Dynamiczne pozycjonowanie statku
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(2)
Autor
Cichocki Maciej (transport morski)
(1)
Witkowska Anna (automatyka i robotyka)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Marynarze
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Dynamiczne pozycjonowanie statku
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(466)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Inżynieria i technika
(2)
Transport i logistyka
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Napędy statków dynamicznie pozycjonowanych : aspekty eksploatacyjne / Maciej Cichocki. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2018. - 346 stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 344-346.
Dla operatorów systemów dynamicznego pozycjonowania, przydatny w procesie szkolenia oficerów i mechaników wachtowych.
Dlaczego napęd spalinowo-elektryczny? Napęd bezpośredni (Direct Drive) Napęd hybrydowy (Hybrid Drive) Napęd spalinowo-elektryczny (Diesel Electric) o czym będzie mowa w niniejszym opracowaniu? Terminologia techniczna Założenia i zasada działania systemu dynamicznego pozycjonowania statku Ruch statku - stopnie swobody Dynamiczne pozycjonowanie Komponenty systemu DP Teoretyczne podstawy sterowania automatycznego systemu DP Statki dynamicznie pozycjonowane Krótka historia systemu dynamicznego pozycjonowania Statki DP - przykładowe etapy rozwoju pola naftowego Pozostałe statki DP Redundancja jednostek morskich Funkcjonalne założenia morskich jednostek dynamicznie pozycjonowanych Podstawowe zadania stawiane jednostkom DP Redundancja - podstawowe elementy niezawodności systemu DP Klasy DP jednostek morskich Klasy DP według IMo Klasa DP a redundancja Ciągła analiza konsekwencji trybów awaryjnych Tryby awaryjne i analiza wpływu na działanie systemu (Failure Mode and Effect Analysis, FMEA) Przykłady trybów wspólnej awarii zidentyfikowanych podczas badań FMEA Proces tworzenia dokumentu FMEA (zaawansowane Redundancja a systemy bezpieczeństwa . Dokument stwierdzający klasę DP statku (Flag State Verifi c ation and Acceptance Document, F SVAD) Silniki i generatory Silniki okrętowe stosowane w układach spalinowo-elektrycznych Uruchamianie silnika System wentylacyjny Eksploatacja silników Awaryjne Zatrzymywanie pracy silników Generatory okrętowe Podłączenie generatora do sieci energetycznej Współdzielenie obciążenia generatorów podłączonych do wspólnej sieci ochrona generatorów Zaawansowana ochrona generatorów (Advance d Gener at or Protection, AG P) (zaawansowane) System paliwowy Typowy system paliwowy statku DPz Najczęstsze problemy z paliwem Badania FMEA/FMECA systemu paliwowego statku Dystrybucja mocy Założenia struktury systemu energetycznego statku Typowe konfiguracje systemu energetycznego Przykłady zastosowań i systemów spalinowo-elektrycznych Połączony system spalinowy i spalinowo-elektryczny (hybrid system) System spalinowo-elektryczny (Diesel Electriclrub All Electric) Technologia niskich strat (Low Lose Concept, LLC) (zaawansowane) System energetyczny średnich i dużych statków DP Systemy dystrybucji mocy prądu stałego Konfiguracja rozdzielnic systemu dystrybucji mocy Wspólny system energetyczny (Common Power System, bustie closed) Niezależne podsystemy energetyczne (Split, Independent Power Systems, Bustie open) Ochrona systemu energetycznego statku (zaawansowane) Generator oraz zasilanie awaryjne Systemy bezprzerwoweso zasilania (Uniterraptible Power Supply) (zaawansowane) Sieć dystrybucji prądu stałego Pędniki okrętowe Moc pędnika a siła ciągu Śruby okrętowe ze zmienną nastawą skrzydeł (Variable Pitch Propeller VPP) Śruby okrętowe o stałym skoku (Fixed Pitch Propeller, FPP Pędniki kombinowane VPP i VRPM (zaawansowane) Rodzaje pędników okrętowych Stery strumieniowe/tunelowe (tunnel thrusters) Pędniki azymutalne Dobór pędników ogólne założenia instalacji i pracy pędników Przykładowe konfiguracje pędników Sterowanie pracą pędników Sterowanie pędnikami za pomocą manetek Sterownie pędnikami przez kontrolery DP (DPC) (zaawansowane) Tryby współpracy pędników (thruster allocation modes) Stany awaryjne układów sterowania pędnikami Sterowanie awaryjne (emergency steering) Napędy pędników (drives) Napędy oparte na technologii prądu stałego Napędy pędników o stałych obrotach Napędy pędników o zmiennych obrotach Systemy zarządzania mocą(Power Management Systems' PMs) Automatyczne startowanie i zatrzymywanie generatorów mocy w zależności od obciążenia systemu (load dependent start/stop) Odtworzenie systemu energetycznego po zaniku zasilania (blackout recovery) Autonomiczne, ponowne załączanie pędników (autonomous restart of trhrusters) Funkcja ograniczenia obciążenia (load shedding function Praktyczne aspekty działania funkcji ograniczenia mocy (zaawansowane) Funkcja kontroli załączania urządzen energochłonnych (heavy consumer start prevention) Funkcja ograniczeni a zażycia mocy przez odłączanie pracujących urządzeń (load shedding - preferential trips) Funkcja priorytetu utrzymania pozycji lub podtrzymania pracy innych urządzen (thrusters/drilling priority) Funkcja ograniczenia mocy i ochrony przed blekautem realizowana przez system DP Okresowe próby DP Badania według DNV GL Badania według American Bureau of Shipping, ABS Klient, czarter statku Testy działania i wydajności systemu (performance) Ochrona systemu (protection) Wykrywanie niepożądanych stanów (detection) Konfiguracja i statusy operacyjne systemu DP Tryb operacji niekrytycznych (Task apropriate Mode of operations,TAM Tryb operacji krytycznych Critical Activity Mode of Operation, CAMO) .Zalecenia konfiguracji i statusy dla planowanych prac (Activity Specific Operating Guidline, ASOG) Awarie zasilania na statkach DP. Analiza incydentów Roczne zestawienia incydentów na statkach DP według IMCA Wybrane przypadki awarii zasilania na statkach DP Całkowity blekaut na statku klasy DP3 _ zanieczyszczone paliwo Całkowity zanik zasilania w wyniku próby podłączenia niezsynchronizowanego generatora do sieci energetycznej Częściowy zanik zasilania (over speed/frequncy) Częściowy zanik zasilania Qlartial blackout) w wyniku braku kooperacji załogi maszynowej Klasy DP według wybranych towarzystw klasyfikacyjnych Klasy DP statków według Det Norske Veritas, DNV GL Klasy DP statków według American Bureue of Shipping, ABs Klasy DP statków według Lloyd's Register, LR Klasyfikacja według Norweskiej Administracji Morskiej Elektrotechnika w pigułce
Sygnatura czytelni BMW: VIII D 45 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 14640 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147101 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Politechnika Gdańska ; 183)
Bibliografia, netografia na stronach 150-159.
2. DYNAMICZNE POZYCJONOWANIE STATKU 2.1.Struktura systemu DP 2.1.1.Układ kierowania i nawigacji 2.1.2.Układ sterowania 2.2.Wymagania systemu DP 3.MODEL STATKU DYNAMICZNIE POZYCJONOWANEGO 3.1.Model symulacyjny statku 3.1.1.Kinematyka statku 3.1.2.Dynamika statku 3.1.3.Uwzględnienie zakłóceń środowiskowych 3.2.Modele uproszczone dynamiki statku 3.2.1.Liniowy model LF 3.2.2.Liniowy model WF 3.3.Układ napędowy 3.3.1.Układ generowania sił i momentu naporu 3.3.2.Ograniczenia pędników i sterów 3.4.Przykładowe modele statku 3.4.1.Model wymiarowy 3.4.2.Model bezwymiarowy 3.4.3.Układ generowania sił i momentu naporu - pierwsza konfiguracja 3.4.4.Układ generowania sił i momentu naporu - druga konfiguracja 4.METODY ALOKACJI SIŁ I MOMENTU DLA SYSTEMU DP 4.1.Sformułowanie zadania alokacji 4.1.1.Zadanie alokacji liniowej bez ograniczeń 4.1.2.Zadanie alokacji liniowej z ograniczeniami 4.1.3.Zadanie optymalizacji kwadratowej z ograniczeniami 4.1.4.Zadanie alokacji nieliniowej bez ograniczeń 4.1.5.Zadanie alokacji nieliniowej z ograniczeniami 4.2.Metody numeryczne alokacji 4.2.1.Metody macierzy pseudoodwrotnej 4.2.2.Uogólnione rozwiązania odwrotne 4.2.3.Kaskadowe uogólnione rozwiązania odwrotne 4.2.4.Metoda bezpośrednia 4.3.Metoda predykcyjna alokacji 4.4.Badania metod alokacji 5.DYNAMICZNE POZYCJONOWANIE STATKU PRZY NIEDOKŁADNEJ INFORMA- CJI O ZAKŁÓCENIACH ZEWNĘTRZNYCH 5.1.Struktura systemu 5.2.Regulator backstep 5.3.Adaptacyjny regulator backstep 5.4.Odporny regulator backstep 5.5.Ślizgowy regulator backstep z filtracją funkcji stabilizujących 5.6.Odporny regulator backstep z filtracją funkcji stabilizujących 5.7.Przykład dynamicznego pozycjonowania statku 5.7.1.Badania regulatora backstep 5.7.2.Badania regulatora adaptacyjnego backstep 5.7.3.Badania regulatora odpornego backstep 5.7.4.Badania regulatora ślizgowego backstep z filtracją 5.7.5.Badania regulatora odpornego backstep z filtracją 6.DYNAMICZNE POZYCJONOWANIE STATKU PRZY NIEDOKŁADNEJ INFORMACJI O PARAMETRACH BEZWŁADNOŚCI I WSPÓŁCZYNNIKACH HYDRODYNAMICZNYCH 6.1.Synteza regulatora DP 6.1.1.Model matematyczny 6.1.2.Wielowymiarowy regulator z adaptacją parametryczną 6.1.3.Odporna modyfikacja algorytmu 6.2.Badania symulacyjne 6.2.1.Struktura układu sterowania 6.2.2.Optymalizacja regulatora 6.2.3.Alokacja sił i momentu 6.2.4.Analiza wrażliwości układu 7.ZASTOSOWANIE SIECI RADIALNEJ DO DYNAMICZNEGO POZYCJONOWANIA PRZY NIEPEWNOŚCI STRUKTURALNEJ OBIEKTU 7.1.Budowa sieci radialnej 7.2.Wielowymiarowy regulator z adaptacją funkcjonalną 7.2.1.Synteza regulatora backstep z aproksymatorem neuronowym 7.2.2.Badania regulatora backstep z aproksymatorem neuronowym 7.3.Analiza wpływu zmian parametrów modelu na jakość sterowania 7.3.1.Opis metody 8.DYNAMICZNE POZYCJONOWANIE STATKU PRZY NIEDOKŁADNEJ INFORMACJI O PARAMETRACH MACIERZY EFEKTYWNOŚCI PĘDNIKÓW 8.1.Synteza regulatora z dynamiczną alokacją 8.1.1.Wielowymiarowy regulator z adaptacją parametryczną 8.1.2.Dynamiczna alokacja 8.2.Badania symulacyjne 8.2.1.Struktura układu sterowania 8.2.2.Porównanie algorytmów alokacji 8.2.3.Badania z częściową stratą sił naporu 8.2.4.Badania z całkowitą stratą sił naporu Zl. Stabilność układów nieautonomicznych
Sygnatura czytelni BMW: VIII H 230(183) (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149117 LE N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności