Belka Marek (1952- )
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEiZ
(2)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Belka Marek (1952- )
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Ekonomia
(9)
Marketing
(3)
Decyzje
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Gospodarka
(1)
Konkurencja
(1)
Mikroekonomia
(1)
Monopole
(1)
Polska
(1)
Produkcja
(1)
Równowaga rynkowa
(1)
TEORIA KONSUMENTA
(1)
TEORIA ORGANIZACJI RYNKU
(1)
TEORIA WYBORU
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85314, 83691 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola / Philip Kotler. - Wyd. 6 / [redaktor naukowy wydania polskiego Marek Belka]. - Warszawa : Gebethner & Ska, copyright 1994. - XXX, 743 stron : ilustracje ; 27 cm.
U dołu strony tytułowej nazwa wydawnictwa oryginału: Prentice-Hall International, Inc.
Indeksy.
Dla studentów, menedżerów, przedsiębiorców, a także osób zarządzających instytucjami nie nastawionymi na zysk.
Część I Istota zarządzania marketingowego 1 Krytyczna rola marketingu w organizacjach i w społeczeństwie (Janusz Dziwota) Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej Gospodarka zglobalizowana Luka dochodowa Imperatyw środowiskowy Inne zagadnienia Nowe spojrzenie na firmę Plan rozdziału Podstawowe pojęcia marketingu Potrzeby, pragnienia i popyt Produkty Wartość, cena i zadowolenie Wymiana, transakcje i związki Rynki Marketing i uczestnicy rynku (oferenci) Zarządzanie marketingowe Orientacja przedsiębiorstwa na rynek Koncepcja produkcji Koncepcja produktu Koncepcja sprzedaży Koncepcja marketingowa Koncepcja marketingu społecznego Gwałtowna ekspansja zarządzania marketingowego W sektorze biznesu W sektorze organizacji typu non-profit W sektorze międzynarodowym 2 Budowanie zadowolenia klienta poprzez jakość, obsługę i wartość (Tomasz Domański) Zdefiniowanie wartości oraz zadowolenia klienta Wartość dla klienta Zadowolenie klienta Dostarczanie klientowi wartości i zadowolenia Łańcuch wartości System dostarczania wartości Jak nie tracić klientów? Koszty utraty klientów Potrzeba zatrzymania klienta Marketing powiązań firmy z klientami: klucz do sukcesu Opłacalność klienta: ostateczny test Wdrażanie marketingu pełnej jakości (total quality marketing) 3 Tworzenie podstaw poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne (Ewa Tomaszewska) Istota dobrze funkcjonującego biznesu Uczestnicy Procesy (funkcjonowanie) Zasoby Organizacja Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa Misja przedsiębiorstwa Tworzenie strategicznych jednostek biznesu Rozdział środków między SJB Planowanie nowego biznesu Planowanie strategiczne biznesu Misja biznesu Analiza otoczenia zewnętrznego (Analiza możliwości i zagrożeń) Analiza środowiska wewnętrznego (Analiza sił i słabości) Formułowanie celów Formułowanie strategii Formułowanie programu Wdrażanie Zbieranie informacji z niższych szczebli organizacyjnych i kontrola 4 Kierowanie procesem marketingu i planowanie marketingowe (Ewa Tomaszewska) Proces marketingu Analiza możliwości rynkowych Badanie i wybór docelowych rynków działania oraz pozycjonowanie oferty rynkowej Projektowanie strategii marketingowej Opracowanie programu marketingowego Organizacja, wdrażanie i kontrola działań marketingowych Charakter i części składowe planu marketingowego Streszczenie dla kierownictwa Bieżąca sytuacja marketingowa Analiza problemów i możliwości Cele Strategia marketingowa Plany operacyjne Prognoza zysków i strat Kontrola Aneks: Teoria efektywnej alokacji zasobów marketingowych (Ewa Tomaszewska) Część II Analiza możliwości rynkowych 5 System informacji marketingowej i badania marketingowe (Jarosław Neneman) Pojęcie i elementy składowe systemu informacji marketingowej System dokumentacji w przedsiębiorstwie Cykl od zamówienia do płatności System dokumentowania sprzedaży Projektowanie systemu dokumentacji zorientowanego na użytkownika System wywiadu marketingowego System badań marketingowych Wykonawcy badań marketingowych Zasięg badań marketingowych Przebieg badań marketingowych Charakterystyka dobrych badań marketingowych Wykorzystanie badań marketingowych przez zarząd przedsiębiorstwa System wspomagania decyzji marketingowych 6 Analiza otoczenia marketingowego (Zbigniew Wiatr) Analiza potrzeb i trendów w makrootoczeniu Rozpoznanie i reakcja na główne czynniki makroekonomiczne Otoczenie demograficzne Otoczenie ekonomiczne Otoczenie naturalne Otoczenie technologiczne Otoczenie polityczne Otoczenie kulturowe 7 Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywcy (Ewa Tomaszewska) Model zachowania konsumenta Zasadnicze czynniki wpływające na zachowanie konsumenta Czynniki kulturowe Czynniki społeczne Czynniki osobiste Czynniki psychologiczne Proces podejmowania decyzji zakupu Role w procesie zakupu Typy zachowań na rynku Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu Fazy w procesie podejmowania decyzji zakupu 8 Analiza rynku przedsiębiorstw i zachowań klientów instytucjonalnych (Zbigniew Wiatr) Rynek przedsiębiorstw Uczestnicy rynku Decyzje dotyczące zakupu podejmowane przez przedsiębiorstwa Uczestnicy procesu zakupu na rynku przedsiębiorstw Jakie czynniki wywierają największy wpływ na nabywców na rynku przedsiębiorstw? Sposób podejmowania decyzji zakupu przez nabywców na rynku przedsiębiorstw Rynek instytucji i zamówień rządowych 9 Analiza gałęzi i konkurentów (Jarosław Neneman) Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa Gałęziowy wymiar konkurencji Rynkowy wymiar konkurencji Identyfikacja strategii konkurentów Identyfikacja celów firm konkurencyjnych Ocena silnych i słabych stron konkurentów Ocena wzorców reakcji konkurentów Projektowanie systemu wywiadu o konkurentach Którego konkurenta zaatakować? Między orientacją na konkurenta i orientacją na klienta Część III Badanie i wybór rynków docelowych 10 Mierzenie i prognozowanie popytu rynkowego (Jarosław Neneman) Podstawowe pojęcia stosowane przy mierzeniu popytu Mnogość miar popytu Który rynek badać? Pojęcia związane z mierzeniem popytu Szacowanie bieżącego popytu Potencjał całego rynku Potencjał rynku lokalnego Szacowanie wielkości sprzedaży gałęzi i udziałów w rynku Szacowanie przyszłego popytu Badania intencji nabywców Zestawienie opinii personelu działu sprzedaży Opinia ekspertów Metoda testu rynkowego Analiza szeregów czasowych Statystyczna analiza popytu 11 Identyfikacja segmentów rynku i wybór rynków docelowych (Janusz Dziwota) Segmentacja rynku Ogólne podejście do zagadnienia segmentacji rynku Rynki, segmenty rynku i nisze rynkowe Wzorce segmentacji rynku Procedura segmentacji rynku Kryterium segmentacji rynków konsumentów Kryteria segmentacji rynku przedsiębiorstw Opracowanie profilu segmentu rynku konsumentów Warunki efektywnej segmentacji Wybór rynku docelowego Ocena segmentów rynku Wybór segmentów rynku Inne problemy segmentacji Część IV Rozwój strategii marketingowych 12 Różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej (Elżbieta Guzek) Instrumenty procesu różnicowania Różnicowanie produktu Różnicowanie usług Różnicowanie ze względu na personel Różnicowanie poprzez budowanie image Tworzenie strategii pozycjonowania Ile różnic promować? Które różnice promować? Przekazywanie informacji o pozycjonowaniu przedsiębiorstwa 13 Rozwój, testowanie i wprowadzanie nowych produktów i usług na rynek (Elżbieta Guzek, Małgorzata Ewa Guzek) Dylemat rozwoju nowego produktu Efektywne rozwiązania organizacyjne Tworzenie pomysłów Źródła pomysłów na nowy produkt Techniki generowania pomysłów Selekcja pomysłów Sposoby oceny pomysłów na produkt Rozwój i testowanie koncepcji produktu Rozwój koncepcji produktu Testowanie koncepcji Rozwój strategii marketingowej Analiza ekonomiczna Szacowanie wielkości sprzedaży Szacowanie kosztów i zysków Rozwój produktu Testowanie rynku Komercjalizacja produktu Kiedy (określenie odpowiedniego momentu) Gdzie (strategia geograficzna) Komu (przyszli klienci) Jak (strategia wprowadzenia produktu na rynek) Proces akceptacji produktu przez konsumenta Pojęcia innowacji, dyfuzji i akceptacji Etapy procesu akceptacji Indywidualne różnice w skłonności do akceptacji innowacji Rola oddziaływania osobistego Wpływ cech produktu na szybkość akceptacji innowacji Cechy nabywców instytucjonalnych a szybkość akceptacji innowacji 14 Cykl życia produktu a strategie marketingowe (Elżbieta Guzek) Cykl życia produktu Popytowo-technologiczny cykl życia Fazy cyklu życia produktu Cykl życia klasy, formy i marki produktu Inne kształty krzywej cyklu życia produktu Uzasadnienie cyklu życia produktu Faza wprowadzenia Strategie marketingowe w fazie wprowadzenia Faza wzrostu Strategie marketingowe w fazie wzrostu Faza dojrzałości Strategie marketingowe w fazie dojrzałości Faza spadku Strategie marketingowe w fazie spadku Podsumowanie i krytyka pojęcia cyklu życia produktu Pojęcie ewolucji rynku Fazy ewolucji rynku Dynamika konkurencji przez cechy produktu 15 Projektowanie strategii marketingowych: liderzy, pretendenci, naśladowcy i specjaliści (Tomasz Domański) Strategie liderów rynkowych Poszerzanie rynku Obrona udziału w rynku Zwiększanie udziału w rynku Strategie pretendentów rynkowych Określanie celów strategicznych i przeciwników Wybór strategii ataku Strategie naśladowców rynkowych Strategie specjalistów rynkowych 16 Projektowanie strategii dla rynku globalnego (Wawrzyniec Rudolf) Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą Na które rynki wejść? W jaki sposób wejść na rynek? Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencjonowanie Joint ventures Inwestycje bezpośrednie Proces umiędzynarodowienia Decydowanie o programie marketingowym Produkt Promocja Cena Kanały dystrybucji Decydowanie o organizacji marketingu Dział eksportu Dział międzynarodowy Organizacja globalna Część V Planowanie programów marketingowych 17 Zarządzanie liniami produktów, markami i opakowaniem (Michał Lasocki) Co to jest produkt? Pięć poziomów produktu Hierarchia produktów Klasyfikacja produktów Decyzje odnośnie asortymentu Decyzje odnośnie linii produktów Analiza linii produktów Długość linii produktów Decyzja o modernizacji linii Uwypuklenie jednego elementu linii Przerzedzanie linii Decyzje dotyczące marki Czym jest marka? Pojęcie i pomiar wartości marki (brand equity) Wybór strategii nadania marki Decyzje odnośnie sponsorowania marki Decyzje odnośnie nazwy (marki) Decyzje odnośnie strategii marki Decyzje o repozycjonowaniu marki Decyzje dotyczące opakowania i etykiety 18 Zarządzanie firmami usługowymi i usługami pomocniczymi (Tomasz Domański, Janusz Dziwota) Istota i klasyfikacja usług Charakterystyka usług i ich znaczenie marketingowe Nienamacalność Nierozłączność Różnorodność Brak możliwości przechowywania Strategie marketingowe dla firm usługowych Zarządzanie różnicowaniem usług Zarządzanie jakością usług Zarządzanie wydajnością Zarządzanie usługami wspierającymi produkt Strategia usługi posprzedażnej 19 Tworzenie programów i strategii cenowych (Michał Lasocki) Ustalanie ceny Wybór celu strategii cenowej Ustalanie wielkości popytu Szacowanie kosztów Analiza kosztów, cen i ofert konkurencji Wybór metody ustalania cen Wybór ceny końcowej Dostosowywanie ceny Zróżnicowanie geograficzne cen Rabaty i upusty cenowe Ceny promocyjne Dyskryminacja cenowa Wycena asortymentu produktów Inicjowanie i reagowanie na zmiany cen Inicjowanie obniżek cen Inicjowanie podwyżek cen Reakcje klientów na zmiany ceny Reakcje konkurencji na zmiany ceny Odpowiedzi firmy 20 Wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (Małgorzata Ewa Guzek) Istota kanałów marketingowych Dlaczego korzysta się z usług pośredników marketingowych? Funkcje i przepływy w kanale marketingowym Liczba szczebli w kanale Kanały w sektorze usług Decyzje dotyczące struktury kanału Analiza poziomów użyteczności oczekiwanych przez klientów Określanie celów i ograniczeń w kanale Identyfikacja podstawowych wariantów kanału Ocena podstawowych wariantów struktury kanałów Decyzje dotyczące zarządzania kanałem Dobór uczestników kanału Motywowanie uczestników kanału Ocena uczestników kanału Modyfikacja struktury kanału Dynamika kanału Rozwój systemów marketingowych zintegrowanych pionowo Rozwój systemów marketingowych zintegrowanych poziomo Rozwój wielokanałowych systemów marketingowych Rola poszczególnych przedsiębiorstw w kanale Współdziałanie, konflikt i konkurencja w kanale Rodzaje konfliktu i konkurencji Przyczyny konfliktu w kanale Opanowywanie konfliktu w kanale 21 Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów (Marek Żak) Handel detaliczny Istota i znaczenie handlu detalicznego Rodzaje detalistów Decyzje marketingowe w handlu detalicznym Kierunki rozwoju handlu detalicznego Handel hurtowy Istota i znaczenie sprzedaży hurtowej Wzrost i rodzaje sprzedaży hurtowej Decyzje marketingowe w handlu hurtowym Kierunki rozwoju handlu hurtowego Fizyczna dystrybucja towarów Istota dystrybucji towarów Cel dystrybucji Obsługa zamówień Magazynowanie Zapasy Transport Odpowiedzialność organizacyjna za dystrybucję 22 Planowanie strategii komunikacji i promotion mix (Marek Żak) Proces komunikacji Etapy budowy skutecznej komunikacji Identyfikacja docelowego audytorium Określenie celów procesu komunikacji Projektowanie przekazu Wybór kanałów komunikacji Ustalenie całkowitego budżetu promocji Decyzje dotyczące promotion mix Organizowanie i zarządzanie marketingowym procesem komunikacji 23 Projektowanie skutecznych kampanii reklamowych (Wawrzyniec Rudolf) Ustalanie celów reklamy Wysokość budżetu na reklamę Ustalanie treści przekazu reklamowego Tworzenie przekazu reklamowego Ocena przekazów reklamowych i ich selekcja Emitowanie przekazu Decyzje dotyczące mediów Decydowanie o zasięgu, częstotliwości i wpływie Dokonywanie wyboru pomiędzy głównymi typami mediów Dokonywanie wyboru środków reklamy Rozłożenie reklamy w czasie Decyzja o geograficznej alokacji reklamy Ocena efektywności reklamy Badanie efektu komunikacyjnego Badanie efektu reklamy na wielkość sprzedaży 24 Projektowanie programów marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży i public relations (Wawrzyniec Rudolf) Marketing bezpośredni Istota, rozwój i zalety marketingu bezpośredniego Rozwój zintegrowanego marketingu bezpośredniego Tworzenie marketingowej bazy danych Podstawowe decyzje w marketingu bezpośrednim Promocja sprzedaży Gwałtowny rozwój promocji sprzedaży Cel promocji sprzedaży Główne decyzje w promocji sprzedaży Public relations Podstawowe decyzje w marketingu PR 25 Zarządzanie działem sprzedaży (Zbigniew Wiatr) Projektowanie działu sprzedaży Cele działu sprzedaży Strategia działania działu sprzedaży Struktura organizacyjna działu sprzedaży Wielkość działu sprzedaży Wynagradzanie pracowników działu sprzedaży Zarządzanie działem sprzedaży Rekrutacja i selekcja handlowców Szkolenie handlowców Nadzorowanie handlowców Motywowanie handlowców Ocena skuteczności działania handlowców Zasady sprzedaży osobistej Sztuka sprzedaży Negocjacje Marketing związku z klientem Część VI Organizacja, wdrażanie i kontrola wysiłku marketingowego 26 Organizowanie i wdrażanie programów marketingowych (Janusz Dziwota) Organizacja przedsiębiorstwa Organizacja marketingu Ewolucja działu marketingu Sposoby organizacji działu marketingu Powiązania działu marketingu z innymi działami Strategie budowy marketingowej orientacji przedsiębiorstwa Wdrażanie marketingu Umiejętności diagnostyczne Szczeble w przedsiębiorstwie Umiejętność wdrażania marketingowego 27 Ocena i kontrola działalności marketingowej (Izabela Wojciechowska) Kontrola planu rocznego Analiza sprzedaży Analiza udziału w rynku Analiza wpływu wydatków marketingowych na wielkość sprzedaży Analiza finansowa Obserwacja zadowolenia klienta Działanie korekcyjne Kontrola rentowności Metodologia analizy rentowności marketingu Poszukiwanie najlepszego działania korekcyjnego Pełne koszty, a koszty bezpośrednie Kontrola efektywności Efektywność personelu sprzedaży Efektywność reklamy Efektywność promocji sprzedaży Efektywność dystrybucji Kontrola strategiczna Ranking efektywności marketingu Audyt marketingowy Ocena doskonałości marketingu Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95590, 95591, 144593, 144452 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U dołu s. tyt. nazwa wydaw. oryg.: Prentice-Hall International.
Indeksy.
Istota zarządzania marketingowego Krytyczna rola marketingu w organizacjach i w społeczeństwie (Janusz Dziwota) Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej Gospodarka zglobalizowana Luka dochodowa Imperatyw środowiskowy Nowe spojrzenie na firmę Plan rozdziału Podstawowe pojęcia marketingu Potrzeby, pragnienia i popyt Produkty Wartość, cena i zadowolenie Wymiana, transakcje i związki Rynki Marketing i uczestnicy rynku (oferenci) Zarządzanie marketingowe Orientacja przedsiębiorstwa na rynek Koncepcja produkcji Koncepcja produktu Koncepcja sprzedaży Koncepcja marketingowa Koncepcja marketingu społecznego Gwałtowna ekspansja zarządzania marketingowego W sektorze biznesu W sektorze organizacji typu non-profit W sektorze międzynarodowym Budowanie zadowolenia klienta poprzez jakość, obsługę i wartość (Tomasz Domański) Zdefiniowanie wartości oraz zadowolenia klienta Wartość dla klienta Zadowolenie klienta Dostarczanie klientowi wartości i zadowolenia Łańcuch wartości System dostarczania wartości Jak nie tracić klientów? Koszty utraty klientów Potrzeba zatrzymania klienta Marketing powiązań firmy z klientami: klucz do sukcesu Opłacalność klienta: ostateczny test Wdrażanie marketingu pełnej jakości (total quality marketing) Tworzenie podstaw poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne (Ewa Tomaszewska) Istota dobrze funkcjonującego biznesu Uczestnicy Procesy (funkcjonowanie) Zasoby Organizacja Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa Misja przedsiębiorstwa Tworzenie strategicznych jednostek biznesu Rozdział środków między SJB Planowanie nowego biznesu Planowanie strategiczne biznesu Misja biznesu Analiza otoczenia zewnętrznego (Analiza możliwości i zagrożeń) Analiza środowiska wewnętrznego (Analiza sił i słabości) Formułowanie celów Formułowanie strategii Formułowanie programu Wdrażanie Zbieranie informacji z niższych szczebli organizacyjnych i kontrola Kierowanie procesem marketingu i planowanie marketingowe (Ewa Tomaszewska) Proces marketingu Analiza możliwości rynkowych Badanie i wybór docelowych rynków działania oraz pozycjonowanie oferty rynkowej Projektowanie strategii marketingowej Opracowanie programu marketingowego Organizacja, wdrażanie i kontrola działań marketingowych Charakter i części składowe planu marketingowego Streszczenie dla kierownictwa Bieżąca sytuacja marketingowa Analiza problemów i możliwości Cele Strategia marketingowa Plany operacyjne Prognoza zysków i strat Kontrola Aneks: Teoria efektywnej alokacji zasobów marketingowych (Ewa Tomaszewska) Analiza możliwości rynkowych System informacji marketingowej i badania marketingowe (Jarosław Neneman) Pojęcie i elementy składowe systemu informacji marketingowej System dokumentacji w przedsiębiorstwie Cykl od zamówienia do płatności System dokumentowania sprzedaży Projektowanie systemu dokumentacji zorientowanego na użytkownika System wywiadu marketingowego System badań marketingowych Wykonawcy badań marketingowych Zasięg badań marketingowych Przebieg badań marketingowych Charakterystyka dobrych badań marketingowych Wykorzystanie badań marketingowych przez zarząd przedsiębiorstwa System wspomagania decyzji marketingowych Analiza otoczenia marketingowego (Zbigniew Wiatr) Analiza potrzeb i trendów w makrootoczeniu Rozpoznanie i reakcja na główne czynniki makroekonomiczne Otoczenie demograficzne Otoczenie ekonomiczne Otoczenie naturalne Otoczenie technologiczne Otoczenie polityczne Otoczenie kulturowe Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywcy (Ewa Tomaszewska) Model zachowania konsumenta Zasadnicze czynniki wpływające na zachowanie konsumenta Czynniki kulturowe Czynniki społeczne Czynniki osobiste Czynniki psychologiczne Proces podejmowania decyzji zakupu Role w procesie zakupu Typy zachowań na rynku Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu Fazy w procesie podejmowania decyzji zakupu Analiza rynku przedsiębiorstw i zachowań klientów instytucjonalnych (Zbigniew Wiatr) Rynek przedsiębiorstw Uczestnicy rynku Decyzje dotyczące zakupu podejmowane przez przedsiębiorstwa Uczestnicy procesu zakupu na rynku przedsiębiorstw Jakie czynniki wywierają największy wpływ na nabywców na rynku przedsiębiorstw? Sposób podejmowania decyzji zakupu przez nabywców na rynku przedsiębiorstw Rynek instytucji i zamówień rządowych Analiza gałęzi i konkurentów (Jarosław Neneman) Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa Gałęziowy wymiar konkurencji Rynkowy wymiar konkurencji Identyfikacja strategii konkurentów Identyfikacja celów firm konkurencyjnych Ocena silnych i słabych stron konkurentów Ocena wzorców reakcji konkurentów Projektowanie systemu wywiadu o konkurentach Którego konkurenta zaatakować? Między orientacją na konkurenta i orientacją na klienta Badanie i wybór rynków docelowych Mierzenie i prognozowanie popytu rynkowego (Jarosław Neneman) Podstawowe pojęcia stosowane przy mierzeniu popytu Mnogość miar popytu Który rynek badać? Pojęcia związane z mierzeniem popytu Szacowanie bieżącego popytu Potencjał całego rynku Potencjał rynku lokalnego Szacowanie wielkości sprzedaży gałęzi i udziałów w rynku Szacowanie przyszłego popytu Badania intencji nabywców Zestawienie opinii personelu działu sprzedaży Opinia ekspertów Metoda testu rynkowego Analiza szeregów czasowych Statystyczna analiza popytu Identyfikacja segmentów rynku i wybór rynków docelowych (Janusz Dziwota) Segmentacja rynku Ogólne podejście do zagadnienia segmentacji rynku Rynki, segmenty rynku i nisze rynkowe Wzorce segmentacji rynku Procedura segmentacji rynku Kryterium segmentacji rynków konsumentów Kryteria segmentacji rynku przedsiębiorstw Opracowanie profilu segmentu rynku konsumentów Warunki efektywnej segmentacji Wybór rynku docelowego Ocena segmentów rynku Wybór segmentów rynku Inne problemy segmentacji Rozwój strategii marketingowych Różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej (Elżbieta Guzek) Instrumenty procesu różnicowania Różnicowanie produktu Różnicowanie usług Różnicowanie ze względu na personel Różnicowanie poprzez budowanie image Tworzenie strategii pozycjonowania Ile różnic promować? Które różnice promować? Przekazywanie informacji o pozycjonowaniu przedsiębiorstwa Rozwój, testowanie i wprowadzanie nowych produktów i usług na rynek (Elżbieta Guzek, Małgorzata Ewa Guzek) Dylemat rozwoju nowego produktu Efektywne rozwiązania organizacyjne Tworzenie pomysłów Źródła pomysłów na nowy produkt Techniki generowania pomysłów Selekcja pomysłów Sposoby oceny pomysłów na produkt Rozwój i testowanie koncepcji produktu Rozwój koncepcji produktu Testowanie koncepcji Rozwój strategii marketingowej Analiza ekonomiczna Szacowanie wielkości sprzedaży Szacowanie kosztów i zysków Rozwój produktu Testowanie rynku Komercjalizacja produktu Kiedy (określenie odpowiedniego momentu) Gdzie (strategia geograficzna) Komu (przyszli klienci) Jak (strategia wprowadzenia produktu na rynek) Proces akceptacji produktu przez konsumenta Pojęcia innowacji, dyfuzji i akceptacji Etapy procesu akceptacji Indywidualne różnice w skłonności do akceptacji innowacji Rola oddziaływania osobistego Wpływ cech produktu na szybkość akceptacji innowacji Cechy nabywców instytucjonalnych a szybkość akceptacji innowacji Cykl życia produktu a strategie marketingowe (Elżbieta Guzek) Cykl życia produktu Popytowo-technologiczny cykl życia Fazy cyklu życia produktu Cykl życia klasy, formy i marki produktu Inne kształty krzywej cyklu życia produktu Uzasadnienie cyklu życia produktu Faza wprowadzenia Strategie marketingowe w fazie wprowadzenia Faza wzrostu Strategie marketingowe w fazie wzrostu Faza dojrzałości Strategie marketingowe w fazie dojrzałości Faza spadku Strategie marketingowe w fazie spadku Podsumowanie i krytyka pojęcia cyklu życia produktu Pojęcie ewolucji rynku Fazy ewolucji rynku Dynamika konkurencji przez cechy produktu Projektowanie strategii marketingowych: liderzy, pretendenci, naśladowcy i specjaliści (Tomasz Domański) Strategie liderów rynkowych Poszerzanie rynku Obrona udziału w rynku Zwiększanie udziału w rynku Strategie pretendentów rynkowych Określanie celów strategicznych i przeciwników Wybór strategii ataku Strategie naśladowców rynkowych Strategie specjalistów rynkowych Projektowanie strategii dla rynku globalnego (Wawrzyniec Rudolf) Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą Na które rynki wejść? W jaki sposób wejść na rynek? Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencjonowanie Joint ventures Inwestycje bezpośrednie Proces umiędzynarodowienia Decydowanie o programie marketingowym Produkt Promocja Cena Kanały dystrybucji Decydowanie o organizacji marketingu Dział eksportu Dział międzynarodowy Organizacja globalna Planowanie programów marketingowych Zarządzanie liniami produktów, markami i opakowaniem (Michał Lasocki) Co to jest produkt? Pięć poziomów produktu Hierarchia produktów Klasyfikacja produktów Decyzje odnośnie asortymentu Decyzje odnośnie linii produktów Analiza linii produktów Długość linii produktów Decyzja o modernizacji linii Uwypuklenie jednego elementu linii Przerzedzanie linii Decyzje dotyczące marki Czym jest marka? Pojęcie i pomiar wartości marki (brand equity) Wybór strategii nadania marki Decyzje odnośnie sponsorowania marki Decyzje odnośnie nazwy (marki) Decyzje odnośnie strategii marki Decyzje o repozycjonowaniu marki Decyzje dotyczące opakowania i etykiety Zarządzanie firmami usługowymi i usługami pomocniczymi (Tomasz Domański, Janusz Dziwota) Istota i klasyfikacja usług Charakterystyka usług i ich znaczenie marketingowe Nienamacalność Nierozłączność Różnorodność Brak możliwości przechowywania Strategie marketingowe dla firm usługowych Zarządzanie różnicowaniem usług Zarządzanie jakością usług Zarządzanie wydajnością Zarządzanie usługami wspierającymi produkt Strategia usługi posprzedażnej Tworzenie programów i strategii cenowych (Michał Lasocki) Ustalanie ceny Wybór celu strategii cenowej Ustalanie wielkości popytu Szacowanie kosztów Analiza kosztów, cen i ofert konkurencji Wybór metody ustalania cen Wybór ceny końcowej Dostosowywanie ceny Zróżnicowanie geograficzne cen Rabaty i upusty cenowe Ceny promocyjne Dyskryminacja cenowa Wycena asortymentu produktów Inicjowanie i reagowanie na zmiany cen Inicjowanie obniżek cen Inicjowanie podwyżek cen Reakcje klientów na zmiany ceny Reakcje konkurencji na zmiany ceny Odpowiedzi firmy Wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (Małgorzata Ewa Guzek) Istota kanałów marketingowych Dlaczego korzysta się z usług pośredników marketingowych? Funkcje i przepływy w kanale marketingowym Liczba szczebli w kanale Kanały w sektorze usług Decyzje dotyczące struktury kanału Analiza poziomów użyteczności oczekiwanych przez klientów Określanie celów i ograniczeń w kanale Identyfikacja podstawowych wariantów kanału Ocena podstawowych wariantów struktury kanałów Decyzje dotyczące zarządzania kanałem Dobór uczestników kanału Motywowanie uczestników kanału Ocena uczestników kanału Modyfikacja struktury kanału Dynamika kanału Rozwój systemów marketingowych zintegrowanych pionowo Rozwój systemów marketingowych zintegrowanych poziomo Rozwój wielokanałowych systemów marketingowych Rola poszczególnych przedsiębiorstw w kanale Współdziałanie, konflikt i konkurencja w kanale Rodzaje konfliktu i konkurencji Przyczyny konfliktu w kanale Opanowywanie konfliktu w kanale Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów (Marek Żak) Handel detaliczny Istota i znaczenie handlu detalicznego Rodzaje detalistów Decyzje marketingowe w handlu detalicznym Kierunki rozwoju handlu detalicznego Handel hurtowy Istota i znaczenie sprzedaży hurtowej Wzrost i rodzaje sprzedaży hurtowej Decyzje marketingowe w handlu hurtowym Kierunki rozwoju handlu hurtowego Fizyczna dystrybucja towarów Istota dystrybucji towarów Cel dystrybucji Obsługa zamówień Magazynowanie Zapasy Transport Odpowiedzialność organizacyjna za dystrybucję Planowanie strategii komunikacji i promotion mix (Marek Żak) Proces komunikacji Etapy budowy skutecznej komunikacji Identyfikacja docelowego audytorium Określenie celów procesu komunikacji Projektowanie przekazu Wybór kanałów komunikacji Ustalenie całkowitego budżetu promocji Decyzje dotyczące promotion mix Organizowanie i zarządzanie marketingowym procesem komunikacji Projektowanie skutecznych kampanii reklamowych (Wawrzyniec Rudolf) Ustalanie celów reklamy Wysokość budżetu na reklamę Ustalanie treści przekazu reklamowego Tworzenie przekazu reklamowego Ocena przekazów reklamowych i ich selekcja Emitowanie przekazu Decyzje dotyczące mediów Decydowanie o zasięgu, częstotliwości i wpływie Dokonywanie wyboru pomiędzy głównymi typami mediów Dokonywanie wyboru środków reklamy Rozłożenie reklamy w czasie Decyzja o geograficznej alokacji reklamy Ocena efektywności reklamy Badanie efektu komunikacyjnego Badanie efektu reklamy na wielkość sprzedaży Projektowanie programów marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży i public relations (Wawrzyniec Rudolf) Marketing bezpośredni Istota, rozwój i zalety marketingu bezpośredniego Rozwój zintegrowanego marketingu bezpośredniego Tworzenie marketingowej bazy danych Podstawowe decyzje w marketingu bezpośrednim Promocja sprzedaży Gwałtowny rozwój promocji sprzedaży Cel promocji sprzedaży Główne decyzje w promocji sprzedaży Public relations Podstawowe decyzje w marketingu PR Zarządzanie działem sprzedaży (Zbigniew Wiatr) Projektowanie działu sprzedaży Cele działu sprzedaży Strategia działania działu sprzedaży Struktura organizacyjna działu sprzedaży Wielkość działu sprzedaży Wynagradzanie pracowników działu sprzedaży Zarządzanie działem sprzedaży Rekrutacja i selekcja handlowców Szkolenie handlowców Nadzorowanie handlowców Motywowanie handlowców Ocena skuteczności działania handlowców Zasady sprzedaży osobistej Sztuka sprzedaży Negocjacje Marketing związku z klientem Organizacja, wdrażanie i kontrola wysiłku marketingowego Organizowanie i wdrażanie programów marketingowych (Janusz Dziwota) Organizacja przedsiębiorstwa Organizacja marketingu Ewolucja działu marketingu Sposoby organizacji działu marketingu Powiązania działu marketingu z innymi działami Strategie budowy marketingowej orientacji przedsiębiorstwa Wdrażanie marketingu Umiejętności diagnostyczne Szczeble w przedsiębiorstwie Umiejętności wdrażania marketingu Ocena i kontrola działalności marketingowej (Izabela Wojciechowska) Kontrola planu rocznego Analiza sprzedaży Analiza udziału rynku Analiza wpływu wydatków marketingowych na wielkość sprzedaży Analiza finansowa Obserwacja zadowolenia klienta Działanie korekcyjne Kontrola rentowności Metodologia analizy rentowności marketingu Poszukiwanie najlepszego działania korekcyjnego Pełne koszty, a koszty bezpośrednie Kontrola efektywności Efektywność personelu sprzedaży Efektywność reklamy Efektywność promocji sprzedaży Efektywność dystrybucji Kontrola strategiczna Ranking efektywności marketingu Audyt marketingowy Ocena doskonałości marketingu Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 487 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100078 L (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 100077 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Marketing : analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola / Philip Kotler. - Wyd 1 pol. / red. nauk. Marek Belka. - Warszawa : Gebethner i Ska, Wydawnictwo, 1994. - XXX, 743 s. : il. ; 27 cm.
Indeksy.
Istota zarządzania marketingowego Krytyczna rola marketingu w organizacjach i w społeczeństwie (Janusz Dziwota) Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej Gospodarka zglobalizowana Luka dochodowa Imperatyw środowiskowy Nowe spojrzenie na firmę Plan rozdziału Podstawowe pojęcia marketingu Potrzeby, pragnienia i popyt Produkty Wartość, cena i zadowolenie Wymiana, transakcje i związki Rynki Marketing i uczestnicy rynku (oferenci) Zarządzanie marketingowe Orientacja przedsiębiorstwa na rynek Koncepcja produkcji Koncepcja produktu Koncepcja sprzedaży Koncepcja marketingowa Koncepcja marketingu społecznego Gwałtowna ekspansja zarządzania marketingowego W sektorze biznesu W sektorze organizacji typu non-profit W sektorze międzynarodowym Budowanie zadowolenia klienta poprzez jakość, obsługę i wartość (Tomasz Domański) Zdefiniowanie wartości oraz zadowolenia klienta Wartość dla klienta Zadowolenie klienta Dostarczanie klientowi wartości i zadowolenia Łańcuch wartości System dostarczania wartości Jak nie tracić klientów? Koszty utraty klientów Potrzeba zatrzymania klienta Marketing powiązań firmy z klientami: klucz do sukcesu Opłacalność klienta: ostateczny test Wdrażanie marketingu pełnej jakości (total quality marketing) Tworzenie podstaw poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne (Ewa Tomaszewska) Istota dobrze funkcjonującego biznesu Uczestnicy Procesy (funkcjonowanie) Zasoby Organizacja Planowanie strategiczne przedsiębiorstwa Misja przedsiębiorstwa Tworzenie strategicznych jednostek biznesu Rozdział środków między SJB Planowanie nowego biznesu Planowanie strategiczne biznesu Misja biznesu Analiza otoczenia zewnętrznego (Analiza możliwości i zagrożeń) Analiza środowiska wewnętrznego (Analiza sił i słabości) Formułowanie celów Formułowanie strategii Formułowanie programu Wdrażanie Zbieranie informacji z niższych szczebli organizacyjnych i kontrola Kierowanie procesem marketingu i planowanie marketingowe (Ewa Tomaszewska) Proces marketingu Analiza możliwości rynkowych Badanie i wybór docelowych rynków działania oraz pozycjonowanie oferty rynkowej Projektowanie strategii marketingowej Opracowanie programu marketingowego Organizacja, wdrażanie i kontrola działań marketingowych Charakter i części składowe planu marketingowego Streszczenie dla kierownictwa Bieżąca sytuacja marketingowa Analiza problemów i możliwości Cele Strategia marketingowa Plany operacyjne Prognoza zysków i strat Kontrola Aneks: Teoria efektywnej alokacji zasobów marketingowych (Ewa Tomaszewska) Analiza możliwości rynkowych System informacji marketingowej i badania marketingowe (Jarosław Neneman) Pojęcie i elementy składowe systemu informacji marketingowej System dokumentacji w przedsiębiorstwie Cykl od zamówienia do płatności System dokumentowania sprzedaży Projektowanie systemu dokumentacji zorientowanego na użytkownika System wywiadu marketingowego System badań marketingowych Wykonawcy badań marketingowych Zasięg badań marketingowych Przebieg badań marketingowych Charakterystyka dobrych badań marketingowych Wykorzystanie badań marketingowych przez zarząd przedsiębiorstwa System wspomagania decyzji marketingowych Analiza otoczenia marketingowego (Zbigniew Wiatr) Analiza potrzeb i trendów w makrootoczeniu Rozpoznanie i reakcja na główne czynniki makroekonomiczne Otoczenie demograficzne Otoczenie ekonomiczne Otoczenie naturalne Otoczenie technologiczne Otoczenie polityczne Otoczenie kulturowe Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywcy (Ewa Tomaszewska) Model zachowania konsumenta Zasadnicze czynniki wpływające na zachowanie konsumenta Czynniki kulturowe Czynniki społeczne Czynniki osobiste Czynniki psychologiczne Proces podejmowania decyzji zakupu Role w procesie zakupu Typy zachowań na rynku Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu Fazy w procesie podejmowania decyzji zakupu Analiza rynku przedsiębiorstw i zachowań klientów instytucjonalnych (Zbigniew Wiatr) Rynek przedsiębiorstw Uczestnicy rynku Decyzje dotyczące zakupu podejmowane przez przedsiębiorstwa Uczestnicy procesu zakupu na rynku przedsiębiorstw Jakie czynniki wywierają największy wpływ na nabywców na rynku przedsiębiorstw? Sposób podejmowania decyzji zakupu przez nabywców na rynku przedsiębiorstw Rynek instytucji i zamówień rządowych Analiza gałęzi i konkurentów (Jarosław Neneman) Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa Gałęziowy wymiar konkurencji Rynkowy wymiar konkurencji Identyfikacja strategii konkurentów Identyfikacja celów firm konkurencyjnych Ocena silnych i słabych stron konkurentów Ocena wzorców reakcji konkurentów Projektowanie systemu wywiadu o konkurentach Którego konkurenta zaatakować? Między orientacją na konkurenta i orientacją na klienta Badanie i wybór rynków docelowych Mierzenie i prognozowanie popytu rynkowego (Jarosław Neneman) Podstawowe pojęcia stosowane przy mierzeniu popytu Mnogość miar popytu Który rynek badać? Pojęcia związane z mierzeniem popytu Szacowanie bieżącego popytu Potencjał całego rynku Potencjał rynku lokalnego Szacowanie wielkości sprzedaży gałęzi i udziałów w rynku Szacowanie przyszłego popytu Badania intencji nabywców Zestawienie opinii personelu działu sprzedaży Opinia ekspertów Metoda testu rynkowego Analiza szeregów czasowych Statystyczna analiza popytu Identyfikacja segmentów rynku i wybór rynków docelowych (Janusz Dziwota) Segmentacja rynku Ogólne podejście do zagadnienia segmentacji rynku Rynki, segmenty rynku i nisze rynkowe Wzorce segmentacji rynku Procedura segmentacji rynku Kryterium segmentacji rynków konsumentów Kryteria segmentacji rynku przedsiębiorstw Opracowanie profilu segmentu rynku konsumentów Warunki efektywnej segmentacji Wybór rynku docelowego Ocena segmentów rynku Wybór segmentów rynku Inne problemy segmentacji Rozwój strategii marketingowych Różnicowanie i pozycjonowanie oferty marketingowej (Elżbieta Guzek) Instrumenty procesu różnicowania Różnicowanie produktu Różnicowanie usług Różnicowanie ze względu na personel Różnicowanie poprzez budowanie image Tworzenie strategii pozycjonowania Ile różnic promować? Które różnice promować? Przekazywanie informacji o pozycjonowaniu przedsiębiorstwa Rozwój, testowanie i wprowadzanie nowych produktów i usług na rynek (Elżbieta Guzek, Małgorzata Ewa Guzek) Dylemat rozwoju nowego produktu Efektywne rozwiązania organizacyjne Tworzenie pomysłów Źródła pomysłów na nowy produkt Techniki generowania pomysłów Selekcja pomysłów Sposoby oceny pomysłów na produkt Rozwój i testowanie koncepcji produktu Rozwój koncepcji produktu Testowanie koncepcji Rozwój strategii marketingowej Analiza ekonomiczna Szacowanie wielkości sprzedaży Szacowanie kosztów i zysków Rozwój produktu Testowanie rynku Komercjalizacja produktu Kiedy (określenie odpowiedniego momentu) Gdzie (strategia geograficzna) Komu (przyszli klienci) Jak (strategia wprowadzenia produktu na rynek) Proces akceptacji produktu przez konsumenta Pojęcia innowacji, dyfuzji i akceptacji Etapy procesu akceptacji Indywidualne różnice w skłonności do akceptacji innowacji Rola oddziaływania osobistego Wpływ cech produktu na szybkość akceptacji innowacji Cechy nabywców instytucjonalnych a szybkość akceptacji innowacji Cykl życia produktu a strategie marketingowe (Elżbieta Guzek) Cykl życia produktu Popytowo-technologiczny cykl życia Fazy cyklu życia produktu Cykl życia klasy, formy i marki produktu Inne kształty krzywej cyklu życia produktu Uzasadnienie cyklu życia produktu Faza wprowadzenia Strategie marketingowe w fazie wprowadzenia Faza wzrostu Strategie marketingowe w fazie wzrostu Faza dojrzałości Strategie marketingowe w fazie dojrzałości Faza spadku Strategie marketingowe w fazie spadku Podsumowanie i krytyka pojęcia cyklu życia produktu Pojęcie ewolucji rynku Fazy ewolucji rynku Dynamika konkurencji przez cechy produktu Projektowanie strategii marketingowych: liderzy, pretendenci, naśladowcy i specjaliści (Tomasz Domański) Strategie liderów rynkowych Poszerzanie rynku Obrona udziału w rynku Zwiększanie udziału w rynku Strategie pretendentów rynkowych Określanie celów strategicznych i przeciwników Wybór strategii ataku Strategie naśladowców rynkowych Strategie specjalistów rynkowych Projektowanie strategii dla rynku globalnego (Wawrzyniec Rudolf) Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą Na które rynki wejść? W jaki sposób wejść na rynek? Eksport pośredni Eksport bezpośredni Licencjonowanie Joint ventures Inwestycje bezpośrednie Proces umiędzynarodowienia Decydowanie o programie marketingowym Produkt Promocja Cena Kanały dystrybucji Decydowanie o organizacji marketingu Dział eksportu Dział międzynarodowy Organizacja globalna Planowanie programów marketingowych Zarządzanie liniami produktów, markami i opakowaniem (Michał Lasocki) Co to jest produkt? Pięć poziomów produktu Hierarchia produktów Klasyfikacja produktów Decyzje odnośnie asortymentu Decyzje odnośnie linii produktów Analiza linii produktów Długość linii produktów Decyzja o modernizacji linii Uwypuklenie jednego elementu linii Przerzedzanie linii Decyzje dotyczące marki Czym jest marka? Pojęcie i pomiar wartości marki (brand equity) Wybór strategii nadania marki Decyzje odnośnie sponsorowania marki Decyzje odnośnie nazwy (marki) Decyzje odnośnie strategii marki Decyzje o repozycjonowaniu marki Decyzje dotyczące opakowania i etykiety Zarządzanie firmami usługowymi i usługami pomocniczymi (Tomasz Domański, Janusz Dziwota) Istota i klasyfikacja usług Charakterystyka usług i ich znaczenie marketingowe Nienamacalność Nierozłączność Różnorodność Brak możliwości przechowywania Strategie marketingowe dla firm usługowych Zarządzanie różnicowaniem usług Zarządzanie jakością usług Zarządzanie wydajnością Zarządzanie usługami wspierającymi produkt Strategia usługi posprzedażnej Tworzenie programów i strategii cenowych (Michał Lasocki) Ustalanie ceny Wybór celu strategii cenowej Ustalanie wielkości popytu Szacowanie kosztów Analiza kosztów, cen i ofert konkurencji Wybór metody ustalania cen Wybór ceny końcowej Dostosowywanie ceny Zróżnicowanie geograficzne cen Rabaty i upusty cenowe Ceny promocyjne Dyskryminacja cenowa Wycena asortymentu produktów Inicjowanie i reagowanie na zmiany cen Inicjowanie obniżek cen Inicjowanie podwyżek cen Reakcje klientów na zmiany ceny Reakcje konkurencji na zmiany ceny Odpowiedzi firmy Wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (Małgorzata Ewa Guzek) Istota kanałów marketingowych Dlaczego korzysta się z usług pośredników marketingowych? Funkcje i przepływy w kanale marketingowym Liczba szczebli w kanale Kanały w sektorze usług Decyzje dotyczące struktury kanału Analiza poziomów użyteczności oczekiwanych przez klientów Określanie celów i ograniczeń w kanale Identyfikacja podstawowych wariantów kanału Ocena podstawowych wariantów struktury kanałów Decyzje dotyczące zarządzania kanałem Dobór uczestników kanału Motywowanie uczestników kanału Ocena uczestników kanału Modyfikacja struktury kanału Dynamika kanału Rozwój systemów marketingowych zintegrowanych pionowo Rozwój systemów marketingowych zintegrowanych poziomo Rozwój wielokanałowych systemów marketingowych Rola poszczególnych przedsiębiorstw w kanale Współdziałanie, konflikt i konkurencja w kanale Rodzaje konfliktu i konkurencji Przyczyny konfliktu w kanale Opanowywanie konfliktu w kanale Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów (Marek Żak) Handel detaliczny Istota i znaczenie handlu detalicznego Rodzaje detalistów Decyzje marketingowe w handlu detalicznym Kierunki rozwoju handlu detalicznego Handel hurtowy Istota i znaczenie sprzedaży hurtowej Wzrost i rodzaje sprzedaży hurtowej Decyzje marketingowe w handlu hurtowym Kierunki rozwoju handlu hurtowego Fizyczna dystrybucja towarów Istota dystrybucji towarów Cel dystrybucji Obsługa zamówień Magazynowanie Zapasy Transport Odpowiedzialność organizacyjna za dystrybucję Planowanie strategii komunikacji i promotion mix (Marek Żak) Proces komunikacji Etapy budowy skutecznej komunikacji Identyfikacja docelowego audytorium Określenie celów procesu komunikacji Projektowanie przekazu Wybór kanałów komunikacji Ustalenie całkowitego budżetu promocji Decyzje dotyczące promotion mix Organizowanie i zarządzanie marketingowym procesem komunikacji Projektowanie skutecznych kampanii reklamowych (Wawrzyniec Rudolf) Ustalanie celów reklamy Wysokość budżetu na reklamę Ustalanie treści przekazu reklamowego Tworzenie przekazu reklamowego Ocena przekazów reklamowych i ich selekcja Emitowanie przekazu Decyzje dotyczące mediów Decydowanie o zasięgu, częstotliwości i wpływie Dokonywanie wyboru pomiędzy głównymi typami mediów Dokonywanie wyboru środków reklamy Rozłożenie reklamy w czasie Decyzja o geograficznej alokacji reklamy Ocena efektywności reklamy Badanie efektu komunikacyjnego Badanie efektu reklamy na wielkość sprzedaży Projektowanie programów marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży i public relations (Wawrzyniec Rudolf) Marketing bezpośredni Istota, rozwój i zalety marketingu bezpośredniego Rozwój zintegrowanego marketingu bezpośredniego Tworzenie marketingowej bazy danych Podstawowe decyzje w marketingu bezpośrednim Promocja sprzedaży Gwałtowny rozwój promocji sprzedaży Cel promocji sprzedaży Główne decyzje w promocji sprzedaży Public relations Podstawowe decyzje w marketingu PR Zarządzanie działem sprzedaży (Zbigniew Wiatr) Projektowanie działu sprzedaży Cele działu sprzedaży Strategia działania działu sprzedaży Struktura organizacyjna działu sprzedaży Wielkość działu sprzedaży Wynagradzanie pracowników działu sprzedaży Zarządzanie działem sprzedaży Rekrutacja i selekcja handlowców Szkolenie handlowców Nadzorowanie handlowców Motywowanie handlowców Ocena skuteczności działania handlowców Zasady sprzedaży osobistej Sztuka sprzedaży Negocjacje Marketing związku z klientem Organizacja, wdrażanie i kontrola wysiłku marketingowego Organizowanie i wdrażanie programów marketingowych (Janusz Dziwota) Organizacja przedsiębiorstwa Organizacja marketingu Ewolucja działu marketingu Sposoby organizacji działu marketingu Powiązania działu marketingu z innymi działami Strategie budowy marketingowej orientacji przedsiębiorstwa Wdrażanie marketingu Umiejętności diagnostyczne Szczeble w przedsiębiorstwie Umiejętności wdrażania marketingu Ocena i kontrola działalności marketingowej (Izabela Wojciechowska) Kontrola planu rocznego Analiza sprzedaży Analiza udziału rynku Analiza wpływu wydatków marketingowych na wielkość sprzedaży Analiza finansowa Obserwacja zadowolenia klienta Działanie korekcyjne Kontrola rentowności Metodologia analizy rentowności marketingu Poszukiwanie najlepszego działania korekcyjnego Pełne koszty, a koszty bezpośrednie Kontrola efektywności Efektywność personelu sprzedaży Efektywność reklamy Efektywność promocji sprzedaży Efektywność dystrybucji Kontrola strategiczna Ranking efektywności marketingu Audyt marketingowy Ocena doskonałości marketingu Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
Sygnatura czytelni BWZ: VI A 26
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88426, 88648, 88427 (3 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 946 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 250, 83987, 83986 L, 83988 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [213]-215.
Zawiera prace IX Kongresu Ekonomistów Polskich nt."Ekonomia dla przyszłości. Odkrywać naturę i przyczyny zjawisk gospodarczych", Warszawa, [28-29] listopada 2013 r. - inf. Od wydawcy, dokładna data impr. na s. internet. org.
Bibliogr. przy ref. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140390 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103129 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii Czym się zajmuje ekonomia? Potrzeby ludzkie, produkcja i praca, czynniki produkcji Proces gospodarowania, podmioty i decyzje gospodarcze Własność Pojęcie własności Klasyfikacja własności Gospodarka i systemy gospodarcze Ograniczoność zasobów, racjonalność gospodarowania i rachunek ekonomiczny Granica możliwości produkcyjnych Racjonalność gospodarowania i rachunek ekonomiczny Metody badań ekonomicznych, kategorie i prawa ekonomiczne Modele ekonomiczne Ekonomia a inne nauki Z historii myśli ekonomicznej. Główne nurty i przedmiot badań współczesnej ekonomii Narodziny ekonomii jako nauki. Ekonomia klasyczna Ekonomia neoklasyczna Keynesizm i jego ewolucja Renesans koncepcji liberalnych i konserwatywnych Monetaryzm Nowa ekonomia klasyczna Szkoła neoaustriacka Ekonomiczna teoria polityki Ekonomia podaży Instytucjonalizm Marksizm Metody i narzędzia analizy ekonomicznej Metody badawcze stosowane w ekonomii. Budowa modeli i teorii ekonomicznych Metody i etapy postępowania badawczego Przykłady modeli ekonomicznych i ich wykorzystanie Dane ekonomiczne. Tablice i wskaźniki Dane w postaci szeregów czasowych i dane w ujęciu przekrojowym Wielkości absolutne i względne (wskaźniki) Wielkości nominalne i realne Wielkości przeciętne (średnie). Rodzaje średnich Zmienne ekonomiczne i zależności między nimi Zmienne ekonomiczne, zależności funkcyjne i wykresy Zależności liniowe i nieliniowe Nachylenie linii prostej i krzywej Własność Własność w sensie ekonomicznym a własność w sensie formalnoprawnym Pojęcie własności w sensie prawnym i ekonomicznym. Przedmiot i podmiot własności Ekonomiczny podmiot własności państwowej Ekonomiczny podmiot własności akcyjnej Rozmieszczenie i wykorzystanie zasobów gospodarczych w świetle teorii praw własności Pojęcie, powstanie i typy praw własności Koszty transakcji. Ekonomiczna analiza prawa Własność a efektywność Współczesne systemy społeczno-gospodarcze Charakterystyka gospodarki rynkowej Dominacja prywatnej własności czynników produkcji Rynkowa alokacja zasobów gospodarczych Reguły funkcjonowania gospodarki rynkowej Zalety i słabości gospodarki rynkowej Ewolucja systemu rynkowego w krajach rozwiniętego kapitalizmu Zmiany w charakterze rynku i konkurencji Zmiany stosunków własnościowych Charakterystyka gospodarki centralnie planowanej Geneza i początki gospodarki centralnie planowanej Główne cechy i reguły funkcjonowania gospodarki centralnie planowanej Wady gospodarki centralnie planowanej Podstawowe kategorie gospodarki rynkowej Gospodarka naturalna a towarowa Pieniądz. Funkcje pieniądza Cena. Funkcje cen Pojęcie i funkcje rynku. Klasyfikacja rynków Popyt i czynniki go określające Popyt a cena. Krzywa popytu Nietypowe krzywe popytu Pozacenowe determinanty popytu Cenowa elastyczność popytu Mieszana cenowa elastyczność popytu Dochodowa elastyczność popytu Podaż i czynniki ją określające Podaż a cena. Krzywa podaży Pozacenowe determinanty podaży Podaż i cena a czynnik czasu Cenowa elastyczność podaży Cena równowagi rynkowej Przesunięcia krzywej popytu a cena równowagi Przesunięcia krzywej podaży a cena równowagi Mierzenie cenowej elastyczności popytu Mierzenie cenowej łukowej elastyczności popytu Mierzenie cenowej punktowej elastyczności popytu Gospodarstwo domowe Gospodarstwo domowe jako specyficzny podmiot gospodarujący. Funkcje i cel jego działalności Czynnik: określające wydatki na konsumpcję Aktywa gospodarstw domowych. Prawidłowości postępowania gospodarstw domowych w dziedzinie konsumpcji Produkcyjna funkcja gospodarstw domowych Pozycja gospodarstwa domowego w gospodarce rynkowej i centralnie planowanej Instytucjonalne zabezpieczenie interesów konsumentów i pracowników Przedsiębiorstwo Przedsiębiorca i przedsiębiorstwo Rodzaje przedsiębiorstw System bodźców w przedsiębiorstwie Pojęcie i klasyfikacja bodźców ekonomicznych Bodźce dla szeregowych pracowników Bodźce dla naczelnego kierownictwa Majątek, fundusze i wynik finansowy przedsiębiorstwa Funkcja produkcji. Elementy teorii produkcji Analiza kosztów produkcji Koszty księgowe i koszty ekonomiczne Koszty w okresie krótkim Koszty w okresie długim Modele struktur rynku. Równowaga przedsiębiorstwa Równowaga przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji doskonałej Równowaga przedsiębiorstwa monopolistycznego Konkurencja monopolistyczna i oligopol Procesy monopolizacji. Ustawodawstwo antymonopolowe Funkcjonowanie przedsiębiorstw w okresie transformacji ustrojowej w Polsce Podział dochodów Zróżnicowanie dochodów i majątku. Miary dysproporcji Ruch okrężny dochodów i wydatków Zasadnicze czynniki determinujące podział dochodu Klasyczna teoria podziału Podstawy neoklasycznej teorii podziału. Teoria produkcyjności krańcowej Popyt, podaż i ceny czynników produkcji Typowe krzywe popytu i podaży czynników produkcji Rynek pracy. Płaca. Wpływ związków zawodowych i państwa na wysokość płac Rynek kapitału. Procent Nietypowe krzywe podaży czynników produkcji Podaż ziemi. Renta gruntowa Renta ekonomiczna i dochody niezbędne Zysk Podstawowe kategorie i czynniki wzrostu gospodarczego Pojęcie wzrostu gospodarczego Pojęcie i sposoby obliczania produktu krajowego brutto Produkt i dochód narodowy jako miary rozwoju gospodarczego i dobrobytu Podażowe i popytowe determinanty dochodu narodowego Determinanty dochodu narodowego w okresie krótkim Popyt globalny a dochód narodowy Składniki globalnego popytu i ich determinanty Dochód narodowy zapewniający równowagę Mnożnik Determinanty wzrostu gospodarczego w okresie długim Zdolności wytwórcze gospodarki a dochód narodowy Czynnik wzrostu gospodarczego Funkcja produkcji i postęp techniczny Zatrudnienie i wydajność pracy a tempo wzrostu gospodarczego Kapitał i jego efektywność a tempo wzrostu gospodarczego Model Solowa Postęp techniczny i jego determinanty Krzywa jednakowego produktu Linia jednakowego kosztu Istota postępu technicznego Granice wzrostu gospodarczego Społeczno-ekonomiczne funkcje współczesnego państwa Pojęcie państwa Za i przeciw rozbudowie funkcji gospodarczych państwa Nurt etatystyczny Nurt neoliberalny Rola państwa we współczesnej gospodarce Fakty Przyczyny wzrostu wydatków publicznych Prawo Wagnera Wojny i szybkie zmiany strukturalne Ekonomia polityki Ekonomiczne funkcje państwa Funkcja alokacyjna Problem dóbr publicznych Efekty zewnętrzne Brak konkurencji Wady strukturalne Funkcja redystrybucyjna Funkcja stabilizacyjna Rola państwa w okresie transformacji gospodarki Sfera świadczeń społecznych Pojęcie i formy świadczeń społecznych Funkcje świadczeń Podmioty w sferze wytwarzania usług społecznych Problemy finansowania i podziału świadczeń Kierunki reformy systemu świadczeń społecznych w Polsce Budżet państwa Pojęcie i funkcje budżetu państwa Zasady polityki budżetowej Podatki Wydatki budżetu państwa Aktywna i pasywna polityka fiskalna Deficyt budżetowy i dług publiczny System pieniężno-kredytowy Istota i formy pieniądza. System pieniężny Ewolucja systemu bankowego. Funkcje banków Pojawienie się banków i rozwój systemu bankowego Funkcje banków Kredyt Kreacja pieniądza Bank centralny. Instrumenty kontroli podaży pieniądza Funkcje banku centralnego Instrumenty oddziaływania banku centralnego na podaż pieniądza Koszt posiadania pieniądza, stopa inflacji, stopa procentowa i cena obligacji Popyt na pieniądz i podaż pieniądza Czynniki determinujące popyt na pieniądz Czynniki determinujące podaż pieniądza Niebankowe instytucje pośrednictwa finansowego. Rynek pieniężny i kapitałowy Pieniądz i banki w okresie transformacji gospodarki polskiej Fluktuacje gospodarcze i kryzysy Cykliczny rozwój gospodarki rynkowej Pojęcie cyklu koniunkturalnego. Fazy cyklu Rodzaje wahań cyklicznych Cykl a wzrost gospodarczy Teorie wahań cyklicznych Teorie neoklasyczne Teorie keynesistowskie Metody oddziaływania państwa na przebieg cyklu koniunkturalnego Wahania stopy wzrostu i kryzysy w gospodarce centralnie planowanej Porównanie fluktuacji gospodarczych w gospodarce rynkowej i centralnie planowanej. Przejawy arytmii gospodarki centralnie planowanej Główne przyczyny arytmii gospodarczej Mechanizm arytmii gospodarczej Ukryte wady planu inwestycyjnego Cykl nierównowagi gospodarczej Bezrobocie Zasoby siły roboczej i ich elementy składowe Pojęcie bezrobocia Zasoby i strumienie Typy bezrobocia Bezrobocie w wybranych krajach Przyczyny bezrobocia Ujęcie klasyczne Ujęcie keynesistowskie Polityka państwa na rynku pracy Bezrobocie w okresie transformacji gospodarki polskiej Inflacja Równowaga gospodarcza Inflacja - podstawowe pojęcia Społeczno-ekonomiczne skutki inflacji Przyczyny inflacji - przegląd głównych koncepcji teoretycznych Monetarna (neoilościowa) teoria inflacji Popytowa teoria inflacji Kosztowo-strukturalne podejście do inflacji Inflacja a bezrobocie. Zarys programu polityki gospodarczej Inflacja w gospodarce centralnie planowanej Międzynarodowa współpraca gospodarcza Międzynarodowy podział pracy Główne formy powiązań gospodarczych z zagranicą Korzyści z handlu międzynarodowego Elementy polityki handlowej Międzynarodowe organizacje w dziedzinie handlu Kursy walutowe Bilans płatniczy Międzynarodowe instytucje i przepływy finansowe Regionalna integracja gospodarcza Polska na drodze do członkostwa w Unii Europejskiej Gospodarka światowa Pojęcie gospodarki światowej Główne podmioty gospodarki światowej Główne tendencje rozwojowe gospodarki światowej Główne problemy globalne Problemy demograficzne Problemy wyżywienia Ograniczoność bogactw naturalnych Zagrożenia dla środowiska naturalnego Dysproporcje rozwojowe Zadłużenie międzynarodowe Nowy międzynarodowy ład ekonomiczny Transformacja systemu gospodarczego w Polsce - od gospodarki centralnie planowanej do gospodarki rynkowej Modyfikacje systemowe i kryzys gospodarki polskiej z przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych Reformowanie gospodarki w latach osiemdziesiątych Program stabilizacji i urynkowienia gospodarki (plan Balcerowicza) Przemiany własnościowe Postępy prywatyzacji w różnych sektorach gospodarki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104370 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementarne zagadnienia ekonomii / red. nauk. Roman Milewski ; aut. Marek Belka [et al.]. - Wyd. 2 zm. i rozsz., dodr. 5. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 491 s. : il. ; 24 cm.
Sygnatura czytelni BWZ: I C 36
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114915, 112414 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2195 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementarne zagadnienia ekonomii / red. nauk. Roman Milewski ; aut. Marek Belka [et al.]. - Wyd. 2 zm. i rozsz., dodr. 6. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 491 s. : il. ; 24 cm.
Sygnatura czytelni BWF: V C 31
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117760 N, M 10523 (2 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4527 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementarne zagadnienia ekonomii / red. nauk. Roman Milewski ; aut. Marek Belka [et al.]. - Wyd. 2 zm. i rozsz., 7 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 491, [1] s. : il. ; 24 cm.
Dla ekonomicznych studiów licencjackich i kierunków pozaekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122989, 122990 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Elementarne zagadnienia ekonomii / redaktor naukowy Roman Milewski ; autorzy Marek Belka [i 12 pozostałych]. - Wydanie drugie, zmienione i rozszerzone, 9 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012 - 491, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Dla ekonomicznych studiów licencjackich i kierunków pozaekonomicznych.
Rozdział I. Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii 1.Czym się zajmuje ekonomia? 2.Potrzeby ludzkie, produkcja i praca, czynniki produkcji 3.Proces gospodarowania, podmioty i decyzje gospodarcze 4.Własność 4.1.Pojęcie własności 4.2.Klasyfikacja własności 5.Gospodarka i systemy gospodarcze 6.Ograniczoność zasobów, racjonalność gospodarowania i rachunek eko¬nomiczny 6.1.Granica możliwości produkcyjnych 6.2.Racjonalność gospodarowania i rachunek ekonomiczny 7.Metody badań ekonomicznych, kategorie i prawa ekonomiczne 8.Modele ekonomiczne 9.Ekonomia a inne nauki 10. Z historii myśli ekonomicznej. Główne nurty i przedmiot badań współczesnej ekonomii 10.1.Narodziny ekonomii jako nauki. Ekonomia klasyczna 10.2.Ekonomia neoklasyczna 10.3.Keynesizm i jego ewolucja 10.4.Renesans koncepcji liberalnych i konserwatywnych 10.4.1.Monetaryzm 10.4.2.Nowa ekonomia klasyczna 10.4.3.Szkoła neoaustriacka 10.4.4.Ekonomiczna teoria polityki 10.4.5.Ekonomia podaży 10.5.Instytucjonalizm 10.6.Marksizm Rozdział II. Metody i narzędzia analizy ekonomicznej 1.Metody badawcze stosowane w ekonomii. Budowa modeli i teorii ekonomicznych 1.1.Metody i etapy postępowania badawczego 1.2.Przykłady modeli ekonomicznych i ich wykorzystanie 2.Dane ekonomiczne. Tablice i wskaźniki 2.1.Dane w postaci szeregów czasowych i dane w ujęciu przekrojowym 2.2.Wielkości absolutne i względne (wskaźniki) 2.3.Wielkości nominalne i realne 2.4.Wielkości przeciętne (średnie). Rodzaje średnich 3.Zmienne ekonomiczne i zależności między nimi 3.1.Zmienne ekonomiczne, zależności funkcyjne i wykresy 3.2.Zależności liniowe i nieliniowe 3.3.Nachylenie linii prostej i krzywej Rozdział III. Własność 1.Własność w sensie ekonomicznym a własność w sensie formalnoprawnym 1.1.Pojęcie własności w sensie prawnym i ekonomicznym. Przedmiot i podmiot własności 1.2.Ekonomiczny podmiot własności państwowej 1.3.Ekonomiczny podmiot własności akcyjnej 2.Rozmieszczenie i wykorzystanie zasobów gospodarczych w świetle teorii praw własności 2.1.Pojęcie, powstanie i typy praw własności 2.2.Koszty transakcji. Ekonomiczna analiza prawa 2.3.Własność a efektywność Rozdział IV. Współczesne systemy społeczno-gospodarcze 1.Charakterystyka gospodarki rynkowej 1.1.Dominacja prywatnej własności czynników produkcji 1.2.Rynkowa alokacja zasobów gospodarczych 1.3.Reguły funkcjonowania gospodarki rynkowej 1.4.Zalety i słabości gospodarki rynkowej 2.Ewolucja systemu rynkowego w krajach rozwiniętego kapitalizmu 2.1.Zmiany w charakterze rynku i konkurencji 2.2.Zmiany stosunków własnościowych 3.Charakterystyka gospodarki centralnie planowanej 3.1.Geneza i początki gospodarki centralnie planowanej 3.2.Główne cechy i reguły funkcjonowania gospodarki centralnie planowanej 3.3.Wady gospodarki centralnie planowanej Rozdział V. Podstawowe kategorie gospodarki rynkowej 1.Gospodarka naturalna a towarowa 2.Pieniądz. Funkcje pieniądza 3.Cena. Funkcje cen 4.Pojęcie i funkcje rynku. Klasyfikacja rynków 5.Popyt i czynniki go określające 5.1. Popyt a cena. Krzywa popytu 5.2.Nietypowe krzywe popytu 5.3.Pozacenowe determinanty popytu 5.4.Cenowa elastyczność popytu 5.5.Mieszana cenowa elastyczność popytu 5.6.Dochodowa elastyczność popytu 6.Podaż i czynniki ją określające 6.1.Podaż a cena. Krzywa podaży 6.2.Pozacenowe determinanty podaży 6.3.Podaż i cena a czynnik czasu 6.4.Cenowa elastyczność podaży 7.Cena równowagi rynkowej 7.1.Przesunięcia krzywej popytu a cena równowagi 7.2.Przesunięcia krzywej podaży a cena równowagi 8.Mierzenie cenowej elastyczności popytu 8.1.Mierzenie cenowej łukowej elastyczności popytu 8.2.Mierzenie cenowej punktowej elastyczności popytu Rozdział VI. Gospodarstwo domowe 1.Gospodarstwo domowe jako specyficzny podmiot gospodarujący. Funkcje i cel jego działalności 2.Czynniki określające wydatki na konsumpcję 3.Aktywa gospodarstw domowych. Prawidłowości postępowania gospodarstw domowych w dziedzinie konsumpcji 4.Produkcyjna funkcja gospodarstw domowych 5.Pozycja gospodarstwa domowego w gospodarce rynkowej i centralnie pla¬nowanej 6.Instytucjonalne zabezpieczenie interesów konsumentów i pracowników Rozdział VII. Przedsiębiorstwo 1.Przedsiębiorca i przedsiębiorstwo 2.Rodzaje przedsiębiorstw 3.System bodźców w przedsiębiorstwie 3.1.Pojęcie i klasyfikacja bodźców ekonomicznych 3.2.Bodźce dla szeregowych pracowników 3.3.Bodźce dla naczelnego kierownictwa 4.Majątek, fundusze i wynik finansowy przedsiębiorstwa 5.Funkcja produkcji. Elementy teorii produkcji 6.Analiza kosztów produkcji 6.1.Koszty księgowe i koszty ekonomiczne 6.2.Koszty w okresie krótkim 6.3.Koszty w okresie długim 7.Modele struktur rynku. Równowaga przedsiębiorstwa 7.1.Równowaga przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji doskonałej 7.2.Równowaga przedsiębiorstwa monopolistycznego 7.3.Konkurencja monopolistyczna i oligopol 8.Procesy monopolizacji. Ustawodawstwo antymonopolowe 9.Funkcjonowanie przedsiębiorstw w okresie transformacji ustrojowej w Polsce Rozdział VIII. Podział dochodów 1.Zróżnicowanie dochodów i majątku. Miary dysproporcji 2.Ruch okrężny dochodów i wydatków 3.Zasadnicze czynniki determinujące podział dochodu 4.Klasyczna teoria podziału 5.Podstawy neoklasycznej teorii podziału. Teoria produkcyjności krańcowej 6.Popyt, podaż i ceny czynników produkcji 7.1.Typowe krzywe popytu i podaży czynników produkcji 7.1.1.Rynek pracy. Płaca. Wpływ związków zawodowych i państwa na wysokość plac 7.1.2.Rynek kapitału. Procent 7.2.Nietypowe krzywe podaży czynników produkcji 7.2.1.Podaż ziemi. Renta gruntowa 7.2.2.Renta ekonomiczna i dochody niezbędne 8.Zysk Rozdział IX. Podstawowe kategorie i czynniki wzrostu gospodarczego 1.Pojęcie wzrostu gospodarczego 2.Pojęcie i sposoby obliczania produktu krajowego brutto 3.Produkt i dochód narodowy jako miary rozwoju gospodarczego i dobrobytu 4.Podażowe i popytowe determinanty dochodu narodowego 5.Determinanty dochodu narodowego w okresie krótkim 5.1.Popyt globalny a dochód narodowy 5.2.Składniki globalnego popytu i ich determinanty 5.3.Dochód narodowy zapewniający równowagę 5.4.Mnożnik 6.Determinanty wzrostu gospodarczego w okresie długim 6.1.Zdolności wytwórcze gospodarki a dochód narodowy 6.2.Czynniki wzrostu gospodarczego 6.2.1.Funkcja produkcji i postęp techniczny 6.2.2.Zatrudnienie i wydajność pracy a tempo wzrostu gospodarczego 6.2.3.Kapitał i jego efektywność a tempo wzrostu gospodarczego 6.2.4.Model Solowa 6.3.Postęp techniczny i jego determinanty 6.3.1.Krzywa jednakowego produktu 6.3.2.Linia jednakowego kosztu 6.3.3.Istota postępu technicznego 6.4.Granice wzrostu gospodarczego Rozdział X. Społeczno-ekonomiczne funkcje współczesnego państwa 1.Pojęcie państwa 2.Za i przeciw rozbudowie funkcji gospodarczych państwa 2.1.Nurt etatystyczny 2.2.Nurt neoliberalny 3.Rola państwa we współczesnej gospodarce 3.1.Fakty 3.2.Przyczyny wzrostu wydatków publicznych 3.2.1.Prawo Wagnera 3.2.2.Wojny i szybkie zmiany strukturalne 3.2.3.Ekonomia polityki 4.Ekonomiczne funkcje państwa 4.1.Funkcja alokacyjna 4.1.1.Problem dóbr publicznych 4.1.2.Efekty zewnętrzne 4.1.3.Brak konkurencji 4.1.4.Wady strukturalne 4.2.Funkcja redystrybucyjna 4.3.Funkcja stabilizacyjna 5.Rola państwa w okresie transformacji gospodarki Rozdział XI. Sfera świadczeń społecznych 1.Pojęcie i formy świadczeń społecznych 2.Funkcje świadczeń 3.Podmioty w sferze wytwarzania usług społecznych 4.Problemy finansowania i podziału świadczeń 5.Kierunki reformy systemu świadczeń społecznych w Polsce Rozdział XII. Budżet państwa 1.Pojęcie i funkcje budżetu państwa 2.Zasady polityki budżetowej 3.Podatki 4.Wydatki budżetu państwa 5.Aktywna i pasywna polityka fiskalna 6.Deficyt budżetowy i dług publiczny Rozdział XIII. System pieniężno-kredytowy 1.Istota i formy pieniądza. System pieniężny 2.Ewolucja systemu bankowego. Funkcje banków 2.1.Pojawienie się banków i rozwój systemu bankowego 2.2.Funkcje banków 2.3.Kredyt 2.4.Kreacja pieniądza 3.Bank centralny. Instrumenty kontroli podaży pieniądza 3.1.Funkcje banku centralnego 3.2.Instrumenty oddziaływania banku centralnego na podaż pieniądza 4.Koszt posiadania pieniądza, stopa inflacji, stopa procentowa i cena obligacji 5.Popyt na pieniądz i podaż pieniądza 5.1.Czynniki determinujące popyt na pieniądz 5.2.Czynniki determinujące podaż pieniądza 6.Niebankowe instytucje pośrednictwa finansowego. Rynek pieniężny i kapi¬tałowy 7.Pieniądz i banki w okresie transformacji gospodarki polskiej Rozdział XIV. Fluktuacje gospodarcze i kryzysy 1. Cykliczny rozwój gospodarki rynkowej 1.1. Pojęcie cyklu koniunkturalnego. Fazy cyklu 1.2.Rodzaje wahań cyklicznych 1.3.Cykl a wzrost gospodarczy 1.4.Teorie wahań cyklicznych 1.4.1.Teorie neoklasyczne 1.4.2.Teorie keynesistowskie 1.5.Metody oddziaływania państwa na przebieg cyklu koniunkturalnego 2. Wahania stopy wzrostu i kryzysy w gospodarce centralnie planowanej 2.1.Porównanie fluktuacji gospodarczych w gospodarce rynkowej i centralnie planowanej. Przejawy arytmii gospodarki centralnie planowanej 2.2.Główne przyczyny arytmii gospodarczej 2.3.Mechanizm arytmii gospodarczej 2.3.1.Ukryte wady planu inwestycyjnego 2.3.2.Cykl nierównowagi gospodarczej Rozdział XV. Bezrobocie 1.Zasoby siły roboczej i ich elementy składowe 2.Pojęcie bezrobocia 3.Zasoby i strumienie 4.Typy bezrobocia 5.Bezrobocie w wybranych krajach 6.Przyczyny bezrobocia 7.1.Ujęcie klasyczne 7.2.Ujęcie keynesistowskie 8.Polityka państwa na rynku pracy 9.Bezrobocie w okresie transformacji gospodarki polskiej Rozdział XVI. Inflacja 1.Równowaga gospodarcza 2.Inflacja - podstawowe pojęcia 3.Społeczno-ekonomiczne skutki inflacji 4.Przyczyny inflacji - przegląd głównych koncepcji teoretycznych 4.1.Monetarna (neoilościowa) teoria inflacji 4.2.Popytowa teoria inflacji 4.3.Kosztowo-strukturalne podejście do inflacji 5.Inflacja a bezrobocie. Zarys programu polityki gospodarczej 6.Inflacja w gospodarce centralnie planowanej Rozdział XVII. Międzynarodowa współpraca gospodarcza 1.Międzynarodowy podział pracy 2.Główne formy powiązań gospodarczych z zagranicą 3.Korzyści z handlu międzynarodowego 4.Elementy polityki handlowej 5.Międzynarodowe organizacje w dziedzinie handlu 6.Kursy walutowe 7.Bilans płatniczy 8.Międzynarodowe instytucje i przepływy finansowe 9. Regionalna integracja gospodarcza 10. Polska na drodze do członkostwa w Unii Europejskiej Rozdział XVIII. Gospodarka światowa 1.Pojęcie gospodarki światowej 2.Główne podmioty gospodarki światowej 3.Główne tendencje rozwojowe gospodarki światowej 4.Główne problemy globalne 4.1.Problemy demograficzne 4.2.Problemy wyżywienia 4.3.Ograniczoność bogactw naturalnych 4.4.Zagrożenia dla środowiska naturalnego 4.5.Dysproporcje rozwojowe 4.6.Zadłużenie międzynarodowe 5.Nowy międzynarodowy ład ekonomiczny Aneks. Transformacja systemu gospodarczego w Polsce - od gospodarki centralnie planowanej do gospodarki rynkowej 1.Modyfikacje systemowe i kryzys gospodarki polskiej z przełomu lat siedem¬dziesiątych i osiemdziesiątych 2.Reformowanie gospodarki w latach osiemdziesiątych 3.Program stabilizacji i urynkowienia gospodarki (plan Balcerowicza) 4.Przemiany własnościowe 5.Postępy prywatyzacji w różnych sektorach gospodarki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151439 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100934 L (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności