Mediacja (socjologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Biblioteka WEiZ
(1)
Autor
Gmurzyńska Ewa
(1)
Morek Rafał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Adwokaci
(1)
Mediatorzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Notariusze
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Radcy prawni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Sędziowie
(1)
Temat
Budownictwo
(2411)
Zarządzanie
(2036)
Matematyka
(1929)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
Mediacja (socjologia)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(931)
Automatyka
(916)
Język angielski
(871)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(740)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(589)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(566)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Produkcja
(517)
Materiałoznawstwo
(516)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(506)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Szkolnictwo wyższe
(466)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(455)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / redakcja naukowa Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - 3. wydanie rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 551 stron : ilustracje ; 24 cm.
Uzupełnieniem lektury jest film Kraken v. Kraken. Adres dostępu na 4 s. okładki, kod aktywacyjny w książce.
Dla wszystkich osób zainteresowanych mediacją i efektywnym rozwiązywaniem sporów, w tym zwłaszcza do: przedsiębiorców i menedżerów, sędziów, notariuszy, adwokatów, radców prawnych, aplikantów, studentów a także do mediatorów.
Pojęcie mediacji 1.5. Alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR) 1.6. Podstawowe modele rozwiązywania i rozstrzygania sporów 1.7. Mediacje a negocjacje 1.8. Mediacje a arbitraż 1.9. Mediacje a proces sądowy 1.10. Skłanianie stron do ugody przez sędziego lub arbitra 1.11. Specyfika mediacji Historyczna i międzynarodowa perspektywa mediacji 2.2. Mediacja w późnej starożytności - porozumienia z Egiptu z VI w. n.e. 2.3. Państwa o długiej tradycji mediacji: Chiny i Japonia 2.3.1. Historia mediacji w Chinach 2.3.2. Historia mediacji w Japonii 2.4. Historia mediacji w Europie 2.5. Historia współczesnej mediacji w Stanach Zjednoczonych 2.6. Współczesna mediacja w Europie Historia polubownego rozwiązywania sporów na ziemiach polskich. Polubowne rozwiązywanie sporów w dawnej Polsce 3.1.3. Mediatorzy i sędziowie polubowni 3.1.4. Postępowanie polubowne 3.2. Sądownictwo polubowne i mediacja na ziemiach polskich w XIX i XX w. 3.2.1. Tradycje staropolskiego sądownictwa polubownego w XIX w. 3.2.2. Nowe zasady i instytucje przełomu XIX i XX stulecia Konflikt 4.3.1. Zmiany konfliktu w czasie 4.3.2. Chronologia powstawania konfliktu według Deutscha i według Pondy'ego 4.6. Style radzenia sobie z konfliktem 4.7. Pozytywny wymiar konfliktu Konflikty w organizacjach - organizacje w konfliktach 5.1. Człowiek i organizacje 5.3. Organizacja - przestrzeń konfliktów 5.4. Organizacja jako strona konfliktów 5.5. Rozwiązywanie konfliktów organizacyjnych 5.6. Systemowe zarządzanie konfliktami organizacyjnymi Komunikacja interpersonalna 6.1. Komunikacja jako istota działań mediacyjnych 6.2. Najistotniejsze zagadnienia z zakresu komunikacji w mediacji 6.3. Podstawy konstruktywnego porozumiewania się 6.4. Nawiązanie dobrego kontaktu ze stronami Umiejętności komunikacyjne niezbędne mediatorowi Techniki aktywnego słuchania 6.5.2. Techniki budowania dobrej atmosfery 6.6. Kierowanie przebiegiem rozmowy 6.8. Rola ciszy 6.9. Komunikacja niewerbalna 6.9.1. Zachowania niewerbalne a dominacja 6.9.2. Spojrzenia i kontakt wzrokowy 6.9.3. Interpretacja reaktywności Negocjacje 7.2.1. Negocjacje transakcyjne i rozjemcze 7.2.2. Negocjacje dystrybucyjne i kooperacyjne 7.2.3. Style negocjacyjne 7.3. Przygotowanie do negocjacji 7.4. BATNA 7.6. Prawnik jako negocjator Zasady mediacji 8.2. Zasada dobrowolności 8.3. Bezstronność i neutralność mediatora 8.4. Poufność mediacji 9.2.1. Mediacja facylitatywna i mediacja ewaluatywna 9.2.2. Mediacja oparta na interesach stron i mediacja transformatywna 9.2.3. Mediacja narratywna (narrative mediation) 9.2.4. Mediacja humanistyczna (humanistic mediation) 9.2.5. Mediacje sądowe i mediacje umowne Przygotowanie do mediacji w pięciu krokach zebranie informacji na temat - określenie celu (celów) mediacji plan mediacji logistyka mediacji analiza przebiegu i wyniku mediacji Etapy mediacji Czynniki wpływające na przebieg mediacji 11.2.2. Otwarcie mediacji - spotkanie wspólne 11.2.5. Ustalanie kwestii do dyskusji. Ustalanie kolejności omawianych kwestii 11.2.6. Tworzenie propozycji ugodowych (opcji rozwiązania sporu) 11.2.7. Osiąganie porozumienia 11.2.8. Spisanie ugody Kwestie etyczne w mediacji 12.2. Bezstronność, neutralność, poufność - przykład Anny i Michała 12.3. Inne istotne zagadnienia etyczne 12.4. Wybrane kodeksy etyczne Kwestie kulturowe w mediacji 13.2. Komunikacja w kontaktach międzykulturowych 13.2.1. Styl komunikacji 13.2.2. Indywidualizm - kolektywizm 13.2.3. Dystans władzy 13.2.4. Niewerbalne aspekty komunikacji międzykulturowej 13.3. Konflikt międzykulturowy 13.4. Odmienne podejścia do rozwiązywania konfliktu Mapa kultury Mediator: role, umiejętności, osobowość 14.2. Role mediatora 14.2.1. Pomoc stronom we wzajemnej komunikacji 14.2.2. Czuwanie nad przebiegiem mediacji 14.2.3. Mediator jako nauczyciel 14.2.4. Pomaganie stronom w kreowaniu nowych wartości i ograniczanie postaw roszczeniowych 14.2.5. Uzmysłowienie stronom skutków niezawarcia ugody 14.2.6. Rola mediatora w zakończeniu sporu 14.3. Umiejętności potrzebne do prowadzenia mediacji 14.4. Osobowość mediatora Mediacja w sprawach cywilnych 15.1. Regulacje mediacji 15.2. Podstawowe założenia regulacji mediacji w sprawach cywilnych w prawie polskim 15.3. Umowa o mediację 15.4. Mediacje ze skierowania sądu 15.5. Mediator 15.6. Ugoda zawarta przed mediatorem 15.7. Wpływ mediacji na bieg terminów przedawnienia. Daty wszczęcia i zakończenia mediacji 15.8. Zasada poufności mediacji Mediacja w sporach konsumenckich 16.2. Specyficzne cechy mediacji w sporach konsumenckich i wymagania wobec mediatorów zaangażowanych w tę mediację 16.3. Rola i regulacja mediacji w ramach konsumenckiego ADR w Unii Europejskiej 16.3.2. Konsumenckie ADR w Europie 16.3.3. Regulacja konsumenckiego ADR na poziomie Unii Europejskiej 16.4. Mediacja konsumencka w Polsce przed przyjęciem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich 16.4.2. Mediacja konsumencka prowadzona przez inspektorów Inspekcji Handlowej 16.4.3. Inne podmioty zaangażowane w mediację konsumencką 16.4.4. Koszty mediacji 16.5. Zmiany przyjęte w celu implementacji dyrektywy unijnej o ADR w sporach konsumenckich i ich potencjalny wpływ na mediację konsumencką Mediacja w sprawach rodzinnych 17.1. Mediacja rodzinna jako szczególna postać mediacji cywilnej 17.2. Mediacja umowna i mediacja sądowa 17.2.1. Specyfika mediacji umownej w sprawach rodzinnych 17.2.2. Specyfika mediacji ze skierowania sądu w sprawach rodzinnych Pozycja i rola mediatora 17.4. Szczególne aspekty prowadzenia mediacji rodzinnej 17.4.1. Standardy prowadzenia mediacji rodzinnej 17.4.2. Dziecko w mediacji 17.4.3. Bezpośredni udział dziecka w mediacjach - ryzyko i korzyści 17.5. Porozumienie o sposobie wykonywania władzy rodzicielskiej 17.5.1. Porozumienie rodzicielskie a rozwój mediacji 17.5.2. Porozumienie rodzicielskie - treść i moc obowiązująca Mediacja w sprawach karnych 18.2. Mediacja w prawie europejskim 18.3. Podstawy prawne mediacji w polskim procesie karnym 18.4. Postanowienie o skierowaniu sprawy do postępowania mediacyjnego 18.5. Mediator Przebieg postępowania mediacyjnego 18.7. Wpływ mediacji na postępowanie karne 18.8. Kwalifikowanie sprawy do postępowania mediacyjnego Mediacja w sprawach nieletnich 19.2. Wprowadzenie mediacji w sprawach nieletnich w prawie polskim 19.4. Ocena mediacji w sprawach nieletnich i perspektywy jej rozwoju Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy 20.1. Mediacja jako jedna z metod ugodowego likwidowania indywidualnych sporów z zakresu prawa pracy 20.1.2. Pojęcie indywidualnego sporu z zakresu prawa pracy 20.1.3. Metody likwidowania indywidualnych sporów z zakresu prawa pracy 20.1.4. Mediacja w sporach z zakresu prawa pracy - podstawa prawna 20.1.5. Doniosłość zasady ugodowego rozwiązywania sporów w sprawach z zakresu prawa pracy 20.1.6. Zalety mediacji dla stron stosunku pracy 20.1.7. Bariery dla stosowania mediacji w sprawach z zakresu prawa pracy 20.2. Mediacja jako metoda rozwiązywania sporów zbiorowych 20.2.1. Pojęcie sporu zbiorowego - przedmiot, specyfika 20.2.2. Tryb rozwiązywania sporów zbiorowych - etapy 20.3. Misje dobrej woli Mediacja w konfliktach społecznych 21.2.1. Mapa konfliktu: kto z kim o czym będzie rozmawiał i co z tego wynika 21.2.2. Wiedza i pozycja ekspertów przy stole mediacyjnym, czyli kto wie najlepiej 21.2.3. Zasady (ground rules), czyli nie tylko, o czym mowa, ale i w jaki sposób 21.2.4. Organizacja pracy mediatora, czyli co dwie głowy, to nie jedna 21.3. Konflikt społeczny a konflikt trudno rozwiązywalny, czyli gdy wydaje się, że wszystko pójdzie gładko Mediacja w prawie administracyjnym 22.2. Mediacja w postępowaniu administracyjnym 22.2.1. Cele mediacji w postępowaniu administracyjnym 22.2.2. Przedmiot mediacji w postępowaniu administracyjnym 22.2.3. Inicjowanie mediacji administracyjnej 22.2.4. Kierowanie sprawy do mediacji 22.2.5. Prowadzący postępowanie mediacyjne 22.2.8. Dalszy bieg postępowania administracyjnego 22.3. Postępowanie mediacyjne przed sądami administracyjnymi w Polsce 22.3.1. Cele sądowoadministracyjnego postępowania mediacyjnego 22.3.2. Zakres spraw podlegających załatwieniu w postępowaniu mediacyjnym 22.3.3. Inicjowanie mediacji sądowoadministracyjnej 22.3.4. Prowadzący postępowanie mediacyjne 22.3.5. Przebieg mediacji 22.3.6. Ustalenia w toku postępowania mediacyjnego 22.3.7. Dalszy bieg postępowania sądowoadministracyjnego 22.4. Perspektywy mediacji w prawie administracyjnym Mediacje i inne "praktyki naprawcze" w środowisku szkolnym 23.2. Specyfika konfliktów w środowisku szkolnym 23.3. "Podejście naprawcze" do rozwiązywania konfliktów w szkole 23.4. Wdrażanie "praktyk naprawczych" w środowisku szkolnym 23.5. Praktyki naprawcze - czyli co konkretnie? Mediacja w sporach akademickich 24.2. Spory akademickie 24.3. Płaszczyzny konfliktów na uczelniach 24.4. Spory, do jakich dochodzi na uczelniach 24.5. Sposoby rozwiązywania sporów akademickich na polskich uczelniach 24.6. Rozwiązywanie sporów akademickich za pomocą alternatywnych metod 24.9. Instytucja ombudsmana (rzecznika akademickiego) w Polsce Mediacja a prawnicy 25.2. Badania psychologiczne dotyczące osobowości prawników 25.3. Prawo w mediacji 25.4. Rola prawników w mediacji 25.4.1. Prawnicy jako pełnomocnicy stron w mediacji 25.4.2. Informowanie klientów o mediacji 25.4.3. Identyfikacja celów mediacji 25.4.4. Obiektywna ocena sprawy przed podjęciem decyzji o mediacji 25.4.5. Czas przystąpienia do mediacji 25.4.6. Wybór mediatora 25.4.7. Pomoc prawnika w przygotowaniu dokumentacji dla mediatora 25.4.8. Zapewnienie udziału właściwych osób 25.4.9. Przygotowanie planu mediacji 25.4.10. Przygotowanie klienta do mediacji 25.5. Zmiana podejścia do wykonywania zawodów prawniczych Przyszłość alternatywnych metod rozwiązywania konfliktów: Online Dispute Resolution 26.2.1. SquareTrade 26.2.2. Smartsettle 26.2.3. Zautomatyzowane systemy ODR 26.3. Zalety ODR 26.3.1. Wygoda użytkowania 26.3.2. Asynchroniczna komunikacja 26.3.3. Niski koszt 26.3.4. Rozwiązanie problemu różnych systemów prawnych stron 26.4. Wyzwania ODR 26.4.1. Komunikacja pisemna 26.4.3. Finansowanie 26.4.4. Ochrona prywatności i poufności 26.4.5. Kompetencje mediatorów 26.4.6. Kierunki rozwoju ODR Omówienie filmu Kraken v. Kraken 27.2. Co to jest mediacja i czemu służy przygotowanie do mediacji? 27.3. Jaka jest rola mediatora na poszczególnych etapach mediacji? 27.3.1. Jaką funkcję w mediacji spełnia ustalenie przebiegu mediacji? 27.3.2. Czemu służy ustalenie spraw porządkowych w mediacji? 27.3.3. Monolog czy dialog mediatora? 27.5. Czemu służy ustalenie kwestii? 27.6. W jaki sposób w mediacji realizowana jest zasada dobrowolności? 27.7. Jak w mediacji realizowana jest zasada bezstronności? 27.8. W jaki sposób mediator czuwa efektywnie nad przebiegiem mediacji? 27.9. W jaki sposób mediator ukierunkowuje uczestników mediacji na wypracowanie satysfakcjonującego ich rozwiązania? 27.10. Po jakie narzędzia sięga mediator? 27.10.1. Do czego i kiedy mediator wykorzystuje podsumowania? 27.10.2. Jaki cel spełnia dowartościowanie w mediacji? 27.10.3. W jaki sposób mediator wykorzystuje pytania otwarte? 27.10.4. Jak i kiedy mediator parafrazuje? Jakie narzędzia służą mediatorowi do zbadania możliwości zawarcia ugody i jej realnego wykonania? 27.12. Po jakie narzędzia mediator sięga w celu zmotywowania uczestników do kontynuowania negocjacji? 27.13. Jakie znaczenie w mediacji ma język stosowany przez mediatora? 27.14. W jaki sposób mediator radzi sobie z emocjami? 27.15. Czemu służą spotkania na osobności (spotkania indywidualne)? 27.16. Jaką rolę w mediacji odgrywają prawnicy i strony
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 89
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6221 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności