Kochan Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Magazyn
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Kochan Andrzej
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Automatyzacja
(2)
Certyfikacja zgodności
(1)
Cyfrowy bliźniak
(1)
Europejski System Sterowania Pociągiem
(1)
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym
(1)
Modele matematyczne
(1)
Pojazdy bezzałogowe
(1)
Sterowanie
(1)
System sterowania ruchem kolejowym
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport szynowy
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Transport i logistyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Inżynieria i technika
(2)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych i norm na stronach 106-108.
Rozwój systemów klasy CBTC Systemy klasy CBTC – charakterystyka 2. Poziomy automatyzacji prowadzenia pojazdów szynowych 2.1. Definicja poziomów automatyzacji GoA 2.2. Funkcje odpowiadające poszczególnym poziomom automatyzacji GoA 2.3. Ocena wpływu funkcji na bezpieczeństwo ruchu kolejowego i przewozów 3. Rozwiązania ApM, monorail – charakterystyka 3.1. Innovia APM 300 3.1.1. Cechy systemu 3.1.2. Konfiguracja trasy systemu Innovia APM 300 3.1.3. Dodatkowe usługi dla pasażerów 3.2. Innovia Monorail 300 3.2.1. Cechy systemu 3.2.2. Konfiguracja trasy systemu Innovia Monorail 300 3.2.3. Dodatkowe usługi dla pasażerów 4. Stan prawny możliwości wdrożenia rozwiązań w Polsce 4.1. Ustawa o transporcie kolejowym [18] 4.2. Rozporządzenie w sprawie dopuszczania do eksploatacji określonych rodzajów budowli, urządzeń i pojazdów kolejowych [30] 4.3. Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym [17] 4.4. Rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji [31] 4.5. Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie [32] 4.6. Rozporządzenie w sprawie statystyki transportu kolejowego [34] 4.7. Instrukcja prowadzenia ruchu pojazdów szynowych w Metrze Warszawskim [28] 4.8. Instrukcja sygnalizacji w Metrze Warszawskim [29] 5. Certyfikacja rozwiązań ApM i monorail w warunkach polskich 5.1. Certyfikacja – proces i kompetencje 5.2. Zakres dokumentów koniecznych do uzyskania certyfikatu zgodności typu 50 5.3. Zakres dokumentów koniecznych do uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu 5.4. Wymagania 5.5. Bezpieczeństwo 5.6. Uznanie wyników badań i sprawdzeń 6. Potencjalne zastosowanie rozwiązań ApM w Polsce – Innovia ApM 300 – koncepcja zastosowania dla CpK – etap I [22] 6.1. Cel koncepcji 6.2. Struktura linii łączącej terminale na lotnisku CPK 6.3. Kategoryzacja pasażerów 6.4. Organizacja transportu 6.5 Inne cechy infrastruktury systemu 6.6. Prowadzenie ruchu 6.6.1. Zagadnienie prowadzenia ruchu w trybie pełnej automatyzacji GoA4 – założenia dla organizacji pracy w kontekście GoA4 6.6.2. Zasady prowadzenia ruchu 7. Potencjalne zastosowanie rozwiązań monorail w Polsce – Innovia Monorail 300 – koncepcja zastosowania dla CPK [22] 7.1. Cel koncepcji 7.2. Struktura linii monorail w Smart City CPK 7.3. Kategoryzacja pasażerów 7.4. Organizacja transportu 7.5. Inne cechy infrastruktury systemu 7.6. Prowadzenie ruchu 7.6.1. Zagadnienie prowadzenia ruchu w trybie pełnej automatyzacji GoA4 – założenia dla organizacji pracy w kontekście GoA4 7.6.2. Zasady prowadzenia ruchu
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 250 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15227 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz norm na stronach 208-215.
1.1.Cyfrowe odwzorowanie aplikacji ETCS. Dorobek badawczy 1.2.Plan monografii 1.3.Aktualny stan wiedzy 1.3.1.Cyfrowy bliźniak 1.3.2.Modelowanie i formalny opis systemu srk 1.3.3.Weryfikacja poprawności modelu infrastruktury 1.3.4.Metody formalne w zastosowaniu do weryfikacji systemu ETCS 2.System ERTMS/ETCS i jego aplikacja 2.1.System ERTMS 2.1.1.Kluczowe funkcje 2.1.2.Składniki i struktura 2.1.3.Poziomy zastosowania 2.1.4.Tryby pracy 2.1.5.Procedury 2.1.6.Język ETCS 2.2.Aplikacja ETCS 2.3.Formalne podstawy stosowania scenariuszy operacyjnych w procesie weryfikacji poprawności aplikacji ETCS 3.Cyfrowy bliźniak 3.1.Koncepcja 3.2.Właściwości 3.3.Zastosowania 4.Cyfrowy bliźniak aplikacji ETCS 4.1.Koncepcja 4.1.1.Cyfrowy bliźniak 4.1.2.Interfejs fizycznego bliźniaka 4.1.3.Monitor AE 4.1.4.60Archiwum 4.1.5.Interfejs operatora/konsola operatora 4.1.6.Wirtualne laboratorium 4.2.Taksonomia 4.3.Zastosowanie 4.4.Identyfikacja modeli składowych CBAE 4.4.1.Ogólny zarys modelu 4.4.2.Pozycjonowani 4.4.3.Model topologii układu torowego 4.4.4.Modele składników aplikacji ETCS 4.4.5.Modelowanie aplikacji ETCS 4.4.6.Modele elementów otoczenia aplikacji ETCS 4.4.7.Modelowanie otoczenia 4.4.8.Model CBAE 4.5.Wirtualne laboratorium aplikacji ETCS 4.5.1.Założenia 4.5.2.Wirtualne prototypowanie 4.5.3.Koncepcja wirtualnego prototypu aplikacji ETCS 4.5.4.Symulacja scenariuszy operacyjnych 4.6.Dynamiczny model pociągu 4.6.1.Fazy jazdy pociągu 4.6.2.Strategia jazdy pociągu 4.6.3.Równanie ruchu 4.6.4.Interpolacja siły trakcyjnej i hamowania 4.6.5.Dokładność modelu jazdy 4.7.Symulacja jazdy pociągu 4.7.1.Zarys algorytmu 4.7.2.Algorytm symulacji jazdy pociągu 4.7.3.Algorytm symulacji ruchu kolejowego 4.7.4.Modele matematyczne i algorytmy 5.1.Podstawy teoretyczne 5.2.Matematyczny model infrastruktury torowej obejmującej aplikację ETCS i jej otoczenie 5.2.1.Multigraf infrastruktury kolejowej 5.2.2.Katalog wierzchołków i krawędzi Multigrafu IS 5.2.3.Model przykładowego obszaru sieci kolejowej 5.3.Algorytmy weryfikacji poprawności modelu struktury 5.3.1.Ogólne założenia 5.3.2.Obszary weryfikacji 5.3.3.Spójność modelu matematycznego163 5.3.4.Właściwości warstwy podstawowej srk 5.3.5.Budowa aplikacji ETCS 5.4.Scenariusze operacyjne 5.4.1.Formalna specyfikacja 5.4.2.Specyfikacja SSO środowiska symulacji 5.4.3.Wykonanie badania symulacyjnego 5.4.4.Weryfikacja działania aplikacji ETCS 5.4.5.Graficzna reprezentacja scenariusza operacyjnego 5.5.Formalna weryfikacja cyfrowego bliźniaka aplikacji ETCS z wykorzystaniem modelu czasowego i współbieżnego 5.5.1.Rozproszony charakter aplikacji ETCS 5.5.2.Dobór narzędzia 5.5.3.IMDS 5.5.4.Weryfikacja dostępność komunikatów tekstowych na DMI
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154478 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych i norm na stronach 217-219.
1.Wprowadzenie do kierowania i sterowania ruchem kolejowym 1.1.Wiadomości ogólne o sterowaniu i kierowaniu ruchem kolejowym 1.2.Elementy, układy i systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym 1.2.1.Ujęcie systemowe kierowania i sterowania ruchem kolejowym 1.2.2.Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym 1.2.3.Elementy i układy ksrk 1.3.Kategorie systemów ksrk 1.3.1.Zbiór kategoryzacji 1.3.2.Podział ze względu na technikę wykonania 1.3.3.Podział ze względu na przeznaczenie 1.3.4.Podział według Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI) 1.3.5.Podział ze względu na odporność na czynniki środowiskowe 1.3.6.Podział ze względu na miejsce w pętli sterowania 1.3.7.Podział ze względu na poziom nienaruszalności bezpieczeństwa SIL 1.3.8.Model hierarchiczny struktury systemów ksrk 1.3.9.Systemy komputerowe ksrk 2.Przegląd funkcji i struktur komputerowych systemów ksrk 2.1.Urządzenia i systemy warstwy zabezpieczenia ruchu kolejowego 2.1.1.Urządzenia zależnościowe 2.1.2.Urządzenia wykonawcze - sterowniki obiektowe 2.1.3.Urządzenia wykonawcze - przytorowe 2.1.4.Liczniki osi 2.2.Urządzenia i systemy warstwy sterowania ruchem kolejowym 2.2.1.Urządzenia lokalnego sterowania 2.2.2.Urządzenia miejscowego sterowania 2.2.3.Urządzenia zdalnego sterowania 2.3.Urządzenia i systemy warstwy kierowania ruchem kolejowym 2.3.1.Urządzenia kontroli dyspozytorskiej 2.3.2.Urządzenia przekazywania informacji o pociągach 2.3.3.Urządzenia powiadamiania dróżników 2.4.Urządzenia i systemy liniowe 2.4.1. Komputerowe blokady liniowe 2.5.Komputerowe urządzenia automatycznego sterowania pociągiem 2.5.1.Cele zastosowania automatycznego sterowania pociągiem 2.5.2.Poziomy automatyzacji prowadzenia pociągu 2.5.3.Definicja systemu automatycznego sterowania pociągiem 2.5.4.Struktura systemu automatycznego sterowania pociągiem 2.5.5.Optymalizacja organizacji ruchu pociągów na torach szlakowych 2.5.6.Systemy klasy CBTC 2.5.7.Przykłady rozwiązań 2.6.Komputerowe urządzenia zabezpieczenia skrzyżowań kolejowo-drogowych 2.7.Wybrane urządzenia i systemy towarzyszące 2.7.1.Urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru 2.7.2.Systemy dynamicznej informacji pasażerskiej 2.7.3.Systemy telewizji użytkowej 2.7.4.Systemy detekcji obiektów w strefie zagrożenia 2.7.5.Urządzenia ochrony zwierząt 2.7.6.System ewidencji pracy eksploatacyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150609 LE (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest poświęcona cyfrowemu odwzorowaniu aplikacji ETCS. Aplikację taką należy rozumieć jako system ERTMS/ETCS zaimplementowany na określonym obszarze sieci kolejowej np. linii kolejowej. System ERTMS/ETCS realizuje zadania systemu automatycznego zabezpieczenia pociągu ATP (ang. Automatic Train Protection), do których należą: − wyznaczanie zezwolenia na jazdę; − wyznaczanie dynamicznego profilu prędkości dopuszczalnej w obszarze zezwolenia na jazdę; − nadzór nad przestrzeganiem dynamicznego profilu prędkości dopuszczalnej; − automatyczne hamowanie pociągu w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Poprawna realizacja tych funkcji zapewnia bezpieczeństwo ruchu kolejowego na obszarze sieci kolejowej, nadzorowanego przez aplikację ETCS. Poprawność realizacji funkcji jest kluczowym wymaganiem dla systemu ERTMS/ETCS. Przeprowadzone przez autora badania w ramach projektu „Cyfrowa kolej. Cyfrowy bliźniak aplikacji ETCS. Wirtualne prototypowanie i symulacja scenariuszy operacyjnych” są oryginalnym osiągnięciem indywidualnego dorobku autora i obejmują składowe zagadnienia badawcze, takie jak: − koncepcja infrastruktury Cyfrowego Bliźniaka Aplikacji ETCS (rozdz. 4.1); − identyfikacja i opracowanie modelu Aplikacji ETCS i jej otoczenia (rozdz. 4.4); − koncepcja wirtualnego laboratorium i metodyki projektowania aplikacji ETCS; przez wirtualne prototypowanie (rozdz. 4.5.2); − formalny model infrastruktury kolejowej w postaci Multigrafu IS (rozdz. 5.2); − algorytmy weryfikacji poprawności modelu infrastruktury kolejowej (rozdz. 5.3); − formalny model procesu weryfikacji aplikacji ETCS z wykorzystaniem symulacji scenariuszy operacyjnych, w tym: formalna specyfikacja scenariusza operacyjnego (rozdz. 5.4.1) i koncepcja obrazu symulacji scenariusza operacyjnego (rozdz. 5.4.3); − implementacja weryfikacji modelowej z wykorzystaniem czasowych, rozproszonych automatów współbieżnych, jako formalnej metody pozwalającej na kompleksową weryfikację modelu aplikacji ETCS (rozdz. 5.5). Opis wymienionych nowatorskich zagadnień jest uzupełniony charakterystyką powiązanych, istniejących rozwiązań, które stanowią środowisko łączące aktualny stan wiedzy z dorobkiem autora.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności