Matuk Konrad
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(29)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Biblioteka WEAiI
(23)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Matuk Konrad
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Nazwisko Imię
(96)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Meryk Radosław
(79)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Paszkowska Małgorzata
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Klupiński Kamil
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Analitycy danych
(2)
Programiści
(2)
Informatycy
(1)
Temat
Elektronika
(8)
Arduino (mikrokontroler)
(6)
Python (język programowania)
(6)
Programowanie (informatyka)
(4)
Analiza danych
(3)
Raspberry Pi (komputer)
(3)
Sterowniki programowalne
(3)
Uczenie maszynowe
(3)
Automatyka domowa
(2)
Data Mining (metoda)
(2)
Mikrokontrolery
(2)
Przetwarzanie mobilne (informatyka)
(2)
Roboty i manipulatory
(2)
Roboty i manipulatory przemysłowe
(2)
Sieci neuronowe
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Analiza skupień
(1)
Android (system operacyjny)
(1)
Bazy danych
(1)
Bezzałogowe statki powietrzne
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
Data science
(1)
Deep learning
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Eksperymenty
(1)
Interakcja (informatyka)
(1)
Inżynieria odwrotna
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Programowanie
(1)
Projektowanie techniczne
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Struktury danych
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Układy elektroniczne
(1)
Urządzenia elektroniczne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Gatunek
Podręcznik
(18)
Poradnik
(4)
Wydawnictwa popularne
(2)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Inżynieria i technika
(4)
Matematyka
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Arduino dla początkujących : podstawy i szkice / Simon Monk ; przekład: Konrad Matuk. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 167 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce rok wydania: 2023, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2022. Na okładce i grzbiecie także nazwa wydawcy oryginału: McGraw Hill Education.
Indeks.
Rozdział 1. Oto Arduino Mikrokontrolery Płyty rozwojowe Płyta Arduino Zasilanie Złącza zasilania Wejścia analogowe Złącza cyfrowe Mikrokontroler Pozostałe podzespoły Początki Arduino Rodzina płyt Arduino Uno, Duemilanove i Diecimila Mega i Due Micro i Smali Yun Lilypad Inne „oficjalne"płytki Inne klony i odmiany Arduino Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino Zasilanie Instalacja oprogramowania Ładowanie pierwszego szkicu Aplikacja Arduino Rozdział 3. Podstawy języka C Programowanie Czym jest język programowania? Blink po raz kolejny Zmienne Eksperymentowanie w języku C Zmienne numeryczne i arytmetyka Polecenia if for while Stałe Rozdział 4. Funkcje Czym jest funkcja? Parametry Zmienne globalne, lokalne i statyczne Zwracanie wartości Zmienne innych typów float boolean Inne typy danych Styl zapisu kodu Wcięcia Nawiasy klamrowe otwierające Białe znaki Komentarze Rozdział 5. Tablice i łańcuchy Tablice Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS Tablice łańcuchów Literały łańcuchowe Zmienne łańcuchowe Tłumacz alfabetu Morse'a Dane Zmienne globalne i funkcja setup Funkcja loop Funkcja flashSeąuence FunkcjaflashDotOrDash Składanie całości programu Rozdział 6. Wejścia i wyjścia Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Rezystor podwyższający Wewnętrzny rezystor podwyższający Usuwanie stuków Wyjścia analogowe Wejścia analogowe Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino Liczby losowe Funkcje matematyczne Manipulacja bitami Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia Generowanie tonów Wprowadzanie rejestru przesuwnego Przerwania Rozdział 8. Zapisywanie danych Stałe Przechowywanie danych w pamięci flash EEPROM Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM Korzystanie z biblioteki AVR EEPROM Przechowywanie wartości typufloat w pamięci EEPROM Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM Kompresja Kompresja zakresu Rozdział 9. Wyświetlacze Alfanumeryczne wyświetlacze LCD Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB Korzystanie z wyświetlacza Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD Graficzne wyświetlacze OLED Podłączanie wyświetlacza OLED Szkic Rozdział 10. Arduino i programowanie aplikacji internetu rzeczy Komunikacja z serwerami sieciowymi HTTP HTML Arduino w roli serwera sieci Web Sterowanie pracą Arduino za pośrednictwem sieci Serwer sieciowy Node MCU Sterowanie pracą płytki Node MCU za pośrednictwem sieci Wywoływanie usług sieciowych Współpraca płytki Arduino Uno z usługą IFTTT Płytka Node MCU ESP8266 i usługa IFTTT Inne opcje projektów internetu rzeczy Arduino Yun Particie Photon Rozdział 11. C++ i biblioteki Mechanizmy obiektowe Klasy i metody Przykład wbudowanej biblioteki Tworzenie bibliotek Plik nagłówkowy Plik implementacji Uzupełnianie swojej biblioteki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155171 N, 155297 N, 155280 N (3 egz.)
Książka
W koszyku
Raspberry Pi : receptury / Simon Monk ; [tł.: Konrad Matuk]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2014. - 366, [2] s. : il. ; 24 cm.
(O'Reilly)
Na okł.: Najlepsze przepisy dla miniaturowego komputera!
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. wydaw. podanym na s. red.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII G 3
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139403 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Arduino i Pi Raspberry Pi Arduino Co wybrać: Arduino czy Raspberry Pi? Alternatywy Arduino Czym jest Arduino? Instalacja zintegrowanego środowiska programistycznego Arduino Wgrywanie szkicu Instalowanie szkiców opisanych w tej książce Podstawy programowania Arduino Struktura szkicu Arduino Zmienne i stałe Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Wejścia analogowe Wyjścia analogowe Instrukcje if i else Pętle Funkcje Raspberry Pi Czym jest Raspberry Pi? Przygotowanie Raspberry Pi do pracy Przygotowanie karty microSD z pakietem NOOBS Konfiguracja protokołu SSH SSH w systemie Windows SSH w systemach macOS i Linux Wiersz poleceń systemu Linux Kod zaprezentowany w tej książce Programowanie w Pythonie Witaj, świecie Tabulatory i wcięcia Zmienne If, while i inne instrukcje warunkowe Biblioteka RPi.GPIO Złącze GPIO Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Wyjścia analogowe Czas rozpocząć zabawę! Płytki stykowe Działanie prototypowej płytki stykowej Łączenie płytki prototypowej z Arduino Łączenie płytki prototypowej z Raspberry Pi Pobieranie programów Eksperyment: sterowanie diodą LED Lista elementów Schemat obwodu Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Program Raspberry Pi Eksperymenty z Raspberry Pi Porównanie kodu obu platform Eksperyment: sterowanie pracą silnika Lista elementów Schemat obwodu Eksperymentowanie bez płytek Arduino i Raspberry Pi Podłączanie obwodu do płytki Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Podstawy elektroniki Prąd, napięcie i rezystancja Natężenie prądu Napięcie Masa Rezystancja Moc Najczęściej spotykane komponenty elektroniczne Rezystory Tranzystory Diody Diody LED Kondensatory Układy scalone Złącza płytek Arduino i Raspberry Pi Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Wejścia analogowe Wyjścia analogowe Szeregowa transmisja danych Diody LED Standardowe diody LED Ograniczanie natężenia prądu Projekt: sygnalizator Lista elementów Założenia projektowe Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Diody LED i technologia PWM Diody LED RGB Eksperyment: mieszanie kolorów Obwód Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Silniki, pompy i siłowniki Sterowanie prędkością obrotową (PWM) Eksperyment: sterowanie prędkością obrotową silnika prądu stałego Obwód Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Sterowanie silnikami prądu stałego za pomocą przekaźników Sterowanie pracą przekaźnika za pomocą płytek Arduino i Raspberry Pi Moduły przekaźników Eksperyment: sterowanie pracą silnika elektrycznego za pośrednictwem modułu przekaźników Lista elementów Łączenie obwodu Kod Arduino Kod Raspberry Pi Wybieranie właściwego silnika Moment obrotowy Prędkość obrotowa Przekładnie Silniki przekładniowe Pompy Pompy przewodowe Pompa wirowa Projekt: podlewanie roślin przy użyciu Arduino Założenia projektowe Lista elementów Budowa projektu Kod Arduino Korzystanie z projektu Siłowniki liniowe Solenoidy Sterowanie pracą silnika: poziom zaawansowany Mostki H Mostek H w formie układów scalonych Eksperyment: sterowanie kierunkiem i prędkością obrotów silnika Lista elementów Założenia projektowe Schemat płytki prototypowej Eksperymentowanie Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Inne układy scalone mostków H L298N TB6612FNG Modułowe mostki H Projekt: zgniatarka do puszek sterowana za pomocą Arduino Lista elementów Łączenie obwodu Konstrukcja mechaniczna Kod Arduino Serwomechanizmy Serwomechanizmy Sterowanie pracą serwomechanizmu Eksperyment: sterowanie położeniem serwomechanizmu Sprzęt Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Projekt: tańcząca marionetka Pepe i Raspberry Pi Lista elementów Założenia projektowe Konstrukcja Kod Korzystanie z tańczącej marionetki Silniki krokowe Silniki krokowe Bipolarne silniki krokowe Eksperyment: sterowanie pracą bipolarnego silnika krokowego Lista elementów Założenia projektowe Arduino Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino (wersja trudniejsza) Kod Arduino (wersja łatwiejsza) Eksperymentowanie z Arduino Raspberry Pi Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Unipolarne silniki krokowe Układ tranzystorów Darlingtona Eksperyment: sterowanie pracą unipolarnego silnika krokowego Obwód Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Sterowanie falowe Eksperyment: sterowanie falowe i Raspberry Pi Lista elementów Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Eksperymentowanie Bezszczotkowe silniki prądu stałego Ogrzewanie i chłodzenie Rezystywne komponenty grzejne Eksperyment: rozgrzewanie rezystora Lista elementów Budowa projektu Przeprowadzanie eksperymentu Projekt: losowy detonator balonów oparty na Arduino Lista elementów Obwód Kod Korzystanie z detonatora balonów Komponenty grzewcze Moc i energia Moc a wzrost temperatury Gotowanie wody Ogniwa Peltiera Działanie ogniwa Peltiera Stosowanie ogniw Peltiera w praktyce Projekt: chłodziarka do napojów Lista elementów Budowa projektu Korzystanie z projektu Pętle sterujące Prosty termostat Eksperyment: prosty termostat Lista elementów Założenia projektowe Schemat wykonawczy Kod Eksperymentowanie Histereza Regulator PID Proporcjonalność (człon P) Całkowanie (człon I) Różniczkowanie (człon D) Dostrajanie regulatora PID Eksperyment: termostat PID Obwód Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Projekt: termostatyczna chłodziarka do napojów Obwód Lista elementów Założenia projektowe Budowa projektu Kod Arduino Sterowanie prądem przemiennym Sterowanie pracą urządzeń zasilanych prądem przemiennym: teoria Czym jest prąd przemienny? Przekaźniki Optoizolator Przełączanie mocy przy przejściu przez zero i triaki Sterowanie pracą urządzeń zasilanych prądem przemiennym: praktyka Moduły przekaźników Przekaźniki statyczne Moduł PowerSwitch Tail Projekt: przełącznik czasowy sterowany za pomocą Raspberry Pi Lista elementów Budowa projektu Kod Korzystanie z projektu Wyświetlacze Paski diodowe Eksperyment: sterowanie paskiem diod LED RGB Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Wyświetlacze OLED korzystające z magistrali I2C Eksperyment: podłączanie modułu wyświetlacza korzystającego z magistrali I2C do płytki Raspberry Pi Lista elementów Połączenia Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie Projekt: dodawanie wyświetlacza do chłodziarki napojów Lista elementów Połączenia Kod Arduino Dźwięk Eksperyment: dźwięk i głośnik bez wzmacniacza Lista elementów Schemat płytki prototypowej Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Wzmacniacze Eksperyment: odtwarzanie plików dźwiękowych za pomocą Arduino Lista elementów Tworzenie pliku dźwiękowego Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie Arduino do wzmacniacza Odtwarzanie plików dźwiękowych za pomocą Raspberry Pi Projekt: Pepe zyskuje głos Lista elementów Schemat wykonawczy Kod Raspberry Pi Korzystanie z gadającej maskotki Internet rzeczy Raspberry Pi i framework Bottle Projekt: Raspberry Pi i przełącznik sieciowy Obwód Kod Raspberry Pi Korzystanie z przełącznika sieciowego Arduino i obsługa sieci Projekt: marionetka i Twitter Podłączanie Pepe do internetu Usługa IFTTT (If This Then That) Korzystanie z projektu Komponenty Dostawcy Rezystory i kondensatory Półprzewodniki Pozostałe komponenty Inne rzeczy przydatne podczas pracy nad projektami Konfiguracje złączy czipów Port GPIO płytki Raspberry Pi
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 59
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145379 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elektronika : od praktyki do teorii / Charles Platt ; przekład: Anna Mizerska, Janusz Grabis, Konrad Matuk. - Wydanie III. - Gliwice : Helion S.A, 2022. - IX, [1], 318 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 23 cm.
W książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Część I: Podstawy Eksperyment 1. Posmakuj mocy! Eksperyment 2. Płyń z prądem Eksperyment 3. Wywieranie ciśnienia Eksperyment 4. Ciepło i moc Eksperyment 5. Zróbmy własną baterię Część II: Przetaczanie i nie tylko Eksperyment 6. Nawiązywanie połączenia Eksperyment 7. Zabawa z przekaźnikiem Eksperyment 8. Oscylator zbudowany na przekaźniku Eksperyment 9. Czas i kondensatory Eksperyment 10. Przetaczanie tranzystorami Eksperyment 11. Światło i dźwięk Część III: Lutowanie Eksperyment 12. Łączenie dwóch przewodów w jeden Eksperyment 13. Podgrzewanie diody Eksperyment 14. Pulsujące światło nadające się na ozdobę Część IV: Układy scalone Eksperyment 15. Generowanie impulsów Eksperyment 16. Ustawianie wysokości tonu Eksperyment17. Alarm antywłamaniowy Eksperyment 18. Miernik czasu reakcji Eksperyment 19. Podstawy logiki cyfrowej Eksperyment 20. Zamek szyfrowy Eksperyment 21. Blokada przycisku Eksperyment 22. Przetaczanie i odbijanie Eksperyment 23. Rzucanie kośćmi Część V: Co dalej? Eksperyment 24. Magnetyzm Eksperyment 25. Generowanie prądu na własnym biurku Eksperyment 26. Destrukcja głośnika Eksperyment 27. Zabawa z cewką Eksperyment 28. Radio bez lutowania i zasilania Eksperyment 29. Elektronika i programowanie Eksperyment 30. Udoskonalona kostka Rozdział 31. Zdobywanie wiedzy i umiejętności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153010 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elektronika : od praktyki do teorii / Charles Platt ; [tł.: Konrad Matuk]. - Wyd. 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2016. - XXI, [1], 370 s. : il. (gł. kolor.) ; 23 cm.
Oznaczenie: Wyd. 2 na s. tyt., okł. dotyczy oryg.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elektronika : od praktyki do teorii / Charles Platt ; przekład Konrad Matuk. - Wydanie 2. - Gliwice : Helion, ccopyright 2020. - XXI, [1], 370 stron : ilustracje ; 23 cm.
Tyuł oryginalny : Make: electronics.
Indeks.
Rozdział 1. Podstawy Lista zakupów: eksperymenty od 1 do 5 Multimetr Ustalanie zakresu pomiarowego Wielkości Okulary ochronne Baterie i złącza Przewody probiercze Potencjometry Bezpieczniki Diody elektroluminescencyjne (LED) Rezystory Eksperyment 1: Posmakuj mocy! Procedura Przygotowanie miernika do pracy Pomiar rezystancji języka Dalsze badania Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 2: Jak nie należy używać baterii Ciepło powstające w wyniku przepływu prądu Jak przepalić bezpiecznik? Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 3: Twój pierwszy obwód Przygotowanie Generowanie światła za pomocą diod LED Sprawdzanie rezystorów Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 4: Zmiana rezystancji Zajrzyj do wnętrza swojego potencjometru Testowanie potencjometru Przyciemnianie diody LED Pomiar różnicy potencjałów Sprawdzanie przepływu Pomiar prądu Wykonywanie pomiarów Stosowanie prawa Ohma Jak dużego rezystora potrzebuje dioda LED Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 5: Zróbmy własną baterię Przygotowania Test cytryny — część I Mówiąc praktycznie Sprzątanie i recyklizacja Rozdział 2. Przełączanie i nie tylko Lista zakupów: eksperymenty od 6 do 11 Zestaw małych śrubokrętów (niezbędny) Małe kombinerki o długich szczękach (niezbędne) Szczypce precyzyjne (zalecane) Szczypce do cięcia drutu (niezbędne) Cążki (zalecane) Szczypce do zdejmowania izolacji (niezbędne) Płytki prototypowe (niezbędne) Zaopatrzenie Części Coś jeszcze? Eksperyment 6: Bardzo proste przełączanie Iskrzenie Sprawdzanie przełącznika Wprowadzenie do schematów Konwencje tworzenia schematów Krzyżowanie się przewodów Kolory przewodów Eksperyment 7: Zabawa z przekaźnikiem Przekaźnik Procedura Jak to działa? Inne przekaźniki Otwieranie przekaźnika Eksperyment 8: Oscylator zbudowany na przekaźniku Początki pracy z płytką prototypową Tworzenie przewodów połączeniowych Zasilanie Wewnątrz płytki Wyjaśnienie działania obwodu z przekaźnikiem Dodawanie funkcji brzęczenia Dodawanie pojemności Eksperyment 9: Czas i kondensatory Ładowanie kondensatora Układ RC Napięcie, rezystancja i pojemność Doświadczenie weryfikujące teorię Sprzężenie pojemnościowe Prąd przesunięcia Prąd przemienny Eksperyment 10: Przełączanie tranzystorami Test palca Jak zadziałał test palca? Dodawanie potencjometru Napięcie i natężenie prądu Eksperyment 11: Światło i dźwięk Fluktuacje Krok po kroku Kondensator sprzęgający Jak obwód rozpoczyna pracę? Dlaczego jest to tak skomplikowane? Przetworzony impuls Zwiększanie szybkości Dalsze modyfikacje Rozdział 3. Wkraczamy głębiej Lista zakupów: eksperymenty od 12 do 15 Zasilacz (niezbędny) Lutownica kolbowa o niskiej mocy (zalecana) Lutownica ogólnego przeznaczenia (zalecana) Statyw lutowniczy (niezbędny) Szkło powiększające (niezbędne) Przewody pomiarowe z końcówkami zaciskanymi (niezbędne) Opalarka (niezbędna) Sprzęt przydatny przy rozlutowywaniu (zalecany) Podstawka na lutownicę (zalecana) Miniaturowa pita ręczna (zalecana) Gratownik (zalecany) Suwmiarka (zalecana) Zaopatrzenie Części Eksperyment 12: Łączenie dwóch przewodów w jeden Twoje pierwsze połączenie lutowane Twoje drugie połączenie lutowane Dodawanie izolacji Modyfikacja zasilacza Skracanie kabla zasilającego Co dalej? Eksperyment 13: Podgrzewanie diody Dokąd odpłynęło ciepło? Zasady odprowadzania ciepła Eksperyment 14: Pulsujące światło nadające się na ozdobę Weryfikacja fluktuacji Zegnij druty, dodaj cynę Krok po kroku Zakończenie prac Eksperyment 15: Alarm antywłamaniowy — część I Lista oczekiwań Implementacja listy życzeń Przełączniki magnetyczne Przerwa na wykonanie obwodu tranzystorowego Przekaźnik samozatrzaskowy Blokada szkodliwego napięcia Rozwiązanie jednego problemu tworzy kolejny problem Rozwiązywanie problemu Dioda zabezpieczająca Montaż obwodu na płytce prototypowej Dodawanie generatora dźwięku Podsumowanie: To warto zapamiętać Rozdział 4. Układy scalone Lista zakupów: eksperymenty od 16 do 24 Narzędzia Komponenty Eksperyment 16: Generowanie impulsów Poznaj swój układ scalony Test monostabilny Określanie czasu trwania impulsu Eksperyment 17: Ustawianie wysokości tonu Test astabilny Modyfikacje trybu astabilnego Łączenie kości w łańcuch Generowanie dźwięku syreny Eksperyment 18: Prawie gotowy alarm antywłamaniowy Wykonaj w pełni sprawne urządzenie w trzech krokach Co z syreną? Co z mechanizmem wtaczania i wytaczania? Finalizacja projektu Najczęstsze błędy popełniane podczas montowania w płytce perforowanej Obudowa projektu Lutowanie przełączników Montaż płytki obwodu Test końcowy Instalacja alarmu Eksperyment 19: Miernik czasu reakcji Szybka demonstracja Generowanie impulsów Czas opracować plan System sterowania Postęp w pracy nad projektem Opóźnienie Testowanie Jak to działa? Kolejne cyfry Kalibracja Udoskonalanie Co dalej? Eksperyment 20: Podstawy logiki cyfrowej Regulator Zastosowanie Twoja pierwsza bramka logiczna Czego nie potrzebujesz Eksperyment 21: Funkcjonalne połączenie Uwaga na gwarancję Schemat trzyczęściowego obwodu Jak to działa? Więcej niż jeden przycisk? Aktywacja przekaźnika Kość z układami logicznymi Czas połączyć obwód! Przygotowanie obwodu do pracy Testowanie Praca z diodami Pytania Połączenie z komputerem Udoskonalanie Eksperyment 22: Wyścig Cel Od koncepcji do układu Montaż na płytce prototypowej Udoskonalanie Eksperyment 23: Przełączanie i odbijanie Zasada działania Niwelowanie odbić za pomocą bramek NOR Niwelowanie odbić za pomocą bramek NAND Przerzutniki zatrzaskowe i przerzutniki z wejściem zegarowym Eksperyment 24: Rzucanie kośćmi Licznik binarny Testowanie licznika Narastające i opadające zbocze impulsu Moduł Tworzenie modułu 6 Rozwiązanie inne niż wyświetlacz siedmiosegmentowy Wybór bramek Ostateczna wersja obwodu Dobre wieści Liczniki tworzące łańcuch Udoskonalanie Problem zwalniania Alternatywna koncepcja spowalniania pracy obwodu Rozdział 5. Co dalej? Narzędzia, wyposażenie, podzespoły i zaopatrzenie Przystosowanie Twojego miejsca pracy Opisywanie pudełek Co na biurku? Eksperyment 25: Magnetyzm Procedura Eksperyment 26: Generowanie prądu na własnym biurku Procedura Zasilanie diody LED Opcjonalna rozbudowa projektu Ładowanie kondensatora Następny eksperyment: Audio Eksperyment 27: Destrukcja głośnika Procedura Eksperyment 28: Zabawa z cewką Procedura Zanikające pole Rezystory, kondensatory i cewki Eksperyment 29: Filtrowanie częstotliwości Obudowa głośnika Wzmacniacz w formie pojedynczego czipu Test 1-2-3 Przygoda z dźwiękiem Kaleczenie muzyki Eksperyment 30: Przesterowanie Modyfikacja obwodu Eksperyment 31: Radio bez lutowania i zasilania Kroki: Cewka Antena i masa Udoskonalenia Eksperyment 32: Elektronika i programowanie Definicje Zastosowania mikrokontrolerów Adekwatny dobór narzędzia do zadania Jedna płytka, wiele czipów Czy należy bać się podróbek? Instalacja Instalacja w systemie Linux Instalacja w systemie Windows Windows — rozwiązywanie problemów Instalacja w systemie Mac OS Gdy wszystko zawiodło Test — szkic Blink Weryfikacja i kompilacja Załaduj i uruchom Programowanie polega na uważaniu na szczegóły Trwałość Starzenie się Obwody hybrydowe Komponenty dyskretne — zalety Komponenty dyskretne — wady Mikrokontrolery — zalety Mikrokontrolery — wady Eksperyment 33: Interakcja z otoczeniem Korzystanie z termistora Konwersja zakresu Połączenia Gdzie są efekty pracy przetwornika? Histereza Analiza kodu programu Dodatkowe informacje dotyczące programowania Rozbudowa projektu Eksperyment 34: Udoskonalona kostka Ograniczenia nauki przez odkrywanie Losowość Pseudokod Sygnały wejściowe przycisków Zegar systemowy Ostateczna wersja pseudokodu Praca nad płytką obwodu Kod programu Krótkie i długie wartości catkowitoliczbowe Funkcja setup Pętla for Funkcja generująca liczby losowe Instrukcje if Szybkość migania Tworzenie nowej funkcji Struktura Czy nie jest to zbyt skomplikowane? Rozbudowa programu obsługującego kostkę Inne mikrokontrolery Wyprawa w nieznane Rozdziat 6. Narzędzia, wyposażenie, komponenty i zasoby Zestawy Szukanie komponentów i zakupy w internecie Sztuka szukania Skorzystaj z komunikatora Google i podzespoły Dokumentacja Ogólne zasady korzystania z wyszukiwarki Wykluczanie Alternatywy Zbyt dużo pisania? Katalog dystrybutora Co kliknąć najpierw? Szukanie a rzeczywistość Serwisy aukcyjne Amazon Wytaczanie automatycznego uzupełniania Czy warto zadawać sobie tyle trudu, aby znaleźć niezbędne komponenty? Lista zasobów i komponentów Zasoby Komponenty Pozostałe komponenty Kupowanie narzędzi i wyposażenia
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 71
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149346 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149345 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł.: Twój ilustrowany przewodnik po świecie elektroniki!
Stanowi kontynuację poprzedniego poradnika Elektronika. Od praktyki do teorii.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 33
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139389 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprojektuj bota : tworzenie interfejsów konwersacyjnych / Amir Shevat ; [tłumaczenie Konrad Matuk] - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 294, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na stronie tytułowej, okładce i grzbiecie także: "O'Reilly".
Indeks.
1. Czym są boty? A więc czym są boty? Rewolucja technologii botów i jej rozwój Etapy wprowadzania botów Nie wszystkie boty są takie same 2. Typy botów Boty osobiste a boty zespołowe Superboty a boty o określonej domenie Boty biznesowe a boty konsumenckie Boty głosowe i boty tekstowe Sieć nowych botów a integracja z wykorzystaniem utworzonych wcześniej systemów 3. Najważniejsze platformy Slack - platforma botów biznesowych Facebook Messenger - platforma botów konsumenckich Alexa - platforma bota głosowego Kik - platforma botów dla nastolatków Platformy stopniowo odchodzące do lamusa Jak wybrać odpowiednią platformę? 4. Najważniejsze zastosowania Konwersacyjny interfejs sprzedaży Boty biznesowe Wydajność i trenowanie Boty odpowiedzialne za powiadomienia Boty kierujące do odpowiedniego człowieka Boty obsługi klienta i boty odpowiadające na typowe pytania Integracja usług z botami Boty obsługujące gry i usługi rozrywkowe Boty reprezentujące markę 5. Anatomia bota Składniki bota Główne cele i funkcje bota 6. Budowanie świadomości marki, osobowość i zaangażowanie czynnika ludzkiego Budowanie świadomości marki Osobowość Interwencja człowieka 7. Sztuczna inteligencja Rozumienie języka naturalnego Zarządzanie rozmową Rozpoznawanie obrazu Przewidywanie Analiza sentymentu Kiedy należy korzystać ze sztucznej inteligencji? Rezygnacja ze sztucznej inteligencji 8. Rozmowa Powitanie Tworzenie skryptów funkcji Dekoratory Przygotowywanie użytkownika do przekazywania odpowiednich informacji Potwierdzanie Konsekwencja Wzajemność Interakcje zespołowe i prywatne Obsługa błędów Pomoc i informacje zwrotne 9. Bogate interakcje Pliki Dźwięk Materiały wideo Obrazy Przyciski Szablony Łącza Emotikony Sygnalizowanie pisania wiadomości Menu podręczne Polecenia rozpoczynające się od ukośnika Widok strony internetowej Połączenie wszystkiego w całość 10. Kontekst i pamięć Amnezja bota Kontekst Pamięć 11. Dystrybucja i instalowanie botów Katalogi botów Proces weryfikacji botów Linki kierujące bezpośrednio do instalacji Kody QR @Wzmianki Kierowanie użytkowników do innych botów 12. Metody angażowania Pierwsze wrażenie Rzeczy, o których należy pamiętać, projektując kolejne interakcje 13. Monetyzacja Subskrypcja Wyświetlanie reklam Dane - analityka i badanie rynku Sprzedawanie towarów i usług Opłaty za odwołania Promocja marki Kiedy powinno się zacząć pobierać opłaty od użytkowników? Podsumowanie 14. Ogólny zarys procesu projektowania Kroki Narzędzia 15. Definiowanie i analiza zastosowań Podstawowa analiza Analiza rozwiązań 16. Tworzenie skryptów konwersacji Szkicowanie przepływów Mapowanie intencji Mapowanie encji Tworzenie skryptów przykładowych wypowiedzi bota 17. Projektowanie i testowanie Projektowanie bota VacationBot pracującego w komunikatorze Messenger za pomocą aplikacji Botsociety Projektowanie bota PTOBot pracującego w środowisku Slack za pomocą aplikacji Walkie 242 Testowanie przez użytkowników 18. Ogólny zarys procesu budowy bota Architektura bota Technologie budowania botów Wybór właściwych narzędzi 19. Analityka i ciągłe ulepszanie bota Jak działa analityka botów? Analiza dzienników Raporty generowane przez narzędzia analityczne Ciągły rozwój 20. Na koniec świata i jeszcze dalej! Przewidywane trendy platform botów Przyszłe trendy w świecie botów Czy boty i sztuczna inteligencja zniszczą świat? Wszechobecność botów
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ź 147
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146999 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tł. z wykorzystaniem fragmentów książki "Raspberry PL. Przewodnik użytkownika" w tłumaczeniu Mikołaja Szczepaniaka.
Na okł.: Bogate źródło informacji na temat Raspberry Pi!
Na s. tyt., okł.: Wyd. 3 - dotyczy oryg.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII G 15
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141504 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności