Niedbalski Jakub
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(9)
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(4)
Forma i typ
E-booki
(9)
Artykuły
(3)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Niedbalski Jakub
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Aktywność sportowa
(1)
Definicja
(1)
Dom pomocy społecznej
(1)
Dyscyplina naukowa
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni fizycznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Personel placówki
(1)
Relacje
(1)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(1)
Trening sportowy
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(3)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 335-359.
Rozdział 1. Sfery i konteksty życia osób niepełnosprawnych w Polsce 25 1.1. Definiowanie pojęcia niepełnosprawności 25 1.2. Kategoria osób niepełnosprawnych na tle polskiego społeczeństwa – charakterystyka demograficzna 28 1.3. Postawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych 31 1.4. Zabezpieczenie prawno-instytucjonalne osób niepełnosprawnych w Polsce – zarys problematyki 33 Rozdział 2. Sport – zagadnienia definicyjne 39 2.1. Podejście atrybucyjne a podejście kontekstualne 39 2.2. Pomiędzy strukturą a kontekstem – zintegrowana definicja sportu 42 Rozdział 3. Charakterystyka sportu osób niepełnosprawnych 45 3.1. Sport osób niepełnosprawnych – od aktywności prozdrowotnej do działalności profesjonalnej 46 3.2. Rozwój idei sportu osób niepełnosprawnych fizycznie 49 3.3. Ruch Paraolimpijski, Deaflympics i Olimpiady Specjalne 51 3.4. Rozwój sportu osób niepełnosprawnych w Polsce 54 3.5. Specyfika sportu osób niepełnosprawnych fizycznie 55 Rozdział 4. Od socjologii sportu do socjologii sportu osób niepełnosprawnych 59 4.1. Proces kształtowania się socjologii kultury fizycznej i sportu w Polsce 60 4.2. Sport osób niepełnosprawnych jako dyscyplina akademicka 63 Rozdział 5. Pojęcie kariery w ujęciu socjologicznym 69 5.1. Kariera z perspektywy biograficznej 72 5.2. Typologie i wzory karier na podstawie przeglądu literatury przedmiotu 74 5.3. Pojęcie i charakterystyka kariery sportowej 77 5.4. Badania karier w sporcie osób niepełnosprawnych – uwarunkowania i modele 82 5.5. Kariera – podsumowanie 87 Rozdział 6. Perspektywa teoretyczna badań 89 6.1. Założenia paradygmatyczne i orientacje teoretyczne 89 6.1.1. Teoria symbolicznego interakcjonizmu 91 6.1.1.1. Komunikacja symboliczna i interakcje społeczne 92 6.1.1.2. Pojęcie jaźni 93 6.1.1.3. Praca biograficzna i praca nad tożsamością 95 6.1.1.4. Znaczący inni i grupy odniesienia 99 6.1.1.5. Emocje w interakcji 100 6.1.1.6. Aktywność jednostki i działania połączone 101 6.1.2. Problematyka interakcji w perspektywie fenomenologicznej, etnometodologicznej i wybranych koncepcjach Ervinga Goffmana 103 6.1.2.1. Interakcjonizm fenomenologiczny Alfreda Schützego 103 6.1.2.2. Etnometodologia Harolda Garfinkla 105 6.1.2.3. Wybrane koncepcje teoretyczne Ervinga Goffmana 107 6.2. Uzasadnienie zastosowania wybranych koncepcji teoretycznych 111 Rozdział 7. Metodologia badań 113 7.1. Cel i problematyka badań 113 7.2. Techniki badawcze 114 7.2.1 Wywiad swobodny 115 7.2.2. Obserwacja 117 7.2.3. Dane zastane 119 7.3. Charakterystyka źródeł danych 120 7.4. Metody badawcze 122 7.4.1. Metodologia teorii ugruntowanej 122 7.4.2. Metoda biograficzna 125 7.4.3. Etnografia 128 7.4.4. Przyczyny oraz konsekwencje zastosowanych wybranych metod badawczych 131 7.5. Naturalna historia badania 135 7.6. Wsparcie procesu badawczego komputerową analizą danych jakościowych 136 7.7. Aksjologiczne i etyczne aspekty badań 139 7.7.1. Zdobywanie zaufania w środowisku niepełnosprawnych sportowców 141 7.7.2. Etnocentryzm – perspektywa pełnosprawnego badacza a badanie niepełnosprawności 143 7.7.3. Emocjonalny kontekst badań – oczekiwania badanych a zaangażowanie badacza 145 7.7.4. Przemiana roli badacza terenowego 147 7.7.5. Kontekst etyczny badań – podsumowanie 149 Rozdział 8. Uwarunkowania i konteksty uprawiania sportu przez osoby niepełnosprawne fizycznie 151 8.1. Uwarunkowania systemowe z zakresu wsparcia uprawiania sportu i aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych 151 8.1.1. Realizacja polityki aktywizacji osób niepełnosprawnych przez sport 153 8.1.2. (Nie)dostępność odpowiedniego zaplecza organizacyjnego w zakresie aktywności fizycznej osób niepełnosprawnych 154 8.1.3. (Nie)dostosowanie oferty i rozwiązań systemowych w zakresie aktywizowania przez sport do potrzeb osób niepełnosprawnych. 155 8.1.4. (Nie)równość traktowania osób pełno- i niepełnosprawnych w zakresie uprawiania sportu i aktywności fizycznej 157 8.1.5. (Nie)możność wpływania osób niepełnosprawnych na politykę kreowania zmian dotyczących sportu 159 8.1.6. Uwarunkowania systemowe – podsumowanie 160 8.2. Uwarunkowania ekonomiczne 161 8.2.1. Sport osób niepełnosprawnych w kontekście ekonomicznym 162 8.2.2. Uwarunkowania ekonomiczne – podsumowanie 166 8.3. Kontekst medialny 167 8.3.1. Proces mediatyzacji sportu – zagadnienia teoretyczne 167 8.3.2. Sport i sportowcy niepełnosprawni w dyskursie medialnym 169 8.3.3. Kontekst medialny – podsumowanie 174 8.4. Kontekst rodzinny 176 8.4.1. Sport osób niepełnosprawnych w kontekście uwarunkowań rodzinnych 177 8.4.2. Wpływ rodziny na uprawianie sportu osób niepełnosprawnych 179 8.4.3. Kontekst rodzinny – podsumowanie 182 8.5. Uwarunkowania i konteksty sportu osób niepełnosprawnych – podsumowanie. 183 Rozdział 9. (Nie)przenikanie się światów osób pełno- i niepełnosprawnych w sporcie 187 9.1. Niepełnosprawni sportowcy wśród sportowców pełnosprawnych – koegzystencja, współpraca i współdziałanie 187 9.1.1. Organizacyjne (re)konstruowanie pojęcia niepełnosprawności w środowisku osób uprawiających sport 188 9.1.2. Relacje sportowców pełno- z niepełnosprawnymi – podsumowanie 193 9.2. Polityka dominacji i asymetria władzy w sporcie osób niepełnosprawnych 194 9.2.1. Charakterystyka władzy – podstawowe pojęcia i inspiracje teoretyczne 195 9.2.2. Sfery, aspekty i konteksty dominacji osób pełnosprawnych w sporcie osób niepełnosprawnych 196 9.2.3. Sport osób niepełnosprawnych w kontekście władzy – podsumowanie 202 9.3. (Nie)przenikanie się światów osób pełno- i niepełnosprawnych – wnioski 203 Rozdział 10. Oswajanie ciała i konstruowanie cielesności w sporcie osób niepełnosprawnych 207 10.1. Od sportu rekreacyjnego do sportu wyczynowego – zmiana sposobu definiowania i postrzegania własnego ciała przez osobę niepełnosprawną 209 10.1.1. Ciało jako cel w procesie rehabilitacji 209 10.1.2. Ciało jako środek – narzędzie rozrywki 211 10.1.3. Ciało jako środek – narzędzie rywalizacji 214 10.1.4. Ciało i cielesność w sporcie osób niepełnosprawnych – podsumowanie 217 10.2. Praca nad ciałem i jej wpływ na zmianę percepcji siebie osoby niepełnosprawnej fizycznie uprawiającej sport 217 10.2.1. Ciało niepełnosprawne jako źródło negatywnych doświadczeń jednostki 218 10.2.2. Ciało nieznane – ciało (na nowo) odkrywane 221 10.2.3. Ciało psychospołecznie „zrehabilitowane” – ciało jako źródło satysfakcji i poczucia dumy 224 10.2.4. Praca nad ciałem – podsumowanie 227 10.3. Płeć, kultura i niepełnosprawność w perspektywie aktywności sportowej 228 10.3.1. Ciało męskie vs. ciało kobiece – podobieństwa i różnice sytuacji płci w sporcie osób niepełnosprawnych. 231 10.3.2. Płeć, kultura i niepełnosprawność – podsumowanie 237 10.4. Transgraniczny wymiar cielesności – wykorzystanie technologii w sporcie osób niepełnosprawnych 238 10.4.1. Technologia w służbie niepełnosprawnych sportowców 239 10.4.2. Technologia (nie)równości w sporcie osób niepełnosprawnych 241 10.4.3. Transgraniczny wymiar cielesności – podsumowanie 244 10.5. Oswajanie ciała i konstruowanie cielesności – wnioski 246 Rozdział 11. Znaczenie sportu w życiu osoby niepełnosprawnej z perspektywy procesu rekonstrukcji tożsamości 249 11.1. Funkcje i wymiary sportu uprawianego przez osoby niepełnosprawne 249 11.1.1. Sport jako podstawa usamodzielnienia 250 11.1.2. Sport jako psychiczne wzmocnienie 251 11.1.3. Sport jako forma odreagowania i źródło rozrywki 252 11.1.4. Sport jako źródło wsparcia i poszukiwania grupy odniesienia 252 11.1.5. Sport jako forma ujawnienia się i walki ze stygmatem 253 11.1.6. Sport jako forma rekompensaty 252 11.1.7. Sport jako życiowe wyzwanie 255 11.1.8. Sport jako źródło nowych możliwości 255 11.1.9. Sport jako udowodnienie i forma walki ze stereotypem 256 11.1.10. Sport jako propagowanie wiedzy i transfer informacji 257 11.2. Wpływ uprawiania sportu na osobę niepełnosprawną 258 11.3. Znaczenie sportu w życiu osoby niepełnosprawnej – podsumowanie 260 Rozdział 12. Proces stawania się sportowcem przez osobę niepełnosprawną 263 12.1. Konstruowanie roli osoby aktywnej fizycznie poprzez nabywanie atrybutów sportowca 263 12.2. Zmiana perspektywy poznawczej osoby niepełnosprawnej pod wpływem aktywności fizycznej 267 12.3. Identyfikacja i autoidentyfikacja osoby niepełnosprawnej uprawiającej sport 269 12.4. Znaczący inni i grupa odniesienia 272 12.4.1. Socjalizacja w grupie odniesienia 273 12.4.2. Rola znaczących innych w procesie stawania się sportowcem 277 12.4.2.1. Proces trenowania i rola trenera jako formalno-instytucjonalnego znaczącego innego 278 12.4.2.2. Rola wspierających i symbolicznych znaczących innych 281 12.4.3. Znaczący inni i grupa odniesienia w procesie stawania się sportowcem – podsumowanie 283 12.5. Praca nad sobą – od początkującego sportowca do autokreacji celebryty. 284 12.5.1. Proces poszukiwania własnego „ja” i rekonstruowania definicji (nie)pełnosprawnego sportowca 285 12.5.2. Podkreślanie atrybutów prawdziwego sportowca 286 12.5.3. Proces ugruntowywania własnego „ja” poprzez legitymizację sportu osób niepełnosprawnych w opinii otoczenia 289 12.5.4. Tworzenie kreacji siebie i podtrzymywanie poczucia bycia prawdziwym sportowcem 291 12.5.5. Praca nad sobą – podsumowanie 292 12.6. Proces stawania się sportowcem przez osobę niepełnosprawną – uwagi końcowe. 294 Rozdział 13. Etapy i wzory karier sportowych osób niepełnosprawnych 297 13.1. Etapy kariery w procesie stawania się sportowcem 298 13.2. Wzory karier i strategie działania osób niepełnosprawnych uprawiających sport 306 13.2.1. Kariera ustabilizowana 306 13.2.2. Kariera defragmentowana 308 13.2.3. Kariera konstruowana 310 13.2.4. Wzory i strategie karier – wnioski 312 13.3. Kariera sportowa – podsumowanie 314 Rozdział 14. Wzory biografii osób niepełnosprawnych fizycznie uprawiających sport 317 14.1. Typy wzorów biografii 317 14.1.1. Typ poszukujący 318 14.1.2. Typ odnaleziony 319 14.1.3. Typ inspirowany 320 14.1.4. Typ kierowany 322
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148796, 148797, 148798 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Książka dotyczy zagadnień metodologiczno-teoretycznych, w tym podmiotowości i tożsamości, a także edukacji i aktywności zawodowej oraz pozazawodowej osób z niepełnosprawnościami. Zwrócono w niej uwagę na szanse i zagrożenia wynikające z kontekstu kulturowo-społecznego oraz systemowo-instytucjonalnego w badaniach nad niepełnosprawnością. Poszczególne rozdziały zawierają konkretne przykłady ilustrujące podejmowane zagadnienia badawcze oraz bezpośrednie doświadczenia osób badających zjawisko niepełnosprawności w różnych obszarach życia społecznego. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i praktycznego poradnika z wnioskami o charakterze rekomendacji. Z tego względu powinna zainteresować nie tylko przedstawicieli nauki, lecz także praktyków zatrudnionych w instytucjach pomocowych, organizacjach pozarządowych i rządowych, których jednym z zasadniczych obszarów działania jest diagnozowanie sytuacji osób z niepełnosprawnościami i projektowanie zmian mających na celu aktywizację tego środowiska.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Artykuły zaprezentowane w monografii są odpowiedzią na sytuację, jaka zaistniała w związku z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami odnoszącymi się zarówno do obecności technologii informatycznych we wszystkich obszarach życia społecznego, jak i powszechności ich wykorzystania. Celem publikacji jest więc zobrazowanie złożoności i dynamiki zachodzących procesów wirtualizacji życia społecznego i ich wpływu na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami, także z uwzględnieniem ostatnich wydarzeń związanych ze światową epidemią. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się m.in. na: sposobach wykorzystania Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami, edukacji online i kompetencjach cyfrowych osób z niepełnosprawnościami, wirtualnej aktywności obywatelskiej oraz aktywności społecznej i politycznej osób z niepełnosprawnościami. Istotny nacisk został też położony na wymiar aplikacyjny przygotowywanych tekstów. Publikacja łączy w sobie zarówno cechy opracowania naukowego, opartego na badaniach własnych poszczególnych autorów, jak i wnioski mające charakter rekomendacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi owoc wieloletnich doświadczeń autora związanych z praktyką wykorzystywania oprogramowania CAQDA w pracy badawczej i dydaktycznej . Zawiera szereg użytecznych informacji dotyczących stosowania programów NVivo oraz Atlas.ti w realizacji projektów badawczych opartych na metodologii teorii ugruntowanej. Ze względu na uniwersalny charakter prezentowanych narzędzi komputerowych, a także z uwagi na szczegółowy opis kolejnych funkcji obu programów proponowana pozycja może stać się nieocenioną pomocą dla wielu badaczy reprezentujących różne szkoły metodologiczne w ramach szeroko rozumianych jakościowych metod badawczych. Publikacja jest skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska naukowego, jak i do instytucji publicznych oraz praktyków realizujących w swojej pracy badania jakościowe na użytek komercyjny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja przybliża możliwości zastosowania nowych technologii w naukach społecznych i humanistycznych. W swoich tekstach badacze i praktycy prezentują w sposób przekrojowy, a zarazem systematyczny, jak można korzystać z różnych popularnych programów z rodziny CAQDAS podczas prowadzenia badań rozmaitymi metodami i z zastosowaniem wielu narzędzi badawczych. Czytelnik otrzymuje bardzo rzetelną wiedzę opartą na wieloletnim doświadczeniu ekspertów. Książka powinna zaspokoić oczekiwania zarówno niedoświadczonych użytkowników oprogramowania, jak i wytrawnych badaczy, którzy dzięki niej mogą nieco zrewidować swój warsztat badawczy i odnaleźć świeży powiew inspiracji. W doskonały sposób łączy analizy teoretyczne wybranych zagadnień z walorem praktycznym ich zastosowania. Może być traktowana jako swoisty przewodnik po metodach i technikach służących odkrywaniu wiedzy w procesie analizy danych jakościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji przedstawiono ogólną sytuację osób niepełnosprawnych w Polsce z perspektywy zmian o charakterze społecznym, gospodarczym i politycznym. Motywem przyświecającym powstaniu książki był przede wszystkim jej praktyczny i eksplanacyjny charakter. W zamyśle autora ma ona stanowić kompendium wiedzy z zakresu niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością, zwłaszcza w wymiarze podejmowanych przez nie różnorodnych form aktywności. Publikacja jest skierowana zarówno do przedstawicieli nauki, w tym przede wszystkim studentów i doktorantów, jak i praktyków, zwłaszcza zatrudnionych w jednostkach pomocy społecznej, instytucjach pomocowych, a także organizacjach pozarządowych, których głównym lub jednym z zasadniczych obszarów działania jest aktywizacja oraz społeczna rehabilitacja osób niepełnosprawnych. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Jakuba Niedbalskiego to wartościowa publikacja z zakresu metodyki badań jakościowych, napisana przez kompetentnego Autora zarówno w zakresie wiedzy o metodologiach jakościowych, jak i umiejętności korzystania z technologii informacyjnych, poświęcona prezentacji i upowszechnieniu wybranych bezpłatnych programów komputerowych służących wspomaganiu analizy danych jakościowych. Czytelnik tej książki – aktualny bądź potencjalny badacz jakościowy – z pewnością będzie mógł po jej przeczytaniu wzmocnić swoje kompetencje w tym zakresie, a tym samym wdrożyć lub szerzej zastosować nowoczesne technologie w swojej pracy naukowo-badawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem badań są doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz członków ich rodzin dotyczące osiągania przez te osoby niezależności życiowej, a także przeszkód w realizacji tego celu. Autor skupił się na działaniach i codziennych praktykach młodych z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodzin podejmowanych w różnych sytuacjach na drodze ku dorosłości. Przeanalizował procesualny charakter przemian w rodzinach generacyjnych związanych z dorastaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyniki badania poszerzają wiedzę na temat wchodzenia w dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz procesu negocjowania autonomii w rodzinie z perspektywy młodych dorosłych i ich rodziców. Młodzi z niepełnosprawnością intelektualną nie tylko mają określone potrzeby, lecz także poglądy dotyczące relacji z rodzicami. Sformułowane przez autora wnioski pozwalają lepiej zrozumieć te osoby oraz ukazują, jak wspierać je w okresie dorastania. Ma to szczególne znaczenie zarówno dla rodziców, jak i instytucji oraz służb społecznych, które wspomagają ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce przedstawiono sześć niezwykle przydatnych funkcji NVivo, które stanowią przykład rozwoju i ewaluowania oprogramowania. Przy wyborze kierowano się walorami użytkowymi, związanymi m.in. ze specyfiką pracy badaczy jakościowych oraz kierunkami rozwoju współcześnie realizowanych studiów. Wszystkie opisane w publikacji narzędzia cechuje nie tylko szerokie spektrum zastosowań, ale także wysoce uniwersalny charakter. Z tego względu możliwości NVivo powinni docenić zarówno przedstawiciele różnych środowisk naukowych, jak i praktycy, którzy poszukują wyspecjalizowanego narzędzia wspomagającego proces analizy danych jakościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności