158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, ISSN 2082-7202 ; nr 50)
ROZDZIALI. MŁODZIEŻ STUDENCKA JAKO PRZEDMIOT BADAŃ 1.1.Przegląd teoretycznych koncepcji młodzieży 1.2.Młodzi dorośli - kryteria dorosłości 1.3.Zmiany i zadania rozwojowe młodych dorosłych 1.4.Aktywność własna jako podstawa i skutek zmian rozwojowych 1.5.Młodzież akademicka - charakterystyczne cechy grupy ROZDZIAŁ 2. DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA DOROSŁEJ MŁODZIEŻY 2.1.Znaczenie działań autokreacyjnych studentów dla realizacji zadań rozwojowych 2.2.Konstruowanie tożsamości oraz autoidentyfikacja w procesie autokreacji 2.2.1.Koncepcja siebie 2.2.2.Samoocena jako aspekt wartościujący (oceniający) obrazu „ja" 2.2.3.Cele i wartości oraz ich znaczenie dla autoidentyfikacji 2.2.4.Plany życiowe 2.3.Motywacja i aspekt rozwojowy zachowań autoidentyfikacyjnych 2.4.Struktura przebiegu procesu autokreacji oraz jego uwarunkowania 2.5.Działalność autokreacyjna a rozwój zawodowy 2.6.Obszary działalności autokreacyjnej, czyli edukacja formalna, pozaformalna i nieformalna a rozwój zawodowy 2.7.Zainteresowania jako czynnik rozwoju osobowości ROZDZIAŁ 3. PRZEGLĄD WYBRANYCH KONCEPCJI ROZWOJU ZAWODOWEGO 3.1.Teorie cech i czynnika (Frank Parsons, John L. Holland) 3.2.Teorie psychodynamiczne (Anne Roe) 3.3.Teorie rozwoju/rozwojowe (Donald E. Super, Eli Ginzberg, Sol W. Gin¬zburg) 3.4.Teorie kognitywne i społeczne/poznawczo-społeczne (John D. Krum-boltz, David V. Tiedeman, Robert 0'Hara) 3.5.Planowanie ścieżki kariery zawodowej według Marka Suchara ROZDZIAŁ 4. METODOLOGICZNE UWARUNKOWANIA BADAŃ WŁASNYCH 4.1.Działalność autokreacyjna młodzieży studenckiej. Uzasadnienie po¬trzeby badań 4.2.Cele i problematyka badawcza 4.3.Zmienne i wskaźniki 4.4.Metody, techniki oraz narzędzia badawcze 4.5.Dobór próby badawczej. Teren i organizacja badań 4.6.Charakterystyka próby badawczej ROZDZIAŁ 5. EDUKACJA FORMALNA I POZAFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 5.1.Ścieżka edukacyjna studentów „turystyki i rekreacji" a planowanie kariery zawodowej 5.2.Motywy podejmowania studiów a aspiracje edukacyjne absolwentów szkół średnich 5.3.Motywy wyboru kierunku studiów „turystyka i rekreacja" 5.3.1.Motywy poznawcze 5.3.2.Motywy społeczne 5.3.3.Motywy prestiżowe 5.3.4.Motywy pragmatyczne 5.3.5.Motywy wyboru kierunku studiów ze względu na doświadcze¬nie edukacyjne respondentów na poziomie wyższym 5.3.6.Motywy wyboru kierunku studiów a płeć 5.3.7.Motywy wyboru kierunku studiów a typ szkoły 5.3.8.Motywy wyboru kierunku studiów a oceny w szkole 5.3.9.Motywy wyboru kierunku studiów a wykształcenie rodziców 5.3.10.Motywy wyboru kierunku a rok studiów 5.4.Ponowny wybór kierunku studiów „turystyka i rekreacja 5.5.Planowanie przyszłości zawodowej przez studentów „turystyki i rekre¬acji" 5.5.1.Plany zawodowe studentów a doświadczenie edukacyjne 5.5.2.Plany zawodowe studentów a płeć 5.5.3.Plany zawodowe studentów a typ szkoły 5.5.4.Plany zawodowe studentów a oceny w szkole 5.5.5.Plany zawodowe studentów a wykształcenie rodziców 5.5.6.Plany zawodowe studentów a rok studiów 5.5.7.Plany zawodowe studentów a staż praktyk 5.5.8.Plany zawodowe studentów a ponowny wybór tego samego kierunku 5.5.9. Plany zawodowe studentów a podejście do planowania swojej przyszłości 5.6.Doskonalenie siebie w zakresie edukacji formalnej 5.6.1.Podjęcie drugiego kierunku studiów przez studentów „turystyki i rekreacji" 5.6.2.Uczestnictwo studentów w wymianach międzynarodowych związanych z edukacją i pracą 5.6.3.Doskonalenie znajomości języków obcych jako kluczowej kompetencji na turystycznym rynku pracy 5.6.4.Praktyki zawodowe a kształtowanie umiejętności zawodowych 5.7.Działalność autokreacyjna studentów „turystyki i rekreacji" w zakresie edukacji pozaformalnej, czyli kursy i szkolenia jako forma doskonalenia zawodowego 5.7.1.Kursy zrealizowane w trakcie edukacji szkolnej 5.7.2.Kursy zrealizowane w miejscu pracy 5.7.3.Kursy zrealizowane samodzielnie 5.7.4.Dokumenty potwierdzające kwalifikacje ROZDZIAŁ 6. EDUKACJA NIEFORMALNA A DZIAŁALNOŚĆ AUTOKREACYJNA MŁODZIEŻY STUDENCKIEJ 6.1.Praca zawodowa jako forma działalności autokreacyjnej 6.2.Staż zawodowy studentów „turystyki i rekreacji" 6.3.Staż pracy zawodowej oraz praktyk a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.4.Charakterystyka stanowisk pracy podejmowanych przez studentów „turystyki i rekreacji" 6.5.Przykłady opisów ścieżek rozwoju zawodowego studentów „turystyki i rekreacji" 6.6.Praca zawodowa a doskonalenie kompetencji w opinii badanych studentów 6.6.1.Kompetencje zawodowe 6.6.2.Kompetencje społeczne 6.6.3.Kompetencje osobiste 6.6.3.1.Samodzielność, odpowiedzialność 6.6.3.2.Umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach 6.6.3.3.Cierpliwość, wytrwałość, otwartość 6.6.3.4.Sumienność, dyscyplina, punktualność 6.6.4.Kompetencje menadżerskie 6.7.Uczestnictwo w wolontariacie jako forma działalności autokreacyjnej 6.8.Potrzeby, jakie spełnia praca zawodowa dla młodzieży studenckiej 6.9.Zadowolenie z dotychczasowej kariery zawodowej młodzieży stu¬denckiej 6.10.Zainteresowania młodzieży akademickiej studiującej na kierunku „tu¬rystyka i rekreacja" 6.10.1.Zainteresowania poznawcze 6.10.2.Zainteresowanie rekreacją ruchową i sportem 6.10.3.Zainteresowanie rozwojem osobistym 6.10.4.Zainteresowania rozrywkowo-społeczne 6.10.5.Zainteresowania studentów a motywy wyboru kierunku „tury¬styka i rekreacja" 6.10.6.Zainteresowania a plany zawodowe studentów
Sygnatura czytelni BWF: XII Ą 160
Status dostępności:
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154261 E N (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 294-339.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności