158660
Brak okładki
Książka
W koszyku
(PNiP)
Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej Pedagogika specjalna a medycyna - wybrane problemy Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO: ICD-10,ICIDH,ICF . System diagnozy Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 Pojęcie zdrowia i choroby Diagnoza i terapia - istota związku pedagogiki specjalnej i medycyny Pedagogika specjalna a psychologia - wybrane problemy Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność Współpraca specjalistów i instytucji a specjalne potrzeby edukacyjne uczniów Pedagogika specjalna a prawo - wybrane problemy Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości Pedagogika specjalna a socjologia - wybrane problemy Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością - dorośli Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje - wokół pojęcia „niepełnosprawność O podmiocie pedagogiki specjalnej - klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności Niepełnosprawność wzroku Podstawowe pojęcia Klasyfikacje uszkodzeń wzroku Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne Uszkodzenia słuchu Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej Niepełnosprawność intelektualna Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną według Małgorzaty Kościelskiej Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznego i zaburzeń zachowania Przestępczość nieletnich Przemoc w rodzinie Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Specjalne potrzeby edukacyjne - między pedagogiką a pedagogiką specjalną Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne wczesnego wspomagania rozwoju Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 458 ASD - autustyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej Uczeń zdolny-uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 500 Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym Uczeń zdolny - uczeń uzdolniony - uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji - między segregacją a włączaniem Kształcenie specjalne Kształcenie integracyjne Kształcenie włączające Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznego a niepełnosprawność Dorosłość i starość z niepełnosprawnością -zagadnienia andragogiki gerontologii specjalnej Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy - uwarunkowania, rzeczywistość, szanse Subiektywne poczucie jakości życia Starość osób z niepełnosprawnością - wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością Komunikacja zapośredniczona - możliwości i zagrożenia Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność - agresja elektroniczna
Sygnatura czytelni BMW: VI Ź 77
Sygnatura czytelni BWF: X H 254
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148428 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148427 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8409 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach [651]-696. Indeksy.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki, pokrewnych dyscyplin oraz dla profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności