Mizerska Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(10)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEAiI
(9)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Mizerska Anna
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Informatycy
(3)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Programiści
(2)
Analitycy danych
(1)
Temat
Programy komputerowe
(4)
Elektronika
(3)
Python (język programowania)
(3)
Arduino (mikrokontroler)
(2)
Business Intelligence
(2)
Power BI
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Projektowanie
(2)
Raspberry Pi
(2)
Analiza danych
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Automatyka
(1)
Automatyzacja
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
Dane
(1)
Eksperymenty
(1)
Excel
(1)
Internet rzeczy
(1)
Mikroserwis
(1)
Minikomputery
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Power Pivot
(1)
Power Query (program komputerowy)
(1)
Raspberry Pi (komputer)
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Tableau (program komputerowy)
(1)
Urządzenia
(1)
Urządzenia elektroniczne
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Zastosowanie i wykorzystanie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Inżynieria i technika
(4)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Excel Power Pivot i Power Query / Michael Alexander ; przekład: Anna Mizerska. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 275, [5] stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm
(Dla Bystrzaków)
(W Prostocie Tkwi Siła)
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. Na okładce: Importuj dane z wielu źródeł i zarządzaj nimi bezpośrednio w Excelu, automatyzuj czyszczenie i przekształcanie danych, twórz interaktywne wielowymiarowe modele raportowania.
DOŁADOWANE RAPORTOWANIE Z POWER PIVOT Myślenie z perspektywy bazy danych Odkrywanie ograniczeń Excela i jak na to mogą zaradzić bazy danych Skalowalność Przejrzystość procesów analitycznych Oddzielenie danych od prezentacji Poznanie terminologii związanej z bazami danych Bazy danych Tabele Rekordy, pola i wartości Zrozumienie relacji Zrozumienie wewnętrznego modelu danych narzędzia Power Pivot Powiązanie tabel Excela z Power Pivot Przygotowanie tabel Excela Dodanie tabeli Excela do modelu danych Tworzenie relacji między tabelami Power Pivot Zarządzanie istniejącymi relacjami Używanie modelu danych Power Pivot w raportach Tabele przestawne Power Pivot Wprowadzenie do tabel przestawnych Określanie czterech obszarów tabeli przestawnej Obszar wartości wierszy kolumn filtrów Tworzenie swojej pierwszej tabeli przestawnej Wprowadzanie zmian w tabeli przestawnej Dodanie filtra do raportu Dostosowywanie raportów tabeli przestawnej Zmiana układu tabeli przestawnej Dostosowywanie nazw pól Stosowanie formatowania liczb w polach danych Zmiana rodzaju obliczeń końcowych Wstrzymanie sum częściowych Usuwanie wszystkich sum częściowych za jednym razem Usuwanie sum częściowych tylko dla jednego pola Usuwanie sum końcowych Pokazywanie i ukrywanie elementów danych Ukrywanie i pokazywanie elementów bez danych Sortowanie tabeli przestawnej Omówienie fragmentatorów Tworzenie standardowego fragmentatora Podrasowanie fragmentatorów Rozmiar i położenie Kolumny elementów danych Różne ustawienia fragmentatora Sterowanie wieloma tabelami przestawnymi za pomocą jednego fragmentatora Tworzenie fragmentatora osi czasu Używanie zewnętrznych danych z Power Pivot Wczytywanie danych z relacyjnych baz danych Wczytywanie danych z SQL Server bazy programu Microsoft Access z innych systemów relacyjnych baz danych z plików płaskich z zewnętrznych plików Excela z plików tekstowych ze schowka Wczytywanie danych z innych źródeł danych Odświeżanie zewnętrznych połączeń danych i zarządzanie nimi Ręczne odświeżanie danych Power Pivot Ustawianie odświeżania automatycznego Zapobieganie odświeżaniu się wszystkich danych Edytowanie połączenia danych Praca z wewnętrznym modelem danych Przekazywanie danych bezpośrednio do wewnętrznego modelu danych Zarządzanie relacjami w wewnętrznym modelu danych Zarządzanie zapytaniami i połączeniami Tworzenie nowej tabeli przestawnej przy użyciu wewnętrznego modelu danych Wypełnianie wewnętrznego modelu danych wieloma zewnętrznymi tabelami Dodawanie formuł do Power Pivot Wzbogacanie danych Power Pivot o kolumny obliczeniowe Tworzenie pierwszej kolumny obliczeniowej Formatowanie kolumn obliczeniowych Odwoływanie się do kolumn obliczeniowych z innych obliczeń Ukrywanie kolumn obliczeniowych przed użytkownikami końcowymi Tworzenie kolumn obliczeniowych z użyciem DAX Funkcje DAX bezpieczne dla kolumn obliczeniowych Tworzenie kolumn obliczeniowych z funkcjami DAX Sortowanie według miesiąca w tabelach przestawnych Power Pivot Zagnieżdżanie funkcji Miary obliczeniowe Tworzenie miary obliczeniowej Edytowanie i usuwanie miar obliczeniowych Uwolnij swoje dane za pomocą funkcji modułów Operatory języka DAX Zastosowanie logiki warunkowej w języku DAX Praca z funkcjami agregującymi języka DAX Odkrywanie funkcji iteracyjnych i kontekstu wiersza Kontekst filtra Zmiana kontekstu za pomocą funkcji CALCULATE Elastyczność z funkcją FILTER POSKRAMIANIE DANYCH Z POWER QUERY Rozpoczęcie pracy nad zapytaniem
Odświeżanie danych Power Query Zarządzanie istniejącymi zapytaniami Akcje na poziomie kolumny Akcje na poziomie tabeli Typy połączeń Power Query Importowanie danych z plików Pobieranie danych ze skoroszytów Excela z plików CSV i tekstowych z plików PDF z folderów Importowanie danych z systemów baz danych Połączenie z każdym typem bazy danych Pobieranie danych z innych systemów Praktyczny przykład pobierania danych z bazy danych Zarządzanie ustawieniami źródła danych Profilowanie danych z Power Query Opcje profilowania danych Szybkie akcje profilowania danych Przekształcanie danych Wykonywanie najczęstszych przekształceń Usuwanie powielonych rekordów Wypełnianie pustych pól Łączenie kolumn Zmiana wielkości liter Znajdowanie i zastępowanie określonego tekstu Przycinanie i czyszczenie tekstu Wydobywanie wartości z lewej, prawej i ze środka Rozdzielanie kolumn za pomocą znaczników Przestawianie i odwracanie przestawiania pól Tworzenie niestandardowych kolumn Łączenie wartości za pomocą kolumny niestandardowej Konwersja typów danych Wzbogacanie kolumn niestandardowych funkcjami Dodawanie niestandardowej logiki do kolumn niestandardowych Grupowanie i agregowanie danych Praca z niestandardowym typem danych Współpraca między zapytaniami Kroki zapytania wielokrotnego użytku Funkcja Dołączanie Tworzenie niezbędnych zapytań bazowych Dołączanie danych Funkcja Scalanie Złączenia w Power Query Scalanie zapytań Dopasowanie rozmyte Niestandardowe funkcje w Power Query Tworzenie podstawowych funkcji niestandardowych Tworzenie funkcji scalającej dane z wielu plików Excela Tworzenie zapytań parametrycznych Przygotowanie do zapytania parametrycznego Tworzenie zapytania bazowego Tworzenie zapytania parametrycznego DEKALOGI Dziesięć sposobów, by poprawić wydajność Power Pivot Ogranicz liczbę wierszy i kolumn w swoich tabelach modelu danych Używaj widoków zamiast tabel Unikaj wielopoziomowych relacji Pozwól, by serwery baz danych wykonywały obliczenia Uważaj na kolumny z wieloma unikatowymi wartościami Ogranicz liczbę fragmentatorów w raporcie Twórz fragmentatory tylko dla pól wymiarów Wyłącz filtrowanie krzyżowe dla wybranych fragmentatorów Używaj miar obliczeniowych zamiast kolumn obliczeniowych Zainstaluj Excela w wersji 64-bitowej Dziesięć wskazówek dotyczących pracy z Power Query Pozyskiwanie informacji z panelu Zapytania i połączenia Grupowanie zapytań Szybsze wybieranie kolumn w zapytaniach Zmiana nazw kroków zapytania Szybkie tworzenie tabel odniesienia Podgląd zależności zapytania Ustawienie domyślnego ładowania Zapobieganie automatycznej zmianie typu danych Wyłączanie ustawień prywatności w celu poprawy wydajności Wyłączanie wykrywania relacji
WE1223n
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII W 69
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154664 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Odkrywanie Arduino : narzędzia i techniki inżynierii pełnej czaru / Jeremy Blum ; przekład Anna Mizerska. - Wydanie II. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2021. - 416 stron : rysunki, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Na okładce: Nowe kolorowe zdjęcia i wykresy oraz logo wydawcy oryginału Wiley.
Na tylnej stronie okładki: Wydanie zaktualizowane i rozszerzone.
Indeks.
Rozpoczęcie pracy i zrozumienie świata Arduino Pozostałe (obok AVR) architektury mikrokontrolerów Program rozruchowy i oprogramowanie sprzętowe Arduino Płytki Arduino Arduino Cloud IDE Pobieranie i instalacja Arduino IDE Uruchamianie IDE i podłączanie Arduino Cyfrowe wejścia, wyjścia i modulacja szerokości impulsów (PWM) Cyfrowe wyjścia Podłączanie diody LED i korzystanie z płytek stykowych Dwie szyny zasilania Prawo Ohma i obliczanie poboru mocy Programowanie cyfrowych wyjść Stosowanie pętli for Modulacja szerokości impulsów i funkcja analogWrite() Częstotliwość a okres Odczyt wejść cyfrowych Odczyt z cyfrowych sygnałów wejściowych przy użyciu rezystora ściągającego Problem drgających styków przycisku Budowa sterowanej lampki nocnej przy użyciu diody RGB LED Praca z czujnikami analogowymi Zrozumienie sygnałów analogowych i cyfrowych z cyfrowymi Zamiana sygnału analogowego na cyfrowy Odczyt z wejść analogowych z potencjometru Korzystanie z analogowych czujników Wykorzystanie rezystora zmiennego do budowy własnego czujnika analogowego Stosowanie rezystancyjnego dzielnika napięcia Korzystanie z analogowych wejść do sterowania analogowymi wyjściami KOMUNIKACJA Z OTOCZENIEM Wykorzystanie tranzystorów i sterowanie silnikami prądu stałego Sterowanie silnikami prądu stałego Korzystanie z urządzeń indukcyjnych o dużym poborze prądu Sterowanie prędkością silnika przy użyciu PWM Stosowanie mostków H do zmiany kierunku obrotu silnika Powodowanie zwarcia za pomocą mostka H Budowa poruszającego się robota Wybór części robota Stabilizatory liniowe i ograniczenia źródeł prądu Arduino Budowanie robota Programowanie robota Złożenie wszystkiego w całość Sterowanie silnikami krokowymi i serwomotorami Sterowanie serwomotorami Różnica pomiędzy pracą ciągłą a standardowymi serwomechanizmami Zasady sterowania serwomotorem Program sterujący serwomechanizmem Budowa czujnika odległości o szerokim kącie działania Zasada działania silników krokowych i sterowanie nimi Działanie bipolarnych silników krokowych Jak prawdziwe silniki krokowe mają się do uproszczonego przykładu? Wprawianie silnika krokowego w ruch Budowa "chronografu jednominutowego" Okablowanie i budowa chronografu Programowanie chronografu Generowanie dźwięków i tworzenie muzyki Zasada działania głośników Właściwości dźwięku Zasada działania głośnika Wykorzystanie funkcji tone() do tworzenia dźwięków Dodanie własnego pliku nagłówkowego Podłączanie głośnika Tworzenie sekwencji dźwięków Ograniczenia funkcji tone() Budowa mikropianina Transmisja szeregowa poprzez łącze USB Możliwości transmisji szeregowej ArduinoPłytki Arduino z wewnętrznym lub zewnętrznym konwerterem USB na port szeregowy firmy FTDI lub Silicon Labs z dodatkowym mikrokontrolerem ATmega działającym jako konwerter szeregowy z jednym mikrokontrolerem z wbudowanym interfejsem USB z możliwością bezpośredniego podłączania urządzeń USB Odbieranie danych z Arduino Polecenia print Stosowanie znaków specjalnych Zmiana formatu wyświetlanych danych liczbowych Komunikacja z Arduino Konfiguracja monitora portu szeregowego Arduino IDE w celu wysyłania poleceń Odczytywanie danych przychodzących z komputera lub innego urządzenia wykorzystującego port szeregowy Komunikacja z aplikacją desktopową Instalacja Processing Sterowanie szkicem w Processing z poziomu Arduino Wysyłanie danych z Processing do Arduino Emulacja urządzeń USB Emulator klawiatury Wprowadzanie danych do komputera Automatyczne wyłączanie komputera Emulator myszki Rejestry przesuwne Wybór Arduino odpowiedniego do danego zadania Zasada działania rejestrów przesuwnych Transmisja szeregowa i równoległa Stosowanie rejestru przesuwnego 74HC595 Przesuwanie danych szeregowych z Arduino Łączenie rejestrów przesuwnych Zamiana systemu dwójkowego na dziesiętny Sterowanie animacjami świetlnymi za pomocą rejestru przesuwnego Dynamicznie zmieniający się diodowy wykres słupkowy INTERFEJSY KOMUNIKACYJNE Magistrala I2C Schemat komunikacyjny i numery ID Wybór części z perspektywy inżyniera projektującego urządzenie Wymagania sprzętowe i rezystory podciągające Jak dobrać odpowiednią wartość rezystorów podciągających Komunikacja z czujnikiem temperatury I2C Konfiguracja sprzętu Czytanie dokumentacji Pisanie programu Łączenie rejestrów przesuwnych, komunikacji szeregowej i komunikacji I2C Budowa systemu monitorującego temperaturę Modyfikacja poprzedniego programu Pisanie szkicu Processing Magistrala SPI i biblioteki zewnętrzne Podstawowe informacje o magistrali SPI Sprzęt i schemat komunikacji SPI Konfiguracja sprzętu Nazewnictwo Schemat komunikacji Porównanie SPI z I2C i UART Komunikacja z akcelerometrem SPI Miniaturyzacja urządzeń i SMT Co to jest akcelerometr? Czytanie dokumentacji Podłączanie sprzętu Pisanie programu Budowa audiowizualnego instrumentu przy użyciu 3-osiowego akcelerometru Modyfikacja oprogramowania Komunikacja z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi Podłączenie wyświetlacza LCD Używanie biblioteki LiquidCrystal do wyświetlania znaków na LCD Wyświetlanie tekstu Tworzenie znaków specjalnych i animacji Budowa osobistego termostatu Konfiguracja sprzętu Wyświetlanie danych na LCD Dostosowanie temperatury docelowej za pomocą przycisku Dodanie dźwięku ostrzegawczego i wentylatora Składanie kodu w całość - kompletny program Rozwijanie projektu ODKRYWANIE BARDZIEJ ZAAWANSOWANYCH MOŻLIWOŚCI ORAZ ŁĄCZENIE FUNKCJI Przerwania i inne funkcje specjalne Stosowanie przerwań sprzętowych Różnice pomiędzy przerwaniem a sprawdzaniem stanu Możliwości przerwań sprzętowych Arduino Budowa i testowanie obwodu z przyciskiem z wykorzystaniem przerwania sprzętowego do wyeliminowania problemu drgających styków Stosowanie przerwań wywoływanych przez licznik Zrozumienie przerwań od licznika Instalacja biblioteki Wykonywanie dwóch zadań (niemal) jednocześnie Budowa maszyny dźwiękowej sterowanej przerwaniami Elementy maszyny dźwiękowej Oprogramowanie maszyny dźwiękowej. Rejestracja danych za pomocą kart SD Przygotowania do rejestracji danych Formatowanie danych w plikach CSV Przygotowanie karty SD do rejestracji danych Komunikacja Arduino z kartą SD Nakładki z czytnikiem kart SD Interfejs SPI karty SD Zapisywanie na karcie SD Składanie nakładki rejestrującej dane Odczytywanie z karty SD Zegary czasu rzeczywistego Zamiana Twojego chronografu na zegar Budowa rejestru wejść i wyjść Osprzęt rejestratora Oprogramowanie rejestratora Bezprzewodowa komunikacja radiowa Widmo fal elektromagnetycznych Wysyłanie i nadawanie danych przez nadajnik radiowy Odbieranie sygnału naciśnięcia przycisku za pomocą modułu radiowego Programowanie odbiornika Stworzenie bezprzewodowego dzwonka do drzwi Programowanie odbiornika Początek inteligentnego domu - sterowanie lampą Prąd zmienny w Twoim domu Przesyłanie prądu zmiennego Zasada działania przekaźnika Programowanie przekaźnika Podłączanie lampki i przekaźnika do Arduino Rozdział 16. Połączenie Bluetooth Odarcie Bluetootha z tajemnic Standardy i wersje Bluetootha Profile Bluetootha i usługi BTLE GATT Komunikacja między Arduino a smartfonem Odczyt czujnika przez BTLE Interfejs USB czipa 32U4 Wysyłanie poleceń z telefonu przez BTLE Sterowanie lampą na prąd zmienny przez Bluetooth Jak Twój telefon "łączy się w parę" z urządzeniami BTLE Pisanie programu kontrolującego odległość od urządzenia Łączenie w parę z telefonem Spraw, by lampa reagowała na Twoją obecność 363Rozdział 17. Sieć Wi-Fi i chmura Sieć, Arduino i Ty Sieciowy żargon Klienty i serwery Arduino z Wi-Fi Sterowanie Arduino przez sieć Konfiguracja sprzętu sterującego wejściem/wyjściem Przygotowanie Arduino IDE do pracy z modułem Sprawdzenie, czy biblioteka Wi-Fi pasuje do oprogramowania sprzętowego modułu Wi-Fi Pisanie szkicu serwera Arduino Kody odpowiedzi HTTP Projektowanie prostej strony internetowej Składanie wszystkiego w całość - szkic serwera sieciowego Sterowanie Arduino przez sieć lokalną i zewnętrzną Komunikacja z sieciowymi interfejsami programowania aplikacji (API) Korzystanie z API serwisu pogodowego Ukończenie budowy wyświetlacza pokazującego temperaturę aktualizowaną na żywo Regulacja magistrali I2C za pomocą przewodów
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 28
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150044 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Dla programistów aplikacji internetowych, architektów oprogramowania, menedżerów technicznych i inżynierów.
Architektury frontendowe Aplikacje mikrofrontendowe Aplikacje jednostronicowe Aplikacje izomorficzne Statyczne strony internetowe Jamstack Zasady mikrofrontendu Od monolitu do mikrousług Przejście na mikrousługi Wprowadzenie do mikrofrontendów Zasady mikrousług Model dla każdej domeny biznesowej Kultura automatyzacji Ukrycie szczegółów implementacji Zdecentralizowane zarządzanie Niezależne wdrażanie Izolacja awarii Łatwa obserwowalność Zastosowanie zasad w mikrofrontendach Model dla każdej domeny biznesowej Kultura automatyzacji Ukrycie szczegółów implementacji Zdecentralizowane zarządzanie Niezależne wdrażanie Izolacja awarii Łatwa obserwowalność Mikrofrontendy to nie panaceum Architektury mikrofrontendowe i ich wyzwania Podstawowe decyzje w architekturze mikrofrontendowej Definiowanie mikrofrontendów Podejście DDD z mikrofrontendami Określanie ograniczonego kontekstu Kompozycje mikrofrontendów Trasowanie mikrofrontendów Komunikacja mikrofrontendów Mikrofrontendy w praktyce Zalando Hello Fresh Allegro Spotify SAP OpenTable DAZN Odkrywanie architektur mikrofrontendowych Podstawowe decyzje związane z mikrofrontendem w praktyce Podział pionowy Podział poziomy Analiza architektury Architektura i kompromisy Architektury podziału pionowego Powłoka aplikacji Wyzwania Implementacja systemu projektowania Komfort pracy programisty (DX) SEO Wydajność a mikrofrontendy Dostępne platformy programistyczne Przypadki użycia Charakterystyka architektury Architektury podziału poziomego Implementacja po stronie klienta Wyzwania SEO Komfort pracy programisty (DX) Przypadki użycia Wtyczka Module Federation Elementy iframe Komponenty sieciowe Kompozycja po stronie serwera Kompozycja po stronie serwera brzegowego Techniczne wdrażanie mikrofrontendów Projekt Module Federation - podstawy Implementacja techniczna Struktura projektu Powłoka aplikacji Mikrofrontend uwierzytelniania Mikrofrontend katalogu Mikrofrontend zarządzania kontem Rozwój projektu Wbudowanie przestarzałej aplikacji Tworzenie interfejsu finalizacji zakupu Implementacja dynamicznych kontenerów zdalnych Przywiązanie do bundlera webpack Tworzenie i wdrażanie mikrofrontendów Zasady automatyzacji Szybka informacja zwrotna Częste uruchamianie zautomatyzowanych procesów Motywacja zespołów Określenie ram Stworzenie strategii testowania Komfort pracy programisty (DX) Podział poziomy a podział pionowy Mikrofrontendowe strategie eliminujące zakłócenia Strategie związane ze środowiskami Kontrola wersji Monorepo Polyrepo Przyszłość systemu kontroli wersji Strategie ciągłej integracji Testowanie mikrofrontendów Funkcje przystosowania Działania szczególne dla mikrofrontendu Strategie wdrażania Wdrażanie metodą blue-green a publikacje kanarkowe Wzorzec Dusiciel Obserwowalność Zautomatyzowany proces dla mikrofrontendów - studium przypadku Informacje wstępne Kontrola wersji Uruchomienie procesu Przegląd jakości kodu Kompilacja Przegląd po kompilacji Wdrożenie Podsumowanie strategii automatyzacji Wzorce projektowe dla mikrofrontendów Integracja API i mikrofrontendy Słownik usług Brama API Wzorzec BFF Warstwa GraphQL z mikrofrontendami Od frontendu monolitycznego do mikrofrontendów - studium przypadku Kontekst Stos technologiczny Platforma i główne sekwencje działań użytkownika Cele techniczne Strategia migracji Podstawowe decyzje związane z mikrofrontendami w praktyce Podział aplikacji jednostronicowej na subdomeny Wybór technologii Szczegóły implementacji Zadania powłoki aplikacji Inicjalizacja aplikacji Komunikacja Integracja z backendem Uwierzytelnianie przez mikrofrontendy Zarządzanie zależnościami Integracja systemu projektowania Wspólne komponenty Implementacja publikacji kanarkowych Lokalizacja . Wprowadzenie mikrofrontendów w Twojej organizacji Dlaczego powinniśmy używać mikrofrontendów? Połączenie między organizacjami i architekturą oprogramowania Innowacyjność komitetów Zespoły od funkcjonalności a zespoły od komponentów Zarządzenie przepływami komunikacji Dokument RFC Dokument ADR Techniki ulepszania przepływów komunikacji Praca wstecz Społeczności praktyków i spotkania całej załogi Zarządzanie zewnętrznymi zależnościami Zdecentralizowana organizacja Decentralizacja a mikrofrontendy . Co społeczność sądzi o mikrofrontendach?
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 117
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 5. odnosi się do oryginału. Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: Packt.
Rozpoczęcie pracy z Tableau Łączenie się z danymi w Tableau Wizualizacje Początek przygody z obliczeniami i parametrami Obliczenia na różnych poziomach szczegółowości Obliczenia tablicowe Tworzenie dobrze wyglądających i działających wizalizacji Opowiadanie historii za pomocą pulpitu nawigacyjnego Wizualna analityka danych Odkrywanie pracy z mapami i zaawansowanych funkcji geoprzestrzennych Integracja zaawansowanych funkcji rozszerzenia skrypty i sztuczna inteligencja Modele danych, łączenie danych i blendowanie w Tableau Porządkowanie danych Poskramianie danych za pomocą Tableau Prep
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII X 128
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154689 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Geek girl's guide to electronics and the internet of things
Dla osób początkujących, które mają już podstawową wiedzę z zakresu elektroniki.
CZĘŚĆ I. INTERNET RZECZY I PODSTAWY ELEKTRYCZNOŚCI 25 Rozdział 1. Internet rzeczy i elektronika 27 Internet rzeczy w pigułce 28 Elementy systemu internetu rzeczy 28 Urządzenia 28 Czujniki 29 Obwody, oprogramowanie i mikroprocesory 30 Komunikacja 30 Poziomy 30 Protokoły i standardy 31 Analiza danych i zarządzanie 31 User Experience 32 Wyzwania we wdrażaniu internetu rzeczy 32 Przyszłość internetu rzeczy 33 Rozdział 2. Elektryczność - dobre i złe strony 35 Wypróbuj: wytwarzanie elektrostatyczności 35 Lewitacja styropianowego talerza 36 Wygięty strumień wody 36 Tworzenie światła za pomocą elektrostatyki 37 Magiczne poruszanie styropianową piłką 37 Prąd na poziomie atomowym 38 Przewodniki i izolatory 40 Właściwości prądu 41 Natężenie 42 Napięcie 42 Rezystancja 43 Indukcja i przewodnictwo 43 Wypróbuj: budowa prostego obwodu na płytce prototypowej 45 Diody elektroluminescencyjne 51 Przewody podłączeniowe 52 Budowa obwodu 53 Podstawowy obwód 54 Prawo Ohma 54 Wartości oporników i dzielniki napięcia 56 Otwarcie i zwarcie 58 Zabezpieczenia obwodów 59 Bezpieczniki 60 Wyłączniki instalacyjne 60 Większy nie znaczy lepszy 61 Rozdział 3. Symbole i schematy 63 Rodzaje schematów 63 Symbole elektryczne 65 Tak wiele przełączników! 66 Rysowanie swojego obwodu 71 Wypróbuj: dodanie przełącznika i stworzenie schematu 72 Rozdział 4. Wprowadzenie do Arduino Uno 77 Czym jest Arduino? 77 Płytka Arduino 78 Analogowe a cyfrowe 83 Arduino IDE 86 Wypróbuj: budowa prostego obwodu sterowanego przez Arduino 88 Co poszło nie tak? 91 Co ten kod oznacza? 92 Setup 92 Loop 93 Wypróbuj: zmiana pinów 93 Wypróbuj: efekt uciekającego światła 94 Wypróbuj: dodanie do obwodu przełącznika 96 Wypróbuj: korzystanie z monitora portu szeregowego 100 Rozdział 5. Przygaszanie światła 103 Korzystanie z multimetru 104 Wypróbuj: przeróbka źródła zasilania 105 Pomiar napięcia, natężenia i oporu 108 Pomiar napięcia 108 Pomiar natężenia 109 Pomiar rezystancji 109 Ciągłość obwodu 110 Wypróbuj: przygaszanie światła 110 Wypróbuj: pomiar wartości obwodu 112 Pomiar elektryczności za pomocą Arduino 114 Wypróbuj: Arduino jako woltomierz 114 Wypróbuj: Arduino jako omomierz 117 Wypróbuj: Arduino jako amperomierz 120 Wypróbuj: sprawdzanie ciągłości obwodu za pomocą Arduino 124 Wypróbuj: budowa lampy turystycznej z regulacją jasności 125 Lutowanie, płytki uniwersalne, rurki termokurczliwe 131 Lutowanie 131 Płytki uniwersalne 134 Rurki termokurczliwe 134 Rozdział 6. Poczuj moc 137 Prawo Watta i koło mocy 137 Dokumentacja 138 Koło mocy 138 Waty i konie mechaniczne 139 Konie mechaniczne 139 Wydajność 140 Pojemność baterii 140 Inne wartości opornika 141 Watomierze 141 Watomierz 141 Dystrybucja mocy 142 Wypróbuj: używanie Arduino jako watomierza 144 Przygotowanie wyświetlacza LCD 144 Podłączenie elementu 145 Szkic testowy 147 Wykrywanie i usuwanie błędów 148 Budowa watomierza 148 Budowa watomierza 148 Budowa obwodu testowego 149 Konfiguracja wyświetlacza LCD 150 Programowanie miernika 152 Wykrywanie i usuwanie problemów 154 Rozdział 7. Obwody szeregowe i równoległe 157 Obwody szeregowe, równoległe i złożone 157 Wypróbuj: test połączeń szeregowych i równoległych 158 Obliczanie wartości dla obwodu szeregowego i równoległego 161 Natężenie 161 Napięcie 162 Opór 162 Moc 163 Rezystancja przewodu 164 Szeregowe i równoległe łączenie źródła zasilania 165 Źródła połączone szeregowo 165 Źródła połączone równolegle 167 Źródła posobne i przeciwsobne 167 Wypróbuj: obliczanie parametrów obwodu 168 Co poszło nie tak? 169 Obliczanie wartości obwodu równoległego 170 Jaki opornik wybrać? 170 Obliczanie wartości obwodu złożonego 170 CZĘŚĆ II. KORZYSTANIE Z POWSZECHNIE STOSOWANYCH ELEMENTÓW 173 Rozdział 8. Diody - znak drogi jednokierunkowej 175 Wypróbuj: budowa prostego detektora polaryzacji 175 Określanie maksymalnego napięcia za pomocą detektora polaryzacji 177 Określanie wymagań opornika 178 Typowe napięcia diod LED 178 Przeniesienie obwodu na płytkę uniwersalną 179 Właściwości diody LED 180 Działanie diody LED 181 Rozpoznawanie anody i katody 182 Rodzaje diod 183 Zastosowanie diod 184 Wypróbuj: korzystanie z wyświetlacza 7-segmentowego 186 Wyświetlacz 7-segmentowy 187 Listwa LED 192 Rozdział 9. Tranzystory 197 Wypróbuj: tranzystor jako wzmacniacz 197 Zastosowanie tranzystorów 201 Rodzaje tranzystorów 202 Rozróżnianie rodzajów tranzystorów 202 Rozpoznawanie wyprowadzeń tranzystora 203 Tranzystory bipolarne 204 Tranzystory polowe 204 Wypróbuj: zastosowanie tranzystora jako przełącznika 205 Sprawdzanie danych 206 Budowa obwodu 207 Wykrywanie i rozwiązywanie problemów 209 Rozdział 10. Kondensatory 211 Szybki przegląd kondensatorów 211 Wypróbuj: budowa obwodu opóźniającego 214 Zastosowania kondensatora 218 Wypróbuj: budowa multiwibratora astabilnego 219 Wypróbuj: łączenie kondensatorów szeregowo i równolegle 222 Kondensatory połączone równolegle 223 Kondensatory połączone szeregowo 224 Rozdział 11. Magia magnetyzmu 225 Związek między elektrycznością a magnetyzmem 226 Magnetyzm 226 Związek magnetyzmu z elektrycznością 228 Wypróbuj: budowa elektromagnesu 229 Magnetyzm w obwodach 230 Silniki i generatory 231 Cewki indukcyjne 232 Dzwonki do drzwi 234 Przekaźniki 236 Budowa przekaźnika 237 Wypróbuj: budowa oscylatora na przekaźniku 238 Podłączanie obwodu cewki 238 Podłączanie sterowanej części obwodu 240 Wypróbuj: tworzenie systemu oświetlenia awaryjnego 241 Podłączanie obwodu zasilanego z sieci 242 Podłączanie obwodu awaryjnego 243 Rozdział 12. Zamiana energii elektrycznej na inną 245 Wypróbuj: budowa alarmu wodnego 245 Najczęściej stosowane przetworniki 248 Głośniki i mikrofony 249 Światło 250 Urządzenia sterowane światłem 250 Urządzenia emitujące światło 252 Lasery 254 Inne przetworniki 255 Wypróbuj: budowa obwodu oświetlenia nocnego 256 Wypróbuj: budowa systemu bezpieczeństwa opartego na laserze i Arduino 259 Budowa obwodu 259 Zasada działania dzielnika napięcia 264 Dodatkowe uwagi 265 Rozdział 13. Układy scalone i logika cyfrowa 267 Układy scalone 267 Wypróbuj: budowa astabilnego multiwibratora 269 Określanie parametrów czasowych dla obwodu 270 Bliższe spojrzenie na układ scalony 271 Budowa obwodu 272 Wzmacniacze operacyjne 275 Logika cyfrowa 276 Budowa układu logicznego 277 System binarny 277 Bramki logiczne 278 Wypróbuj: bliższe spojrzenie na bramki AND i OR 280 Bramka AND 281 Bramka OR 283 Analizatory stanów logicznych i oscyloskopy 284 CZĘŚĆ III. PROSZĘ O WIĘCEJ 289 Rozdział 14. Modulacja szerokości impulsów 291 Modulacja szerokości impulsów - teoria 291 Wypróbuj: użycie ściemniacza światła LED opartego na PWM 293 PWM a potencjometr 294 Budowa obwodu 295 Obserwacja zmieniającego się współczynnika wypełnienia impulsu 299 Wypróbuj: sterowanie silnikiem za pomocą PWM 300 Wypróbuj: PWM i Arduino 303 Rozdział 15. Źródła energii elektrycznej 309 Reakcje chemiczne 309 Prosty eksperyment: tworzenie ogniwa Volty 310 Rodzaje baterii 311 Wypróbuj: budowa termopary 312 Światło 314 Wypróbuj: wyświetlanie napięcia wyjściowego ogniwa fotowoltaicznego za pomocą Arduino 317 Tarcie 323 Magnetyzm 324 Ciśnienie 325 Rozdział 16. Transformatory i dystrybucja energii elektrycznej 327 Co to jest transformator? 327 Zależności między fazami 330 Stosunek mocy do obrotu 331 Straty w transformatorze 332 Odczepy, autotransformatory i transformatory regulowane 332 Wypróbuj: sprawdzanie wyjścia transformatora 335 Naprzemienne wartości natężenia 342 Dystrybucja energii elektrycznej z użyciem transformatorów 342 Rozdział 17. Falowniki i prostowniki 345 Falowniki i prostowniki oraz ich zastosowanie 345 Falowniki i systemy fotowoltaiczne 346 Inne zastosowania falowników 347 Zastosowanie prostowników 348 Budowa falowników 349 Wypróbuj: dodanie filtra do obwodu 350 Budowa obwodu 351 Zastosowanie filtra w obwodzie 352 Budowa prostowników 354 Zasilanie jednofazowe a trójfazowe 356 Wypróbuj: budowa małego regulowanego zasilacza 357 Rozdział 18. Fale radiowe i obwody rezonansowe 363 Fale radiowe 363 Wypróbuj: budowa odbiornika radiowego 364 Tworzenie fal 369 Nadawanie fal radiowych 369 Odbieranie fal radiowych 370 AM a FM 370 Wypróbuj: budowa radia FM z użyciem Arduino 371 Nakładka 371 Biblioteki 372 Sprawdzenie, czy radio działa 374 Dodanie pokrętła regulacyjnego 377 Obwód rezonansowy 379 CZĘŚĆ IV. I W IOT 383 Rozdział 19. Łączenie obwodów z chmurą 385 Chmura Arduino IoT 385 Wypróbuj: konfiguracja urządzenia 387 Wypróbuj: rzeczy, zmienne i widżety 388 Rozdział 20. Czas na zabawę 401 Tkaniny przewodzące i elektronika, którą można nosić 401 Wypróbuj: świecący pluszak 404 Papierowe obwody 408 Wypróbuj: obwód z farbą przewodzącą 409 Wypróbuj: obwód z taśmą miedzianą 411 Wypróbuj: budowanie miękkich obwodów 413
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 77
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 151033 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151032 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Raspberry Pi : receptury / Simon Monk ; przekład Anna Mizerska, Konrad Matuk. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 526, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Raspberry Pi Cookbook: Software and Hardware Problems and Solutions.
Wydanie 3. odnosi się do oryginału.
Na stronie tytułowej również informacje o miejscach wydania i wydawcy oryginału - O'Reilly.
1. Podłączanie i konfiguracja 19 1.1. Wybór modelu Raspberry Pi 19 1.2. Podłączanie urządzeń zewnętrznych do Raspberry Pi 22 1.3. Zamknięcie Raspberry Pi w obudowie 24 1.4. Wybór zasilacza 26 1.5. Wybór dystrybucji systemu operacyjnego 29 1.6. NOOBS - zapis na kartę mikro-SD 30 1.7. Instalacja systemu operacyjnego bez NOOBS 34 1.8. Użycie PiBakery do konfiguracji i zapisu karty SD 35 1.9. Użycie PiBakery do konfiguracji Raspberry Pi bez monitora 37 1.10. Uruchamianie systemu z zewnętrznego dysku twardego lub z pendrive'a 39 1.11. Podłączanie monitora wyposażonego w interfejs DVI lub VGA 42 1.12. Korzystanie z telewizora lub monitora podłączonego za pośrednictwem złącza composite video 42 1.13. Zmiana rozmiaru obrazu wyświetlanego na monitorze 44 1.14. Maksymalizacja wydajności 46 1.15. Zmiana hasła 48 1.16. Wyłączanie Raspberry Pi 50 1.17. Instalacja modułu kamery 51 1.18. Użycie Bluetootha 55 2. Praca w sieci 59 2.1. Łączenie z siecią przewodową 59 2.2. Ustalanie własnego adresu IP 61 2.3. Przypisywanie stałego adresu IP 62 2.4. Zmiana nazwy, pod którą Raspberry Pi jest widoczne w sieci 65 2.5. Nawiązywanie połączenia z siecią bezprzewodową 68 2.6. Korzystanie z kabla konsolowego 70 2.7. Zdalne sterowanie Raspberry Pi za pomocą protokołu SSH 74 2.8. Sterowanie Raspberry Pi za pomocą VNC 76 2.9. Zdalne sterowanie Raspberry Pi za pomocą zdalnego pulpitu 78 2.10. Udostępnianie plików w sieci komputerów Macintosh 79 2.11. Używanie Raspberry Pi jako magazynu NAS 81 2.12. Drukowanie sieciowe 84 3. System operacyjny 87 3.1. Przenoszenie plików w interfejsie graficznym 87 3.2. Kopiowanie plików na pamięć USB 89 3.3. Uruchamianie sesji Terminala 90 3.4. Przeglądanie plików i folderów za pomocą Terminala 91 3.5. Kopiowanie plików i folderów 95 3.6. Zmiana nazwy pliku lub folderu 96 3.7. Edycja pliku 96 3.8. Oglądanie zawartości pliku 99 3.9. Tworzenie plików bez użycia edytora 99 3.10. Tworzenie katalogów 100 3.11. Kasowanie plików i katalogów 100 3.12. Wykonywanie zadań z uprawnieniami administratora 101 3.13. Co oznaczają atrybuty plików? 102 3.14. Modyfikacja atrybutów plików 104 3.15. Zmiana właściciela pliku 105 3.16. Wykonywanie zrzutów ekranu 106 3.17. Instalacja oprogramowania za pomocą polecenia apt-get 107 3.18. Usuwanie zainstalowanego oprogramowania za pomocą polecenia apt-get 108 3.19. Instalowanie bibliotek Pythona za pomocą Pip 108 3.20. Pobieranie plików za pomocą wiersza poleceń 109 3.21. Pobieranie kodu źródłowego za pomocą polecenia git 110 3.22. Pobieranie materiałów pomocniczych do tej książki 112 3.23. Automatyczne uruchamianie programu lub skryptu przy starcie Raspberry Pi 115 3.24. Automatyczne uruchamianie programu lub skryptu jako usługi 116 3.25. Automatyczne uruchamianie programu lub skryptu w regularnych odstępach czasu 118 3.26. Wyszukiwanie 119 3.27. Korzystanie z historii wiersza poleceń 120 3.28. Monitorowanie aktywności procesora 122 3.29. Obsługa archiwów 124 3.30. Wyświetlanie listy podłączonych urządzeń USB 124 3.31. Zapisywanie w pliku komunikatów wyświetlanych w wierszu poleceń 125 3.32. Łączenie plików 126 3.33. Korzystanie z potoków 126 3.34. Ukrywanie danych wyjściowych wyświetlanych w oknie Terminala 127 3.35. Uruchamianie programów w tle 128 3.36. Tworzenie aliasów poleceń 129 3.37. Ustawianie daty i godziny 129 3.38. Ustalanie ilości wolnego miejsca na karcie pamięci 130 3.39. Sprawdzanie wersji systemu operacyjnego 131 3.40. Aktualizacja systemu Raspbian 132 4. Oprogramowanie 133 4.1. Tworzenie multimedialnego centrum rozrywki 133 4.2. Instalowanie oprogramowania biurowego 135 4.3. Uruchamianie serwera kamery internetowej 136 4.4. Uruchamianie emulatora klasycznej konsoli do gier 138 4.5. Uruchamianie gry Minecraft 140 4.6. Raspberry Pi jako nadajnik radiowy 141 4.7. Edycja grafiki rastrowej 143 4.8. Edycja grafiki wektorowej 144 4.9. Radio internetowe 145 5. Podstawy Pythona 147 5.1. Wybór pomiędzy Pythonem 2 a 3 147 5.2. Edytowanie programów Pythona z Mu 148 5.3. Korzystanie z konsoli Pythona 152 5.4. Uruchamianie programów napisanych w Pythonie za pomocą Terminala 153 5.5. Zmienne 155 5.6. Wyświetlanie danych generowanych przez program 155 5.7. Wczytywanie danych wprowadzonych przez użytkownika 156 5.8. Działania arytmetyczne 157 5.9. Tworzenie łańcuchów 157 5.10. Scalanie (łączenie) łańcuchów 158 5.11. Konwersja liczb na łańcuchy 159 5.12. Konwersja łańcuchów na liczby 160 5.13. Ustalanie długości łańcucha 161 5.14. Ustalanie pozycji łańcucha w łańcuchu 161 5.15. Wydobywanie fragmentu łańcucha 162 5.16. Zastępowanie fragmentu łańcucha innym łańcuchem 163 5.17. Zamiana znaków łańcucha na wielkie lub małe litery 163 5.18. Uruchamianie poleceń po spełnieniu określonych warunków 164 5.19. Porównywanie wartości 166 5.20. Operatory logiczne 167 5.21. Powtarzanie instrukcji określoną liczbę razy 168 5.22. Powtarzanie instrukcji do momentu, w którym zostanie spełniony określony warunek 169 5.23. Przerywanie działania pętli 169 5.24. Definiowanie funkcji 170 6. Python - listy i słowniki 173 6.0. Wprowadzenie 173 6.1. Tworzenie list 173 6.2. Uzyskiwanie dostępu do elementu znajdującego się na liście 174 6.3. Ustalanie długości listy 175 6.4. Dodawanie elementów do listy 175 6.5. Usuwanie elementów z listy 176 6.6. Tworzenie listy w wyniku przetwarzania łańcucha 177 6.7. Iteracja listy 178 6.8. Numerowanie elementów listy 178 6.9. Sortowanie listy 179 6.10. Wycinanie fragmentu listy 180 6.11. Przetwarzanie elementów listy przez funkcję 181 6.12. Tworzenie słownika 182 6.13. Uzyskiwanie dostępu do elementów znajdujących się w słowniku 183 6.14. Usuwanie elementów ze słownika 184 6.15. Iteracja słownika 185 7. Python - zaawansowane funkcje 187 7.1. Formatowanie liczb 187 7.2. Formatowanie dat 188 7.3. Zwracanie więcej niż jednej wartości 189 7.4. Definiowanie klasy 190 7.5. Definiowanie metody 191 7.6. Dziedziczenie 192 7.7. Zapis danych w pliku 193 7.8. Odczytywanie pliku 194 7.9. Serializacja 195 7.10. Obsługa wyjątków 196 7.11. Stosowanie modułów 197 7.12. Liczby losowe 199 7.13. Wysyłanie żądań do sieci Web 200 7.14. Argumenty Pythona w wierszu poleceń 201 7.15. Uruchamianie poleceń Linuxa z Pythona 202 7.16. Wysyłanie wiadomości pocztą elektroniczną z poziomu aplikacji Pythona 202 7.17. Prosty serwer sieci Web napisany w Pythonie 204 7.18. Usypianie programu Pythona 205 7.19. Wykonywanie kilku zadań naraz 206 7.20. Python i Minecraft Pi 207 7.21. Przetwarzanie danych do formatu JSON 209 7.22. Tworzenie interfejsu użytkownika 211 7.23. Wyszukiwanie tekstu za pomocą wyrażeń regularnych 212 7.24. Sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych przy użyciu wyrażeń regularnych 215 7.25. Pozyskiwanie danych ze stron internetowych przy użyciu wyrażeń regularnych 216 8. Rozpoznawanie obrazów 219 8.1. Instalacja programu SimpleCV 219 8.2. Ustawienie kamery USB do rozpoznawania obrazów 220 8.3. Użycie modułu kamery do Raspberry Pi do rozpoznawania obrazów 222 8.4. Liczenie monet 223 8.5. Wykrywanie twarzy 227 8.6. Wykrywanie ruchu 228 8.7. Optyczne rozpoznawanie znaków 231 9. Podstawowy sprzęt elektroniczny 233 9.1. Styki złącza GPIO 233 9.2. Bezpieczne korzystanie ze złącza GPIO 235 9.3. Konfiguracja magistrali I2C 236 9.4. Korzystanie z narzędzi I2C 239 9.5. Przygotowanie do pracy interfejsu SPI 240 9.6. Instalowanie biblioteki PySerial pozwalającej na korzystanie z portu szeregowego przez aplikacje Pythona 242 9.7. Testowanie portu szeregowego za pomocą aplikacji Minicom 243 9.8. Łączenie Raspberry Pi z płytką prototypową za pomocą przewodów połączeniowych 244 9.9. Łączenie modułu Pi Cobbler z płytką prototypową 245 9.10. Użycie Raspberry Squid 247 9.11. Użycie przycisku Raspberry Squid 249 9.12. Zmniejszanie napięcia sygnałów z 5 do 3,3 V za pomocą dwóch rezystorów 250 9.13. Korzystanie z modułu przetwornika obniżającego napięcie sygnałów z 5 do 3,3 V 252 9.14. Zasilanie Raspberry Pi za pomocą baterii 253 9.15. Zasilanie Raspberry Pi za pomocą akumulatora litowo-polimerowego (LiPo) 255 9.16. Rozpoczęcie pracy z Sense HAT 256 9.17. Rozpoczęcie pracy z Explorer HAT Pro 258 9.18. Rozpoczynanie pracy z płytką RaspiRobot 259 9.19. Używanie płytki prototypowej Pi Plate 261 9.20. Tworzenie HAT 265 9.21. Pi Zero i Pi Zero W 268 10. Sterowanie sprzętem elektronicznym 271 10.1. Podłączanie diody LED 271 10.2. Pozostawienie pinów GPIO w bezpiecznym stanie 274 10.3. Regulacja jasności diody LED 275 10.4. Sterowanie pracą urządzenia o dużej mocy zasilanego prądem stałym za pośrednictwem tranzystora 277 10.5. Włączanie urządzeń o dużej mocy za pomocą przekaźnika 279 10.6. Sterowanie urządzeniami zasilanymi wysokim napięciem przemiennym 282 10.7. Sterowanie sprzętem za pomocą Androida i Bluetootha 283 10.8. Tworzenie interfejsu pozwalającego na włączanie i wyłączanie elektroniki podłączonej do Raspberry Pi 287 10.9. Tworzenie interfejsu użytkownika pozwalającego na sterowanie mocą diod i silników za pomocą modulacji czasu trwania impulsu 288 10.10. Zmiana koloru diody RGB LED 289 10.11. Stosowanie analogowego woltomierza w charakterze wyświetlacza wskazówkowego 292 11. Silniki 295 11.1. Sterowanie pracą serwomotoru 295 11.2. Dokładne sterowanie serwomotorami 300 11.3. Sterowanie pracą wielu serwomotorów 302 11.4. Sterowanie prędkością obrotową silnika zasilanego prądem stałym 305 11.5. Zmienianie kierunku obrotów silnika zasilanego prądem stałym 307 11.6. Używanie unipolarnych silników krokowych 310 11.7. Korzystanie z bipolarnych silników krokowych 314 11.8. Sterowanie pracą bipolarnego silnika krokowego za pomocą Stepper Motor HAT 316 11.9. Sterowanie pracą bipolarnego silnika krokowego za pośrednictwem płytki RasPiRobot 317 11.10. Budowa prostego jeżdżącego robota 319 12. Cyfrowe wejścia 323 12.1. Podłączanie przełącznika chwilowego 323 12.2. Korzystanie z przełącznika chwilowego 326 12.3. Korzystanie z dwupozycyjnego przełącznika bistabilnego lub suwakowego 328 12.4. Korzystanie z przełącznika trójpozycyjnego 329 12.5. Redukcja drgań styków powstających podczas wciskania przycisku 332 12.6. Korzystanie z zewnętrznego rezystora podciągającego 334 12.7. Korzystanie z (kwadrantowego) enkodera obrotowego 335 12.8. Korzystanie z bloku klawiszy 338 12.9. Wykrywanie ruchu 341 12.10. Raspberry Pi i moduł GPS 343 12.11. Wprowadzanie danych z klawiatury 347 12.12. Przechwytywanie ruchów myszy 348 12.13. Korzystanie z modułu zegara czasu rzeczywistego 349 12.14. Dodanie włącznika do Raspberry Pi 353 13. Czujniki 357 13.1. Korzystanie z czujników rezystancyjnych 357 13.2. Pomiar jasności światła 361 13.3. Pomiar temperatury za pomocą termistora 362 13.4. Wykrywanie metanu 364 13.5. Pomiar stężenia dwutlenku węgla 367 13.6. Pomiar napięcia 369 13.7. Stosowanie dzielnika napięcia 372 13.8. Podłączanie rezystancyjnego czujnika do przetwornika analogowo-cyfrowego 374 13.9. Pomiar temperatury za pomocą przetwornika analogowo-cyfrowego 376 13.10. Pomiar temperatury procesora Raspberry Pi 378 13.11. Pomiar temperatury, wilgotności i ciśnienia za pomocą Sense HAT 379 13.12. Pomiar temperatury za pomocą cyfrowego czujnika 381 13.13. Pomiar przyspieszenia przy użyciu modułu MMA8452Q 384 13.14. Wyznaczanie magnetycznej północy przy użyciu Sense HAT 388 13.15. Wykorzystanie inercyjnej jednostki zarządzania nakładki Sense HAT 389 13.16. Wykrywanie magnesu przy użyciu kontraktonu 390 13.17. Wykrywanie magnesu przy użyciu nakładki Sense HAT 391 13.18. Pomiar odległości przy użyciu ultradźwiękowego dalmierza 392 13.19. Pomiar odległości przy użyciu czujnika Time-of-Flight 395 13.20. Pojemnościowy czujnik dotyku 397 13.21. Odczyt kart elektronicznych przy użyciu RFID 399 13.22. Wyświetlanie mierzonych wielkości 402 13.23. Zapisywanie danych do dziennika utworzonego w pamięci USB 404 14. Wyświetlacze 407 14.1. Korzystanie z czterocyfrowego wyświetlacza LED 407 14.2. Wyświetlanie komunikatów za pomocą wyposażonego w interfejs I2C wyświetlacza składającego się z matrycy diod LED 409 14.3. Korzystanie z wyświetlacza składającego się z matrycy diod LED na nakładce Sense HAT 411 14.4. Wyświetlanie komunikatów na alfanumerycznej nakładce LCD HAT 414 14.5. Korzystanie z wyświetlacza OLED 416 14.6. Korzystanie z taśmy LED RGB 418 14.7. Korzystanie z nakładki Unicorn HAT firmy Pimoroni 421 14.8. Korzystanie z papieru elektronicznego 423 15. Dźwięk 425 15.1. Podłączenie głośnika 425 15.2. Kontrolowanie wyjścia audio 427 15.3. Odtwarzanie dźwięku z linii poleceń 429 15.4. Odtwarzanie dźwięku za pomocą Pythona 429 15.5. Użycie mikrofonu na USB 430 15.6. Generowanie brzęczącego dźwięku 433 16. Internet rzeczy 435 16.1. Sterowanie złączem GPIO za pomocą sieci Web 435 16.2. Wyświetlanie odczytów czujników na stronie internetowej 439 16.3. Rozpoczęcie pracy z Node-RED 442 16.4. Wysyłanie powiadomień z użyciem IFTTT 446 16.5. Wysyłanie tweetów za pomocą ThingSpeak 450 16.6. CheerLights 452 16.7. Wysyłanie odczytów czujnika do ThingSpeak 453 16.8. Odpowiadanie na tweety przy użyciu Dweet i IFTTT 456 17. Inteligentny dom 461 17.1. Raspberry Pi jako Message Broker 461 17.2. Korzystanie z Node-RED i MQTT 464 17.3. Wgrywanie nowego oprogramowania układowego na bezprzewodowy przełącznik Sonoff Wi-Fi Smart Switch 469 17.4. Konfiguracja przełącznika Sonoff Wi-Fi Smart Switch 475 17.5. Użycie przełącznika Sonoff z MQTT 477 17.6. Użycie przełącznika Sonoff z Node-RED 480 17.7. Panel sterowania w Node-RED 483 17.8. Planowanie zdarzeń z Node-RED 487 17.9. Publikowanie wiadomości MQTT z WeMos D1 489 17.10. Użycie WeMos D1 z Node-RED 492 18. Raspberry Pi i Arduino 495 18.1. Programowanie Arduino za pośrednictwem Raspberry Pi 496 18.2. Komunikacja z Arduino za pośrednictwem monitora portu szeregowego 498 18.3. Sterowanie Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata zainstalowanej na Raspberry Pi 500 18.4. Sterowanie pracą cyfrowych wyjść Arduino za pomocą Raspberry Pi 502 18.5. Sterowanie Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata za pośrednictwem portu szeregowego 504 18.6. Odczytywanie danych z cyfrowych wejść Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata 506 18.7. Odczytywanie danych z analogowych wejść Arduino za pomocą biblioteki PyFirmata 508 18.8. Obsługa wyjść analogowych (PWM) za pomocą biblioteki PyFirmata 510 18.9. Sterowanie pracą serwomotoru za pomocą biblioteki PyFirmata 512 18.10. Podłączanie do Raspberry Pi mniejszych płytek Arduino 514 18.11. Korzystanie z płytki z wbudowanym Wi-Fi (ESP8266) 515 A. Komponenty i dystrybutorzy 519 B. Piny Raspberry Pi 525
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 172
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149861 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 3. odnosi się do oryginału. Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: Packt. W książce także ISBN oryginału.
ROZDZIAŁ 1. Rozwijanie umiejętności korzystania z danych z Power BI Wyzwania organizacji o słabych umiejętnościach korzystania z danych Rozwiązanie problemu słabych umiejętności korzystania z danych za pomocą strategii Dlaczego Power BI Przejście z Excela do Power BI ROZDZIAŁ 2. Łączenie się z danymi Pierwsze kroki Importowanie danych Excel jako źródło danych SQL Server jako źródło danych Dataverse jako źródło danych Sieć WWW jako źródło danych DirectQuery Ograniczenia Modele złożone Połączenie na żywo Ograniczenia Wybór metody połączenia się z danymi ROZDZIAŁ 3. Strategie przekształcania danych Edytor Power Query Podstawy przekształceń Użyj pierwszego wiersza jako nagłówka Usuwanie kolumn Zmiana typów danych Dodawanie kolumny z przykładów Zaawansowane opcje przekształcania danych Dodawanie kolumn warunkowych Przekształcenie Fill Down (Wypełnij w dół) Przekształcenie Unpivot (Anuluj przestawienie kolumn) Scalanie zapytań Dołączanie zapytań Język programowania R Instalacja i konfiguracja Przekształcenie z wykorzystaniem skryptu R Funkcja AI Insights Ocenianie tonacji za pomocą funkcji Text Analytics (Analiza tekstu) Język formuł M Odkrywanie biblioteki M Query za pomocą funkcji #shared ROZDZIAŁ 4. Budowanie modelu danych Organizacja danych za pomocą schematu gwiazdy Tworzenie relacji Edytowanie relacji Tworzenie nowej relacji Praca z relacjami złożonymi Relacje typu wiele-do-wielu Tabele odgrywające role Usprawnienia użyteczności modelu danych Ukrywanie tabel i kolumn Zmiana nazw tabel i kolumn Podsumowanie domyślne Jak wyświetlić jedną kolumnę, a posortować według innej Kategoryzacja danych Tworzenie hierarchii Poprawa wydajności modelu danych Wydajność zapytań Wydajność przetwarzania ROZDZIAŁ 5. Wykorzystanie języka DAX Tworzenie kolumn obliczeniowych Tworzenie kolumn obliczeniowych z użyciem funkcji łańcuchowych Zastosowanie funkcji FORMAT w języku DAX Zastosowanie logiki warunkowej za pomocą IF() Zastosowanie logiki warunkowej za pomocą SWITCH() Wykorzystanie istniejących relacji z użyciem funkcji nawigacyjnych Tworzenie miar Tworzenie podstawowych miar Parametry opcjonalne Przypisywanie miar Foldery wyświetlania Kontekst filtra Zmiana kontekstu filtra za pomocą funkcji CALCULATE Obliczanie procentu całości Funkcje analizy czasowej Tworzenie obliczeń sprzedaży YTD Tworzenie obliczenia sprzedaży w poprzednim roku za pomocą funkcji CALCULATE() Tabele odgrywające role w języku DAX ROZDZIAŁ 6. Wizualizacja danych Podstawy tworzenia raportów Tworzenie nowych wizualizacji Filtrowanie wizualizacji i danych Filtrowanie krzyżowe i wyróżnianie krzyżowe Edytowanie interakcji Fragmentator Filtry raportu Wizualizacja danych tabelarycznych Tabela Macierz Wizualizacja danych według kategorii Wykresy słupkowe i kolumnowe Wykresy kołowe i pierścieniowe Mapa drzewa Wykres punktowy Wizualizacja trendów Wykresy liniowe i warstwowe Wykresy kombi Wykresy wstążkowe Wykres kaskadowy Wykres lejkowy Wizualizacja kluczowych wskaźników wydajności (KPI) Miernik Kluczowy wskaźnik wydajności Wizualizacja danych za pomocą kart Karta Karta z wieloma wierszami Wizualizacja danych geograficznych Mapa Kartogram Mapa kształtów Mapy ArcGIS Mapy Azure Zaawansowane wizualizacje Język naturalny z funkcją Q&A Wizualizacje analityczne Niestandardowe wizualizacje w Power BI Wskazówki i triki dotyczące wizualizacji danych Zmiana wizualizacji Formatowanie wizualizacji Karta Analiza Filtr Najlepsze N elementów Opcja Pokaż wartości jako ROZDZIAŁ 7. Digital storytelling, czyli tworzenie narracji cyfrowych za pomocą Power BI Konfigurowanie przeglądania szczegółowego Przechwytywanie widoków raportów za pomocą zakładek Połączenie widoczności obiektów z zakładkami Tworzenie zakładek dla różnych widoków tych samych danych Używanie przycisków do wybierania zakładek Używanie nawigatora zakładek Strony raportu jako etykietki narzędzi Używanie nawigatora stron ROZDZIAŁ 8. Wdrożenia usługi Power BI w chmurze Omówienie usługi Power BI Tworzenie obszarów roboczych Publikowanie raportów w usłudze Power BI Zestawy danych Skoroszyty Tworzenie pulpitów nawigacyjnych i interakcja z nimi Tworzenie pierwszego pulpitu nawigacyjnego Zadawanie pytań dotyczących danych Udostępnianie raportów pulpitów nawigacyjnych Subskrybowanie raportów Aplikacje Power BI Utrzymywanie pulpitów nawigacyjnych Ustawianie zabezpieczeń na poziomie wiersza Planowanie odświeżania danych Śledzenie postępu za pomocą metryk ROZDZIAŁ 9. Oczyszczanie danych w chmurze z wykorzystaniem przepływów danych Rozpoczęcie pracy z przepływami danych Odkrywanie datamart Tworzenie przepływu danych Używanie przepływów danych jako źródła danych w Power BI Desktop ROZDZIAŁ 10. Rozwiązania lokalne z wykorzystaniem serwera raportów Power BI Uzyskanie dostępu do Power BI Server Publikowanie na lokalnym serwerze Power BI Report Server Publikowanie raportów na lokalnym serwerze Power BI Report Server Publikowanie raportów z podziałem na strony Zabezpieczanie raportów Tworzenie harmonogramu odświeżania danych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154707 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 3. odnosi się do oryginału. Na okładce także nazwa wydawcy oryginału: Packt. W książce także ISBN oryginału.
Rozwijanie umiejętności korzystania z danych z Power BI Wyzwania organizacji o słabych umiejętnościach korzystania z danych Rozwiązanie problemu słabych umiejętności korzystania z danych za pomocą strategii Przejście z Excela do Power BI Łączenie się z danymi Importowanie danych Excel jako źródło danych SQL Server jako źródło danych Dataverse jako źródło danych Sieć WWW jako źródło danych DirectQuery Ograniczenia Modele złożone Połączenie na żywo Wybór metody połączenia się z danymi Strategie przekształcania danych Edytor Power Query Podstawy przekształceń Użyj pierwszego wiersza jako nagłówka Usuwanie kolumn Zmiana typów danych Dodawanie kolumny z przykładów Zaawansowane opcje przekształcania danych Dodawanie kolumn warunkowych Przekształcenie Fill Down (Wypełnij w dół) Przekształcenie Unpivot (Anuluj przestawienie kolumn) Scalanie zapytań Dołączanie zapytań Język programowania R Instalacja i konfiguracja Przekształcenie z wykorzystaniem skryptu R Funkcja AI Insights Ocenianie tonacji za pomocą funkcji Text Analytics (Analiza tekstu) Język formuł M Odkrywanie biblioteki M Query za pomocą funkcji #shared Budowanie modelu danych Organizacja danych za pomocą schematu gwiazdy Tworzenie relacji Edytowanie relacji Tworzenie nowej relacji Praca z relacjami złożonymi Relacje typu wiele-do-wielu Tabele odgrywające role Usprawnienia użyteczności modelu danych Ukrywanie tabel i kolumn Zmiana nazw tabel i kolumn Podsumowanie domyślne Jak wyświetlić jedną kolumnę, a posortować według innej Kategoryzacja danych Tworzenie hierarchii Poprawa wydajności modelu danych Wydajność zapytań Wydajność przetwarzania Wykorzystanie języka DAX Tworzenie kolumn obliczeniowych Tworzenie kolumn obliczeniowych z użyciem funkcji łańcuchowych Zastosowanie funkcji FORMAT w języku DAX Zastosowanie logiki warunkowej za pomocą IF() Zastosowanie logiki warunkowej za pomocą SWITCH() Wykorzystanie istniejących relacji z użyciem funkcji nawigacyjnych Tworzenie miar Parametry opcjonalne
Przypisywanie miar Foldery wyświetlania Kontekst filtra Zmiana kontekstu filtra za pomocą funkcji CALCULATE Obliczanie procentu całości Funkcje analizy czasowej Tworzenie obliczeń sprzedaży YTD Tworzenie obliczenia sprzedaży w poprzednim roku za pomocą funkcji CALCULATE() Tabele odgrywające role w języku DAX Wizualizacja danych Podstawy tworzenia raportów Tworzenie nowych wizualizacji Filtrowanie wizualizacji i danych Filtrowanie krzyżowe i wyróżnianie krzyżowe Edytowanie interakcji Fragmentator Filtry raportu Wizualizacja danych tabelarycznych Tabela Macierz Wizualizacja danych według kategorii Wykresy słupkowe i kolumnowe Wykresy kołowe i pierścieniowe Mapa drzewa Wykres punktowy Wizualizacja trendów Wykresy liniowe i warstwowe Wykresy kombi Wykresy wstążkowe Wykres kaskadowy Wykres lejkowy Wizualizacja kluczowych wskaźników wydajności (KPI) Miernik Kluczowy wskaźnik wydajności Wizualizacja danych za pomocą kart Karta Karta z wieloma wierszami Wizualizacja danych geograficznych Mapa Kartogram Mapa kształtów Mapy ArcGIS Mapy Azure Zaawansowane wizualizacje Język naturalny z funkcją Q&A Wizualizacje analityczne Niestandardowe wizualizacje w Power BI Wskazówki i triki dotyczące wizualizacji danych Zmiana wizualizacji Formatowanie wizualizacji Karta Analiza Filtr Najlepsze N elementów Opcja Pokaż wartości jako Digital storytelling, czyli tworzenie narracji cyfrowych za pomocą Power BI Konfigurowanie przeglądania szczegółowego Przechwytywanie widoków raportów za pomocą zakładek Połączenie widoczności obiektów z zakładkami Tworzenie zakładek dla różnych widoków tych samych danych Używanie przycisków do wybierania zakładek Używanie nawigatora zakładek Strony raportu jako etykietki narzędzi Używanie nawigatora stron. Wdrożenia usługi Power BI w chmurze Omówienie usługi Power BI Tworzenie obszarów roboczych Publikowanie raportów w usłudze Power BI Zestawy danych Skoroszyty Tworzenie pulpitów nawigacyjnych i interakcja z nimi Tworzenie pierwszego pulpitu nawigacyjnego Zadawanie pytań dotyczących danych Udostępnianie raportów pulpitów nawigacyjnych Subskrybowanie raportów Aplikacje Power BI Utrzymywanie pulpitów nawigacyjnych Ustawianie zabezpieczeń na poziomie wiersza Planowanie odświeżania danych Śledzenie postępu za pomocą metryk Oczyszczanie danych w chmurze z wykorzystaniem przepływów danych Rozpoczęcie pracy z przepływami danych Odkrywanie datamart Tworzenie przepływu danych Używanie przepływów danych jako źródła danych w Power BI Desktop Rozwiązania lokalne z wykorzystaniem serwera raportów Power BI Uzyskanie dostępu do Power BI Server Publikowanie na lokalnym serwerze Power BI Report Server Publikowanie raportów na lokalnym serwerze Power BI Report Server Publikowanie raportów z podziałem na strony Zabezpieczanie raportów Tworzenie harmonogramu odświeżania danych
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII C 93
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154170 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elektronika : od praktyki do teorii / Charles Platt ; przekład: Anna Mizerska, Janusz Grabis, Konrad Matuk. - Wydanie III. - Gliwice : Helion S.A, 2022. - IX, [1], 318 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 23 cm.
W książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Część I: Podstawy Eksperyment 1. Posmakuj mocy! Eksperyment 2. Płyń z prądem Eksperyment 3. Wywieranie ciśnienia Eksperyment 4. Ciepło i moc Eksperyment 5. Zróbmy własną baterię Część II: Przetaczanie i nie tylko Eksperyment 6. Nawiązywanie połączenia Eksperyment 7. Zabawa z przekaźnikiem Eksperyment 8. Oscylator zbudowany na przekaźniku Eksperyment 9. Czas i kondensatory Eksperyment 10. Przetaczanie tranzystorami Eksperyment 11. Światło i dźwięk Część III: Lutowanie Eksperyment 12. Łączenie dwóch przewodów w jeden Eksperyment 13. Podgrzewanie diody Eksperyment 14. Pulsujące światło nadające się na ozdobę Część IV: Układy scalone Eksperyment 15. Generowanie impulsów Eksperyment 16. Ustawianie wysokości tonu Eksperyment17. Alarm antywłamaniowy Eksperyment 18. Miernik czasu reakcji Eksperyment 19. Podstawy logiki cyfrowej Eksperyment 20. Zamek szyfrowy Eksperyment 21. Blokada przycisku Eksperyment 22. Przetaczanie i odbijanie Eksperyment 23. Rzucanie kośćmi Część V: Co dalej? Eksperyment 24. Magnetyzm Eksperyment 25. Generowanie prądu na własnym biurku Eksperyment 26. Destrukcja głośnika Eksperyment 27. Zabawa z cewką Eksperyment 28. Radio bez lutowania i zasilania Eksperyment 29. Elektronika i programowanie Eksperyment 30. Udoskonalona kostka Rozdział 31. Zdobywanie wiedzy i umiejętności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153010 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce także ISBN oryginału.
Bibliografie, netografie przy większości rozdziałów.
Wprowadzenie do robotyki Co oznacza słowo robot? Przykłady zaawansowanych i imponujących robotów Łaziki marsjańskie Roboty w domu Pralka Inne roboty w domu Roboty w przemyśle Robotyczne ramiona Roboty magazynowe Roboty edukacyjne, hobbystyczne i biorące udział w zawodach Odkrywanie elementów robota kod i elektronika Wymagania techniczne Z czego zbudowany jest robot? Rodzaje części robota Rodzaje silników Inne elementy wykonawcze Wskaźniki stanu wyświetlacze, światła i dźwięki Rodzaje czujników Kontrolery oraz wejścia i wyjścia Piny wejścia/wyjścia Kontrolery Wybór Raspberry Pi Projekt z uwzględnieniem części i struktury kodu Projekt fizycznej budowy robota . Odkrywanie Raspberry Pi Odkrywanie możliwości Raspberry Pi Prędkość i moc Złącza i praca w sieci Wybór Raspberry Pi 3A+ Wybór złączy Piny zasilania Magistrale danych Ogólne wejścia/wyjścia Nakładki Hat do Raspberry Pi Czym jest Raspberry Pi OS? Przygotowanie karty SD za pomocą Raspberry Pi Imager . Przygotowanie Raspberry Pi pod robota Czym jest system bez głowy i dlaczego jest praktycznym rozwiązaniem dla robota? Konfiguracja Wi-Fi na Raspberry Pi i włączenie dostępu do SSH Znalezienie swojego Raspberry Pi w sieci Instalacja programu Bonjour w systemie Windows Test programu Bonjour Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Łączenie się z Raspberry Pi za pomocą PuTTY lub SSH Konfiguracja Raspberry Pi OS Zmiana nazwy Raspberry Pi Zabezpieczenie Raspberry Pi (choć w małym stopniu) Ponowne uruchomienie Raspberry Pi i połączenie się z nim Aktualizacja oprogramowania Raspberry Pi Wyłączanie Raspberry Pi Tworzenie kopii zapasowej kodu za pomocą Gita i karty pamięci SD Jak kod może zostać uszkodzony lub utracony? Utrata lub uszkodzenie danych na karcie SD Zmiany w kodzie i ustawieniach Strategia 1. Zapisywanie kodu na PC i przesyłanie go do Pi Strategia 2. Użycie Gita do cofania się w czasie Strategia 3. Tworzenie kopii zapasowych na karcie SD Windows Mac Linux Budowanie autonomicznego robota podłączanie czujników i silników do Raspberry Pi Rozdział 6. Podstawy budowania robota koła, zasilanie i połączenia Wybór podwozia robota Rozmiar Liczba kół Koła i silniki Prostota Cena Wybór sterownika silników Stopień integracji Wykorzystanie pinów Rozmiar Lutowanie Zasilanie Złącza Zasilanie robota Testowe dopasowanie elementów robota Składanie podstawy robota Montaż płytek enkodera Montaż wsporników Montaż plastikowych wsporników Montaż metalowych wsporników Montaż kółka samonastawnego Zakładanie kół Przygotowanie przewodów Montaż Raspberry Pi Dodanie baterii Montaż banku energii Montaż koszyka na baterie Gotowa podstawa robota Podłączanie silników do Raspberry Pi Podłączanie sterownika do silników i baterii Niezależne zasilanie Jazda do przodu i skręcanie wprawianie silników w ruch za pomocą Pythona Wymagania techniczne Testowy kod dla silników Przygotowanie bibliotek Test wyszukanie nakładki sterownika silników Test pokazanie, że silniki się kręcą Rozwiązywanie problemów Omówienie kodu Sterowanie robotem Rodzaje sterowania Koła skrętne Koła stałe Inne systemy kierowania Kierowanie budowanym przez nas robotem Obiekt Robot kod do eksperymentów związanych z komunikacją z robotem Dlaczego warto utworzyć ten obiekt? Z czego się składa obiekt Robot? Skrypt pokonania z góry określonej ścieżki . Programowanie czujników odległości za pomocą Pythona Wymagania techniczne Wybór między czujnikami optycznymi a ultradźwiękowymi Optyczne czujniki odległości Ultradźwiękowe czujniki odległości Stany logiczne i przesuwanie poziomów napięcia Dlaczego dwa czujniki? Podłączanie czujnika ultradźwiękowego i odczytywanie z niego danych
Montaż czujników Dodawanie przełącznika zasilania Podłączanie czujników odległości Instalacja bibliotek Pythona do komunikacji z czujnikiem Odczytywanie odległości z czujnika ultradźwiękowego Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Unikanie ścian skrypt omijania przeszkód Dodawanie czujników do klasy Robot Zachowania polegające na omijaniu przeszkód Pierwsza próba omijania przeszkód Bardziej zaawansowane omijanie przeszkód Programowanie pasków LED RGB za pomocą Pythona Wymagania techniczne Czym jest pasek LED RGB? Porównanie technologii stosowanych w paskach świetlnych Wartości RGB Podłączanie pasków LED RGB do Raspberry Pi Podłączanie paska LED Pisanie kodu dla diod LED Tworzenie interfejsu LED Dodawanie klasy Leds do klasy Robot Test jednej diody LED Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Test wszystkich diod LED Wyświetlanie tęczy za pomocą diod LED Modele przestrzeni barw Odcień Nasycenie Wartość Zamiana HSV na RGB Wyświetlanie tęczy na pasku LED Wykorzystanie paska LED RGB do rozwiązywania problemów z unikaniem przeszkód Dodawanie diod LED do zachowania unikania przeszkód Dodawanie kolorów tęczy . Sterowanie serwomotorami za pomocą Pythona Czym są serwomotory? Budowa serwomotoru Wysyłanie pozycji do serwomotorów Ustawianie serwomotoru za pomocą Raspberry Pi Kod obracający serwomotorem Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Sterowanie silnikami prądu stałego i serwomotorami Kalibracja serwomotorów Dodawanie mechanizmu uchylno-obrotowego Budowa mechanizmu uchylno-obrotowego Montaż mechanizmu uchylno-obrotowego na robocie Kod dla mechanizmu uchylno-obrotowego Obiekt serwomotoru Dodawanie serwomotoru do klasy robota Kręcenie mechanizmem uchylno-obrotowym Uruchamianie mechanizmu uchylno-obrotowego Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Budowanie sonaru Montaż czujnika Instalacja bibliotek Kod zachowania Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Programowanie enkoderów za pomocą Pythona Pomiar przejechanego dystansu za pomocą enkoderów Zastosowanie enkoderów Rodzaje enkoderów Określanie położenia bezwzględnego i względnego Określanie kierunku i prędkości Enkodery w naszym robocie Montaż enkoderów Przygotowanie enkoderów Podnoszenie Raspberry Pi Przymocowanie enkoderów do podwozia Podłączanie enkoderów do Raspberry Pi Wykrywanie pokonanej odległości za pomocą Pythona Zapisywanie informacji w logu Proste zliczanie Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Dodawanie enkoderów do obiektu robota Wykorzystanie klasy enkoderów Dodawanie urządzenia do obiektu robota Przeliczanie tyknięć na milimetry Jazda po linii prostej Korygowanie toru jazdy za pomocą regulatora PID Obiekt regulatora PID w Pythonie Kod jazdy po linii prostej Wykrywanie i rozwiązywanie problemów dotyczących tego zachowania Pokonanie zadanego dystansu Refaktoryzacja zamiany jednostek w klasie EncoderCounter Inicjalizacja stałych Zachowanie polegające na pokonywaniu zadanej odległości Skręcanie w określony sposób Funkcja jazdy po łuku Programowanie IMU za pomocą Pythona Urządzenia nawigacji inercyjnej Polecane modele IMU Lutowanie dodawanie złączy do IMU Połączenia lutowane Montaż IMU na robocie Umiejscowienie czujnika na robocie Podłączanie IMU do Raspberry Pi Pomiar temperatury Instalacja oprogramowania Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Odczytywanie pomiarów temperatury Tworzenie interfejsu Czym jest VPython? Wykres temperatury Rysowanie wykresu temperatury Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Uproszczenie linii poleceń systemu VPython Odczytywanie danych z żyroskopu za pomocą Pythona Zasada działania żyroskopu Układy współrzędnych i obrót Dodawanie żyroskopu do interfejsu Wykres danych z żyroskopu Odczytywanie danych z akcelerometru za pomocą Pythona Zasada działania akcelerometru Dodawanie akcelerometru do interfejsu Wyświetlanie danych z akcelerometru w postaci wektora Praca z magnetometrem Zasada działania magnetometru Dodawanie magnetometru do interfejsu Wyświetlanie danych z magnetometru Słyszenie i widzenie wyposażenie robota w inteligentne czujniki System wizyjny robota z wykorzystaniem bibliotek PiCamera i OpenCV Konfiguracja kamery dla Raspberry Pi Montaż kamery na mechanizmie uchylno-obrotowym Podłączanie kamery Konfiguracja oprogramowania do rozpoznawania obrazów Konfiguracja oprogramowania kamery Pi Zdjęcie z Raspberry Pi Instalacja OpenCV i bibliotek pomocniczych Tworzenie aplikacji dla Raspberry Pi do przesyłania obrazu Projektowanie serwera kamery OpenCV Obiekt CameraStream Tworzenie głównej aplikacji serwera do przesyłania obrazów Budowa szablonu Uruchamianie serwera Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Wykonywanie zadań w tle w trakcie przesyłania obrazu Tworzenie trzonu aplikacji webowej Tworzenie sterowanego zachowania Tworzenie szablonu na potrzeby sterowania Uruchamianie sterowalnego serwera z obrazami Podążanie za kolorowymi obiektami za pomocą Pythona Zamiana obrazu na informacje Rozbudowa regulatora PID Dodawanie pozostałych elementów zachowania Stworzenie szablonu do sterowania Napisanie kodu zachowania Uruchamianie zachowania Dobieranie odpowiednich wartości dla regulatora PID Wykrywanie i usuwanie problemów Śledzenie twarzy za pomocą Pythona
Szukanie obiektów na obrazie Całkowanie obrazów Wyszukiwanie podstawowych cech Projektowanie naszego zachowania Kod odpowiedzialny za śledzenie twarzy Uruchamianie zachowania polegającego na śledzeniu twarzy Wykrywanie i rozwiązywanie problemów . Śledzenie linii z wykorzystaniem kamery i Pythona Wymagania techniczne Śledzenie linii wprowadzenie Czym jest śledzenie linii? Zastosowanie w przemyśle Rodzaje technik śledzenia linii Tworzenie trasy testowej dla funkcji śledzenia linii Przygotowanie niezbędnych materiałów Wytyczanie linii Proces śledzenia linii z wykorzystaniem komputerowego rozpoznawania obrazów Algorytmy śledzenia linii za pomocą kamery Proces rozpoznawania linii Testowanie widzenia komputerowego za pomocą przykładowych obrazów Dlaczego należy używać obrazów testowych? Przygotowanie obrazów testowych Kod Pythona znajdujący krawędzie linii Określanie położenia linii na podstawie krawędzi Obrazy testowe z niewyraźną linią Śledzenie linii z wykorzystaniem algorytmu PID Tworzenie schematu zachowania Dodawanie czynnika czasu do regulatora PID Tworzenie wstępnej wersji zachowania Regulacja wartości PID Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Ponowne odnajdowanie linii Komunikacja głosowa z robotem za pomocą programu Mycroft Wymagania techniczne Wprowadzenie do programu Mycroft terminologia asystenta głosowego Zamiana mowy na tekst Słowa wybudzające Wypowiedzi Intencja Dialogi Słownictwo Umiejętności Ograniczenia nasłuchiwania mowy przez robota Dodawanie wejścia i wyjścia audio do Raspberry Pi Montaż nakładki Instalacja asystenta głosowego na Raspberry Pi Instalacja oprogramowania nakładki ReSpeaker Pi Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Komunikacja programu Mycroft z kartą dźwiękową Pierwsze kroki w programie Mycroft Klient Mycroft Rozmowa z asystentem głosowym Mycroft Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Programowanie API za pomocą modułu Flask Zarys sterowania robotem za pomocą Mycroftu Zdalne uruchamianie zachowania Zarządzanie trybami robota Programowanie interfejsu sterującego Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Programowanie asystenta głosowego w programie Mycroft Tworzenie intencji Plik konfiguracyjny Plik z zależnościami Tworzenie plików ze słownictwem Pliki z odpowiedziami Obecna struktura folderu umiejętności Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Dodawanie kolejnej intencji Słownictwo i dialog Dodawanie kodu Próba po dodaniu nowej intencji Więcej o IMU Wymagania techniczne Programowanie wirtualnego robota Tworzenie modelu w VPythonie Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Wykrywanie obrotu za pomocą żyroskopu Kalibracja żyroskopu Obracanie wirtualnym robotem za pomocą żyroskopu Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Wykrywanie pochylenia i przechylenia za pomocą akcelerometru Odczyt pochylenia i przechylenia z wektora akcelerometru Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Wygładzanie odczytów akcelerometrów Przyrost czasu Fuzja danych pomiarowych z akcelerometru i żyroskopu Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Wykrywanie odchylenia za pomocą magnetometru Kalibracja magnetometru Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Sprawdzanie danych uzyskanych podczas kalibracji Co, jeśli koła nie nakładają się na siebie? Odczytywanie przybliżonej wartości odchylenia robota z magnetometru Zestawienie odczytów z czujników w celu ustalenia orientacji Rozwiązanie problemu 180 stopni Sterowanie robotem na podstawie danych z IMU . Sterowanie robotem za pomocą telefonu i Pythona Gdy nie działa sterowanie głosem dlaczego musimy mieć możliwość sterowania Menu wybieranie zachowań dla robota Zarządzanie trybami robota Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Usługa sieciowa Szablon Uruchamianie aplikacji Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Wybór kontrolera jak będziemy sterować robotem i dlaczego Projekt i ogólny zarys Przygotowanie Raspberry Pi do zdalnego sterowania przygotowanie podstawowego systemu sterowania Rozbudowa podstawowej aplikacji do obsługi obrazów Budowa systemu ręcznego sterowania Szablon (strona internetowa) Arkusz stylów Programowanie suwaków Uruchamianie ręcznego sterowania Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Robot w pełni sterowany za pomocą telefonu Tryby menu kompatybilne z zachowaniami opartymi na module Flask Wgrywanie usług wideo Nadanie menu stylu Przekształcanie linków menu w przyciski Menu startowe dla Raspberry Pi Dodawanie diody do serwera menu Automatyczne uruchamianie robota za pomocą systemd Wykrywanie i rozwiązywanie problemów Część IV Kontynuacja przygody z robotyką Rozdział 18. Rozwijanie umiejętności z zakresu robotyki Społeczności konstruktorów robotów w sieci fora i media społecznościowe Kanały w serwisie YouTube, które warto znać Pytania natury technicznej gdzie szukać pomocy? Spotkania konstruktorów robotów zawody, miejsca dla twórców, spotkania Przestrzeń dla twórców Targi twórców, Raspberry Jams i Doja Zawody Propozycje nowych umiejętności do zdobycia druk 3D, lutowanie, PCB i CNC Projektowanie Projekty 2D i schematy 3D CAD Umiejętności związane z formowaniem i budowaniem Umiejętności obsługi maszyn i narzędzi Umiejętności manualne i narzędzia Umiejętności związane z elektroniką Zasady w elektronice Rozwijanie umiejętności lutowania Niestandardowe obwody Wzbogacanie wiedzy o rozpoznawaniu obrazów Książki Kursy internetowe Media społecznościowe Wzbogacanie swojej wiedzy o uczenie maszynowe Platforma programistyczna ROS Projekt kolejnego robota podsumowanie Wizualizacja Twojego następnego robota Tworzenie schematu blokowego Wybór części Schemat testowego dopasowania elementów robota Zakup części Składanie robota Planowanie kodu dla robota Warstwy oprogramowania Schematy przepływu danych Ogólnie przyjęte formy schematów Programowanie robota Przedstawienie światu swojego projektu
Sygnatura czytelni BMW: XII D 103 (nowy)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ą 118
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15294 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 151826 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The big book of small Python projects : 81 easy practice programs.
Na stronie tytułowej, okładce i grzbiecie także nazwa wydawcy oryginału: No Starch Press.
#1. Bajgle: Odgadnij trzycyfrową liczbę w oparciu o podpowiedzi #2. Paradoks dnia urodzin: Określ prawdopodobieństwo, że dwie osoby w różnej wielkości grupach mają taką samą datę urodzin #3. Bitmapowa wiadomość: Wyświetl wiadomość na ekranie w postaci dwuwymiarowej bitmapy #4. Oczko: Klasyczna gra karciana przeciwko krupierowi ze sztuczną inteligencją #5. Animacja logo DVD: Symulacja kolorowego logo DVD odbijającego się na ekranie #6. Szyfr Cezara: Prosty szyfr używany tysiące lat temu #7. Łamacz szyfru Cezara: Program odczytujący wiadomości napisane szyfrem Cezara bez znajomości klucza #8. Generator kalendarza: Twórz kartki z kalendarza dla danego roku i miesiąca #9. Marchewka w pudełku: Prosta gra na blefowanie dla dwóch graczy #10. Cho-han: Hazardowa gra w kości z feudalnej Japonii #11. Generator chwytliwych nagłówków: Generator śmiesznych nagłówków #12. Problem Collatza: Odkryj najprostszy niemożliwy do rozstrzygnięcia problem matematyczny #13. Gra w życie Conwaya: Klasyczny automat komórkowy, którego proste zasady pozwalają na złożone zachowanie #14. Odliczanie: Licznik w stylu wyświetlacza siedmiosegmentowego #15. Głęboka jaskinia: Animacja tunelu, który nigdy się nie kończy #16. Diamenty: Algorytm rysowania różnej wielkości diamentów #17. Matematyka i kostki: Graficzna gra matematyczna z rzutami kostką #18. Rzut kostką: Narzędzie do odczytywania rzutów kostką używaną w grze Dungeons & Dragons w celu generowania losowych liczb #19. Zegar cyfrowy: Zegar z wyświetlaczem w stylu kalkulatora #20. Strumień cyfrowy: Przewijany wygaszacz ekranu, który przypomina film Matrix #21. Wizualizacja DNA: Niekończąca się podwójna helisa stworzona za pomocą znaków ASCII przedstawiająca łańcuch DNA #22. Kaczątko: Mieszaj i dobieraj łańcuchy znaków, by za pomocą znaków ASCII stworzyć różne kaczuszki #23. Znikopis: Rysuj linie za pomocą kursora #24. Rozkład na czynniki: Wyznacz wszystkie czynniki danej liczby #25. Szybki strzał: Sprawdź swój refleks, by przekonać się, czy jesteś najszybciej klikającą osobą na Dzikim Zachodzie #26. Fibonacci: Generuj liczby sławnego ciągu Fibonacciego #27. Akwarium: Kolorowe, animowane akwarium wykonane ze znaków ASCII #28. Flooder: Próba wypełnienia całej planszy jednym kolorem #29. Pożar lasu: Symulacja rozprzestrzeniania się pożaru w lesie #30. Czwórki: Gra planszowa, w której dwóch graczy stara się ułożyć w rzędzie cztery płytki #31. Odgadnij liczbę: Klasyczna gra w odgadywanie liczby #32. Naiwniak: Zabawny program, który zajmie na długo naiwne osoby #33. Łamacz haseł: Odkryj hasło na podstawie wskazówek #34. Wisielec i Gilotyna: Klasyczna zgadywanka słowna #35. Siatka heksagonalna: Generuj wzory za pomocą programu i znaków ASCII #36. Klepsydra: Prosty silnik spadającego piasku #37. Głodne roboty: Unikaj zabójczych robotów w labiryncie #38. Oskarżam!: Detektywistyczna gra, w której trzeba ustalić, kto kłamie, a kto mówi prawdę #39. Mrówka Langtona: Automat komórkowy, gdzie mrówki poruszają się zgodnie z prostymi zasadami #40. Hakerski slang: Przetłumacz wiadomości na h4k3r$] #41. Szczęśliwe gwiazdy: Gra kościana #42. Magiczna kula: Program odpowiadający "tak"/"nie" na Twoje pytania dotyczące przyszłości #43. Mankala: Starożytna gra planszowa z Mezopotamii dla dwóch osób #44. Labirynt 2D: Spróbuj uciec z labiryntu #45. Labirynt 3D: Spróbuj uciec z labiryntu. w 3D! #46. Symulator miliona rzutów kostką: Odkryj prawdopodobieństwo na podstawie wyników miliona rzutów zestawem kostek #47. Generator sztuki Mondriana: Twórz geometryczne rysunki w stylu Pieta Mondriana #48. Paradoks Monty'ego Halla: Symulacja paradoksu Monty'ego Halla znanego z teleturnieju telewizyjnego #49. Tabliczka mnożenia: Wyświetl tabliczkę mnożenia o wymiarach 12×12 pól #50. 99 butelek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki #51. 99 buUtellek: Wyświetl powtarzające się zwrotki piosenki, której tekst staje się z każdym wersem coraz bardziej zniekształcony #52. Systemy liczbowe: Zbadaj liczby w systemie binarnym i szesnastkowym #53. Układ okresowy pierwiastków: Interaktywna baza danych pierwiastków chemicznych #54. Świńska łacina: Tłumacz wiadomości na ińskąśwaj acinęłaj #55. Loteria: Symulacja przegranej w loterii tysiąc razy #56. Liczby pierwsze: Wyznacz liczby pierwsze #57. Pasek postępu: Przykładowy pasek postępu do wykorzystania w innych programach #58. Tęcza: Prosta animacja tęczy dla początkujących #59. Papier, kamień, nożyce: Klasyczna gra z użyciem dłoni dla dwóch osób #60. Papier, kamień, nożyce (wersja zwycięzcy): Wersja gry, w której gracz nie może przegrać #61. Szyfr ROT13: Najprostszy szyfr do kodowania i odkodowania wiadomości #62. Obracający się sześcian: Animacja obracającego się sześcianu #63. Królewska gra z Ur: Gra z Mezopotamii licząca sobie 5000 lat #64. Wyświetlacz siedmiosegmentowy: Wyświetlacz taki jak ten używany w kalkulatorach i kuchenkach mikrofalowych #65. Lśniący dywan: Generuj za pomocą programu dywan jak z filmu Lśnienie #66. Prosty szyfr podstawieniowy: Bardziej zaawansowana wersja szyfru Cezara #67. Sinusoidalna wiadomość: Wyświetlanie przewijanej wiadomości w kształcie fali #68. Przesuwanka: Klasyczna układanka 4×4 #69. Wyścig ślimaków: Szybkie wyścigi ślimaków! #70. Soroban - japoński abakus: Komputerowa symulacja przyrządu do liczenia używanego długo przed powstaniem komputerów #71. Powtarzanie dźwięków: Staraj się zapamiętywać coraz dłuższe sekwencje dźwięków #72. Tekst kanciastoporty: Przetłumacz wiadomość na tEkSt KaNcIaStOpoRtY #73. Sudoku: Klasyczna łamigłówka z gazet #74. Zamiana tekstu na mowę: Spraw, by Twój komputer do Ciebie przemówił! #75. Trzy karty: Podstępna gra w trzy karty, w którą przegrał już niejeden turysta #76. Kółko i krzyżyk: Klasyczna gra dla dwóch osób, w której gracze naprzemiennie stawiają X i O #77. Wieże Hanoi: Klasyczna łamigłówka z krążkami układanymi na sobie według określonych zasad #78. Podchwytliwe pytania: Quiz z pozornie łatwymi pytaniami i zaskakującymi odpowiedziami #79. 2048: Przyjemna układanka polegająca na dopasowywaniu płytek #80. Szyfr Vigenère'a: Szyfr tak zaawansowany, że nikomu nie udało się go złamać przez setki lat, dopóki nie powstały komputery #81. Wiadra z wodą: Uzyskaj dokładnie 4 litry wody przez wylewanie i napełnianie trzech wiader
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 219
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153060 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności