158664
Book
In basket
Przegląd koncepcji teoretycznych przedsiębiorstwa międzynarodowego z perspektywy historycznej 1.1.Istota przedsiębiorstwa międzynarodowego 1.2.Tradycyjne teorie i koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego 1.3.Współczesne teorie i koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego w ujęciu C. Pitelisa i R. Sugdena22 1.4.Niszowe teorie i koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego 1.5.Współczesne teorie i koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego w ujęciu G. Ietto-Gillies 1.6.Współczesne teorie i koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego w ujęciu M. Forsgrena 1.7.Współczesne teorie i koncepcje przedsiębiorstwa międzynarodowego w ujęciu M. Cassona Sprawność innowacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej 2.1.Pojęcie i typy innowacji 2.2.Innowacja jako proces 2.3.Komplementarność innowacji 2.4.Motywy podejmowania innowacji 2.5.Pojęcie i mierniki sprawności innowacyjnej przedsiębiorstwa 2.6.Wewnętrzne determinanty innowacyjności przedsiębiorstw 2.7.Zewnętrzne determinanty innowacyjności przedsiębiorstw 2.8.Otwarte innowacje - połączenie zasobów wewnętrznych przedsiębiorstwa z zewnętrznymi źródłami wiedzy Relacje międzyorganizacyjne - specyfika w sieci przedsiębiorstwa międzynarodowego 3.1.Więzi międzyorganizacyjne - wybrane koncepcje teoretyczne 3.2.Koncepcja zakorzenienia społecznego organizacji 3.2.1.Założenia koncepcji zakorzenienia społecznego wg M.S. Granovettera 3.2.2.Wybrane aspekty analizy zakorzenienia przedsiębiorstwa - perspektywa zarządzania strategicznego 3.3.Specyfika relacji w sieci przedsiębiorstwa międzynarodowego 3.3.1.Filie zagraniczne w strukturze sieciowej przedsiębiorstwa międzynarodowego 3.3.2.Zakorzenienie w sieci przedsiębiorstwa międzynarodowego 3.3.2.1.Wewnętrzne zakorzenienie a sprawność innowacyjna filii zagranicznych 3.3.2.2.Zewnętrzne zakorzenienie a sprawność innowacyjna filii zagranicznych 3.3.2.3.Podwójne zakorzenienie filii zagranicznej - w poszukiwaniu równowagi 3.4.Jakość relacji centrala - filie zagraniczne w przedsiębiorstwie międzynarodowym 3.4.1.Koncepcja jakości relacji 3.4.2.Determinanty jakości relacji w sieci przedsiębiorstwa międzynarodowego 3.5.Pozycja filii w strukturze sieciowej przedsiębiorstwa międzynarodowego 3.5.1.Władza 3.5.2.Czynniki wspierające siłę filii 3.5.3.System odpornościowy korporacji 3.5.4.Autonomia a kontrola Strategie innowacji i internacjonalizacja B+R w przedsiębiorstwach międzynarodowych 4.1.Istota i rodzaje strategii innowacji 4.2.Internacjonalizacja B+R w przedsiębiorstwach międzynarodowych 4.2.1.Motywy i modele internacjonalizacji B+R w PM z gospodarek wysokorozwiniętych 4.2.2.Gospodarki wschodzące w procesach innowacyjnych i internacjonalizacji B+R Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w Polsce 5.1.Motywy i miejsca lokowania ZIB w Polsce 5.1.1.Uwagi konceptualne 5.1.2.Wyniki wcześniejszych badań nad motywami i lokalizacją ZIB w Polsce 5.2.Zagraniczne inwestycje bezpośrednie w Polsce - wybrane dane statystyczne 5.2.1.Liczba, wielkość i orientacja branżowa inwestorów zagranicznych 5.2.2.Lokalizacja, wartość i pochodzenie kapitału filii zagranicznych działających w Polsce 5.2.3.Liczba pracowników oraz wyniki finansowe i nakłady inwestycyjne podmiotów zagranicznych podejmujących ZIB w Polsce 5.2.4.Działalność eksportowa i importowa filii zagranicznych działających w Polsce 5.2.5.Profil firm z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce 5.3.Sprawność innowacyjna filii zagranicznych ulokowanych w Polsce i innych krajach członkowskich UE z regionu Europy Środkowo-Wschodniej - wyniki wcześniejszych badań Badanie sprawności innowacyjnej zagranicznych filii utworzonych w Polsce i ich pozycji w sieci przedsiębiorstw międzynarodowych 6.1.Cele badania i hipotezy badawcze 6.2.Model badawczy 6.3.Konceptualizacja i operacjonalizacja zmiennych wykorzystanych w modelu badawczym 6.4.Metody pozyskiwania danych 6.5.Charakterystyka próby badawczej w badaniu ilościowym 6.6.Autonomia decyzyjna filii określona przez spółki-matki 6.7.Pozycja filii zagranicznej w wewnętrznej sieci przedsiębiorstwa międzynarodowego 6.8.Sprawność innowacyjna filii zagranicznych 6.9.Relacje filii z centralą PM, centralami regionalnymi oraz spółkami siostrzanymi 6.9.1. Znaczenie podmiotów wewnętrznych (w sieci PM) dla sprawności innowacyjnej badanych filii 6.9.2. Intensywność relacji, przepływy wiedzy i wspólne projekty innowacyjne w wewnętrznej sieci PM 6.10.Relacje filii z partnerami niezależnymi (zewnętrznymi) 6.11.Potencjał innowacyjny Polski jako kraju goszczącego filie 6.12.Wyniki badań ilościowych - z wykorzystaniem modelu PLS SEM 6.13.Wyniki empirycznych badań ilościowych - dyskusja Studia przypadków sprawności innowacyjnej filii zagranicznych utworzonych w Polsce 7.1.Sprawność innowacyjna ArjoHuntleigh Polska Sp. z o.o. 7.1.1.Spółka-matka i jej orientacja na innowacje 7.1.2.Spółka-córka - profil Filii 7.1.3.Autonomia Spółki 7.1.4.Pozycja Filii w wewnętrznej sieci korporacji 7.1.5.Sprawność innowacyjna Filii w ramach sieci korporacyjnej 7.1.6.Powiązania Filii z centralą i spółkami-siostrami 7.1.7.Powiązania Filii z podmiotami spoza sieci korporacyjnej 7.1.8.Ocena potencjału innowacyjnego Polski z perspektywy Filii 7.2.Sprawność innowacyjna Nestle Polska SA. 7.2.1.Spółka-matka i jej orientacja na innowacje 7.2.2.Spółka-córka - profil Nestle Polska S.A. 7.2.3.Autonomia Spółki Nestle Polska S.A. 7.2.4.Pozycja Filii w wewnętrznej sieci korporacyjnej 7.2.5.Sprawność innowacyjna Filii w ramach sieci korporacyjnej 7.2.6.Powiązania Filii z centralą i spółkami siostrzanymi 7.2.7.Powiązania Filii z podmiotami spoza sieci korporacyjnej 7.2.8.Ocena potencjału innowacyjnego Polski z perspektywy Filii 7.3.Sprawność innowacyjna SENER Sp. z o.o. 7.3.1.Spółka-matka i jej orientacja na innowacje 7.3.2.Spółka-córka - profil filii SENER Polska 7.3.3.Autonomia Spółki 7.3.4.Pozycja Filii w wewnętrznej sieci korporacyjnej 7.3.5.Sprawność innowacyjna Filii w ramach sieci korporacyjnej 7.3.6.Powiązania Filii z centralą i spółkami siostrzanymi 7.3.7.Powiązania Filii z podmiotami spoza sieci korporacyjnej 7.3.8.Ocena potencjału innowacyjnego w Polsce z perspektywy Filii 7.4.Sprawność innowacyjna TPV Displays Polska 7.4.1.Spółka-matka i jej orientacja na innowacje 7.4.2.Spółka-córka i jej profil 7.4.3.Autonomia Filii 7.4.4.Pozycja TPV Displays Polska w sieci korporacyjnej 7.4.5.Sprawność innowacyjna Filii w ramach sieci korporacyjnej 7.4.6.Powiązania Filii z centralą i spółkami-siostrami 7.4.7.Powiązania Filii z podmiotami spoza sieci korporacyjnej 7.4.8.Ocena potencjału innowacyjnego Polski z perspektywy Filii
Sygnatura czytelni BMW: VI F 168
Media files:
Availability:
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 151042 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 302-341.
Target audience note
Dla menedżerów filii zagranicznych oraz ich partnerów w kraju goszczącym filie, polityków gospodarczych, studentów kierunków ekonomicznych i z obszaru nauk o zarządzaniu oraz uczestników studiów MBA.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności