158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 2082-7229 ; nr 12)
1.Początki i rozwój piłki nożnej na świecie i w Polsce 1.1.Rys historyczny pitki nożnej 1.2.Początki i rozwój pitki nożnej w Polsce 2.Ogólna charakterystyka gry w piłkę nożną 2.1. Piłka nożna jako sytuacyjny układ działań zależnych 3.Metody i formy wykorzystywane w procesie nauczania gry w piłkę nożną 4.Topografia działań na boisku w organizacji gry i w treningu piłkarza 5.Tradycyjny podział techniki piłki nożnej 6.Działania w grze w piłkę nożną 6.1.Działania indywidualne 6.1.1.Działania indywidualne w ofensywie 6.1.1.1.Uderzenia piłki niezbędne do przemieszczania piłki i zdobywania bramek 6.1.1.2.Prowadzenie piłki niezbędne do zdobywania pola gry i przemieszczania piłki 6.1.1.3.Zwody w grze piłkarza nożnego 6.1.1.4.Gra ciałem (blokowanie, utrzymanie piłki) 6.1.1.5.Drybling 6.1.1.6.Gra bramkarza w ofensywie 6.1.1.7.Uwalnianie się od przeciwnika - wybiegnięcie na pozycję 6.1.1.8.Wrzut z linii bocznej boiska 6.1.2.Działania indywidualne w defensywie 6.1.2.1.Przeciwdziałanie otrzymującemu podanie 6.1.2.2.Przeciwdziałanie graczowi z piłką 6.1.3.Intelektualizacja nauczania działań technicznych piłkarza - projekt efektywnego nauczania z możliwością wykorzystania jako wspomaganie w procesie szkolenia 6.2.Działania grupowe 6.2.1. Działania grupowe w ofensywie 6.2.1.1.Podania piłki 6.2.1.2.Przyjęcia piłki 6.2.1.3.Uzyskanie swobody - zwód podczas przyjmowa¬nia piłki 6.2.1.4.Wyjście na pozycję 6.2.1.5.Tworzenie pozornej przewagi - zasłona 6.2.1.6.Tworzenie swobody partnerom - przepuszczanie piłki 6.2.1.7.Uzyskanie swobody działania przez współdziała¬nie dwójkowe, trójkowe lub czwórkowe 6.2.1.8.Tworzenie chwilowej przewagi liczebnej 6.2.1.9.Współdziałanie podczas wykonywania stałych fragmentów gry 6.2.1.10.Graficzne przykłady grupowych sposobów współ¬działania w celu uzyskania chwilowej przewagi sił lub swobody manewru w ofensywie 6.2.2. Działania grupowe w defensywie 6.2.2.1.Współdziałanie umożliwiające realizację celów gry 6.2.2.2.Współdziałanie ułatwiające realizację celów gry 7.Strategia i taktyka gry - podstawowe pojęcia 7.1.Struktura taktyki piłki nożnej 7.2.Pojęcie stylu i modelu gry 7.2.1. Szkoły piłkarskie 7.3.System gry 7.3.1. Ewolucja systemów gry i warianty stosowane w ich rozwoju 188 7.4.Ogólne zadania i kompetencje graczy w poszczególnych forma¬cjach i pozycjach systemu gry (na przykładzie gry w systemie 1-4-2-3-1) 7.5.Metodyka nauczania działań taktycznych w realizacji celów gry -przykłady ćwiczeń 7.6.Intelektualizacja nauczania działań taktycznych piłkarza - projekt efektywnego nauczania z możliwością wykorzystania jako wspo¬maganie w procesie szkolenia 7.6.1. Etapy nauczania taktyki gry w piłkę nożną 8.Fizjologiczne wymogi treningu sportowego piłkarza 8.1.Fizjologiczne mechanizmy wysiłków o różnym czasie trwania 8.2.Sprawność procesów termoregulacji oraz gospodarki wodno-elek-trolitowej podczas wysiłku fizycznego piłkarza 8.3.Racjonalny trening fizyczny jako modulator wydolności fizycznej piłkarza 9.Celowe czynności przygotowujące piłkarza do wysiłku 9.1. Rola i znaczenie rozgrzewki w szkoleniu piłkarza 9.2. Stretching 10.Kształtowanie zdolności motorycznych piłkarza 10.1.Koordynacyjne zdolności (notoryczne 10.2.Ćwiczenia skocznościowe 10.3.Ćwiczenia gibkościowe i zwinnościowe 10.4.Ćwiczenia szybkościowe 10.5.Ćwiczenia siłowe 10.6.Ćwiczenia wytrzymałościowe 10.7.Metody i formy treningowe w kształtowaniu zdolności motorycz¬nych 11.Podstawy cykliczności w szkoleniu piłkarzy nożnych 12.Dokumentacja szkoleniowa - wymóg planowego i racjonalnego szkolenia 12.1. Obóz sportowy jako integralna składowa w rocznym cyklu szko- lenia 13.Kontrola procesu szkolenia gry w piłkę nożną 13.1.Sprawdzanie wiadomości o działaniach technicznych piłkarza 13.2.Sprawdzanie wiadomości o działaniach taktycznych piłkarza 13.3.Sprawdzanie wiadomości z przepisów gry w piłkę nożną 13.4.Testy psychofizyczne określające sprawność techniczną 13.5.Metody obserwacji skutecznej gry w działaniach technicznych piłkarza 13.6.Metody obserwacji skutecznej gry w działaniach taktycznych pił¬karza 13.7.Kontrola sprawności ogólnej 13.8.Kontrola psychologiczna w praktyce trenerskiej 14.Wytyczne PZPN dotyczące organizacji szkolenia dzieci i młodzieży w Polsce 14.1. Charakterystyka rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży 14.1.1.Rozwój fizyczny dzieci i młodzieży 14.1.2.Rozwój intelektualny dzieci i młodzieży 14.1.3.Rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży 15.Etapizacja szkolenia piłkarskiego dzieci i młodzieży w Polsce 15.1.Etap I - Gier i zabaw ruchowych. Szkolenie do U-7 (Skrzat) 15.2.Etap II - Wszechstronny - przygotowania wstępnego. Szkolenie do U-8-9 (Żak) 15.3.Etap III - Wszechstronny - przygotowania wstępnego. Szkolenie do U-10-11 (Orlik) 15.4.Etap IV - Wszechstronny - nauczania podstawowego. Szkolenie do U-12-13 (Młodzik) 15.5. Etap V - Ukierunkowany - nauczania i doskonalenia. Szkolenie do U-14-15 (Trampkarz) 15.6. Etap VI - Ukierunkowany - nauczania i doskonalenia, i Specjalistyczny - trenowania. Szkolenie do U-16-19 (Junior młodszy, starszy) 16.Wytyczne w periodyzacji szkolenia dzieci i młodzieży 17.Organizacja imprez piłkarskich 18.Wartości autoteliczne jako ważny czynnik w racjonalnym szkoleniu młodych piłkarzy nożnych
Sygnatura czytelni BWF: XI I 130
Status dostępności:
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 153292 E (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 464-473.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności