Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(224)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(224)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(208)
dostępne
(104)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(106)
Biblioteka Międzywydziałowa
(48)
Biblioteka WEiZ
(3)
Biblioteka WWFiF
(164)
Autor
Gajdzica Zenon
(9)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(8)
Franczyk Anna
(7)
Klinik Anna
(7)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(7)
Rottermund Jerzy
(7)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(7)
Kierczak Urszula
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bielski Janusz (1924-1996)
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Fuks Agata
(3)
Grabowski Henryk (1935- )
(3)
Głażewski Michał
(3)
Kowalski Mirosław (pedagogika)
(3)
Leppert Roman
(3)
Madejski Eligiusz (wychowanie fizyczne)
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Węglarz Józef (1900-1980)
(3)
Węglińska Maria (1936- )
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(2)
Bąbka Jarosław
(2)
Gaweł Anna
(2)
Janikowska-Siatka Maria
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Jąder Mariola
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Maciarz Aleksandra (1937-2011)
(2)
Miłkowska Grażyna
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Skorupa Joanna
(2)
Smołalski Antoni
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Szczygieł Beata
(2)
Szybist Joanna
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława (1954- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Węglińska Maria
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwerski Wojciech
(2)
Świrko-Pilipczuk Janina
(2)
Adrjan Beata
(1)
Banach Czesław (1931- )
(1)
Bardi Luciano
(1)
Belzyt Joanna
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bryndal Agnieszka
(1)
Brühlmeier Artur
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Błajet Piotr
(1)
Carlgren Frans (1925- )
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chromiec Jan Jakub
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Ciepaj Marian (1944- )
(1)
Ciesielska Małgorzata
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dauber Heinrich (1944- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Dybek Halina
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dyrda Beata (1968-2014)
(1)
Dyrda Piotr
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajfer-Kruczek Ilona
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Gajda Janusz
(1)
Glej Sandra
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Gorczyca Piotr Wacław
(1)
Gordzelewska Beata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Grabowski Henryk
(1)
Gribble David (1932- )
(1)
Grochmal-Bach Bożena
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Grzybek Renata
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gładyszewska-Cyculko Joanna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Huryło Lucyna
(1)
Ignazi Piero
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(233)
Język
polski
(232)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Masażyści
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Pedagogika
(35)
Dzieci niepełnosprawne
(26)
Niepełnosprawni
(25)
Wychowanie
(22)
Wychowanie fizyczne
(16)
Pedagogika specjalna
(15)
Kształcenie integracyjne
(11)
Szkolnictwo
(9)
Nauczanie
(8)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Nauczyciele
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Dzieci
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kształcenie
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym
(5)
Uczniowie
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Metody nauczania
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Animaloterapia
(3)
Arteterapia
(3)
Dzieci chore
(3)
Dzieci niepełnosprawne ruchowo
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Humanizm (postawa)
(3)
Internet
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Multimedia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Postawy
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Psychoterapia
(3)
Socjalizacja
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Agresywność
(2)
Akrobatyka
(2)
Alkoholizm
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Autystycy
(2)
Banki
(2)
Choroby kręgosłupa
(2)
Choroby narządu ruchu
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dzieci zdolne
(2)
Geragogika specjalna
(2)
Gerontologia
(2)
Innowacje
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Jakość życia
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Klasy integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Masaż
(2)
Metoda projektów
(2)
Młodzież niepełnosprawna intelektualnie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Olimpiady Specjalne
(2)
Osoby starsze
(2)
Pedagogika kultury
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Personalizm
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Psychologia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Socjologia
(2)
Stopy (metalurg.)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Twórczość
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wizualizacja (psychol.)
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorewalidacja
(1)
Autyzm
(1)
Bioetyka
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Centra kulturalne
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Japonia
(1)
Tarnowskie Góry (Polska ; region)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(18)
Podręcznik
(7)
Podręczniki
(6)
Poradniki
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Encyklopedie
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(2)
Bibliografie
(1)
Biografia
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Psychologia
(2)
Chemia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
233 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2257 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wiedzieć Więcej ; 2)
Tyt. oryg. : Il Parlamento Europeo.
Sygnatura czytelni BMW: VI M 13(2) (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 112019 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111315 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5033 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [141]-145. Netogr. s. 145-146.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 129823 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN pierwszego z wyd.
Indeks.
Dla studentów kierunków innych niż filozofia.
Sygnatura czytelni BWF: III C 13
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 7
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 125551 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3629 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6134 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 283-311.
1. Pedagogika krytyczna źródłem analiz edukacji  1.1. Krytyczna nauka o wychowaniu: między opisem a zaangażowaniem  1.2. Pedagogika radykalna Henry’ego A. Giroux  1.3. Foucaultowskie inspiracje analityką rządzenia  2. W stronę społeczeństwa postdyscyplinarnego  2.1. Społeczeństwo dyscyplinarne – punkt wyjścia  2.2. Postpanoptikon i jego odmiany  2.3. Przechwytywanie czasu i pragnień jednostek  3. Szkoła wyższa w orbicie neoliberalnych wpływów  3.1. Neoliberalizm jako ekonomiczny i kulturowy kontekst kształcenia w szkołach wyższych  3.2. Popyt na uniwersytecką wiedzę  3.3. Neoliberalne oczekiwania wobec szkoły wyższej  4. Transformacja i neoliberalne reformy szkolnictwa wyższego w Polsce  4.1. Zmiany pola i reguł gry w szkolnictwie wyższym  4.2. Przebieg zmian i reform w szkolnictwie wyższym po 1989 roku  4.2.1. Okres pierwszy: reorientacja systemowa  4.2.2. Okres drugi: boloński  4.2.3. Okres trzeci: czas urzędników i ekspertów  4.2.4. Okres czwarty: kontynuacja neoliberalnej polityki akademickiej  5. Postdyscyplinarny uniwersytet? Między (o)presją a autonomią    5.1. (O)presja wobec uniwersytetu  5.2. Autonomia szkoły wyższej w Polsce w dyskursie ekspercko-urzędniczym  5.2.1. Założenia i podejście badawcze do analizy dyskursu  5.2.2. Pojęcie autonomii szkół wyższych  5.2.3. Formacje wiedzy dotyczącej autonomii szkoły wyższej – wyniki analizy dyskursu  5.3. Krytyczne spojrzenie na współczesny program edukacji akademickiej – (dla)czego wykłada się w szkole wyższej?  6. Studenci wobec kształcenia i szkoły wyższej  6.1. Metodologiczne podstawy badań własnych    6.1.1. Cele i problematyka badań    6.1.2. Problemy badawcze – zmienne i ich wskaźniki  6.1.3. Procedura badawcza – metody, techniki i narzędzia badawcze  6.1.4. Charakterystyka doboru próby i teren badań – organizacja badań    6.2. Charakterystyka składników strukturalnych procesu kształcenia – według badanych studentów  6.3. Koncentracja na sobie czy koncentracja na innych? Świat wartości badanych studentów 6.4. Studenckie wzorce reagowania wobec uczelni: w poszukiwaniu krytycznego myślenia i refleksyjnego działania  6.5. Wnioski z badań – ku paradygmatowi postdyscyplinarnemu dydaktyki akademickiej  Załącznik nr 1. Zadania i procedury w procesie dydaktycznym w jednej ze szkół wyższych o statusie akademickim  Załącznik nr 2. Liczba osób zaangażowanych w wewnętrzne systemy jakości kształcenia na przykładzie wybranych uczelni w Polsce w roku akademickim 2017/2018 Załącznik nr 3. Narzędzie do badania postaw studentów wobec kształcenia i szkoły wyższej Załącznik nr 4. Narzędzie do badania preferencji wartości studentów  Załącznik nr 5. Definicje wartości w modelu klasycznym i zmodyfikowanym według Shaloma H. Schwartza 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150577 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. wykaz adresów ośrodków, poradni oraz stowarzyszeń działających na rzecz osób z zespołem Downa.
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BWF: X H 98
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 5341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. fragmenty tekstów z zakresu pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 207-218.
Sygnatura czytelni BWF: X Ą 90
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 6316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126708 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Dla słuchaczy szkół wyższych, specjalności pedagogicznych i nauczycielskich oraz dla akademickich nauczycieli pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 128490 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza praca ma na celu ukazanie roli edukacji (także edukacji dorosłych) w pokonywaniu kryzysu życiowego, jakim jest utrata wzroku, na przykładzie życia osoby ociemniałej. Dla mnie jako pedagoga, absolwentki Podyplomowego Studium Edukacji Dorosłych oraz Studiów Podyplomowych z Tyflopedagogiki, jest to szansa poznania czynników, które mogą mieć wpływ na podjęcie nauki przez osoby dorosłe, zwłaszcza osoby niepełnosprawne, wśród których tylko kilkanaście procent ma średnie lub wyższe wykształcenie, a wskaźnik bezrobocia jest bardzo wysoki. Coraz większa liczba niepełnosprawnych podejmuje naukę na poziomie pomaturalnym i wyższym, a każda z tych osób ma specyficzne i bardzo indywidualne potrzeby, uświadomienie i zrozumienie których pomoże w lepszej współpracy kadry uczącej i dorosłych uczniów niepełnosprawnych. Do niedawna większość osób niepełnosprawnych kończyła swoją edukację na poziomie szkoły zawodowej, nie mając możliwości dalszego kształcenia. Tym bardziej kategoria „dorosłych uczniów niepełnosprawnych” jest nowym zjawiskiem dla specjalistów edukacji dorosłych. Badania biografii edukacyjnych dorosłych osób niepełnosprawnych pozwalają na poznanie biegu ludzkiej edukacji: etapów, genezy, motywacji, roli rodziny, szkoły i kształcenia poza instytucjami, skutków i wpływu na całość osobowości uczącego się oraz jego życiowy sukces. Biografia ukazuje jednostkę jako istotę edukującą się, dla której edukacja i uczenie się są pomocne w przezwyciężaniu kryzysu życiowego i stawaniu się „bardziej człowiekiem”, z uwagi na to, że procesy edukacyjne związane z rozwojem wpisane są w istotę człowieczeństwa. Niniejsza praca jest również próbą przybliżenia sylwetki osoby, dla której edukacja jest celem życia. Pisząc biografię edukacyjną, chciałam pokazać Człowieka, pokazać więcej niż dwa wymiary, które dostrzega większość osób pełnosprawnych, myśląc o osobach niepełnosprawnych – wymiar bohatera albo pacjenta. Chciałam pokazać osobę zaradną, ambitną, inteligentną, ciekawą świata i zarażoną bakcylem edukacji, który – mam nadzieję – jest nieuleczalny (por. Belzyt, 2002). Praca ta jest także w pewnej mierze próbą zmierzenia się z własnym doświadczeniem życiowym – badaczki i wolontariuszki osoby niewidomej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności