Stefański Andrzej (tłumacz)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Programiści
(1)
Temat
Java (język programowania)
(3)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Oprogramowanie open source
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Programy komputerowe
(1)
Scrum (informatyka)
(1)
Systemy komputerowe
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(5)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wydanie 3. odnosi się do oryginału. Na stronie tytułowej i okładce: Zauktualizowane do wersji Java 17.
Dla profesjonalnych programistów Javy.
Podstawowe struktury programistyczne Kompilacja i uruchamianie programu w języku Java Wywołania metod JShell Typy proste Typy całkowite ze znakiem Typy zmiennoprzecinkowe Typ char Typ boolean Deklaracje zmiennych Identyfikatory Inicjalizacja Działania arytmetyczne Przypisanie Podstawowa arytmetyka Metody matematyczne Konwersja typów liczbowych Operatory relacji i operatory logiczne Duże liczby Ciągi znaków Łączenie ciągów znaków Wycinanie ciągów znaków Porównywanie ciągów znaków Konwersja liczb na znaki i znaków na liczby API klasy String Kodowanie znaków w języku Java Bloki tekstu Wejście i wyjście Wczytywanie danych wejściowych Formatowanie generowanych danych Kontrola przepływu Instrukcje warunkowe Słowo kluczowe switch Pętle Przerywanie i kontynuacja Zasięg zmiennych lokalnych Tablice i listy tablic Klasa ArrayList Klasy opakowujące typy proste Rozszerzona pętla for Kopiowanie tablic i obiektów ArrayList Algorytmy tablic Parametry wiersza poleceń Tablice wielowymiarowe Dekompozycja funkcjonalna Deklarowanie i wywoływanie metod statycznych Parametry tablicowe i zwracane wartości Zmienna liczba parametrów Programowanie obiektowe Praca z obiektami Metody dostępowe i modyfikujące Referencje do obiektu Implementowanie klas Zmienne instancyjne Nagłówki metod Wywołania metod instancyjnych. Referencja this Wywołanie przez wartość Tworzenie obiektów Implementacja konstruktorów Przeciążanie Wywoływanie jednego konstruktora z innego Domyślna inicjalizacja Inicjalizacja zmiennych instancyjnych Zmienne instancyjne z modyfikatorem final Konstruktor bez parametrów Rekordy Koncepcja rekordu Konstruktory: kanoniczny, niestandardowy i kompaktowy Zmienne statyczne Stałe statyczne Statyczne bloki inicjalizacyjne Metody statyczne Metody wytwórcze Pakiety Deklarowanie pakietów Polecenie jar Ścieżka przeszukiwań dla klas Dostęp do pakietu Importowanie klas Import metod statycznych Klasy zagnieżdżone Statyczne klasy zagnieżdżone Klasy wewnętrzne Specjalne reguły składni dla klas wewnętrznych Komentarze do dokumentacji Wstawianie komentarzy Komentarze klasy Komentarze metod Komentarze zmiennych Ogólne komentarze Odnośniki Opisy pakietów, modułów i ogólne Wycinanie komentarzy. Interfejsy i wyrażenia lambda Implementowanie interfejsu Konwersja do typu interfejsu Rzutowanie i operator instanceof Forma operatora instanceof z "dopasowywaniem wzorca" Rozszerzanie interfejsów Implementacja wielu interfejsów Stałe Metody statyczne, domyślne i prywatne Rozstrzyganie konfliktów metod domyślnych Metody prywatne Interfejs Comparable Interfejs Comparator Interfejs Runnable Wywołania zwrotne interfejsu użytkownika Wyrażenia lambda Składnia wyrażeń lambda Interfejsy funkcyjne Referencje do metod i konstruktora Referencje do metod Referencje konstruktora Przetwarzanie wyrażeń lambda Implementacja odroczonego wykonania Wybór interfejsu funkcyjnego Implementowanie własnych interfejsów funkcyjnych Wyrażenia lambda i zasięg zmiennych Zasięg zmiennej lambda Dostęp do zmiennych zewnętrznych Funkcje wyższych rzędów Metody zwracające funkcje Metody modyfikujące funkcje Metody interfejsu Comparator Klasy lokalne i anonimowe
Dziedziczenie i mechanizm refleksji Rozszerzanie klas Klasy nadrzędne i podrzędne Definiowanie i dziedziczenie metod klas podrzędnych Przesłanianie metod Tworzenie klasy podrzędnej Przypisania klas nadrzędnych Rzutowanie Anonimowe klasy podrzędne Wywołania metod z super Hierarchie dziedziczenia Metody i klasy z modyfikatorem final Abstrakcyjne metody i klasy Ograniczony dostęp Typy zapieczętowane Dziedziczenie i metody domyślne Object - najwyższa klasa nadrzędna Metoda toString Metoda equals Metoda hashCode Klonowanie obiektów Wyliczenia Konstruktory, metody i pola Zawartość elementów Elementy statyczne Wyrażenia switch ze stałymi wyliczeniowymi Informacje o typie i zasobach w czasie działania programu Klasa Class Wczytywanie zasobów Programy wczytujące klasy Kontekstowy program wczytujący klasy Programy do ładowania usług Refleksje Wyliczanie elementów klasy Kontrolowanie obiektów Wywoływanie metod Tworzenie obiektów JavaBeans Praca z tablicami Klasa Proxy Wyjątki, asercje i logi Obsługa wyjątków Deklarowanie wyjątków kontrolowanych Przechwytywanie wyjątków Wyrażenie try z określeniem zasobów Klauzula finally Ponowne wyrzucanie wyjątków i łączenie ich w łańcuchy Nieprzechwycone wyjątki i ślad stosu wywołań Metody API pozwalające wyrzucać wyjątki Asercje Rejestrowanie danych Czy w Javie warto korzystać z frameworka rejestrowania danych? ABC rejestrowania danych Interfejs Platform Logging API Konfiguracja mechanizmów rejestrowania danych Programy obsługujące rejestrowanie danych Filtry i formaty Programowanie uogólnione Klasy uogólnione Metody uogólnione Ograniczenia typów Zmienność typów i symbole wieloznaczne Symbole wieloznaczne w typach podrzędnych Symbole wieloznaczne typów nadrzędnych Symbole wieloznaczne ze zmiennymi typami Nieograniczone symbole wieloznaczne Przechwytywanie symboli wieloznacznych Uogólnienia w maszynie wirtualnej Javy Wymazywanie typów Wprowadzanie rzutowania Metody pomostowe Ograniczenia uogólnień Brak typów prostych W czasie działania kodu wszystkie typy są surowe Nie możesz tworzyć instancji zmiennych opisujących typy Nie możesz tworzyć tablic z parametryzowanym typem Zmienne opisujące typ klasy nie są poprawne w kontekście statycznym Metody nie mogą wywoływać konfliktów po wymazywaniu typów Klasa Class Informacje o uogólnionych typach w maszynie wirtualnej Kolekcje Iteratory Zestawy Mapy Zestawy bitów Zestawy wyliczeniowe i mapy Stosy, kolejki zwykłe i dwukierunkowe oraz kolejki z priorytetami. Klasa WeakHashMap Widoki Zakresy Niemodyfikowalne widoki Strumienie Od iteratorów do operacji strumieniowych Metody filter, map i flatMap
Wycinanie podstrumieni i łączenie strumieni Typ Optional Tworzenie alternatywnej wartości Wykorzystywanie wartości tylko wtedy, gdy jest obecna. Przetwarzanie potokowe wartości typu Optional Tworzenie wartości Optional Łączenie flatMap z funkcjami wartości Optional Zamiana Optional w Stream Kolekcje wyników Tworzenie map Grupowanie i partycjonowanie Kolektory strumieniowe Operacje redukcji Strumienie typów prostych Strumienie równoległe Przetwarzanie danych wejściowych i wyjściowych Strumienie wejściowe i wyjściowe, mechanizmy wczytujące i zapisujące Pozyskiwanie strumieni Wczytywanie bajtów Zapisywanie bajtów Kodowanie znaków Wczytywanie danych tekstowych Generowanie danych tekstowych Wczytywanie i zapisywanie danych binarnych Pliki o swobodnym dostępie Pliki mapowane w pamięci Blokowanie plików Ścieżki, pliki i katalogi Tworzenie plików i katalogów Kopiowanie, przenoszenie i usuwanie plików Odwiedzanie katalogów System plików ZIP Połączenia HTTP Klasy URLConnection i HttpURLConnection API klienta HTTP Wyrażenia regularne Składnia wyrażeń regularnych Testowanie dopasowania Odnajdywanie wszystkich dopasowań Grupy Dzielenie za pomocą znaczników Zastępowanie dopasowań Flagi Serializacja Interfejs Serializable Chwilowe zmienne instancyjne Metody readObject i writeObject Metody readExternal i writeExternal Metody readResolve i writeReplace Wersjonowanie Deserializacja i bezpieczeństwo Programowanie współbieżne Zadania współbieżne Uruchamianie zadań Obiekty Future Obliczenia asynchroniczne Klasa CompletableFuture Długie zadania obsługujące interfejs użytkownika Bezpieczeństwo wątków Widoczność Wyścigi Strategie bezpiecznego korzystania ze współbieżności Klasy niemodyfikowalne Algorytmy równoległe Strumienie równoległe Równoległe operacje na tablicach Struktury danych bezpieczne dla wątków Klasa ConcurrentHashMap Kolejki blokujące Inne struktury danych bezpieczne dla wątków Atomowe liczniki i akumulatory Blokady i warunki Słowo kluczowe synchronized Oczekiwanie warunkowe Wątki Procesy Adnotacje Adnotacje standardowe Adnotacje do kompilacji Metaadnotacje Przetwarzanie adnotacji w kodzie Przetwarzanie adnotacji w kodzie źródłowym API modelu języka Wykorzystanie adnotacji do generowania kodu źródłowego API daty i czasu Formatowanie i przetwarzanie Współpraca z przestarzałym kodem Internacjonalizacja Lokalizacje Nazwy wyświetlane Formaty liczb Waluty Formatowanie czasu i daty Porównywanie i normalizacja Formatowanie komunikatów Pakiety z zasobami Organizacja pakietów z zasobami Klasy z pakietami Kodowanie znaków Kompilacja i skryptowanie API kompilatora Wywołanie kompilatora Uruchamianie zadania kompilacji Przechwytywanie komunikatów diagnostycznych Wczytywanie plików źródłowych z pamięci Zapisywanie skompilowanego kodu w pamięci API skryptów Tworzenie silnika skryptowego Uruchamianie skryptów za pomocą metody eval Powiązania Przekierowanie wejścia i wyjścia Wywoływanie funkcji i metod skryptowych Kompilowanie skryptu. System modułów na platformie Java Koncepcja modułu Nazywanie modułów Dołączanie modułów Eksportowanie pakietów Moduły i dostęp przez refleksje Modularne pliki JAR Moduły automatyczne Moduł nienazwany Flagi wiersza poleceń dla migracji Wymagania przechodnie i statyczne Wybiórcze eksportowanie i otwieranie Wczytywanie usługi Narzędzia do pracy z modułami
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 168
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154675 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Podstawowe struktury programistyczne Nasz pierwszy program Analiza programu "Witaj, świecie!" Kompilacja i uruchamianie programu w języku Java Wywołania metod Typy proste Typy całkowite Typy zmiennoprzecinkowe Typ char Typ boolean Zmienne Deklaracje zmiennych Nazwy Inicjalizacja Stałe Działania arytmetyczne Przypisanie Podstawowa arytmetyka Metody matematyczne Konwersja typów liczbowych Operatory relacji i operatory logiczne Duże liczby Ciągi znaków Łączenie ciągów znaków Wycinanie ciągów znaków Porównywanie ciągów znaków Konwersja liczb na znaki i znaków na liczby API klasy String Kodowanie znaków w języku Java Wejście i wyjście Wczytywanie danych wejściowych Formatowanie generowanych danych Kontrola przepływu Instrukcje warunkowe Pętle Przerywanie i kontynuacja Zasięg zmiennych lokalnych Tablice i listy tablic Obsługa tablic Tworzenie tablicy Klasa ArrayList Klasy opakowujące typy proste Rozszerzona pętla for Kopiowanie tablic i obiektów ArrayList Algorytmy tablic Parametry wiersza poleceń Tablice wielowymiarowe Dekompozycja funkcjonalna Deklarowanie i wywoływanie metod statycznych Parametry tablicowe i zwracane wartości Zmienna liczba parametrów Programowanie obiektowe Praca z obiektami Metody dostępowe i modyfikujące Referencje do obiektu Implementowanie klas Zmienne instancji Nagłówki metod Treści metod Wywołania metod instancji Referencja this Wywołanie przez wartość Tworzenie obiektów Implementacja konstruktorów Przeciążanie Wywoływanie jednego konstruktora z innego Domyślna inicjalizacja Inicjalizacja zmiennych instancji Zmienne instancji z modyfikatorem final Konstruktor bez parametrów Statyczne zmienne i metody Zmienne statyczne Stałe statyczne Statyczne bloki inicjalizacyjne Metody statyczne Metody wytwórcze Pakiety Deklarowanie pakietów Ścieżka klas Zasięg pakietu Importowanie klas Import metod statycznych Klasy zagnieżdżone Statyczne klasy zagnieżdżone Klasy wewnętrzne Specjalne reguły składni dla klas wewnętrznych Komentarze do dokumentacji Wstawianie komentarzy Komentarze klasy Komentarze metod Komentarze zmiennych Ogólne komentarze Odnośniki Opisy pakietów i ogólne Wycinanie komentarzy Interfejsy i wyrażenia lambda Interfejsy Deklarowanie interfejsu Implementowanie interfejsu Konwersja do typu interfejsu Rzutowanie i operator instanceof Rozszerzanie interfejsów Implementacja wielu interfejsów Stałe Metody statyczne i domyślne Metody statyczne Metody domyślne Rozstrzyganie konfliktów metod domyślnych Przykłady interfejsów Interfejs Comparable Interfejs Comparator Interfejs Runnable Wywołania zwrotne interfejsu użytkownika Wyrażenia lambda Składnia wyrażeń lambda Interfejsy funkcyjne Referencje do metod i konstruktora Referencje do metod Referencje konstruktora Przetwarzanie wyrażeń lambda Implementacja odroczonego wykonania Wybór interfejsu funkcjonalnego Implementowanie własnych interfejsów funkcjonalnych Wyrażenia lambda i zasięg zmiennych Zasięg zmiennej lambda Dostęp do zmiennych zewnętrznych Funkcje wyższych rzędów Metody zwracające funkcje Metody modyfikujące funkcje Metody interfejsu Comparator Lokalne klasy wewnętrzne Klasy lokalne Klasy anonimowe Dziedziczenie i mechanizm refleksji Rozszerzanie klas Klasy nadrzędne i podrzędne Definiowanie i dziedziczenie metod klas podrzędnych Przesłanianie metod Tworzenie klasy podrzędnej Przypisania klas nadrzędnych Rzutowanie Metody i klasy z modyfikatorem final Abstrakcyjne metody i klasy Ograniczony dostęp Anonimowe klasy podrzędne Dziedziczenie i metody domyślne Wywołania metod z super Object - najwyższa klasa nadrzędna Metoda toString Metoda equals Metoda hashCode Klonowanie obiektów Wyliczenia Sposoby wyliczania Konstruktory, metody i pola Zawartość elementów Elementy statyczne Wyrażenia switch ze stałymi wyliczeniowymi Informacje o typie i zasobach w czasie działania programu Klasa Class Wczytywanie zasobów Programy wczytujące klasy Kontekstowy program wczytujący klasy Programy do ładowania usług Refleksje Wyliczanie elementów klasy Kontrolowanie obiektów Wywoływanie metod Tworzenie obiektów JavaBeans Praca z tablicami Klasa Proxy Wyjątki, asercje i logi Obsługa wyjątków Wyrzucanie wyjątków Hierarchia wyjątków Deklarowanie wyjątków kontrolowanych Przechwytywanie wyjątków Wyrażenie try z określeniem zasobów Klauzula finally Ponowne wyrzucanie wyjątków i łączenie ich w łańcuchy Śledzenie stosu Metoda Objects.requireNonNull Asercje Użycie asercji Włączanie i wyłączanie asercji Rejestrowanie danych Klasa Logger Mechanizmy rejestrujące dane Poziomy rejestrowania danych Inne metody rejestrowania danych Konfiguracja mechanizmów rejestrowania danych Programy obsługujące rejestrowanie danych Filtry i formaty Programowanie uogólnione Klasy uogólnione Metody uogólnione Ograniczenia typów Zmienność typów i symbole wieloznaczne Symbole wieloznaczne w typach podrzędnych Symbole wieloznaczne typów nadrzędnych Symbole wieloznaczne ze zmiennymi typami Nieograniczone symbole wieloznaczne Przechwytywanie symboli wieloznacznych Uogólnienia w maszynie wirtualnej Javy Wymazywanie typów Wprowadzanie rzutowania Metody pomostowe Ograniczenia uogólnień Brak typów prostych W czasie działania kodu wszystkie typy są surowe Nie możesz tworzyć instancji zmiennych opisujących typy Nie możesz tworzyć tablic z parametryzowanym typem Zmienne opisujące typ klasy nie są poprawne w kontekście statycznym Metody nie mogą wywoływać konfliktów po wymazywaniu typów Wyjątki i uogólnienia Refleksje i uogólnienia Klasa Class Informacje o uogólnionych typach w maszynie wirtualnej Kolekcje Mechanizmy do zarządzania kolekcjami Iteratory Zestawy Mapy Inne kolekcje Właściwości Zestawy bitów Zestawy wyliczeniowe i mapy Stosy, kolejki zwykłe i dwukierunkowe oraz kolejki z priorytetami Klasa WeakHashMap Widoki Zakresy Widoki puste i typu singleton Niemodyfikowalne widoki Strumienie Od iteratorów do operacji strumieniowych Tworzenie strumienia Metody filter, map i flatMap Wycinanie podstrumieni i łączenie strumieni Inne przekształcenia strumieni Proste redukcje Typ Optional Jak korzystać z wartości Optional Jak nie korzystać z wartości Optional Tworzenie wartości Optional Łączenie flatMap z funkcjami wartości Optional Kolekcje wyników Tworzenie map Grupowanie i partycjonowanie Kolektory strumieniowe Operacje redukcji Strumienie typów prostych Strumienie równoległe Przetwarzanie danych wejściowych i wyjściowych Strumienie wejściowe i wyjściowe, mechanizmy wczytujące i zapisujące Pozyskiwanie strumieni Wczytywanie bajtów Zapisywanie bajtów Kodowanie znaków Wczytywanie danych tekstowych Generowanie danych tekstowych Wczytywanie i zapisywanie danych binarnych Pliki o swobodnym dostępie Pliki mapowane w pamięci Blokowanie plików Ścieżki, pliki i katalogi Ścieżki Tworzenie plików i katalogów Kopiowanie, przenoszenie i usuwanie plików Odwiedzanie katalogów System plików ZIP Połączenia URL Wyrażenia regularne Składnia wyrażeń regularnych Odnajdywanie jednego lub wszystkich dopasowań Grupy Usuwanie lub zastępowanie dopasowań Flagi Serializacja Interfejs Serializable Chwilowe zmienne instancji Metody readObject i writeObject Metody readResolve i writeReplace Wersjonowanie Programowanie współbieżne Zadania współbieżne Uruchamianie zadań Obiekty Future i Executor Bezpieczeństwo wątków Widoczność Wyścigi Strategie bezpiecznego korzystania ze współbieżności Klasy niemodyfikowalne Algorytmy równoległe Strumienie równoległe Równoległe operacje na tablicach Struktury danych bezpieczne dla wątków Klasa ConcurrentHashMap Kolejki blokujące Inne struktury danych bezpieczne dla wątków Wartości atomowe Blokady Blokady wielowejściowe Słowo kluczowe synchronized Oczekiwanie warunkowe Wątki Uruchamianie wątku Przerywanie wątków Zmienne lokalne w wątku Dodatkowe właściwości wątku Obliczenia asynchroniczne Długie zadania obsługujące interfejs użytkownika Klasa CompletableFuture Procesy Tworzenie procesu Uruchamianie procesu Adnotacje Używanie adnotacji Elementy adnotacji Wielokrotne i powtarzane adnotacje Adnotacje deklaracji Adnotacje wykorzystania typów Jawne określanie odbiorców Definiowanie adnotacji Adnotacje standardowe Adnotacje do kompilacji Adnotacje do zarządzania zasobami Metaadnotacje Przetwarzanie adnotacji w kodzie Przetwarzanie adnotacji w kodzie źródłowym Przetwarzanie adnotacji API modelu języka Wykorzystanie adnotacji do generowania kodu źródłowego API daty i czasu Linia czasu Daty lokalne Modyfikatory daty Czas lokalny Czas strefowy Formatowanie i przetwarzanie Współpraca z przestarzałym kodem Internacjonalizacja Lokalizacje Określanie lokalizacji Domyślna lokalizacja Nazwy wyświetlane Formaty liczb Waluty Formatowanie czasu i daty Porównywanie i normalizacja Formatowanie komunikatów Pakiety z zasobami Organizacja pakietów z zasobami Klasy z pakietami Kodowanie znaków Preferencje Kompilacja i skryptowanie API kompilatora Wywołanie kompilatora Uruchamianie zadania kompilacji Wczytywanie plików źródłowych z pamięci Zapisywanie skompilowanego kodu w pamięci Przechwytywanie komunikatów diagnostycznych API skryptów Tworzenie silnika skryptowego Powiązania Przekierowanie wejścia i wyjścia Wywoływanie funkcji i metod skryptowych Kompilowanie skryptu Silnik skryptowy Nashorn Uruchamianie Nashorna z wiersza poleceń Wywoływanie metod pobierających i ustawiających dane oraz metod przeładowanych Tworzenie obiektów języka Java Ciągi znaków w językach JavaScript i Java Liczby Praca z tablicami Listy i mapy Wyrażenia lambda Rozszerzanie klas Java i implementowanie interfejsów Java Wyjątki Skrypty powłoki z silnikiem Nashorn Wykonywanie poleceń powłoki Uzupełnianie ciągów znaków Wprowadzanie danych do skryptu
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 107
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145235 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145208 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Podstawowe struktury programistyczne 1.1. Nasz pierwszy program 1.1.1. Analiza programu Witaj, świecie! 1.1.2. Kompilacja i uruchamianie programu w języku Java 1.1.3. Wywołania metod 1.1.4. JShell 1.2. Typy proste 1.2.1. Typy całkowite ze znakiem 1.2.2. Typy zmiennoprzecinkowe 1.2.3. Typ char 1.2.4. Typ boolean 1.3. Zmienne 1.3.1. Deklaracje zmiennych 1.3.2. Nazwy 1.3.3. Inicjalizacja 1.3.4. Stałe 1.4. Działania arytmetyczne 1.4.1. Przypisanie 1.4.2. Podstawowa arytmetyka 1.4.3. Metody matematyczne 1.4.4. Konwersja typów liczbowych 1.4.5. Operatory relacji i operatory logiczne 1.4.6. Duże liczby 1.5. Ciągi znaków 1.5.1. Łączenie ciągów znaków 1.5.2. Wycinanie ciągów znaków 1.5.3. Porównywanie ciągów znaków 1.5.4. Konwersja liczb na znaki i znaków na liczby 1.5.5. API klasy String 1.5.6. Kodowanie znaków w języku Java 1.6. Wejście i wyjście 1.6.1. Wczytywanie danych wejściowych 1.6.2. Formatowanie generowanych danych 1.7. Kontrola przepływu 1.7.1. Instrukcje warunkowe 1.7.2. Pętle 1.7.3. Przerywanie i kontynuacja 1.7.4. Zasięg zmiennych lokalnych 1.8. Tablice i listy tablic 1.8.1. Obsługa tablic 1.8.2. Tworzenie tablicy 1.8.3. Klasa ArrayList 1.8.4. Klasy opakowujące typy proste 1.8.5. Rozszerzona pętla for 1.8.6. Kopiowanie tablic i obiektów ArrayList 1.8.7. Algorytmy tablic 1.8.8. Parametry wiersza poleceń 1.8.9. Tablice wielowymiarowe 1.9. Dekompozycja funkcjonalna 1.9.1. Deklarowanie i wywoływanie metod statycznych 1.9.2. Parametry tablicowe i zwracane wartości 1.9.3. Zmienna liczba parametrów 2. Programowanie obiektowe 2.1. Praca z obiektami 2.1.1. Metody dostępowe i modyfikujące 2.1.2. Referencje do obiektu 2.2. Implementowanie klas 2.2.1. Zmienne instancji 2.2.2. Nagłówki metod 2.2.3. Treści metod 2.2.4. Wywołania metod instancji 2.2.5. Referencja this 2.2.6. Wywołanie przez wartość 2.3. Tworzenie obiektów 2.3.1. Implementacja konstruktorów 2.3.2. Przeciążanie 2.3.3. Wywoływanie jednego konstruktora z innego 2.3.4. Domyślna inicjalizacja 2.3.5. Inicjalizacja zmiennych instancji 2.3.6. Zmienne instancji z modyfikatorem final 2.3.7. Konstruktor bez parametrów 2.4. Statyczne zmienne i metody 2.4.1. Zmienne statyczne 2.4.2. Stałe statyczne 2.4.3. Statyczne bloki inicjalizacyjne 2.4.4. Metody statyczne 2.4.5. Metody wytwórcze 2.5. Pakiety 2.5.1. Deklarowanie pakietów 2.5.2. Polecenie jar 2.5.3. Ścieżka przeszukiwań dla klas 2.5.4. Dostęp do pakietu 2.5.5. Importowanie klas 2.5.6. Import metod statycznych 2.6. Klasy zagnieżdżone 2.6.1. Statyczne klasy zagnieżdżone 2.6.2. Klasy wewnętrzne 2.6.3. Specjalne reguły składni dla klas wewnętrznych 2.7. Komentarze do dokumentacji 2.7.1. Wstawianie komentarzy 2.7.2. Komentarze klasy 2.7.3. Komentarze metod 2.7.4. Komentarze zmiennych 2.7.5. Ogólne komentarze 2.7.6. Odnośniki 2.7.7. Opisy pakietów, modułów i ogólne 2.7.8. Wycinanie komentarzy 3. Interfejsy i wyrażenia lambda 3.1. Interfejsy 3.1.1. Deklarowanie interfejsu 3.1.2. Implementowanie interfejsu 3.1.3. Konwersja do typu interfejsu 3.1.4. Rzutowanie i operator instanceof 3.1.5. Rozszerzanie interfejsów 3.1.6. Implementacja wielu interfejsów 3.1.7. Stałe 3.2. Metody statyczne, domyślne i prywatne 3.2.1. Metody statyczne 3.2.2. Metody domyślne 3.2.3. Rozstrzyganie konfliktów metod domyślnych 3.2.4. Metody prywatne 3.3. Przykłady interfejsów 3.3.1. Interfejs Comparable 3.3.2. Interfejs Comparator 3.3.3. Interfejs Runnable 3.3.4. Wywołania zwrotne interfejsu użytkownika 3.4. Wyrażenia lambda 3.4.1. Składnia wyrażeń lambda 3.4.2. Interfejsy funkcyjne 3.5. Referencje do metod i konstruktora 3.5.1. Referencje do metod 3.5.2. Referencje konstruktora 3.6. Przetwarzanie wyrażeń lambda 3.6.1. Implementacja odroczonego wykonania 3.6.2. Wybór interfejsu funkcjonalnego 3.6.3. Implementowanie własnych interfejsów funkcjonalnych 3.7. Wyrażenia lambda i zasięg zmiennych 3.7.1. Zasięg zmiennej lambda 3.7.2. Dostęp do zmiennych zewnętrznych 3.8. Funkcje wyższych rzędów 3.8.1. Metody zwracające funkcje 3.8.2. Metody modyfikujące funkcje 3.8.3. Metody interfejsu Comparator 3.9. Klasy lokalne i anonimowe 3.9.1. Klasy lokalne 3.9.2. Klasy anonimowe 4. Dziedziczenie i mechanizm refleksji 4.1. Rozszerzanie klas 4.1.1. Klasy nadrzędne i podrzędne 4.1.2. Definiowanie i dziedziczenie metod klas podrzędnych 4.1.3. Przesłanianie metod 4.1.4. Tworzenie klasy podrzędnej 4.1.5. Przypisania klas nadrzędnych 4.1.6. Rzutowanie 4.1.7. Metody i klasy z modyfikatorem final 4.1.8. Abstrakcyjne metody i klasy 4.1.9. Ograniczony dostęp 4.1.10. Anonimowe klasy podrzędne 4.1.11. Dziedziczenie i metody domyślne 4.1.12. Wywołania metod z super 4.2. Object najwyższa klasa nadrzędna 4.2.1. Metoda toString 4.2.2. Metoda equals 4.2.3. Metoda hashCode 4.2.4. Klonowanie obiektów 4.3. Wyliczenia 4.3.1. Sposoby wyliczania 4.3.2. Konstruktory, metody i pola 4.3.3. Zawartość elementów 4.3.4. Elementy statyczne 4.3.5. Wyrażenia switch ze stałymi wyliczeniowymi 4.4. Informacje o typie i zasobach w czasie działania programu 4.4.1. Klasa Class 4.4.2. Wczytywanie zasobów 4.4.3. Programy wczytujące klasy 4.4.4. Kontekstowy program wczytujący klasy 4.4.5. Programy do ładowania usług 4.5. Refleksje 4.5.1. Wyliczanie elementów klasy 4.5.2. Kontrolowanie obiektów 4.5.3. Wywoływanie metod 4.5.4. Tworzenie obiektów 4.5.5. JavaBeans 4.5.6. Praca z tablicami 4.5.7. Klasa Proxy 5. Wyjątki, asercje i logi 5.1. Obsługa wyjątków 5.1.1. Wyrzucanie wyjątków 5.1.2. Hierarchia wyjątków 5.1.3. Deklarowanie wyjątków kontrolowanych 5.1.4. Przechwytywanie wyjątków 5.1.5. Wyrażenie try z określeniem zasobów 5.1.6. Klauzula finally 5.1.7. Ponowne wyrzucanie wyjątków i łączenie ich w łańcuchy 5.1.8. Nieprzechwycone wyjątki i ślad stosu wywołań 5.1.9. Metoda Objects.requireNonNull 5.2. Asercje 5.2.1. Użycie asercji 5.2.2. Włączanie i wyłączanie asercji 5.3. Rejestrowanie danych 5.3.1. Klasa Logger 5.3.2. Mechanizmy rejestrujące dane 5.3.3. Poziomy rejestrowania danych 5.3.4. Inne metody rejestrowania danych 5.3.5. Konfiguracja mechanizmów rejestrowania danych 5.3.6. Programy obsługujące rejestrowanie danych 5.3.7. Filtry i formaty 6. Programowanie uogólnione 6.1. Klasy uogólnione 6.2. Metody uogólnione 6.3. Ograniczenia typów 6.4. Zmienność typów i symbole wieloznaczne 6.4.1. Symbole wieloznaczne w typach podrzędnych 6.4.2. Symbole wieloznaczne typów nadrzędnych 6.4.3. Symbole wieloznaczne ze zmiennymi typami 6.4.4. Nieograniczone symbole wieloznaczne 6.4.5. Przechwytywanie symboli wieloznacznych 6.5. Uogólnienia w maszynie wirtualnej Javy 6.5.1. Wymazywanie typów 6.5.2. Wprowadzanie rzutowania 6.5.3. Metody pomostowe 6.6. Ograniczenia uogólnień 6.6.1. Brak typów prostych 6.6.2. W czasie działania kodu wszystkie typy są surowe 6.6.3. Nie możesz tworzyć instancji zmiennych opisujących typy 6.6.4. Nie możesz tworzyć tablic z parametryzowanym typem 6.6.5. Zmienne opisujące typ klasy nie są poprawne w kontekście statycznym 6.6.6. Metody nie mogą wywoływać konfliktów po wymazywaniu typów 6.6.7. Wyjątki i uogólnienia 6.7. Refleksje i uogólnienia 6.7.1. Klasa Class 6.7.2. Informacje o uogólnionych typach w maszynie wirtualnej 7. Kolekcje 7.1. Mechanizmy do zarządzania kolekcjami 7.2. Iteratory 7.3. Zestawy 7.4. Mapy 7.5. Inne kolekcje 7.5.1. Właściwości 7.5.2. Zestawy bitów 7.5.3. Zestawy wyliczeniowe i mapy 7.5.4. Stosy, kolejki zwykłe i dwukierunkowe oraz kolejki z priorytetami 7.5.5. Klasa WeakHashMap 7.6. Widoki 7.6.1. Małe kolekcje 7.6.2. Zakresy 7.6.3. Niemodyfikowalne widoki 8. Strumienie 8.1. Od iteratorów do operacji strumieniowych 8.2. Tworzenie strumienia 8.3. Metody filter, map i flatMap 8.4. Wycinanie podstrumieni i łączenie strumieni 8.5. Inne przekształcenia strumieni 8.6. Proste redukcje 8.7. Typ Optional 8.7.1. Jak korzystać z wartości Optional 8.7.2. Jak nie korzystać z wartości Optional 8.7.3. Tworzenie wartości Optional 8.7.4. Łączenie flatMap z funkcjami wartości Optional 8.7.5. Zamiana Optional w Stream 8.8. Kolekcje wyników 8.9. Tworzenie map 8.10. Grupowanie i partycjonowanie 8.11. Kolektory strumieniowe 8.12. Operacje redukcji 8.13. Strumienie typów prostych 8.14. Strumienie równoległe 9. Przetwarzanie danych wejściowych i wyjściowych 9.1. Strumienie wejściowe i wyjściowe, mechanizmy wczytujące i zapisujące 9.1.1. Pozyskiwanie strumieni 9.1.2. Wczytywanie bajtów 9.1.3. Zapisywanie bajtów 9.1.4. Kodowanie znaków 9.1.5. Wczytywanie danych tekstowych 9.1.6. Generowanie danych tekstowych 9.1.7. Wczytywanie i zapisywanie danych binarnych 9.1.8. Pliki o swobodnym dostępie 9.1.9. Pliki mapowane w pamięci 9.1.10. Blokowanie plików 9.2. Ścieżki, pliki i katalogi 9.2.1. Ścieżki 9.2.2. Tworzenie plików i katalogów 9.2.3. Kopiowanie, przenoszenie i usuwanie plików 9.2.4. Odwiedzanie katalogów 9.2.5. System plików ZIP 9.3. Połączenia HTTP 9.3.1. Klasy URLConnection i HttpURLConnection 9.3.2. API klienta HTTP 9.4. Wyrażenia regularne 9.4.1. Składnia wyrażeń regularnych 9.4.2. Odnajdywanie pojedynczego dopasowania 9.4.3. Odnajdywanie wszystkich dopasowań 9.4.4. Grupy 9.4.5. Dzielenie za pomocą znaczników 9.4.6. Zastępowanie dopasowań 9.4.7. Flagi 9.5. Serializacja 9.5.1. Interfejs Serializable 9.5.2. Chwilowe zmienne instancji 9.5.3. Metody readObject i writeObject 9.5.4. Metody readResolve i writeReplace 9.5.5. Wersjonowanie 10. Programowanie współbieżne 10.1. Zadania współbieżne 10.1.1. Uruchamianie zadań 10.1.2. Obiekty Future 10.2. Obliczenia asynchroniczne 10.2.1. Klasa CompletableFuture 10.2.2. Tworzenie obiektów typu CompletableFuture 10.2.3. Długie zadania obsługujące interfejs użytkownika 10.3. Bezpieczeństwo wątków 10.3.1. Widoczność 10.3.2. Wyścigi 10.3.3. Strategie bezpiecznego korzystania ze współbieżności 10.3.4. Klasy niemodyfikowalne 10.4. Algorytmy równoległe 10.4.1. Strumienie równoległe 10.4.2. Równoległe operacje na tablicach 10.5. Struktury danych bezpieczne dla wątków 10.5.1. Klasa ConcurrentHashMap 10.5.2. Kolejki blokujące 10.5.3. Inne struktury danych bezpieczne dla wątków 10.6. Atomowe liczniki i akumulatory 10.7. Blokady i warunki 10.7.1. Blokady 10.7.2. Słowo kluczowe synchronized 10.7.3. Oczekiwanie warunkowe 10.8. Wątki 10.8.1. Uruchamianie wątku 10.8.2. Przerywanie wątków 10.8.3. Zmienne lokalne w wątku 10.8.4. Dodatkowe właściwości wątku 10.9. Procesy 10.9.1. Tworzenie procesu 10.9.2. Uruchamianie procesu 10.9.3. Uchwyty procesów 11. Adnotacje 11.1. Używanie adnotacji 11.1.1. Elementy adnotacji 11.1.2. Wielokrotne i powtarzane adnotacje 11.1.3. Adnotacje deklaracji 11.1.4. Adnotacje wykorzystania typów 11.1.5. Jawne określanie odbiorców 11.2. Definiowanie adnotacji 11.3. Adnotacje standardowe 11.3.1. Adnotacje do kompilacji 11.3.2. Adnotacje do zarządzania zasobami 11.3.3. Metaadnotacje 11.4. Przetwarzanie adnotacji w kodzie 11.5. Przetwarzanie adnotacji w kodzie źródłowym 11.5.1. Przetwarzanie adnotacji 11.5.2. API modelu języka 11.5.3. Wykorzystanie adnotacji do generowania kodu źródłowego 12. API daty i czasu 12.1. Linia czasu 12.2. Daty lokalne 12.3. Modyfikatory daty 12.4. Czas lokalny 12.5. Czas strefowy 12.6. Formatowanie i przetwarzanie 12.7. Współpraca z przestarzałym kodem 13. Internacjonalizacja 13.1. Lokalizacje 13.1.1. Określanie lokalizacji 13.1.2. Domyślna lokalizacja 13.1.3. Nazwy wyświetlane 13.2. Formaty liczb 13.3. Waluty 13.4. Formatowanie czasu i daty 13.5. Porównywanie i normalizacja 13.6. Formatowanie komunikatów 13.7. Pakiety z zasobami 13.7.1. Organizacja pakietów z zasobami 13.7.2. Klasy z pakietami 13.8. Kodowanie znaków 13.9. Preferencje 14. Kompilacja i skryptowanie 14.1. API kompilatora 14.1.1. Wywołanie kompilatora 14.1.2. Uruchamianie zadania kompilacji 14.1.3. Wczytywanie plików źródłowych z pamięci 14.1.4. Zapisywanie skompilowanego kodu w pamięci 14.1.5. Przechwytywanie komunikatów diagnostycznych 14.2. API skryptów 14.2.1. Tworzenie silnika skryptowego 14.2.2. Powiązania 14.2.3. Przekierowanie wejścia i wyjścia 14.2.4. Wywoływanie funkcji i metod skryptowych 14.2.5. Kompilowanie skryptu 14.3. Silnik skryptowy Nashorn 14.3.1. Uruchamianie Nashorna z wiersza poleceń 14.3.2. Wywoływanie metod pobierających i ustawiających dane oraz metod przeładowanych 14.3.3. Tworzenie obiektów języka Java 14.3.4. Ciągi znaków w językach JavaScript i Java 14.3.5. Liczby 14.3.6. Praca z tablicami 14.3.7. Listy i mapy 14.3.8. Wyrażenia lambda 14.3.9. Rozszerzanie klas Java i implementowanie interfejsów Java 14.3.10. Wyjątki 14.4. Skrypty powłoki z silnikiem Nashorn 14.4.1. Wykonywanie poleceń powłoki 14.4.2. Uzupełnianie ciągów znaków 14.4.3. Wprowadzanie danych do skryptu 15. System modułów na platformie Java 15.1. Koncepcja modułu 15.2. Nazywanie modułów 15.3. Modularny program Witaj, świecie! 15.4. Dołączanie modułów 15.5. Eksportowanie pakietów 15.6. Moduły i dostęp przez refleksje 15.7. Modularne pliki JAR 15.8. Moduły automatyczne i moduł unnamed 15.9. Flagi wiersza poleceń dla migracji 15.10. Wymagania przechodnie i statyczne 15.11. Wybiórcze eksportowanie i otwieranie 15.12. Wczytywanie usługi 15.13. Narzędzia do pracy z modułami
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 120
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146104 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 337-344. Indeks.
Dla każdego, kto chce poznać praktyczną stronę wdrażania LeSS w procesach rozwijania oprogramowania oraz dla osób zarządzających dużymi, skomplikowanymi projektami.
LeSS znaczy "więcej" (1) LeSS (5) Struktura LeSS W drożenie (53) Skup się na wartości dla klienta (77) Zarządzanie (113) Mistrzowie Młyna (135) Produkt LeSS Produkt (155) Właściciel Produktu (171) Rejestr Produktu (197) Definicja Ukończenia (229) Sprint w LeSS Modyfikowanie Rejestru Produktu (247) Planowanie Sprintu (275) Koordynacja i integracja (285) Przegląd i Retrospekcja (313) Więcej za mniej Co dalej?
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 324 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144822 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Docker : up and running.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Na stronie tytułowej również informacje o miejscach wydania i wydawcy oryginału - O'Reilly.
Na książce także ISBN oryginału: 9781492036739.
Indeks.
Co obiecuje Docker 19 Korzyści płynące ze stosowania procesów proponowanych przez Dockera 21 Czym Docker nie jest 23 2. Docker i jego otoczenie 27 Upraszczanie procesów 27 Duże wsparcie i wykorzystanie 30 Architektura 31 Model klient-serwer 32 Porty sieciowe i gniazdka Unix 32 Rozbudowane narzędzia 33 Tekstowy klient Dockera 33 API Docker Engine 34 Sieć w kontenerze 35 Najlepsze zastosowania Dockera 36 Kontenery to nie maszyny wirtualne 37 Ograniczona izolacja 37 Kontenery są lekkie 38 Dążenie do niezmienności infrastruktury 39 Aplikacje bezstanowe 39 Przenoszenie informacji o stanie na zewnątrz 40 Schemat pracy z Dockerem 41 Wersjonowanie 41 Budowanie 42 Testowanie 43 Tworzenie pakietów 44 Wdrażanie 44 Ekosystem Dockera 45 3. Instalacja Dockera 49 Klient Dockera 50 Linux 50 macOS, Mac OS X 52 Microsoft Windows 10 52 Serwer Dockera 53 Linux korzystający z systemd 53 Serwery na maszynach wirtualnych 53 Testowanie 61 Ubuntu 62 Fedora 62 Alpine Linux 62 Poznajemy serwer Dockera 62 4. Praca z obrazami Dockera 65 Anatomia pliku Dockerfile 65 Budowanie obrazu 68 Usuwanie problemów z obrazami 71 Uruchamianie zbudowanego obrazu 73 Zmienne środowiska 74 Własne obrazy bazowe 75 Zapisywanie obrazów 76 Publiczne rejestry 76 Rejestry prywatne 77 Autoryzacja w rejestrze 77 Uruchamianie własnego rejestru 80 Zaawansowane techniki budowania obrazów 84 Utrzymywanie małych obrazów 84 Warstwy są addytywne 90 Optymalizowanie pamięci podręcznej 92 5. Praca z kontenerami Dockera 97 Czym jest kontener? 97 Historia kontenerów 98 Tworzenie kontenera 99 Podstawowa konfiguracja 100 Magazyny danych 103 Przydzielanie zasobów 105 Uruchamianie kontenera 113 Automatyczne restartowanie kontenera 114 Zatrzymywanie kontenera 115 Wymuszanie zakończenia pracy kontenera 116 Pauzowanie i wznawianie pracy kontenera 117 Czyszczenie kontenerów i obrazów 118 Kontenery Windows 120 6. Poznawanie Dockera 123 Wyświetlanie wersji Dockera 123 Informacje o serwerze 125 Pobieranie aktualizacji obrazów 126 Pobieranie informacji o kontenerze 127 Wykorzystanie powłoki 128 Zwracanie wyniku 129 Wnętrze działającego kontenera 130 docker exec 131 nsenter 132 docker volume 134 Logi 136 Polecenie docker logs 136 Zaawansowane mechanizmy obsługi logów 138 Inne opcje 140 Monitorowanie Dockera 141 Statystyki kontenerów 141 Sprawdzanie stanu kontenera 145 docker events 147 cAdvisor 149 Prometheus 152 Dalsze eksperymenty 155 7. Debugowanie kontenerów 157 Dane generowane przez proces 157 Przeglądanie procesów 161 Kontrolowanie procesów 162 Przeglądanie sieci 165 Historia obrazów 167 Przeglądanie kontenera 168 Przeglądanie systemu plików 169 8. Docker Compose 171 Konfigurowanie Docker Compose 172 Uruchamianie usług 178 Poznajemy RocketChat 180 Ćwiczenia z Docker Compose 187 9. Tworzenie kontenerów produkcyjnych 191 Wdrażanie produkcyjne 191 Rola Dockera w środowisku produkcyjnym 192 Kontrola zadań 193 Kontrola zasobów 194 Sieć 194 Konfiguracja 195 Tworzenie i dostarczanie pakietów 195 Zapisywanie logów 195 Monitorowanie 196 Planowanie 196 Odkrywanie usług 199 Podsumowanie środowisk produkcyjnych 200 Docker i DevOps 201 Szybki przegląd 201 Zewnętrzne zależności 204 10. Skalowanie Dockera 205 Centurion 206 Tryb Docker Swarm 211 Amazon ECS i Fargate 219 Podstawy AWS 220 Konfiguracja IAM 220 Przygotowanie AWS CLI 221 Instancje kontenerów 222 Zadania 223 Testowanie zadania 229 Zatrzymywanie zadania 230 Kubernetes 231 Czym jest Minikube? 232 Instalowanie Minikube 232 Uruchomienie Kubernetes 235 Panel kontrolny Kubernetes 236 Kontenery i pody Kubernetes 237 Uruchomienie 238 Wdrażanie rzeczywistego stosu 240 Definicja usługi 241 Definicja PersistentVolumeClaim 242 Definicja wdrożenia 243 Wdrażanie aplikacji 244 Skalowanie 246 API kubectl 247 11. Zagadnienia zaawansowane 251 Szczegółowo o kontenerach 251 cgroups 252 Przestrzenie nazw 255 Bezpieczeństwo 259 UID 0 260 Kontenery uprzywilejowane 263 seccomp 265 SELinux i AppArmor 269 Demon Dockera 270 Zaawansowana konfiguracja 272 Sieć 272 Magazyny danych 278 Architektura Dockera 281 Wymiana środowisk uruchomieniowych 285 gVisor 288 12. Projektowanie platformy dla kontenerów 291 The Twelve-Factor App 292 Repozytorium kodów 292 Zależności 292 Konfiguracja 294 Usługi pomocnicze 295 Budowanie, udostępnianie, uruchamianie 296 Procesy 296 Wykorzystanie portów 297 Współbieżność 297 Dyspozycyjność 298 Podobieństwo środowiska programistycznego i produkcyjnego 298 Logi 298 Procesy administracyjne 299 Podsumowanie Twelve-Factor 299 The Reactive Manifesto 300 Responsywność 300 Stabilność 300 Elastyczność 300 Obsługa komunikatów 300 Przepływ pracy w Dockerze 304 Minimalizowanie liczby artefaktów do wdrożenia 304 Optymalizacja przechowywania i przesyłania danych 305
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII S 40
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148498 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności