Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(467)
Forma i typ
Książki
(415)
Artykuły
(52)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(283)
tylko na miejscu
(191)
nieokreślona
(17)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(303)
Czytelnia Główna
(2)
Biblioteka WB
(5)
Biblioteka Międzywydziałowa
(43)
Biblioteka WEiZ
(11)
Biblioteka WWFiF
(135)
Magazyn
(6)
Autor
Strelau Jan (1931- )
(18)
Radzicki Józef
(10)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(9)
Kozielecki Józef (1936- )
(8)
Doliński Dariusz (1959- )
(7)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(7)
Pieter Józef (1904-1989)
(6)
Szewczuk Włodzimierz (1913-2002)
(6)
Tomaszewski Tadeusz
(5)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(5)
Augustynek Andrzej
(4)
Brzezińska Anna
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Rathus Spencer A
(4)
Brzezinski Jerzy
(3)
Cipora Krzysztof
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Jurkowski Andrzej
(3)
Kurcz Ida (1930- )
(3)
Matczak Anna
(3)
Mądrzycki Tadeusz
(3)
Niewiadomski Krzysztof J
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Pietrasiński Zbigniew
(3)
Piwko Krystyna
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(3)
Trzebińska Ewa (1951- )
(3)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(3)
Zagrodzki Michał
(3)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Ames Louise Bates (1908- )
(2)
Baker Sidney M
(2)
Barańska-Dębiec Krystyna
(2)
Bielicki Tadeusz (1932- )
(2)
Bobryk Jerzy
(2)
Budohoska Wanda
(2)
Błaż Agata
(2)
Davis Martha
(2)
Fanning Patrick
(2)
Ferguson George A
(2)
Fromm Erich
(2)
Galloway Charles
(2)
Gerstmann Stanisław
(2)
Grabiak Joanna
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Grzesiuk Lidia (1942- )
(2)
Guszkowska Monika
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Góralski Andrzej (1936- )
(2)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(2)
Horney Karen
(2)
Ilg Frances Lilian (1902- )
(2)
Jagieła Jarosław
(2)
Jankowski Kazimierz (1931-2013)
(2)
Jaroševskij M. G
(2)
Jasiński Tadeusz
(2)
Jaworska-Surma Aleksandra
(2)
Kacmajor Anna
(2)
Kowalik Stanisław (1947- )
(2)
Kowaliszyn A
(2)
Kulmatycki Lesław
(2)
Lenartowicz J. Krzysztof (1944- )
(2)
Lewicki Andrzej (1910-1972)
(2)
Marczyńska Barbara. (1948- )
(2)
McKay Matthew
(2)
Mietzel Gerd (1938- )
(2)
Nowacki Tadeusz Wacław (1913-2011)
(2)
Obuchowski Kazimierz
(2)
Oleś Piotr (1955- )
(2)
Pankiewicz Ewa
(2)
Pease Allan
(2)
Pease Barbara
(2)
Pilecka Władysława (1948- )
(2)
Piątkowski Dawid
(2)
Przylipiak Mirosław
(2)
Reykowski Janusz
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schlosberg Harold (1900-1964)
(2)
Skarżyńska Krystyna
(2)
Skorny Zbigniew
(2)
Sowa Izabela
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(2)
Szczygieł Monika
(2)
Szewczuk Włodzimierz
(2)
Takane Yoshio
(2)
Tkaczyk Lech
(2)
Vygotskij Lev S
(2)
Woodworth Robert Sessions (1869-1962)
(2)
Wosińska Wilhelmina
(2)
Wrona Leszek (psychologia)
(2)
Zakrzewska Zofia
(2)
Zimbardo Philip G
(2)
Łukaszewski Wiesław
(2)
Abell Howard
(1)
Abramciów Rafał
(1)
Aksamit Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(66)
2000 - 2009
(135)
1990 - 1999
(66)
1980 - 1989
(83)
1970 - 1979
(76)
1960 - 1969
(17)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(452)
Stany Zjednoczone
(6)
Wielka Brytania
(4)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Język
polski
(452)
angielski
(11)
niemiecki
(2)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Psycholodzy
(3)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Budownictwo
(2424)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1933)
Elektrotechnika
(1897)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Psychologia
(467)
Fizyka
(1536)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1229)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1159)
Ochrona środowiska
(1024)
Sport
(1014)
Turystyka
(953)
Elektronika
(948)
Mechanika
(935)
Ekonomia
(932)
Automatyka
(917)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(825)
Chemia
(811)
Polska
(792)
Rehabilitacja
(788)
Gospodarka
(780)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(745)
Konstrukcje budowlane
(727)
Przemysł
(725)
Wychowanie fizyczne
(725)
Prawo pracy
(713)
Piłka nożna
(710)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(668)
Marketing
(641)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(617)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(591)
Energetyka
(588)
Programy komputerowe
(586)
Trening
(586)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(557)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(523)
Materiałoznawstwo
(520)
Sterowanie
(520)
Produkcja
(518)
Komputery
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(509)
Praca
(506)
Analiza matematyczna
(497)
Zarządzanie jakością
(497)
Dzieci
(496)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Energia elektryczna
(492)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(487)
Logistyka gospodarcza
(480)
Przedsiębiorstwo
(476)
Rynek pracy
(475)
Szkolnictwo wyższe
(472)
Maszyny elektryczne
(471)
Finanse
(469)
Modele matematyczne
(466)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(458)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Rehabilitacja medyczna
(434)
Skrawanie
(434)
Języki programowania
(433)
Reklama
(432)
Mechanika budowli
(427)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(391)
Filozofia
(387)
Podatki
(385)
Socjologia
(384)
Statystyka
(384)
Banki
(380)
Budownictwo mieszkaniowe
(380)
Rachunkowość zarządcza
(379)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-
(5)
1901-2000
(3)
1701-1800
(2)
1801-
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Francja
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(34)
Podręcznik
(20)
Encyklopedie
(8)
Poradniki
(6)
Monografia
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Opracowanie
(4)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Podręczniki
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Antologia
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść
(1)
Sensacja
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(50)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(43)
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(8)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
467 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Competitive Edge.
Rozgrzewka przed meczem Reguła 1: Naucz się zasad gry Reguła 2: Rozpoznaj i podejmij właściwą decyzję Reguła 3: Wyznaczaj cele odzwierciedlające twoje wartości Reguła 4: Przemyśl zwyciężanie Reguła 5: Zapoznaj się z psychologicznymi zagrożeniami współzawodnictwa Reguła 6: Zaprzyjaźnij się z porażką Reguła 7: Uczyń czas swoim sprzymierzeńcem Strategie poprawy osobistych wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151903 N, 119418 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Społeczna)
Tyt. oryg. : Group Processes : Dynamics Within and Between Groups.
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BWF: IV C 29
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 4153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Warszawa : Scholar - Wydaw. Naukowe, 2000. - 296 s. : rys., schem., tab., wykr. ; 25 cm.
(Wykłady z Psychologii ; T.3)
Bibliogr.s. 280 - 296
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101402 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68026 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94960 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 3, dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 679, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 658-[680].
Sygnatura czytelni BWF: X J 42
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2248 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. 5, 3 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. - 684 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 662-[684].
Dla studentów oraz osób prowadzących badania empiryczne w naukach społecznych.
Sygnatura czytelni BMW: VI U 277 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 18
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 124469 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3309 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wydanie nowe, 8 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2023. - XIX, [1], 524, [2] strony : ilustracje ; 29 cm.
Bibliografia na stronach XIX-XX i 429-447. Indeks.
1. Dlaczego psychologowi niezbędna jest znajomość metodologii? XI 1. Różne rozumienia metodologii XI 2. Dwa cele nauczania metodologii XIII 3. Podstawowa literatura z zakresu metodologii badań psychologicznych i dyscyplin pokrewnych XVII Część I Natura procesu badawczego w psychologii 1 1. Psychologia jest nauką empiryczną - zagadnienia wprowadzające 5 2. Cele poznania naukowego - zewnętrzne i wewnętrzne 6 3. Schemat poznania naukowego 8 4. Intersubiektywny charakter poznania naukowego - Kazimierza Ajdukiewicza zasada racjonalności 14 5. Idealizacyjny charakter poznania naukowego 17 6. Redukcjonizm i reduktywizm a problem swoistości poznania naukowego w psychologii 18 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi - odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja 25 2. Pojęcie zmiennej 26 3. Konstrukcja mnogościowa zmiennej ilościowej 29 4. Stanleya S. Stevensa klasyfikacja zmiennych: nominalne, porządkowe, interwałowe i ilorazowe 30 5. Zmienne zależne i niezależne. Klasyfikacja zmiennych 32 6. Zasady wprowadzania terminów teoretycznych do nauk empirycznych (według Jerzego Kmity) 34 7. Wskaźniki 36 8. Wyniki uzyskane na skalach narzędzi pomiarowych jako wskaźniki zmiennych ilościowych 41 9. Nowe ujęcie problemu operacjonalizacji zmiennych psychologicznych (według Elżbiety Hornowskiej) 43 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze 51 2. Problem badawczy jako pytanie - pytania rozstrzygnięcia i pytania dopełnienia; problemy rozstrzygalne i nierozstrzygalne 51 3. Nuela Belnapa klasyfikacja pytań 55 4. Hipoteza jako odpowiedź na pytanie badawcze 58 5. Klasyfikacja problemów badawczych i hipotez badawczych 59 4. Struktura procesu badawczego w psychologii 65 2. Struktura procesu badawczego w psychologii (ujęcie Jerzego Brzezińskiego) 65 3. Między „odkryciem" a „uzasadnieniem" 72 Część II Uwarunkowania procesu badawczego 79 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego - psychologia a praktyka społeczna 81 2. Między zewnętrznymi i wewnętrznymi uwarunkowaniami procesu badawczego w psychologii 82 3. Psychologia stosowana czy stosowanie psychologii - jedna albo wiele psychologii? 83 4. Psychologia a model tzw. nauk praktycznych 87 5. Obieg informacji między sferą praktyki społecznej i sferą nauki 89 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego 95 1. Wprowadzenie 95 2. Trafność badania psychologicznego 96 3. Badanie psychologiczne jako interakcja badacz - osoba badana 110 4. Podsumowanie 135 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych 139 2. Szczególnie etycznie wątpliwe aspekty działalności badawczej psychologa 143 3. Informowanie społeczności uczonych o uzyskanych rezultatach Badawczych 153 4. Psycholog jako nauczyciel i mistrz - jedność badania i nauczania 159 5. Testy psychologiczne w rękach psychologa 165 6. Rezultat badawczy jako podstawa praktycznego działania 173 Część III W stronę metod statystycznych 177 8. Próba - wybrane zagadnienia 181 1. Wprowadzenie 181 2. Dlaczego próba złożona z ochotników nie jest reprezentatywna (jest stronnicza)? 182 3. Próba kwotowa 184 4. Próba losowa 186 5. Podsumowanie 194 9. Miary siły związku między zmiennymi - wybrane zagadnienia 195 2. Zależności rzeczywiste a zależności pozorne. Interpretacja przyczynowo-skutkowa związku korelacyjnego dwóch zmiennych 196 3. Regresja liniowa zmiennej Y względem zamiennej X; korelacja rYX 198 4. Wybór optymalnej miary siły związku między zmiennymi 203 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES - wybrane zagadnienia 205 2. Etapy wnioskowania statystycznego 207 3. Warunki poprawnego stosowania testów istotności różnic w badaniach empirycznych 210 4. Wybór optymalnego testu istotności różnic i wskaźnika wielkości efektu 217 5. Wskaźniki wielkości efektu (ES) 222 6. Przedziały ufności 232 Część IV Modele sprawdzania hipotez 237 11. Model eksperymentalny (E) 241 2. Charakterystyka modelu eksperymentalnego (E) 243 3. Pojęcie planu eksperymentalnego i quasi-eksperymentalnego 260 4. Trafność planu eksperymentalnego i czynniki ją zakłócające 262 5. Podstawowe plany eksperymentalne 270 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego - nieeksperymentalny model ex post facto (EPF) 289 2. Model eksperymentalny a model nieeksperymentalny ex post facto (EPF) 290 3. Dwie odmiany nieeksperymentalnego modelu EPF 290 4. Zbieranie danych za pomocą wywiadów 298 5. Opracowywanie danych empirycznych pochodzących z wywiadów 301 6. Ocena istotności zmiennych w nieeksperymentalnym modelu EPF 311 7. Wady i zalety nieeksperymentalnego modelu EPF 311 13. Model korelacyjny - model wielokrotnej regresji liniowej (MLR) 315 1. Wprowadzenie - model analizy wariancji ANOVA a model wielokrotnej regresji liniowej MLR 316 2. Podstawowe odmiany modelu MLR 318 3. Zmienne ilościowe w jedno-wielozmiennowej odmianie modelu MLR 319 4. Zmienne jakościowe w modelu MLR - konstruowanie zmiennych instrumentalnych: kodowanie zero-jedynkowe (dummy coding) 324 5. Ustalenie porządku istotnościowego w obrębie zmiennych niezależnych wprowadzonych do modelu MLR 334 6. Kurczenie się korelacji wielokrotnej 335 Część V Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia 337 14. Rzetelność - błąd standardowy - moc dyskryminacyjna pozycji testowych 343 2. Założenia klasycznej teorii rzetelności testów psychologicznych 344 3. Odmiany błędu standardowego 345 4. Punktowa i przedziałowa estymacja wyniku prawdziwego 347 5. Sześć empirycznych metod estymacji rzetelności testu psychologicznego 349 6. Trzy wskaźniki mocy dyskryminacyjnej pozycji testowych 359 15. Ustalanie trafności testu 365 2. Cztery aspekty trafności 367 3. Aspekt zbieżny (konwergentny) i różnicowy (dyskryminatywny) trafności - analiza macierzy „wielu cech -wielu metod" Donalda T. Campbella i Donalda W. Fiskego 374 4. Badanie trafności z wykorzystaniem modelu analizy czynnikowej (tzw. trafność czynnikowa) 379 16. Standaryzacja - obiektywność - normalizacja 383 2. Standaryzacja i obiektywność testu 383 3. Skale standardowe oparte na modelu rozkładu normalnego 385 4. Porównanie skal standardowych 388 17. Analiza profilów psychometrycznych - porównania intraindywidualne i interindywidualne 391 2. Analiza intraprofilowa 393 3. Analiza interprofilowa 398 18. Problemy adaptacji kulturowej testów 409 2. Czy testy psychologiczne powstałe w warunkach innej kultury powinny być poddane adaptacji kulturowej? 410 3. Sprawdzanie równoważności testów (według Radosława Ł. Drwala) 415 4. Konteksty adaptacji kulturowej testów (według Jerzego Brzezińskiego) 416
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154874 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na 4 s. okł.
Bibliogr. s. [535]-559. Indeks.
Dla studentów psychologii, pedagogiki i socjologii.
Sygnatura czytelni BWF: X J 26
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110242 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 3117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na 4 s. okł.
Bibliogr. s. [535]-559. Indeks.
Dla studentów psychologii, pedagogiki i socjologii.
Sygnatura czytelni BWZ: XII A 19
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 517-[544]. Indeks.
PSYCHOLOGIA JAKO NAUKA Jaką nauką jest psychologia? Psychologia jest nauką empiryczną, która ma swoje osobliwości Osobliwości przedmiotu i metody psychologii Koncepcja człowieka Potrzeba założeń metasystemowych Kim jest człowiek? Dlaczego – będąc psychologiem – warto to wiedzieć Psychologia a inne dyscypliny naukowe: problemy interdyscyplinarne PROBLEMY KSZTAŁCENIA PSYCHOLOGÓW Skąd się biorą psychologowie – co zrobić, aby zostać dobrym psychologiem? Idea kształcenia na poziomie uniwersyteckim – czyli czemu służy studiowanie Studia psychologiczne na polskich uniwersytetach i w innych szkołach wyższych Zideologizowane początki studiów psychologicznych (1950 r.) Rozwój studiów po przełomie październikowym 1956 r. Blaski i cienie prowadzenia studiów psychologicznych według deklaracji bolońskiej (1999 r. – I0 i II0 kształcenia) versus jednolite pięcioletnie studia magisterskie O potrzebie ogólnopolskich standardów kształcenia na studiach psychologicznych Trochę historii Jak mogłyby wyglądać studia psychologiczne? O jednolite standardy dla rozpraw doktorskich z psychologii Kontekst nowej ustawy z 20 lipca 2018 r.: Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Kryteria dobrej rozprawy doktorskiej Co po dyplomie magisterskim – nieustające doskonalenie zawodowe i podejmowanie nowych wyzwań zawodowych Co dają, a czego nie dają studia magisterskie i co można dzięki nim osiągnąć? Co wynosimy z uczelni? A czego studia nie dają i jak zdobyć „to”, czego nie dają? Studia przygotowują do pracy badawczej i praktyki psychologicznej Zawód psycholog Psycholog – jako profesjonalista, badacz i nauczyciel akademicki Europejski Certyfikat Psychologa EuroPsy Czym jest EuroPsy? Model kompetencji zawodowych EuroPsy w Europie i w Polsce Specjalizacja, certyfikat, uprawnienia Konieczność ustawicznego kształcenia PSYCHOLOG JAKO PROFESJONALISTA Jedna jest psychologia, ale z wieloma zastosowaniami O integracji teorii i badań empirycznych z praktyką psychologiczną Od teorii do praktyki. Cztery fazy przejścia od wyników badania naukowego do ich praktycznych zastosowań – wytworzenia wiedzy naukowej – upowszechniania wyników opracowania Programu Praktycznego Działania (PPD) aplikacji PPD Praktyka oparta na dowodach empirycznych Diagnoza oparta na dowodach empirycznych Terapia oparta na dowodach empirycznych Terapia i inne rodzaje profesjonalnej aktywności oparte na dowodach empirycznych Gdy psycholog występuje jako ekspert Trzy role eksperckie podejmowane przez psychologa Psycholog-badacz jako kompetentny krytyk naukowy Dobre „wychowanie” badacza-krytyka Postawa krytycznej otwartości Odporność na pokusy Unikanie konfliktu interesów Niepożądane społeczne skutki złej krytyki naukowej Psycholog-profesjonalista jako biegły sądowy Psycholog-profesjonalista jako doradca i autor ekspertyz Gdy psycholog występuje jako popularyzator Kto, co i jak powinien popularyzować? Istota popularyzacji Cztery poziomy popularyzacji W kierunku ustalenia granic popularyzacji wiedzy Gdy psycholog angażuje się w działalność społeczną Ochrona zdrowia psychicznego jednym z priorytetów Unii Europejskiej Skutki rozwoju cywilizacji a społeczna rola psychologów Psycholog jako badacz zjawisk społecznych Psycholog zaangażowany w procesy społeczne Psycholog świadczący pomoc wobec wyzwań i problemów społecznych Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom Promocja zdrowia i jakości życia Psycholog pomaga w zdrowiu i chorobie Psycholog a problemy i potrzeby osób starszych Interwencja Psycholog wobec problemów współczesności Niektóre problemy popandemicznego świata Lęk jako reakcja na pandemię i lęki społeczne Trudne relacje społeczne w okresie pandemii i po niej Lęk przed śmiercią Popandemiczny wzrost? Czterowymiarowy model zmian człowieka XXI wieku Przemiany kulturowe o charakterze globalnym Niepewność, iluzja wolności a tożsamość Wymiary zmian Człowiek wobec nowej fali cywilizacji Psychologiczne implikacje zmian Świat realny i wirtualny Kultura młodych a tradycja Brak tożsamościowego zakorzenienia i lęk przed przyszłością Problem autentyczności Uzależnienia, agresja społeczna, odmienność Sens życia i ekonomia działań Psychologia i psychologowie też będą inni Jeszcze o wyzwaniach popandemicznego świata E-interwencje Niepewność i kryzys autorytetów Psychologia: globalna czy lokalna? Jak pracować z ludźmi w świecie kulturowo zróżnicowanym Problemy a możliwości adaptacyjne człowieka NIE TYLKO WIEDZA… Nie tylko twarda wiedza naukowa, lecz także empatia Co jest potrzebne w zawodzie psychologa: wiedza i empatia Profesjonalizm jako synteza wiedzy i empatii Osiem cnót psychologicznych Uważność Otwartość Wrażliwość Asertywność Rzetelność Odpowiedzialność Dalekowzroczność Pokora W kierunku metacnoty? Jak to osiągnąć? Podatność i odporność na wpływy kulturowe Wrażliwość etyczna psychologa: badacza i profesjonalisty Znaczenie wrażliwości etycznej w kształceniu i funkcjonowaniu zawodowym psychologów Etyczny kontekst badania naukowego Naukowa ważność podejmowanej tematyki Podstawy kompetencyjne badacza Umiejętności w zakresie planowania danego badania empirycznego Przeprowadzanie badania empirycznego Wyciągnięcie wniosków z przeprowadzonego badania Traktowanie osób badanych Prawo do poszanowania godności Prawo do zapewnienia bezpiecznego udziału w badaniu Prawo do wyrażenia w pełni świadomej zgody na udział w badaniu oraz do informacji o badaniu i wykorzystaniu przez badacza wyników Prawo do poszanowania poufności, prywatności oraz anonimowości Kilka uwag o zakresie działania uniwersyteckich komisji etycznych Uczciwość badacza – naganne etycznie odstępstwa od naukowych standardów p-hacking, fishing expedition (p < 0,05); efekt szuflady ( file drawer effect, publication bias)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 117
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8796 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologiczna / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 1)
Prace dedykowane Profesorowi Ryszardowi Stachowskiemu w siedziemdziesiątą rocznicę urodzin.
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 46
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118540 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4727 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21496 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37219, 37975 L, 37217, 37976, 37218 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39690 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bardzo Krótkie Wprowadzenie)
Tyt. oryg. : Psychology.
Bibliogr.s. [149] - 155
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 22
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 2220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Sensus)
Tyt. oryg. : 50 Psychology Classics : Who We Are, How We Think, What We Do : Insight and Inspiration from 50 Key Books.
Na okł : Summa wiedzy najznakomitszych umysłów psychologii: Zygmunta Freuda, [...].
Bibliogr. s. [383]-385.
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 64
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 121690 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 5443 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 547-587.
Konteksty zmian w opisie i wyjaśnianiu konsekwencji nabycia niepełnosprawności ruchowej 1. Główne zmiany w ujmowaniu niepełnosprawności 2. Implikacje psychologii pozytywnej w wyjaśnianiu niepełnosprawności ruchowej i jej skutków 3. Elementy pozytywne w wyjaśnianiu niepełnosprawności ruchowej i jej konsekwencji w poglądach pedagogów specjalnych oraz psychologów rehabilitacji 3.1. Kategorie „pozytywności” w poglądach B. Wright 3.2. Kategorie „pozytywności” w poglądach C. L. Vash 3.3. Kategorie „pozytywności” w poglądach M. Grzegorzewskiej 4. Podsumowanie związku psychologii pozytywnej i studiów nad niepełnosprawnością Teoretyczne ujęcia pozytywnych konsekwencji nabycia niepełnosprawności ruchowej 1. Nabycie niepełnosprawności ruchowej i jej konsekwencje – konceptualizacja zjawiska 1.1. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako zjawisko uniwersalne, dynamiczne i interakcyjne 1.2. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako ryzyko dysfunkcjonalności i kolizja samoorganizującego się systemu rozwojowego 1.3. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako krytyczne wydarzenie życiowe 1.4. Nabycie niepełnosprawności ruchowej jako zdarzenie traumatyczne 2. Pozytywne konsekwencje nabycia niepełnosprawności – ustalenia terminologiczne 3. Modele pozytywnych zmian po nabyciu niepełnosprawności ruchowej 3.1. Model wzrostu osobowego J. A. Schaefer i R. H. Moosa 3.2. Model rozumienia pozytywnego wzrostu rozwijającego się w wyniku niepełnosprawności T. R. Elliotta, M. Kurylo i P. Rivery 3.3. Model odnajdywania znaczenia posiadanej niepełnosprawności C. G. Davisa, S. Nolen-Hoeksema i J. Larson 3.4. Funkcjonalno-opisowy model wzrostu potraumatycznego R. G. Tedeschiego i L. G. Calhouna Rozdział III. Pozytywne konsekwencje nabycia trwałej niepełnosprawności ruchowej – uwarunkowania i znaczenie dla adaptacji 1. Uwarunkowania intrapersonalne 1.1. Radzenie sobie 1.2. Nadzieja 1.3. Optymizm życiowy 2. Uwarunkowania interpersonalne – wsparcie społeczne 3. Uwarunkowania związane z niepełnosprawnością 3.1. Ocena niepełnosprawności 3.2. Akceptacja niepełnosprawności 4. Pozytywne zmiany potraumatyczne a psychospołeczna adaptacja 4.1. Potraumatyczny wzrost a pozytywne wymiary adaptacji 4.2. Potraumatyczny wzrost a negatywne wymiary adaptacji 4. Hipotetyczny model związków między zmiennymi Rozdział V. Znaczenie zasobów intrapersonalnych i interpersonalnych oraz percepcji własnej niepełnosprawności dla pozytywnych zmian potraumatycznych u badanych 1. Wzrost potraumatyczny badanych 2. Radzenie sobie badanych 3. Intrapersonalne i interpersonalne zasoby radzenia sobie badanych 4. Percepcja własnej niepełnosprawności osób badanych 5. Rola percepcji niepełnosprawności w wyjaśnianiu relacji między radzeniem sobie i zasobami a pozytywnymi zmianami potraumatycznymi u badanych 5.1. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w percepcji siebie u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.2. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w relacjach z innymi u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.3. Radzenie sobie i zasoby a większe docenianie życia u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.4. Radzenie sobie i zasoby a pozytywne zmiany w sferze duchowej u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 5.5. Radzenie sobie i zasoby a ogólny wzrost potraumatyczny u badanych – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności Znaczenie wzrostu potraumatycznego dla pozytywnych i negatywnych wymiarów adaptacji u badanych 1. Wzrost potraumatyczny a satysfakcja z życia u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych 2.1. Pozytywne zmiany w percepcji siebie a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.2. Pozytywne zmiany w relacjach z innymi a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.3. Większe docenianie życia a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.4. Pozytywne zmiany w sferze duchowej a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 2.5. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 3. Potraumatyczny wzrost a poczucie stresu u badanych – moderująca rola typów radzenia sobie 1. Wzrost potraumatyczny u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową 2. Zależność między radzeniem sobie i zasobami a wzrostem potraumatycznym u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową – mediacyjna rola oceny niepełnosprawności i akceptacji niepełnosprawności 3. Zależność między wzrostem potraumatycznym a pozytywną oraz negatywną adaptacją u badanych z nabytą niepełnosprawnością ruchową, przy uwzględnieniu moderującej roli typów radzenia sobie 3.1. Wzrost potraumatyczny a satysfakcja z życia u badanych 3.2. Wzrost potraumatyczny a reakcje przystosowawcze u badanych 3.3. Wzrost potraumatyczny a poczucie stresu u badanych 3.4. Rodzaj niepełnosprawności ruchowej a wzrost potraumatyczny oraz jego powiązania z uwzględnionymi zmiennymi u osób badanych 6. Założenia paradygmatu pozytywnie ukierunkowanego – propozycja ...
Sygnatura czytelni BWF: X H 261
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8503 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności