158660
No cover
Book
In basket
(PNiP)
Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO: ICD-10,ICIDH,ICF . System diagnozy Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 Pojęcie zdrowia i choroby Diagnoza i terapia - istota związku pedagogiki specjalnej i medycyny Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność Współpraca specjalistów i instytucji a specjalne potrzeby edukacyjne uczniów Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością - dorośli Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia „niepełnosprawność O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności Niepełnosprawność wzroku Podstawowe pojęcia Klasyfikacje uszkodzeń wzroku Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne Uszkodzenia słuchu Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej Niepełnosprawność intelektualna Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną według Małgorzaty Kościelskiej Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania Przestępczość nieletnich Przemoc w rodzinie Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne wczesnego wspomagania rozwoju Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 458 ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej Uczeń zdolny-uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 500 Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym Uczeń zdolny - uczeń uzdolniony - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem Kształcenie specjalne Kształcenie integracyjne Kształcenie włączające Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznego a niepełnosprawność Dorosłość i starość z niepełnosprawnością -zagadnienia andragogiki gerontologii specjalnej Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy - uwarunkowania, rzeczywistość, szanse Subiektywne poczucie jakości życia Starość osób z niepełnosprawnością - wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 77
Sygnatura czytelni BWF: X H 254
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 148428 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 148427 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Copies are only available in the library: sygn. F 8409 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach [651]-696. Indeksy.
Target audience note
Dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki, pokrewnych dyscyplin oraz dla profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności