Kreft Jan
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Artykuły
(1)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Kreft Jan
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Algorytmy
(1)
Facebook (serwis społecznościowy)
(1)
Google
(1)
Konkurencja
(1)
Platforma internetowa
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Spotify
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Spółki akcyjne
(1)
Towarzystwo Wspólnego Inwestowania
(1)
Władza
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 343-362. Indeks.
Korporacje platform na ratunek Prolegomena Jak platformy wdarły się do wnętrza Kapitolu Potęga platform Dlaczego Google, Facebook, Apple i Amazon oraz Microsoft są tak potężne? Platforma jak kameleon Platforma a stosunki władzy Platforma jako „game changer” zarządzania Algorytmy a platformy – iluzje racjonalności, neutralności i obiektywności (Kult)ura algorytmiczna Algorytm jako platforma Ku etnografii algorytmu platform Algorytm opresji Osobliwość i ewolucja platform Osobliwość platform. Platformizacja Platforma a media Znaczenie rynkowe, polityczne i społeczne platform Rynek wymiany lateralnej Kapitalizm platform – czyli biznes, a nie tylko wartości społeczne Zwrot ku danym Feudalizm platform – hołdy lenne i cyberniewola Rewolucja (platform) 4.0 i 5.0 Nowe wartości, nowy kapitał Bogactwo i zysk versus wartości społeczne Ekspansja: pochód utowarowienia – od pracy po emocje „Fikcyjne” towary, prawdziwe zyski Marketing 4.0 w służbie utowarowienia Platforma redefinicji znaczeń, mistyfikacji i sofizmatów Redefinicja znaczeń – od manipulacji do hegemonii Iluzja „społeczności” i „przyjaciół” „Platforma” jako semantyczny kamuflaż Retoryka demokratyzacji, czyli populizm platform Nowy „tryumf pustki” na platformach Platforma: „aparat uwodzenia” i „produkcji” zaufania Boty receptą na kryzys zaufania Fasada demokratyzacji platform i algorytmiczna produkcja zaufania „Setki dłoni” platformy Kontrolowane upodmiotowienie jako antynomia Chmura metafor Demistyfikacja chmur Kwantowa chmura Korporacje platform: uniwersum Facebooka, Google i Palantira Metamorfozy Facebooka Facebook czy Earthbook? (Nie)odpowiedzialna sztuczna inteligencja Programowalność Facebooka: od serwisu społecznościowego do platformy biznesu Facebooka opisanie świata Facebook jako „trzecia przestrzeń” Uniwersum Google – jak Ariadna i miliardy Tezeuszy Cybertayloryzm, czyli Google – najwyższy Kościół w internecie Uwodzący narcystyczną logiką flirt Google z akademią Palantir – misjonarz światowego bezpieczeństwa Światu na ratunek Osobliwość modelu Palantira Kult jednorożców i superplatform Mityczna stajnia jednorożców Bez modelu biznesowego Monomit jednorożca Wróżbiarski kapitalizm venture capital Kult porażki Zebry, a nie jednorożce Przerośnięte jednorożce – superplatformy Ku ekosystemowi superplatform Symboliczna władza platform: stanowienie zasad BIG NINE a GAFA(M) Nexus decyzyjny i samotność obywatela Chiński kolektywizm versus „jedna firma zmieni świat” Soft power Doliny i Chin Wokół „stref zabijania” – jak superplatformy niszczą konkurencję Mistrzowie zarządzania barierami konkurencji Zwycięzca bierze wszystko – ku monopolom Lobbing i inwestycje w media W „strefie zabijania” – jak Google niszczył konkurencję Potencjalni konkurenci – nowe ofiary Google Cel: Pinterest Wzorce „strefy zabijania” Facebook: analizuj, zagroź, kopiuj, nękaj, kupuj, zniszcz Onavo, czyli jak Facebook rozpoznawał zagrożenie Cel: Instagram Cel: WhatsApp Zagrożenie kanibalizacją i groźby efektu sieciowego Start-upy, czyli „strach”, „panika” i „zastraszanie” Fagocytoza superplatform i jej skutki Obawy venture capital Nowe szczyty marzeń: sprzedać się Ucieczki ze strefy W poszukiwaniu niszy – DuckDuckGo Spotify – najlepszy uczeń GAFAM Kult szybkości i destabilizowania – „Move Fast and Break Things” Destabilizacja w architekturze Niewolnicy silosów platform – iluzje jednego kliknięcia Dezorientacje rynkowe i etyczne (Nie) płacąc podatków (Nie)odpowiedzialność a kształtowanie doświadczeń Prywatność jako anomalia Gdy algorytm naprawia świat. Determinizm i cybertotalizm Determinizm technologiczny na nowo odkrywany Imaginacje determinizmu i redukcjonizmu Technologia a mity Determinizm korporacyjny: zbyt wielcy, aby… być zrozumiani Prorocy Trzeciej Ery – mit antycypacji Empiryzm, algorytm i analiza danych lekami na społeczne problemy W duchu Leibniza – aplikacja receptą na „całe zło” Iluzje i mity korporacji platform Mity założycielskie mediów – „efekt pociągu” i Wojna światów Gdy utopijna fantazja stała się technologią Wymyślona historia Doliny i innowacyjność jako „produkt okoliczności” Mityczna symbioza biznesu i akademii Tożsamość misjonarskich organizacji Model i kopie Doliny Krzemowej Arogancja, infantylizm i etyczna dezorientacja Kontrkulturowe korzenie – komputernowym LSD (Nie)młodzi herosi Doliny Garaże herosów i biografie mediów Mit przedsiębiorczości bez państwa Za fasadą misjonarskiej filantropii – iluzje poświęcenia herosów Superbohaterowie filantropii Orgiastyczna dobroczynność Zuckerberg San Francisco General Hospital and Trauma Center Straty uboczne i pokutnicy platform Straty uboczne w cyber-inferno Zucker-borg „Zarządzanie przyzwoitością” Wyścig manipulacji i jej wykrywania Deepfake: broń podważania wiarygodności platform Zdolni uczniowie Cambridge Analytica Paradoks prywatności – „niewolnicy” platform Przemysł żalu Erozja mitu – zagrożenia Iluzja autokorekty Na nowych terytoriach. Platformy i chmury danych Człowiek superprocesorem Człowiek wobec big data Platformy oceny/wyceny człowieka 3. Społeczeństwo „metryczne”: kult ewaluacji i opresja hierarchizacji Mit big data Fundamentalizm danych. Liczby nie „mówią same za siebie” Mit big data a marketing Big data – Święty Graal „końca” nauk Ułomności wielkich danych: rich data i thick data Platformy kolonializmu danych Asymetria potencjałów – przesunięcie władzy z państwa na platformy Filantropia danych Kolonializm danych – Aadhaar Jak rozbroić GAFAM? „Za szybkie, aby umrzeć”, czyli konkurencja ważniejsza niż zaspokojenie potrzeb użytkowników 2. Teatr antymonopolowy, pozwy i obrona korporacji platform Obrona (platform) przez atak Pod rosnącą presją Immunitet platform, czyli problem „dobrego samarytanina” Gdyby korporacja była człowiekiem Jak „rozbroić” GAFAM? Interoperacyjność danych Jako końcowe ostrzeżenie: hype wokół sztucznej inteligencji
Sygnatura czytelni BWZ: XIII C 54
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6499 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności