Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(71)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(46)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(49)
Biblioteka Międzywydziałowa
(54)
Biblioteka WEiZ
(21)
Magazyn
(3)
Autor
Bendkowski Józef (1933- )
(10)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(4)
Markusik Sylwester
(4)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936-2011)
(4)
Szymonik Andrzej
(4)
Blaik Piotr (1942- )
(3)
Ciesielski Marek (1949- )
(3)
Matusek Mirosław
(3)
Pokusa Tadeusz
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Witkowski Jarosław
(3)
Gazda Andrzej (nauki ekonomiczne)
(2)
Jeszka Anna Maria
(2)
Kisperska-Moroń Danuta
(2)
Kramarz Marzena
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Radziejowska Grażyna
(2)
Wengierek Maria
(2)
Więcek Dariusz
(2)
Wojciechowski Tadeusz (1925- )
(2)
Woźniak Andrzej
(2)
Biesok Grzegorz
(1)
Bisaga Anna
(1)
Blaik Piotr
(1)
Bogdanowicz Stanisław (transport)
(1)
Bozarth Cecil
(1)
Brajer-Marczak Renata
(1)
Całczyński Andrzej
(1)
Cebulski Janusz
(1)
Cheba Katarzyna
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Dohn Katarzyna
(1)
Duczmal Marian
(1)
Duczmal Marian (1949- )
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Długosz Jan
(1)
Fellner Andrzej (1955- )
(1)
Handfield Robert B
(1)
Jacyna Marianna
(1)
Jacyna-Gołda Ilona
(1)
Jałowiec Tadeusz
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kiba-Janiak Maja
(1)
Kulińska Ewa (logistyka)
(1)
Lewczuk Konrad
(1)
Liberko Igor
(1)
Lipa Michał
(1)
Lubiński Piotr
(1)
Malindžák Dušan (1951- )
(1)
Mikulski Jerzy
(1)
Nowosielski Stanisław (1949- )
(1)
Pacana Andrzej
(1)
Pisz Iwona
(1)
Rdzawski Zbigniew
(1)
Skoczylas Krystyna
(1)
Skowronek Czesław (1937- )
(1)
Smyk Stanisław
(1)
Szymczak Maciej
(1)
Szymoniuk Andrzej
(1)
Sęk Tadeusz (1942- )
(1)
Tłuczak Agnieszka
(1)
Wasiak Mariusz
(1)
Zielecki Władysław
(1)
Łapuńska Iwona
(1)
Łunarski Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(71)
Język
polski
(71)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Logistyka gospodarcza
(68)
Przedsiębiorstwa
(14)
Łańcuch dostaw
(9)
Produkcja
(6)
Transport
(5)
Zarządzanie
(5)
Badania operacyjne
(3)
Decyzje
(3)
Gospodarka materiałowa
(3)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(3)
Gospodarka odpadami
(2)
Marketing
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Controlling
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Gospodarka magazynowa
(1)
Informatyka
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Lojalność konsumentów
(1)
Marketing partnerski
(1)
Miasta
(1)
Obsługa klienta
(1)
Papiery wartościowe
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorstwa usługowe
(1)
Rachunek kosztów
(1)
Rachunkowość
(1)
Towaroznawstwo
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport wewnętrzny
(1)
Usługi
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(71)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(1)
71 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [250]-261. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów logistyki i przedsiębiorców.
Istota oraz wymiary efektywności i kategorii pokrewnych 1.1. Kategoria efektywności – problemy interpretacji 1.2. Podstawowe wymiary efektywności 1.3. Sprawność i skuteczność jako podstawowe wymiary efektywności 1.3.1. Istota sprawności i skuteczności 1.3.2. Koncepcje/modele sprawności i skuteczności jako wymiary efektywności logistyki 1.4. Relacje między efektywnością a innymi kategoriami pokrewnymi Istota oraz struktura i dynamika koncepcji efektywności logistyki w ujęciu systemowym i zarządczym 2.1. Aspekty systemowych i zarządczych przewartościowań koncepcji logistyki w kierunku systemowej orientacji i determinanty efektywności 2.2. Wyznaczniki koncepcji efektywności oraz przejawy ich przewartościowania i wzbogacenia pod wpływem rozwoju i integracji logistyki 2.3. Założenia i ogólna struktura systemowej koncepcji efektywności logistyki 2.4. Proces kształtowania efektywności w systemie logistyki 2.5. Efektywność zarządzania logistycznego w wymiarze potencjalnym Kryteria i wskaźniki oceny efektywności logistyki jako jej podstawowe wyznaczniki i poziomy identyfikacji 3.1. Uwarunkowania i wymogi metodologiczne dotyczące budowy systemu pomiaru i identyfikacji efektywności logistyki 3.2. Istota i klasyfikacja kryteriów efektywności logistyki i orientacji efektywnościowych 3.3. Koncepcje wskaźników oceny efektywności logistyki Logistics Performance Measurement (LPM) jako koncepcja systemowej oceny i kształtowania efektywności procesów logistycznych 4.1. Istota i rozwój koncepcji Performance Measurement (PM) 4.2. Wymiary i kryteria oceny w koncepcji Logistics Performance Measurement (LPM) 4.3. Koncepcje i modele pomiaru osiągnięć Performance Measurement w kontekście zarządczych przewartościowań efektywności logistyki 4.3.1. Klasyfikacja koncepcji/modeli pomiaru osiągnięć PM 4.3.2. Modele zrównoważonej karty wyników Balanced Scorecard (BSC) 4.3.3. Modele pomiaru osiągnięć oparte na konstrukcji piramidy Performance Pyramid i pryzmatu Performance Prism 4.3.4. Modele pomiaru osiągnięć odnoszące się do łańcucha wartości 4.3.5. Modele pomiaru osiągnięć logistyki LPM Koncepcje tworzenia wartości dodanej dla klienta i wielowymiarowego efektu strategicznego logistyki 5.1. Istota i znaczenie orientacji na klienta w zarządzaniu oraz efektywność jej planowania i wdrażania 5.2. Integracja celów logistyki i marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem jako podstawa kreowania i dostarczania wartości dla klienta 5.3. Logistyczny system kreowania i transformacji wartości dla klienta 5.4. Trójwymiarowy efekt strategiczny logistyki i jego podstawowe determinanty 5.5. Performance-based Logistics (PBL) i Service Dominant Logic (SDL) jako koncepcje zorientowane na osiąganie oczekiwanych efektów dla klienta Logistyczne potencjały i determinanty efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa 6.1. Istota i znaczenie potencjałów efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa 6.2. Klasyfikacja i strukturyzacja logistycznych potencjałów efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa 6.3. Potencjały i przejawy kreowania i realizacji efektywności w zarządzaniu łańcuchem dostaw (SCM) 6.4. Zarządzanie logistyczne jako systemowa determinanta efektywności i sukcesu przedsiębiorstwa Koszty logistyki oraz podstawy i koncepcje ich identyfikacji i kwantyfikacji 7.1. Istota i ogólna struktura kosztów 7.2. Koncepcje i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów w sferze logistyki 7.2.1. Istota i formy rachunku kosztów logistyki 7.2.2. Przegląd stanu i rozwoju badań (koncepcji identyfikacji) kosztów w sferze logistyki oraz ich usytuowania w skali światowej 7.2.3. Podstawowe wymiary i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w skali światowej 7.3. Problemy identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Polsce Kształtowanie się poziomu kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności w świetle badań w skali światowej 8.1. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w skali ogólnogospodarczej – koncepcja Top Down 8.1.1. Szacunek kosztów w sferze logistyki w USA według J. Hesketta i R. Delaneya 8.1.2. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w Niemczech i w krajach Unii Europejskiej według P. Klausa 8.2. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach – koncepcja Bottom Up 8.2.1. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach USA w świetle badań H. Davisa 8.2.2. Poziom kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Europie w świetle badań A.T. Kearney/European Logistics Association (ELA) 8.2.3. Poziom kosztów logistyki w krajach Regionu Bałtyku w świetle badań L. Ojali 8.3. Poziom kosztów logistyki a miejsce krajów w rankingu Logistics Performance Index w skali światowej 8.4. Zakres i kierunki racjonalizacji i wzrostu efektywności kosztów logistyki 8.5. Rozwój i wdrażanie logistyki a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich Przejawy oddziaływania logistyki na wzrost efektywności i sukces przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich i w Polsce 9.1. Zakres i kierunki oddziaływania logistyki na efektywność przedsiębiorstwa – ujęcie ogólne 9.2. Rozwój badań empirycznych dotyczących związków między logistyką a efektywnością przedsiębiorstwa 9.3. Badanie wpływu rozwoju i zakresu wdrożenia logistyki i orientacji przepływowej na efektywność logistyki oraz efektywność i sukces przedsiębiorstwa 9.3.1. Badania wpływu wdrożenia logistyki na efektywność w krajach Europy Zachodniej w latach 1980–1986 9.3.2. Badania wpływu kompetencji logistyki i łańcucha dostaw na efektywność rynkowo-ekonomiczną przedsiębiorstw w USA w latach 1998–1999 9.3.3. Badania wpływu wdrożenia orientacji przepływowej na efektywność logistyki i przedsiębiorstw w Niemczech w latach 1999, 2003 9.3.4. Badania zależności między skutecznością, sprawnością i zróżnicowaniem świadczeń logistyki a ogólną efektywnością logistyki i przedsiębiorstw w USA w 2010 r. 9.3.5. Badania wpływu łańcuchów klasy światowej na efekty i koszty oraz sukces przedsiębiorstwa w krajach Europy w latach 1998–1999 i 2003–2004 9.3.6. Badania wpływu logistyki na zmiany w systemie zarządzania i kształtowanie efektów przedsiębiorstwa w Polsce w latach 2010–2011
Sygnatura czytelni BMW: VI I 209 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII E 132
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144110 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5564 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., netgr. s. 139-143.
Dla studentów wydziałów transportu i logistyki, pracowników naukowo-badawczych i dydaktycznych instytutów i wyższych uczelni.
Sygnatura czytelni BMW: VI I 349 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MS 1401 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. S 73267 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [155]-158.
Dla studentów uczelni ekonomicznych i technicznych oraz menedżerów.
Sygnatura czytelni BWZ: VIII F 5
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 8757, 109804 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [207]-213.
Dla dyrektorów generalnych, zarządzających oraz kierowników ds. logistyki, dyrektorów i kierowników działów handlowych, szefów departamentów produkcji i zaopatrzenia, szefów departamentów odpowiedzialnych za organizację dystrybucji w branży FMCG, a także dla studentów studiów dziennych, zaocznych i doktoranckich na wszystkich kierunkach logistyki i biznesu międzynarodowego, uniwersytetów i politechnik.
Sygnatura czytelni BMW: VI I 115 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII F 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 13585, 138836 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138835 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [10].
Bibliogr. przy rozdz. Wykaz aktów prawnych s. 528.
Dla studentów, jak i praktyków zainteresowanych pogłębioną wiedzą i metodami zarządzania procesami logistycznymi.
Przedsiębiorstwo 1.1. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy 1.2. Cele działalności przedsiębiorstwa 1.3. Idea tworzenia wartości 1.4. Typy przedsiębiorstw – zakres działalności podstawowej 1.4.1. Przedsiębiorstwo produkcyjne 1.4.2. Przedsiębiorstwo handlowe 1.4.3. Przedsiębiorstwo usługowe 1.5. Powiązania między przedsiębiorstwami – przepływy materiałów i informacji 1.6. Formy współpracy przedsiębiorstw 1.6.1. Typy relacji między przedsiębiorstwami 1.6.2. Transakcja 1.6.3. Koordynacja 1.6.4. Kooperacja 1.7. Systemy wspomagające współpracę przedsiębiorstw 1.7.1. Zarządzanie relacjami z klientami – Customer Relationship Management 1.7.2. Zarządzanie zapasami przez sprzedającego – Vendor Managed Inventory 1.7.3. Program ciągłego uzupełniania zapasów – Continuous Replenishment Program 1.7.4. System DRP 1.7.5. Efektywna obsługa klienta – Efficient Consumer Response 1.7.6. Quick Response – QR 1.7.7. Współdziałanie w planowaniu, prognozowaniu i uzupełnianiu zapasów – Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment – CPFR 1.8. Sieci przedsiębiorstw 1.9. Tworzenie i funkcjonowanie sieci 1.10. Sieci wytwarzania i dystrybucji produktu Procesy 2.1. Działania 2.1.1. Definicja działania, zadania i funkcji 2.1.2. Charakterystyki działania 2.1.3. Wynik działania 2.1.4. Klasyfikacja działań 2.1.5. Relacje między działaniami 2.2. Rola transferu w relacji producent – konsument 2.3. Procesy – przegląd definicji z literatury 2.4. Proces jako zbiór działań z relacją transferu 2.5. Znaczenie i wartościowanie wyniku procesu 2.6. Wyniki w procesach wytwarzania produktu 2.7. Konfrontacja podejścia producenta i odbiorcy zewnętrznego do tworzenia wartości 2.8. Procesy tworzące wartość 2.9. Składowe procesu 2.10. Fazy procesu 2.11. Kategorie procesów w przedsiębiorstwie 2.12. Procesy biznesowe 2.13. Zasady zarządzania procesami 2.14. Koordynacja procesów 2.14.1. Istota koordynacji 2.14.2. Koordynacja procesów na poziomie menedżerskim i operacyjnym 2.14.3. Określanie skoordynowanego procesu 2.15. Modelowanie procesów 2.16. Scenariusz tworzenia modelu procesu 2.17. Przykłady modeli procesów 2.17.1. Model SCOR 2.17.2. Model strukturalizacji procesu 2.17.3. Diagram 3. Logistyka w przedsiębiorstwie 3.1. Etymologia pojęcia logistyki. Przegląd historyczny 3.2. Logistyka jako sterowanie transferami 3.3. Logistyka jako zarządzanie przepływami materiałowymi 3.4. Logistyka w ujęciu procesowym 3.5. Łańcuchy logistyczne 3.6. Strategie logistyczne 3.6.1. Strategia i jej znaczenie 3.6.2. Strategie wytwarzania produktu 3.6.3. Strategie marketingowe produktu 3.6.4. Strategie zaopatrzenia 3.6.5. Strategie doboru źródeł zaopatrzeniowych 3.6.6. Proces tworzenia strategii zaopatrzeniowej 3.6.7. Strategie w logistyce 3.6.8. Scenariusz określania strategii logistycznej 3.7. Usługi logistyczne 3.7.1. Definicja usługi logistycznej i podmiotu świadczącego usługę logistyczną 3.7.2. Klasyfikacje usług logistycznych 3.7.3. Podstawowe usługi logistyczne 3.7.4. Pakiety usług, integracja usług 3.7.5. Usługi systemowe – operator logistyczny 3.7.6. Outsourcing zadań logistycznych 3.7.7. Controlling usługi 3.7.8. Centrum logistyczne 3.7.9. Cross–docking – przeładunek kompletacyjny 3.8. Koszty działalności logistycznej 3.8.1. Koszty i wyniki 3.8.2. Miejsca powstawania kosztów 3.8.3. Koszty logistyki w procesie zaopatrzenia 3.8.4. Koszty logistyki w produkcji i dystrybucji 3.9. Controlling w logistyce 3.9.1. Definicja controllingu 3.9.2. Controlling logistyczny 3.9.3. Systemy miar controllingu w logistyce 3.9.4. Controlling planów 3.9.5. Controlling obsługi klienta 3.9.6. Controlling dystrybucji 3.9.7. Controlling produkcji 3.9.8. Controlling zaopatrzenia 3.9.9. Controlling logistyczny w sieciach przedsiębiorstw Systemy transportowe 4.1. Podstawowe definicje, klasyfikacja 4.2. Problemy transportu w Europie 4.3. Europejska polityka transportowa 4.4. Opakowania transportowe 4.4.1. Funkcje opakowań 4.4.2. Narażenia towarów w transporcie 4.4.4. Wymiarowanie opakowań 4.4.5. Odmiany opakowań transportowych 4.4.6. Straty w transporcie i ich przyczyny [22] 4.5. Drogowy system transportowy 4.5.1. Infrastruktura drogowa 4.5.2. Pojazdy drogowe 4.5.3. Technologie transportu 4.5.4. Zasady doboru pojazdów drogowych do określonych zadań 4.5.5. Zasady zabezpieczeń ładunków podczas transportu 4.5.6. Uregulowania prawne dotyczące zasad transportu niektórych ładunków 4.6. Kolejowy system transportowy 4.6.1. Sytuacja transportu kolejowego w Polsce 4.6.2. Infrastruktura kolejowa 4.6.3. Skrajnia kolejowa 4.6.4. Tabor kolejowy 4.7. Śródlądowy wodny system transportowy 4.7.1. Uwarunkowania transportu wodnego śródlądowego w Polsce 4.7.2. Infrastruktura transportowa – klasyfikacja dróg wodnych 4.7.3. Drogi wodne śródlądowe na terenie Polski 4.7.4. Tabor pływający 4.8. Lotniczy system transportowy 4.8.1. Uwarunkowania funkcjonowania lotniczego systemu transportowego 4.8.2. Konkurowanie czasem 4.8.3. Lotnicze jednostki ładunkowe 4.8.4. Samoloty frachtowe i ich parametry techniczno-eksploatacyjne 4.8.5. Infrastruktura lotniskowa 4.9. Morski system transportowy 4.9.1. Infrastruktura portowa 4.9.2. Statki morskie 4.9.3. Polskie porty morskie 4.10. Intermodalny system transportowy 4.10.1. Geneza transportu intermodalnego 4.10.2. Zintegrowane jednostki ładunkowe 4.11. Rurociągowy transport przesyłowy 4.11.1. Transport rurociągowy – istota 4.11.2. Infrastruktura transportu rurociągowego 4.11.3. Perspektywy rozwoju systemu przesyłowego Nowoczesny magazyn 5.1. Pojęcie nowoczesnego magazynu 5.2. Podział magazynów 5.3. Funkcje nowoczesnego magazynu 5.4. Tworzenie nowoczesnych systemów magazynowych 5.5. Współczesne techniki i technologie stosowane w nowoczesnym magazynie 5.6. Zagadnienia doboru wyposażenia nowoczesnego magazynu 5.8. Struktury dostaw i wysyłek na brzegach i w obszarze systemu magazynowego 5.9. Parametry systemu magazynowego 5.11. Rozmieszczanie ładunków 5.12. Czasy cykli roboczych w strefie składowania 5.13. Czas cyklu kompletacji 5.14. Wymiarowanie systemu magazynowego ze względu na środki 5.15. Metodyka projektowania układów magazynowych 5.16. Automatyczna identyfikacja w systemach logistycznych 5.16.1. Geneza systemów automatycznej identyfikacji, stosowane rozwiązania, podstawowe problemy 5.16.2. Kody kreskowe – charakterystyka 5.16.3. Etykiety logistyczne. Znakowanie opakowań jednostkowych, jednostek handlowych i transportowych 5.16.4. Kody dwuwymiarowe 5.16.5. Technologie znakowania 5.16.6. Znaczniki RFID w zastosowaniach logistycznych 5.16.6. Technologia radiowa
Sygnatura czytelni BMW: VI I 90,1 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII E 122,1
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 141286, 141279, 139356, 139351, 141282, 130595, 130597, 139353, 141280, 141284, M 12585, 139355, 139354, 141281, 139352, 141285, 129351, 141283 (18 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129302 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4169 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [10].
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów, jak i praktyków zainteresowanych pogłębioną wiedzą i metodami zarządzania procesami logistycznymi.
Systemy informatyczne i telematyczne w logistyce 6.1. Bazy i hurtownie danych w systemach logistycznych 6.2. Administrowanie danymi 6.3. Ochrona danych 6.4. Bezpieczeństwo danych w sieci Internet 6.5. EDI w systemach logistycznych. Standardy EDIFACT, EANCOM, ODETTE 6.5.1. Idea elektronicznej wymiany danych 6.5.2. Typy EDI 6.5.3. Zasada działania EDI 6.5.4. Struktura komunikatów standardu EDIFACT 6.5.5. Zalety EDI 6.5.6. Aspekty prawne i bezpieczeństwo elektronicznej wymiany danych 6.5.7. Bezpieczeństwo informacji przekazywanych drogą elektroniczną 6.5.8. Wskaźniki przydatności elektronicznej wymiany danych 6.5.9. Wady EDI 6.5.10. Nowe formy EDI 6.5.11. Sieci teleinformatyczne jako podstawa implementacji EDI 6.6. Infrastruktura telekomunikacyjna w Polsce 6.7. Komunikaty transportowe 6.7.1. Handel i transport 6.7.2. Komunikaty transportowe EDIFACT 6.7.3. Opis komunikatów grupy IFTM 6.7.4. Komunikaty EDI wykorzystywane w transporcie materiałów niebezpiecznych 6.7.5. Komunikaty EDIFACT wykorzystywane w transporcie kontenerowym 6.7.6. Komunikaty transportowe EDIFACT wykorzystywane dla potrzeb celnych 6.7.7. Inne komunikaty EDIFACT mające związek z transportem 6.8. E-podpis w systemach logistycznych 6.8.1. Algorytm monoalfabetyczny 6.8.2. Algorytm polialfabetyczny 6.8.3. Algorytm Data Encryption Standard (DES) 6.8.4. Algorytm Rivest – Shamir – Adleman (RSA) 6.8.5. DSA (Digital Signature Algorithm) 6.8.6. Zasady funkcjonowania podpisu elektronicznego 6.8.7. Rodzaje podpisu elektronicznego 6.8.8. Funkcje podpisu elektronicznego 6.9. Komputerowe systemy monitorowania ładunków – „trace and tracking” 6.10. Budowa i opis systemu nawigacyjnego GPS 6.11. Sposób pozycjonowania obiektów 6.12. Konfiguracja systemu telematycznego 6.13. Telematyka w intermodalnym transporcie towarów w Europie 6.14. Wykorzystanie urządzeń telemetycznych do monitorowania pracy środków transportu drogowego 6.14.1. Systemy telematyczne w transporcie – zasady racjonalnego wyboru 6.14.2. Charakterystyka urządzenia MotoGrafR 6.14.3. Zarządzanie gospodarką paliwową na przykładzie Kart Flotowych PKN ORLEN S.A. Planowanie procesów logistycznych 7.1. Istota planowania 7.2. Scenariusz procesu planowania działalności logistycznej 7.3. Planowanie produkcji 7.4. Systemy planowania produkcji 7.5. Koncepcje planowania produkcji 7.6. Pozyskiwanie informacji dla planowania produkcji 7.6.1. Pozyskiwanie zamówień od klientów 7.6.2. Prognozy marketingowe popytu 7.7. Obsługa zamówień klientów 7.7.1. Współpraca między jednostkami handlowymi i producentami w wymianie informacji planistycznych 7.7.2. System wymiany informacji o sprzedaży 7.8. Modele przepływów produkcyjnych 7.8.1. Drzewo produktu 7.8.2. Graf Gozinto 7.9. Decyzje o zakresie produkcji własnej 7.10. Klasyfikacje materiałów w planowaniu operatywnym 7.10.1. Klasyfikacja ABC 7.10.2. Klasyfikacja XYZ 7.11. Procedury wyboru dostawców 7.11.1. Dostawcy materiałów strategicznych i krytycznych 7.11.2. Dostawcy materiałów standardowych i kluczowych 7.11.3. Wybór dostawcy – metoda punktowania ofert (scoringu) 7.11.4. Ocena dostawców 7.12. Metody planowania zapotrzebowania produkcyjnego 7.12.1. Idea planowania zapotrzebowania materiałowego 7.12.2. Wyznaczanie zapotrzebowania materiałowego 7.13. Rola czasu w przyjmowaniu koncepcji zaopatrzenia 7.14. Proces obsługi zamówień u dostawców 7.16. Obsługa dostaw surowców 7.16.1. Sterowanie dostawami 7.16.2. Organizacja transportu 7.16.3. Pojedyncze dostawy – dostawy bezpośrednie 7.16.4. Dostawy łączone – Milk–Run 7.16.5. Dostawy zsynchronizowane z procesem produkcji 7.16.6. Dostawy przez centrum konsolidacji 7.16.7. Dostawy przez „park” 7.17. Obsługa dostaw przez operatora logistycznego 7.18. Wybór operatora logistycznego 7.19. Przepływ produktów przez magazyn 7.19.1. Proces przyjęć dostaw do magazynu 7.19.2. Monitorowanie poziomu zapasów 7.20. Obsługa procesu produkcji – system Kanban, koncepcja supermarketu 7.21. Planowanie obsługi dystrybucji 7.21.1. Proces dystrybucji 7.21.2. System magazynów producenta 7.21.3. Przepływy produktów w systemie dystrybucji 7.21.4. Proces planowania dystrybucji 7.22. Rozwiązania systemowe dostaw do klientów 7.22.1. Dostawy bezpośrednie z magazynu producenta 7.22.2. Dostawy przez magazyn dystrybucyjny pośrednika dystrybucji lub jednostki handlowej 7.22.3. Dystrybucja z magazynu grupy producentów 7.22.4. Dystrybucja przez węzły konsolidacji – scalanie dostaw w tranzycie (merge – in – transit) 7.23. Planowanie dostaw do klientów 7.23.1. Planowanie lokalizacji magazynów 7.23.2. Planowanie tras przewozów 7.24. Komisjonowanie i przygotowanie produktów do wysyłki 7.25. Wysyłka ładunków 7.25.1. Opakowania 7.25.2. Oznakowanie 7.25.3. Proces wysyłki 7.26. Zwroty produktów i opakowań – logistyka zwrotna 8. Planowanie obsługi produkcji 8.1. Wyznaczanie prognozy sprzedaży 8.2. Planowanie potrzeb dystrybucyjnych – DRP (Distribution Requirements Planning, Distribution Resource Planning) 8.3. Planowanie przepływów materiałowych w przedsiębiorstwie produkcyjnym – MRP (Material Requirements Planning) 8.4. Planowanie produkcji 8.5. Klasyfikacja ABC i XYZ surowców 8.6. Wybór polityki zakupowej 9. Zaawansowane metody planowania w łańcuchu logistycznym 9.1. Planowanie struktury sieci logistycznej 9.1.1. Wyznaczanie lokalizacji obiektów usługowych 9.1.2. Wyznaczanie lokalizacji obiektów dystrybucyjnych 9.1.3. Wyznaczanie lokalizacji obiektów konkurencyjnych 9.2. Planowanie działalności sieci logistycznej 9.3. Planowanie operacji sieci logistycznej 9.3.1. Wyznaczanie tras pojazdów 9.3.2. Wyznaczanie tras przepływu zapasów 10. Przykłady funkcjonowania logistyki w praktyce 10.1. Pozyskiwanie informacji do planowania produkcji i zaopatrzenia w produkcyjnym 10.2. Proces zakupu i przyjęcia dostawy do magazynu 10.3. Wybór i ocena dostawców – system zarządzania dostawcami 10.4. Tworzenie prognoz popytu i ich wykorzystanie w planowaniu zapasów dystrybucyjnych 10.5. Logistyczna obsługa zamówień klientów 10.6. Planowanie i realizacja wysyłek do klientów
Sygnatura czytelni BMW: VI I 90,2 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII E 122,2
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 139358, 139360, 139357, 139362, 141294 N, 141289, 141288, 130598, 141287, 129352, 139359, 141293, 141290, 130596, M 12586, 141291, 139361, 141292 (18 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129303 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4170 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138056 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Informatyka dla potrzeb logistyka(i) / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin, 2015. - 216 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr., netogr. s. [212]-216.
Dla studentów kierunku logistyka o profilu praktycznym i akademickim.
Rozdział 1. Informatyka w zarządzaniu 1.1. Informacja i jej wartość 1.2. System informacyjny a system zarządzania 1.3. Technologie zaopatrzenia informacyjnego w praktyce Rozdział 2. Logistyczny system informacyjny przedsiębiorstwa 2.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego 2.2. Znaczenie informacji dla logistyki 2.3. Informacja w e-logistyce Rozdział 3. Elementy zarządzania logistycznym systemem informatycznym 3.1. Zastosowanie komputerów i sieci komputerowych 3.2. Baza danych dla logistyki 3.3. Hurtownie danych dla potrzeb logistyki 3.4. Cloud computing dla potrzeb logistyki Rozdział 4. Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji 4.1. Identyfikacja systemów informatycznych wykorzystywanych w logistyce 4.2. Informatyczne wspomaganie procesów logistycznych 4.2.1. System efektywnej obsługi klienta ECR 4.2.2. System zarządzania relacjami z klientem CRM 4.2.3. System zarządzania łańcuchem dostaw SCM 4.2.4. System planowania zasobów dystrybucji DRP 4.2.5. System łączący funkcje kalendarzowe i bazy danych CM oraz systemy automatyzacji sprzedaży SFA 4.2.6. System zarządzania magazynem WMS 4.2.7. System zarządzania transportem TMS 4.2.8. Planowanie potrzeb logistycznych LRP 4.2.9. System zarządzania środkami trwałymi EAM 4.2.10. System planowania potrzeb materiałowych MRP 4.2.11. System planowania zasobów produkcyjnych MRP II 4.2.12. System zarządzania zasobami przedsiębiorstwa ERP 4.2.13. Systemy informatyczne wykonujące operacje planistyczne i symulacyjne APS 4.2.14. System zarządzania relacjami z dostawcami SRM 4.3. Elektroniczna platforma logistyczna Rozdział 5. Elektroniczna wymiana danych dla potrzeb logistyki 5.1. Automatyczna identyfikacja w łańcuchach dostaw 5.2. Stosowane techniki automatycznej identyfikacji 5.2.1. Kody kreskowe 5.2.2. Elektroniczne oznakowanie produktu 5.2.3. Rozpoznawanie znaków metodą optyczną 5.2.4. Komunikacja głosowa 5.2.5. Metody biometryczne 5.3. Elektroniczna wymiana danych – EDI 5.4. Traceability w logistyce Rozdział 6. Technologie informatyczne w nowoczesnych systemach transportowych 6.1. Uwarunkowania usprawnień przepływu informacji w systemach transportowych 6.2. Telematyka w systemach transportowych 6.3. Systemy informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych w praktyce 6.4. Karty elektroniczne w transporcie publicznym Rozdział 7. Bezpieczeństwo strumienia informacji 7.1. Podstawowe pojęcia z ochrony informacji 7.2. Zagrożenia 7.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji Rozdział 8. Wdrażanie systemów informatycznych dla potrzeb logistyki 8.1. Czynniki utrudniające zaimplementowanie systemów informatycznych w praktyce 8.2. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych dla potrzeb logistyki 8.3. Koszty a systemy informatyczne w logistyce
Sygnatura czytelni BMW: VI I 182 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140632 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-[225] i przy seminarium 7.
Dla studentów szkół wyższych technicznych i ekonomicznych kierunku logistyka i inżynieria produkcji.
Sygnatura czytelni BMW: VI I 346 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 14025 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141790 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 7830, 109083, 111643, 109082, 109084 (5 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 109081 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109088, 109086, 109087, 111644, M 8214 (5 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 109085 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 238-[244].
Dla studentów kierunków ekonomicznych i technicznych, a także dla słuchaczy różnego typu kursów dokształcających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93032, 92126, 96450, 92127, 92135, 92128, 108036, 93030, 92133, 92132, 129966, 92129, 93026, 93027, 93033, 92134, 92130, 92131, 93028, 93024, 93031, 93029, 93025 (23 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Marketing usług logistycznych / Joanna Dyczkowska. - Warszawa : Difin, 2014. - 192 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. [179]-187. Netogr. s. 187-188.
Dla studentów i doktorantów szkół wyższych zaintersowanych pogłebianiem wiedzy z zakresu marketingu oraz zarządzania usługami logistycznymi, a także dla pracowników przedsiębiorstw TSL oraz nabywców usług logistycznych.
Rynek usług transport-spedycja-logistyka (TSL) 1.1. Rynek usług logistycznych 1.1.1. Łańcuch logistyczny 1.1.2. Outsourcing 1.1.3. Przedsiębiorstwa TSL 1.2. Zarządzanie strategiczne usługami logistycznymi 1.2.1. Proces zarządzania wiedzą 1.2.2. Struktury organizacyjne 1.2.3. Zarządzanie poziomem zapasów 1.2.4. Łańcuch wartości dla przedsiębiorstw TSL 1.2.5. Funkcje zarządzania i strategie w przedsiębiorstwach TSL 1.3. Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców 1.3.1. Segmentacja rynku konsumentów 1.3.2. Marketing relacji 1.3.3. Segmenty klientów na rynku TSL 1.3.4. Wartość logistyczna a zachowanie klientów 1.4. System informacji marketingowej – telematyka 1.4.1. Informacja marketingowa 1.4.2. Informacja w procesie logistycznym 1.4.3. Elektroniczna wymiana danych 1.4.4. Telematyka Instrumenty marketingu usług logistycznych 2.1. Produkt – usługa logistyczna 2.1.1. Model usługi logistycznej 2.1.2. Cechy usługi logistycznej 2.1.3. Marka w usługach logistycznych 2.2. Promocja usług logistycznych 2.2.1. Komunikacja marketingowa 2.2.2. Sprzedaż osobista 2.2.3. Reklama 2.2.4. Public relations 2.2.5. Marketing bezpośredni 2.2.6. Promocja sprzedaży przez internet 2.3. Dystrybucja w usługach logistycznych 2.3.1. Strumienie w dystrybucji 2.3.2. Typy kanałów marketingowych 2.3.3. Rodzaje kanałów marketingowych 2.3.4. Funkcje dystrybucji 2.3.5. Strategie dystrybucji 2.3.6. Logistyka dystrybucji 2.4. Cena usługi logistycznej 2.4.1. Problem ustalania wysokości cen 2.4.2. Metody wyznaczania cen 2.4.3. Oferty cenowe usług logistycznych 2.5. Funkcje personelu w przedsiębiorstwie TSL 2.5.1. Zasoby ludzkie 2.5.2. Zarządzanie personelem 2.5.3. Personel w usługach logistycznych 2.6. Proces usług logistycznych 2.6.1. Proces świadczenia usługi 2.6.2. Determinanty procesu 2.6.3. Proces obsługi klienta 2.6.4. Logistyczna obsługa klienta 2.6.5. Fazy i mierniki procesu obsługi klienta 2.7. Jakość w usługach logistycznych 2.7.1. Koncepcja jakości 2.7.2. Kompleksowe zarządzanie jakością 2.7.3. Jakość w logistyce 3. Kreowanie wizerunku operatora logistycznego 3.1. CSR – odpowiedzialność społeczna operatorów logistycznych 3.1.1. Zrównoważony łańcuch dostaw 3.1.2. Ekologistyka 3.1.3. Działania CSR u operatorów logistycznych 3.2. Logistyka ładunków niebezpiecznych przez operatorów logistycznych 3.2.1. Towary niebezpieczne 3.2.2. Odpowiedzialność przewoźnika 3.2.3. Logistyka ADR 3.3. Logistyka imprez sportowych 3.3.1. Obsługa klienta – zawodnika, klubu 3.3.2. Łańcuch dostaw w organizacji zawodów 3.3.3. Rola operatora w logistyce zawodów 3.4. Wizerunek wybranych przedsiębiorstw TSL 3.4.1. Konkurowanie marką 3.4.2. Benchmarking
Sygnatura czytelni BMW: VI I 376 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII E 47
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 138005 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 137796 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
T. 1-2 pod hasłem: Markusik, Sylwester.
Zawiera także spis treści t. 1 i 2.
Bibliogr. przy rozdz. Wykaz aktów prawnych, netogr. przy niektórych rozdz.
Dla studentów uczelni na inżynierskich kierunkach kształcenia: transport, logistyka, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz kierunków ekonomicznych i biznesowych.
Sygnatura czytelni BMW: VI I 364,3/1 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 13373 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136903 N (1 egz.)
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 137156 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [77].
Sygnatura czytelni BMW: VII U 85 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 138240 LE N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz norm s. [61].
Dla studentów Wydziału Budowy Maszyn i Lotnictwa do wykładów z przedmiotu "zarządzanie jakością w logistyce".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 72176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
T. 3 pod hasłem: Fellner, Andrzej.
Zawiera także spis treści, bibliogr. t. 2.
Bibliogr. s. [353]-357. Wykaz norm i rozporzadzeń s. 157-158. Netogr. s. 158-159.
Dla studentów uczelni technicznych kierunków kształcenia: transport, logistyka, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz kierunków ekonomicznych i biznesowych.
Sygnatura czytelni BMW: VI I 363,1 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 12152, 124964 LE (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124811 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł. i w cop. rok wyd. 2010. Faktyczny rok wyd. 2011 - inf. w metryce (zam. 25/11) i na s. internet. wydaw.
T. 3 pod hasłem: Fellner, Andrzej.
Zawiera także spis treści i bibliogr. t. 1.
Bibliogr., wykaz norm i rozporzadzeń s. 333-337. Netogr. s. 337.
Dla studentów uczelni technicznych kierunków kształcenia: transport, logistyka, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz kierunków ekonomicznych i biznesowych.
Sygnatura czytelni BMW: VI I 363,2 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 12465 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 128885 N (1 egz.)
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 129177 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
T. 3 pod hasłem: Fellner, Andrzej.
Zawiera także spis treści, bibliogr. t. 1.
Bibliogr., wykaz norm i rozporzadzeń s. 333-337. Netogr. s. 337.
Dla studentów uczelni technicznych kierunków kształcenia: transport, logistyka, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz kierunków ekonomicznych i biznesowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 136594 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr., wykaz norm s. [367]-373. Netogr. s. 373. Indeks.
Dla studentów kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji stopnia I (inżynier).
Sygnatura czytelni BMW: VI I 113 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: VIII E 28
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 136784, 136785, 141146, 141147, 139581, 136786, 137427, 141149, 141144, 137430, 141148, 141136, 137428, 136788, 134677, 136787, 141135, 137429, 137431, 141145 (20 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 134676 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4721 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności