152570
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Restrukturyzacja jako ryzykowna zmiana – ryzyka społeczne i komunikacyjne Paweł Gniazdowski 1. Natura ryzyka biznesowego 2. Specyfika ryzyka restrukturyzacyjnego 3. Ryzyko prawne 3.2. Brak koordynacji korporacyjnego harmonogramu z przepisami lokalnymi 3.3. Brak świadomości przepisów związanych z reprezentacją pracowniczą 3.4. Problem ignorowania różnic między podmiotem biznesowym a prawnym 3.5. Pułapka skupiania się na pozytywach 3.6. Pułapki nadmiernej ostrożności prawnej 4. Ryzyko kontekstów 4.1. Uwagi wprowadzające 4.2. Kontekst dawnej obietnicy 4.3. Kontekst treści poprzednich zmian 4.4. Ryzyko kontekstów biznesowych 5. Ryzyko związane ze związkami zawodowymi i społecznością lokalną 6. Ryzyko odejść Rozdział 2. Jak minimalizować emocje, komunikując trudną zmianę? Maciej Mianowski 1. Dlaczego w praktyce to takie trudne? 2. Powody zmiany 2.1. Czy trzeba komunikować wszystkie? 2.2. Najtrudniejsze do podważenia 2.3. Budzące jak najmniej emocji 2.4. Nieuderzające osobiście w ludzi 3. Marketing w przekazie trudnej zmiany 4. Czy literalne trzymanie się prawa pomaga studzić emocje? 5. Informacja zwrotna wpływa na emocje 6. To, co się nie zmienia, jest równie ważne jak to, co się zmienia Rozdział 3. Rola kierowników/menedżerów liniowych podczas procesu restrukturyzacji – problem zaangażowania Piotr Kuron 1. Uwagi wprowadzające 2. Postrzeganie menedżera liniowego w czasie spokoju 3. Postrzeganie menedżera liniowego w czasie niepokoju 4. Dlaczego zarządy obawiają się włączenia kierowników liniowych do procesów restrukturyzacji? 5. Dlaczego kierownicy się nie angażują? 6. Jak w rozsądny sposób włączyć kierowników do procesu zmiany? 7. Dlaczego menedżerowie liniowi są krytycznie ważną grupą dla powodzenia restrukturyzacji? Rozdział 4. Diagnostyka, czyli o celach i metodach oceniania kompetencji pracowników podczas restrukturyzacji Agnieszka Jagiełka 1. Czy ocenianie jest konieczne? 2. Kryteria do wytypowania zwalnianych pracowników 3. Selekcja negatywna czy wyłonienie przyszłych talentów? 4. Co i jak warto oceniać? 5. Postawa i motywacja – jak mogą się zmieniać w procesie restrukturyzacji? 6. Lęk przed oceną w procesie restrukturyzacji Rozdział 5. Reskilling i upskilling – kogo, czego i kiedy można nauczyć? Milena Kosińska 1. Zmieniający się świat 2. Krótkie wprowadzenie do idei lifelong learning 3. Czym zatem jest reskilling i upskilling? 4. Kogo i czego można uczyć? 5. Jak wdrożyć reskilling i upskilling z uwzględnieniem różnorodnych potrzeb? Rozdział 6. Wyzwania formalne, prawne i praktyki rozstaniowe Paweł Gniazdowski, Agnieszka Jagiełka 1. Uwagi wprowadzające 2. Kontekst prawny 3. Benefity związane z odejściem – perspektywa pracownika 3.2. Korzyści finansowe 3.3. Wsparcie w poszukiwaniu nowej pracy 3.4. Inne benefity Rozdział 7. Outplacement – kiedy przydaje się przy restrukturyzacji? Agnieszka Jagiełka 1. Uwagi wprowadzające 2. Outplacement wciąż nie taki powszechny 3. Zakres outplacementu 4. Komu naprawdę jest potrzebny outplacement? 5. Outplacement z urzędem pracy, realizowany siłami wewnętrznymi czy z pomocą zewnętrznej firmy doradczej? 6. Restrukturyzacja z outplacementem czy bez? Rozdział 8. Program dobrowolnych odejść – niedoceniane narzędzie trudnych zmian Piotr Kuron, Paweł Gniazdowski 1. Uwagi wprowadzające 2. PDO – kontekst prawny 3. Kontekst organizacyjny i kulturowy PDO 4. Praktyki realizacji „nowoczesnych” PDO 5. Wybór modelu realizacji 6. Jaką przyszłość ma PDO? Rozdział 9. Utrzymanie kluczowych pracowników podczas restrukturyzacji Paweł Gniazdowski 1. Uwagi wprowadzające 2. Definicja kluczowego pracownika 3. Powody utraty kluczowych pracowników w okresie restrukturyzacji 3.1. Zagrożenia prawne 3.2. Utrata uwagi menedżerów 3.3. Atmosfera niepewności i chaosu 3.4. Spadek morale 3.5. Wizerunkowe perturbacje 3.6. Oddziaływania zewnętrzne 3.7. Stosunek do zmiany 4. Metody zapobiegania odejściom 4.1. Uwagi ogólne 4.2. Bonusy retencyjne 4.3. Wczesne dzielenie się informacjami o restrukturyzacji 4.4. Indywidualne rozmowy wkrótce po zakomunikowaniu restrukturyzacji 4.5. Zaproszenie do współtworzenia rzeczywistości po restrukturyzacji Rozdział 10. Specyficzne wyzwania integracji kultur po fuzjach i przejęciach Paweł Gniazdowski 2. Wyzwanie pierwsze – kto z kim się łączy 3. Wyzwanie drugie – kto odchodzi, kto zostaje 4. Wyzwanie trzecie – integracja kultur 5. Łączenie typów kultur 6. Łączenie kultur podobnych – kultura roli 7. Łączenie kultur zadania Rozdział 11. Praktyki restrukturyzacyjne w Europie i na świecie Piotr Kuron, Paweł Gniazdowski 1. Uwagi wprowadzające 2. Rosnące znaczenie programów dobrowolnych odejść 3. Wsparcie outplacementowe 4. Rola menedżerów w procesach reorganizacyjnych 5. Praktyki restrukturyzacyjne w poszczególnych krajach 6. Państwa o relatywnie niskim poziomie regulacji 6.1. Wielka Brytania 6.2. Norwegia, Szwecja i Dania 6.3. Szwajcaria 7. Państwa o wyższym poziomie regulacji 7.1... Niemcy 7.2. Francja 7.3. Hiszpania 8. Kraje o wysokiej złożoności projektów restrukturyzacyjnych 8.1. Belgia i Holandia 8.2. Włochy 9. Kraje pozaeuropejskie Rozdział 12. Restrukturyzacje przyszłości – jak będą wyglądały za 5–10 lat Paweł Gniazdowski 2. Wpływ regulacji i polityki 3. Zmiana lub podnoszenie kwalifikacji zamiast restrukturyzacji 4. Scenariusz końca wzrostu gospodarczego 5. Rozwój programów przygotowujących pracowników do zmian 6. „Dożywotnie” pakiety odprawowe 7. Częściej, ale na mniejszą skalę
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152475 N, 152476 N (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla pracowników działów kadr, menadżerów i przedsiębiorców, a także prawników oraz pracowników naukowych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności