywacyjne do modyfikowania pracy 67 3.2. Kapitał psychologiczny jako zasób indywidualny pracowników generujący korzystne efekty zawodowe w obliczu wymagań w miejscu pracy 77 3.3. Przekształcanie pracy a dopasowanie do pracy, organizacji i zespołu 80 3.4. Poczucie sensu pracy jako efekt modyfikowania granic pracy 84 3.5. Zaangażowanie w pracę i organizację jako efekt przekształcania pracy 88  Rozdział 4. Jak budować w organizacji proaktywne zaangażowanie pracowników, czyli od projektowania pracy do job crafting behaviors 93 4.1. Klasyczne praktyki ZZL służące zmianie treści pracy - job enrichment i job (work) design 93 4.2. Rola praktyk zarządzania zasobami ludzkimi w stymulowaniu zachowań modyfikujących pracę 97 4.3. Przywództwo i jego rola w stymulowaniu proaktywności pracowników 102 Rozdział 5. Metodyka badania 109 5.1. Cele, pytania badawcze i hipotezy 109 5.2. Zmienne i narzędzia pomiaru 111 5.3. Procedura badań oraz charakterystyka próby 116 5.4. Etapy badania - badanie ilościowe i jakościowe (wywiady FGI) 116 5.5. Metody analizy danych i procedury kontroli jakości badań 120 Rozdział 6. W jaki sposób stosowanie praktyk ZZL sprzyja przekształcaniu pracy - wyniki badań własnych 123 6.1. Związek praktyk ZZL z przekształcaniem pracy 123 6.2. Przejawy i motywy przekształcania pracy w narracjach respondentów firm sektora KIBS w świetle badań jakościowych 135 6.2.1. Przejawy JCB w firmach wiedzochłonnych 136 6.2.2. Motywy przekształcania pracy w firmach wiedzochłonnych 138 6.3. Omówienie wyników 144 Rozdział 7. W jaki sposób menedżerowie przyczyniają się do job craftingu - wyniki badań własnych 153 7.1. Analiza wpływu przywództwa na przekształcanie pracy 153 7.1.1. Przywództwo a JCB 155 7.1.2. Wartości a JCB 159
Sygnatura czytelni BMW: II C 26 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 6288 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150362 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 183-198.
Uwaga dotycząca finansowania
Finansowanie: Narodowe Centrum Nauki (Kraków)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności