Rusiński Michał
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(3)
Biblioteka WEiZ
(9)
Biblioteka WWFiF
(3)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Rusiński Michał
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(24)
Temat
Zarządzanie
(12)
Ekonomia
(5)
Przedsiębiorstwa
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Decyzje
(1)
Ekologia
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Konflikty interpersonalne
(1)
Marketing
(1)
Negocjacje
(1)
Organizacja
(1)
Pieniądz
(1)
Polityka pieniężna
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Przywództwo
(1)
Rada nadzorcza
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(15)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76916, 77028, 103931 L, 76917 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Finance and the Firm : An Introduction to Corporate Finance.
Zaw. ćwiczenia.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94629 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Tyt. oryg. : The Corporate Board : Confronting the Paradoxes.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109043, 101375 L (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 41
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 92013 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1405 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekł. Michał Rusiński. - [Wyd. 1 - 2 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 1998. - 826, [1] s. : il. (w tyn kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95595, 95594 L, 95596 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekł. Michał Rusiński. - [Wyd. 1 - 5 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000. - 826, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 9
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100137, 100140, 100139 (3 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 100138 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekł. Michał Rusiński. - Wyd. 1 [- 7 dodr.]. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 826, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107842, 107841 L (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Michał Rusiński. - Wydanie 2. zmienione. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004. - XXV, [1], 801, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Management.
Indeksy.
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA Rozdział 1. Zarządzanie i praca menedżera Proces zarządzania Planowanie i podejmowanie decyzji: określanie trybu działania Organizowanie: koordynacja działań i zasobów Przewodzenie: motywowanie ludzi i kierowanie nimi Kontrolowanie: Obserwowanie i ocena działań Typy menedżerów Zarządzanie na różnych szczeblach organizacji Zarządzanie w różnych dziedzinach organizacji Praca w warunkach różnorodności: Jak rozbić szklany sufit? Podstawowe role i umiejętności menedżerów Role menedżerskie Umiejętności menedżerskie Technika informacyjna zarządzania: Technika polepsza umiejętności kierownicze Charakter pracy menedżera Zarządzanie: wiedza i sztuka Współczesne problemy zarządzania: Realizacja marzenia..., ale czyjego marzenia? Jak zostać menedżerem? Zakres zarządzania Zarządzanie w organizacjach nastawionych na zysk (komercyjnych) Zarządzanie w organizacjach nie nastawionych na zysk (niekomercyjnych) Rozdział 2. Tradycyjne i współczesne problemy i wyzwania Rola teorii i historii w zarządzaniu Znaczenie teorii i historii Świat zarządzania: Historia zarządzania jako projekt globalny Prekursorzy teorii zarządzania Klasyczne podejście do zarządzania Naukowe zarządzanie Zarządzanie administracyjne Co dziś sądzimy o klasycznym podejściu do zarządzania Kierunek behawiorystyczny w teorii zarządzania Praca w warunkach różnorodności: Ponowne odkrywanie Mary Parker Follet Eksperymenty z Hawthorne Kierunek stosunków międzyludzkich (human relations) Pojawienie się kierunku uwypuklającego zachowania organizacyjne Behawiorystyczne podejście do zarządzania dziś Ilościowe podejście do zarządzania Ilościowa teoria zarządzania Zarządzanie operacyjne Ilościowe podejście do zarządzania dziś Podejścia integrujące Podejście systemowe Podejście sytuacyjne Podejście zintegrowane Współczesne problemy i wyzwania zarządzania Współczesne zastosowania koncepcji zarządzania Współczesne wyzwania zarządzania Technika informacyjna zarządzania: Błogosławieństwo i przekleństwo CZĘŚĆ II. ŚRODOWISKOWY KONTEKST ZARZĄDZANIA Rozdział 3. Otoczenie organizacji i menedżerów Otoczenie i środowisko wewnętrzne organizacji Otoczenie zewnętrzne Otoczenie ogólne Współczesne problemy zarządzania: Zszywać czy nie zszywać... oto jest pytanie Otoczenie zadaniowe Świat zarządzania: Na ratunek dostawcom Toyoty Środowisko wewnętrzne Właściciele Zarząd Pracownicy Fizyczne środowisko pracy Stosunki między organizacją a jej otoczeniem Jak otoczenie oddziałuje na organizację? Jak organizacje przystosowują się do swego otoczenia? Otoczenie a skuteczność organizacji Jakość jako wyzwanie: Russell Stover zagrywa (czekoladowym) atutem Modele skuteczności organizacji 98 Przykłady skuteczności organizacji Rozdział 4. Etyczne i społeczne otoczenie organizacji Etyka indywidualna w organizacjach Etyka zarządzania Technika informacyjna zarządzania: Niebezpieczeństwa poczty elektronicznej Etyka w kontekście organizacyjnym Kierowanie zachowaniem etycznym Odpowiedzialność społeczna a organizacje Dziedziny odpowiedzialności społecznej Odpowiedzialność społeczna: argumenty za i przeciw Podejścia organizacji do kwestii odpowiedzialności społecznej Współczesne problemy zarządzania: wolontariusze czy poborowi? Praca w warunkach różnorodności: Zatrudnianie pracowników z grup wysokiego ryzyka może się opłacać Władze państwowe a odpowiedzialność społeczna W jaki sposób państwo oddziałuje na organizacje? Jak organizacje wpływają na rząd? Kierowanie odpowiedzialnością społeczną Formalne wymiary organizacji Nieformalne wymiary organizacji Ocena odpowiedzialności społecznej Rozdział 5. Globalny kontekst zarządzania Istota międzynarodowej działalności gospodarczej Co to jest przedsiębiorstwo międzynarodowe Tendencje pojawiające się w międzynarodowej działalności gospodarczej Zarządzanie procesem umiędzynarodowienia Jakość jako wyzwanie: Samsung szuka pomocy u Nissana w sprawach jakości Współczesne problemy zarządzania: Nike pod ostrzałem Zarządzanie na rynku międzynarodowym Struktura gospodarki globalnej Dojrzałe gospodarki i systemy rynkowe Gospodarki o dużym potencjale i (lub) wysokim tempie wzrostu Inne gospodarki Wyzwania, jakie stwarza otoczenie dla zarządzania międzynarodowego Otoczenie ekonomiczne Technika informacyjna zarządzania: Technologia napędza globalny wzrost sieci Wal-Mart Otoczenie polityczne i prawne Otoczenie kulturowe Zachowania indywidualne w różnych kulturach Konkurencja w gospodarce światowej Globalizacja a rozmiary organizacji Wyzwania dla zarządzania w gospodarce światowej Rozdział 6. Otoczenie kulturowe i wielokulturowe Charakter kultury organizacyjnej i społecznej Kultura organizacji Znaczenie kultury organizacji Czynniki decydujące o kulturze organizacji Zarządzanie kulturą organizacji Świat zarządzania: Szerzenie kultury Merrill Lynch Różnorodność i wielokulturowość w organizacjach Tendencje rozwojowe różnorodności i wielokulturowości Wymiary różnorodności i wielokulturowości Współczesne problemy zarządzania: Dylemat starszych pracowników Praca w warunkach różnorodności: Bariery językowe w miejscu pracy Wpływ różnorodności i wielokulturowości na organizacje Wielokulturowość a przewaga konkurencyjna Wielokulturowość a konflikt Kierowanie różnorodnością i wielokulturowością w organizacjach Strategie indywidualne Podejścia organizacyjne W stronę organizacji wielokulturowej CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI Rozdział 7. Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji Proces podejmowania decyzji i planowania Cele organizacji Funkcje celów Technika informacyjna zarządzania: Pier 1 Imports wykorzystuje technikę do osiągania celów Rodzaje celów Odpowiedzialność za ustalanie celów Zarządzanie wielorakimi celami Planowanie w organizacji Współczesne problemy zarządzania: Kompromisy, ciągle kompromisy Rodzaje planów organizacji Ramy czasowe planowania Odpowiedzialność za proces planowania Planowanie awaryjne Planowanie taktyczne Opracowywanie planów taktycznych Realizacja planów taktycznych Planowanie operacyjne Plany jednorazowe Plany ciągłe (trwale obowiązujące) Jakość jako wyzwanie: Costco dogania Zarządzanie ustalaniem celów i procesami planowania Bariery w ustalaniu celów i planowaniu Przezwyciężanie barier Wykorzystanie zarządzania przez cele do realizacji planów Rozdział 8. Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne Charakter zarządzania strategicznego Składniki strategii Typy wariantów strategii Formułowanie i wdrażanie strategii Współczesne problemy zarządzania: Zalety strategii Wykorzystanie analizy typu SWOT do formułowania strategii Ocena mocnych stron organizacji Ocena słabych stron organizacji Ocena szans i zagrożeń Praca w warunkach różnorodności: Zbyt mała różnorodność? Formułowanie strategii na poziomie autonomicznej jednostki gospodarczej Ogólne typy strategii w ujęciu Portera Typologia Milesa i Snowa Strategia oparta na cyklu życia produktu Wdrażanie strategii na poziomie jednostki operacyjnej Wdrażanie ogólnych typów strategii w ujęciu Portera Wdrażanie strategii zaproponowanych przez Milesa i Snowa Formułowanie strategii na szczeblu całego przedsiębiorstwa Strategia jednego produktu Dywersyfikacja zależna Dywersyfikacja niezależna Wprowadzanie w życie strategii na szczeblu przedsiębiorstwa Jak stać się firmą zdywersyfikowaną? Świat zarządzania: Łączenie alkoholowych gigantów Zarządzanie dywersyfikacją Rozdział 9. Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów Istota podejmowania decyzji Definicja podejmowania decyzji Świat zarządzania: Kiedy liczy się przede wszystkim czas Typy decyzji Warunki podejmowania decyzji Praca w warunkach różnorodności: Podejmowanie twardych decyzji Racjonalne podejście do podejmowania decyzji Klasyczny model podejmowania decyzji Etapy racjonalnego podejmowania decyzji Technika informacyjna zarządzania: Wykorzystanie Internetu do poprawy jakości decyzji Behawioralne aspekty podejmowania decyzji Model administracyjny Siły polityczne w podejmowaniu decyzji Intuicja i narastanie zaangażowania Skłonność do ryzyka a podejmowanie decyzji Etyka a podejmowanie decyzji Jakość jako wyzwanie: Wiedzieć, kiedy przestać Grupowe i zespołowe podejmowanie decyzji w organizacjach Formy grupowego i zespołowego podejmowania decyzji Zalety grupowego i zespołowego podejmowania decyzji Wady grupowego i zespołowego podejmowania decyzji Zarządzanie procesami grupowego i zespołowego podejmowania decyzji Rozdział 10. Zarządzanie przedsiębiorczością i tworzeniem nowych przedsiębiorstw Istota przedsiębiorczości Rola przedsiębiorczości w społeczeństwie Innowacje Praca w warunkach różnorodności: Rzucić wszystko, by mieć wszystko Tworzenie miejsc pracy Zasilanie sektora wielkich przedsiębiorstw Strategia dla przedsiębiorczych organizacji Wybór gałęzi Akcentowanie wyróżniających się umiejętności Świat zarządzania: Wielki obraz Przygotowanie planu biznesowego (biznesplanu) Przedsiębiorczość a zarządzanie międzynarodowe Struktura przedsiębiorczych organizacji Formy własności i źródła finansowania Metody uruchamiania nowego przedsiębiorstwa Współczesne problemy zarządzania: Big Mac atakuje? Źródła pomocy w zarządzaniu Wyniki działania przedsiębiorczych organizacji Cykl życia przedsiębiorczych firm Przyczyny sukcesu przedsiębiorcy CZĘŚĆ IV. PROCES ORGANIZOWANIA Rozdział 11. Podstawowe elementy organizowania Elementy organizowania Projektowanie stanowisk pracy Specjalizacja stanowisk pracy Korzyści i ograniczenia specjalizacji Alternatywy specjalizacji Technika informacyjna zarządzania: Praca w domu w firmie Compaq Grupowanie stanowisk pracy i tworzenie wydziałów Uzasadnienie grupowania Rozpowszechnione podstawy grupowania Ustalenie relacji podporządkowania Hierarchia zależności Świat zarządzania: Bridgestone organizuje świat Mała czy duża rozpiętość kierowania? Organizacje wysmukłe a organizacje spłaszczone Jakość jako wyzwanie: Podnoszenie jakości w Andersen Windows Ustalanie właściwej rozpiętości kierowania Podział uprawnień władczych w organizacji Proces delegowania uprawnień Decentralizacja i centralizacja Działania koordynujące Potrzeba koordynacji Metody koordynacji strukturalnej Rozróżnienia między stanowiskami Różnice między stanowiskami liniowymi i sztabowymi Nasilenie administracji Rozdział 12. Zarządzanie projektowaniem struktury i schematu organizacji Charakter schematu organizacyjnego Uniwersalne podejście do schematu organizacyjnego Model biurokratyczny Świat zarządzania: Jak Toyota walczy z biurokracją Model behawioralny Wpływ sytuacji na projektowanie schematu organizacyjnego Technika podstawowa Technika informacyjna zarządzania: Organizacja „okablowana" Otoczenie Rozmiary organizacji Cykl życia organizacji Strategia a schemat organizacyjny Strategia na poziomie całego przedsiębiorstwa Strategia na poziomie jednostki operacyjnej Funkcje organizacji Podstawowe formy struktury organizacyjnej Struktura funkcjonalna (struktura typu U) Struktura konglomeratowa (struktura typu H) Struktura wielowydziałowa (struktura typu M) Struktura macierzowa Współczesne problemy zarządzania: Jednostka czy zespół? Struktury hybrydowe Nowe formy w tworzeniu struktury organizacji Organizacja zespołowa Organizacja wirtualna Organizacja ucząca się Projektowanie schematów i struktury organizacji międzynarodowych Rozdział 13. Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacjami Charakter zmian organizacyjnych Siły działające na rzecz zmian Zmiana planowana czy zmiana dostosowawcza? Zarządzanie zmianami w organizacjach Kroki w procesie zmian Zrozumienie przyczyn oporu wobec zmian Technika informacyjna zarządzania: Niełatwo nauczyć starego psa nowych sztuczek! Przezwyciężanie oporu wobec zmian Obszary zmian w organizacji Zmiana struktury i schematu organizacji Dokonywanie zmian techniki i operacji Zmiany w zasobach ludzkich Praca w warunkach różnorodności: Zmiany postaw i zachowań wobec różnorodności Przeprojektowywanie w organizacjach Doskonalenie organizacji Przesłanki doskonalenia organizacji Metody doskonalenia organizacji Skuteczność doskonalenia organizacji Innowacje organizacyjne Proces innowacji Formy innowacji Świat zarządzania: Naprawianie Philipsa Zaniechanie wprowadzania innowacji Wspieranie innowacji w organizacjach Rozdział 14. Zarządzanie zasobami ludzkimi Zarządzanie zasobami ludzkimi w kontekście otoczenia Strategiczne znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi Prawne otoczenie zarządzania zasobami ludzkimi Zmiany społeczne a zarządzanie zasobami ludzkimi Pozyskiwanie zasobów ludzkich Planowanie zasobów ludzkich Rekrutowanie pracowników Współczesne problemy zarządzania: Niska płaca czy żadna? Dobór pracowników Świat zarządzania: Toyota szuka najlepszych Doskonalenie zasobów ludzkich Szkolenie i doskonalenie Ocena wyników Zwrotna informacja o wynikach Utrzymywanie zasobów ludzkich Ustalanie wynagrodzenia Ustalanie świadczeń Praca w warunkach różnorodności: Tendencje do oferowania świadczeń dla partnerów życiowych Planowanie kariery Kierowanie stosunkami pracy Jak pracownicy tworzą związki zawodowe Negocjacje zbiorowe CZĘŚĆ V. PROCES PRZEWODZENIA Rozdział 15. Podstawowe elementy zachowania jednostek w organizacjach Rozumienie jednostek w organizacjach Kontrakt określający wzajemne zachowania Dopasowanie jednostki do stanowiska pracy Technika informacyjna zarządzania: Modelowanie ludzkich zachowań Charakter różnic między jednostkami Osobowość a zachowania jednostek „Wielka piątka" cech osobowości Inne wchodzące w grę cechy osobowości Postawy a zachowanie jednostki Postawy związane z pracą Jakość jako wyzwanie: odbudowanie pozytywnych postaw w Continental Emocje i nastrój w organizacjach Spostrzeganie (percepcja) a zachowanie indywidualne Podstawowe procesy spostrzegania Spostrzeganie i atrybucja Stres a zachowanie jednostki Przyczyny i skutki stresu Współczesne problemy zarządzania: Stres i przemoc w miejscu pracy Radzenie sobie ze stresem Kreatywność w organizacjach Jednostka kreatywna Proces twórczy Zwiększanie kreatywności w organizacjach Typy zachowań w miejscu pracy Zachowania produktywne Zachowanie polegające na wycofaniu się Poczucie więzi „obywatelskiej" pracowników z organizacją Rozdział 16. Motywowanie pracowników do wykonywania pracy Istota motywowania Znaczenie motywacji pracowników w miejscu pracy Dawne podejścia do motywowania Podejście do motywowania od strony treści Podejście od strony hierarchii potrzeb Teoria dwuczynnikowa Jednostkowe potrzeby ludzkie Podejście do motywowania od strony procesu Teoria oczekiwań Jakość jako wyzwanie: Dopasowanie jakości i płacy Teoria sprawiedliwości Teoria wyznaczania celów Podejście do motywowania oparte na koncepcji wzmocnienia Rodzaje wzmocnienia w organizacjach Stwarzanie wzmocnień w organizacjach Popularne strategie motywowania Upełnomocnienie i uczestnictwo Współczesne problemy zarządzania: Upełnomocniać czy nie - oto jest pytanie Nowe formy organizacji pracy Wykorzystanie systemów nagradzania do motywowania ludzi Oddziaływanie nagród stosowanych w organizacji Projektowanie skutecznych systemów nagradzania Nowe podejścia do nagradzania pracowników Rozdział 17. Przywództwo i procesy oddziaływania na pracowników Istota przywództwa Co to jest przywództwo Przywództwo a zarządzanie Władza a przywództwo Współczesne problemy zarządzania: Złote spadochrony czy złote jaja? W poszukiwaniu cech przywódczych Świat zarządzania: Największy przywódca w Japonii? Zachowania przywódcze Badania w uniwersytecie stanu Michigan Badania w uniwersytecie stanu Ohio Siatka przywództwa Sytuacyjne podejścia do przywództwa Teoria najmniej preferowanego pracownika (NPW) Teoria ścieżki do celu Model Vrooma-Yettona-Jago Inne podejścia sytuacyjne Pokrewne podejścia do przywództwa Substytuty przywództwa Przywództwo charyzmatyczne Praca w warunkach różnorodności: Organizowanie nisko płatnych pracowników Przywództwo transformacyjne Zachowania polityczne w organizacjach Powszechnie spotykane zachowania polityczne Zarządzanie zachowaniem politycznym Rozdział 18. Zarządzanie stosunkami interpersonalnymi i komunikowaniem się Interpersonalny charakter organizacji Dynamika interpersonalna Wyniki zachowań interpersonalnych Komunikowanie się a praca menedżera Definicja komunikowania się Jakość jako wyzwanie: Zarządzanie przy podniesionej kurtynie w Chaparral Steel Rola komunikowania się w zarządzaniu Proces komunikowania się Formy komunikowania się w organizacjach Komunikacja interpersonalna Współczesne problemy zarządzania: Jest to cnota nad cnotami trzymać język za zębami Komunikowanie się w sieciach i zespołach roboczych Komunikacja organizacyjna Komunikacja elektroniczna Technika informacyjna zarządzania: Telefony komórkowe dają się we znaki Nieformalna komunikacja w organizacjach „Poczta pantoflowa" Zarządzanie przez krążenie po firmie Komunikacja pozawerbalna Zarządzanie komunikowaniem się w organizacji Bariery w komunikowaniu się Poprawa skuteczności komunikowania się Rozdział 19. Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi Grupy i zespoły w organizacjach Typy grup i zespołów Dlaczego ludzie łączą się w grupy i zespoły? Współczesne problemy zarządzania: Legalność zespołów Etapy kształtowania się grup i zespołów Technika informacyjna zarządzania: Nowa definicja biura Cechy grup i zespołów Struktury roli Normy zachowań Spójność grupy Przywództwo formalne i nieformalne Konflikty interpersonalne i międzygrupowe Istota konfliktu Praca w warunkach różnorodności: Różnorodność u Marriotta Przyczyny konfliktu Kierowanie konfliktem w organizacjach Pobudzanie konfliktu Kontrolowanie konfliktu Rozwiązywanie i eliminowanie konfliktu CZĘŚĆ VI. PROCES KONTROLOWANIA Rozdział 20. Podstawowe elementy kontrolowania Istota kontroli w organizacjach Jakość jako wyzwanie: Wykorzystanie kontroli do poprawy jakości Cel kontroli Współczesne problemy zarządzania: Anoreksja korporacyjna? Typy kontroli Etapy procesu kontrolowania Kontrola operacji Kontrola wstępna Kontrola bieżąca Kontrola następcza (końcowa) Kontrola finansowa Kontrola budżetowa Inne narzędzia kontroli finansowej Kontrola strukturalna Kontrola biurokratyczna Kontrola z udziałem pracowników Kontrola strategiczna Integrowanie strategii i kontroli Kontrola strategiczna w przedsiębiorstwach międzynarodowych Świat zarządzania: Słaba kontrola międzynarodowa może zapowiadać kłopoty Zarządzanie kontrolą w organizacjach Cechy skutecznej kontroli Opór wobec kontroli Przezwyciężanie oporu wobec kontroli Rozdział 21. Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacjach Jak kompleksowo zarządzać jakością Istota jakości Znaczenie jakości Kompleksowe zarządzanie jakością Narzędzia i metody kompleksowego zarządzania jakością Zarządzanie wydajnością Istota wydajności Znaczenie wydajności Tendencje w dziedzinie wydajności Poprawa wydajności Zarządzanie jakością i wydajnością przez zarządzanie działalnością operacyjną Znaczenie działalności operacyjnej Przetwórstwo i produkcja Operacje usługowe Rola działalności operacyjnej w strategii organizacji Jakość jako wyzwanie: Air France polepsza jakość obsługi i zwiększa wydajność Projektowanie systemów operacyjnych nastawionych na poprawę jakości Struktura produkcji i usług Zdolności produkcyjne Obiekty Technika a jakość Technika wytwarzania Technika usług Stosowanie systemów operacyjnych w interesie jakości Zarządzanie operacyjne jako środek kontroli Technika informacyjna zarządzania: Wykorzystywanie Internetu do zakupów przedsiębiorstwa Zarządzanie zakupami Zarządzanie zapasami Rozdział 22. Zarządzanie informacjami i techniką informacyjną Informacje a menedżer Rola informacji w pracy menedżera Cechy użytecznych informacji Zarządzanie informacjami jako kontrola Elementy konstrukcyjne techniki informacyjnej Czynniki określające potrzeby w zakresie techniki informacyjnej Ogólne czynniki organizacyjne Szczególne czynniki kierownicze Podstawowe rodzaje systemów informacyjnych Systemy przetwarzania danych dotyczących transakcji Podstawowe systemy informacji kierownictwa (SIK) Współczesne problemy zarządzania: Zapasy? A może informacja? Systemy wspomagania decyzji Systemy informacji najwyższego kierownictwa Sieci wewnętrzne Systemy eksperckie Zarządzanie systemami informacyjnymi Tworzenie systemów informacyjnych Integracja systemów informacyjnych Korzystanie z systemów informacyjnych Wpływ systemów informacyjnych na organizacje Praca w warunkach różnorodności: Kobiety z Doliny Wpływ na wyniki działania Wpływ na organizację Wpływ na zachowania Ograniczenia systemu informacyjnego Narzędzia służące do planowania i podejmowania decyzji Prognozowanie Prognozowanie sprzedaży i dochodów Prognozowanie rozwoju techniki Inne typy prognozowania Metody prognozowania Inne techniki planistyczne Programowanie liniowe Analiza punktu krytycznego Symulacja PERT Narzędzia podejmowania decyzji Macierze wypłat Drzewa decyzyjne Inne metody Mocne i słabe strony narzędzi planistycznych Słabości i problemy Mocne strony i korzyści
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 746 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 48
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 145914 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 110246 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1764 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 3091 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 9920 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118229, 118230, 118231 (3 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4775 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 129999
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 134617, 134616, 134614, 134615 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 139237, 139231, 139232, 139235, 139234, 139233 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(W 10 Minut)
(Zarządzanie)
Tyt. oryg. : Ten Minute Guide to Business Presentations.
Nazwa aut. na s. X.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWZ: IX F 33
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2023 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Dla menedżerów funkconujących w środowisku drobnej przedsiębiorczości.
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 55
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85617, 85618, 86114, 85620, 85621, 86113, 85622, 85619, 106989 (9 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1395 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95604, 95603, 95602 L (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Der Kunden-Manager : das Erfolgskonzept im Verdeängungswettbewerb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102917 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
T. 1 wyd. pol. obejmuje części I-IV wyd. oryg.
Na okł. : Podstawowe pojęcia, mikroekonomia: podaż, popyt i rynki produktów, rynki czynników: ziemi, pracy i kapitału oraz podział dochodu, rola państwa w gospodarce.
Indeksy.
Sygnatura czytelni BWF: V C 42,1
Sygnatura czytelni BWZ: I C 42,1
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 123692, 123690 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3054 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 123691 WF (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
T. 1 wyd. pol. obejmuje części I-IV wyd. oryg.
Na okł. : Podstawowe pojęcia, mikroekonomia: podaż, popyt i rynki produktów, rynki czynników: ziemi, pracy i kapitału oraz podział dochodu, rola państwa w gospodarce.
Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 120370 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności