Programowanie funkcyjne (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Davis Stephen R. (1956- )
(1)
Kubiak Mirosław J
(1)
Sternik Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Programiści
(2)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Programowanie funkcyjne (informatyka)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1158)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(709)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(621)
Naprężenia i odkształcenia
(615)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(585)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(504)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(492)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
C++ dla bystrzaków / Stephen R. Davis ; przekład: Michał Sternik. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 460 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Dla Bystrzaków)
(Septem)
Tytuł oryginału: C++ for dummies.
Wydanie 7. odnosi się do oryginału.
Na okładce: W prostocie tkwi siła. Wprowadzenie do języka C++; programowanie funkcjonalne; używanie klas nadrzędnych i dziedziczenia.
Indeks.
CZĘŚĆ I: PODSTAWY PROGRAMOWANIA W C++ 25 Rozdział 1: Pierwszy program w C++ 27 Pojęcia dotyczące języka C++ 28 Instalacja Code::Blocks 29 Windows 29 Ubuntu Linux 32 Macintosh 34 Tworzenie pierwszego programu w C++ 37 Tworzenie projektu 38 Wprowadzanie kodu w języku C++ 39 Korzystanie ze ściągawki 41 Budowanie programu 42 Uruchamianie programu 43 Przeglądanie programu z komentarzami 44 Analiza struktury programów w C++ 45 Opatrywanie kodu źródłowego komentarzami 45 Tworzenie programów z instrukcji C++ 46 Deklaracja zmiennych 47 Generowanie wyjścia programu 48 Obliczanie wyrażeń 48 Przechowywanie wyników wyrażenia 48 Pozostała część programu Conversion 49 Rozdział 2: Stałe deklarowanie zmiennych 51 Deklaracja zmiennych 52 Deklarowanie różnych typów zmiennych 52 Przegląd ograniczeń liczb całkowitych w C++ 53 Rozwiązywanie problemu zaokrągleń 54 Ograniczenia liczb zmiennoprzecinkowych 55 Deklarowanie typów zmiennych 57 Typy stałych 58 Zakres typów liczbowych 59 Znaki specjalne 60 Szerokie ładunki na autostradzie typu Char 61 Czy te obliczenia są logiczne? 62 Wyrażenia mieszane 63 Deklaracje automatyczne 64 Rozdział 3: Operacje matematyczne 67 Wykonywanie prostych obliczeń binarnych 68 Dekomponowanie wyrażeń 69 Określanie kolejności operacji 69 Wykonywanie operacji jednoargumentowych 70 Korzystanie z operatorów przypisania 72 Rozdział 4: Operacje logiczne 75 Po co wykonujemy operacje logiczne? 76 Korzystanie z prostych operatorów logicznych 76 Przechowywanie wartości logicznych 77 Używanie logicznych zmiennych typu int 79 Zawiłości wykonywania operacji logicznych na zmiennych zmiennoprzecinkowych 79 Wyrażanie liczb binarnych 81 System liczb dziesiętnych 81 Inne systemy liczbowe 82 System liczb binarnych 82 Wykonywanie bitowych operacji logicznych 84 Operatory jednobitowe 84 Używanie operatorów bitowych 86 Prosty test 86 Rozdział 5: Sterowanie przepływem programu 89 Sterowanie przepływem programu za pomocą instrukcji rozgałęzienia 90 Wykonywanie pętli 92 Wykonywanie pętli, gdy warunek jest prawdziwy 92 Wykorzystanie autoinkrementacji i autodekrementacji 94 Pętle for 95 Unikanie budzącej strach pętli nieskończonej 98 Pętla for zależna od zakresu 98 Instrukcje zarządzania pętlami 99 Zagnieżdżanie instrukcji sterujących 102 Przełączanie na inny temat? 104 CZĘŚĆ II: PROGRAMOWANIE W C++ Z WYKORZYSTANIEM FUNKCJI 107 Rozdział 6: Tworzenie funkcji 109 Pisanie i używanie funkcji 110 Definiowanie funkcji 112 Definiowanie funkcji sumujSekwencje() 112 Wywoływanie funkcji sumujSekwencje() 113 Dziel i rządź 113 Funkcje w szczegółach 113 Funkcje proste 114 Funkcje z argumentami 115 Przeciążanie funkcji 117 Definiowanie prototypów funkcji 119 Argumenty domyślne 120 Przekazywanie przez wartość i przekazywanie przez referencję 122 Typy przechowywania zmiennych 123 Rozdział 7: Przechowywanie sekwencji w tablicach 125 Szeregowanie argumentów w tablicach 126 Korzystanie z tablic 127 Inicjowanie tablic 130 Sięganie poza zakres tablicy 131 Pętle bazujące na zakresach 131 Definiowanie i używanie tablic w tablicach 132 Korzystanie z tablic znaków 133 Tworzenie tablicy znaków 133 Tworzenie ciągu znaków 134 Manipulowanie ciągami znaków 136 Niektóre funkcje biblioteki standardowej 138 Miejsce dla ciągów złożonych z szerokich znaków 139 Rozdział 8: Wskaźniki w C++ 141 Rozmiar zmiennej 141 Czym jest adres? 143 Operatory adresu 143 Używanie wskaźników 145 Używanie różnych typów wskaźników 146 Przekazywanie wskaźników do funkcji 147 Przekazywanie przez wartość 147 Przekazywanie wartości wskaźnikowych 148 Przekazywanie przez referencję 148 Zmienne stałe 149 Korzystanie ze sterty 151 Ograniczony zasięg 151 Analiza problemu zakresu ważności 152 Użycie sterty 153 Rozdział 9: Drugie spojrzenie na wskaźniki w C++ 155 Definiowanie operacji na wskaźnikach 155 Użycie wskaźników w tablicach 156 Użycie operatorów do adresu tablicy 158 Operacje wskaźnikowe na ciągach znaków 159 Uzasadnienie użycia wskaźników 161 Stosowanie operatorów do wskaźników innych typów niż char 161 Porównanie wskaźnika z tablicą 162 Wskaźnik null 164 Deklaracja i użycie tablic wskaźników 165 Wykorzystanie tablic ciągów znaków 166 Dostęp do argumentów funkcji main() 168 Rozdział 10: Preprocesor C++ 173 Co to jest preprocesor? 173 Dołączanie plików 174 #Definiowanie 177 A może by tak nie definiować? 180 Wyliczeniowy typ danych 181 Dołączanie warunkowe z użyciem instrukcji #if 183 Obiekty zdefiniowane wewnętrznie 184 Typedef 186 CZĘŚĆ III: WPROWADZENIE DO KLAS 187 Rozdział 11: Programowanie obiektowe 189 Abstrakcyjne kuchenki mikrofalowe 189 Przygotowanie funkcjonalnego nachos 190 Przygotowywanie nachos w sposób obiektowy 191 Klasyfikacja kuchenki mikrofalowej 191 Po co klasyfikujemy przedmioty? 192 Rozdział 12: Klasy w C++ 195 Wprowadzenie do klas 195 Kształt klasy 196 Dostęp do elementów klasy 197 Aktywacja obiektów 197 Symulowanie rzeczywistych obiektów 198 Po co zawracać sobie głowę funkcjami składowymi? 198 Dodawanie funkcji składowej 199 Wywoływanie funkcji składowych 200 Dostęp do pól z funkcji składowej 202 Ustalanie zakresu 203 Definiowanie funkcji składowych w klasie 204 Umieszczanie funkcji składowych poza klasą 206 Przeciążanie funkcji składowych 208 Rozdział 13: Wskazywanie na obiekty 211 Deklarowanie tablic obiektów 211 Deklarowanie wskaźników do obiektów 212 Dereferencja wskaźnika obiektu 213 Wskazywanie w kierunku strzałek 214 Przekazywanie obiektów do funkcji 214 Wywoływanie funkcji z wartością obiektu 215 Wywoływanie funkcji ze wskaźnikiem na obiekt 216 Wywoływanie funkcji za pomocą operatora referencji 217 Po co przejmować się wskaźnikami i referencjami? 218 Zwracanie do sterty 219 Alokowanie obiektów ze sterty 220 Kiedy kompilator alokuje za Ciebie pamięć? 220 Listy 221 Wykonywanie innych operacji na listach 222 Wykorzystanie list w programie DaneListyJed 223 Promyk nadziei: lista kontenerów w bibliotece C++ 226 Rozdział 14: Chronione elementy składowe klasy 227 Ochrona składowych 227 Dlaczego potrzebujesz składowych chronionych? 228 Jak działają składowe chronione? 228 Po co chronić składowe klasy? 230 Ochrona wewnętrznego stanu klasy 230 Używanie klasy z ograniczonym interfejsem 231 Dostęp do elementów chronionych z zewnątrz 231 Rozdział 15: "Po co mnie tworzysz, skoro za chwilę chcesz mnie zniszczyć?" 235 Tworzenie obiektów 236 Korzystanie z konstruktorów 237 Konstruowanie pojedynczego obiektu 237 Konstruowanie wielu obiektów 238 Konstruowanie dupleksu 239 Dekonstrukcja obiektu 241 Do czego służy destruktor? 241 Praca z destruktorami 242 Rozdział 16: Argumenty przekazywane przez konstruktor 247 Wyposażenie konstruktorów w argumenty 248 Korzystanie z konstruktora 248 Przeciążanie konstruktora 250 Automatyczne konstruktory domyślne 253 Konstruowanie składowych klasy 255 Konstruowanie składowej typu złożonego 255 Konstruowanie składowej, która jest stałą 261 Rekonstrukcja kolejności konstruowania 261 Kolejność konstrukcji obiektów lokalnych 262 Obiekty statyczne są konstruowane tylko raz 262 Wszystkie obiekty globalne są konstruowane przed funkcją main() 263 Obiekty globalne są konstruowane bez określonej kolejności 264 Składowe są konstruowane w kolejności, w jakiej zostały zadeklarowane 265 Destruktory niszczą obiekty w kolejności odwrotnej do kolejności ich tworzenia 265 Konstruowanie tablic 265 Konstruktory jako forma konwersji 266 Rozdział 17: Konstruktory kopiujący i przenoszący 269 Kopiowanie obiektu 269 Do czego służy konstruktor kopiujący? 270 Korzystanie z konstruktora kopiującego 270 Automatyczny konstruktor kopiujący 272 Kopiowanie głębokie i kopiowanie płytkie 273 Obiekty tymczasowe 277 Trwałe unikanie obiektów tymczasowych 279 Konstruktor przenoszący 280 Rozdział 18: Składowe statyczne: czy zmiękczacz tkanin może pomóc? 283 Definiowanie składowej statycznej 284 Do czego służą składowe statyczne? 284 Używanie składowych statycznych 284 Odwoływanie się do składowych statycznych 285 Przypadki użycia składowych statycznych 287 Deklarowanie statycznych funkcji składowych 287 O czym to w ogóle jest? 290 CZĘŚĆ IV: DZIEDZICZENIE 293 Rozdział 19: Dziedziczenie 295 Czy potrzebuję dziedziczenia? 297 Jak dziedziczy klasa? 297 Używanie podklasy 299 Konstruowanie podklasy 299 Niszczenie podklasy 301 Dziedziczenie konstruktorów 301 Relacja MA 302 Rozdział 20: Wirtualne funkcje składowe. Czy są realne? 303 Do czego jest potrzebny polimorfizm? 306 Jak działa polimorfizm? 307 Kiedy funkcja nie jest wirtualna? 308 Wirtualne rozważania 310 Rozdział 21: Faktoryzacja klas 313 Faktoryzacja 314 Implementacja klas abstrakcyjnych 318 Opisywanie koncepcji klasy abstrakcyjnej 318 Tworzenie klasy konkretnej z klasy abstrakcyjnej 320 Przekazywanie klas abstrakcyjnych 320 CZĘŚĆ V: BEZPIECZEŃSTWO 323 Rozdział 22: Czy zaakceptujesz nowy operator przypisania? 325 Porównanie operatorów z funkcjami 326 Wstawianie nowego operatora 327 Tworzenie płytkich kopii to poważny problem 327 Przeciążanie operatora przypisania 329 Przeciążenie operatora indeksu 333 Konstruktor i operator przenoszący 334 Rozdział 23: Strumienie wejścia-wyjścia 337 Jak działa strumień wejścia-wyjścia? 338 Domyślne obiekty strumienia 338 Strumienie wejścia-wyjścia 340 Tryby otwierania 341 Hej, pliku, w jakim jesteś stanie? 342 Czy możesz mi pokazać przykład? 343 Inne metody klas obsługi strumieni 346 Bezpośrednie czytanie i zapisywanie strumieni 348 Zarządzanie formatem 350 O co chodzi z endl? 351 Umieszczanie wskaźnika w pliku 352 Korzystanie z podklas klasy stringstream 353 Manipulowanie manipulatorami 356 Rozdział 24: Obsługa błędów - wyjątki 359 Uzasadnienie dla nowego mechanizmu obsługi błędów 361 Działanie mechanizmu wyjątków 362 Czym można rzucać? 365 Uwaga, przechodzę! 367 Rozdział 25: Dziedziczenie wielokrotne 369 Mechanizm dziedziczenia wielokrotnego 370 Jak sobie poradzić z niejasnościami dotyczącymi dziedziczenia? 371 Dziedziczenie wirtualne 372 Konstruowanie obiektów dziedziczenia wielokrotnego 378 Wyrażanie sprzecznych opinii 379 Rozdział 26: Szablony w C++ 381 Uogólnianie funkcji do szablonu 382 Szablony klas 384 Wskazówki dotyczące korzystania z szablonów 387 Instancje szablonów zewnętrznych 388 Implementowanie listy inicjalizacyjnej 388 Rozdział 27: Standaryzacja w bibliotece STL 391 Kontener typu string 392 Iterowanie po listach 397 Przeglądanie listy 398 Operacje na całej liście 400 Czy możesz mi pokazać przykład? 400 Rozdział 28: Pisanie bezpiecznego kodu 403 Motywy działania hakerów 404 Na czym polega wstrzyknięcie kodu? 406 Przykładowe wstrzyknięcie SQL 406 Unikanie wstrzykiwania kodu 408 Przepełnianie bufora dla zabawy i zysku 409 Czy mogę zobaczyć przykład? 410 Hakerskie wykorzystanie przepełnienia bufora 412 Unikanie przepełnienia bufora - pierwsza próba 416 Unikanie przepełnienia bufora - druga próba 418 Kolejna zaleta klasy string 420 Dlaczego nie zawsze należy używać klasy string? 422 CZĘŚĆ VI: DEKALOGI 425 Rozdział 29: Dziesięć sposobów na zapobieganie błędom 427 Włączaj wszystkie ostrzeżenia i komunikaty o błędach 427 Koduj w jasnym i spójnym stylu 428 Ograniczaj widoczność 429 Dodawaj komentarze do kodu w trakcie pisania 430 Wykonuj krok po kroku każdą ścieżkę przynajmniej raz 431 Unikaj przeciążania operatorów 431 Zarządzaj stertą systematycznie 431 Używaj wyjątków do obsługi błędów 432 Deklaruj wirtualne destruktory 432 Unikaj dziedziczenia wielokrotnego 434 Rozdział 30: Dziesięć sposobów na ochronę programów przed hakerami 435 Nie zakładaj niczego w odniesieniu do danych wprowadzanych przez użytkowników 436 Obsługuj awarie z wdziękiem 437 Zapisuj logi programu 438 Postępuj zgodnie z dobrymi zasadami wytwarzania oprogramowania 439 Wdrożenie kontroli wersji 440 Bezpiecznie uwierzytelniaj użytkowników 441 Zarządzaj zdalnymi sesjami 444 Zaciemniaj swój kod 445 Podpisz swój kod za pomocą certyfikatu cyfrowego 448 Użyj bezpiecznego szyfrowania wszędzie tam, gdzie jest to konieczne 449
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 192
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149926 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Java : zadania z programowania : przykładowe funkcyjne rozwiązania / Mirosław J. Kubiak. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 182, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronie [183].
Programowanie funkcyjne Co to jest paradygmat programowania? Co to jest programowanie funkcyjne? Rozszerzona pętla for i kolekcje Rozszerzona pętla for Kolekcje Wybrane rodzaje kolekcji Lista Zbiór Mapa Klasy Vector i Stack Funkcje w Javie Czyste funkcje Funkcje wyższego rzędu Strumienie Rekurencja i rekurencja ogonowa Rekurencja Rekurencja ogonowa Wyrażenia lambda i interfejsy funkcyjne Wyrażenie lambda Interfejs funkcyjny. Strumienie w Javie Przykład porównujący oba paradygmaty: imperatywny i funkcyjny Operacje na strumieniu Proste strumienie Strumienie numeryczne Wykonywanie operacji na strumieniu Metody range() i rangeClosed() Metoda sum() Metoda reduce() Metody split() i count() Rekurencja i rekurencja ogonowa z użyciem strumienia Firma Strumienie równoległe w Javie Strumienie sekwencyjne vs. równoległe Strumienie równoległe Pakiet java.util.function Function Consumer Supplier Predicate Wielowątkowość i równoległość w Javie Współbieżność i równoległość Pule wątków Synchronizacja wątków raz jeszcze Użycie blokad Współdziałanie między wątkami Programowanie równoległe Tworzenie nowego projektu Uruchomienie naszego programu Wzorzec kodu programu dla programowania obiektowego Darmowe zasoby Internetu
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 166
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153023 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności