Fortuna Paweł
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEiZ
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Fortuna Paweł
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Szkolenie zawodowe
(2)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia pracy
(1)
Zwierzęta
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradniki
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 142190 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Na okł.: Niezbędnik trenera. Przygotuj skuteczny plan, zainteresuj uczestników, przekazuj wiedzę efektownie, osiagaj sukcesy jako trener.
Dodatkowe materiały pod adresem podanym na s. 7.
Bibliogr. s. 187-[191].
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 130
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5252 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 123427 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / redakcja naukowa Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2020. - XXI, [1], 590 stron : fotografie, ilustracje, wykres ; 29 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 503-564. Indeks.
HISTORIA PSYCHOLOGII BIZNESU Między dociekaniem i manipulacją. Zarys historii związków psychologii i biznesu Geneza relacji psychologia – biznes Wpływ dziedzictwa funkcjonalistów na rozwój psychologii biznesu. Analiza wskaźników obiektywnych – pomiar zachowań Analiza wskaźników subiektywnych – psychometryczne pomiary testowe Analiza zachowań i postaw związanych z rolą międzyludzkie – pomiędzy współpracą i rywalizacją Początki relacji psychologia – biznes w Europie i Polsce. KWESTIE ETYCZNE Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR Podstawowe wartości etyczne Kto jest klientem? – problem odbiorcy i podmiotu oddziaływania Kto decyduje o metodach diagnozy? może mieć dostęp do informacji uzyskanych w trakcie badań? Jak zapewnić anonimowość w badaniach wewnątrz organizacji? Jak wprowadzać zmiany organizacyjne? Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji Czym jest diagnozowanie? Od diagnozy do interwencji Metody badawcze w psychologii biznesu Metody gromadzenia danych na potrzeby organizacji Obserwacja. Wywiady Testy psychologiczne, kwestionariusze i ankiety Eksperymenty i quasi-eksperymenty W jaki sposób przeprowadzać diagnozę w organizacjach? . Badanie jakościowe zachowań w organizacji Jakościowe badania organizacji jako przedsięwzięcie humanistyczne Krytycyzm i zaangażowanie – sedno metodologii jakościowej Badanie etnograficzne na gruncie organizacji – praktyczna (i krótka) instrukcja obsługi Intensywne eksploracje literaturowe a własne badania Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników Opis funkcjonowania człowieka przez konfigurację cech Rozumienie cech intelektu; inteligencja ogólna, zdolności specjalne Badania nad związkiem cech intelektu z funkcjonowaniem w pracy Rozumienie cech osobowości; modele cech podstawowych i tzw. wąskie cechy osobowości Badania nad związkiem cech osobowości z funkcjonowaniem w pracy – wnioski i zastrzeżenia Zainteresowania zawodowe: między intelektem a osobowością KARIERA ZAWODOWA Heksagonalny model kariery Johna Hollanda (Model RIASEC) Tęczowy model kariery Donalda Supera (teoria rozwoju karier) . . 89 6.2.3. Społeczno-poznawcza teoria Roberta Lenta, Stevena Browna i Gaila Hacketta Kariera proteuszowa Douglasa T. Halla Kariera bez granic Michaela B. Arthura i Denisa M. Rousseau Hybrydowy model kariery Jona P. Briscoe i Douglasa T. Halla Kariera inteligentna Roberta J. DeFillippiego, Michaela B. Arthura i Proscilli H. Claman Kariera kalejdoskopowa Lisy A. Maniero i Sherry E. Sullivan Konstruowanie kariery i poradnictwo kariery Marka Savickasa. Wzory karier Kennetha Brousseau i Michaela J. Drivera Kotwice kariery Edwina Scheina Wzory karier – ustalenia empiryczne Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy Rozwój osobisty i uczenie się osób dorosłych w świetle teorii Uczenie się osób dorosłych Praktyczne implikacje teorii uczenia się Teoria uczenia się przez doświadczenie Davida A. Kolba Teoria multimedialnego uczenia się Richarda E. Meyera i Roxany Moreno Specyfika uczenia się w organizacji Optymalne środowisko rozwoju pracowników: organizacja ucząca się Korzyści wynikające z rozwoju pracowników Efektywny proces formalnego uczenia się w miejscu pracy Przebieg formalnego uczenia się w miejscu pracy Analiza potrzeb rozwojowych Planowanie i projektowanie uczenia się Działania wspierające rozwój osobisty pracowników Ocena efektów formalnego uczenia się pracowników Ułatwianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy Typy nieformalnego uczenia się pracowników Wzmacnianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy Zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika Istota i aspekty utraty pracy Modele skutków utraty pracy Modele radzenia sobie z utratą pracy Funkcjonowanie człowieka w sytuacji bezrobocia. Rezygnacja vs konstruktywna adaptacja Radzenie sobie z brakiem pracy Czynniki sprzyjające ponownemu zatrudnieniu Powrót do pracy Koszty reintegracji zawodowej Adaptacja do nowego miejsca pracy Psychologia przedsiębiorczości Czym jest przedsiębiorczość? Sposoby definiowania przedsiębiorczości Przedsiębiorczość w Polsce i na świecie Rodzaje przedsiębiorczości. Analizy teoretyczne przedsiębiorczości i badania jej psychologicznych uwarunkowań Przedsiębiorczość w klasycznych koncepcjach teoretycznych Model procesu przedsiębiorczego Czynniki psychologiczne w procesie przedsiębiorczym PSYCHOLOGIA PRACY Praca ludzka w ujęciu psychologii pracy i psychologii organizacji Praca fizyczna, umysłowa i emocjonalna Praca wielozadaniowa Praca indywidualna i zespołowa Metody zorientowane na pracę Metody zorientowane na pracownika Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania Błędy w pracy jako problem społeczny Błędy i ich rodzaje w procesie pracy Wczesne badania nad błędami w pracy Współczesne badania nad błędami w pracy Charakterystyka błędów w ujęciu Jamesa Reasona. Systemowy model błędów ogólnych Jamesa Reasona Afektywne konsekwencje wystąpienia błędów w pracy Odziaływanie z perspektywy indywidualnej. Edukacyjna funkcja błędów Wiedza negatywna a uczenie się na błędach Metakompetencje pracowników a skłonność do popełniania błędów Odziaływanie z perspektywy systemowej Proces doboru personelu: procedury i metody Procedura doboru pracowników: podstawowy schemat i uwarunkowania Różne podejścia do zarządzania ludźmi i konsekwencje dla planowania procedury selekcyjnej Pojęcie predyktora i kryterium – problem trafności decyzji selekcyjnych Kryteria: opis obsadzanego stanowiska Predyktory: oczekiwania i ich pomiar Poszukiwanie kandydatów Metody używane do badania kandydatów. Analiza dotychczasowych doświadczeń. Planowanie procedury: kolejność metod, łączenie wyników i wyciąganie wniosków Podejście typu Assessment Center Metoda kolejnych barier Łączenie wyników różnych metod badania. Ocena pracy – ewaluacja efektywności i potencjału pracowników Efektywność zawodowa Przejawy efektywności pracownika Wskaźniki efektywności i oceny pracy Funkcje i cele ocen pracowniczych. Wynagrodzenia Rozwój pracowników Decyzje personalne Problem trafności ocen pracowniczych Wprowadzanie systemów ocen w organizacji Techniki pomiaru efektywności pracy i ewaluacji potencjału pracowników Obiektywne techniki oceniania Subiektywne techniki oceniania techniki oceniania Skale ocen Rola informacji zwrotnych Nowe trendy w ocenianiu pracy ORGANIZACJA Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników Czym jest organizacja i kim są jej członkowie? Metafory organizacji Organizacja jako maszyna Organizacja jako system (organizm) Organizacja jako pole gry Organizacja jako wolny rynek Organizacja jako sztuczna inteligencja Organizacja jako grupa społeczna Tożsamość organizacyjna jako rodzaj tożsamości społecznej i rozumienie fenomenu tożsamości społecznej Tożsamość organizacyjna a funkcjonowanie Konsekwencje braku tożsamości organizacyjnej Pozytywne konsekwencje silnej tożsamości organizacyjnej Negatywne konsekwencje silnej tożsamości organizacyjnej Budowanie tożsamości organizacyjnej 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy – perspektywa psychologicznaEuropejski kontekst zarządzania wielokulturowego – mobilność i migracja. Czym jest „kultura”? Kultura w rozumieniu potocznym Przegląd wybranych definicji kultury. Kultura w badaniach psychologicznych Międzykulturowe badania cech psychologicznych i wartości Problemy integracji pracowników odmiennych kulturowo – szok kulturowy. Praktyczne zastosowanie umiejętności międzykulturowych w miejscu pracy – edukacja międzykulturowa Kultura organizacji i klimat organizacyjny. Historia pojęcia kultury i klimatu organizacyjnego. Kultura a klimat organizacyjny Przegląd wybranych teorii oraz modeli kultury i klimatu organizacyjnego Teorie i modele kultury organizacyjnej Teorie i modele klimatu organizacyjnego Badanie kultury i klimatu organizacyjnego Kultura i klimat organizacyjny – implikacje dla praktyki Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania Co rozumiemy przez pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej? Sprawiedliwość czy poczucie sprawiedliwości? Rodzaje sprawiedliwości organizacyjnej Jak formułowane są sądy o sprawiedliwości? Teoria sprawiedliwości Adamsa Kryteria Leventhala Heurystyki formułowania sądów o sprawiedliwości Czynniki organizacyjne i osobowe a sądy o sprawiedliwości Cechy i działania organizacji Pracownik – czy wszyscy spostrzegają wydarzenia w ten sam sposób? Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacji. Konsekwencje dla pracownika Konsekwencje dla organizacji Koszty stosowania sprawiedliwych procedur Budowanie sprawiedliwego miejsca pracy – aplikacja teorii. Społeczna odpowiedzialność biznesu Geneza i ewolucja pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu Współczesne uwarunkowania rozwoju CSR – CSR w Polsce Sposoby ujęcia i obszary CSR Teoretyczne modele CSR i ich klasyfikacja Aplikacje teorii. Instrumenty i metody pomiaru CSR Psychologiczne aspekty CSR. Badania i perspektywy badawcze Przywództwo w organizacji Przywództwo a kierowanie Teorie zachowań Zależnościowe modele kierowania Model Full Range of Leadership Avolio i Bassa Przywództwo charyzmatyczne Teoria wymiany między przywódcą a członkiem zespołu i model tworzenia przywództwa Przywództwo autentyczne Przywództwo współdzielone Przywództwo służebne. Przywództwo piątego stopnia Koncepcje przywództwa dla biznesu Wyzwania wobec przywództwa. Ciemna strona triada przywództwa Nadużywanie władzy i wpływu Negatywne reakcje podwładnych wobec władzy Metamorficzny efekt władzy Samodestrukcyjny wpływ kierowniczy. Wyczerpywanie zasobów samokontroli w roli kierowniczej Ciemna triada osobowości Związki przywództwa z dobrostanem pracowników Czasopisma dotyczące przywództwa Centra badań nad przywództwem Komunikacja w organizacji Tradycje w teoriach komunikacji Klasyczne teorie organizacji Komunikacja w zespołach Zabieranie głosu w zespole Różnorodność w zespole Rola osoby zarządzającej zespołem Humor jako narzędzie komunikacji w zespole Zespół pracowniczy Klasyczne modele efektywności zespołu Wielopoziomowe uwarunkowania efektywności zespołu Klimat zespołu jako czynnik efektywności. Model efektywności zespołu Campiona w rozwinięciu Humphreya i Morgesona Motywacyjne, społeczne i kontekstowe charakterystyki pracy zespołowej Wielkość i różnorodność zespołów Tradycyjne formy współpracy zespołowej Multizespołowość Nowe struktury zespołowe. Zespoły łączników organizacyjnych Zespoły naukowe. Zespoły wirtualne Układ człowiek – robot jako zespół. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji. Wstęp – innowacja w kontekście procesu twórczego Psychologiczna specyfika innowacji – dwa modele Komponentowa Teoria Twórczości oraz Innowacji Organizacyjnej Amabile Innowacyjność w kategoriach stylów zachowania i postaw – style twórczego zachowania Psychologiczna taksonomia innowacji organizacyjnych według Cropleyów Innowacyjność jako właściwość pracownika Czynniki poznawcze i emocjonalno-motywacyjne Osobowościowe poprzedniki i korelaty innowacyjności. Innowacyjność jako właściwość grup i zespołów Zróżnicowanie członków zespołu a innowacyjność Wybrane procesy grupowe występujące w zespole a innowacyjność Innowacyjność a kontekst organizacyjny Innowacyjność a charakterystyki stanowiska pracy Innowacyjność a charakterystyki klimatu organizacyjnego Konieczność różnicowania i wzbogacania modeli innowacji Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej Globalne trendy w zmianie charakteru pracy Transformacja przemysł – usługi . Zmiany technologiczne a sposób wykonywania pracy zawodowej Rozumienie zmiany organizacyjnej i oporu wobec zmian Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania reakcji pracowniczych na zmianę CZŁOWIEK W ORGANIZACJI. Kontrakt psychologiczny w organizacji .Koncepcja kontraktu psychologicznego Zachowania organizacyjne „poza rolą”. Typologia zachowań obywatelskich Typologia Filipa Podsakoffa. Model okrężny Typologie zachowań kontrproduktywnych Typologia Robinson i Bennett Typologia Paula Spectora i Suzy Fox Modele teoretyczne wyjaśniające źródła zachowań „poza rolą” Teoria równości Teorie odwetowe Model zachowań odwetowych Model rewanżu Model stresory – emocje Motywacja do pracy – wczesne podejścia badawcze Osobowościowe uwarunkowania motywacji – w kierunku autodeterminacji Motywacja a uniwersalne potrzeby Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna Próba integracji – współczesne podejścia do badania motywacji w sytuacji pracy Dobrostan zawodowy Hedonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – zadowolenie, satysfakcja i emocje w pracy Satysfakcja – poznawcza ocena pracy Emocje i nastrój – emocjonalna ocena pracy Eudaimonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – poczucie sensu i ważności pracy Wielowymiarowe ujęcia sensu pracy Uwarunkowania sensu pracy Inne miary eudajmonistycznego dobrostanu Relacja praca – życie osobiste jako sposób na poszukiwanie eudajmonistycznego dobrostanu VIII.PSYCHOLOGIA KONSUMPCJI Psychologia zachowań konsumenckich Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii. Psychologiczne aspekty posiadania Zakupy a materializm Zakupy a poczucie szczęściaDynamika emocji w procesie zakupowym Psychologiczne aspekty oddziaływania markiFunkcje i ważność marki. Fenomen podrabianych produktów Relacja konsument – marka Koncepcje wyjaśniające relację konsument – marka. Konstrukty opisujące relacje między konsumentem a marką Relacje konsument – marka a samoocena konsumenta. Konsumpcja na pokaz . Koncepcja Thorsteina Veblena Konsumpcja na pokaz a korzyści i straty w relacjach społecznych 483 29. Psychologia w marketingu Modele zachowań konsumentów Marketing klasyczny: konsument reaktywny . Marketing cyfrowy: e-konsument Marketing 4.0.: nabywca-propagator Zastosowanie psychologii w polityce produktowej .Pozycjonowanie produktów Projektowanie produktów Testowanie produktów. Badanie nazw i opakowań Modyfikowanie produktów Zastosowanie psychologii w polityce cenowej Badania akceptacji ceny Zabiegi ułatwiające akceptację ceny Zastosowanie psychologii w dystrybucji .Merchandising – zabiegi aranżacyjne Kształtowanie zachowań nabywców. Zastosowanie psychologii w akcjach promocyjnych i reklamie Adresaci promocji – segmentacja klientów Budżet promocji Komunikat reklamowy Formy promocji Badanie skuteczności działań promocyjnych
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 151
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6223 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności