158660
Book
In basket
(Podręczniki, ISSN 0303-5107 ; nr 64/1)
NA DRODZE OD FILOZOFICZNEJ REFLEKSJI KU TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.Od czasów antycznych do systemów wychowania fizycznego - ewolucja teoretycznej refleksji 2.Początki badań naukowych i droga wychowania fizycznego na Uniwersytety 3.Od Eugeniusza Piaseckiego jako twórcy akademickiego kształcenia do współczesnej teorii wychowania fizycznego w Polsce TREŚCI I ZADANIA TEORII WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.Na tle sporu o istotę, cele i zakres nauk o kulturze fizycznej 2.Różne koncepcje i ewolucja teorii wychowania fizycznego 3.Przedmiot badań, metody badawcze, aparatura pojęciowa oraz płaszczyzny zainteresowań teorii wychowania fizycznego 4.Stosunek do innych dyscyplin, definicja i miejsce w systemie nauk 0kulturze fizycznej KULTURA FIZYCZNA - JEJ TREŚĆ I STRUKTURA 1.Kultura fizyczna - tradycja, trudna spuścizna oraz różnorodność ujęć 1koncepcji 2.Wychowanie fizyczne jako dziedzina wychowania i fundament kultury fizycznej 3.Sport: rodowód, trudności definicyjne oraz znaczenie w kulturze i kulturze fizycznej 4.Rekreacja fizyczna jako niezbędny element czasu wolnego i forma uczestnictwa w kulturze fizycznej 5.Rehabilitacja ruchowa - jej zadania leczniczo-zdrowotne oraz związki z kulturą fizyczną 6.Turystyka - jako swoisty fenomen współczesności i jej związki z kulturą fizyczną O CELACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.O potrzebie i podstawach stanowienia celów wychowania fizycznego 2.Tradycyjne poglądy na cele wychowania fizycznego 3.Współczesne koncepcje ujmowania celów wychowania fizycznego PROCESY WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO ORAZ ICH FUNKCJE I STRUKTURA 1.Procesy wychowania i kształcenia fizycznego a inne wpływy 0charakterze wychowawczym 2.Tradycyjne (biotechniczne) i współczesne ujęcie funkcji wychowania fizycznego 3.Struktura procesów wychowania i kształcenia fizycznego 4.Tworzenie naukowych podstaw realizacji procesów wychowania 1kształcenia fizycznego PRAKSEOLOGICZNY CYKL RACJONALNEGO PRZEBIEGU DZIAŁANIA A PROCES WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO 1.O istocie i użyteczności prakseologii w wychowaniu fizycznym 2.Składniki cyklu działania zorganizowanego w wychowaniu fizycznym 151 3.Ocena szkolna jako specyficzny element realizacji procesu wychowania i kształcenia fizycznego KSZTAŁTOWANIE DYSPOZYCJI KIERUNKOWYCH ORAZ SPOŁECZNE CZYNNIKI WYCHOWANIA W KULTURZE FIZYCZNEJ 1.Kształtowanie dyspozycji kierunkowych - jako podstawowe kryterium efektywności wychowania fizycznego 2.Warunki skutecznego kształtowania i zmiany postaw prosomatycznych i prospołecznych w wychowaniu fizycznym 3.Społeczne czynniki wychowania w kulturze fizycznej. Rola szkoły, rodziny, wspólnoty lokalnej, kolonii i obozów, młodzieżowych domów kultury, środków masowego przekazu, klubów sportowych oraz organizacyjne i instytucjonalne aspekty rozwoju rekreacji fizycznej 4.Działania wspierające na poziomie Unii Europejskiej i bariery uczestnictwa w aktywności fizycznej ZNACZENIE AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ I JEJ MIEJSCE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM 1.Wychowanie fizyczne i jego sfera fizyczna 2.Korzyści wynikające z aktywności fizycznej dla rozwoju i zdrowia 3.Niedostatki i nadmiar aktywności fizycznej oraz ich skutki 4.Definicja, rodzaje i wskazania dotyczące poziomu aktywności fizycznej 5.Aktywność fizyczna a szczególne potrzeby wychowania fizycznego OSOBNICZE I POZAOSOBNICZE UWARUNKOWANIA W PROCESACH WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA FIZYCZNEGO 1.Zróżnicowanie pod względem wieku 2.Płeć jako element określający postępowanie wychowawcy fizycznego 3.Konstytucja (psychofizyczny typ ustroju) jako warunek w procesie wychowania i kształcenia fizycznego 4.Stan zdrowia a postępowanie wychowawcy fizycznego WSPÓŁCZESNE TENDENCJE ORAZ PROPOZYCJE MODERNIZACJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO 1.Na tle przemian cywilizacyjnych oraz nowych wyzwań w edukacji 2.Główne tezy krytyki tradycyjnego modelu i niepokoje o dalszy rozwój wychowania fizycznego 3.Zasadnicze przesłanki nowoczesności 4.Polskie drogi do modernizacji wychowania fizycznego 5.Współczesne kierunki rozwoju wychowania fizycznego w różnych krajach O PEDEUTOLOGII ORAZ DOBORZE NA STUDIA, KSZTAŁCENIU I PRZYGOTOWANIU DO PRACY W DZIEDZINIE KULTURY FIZYCZNEJ 1.Pedeutologia oraz nauczyciel jako jej integralny przedmiot analiz i badań 2.Nauczyciel wychowania fizycznego - dobór i specyfika zawodu 3.Role społeczne, warsztat pracy i przygotowanie do pracy nauczyciela wychowania fizycznego oraz w innych obszarach kultury fizycznej 4.Nauczyciel wychowania fizycznego, trener oraz specjalista rekreacji jako żywy wzór kultury fizycznej 5.Nauczyciel akademicki jako ważny element w przygotowaniu do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego
Sygnatura czytelni BWF: X C 14
Media files:
Availability:
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. 153291 E (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 347-384. Indeksy.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności