Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(688)
IBUK Libra
(22)
Forma i typ
Książki
(417)
Artykuły
(257)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje fachowe
(33)
E-booki
(32)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(9)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(351)
dostępne
(225)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(245)
Biblioteka WB
(5)
Biblioteka Międzywydziałowa
(172)
Biblioteka WEiZ
(132)
Biblioteka WWFiF
(20)
Magazyn
(30)
Biblioteka WEAiI
(4)
Autor
Hamrol Adam (1952- )
(21)
Greber Tomasz
(13)
Pacana Andrzej
(13)
Grudowski Piotr
(12)
Jabłoński Adam
(11)
Jabłoński Marek
(11)
Rączka Marek
(11)
Sierzchuła Zbigniew
(11)
Kowalczyk Jerzy (1932- )
(9)
Tabor Adam (1941- )
(8)
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Mantura Władysław (1947- )
(7)
Skrzypek Elżbieta (1952- )
(7)
Ubych Piotr
(7)
Wierzbic Arkadiusz
(7)
Zapłata Sławomir
(7)
Łunarski Jerzy
(7)
Żabicki Damian
(7)
Szczepańska Katarzyna
(6)
Zając Roman
(6)
Borkowski Stanisław
(5)
Bugdol Marek (1966- )
(5)
Gawlik Józef
(5)
Karaszewski Robert
(5)
Kozioł Leszek
(5)
Rosak-Szyrocka Joanna
(5)
Sikora Tadeusz
(5)
Stadnicka Dorota
(5)
Wasilewski Lesław
(5)
Wolniak Radosław
(5)
Łańcucki Jerzy
(5)
Broniewska Grażyna
(4)
Dahlgaard Jens J
(4)
Gąbka Joanna
(4)
Kanji Gopal K
(4)
Opolski Krzysztof
(4)
Skrzypek Elżbieta
(4)
Szołtysek Katarzyna
(4)
Tabor Adam
(4)
Urbaniak Maciej
(4)
Zając Andrzej (1938-2006)
(4)
Zając Romana
(4)
Zimon Dominik
(4)
Zymonik Zofia
(4)
Ćwiklicki Marek
(4)
Balon Urszula
(3)
Batko Roman
(3)
Białowąs Piotr
(3)
Cichoń Seweryn
(3)
Czakon Wojciech
(3)
Dykowska Grażyna
(3)
Dziuba Szymon
(3)
Fiodorow Andrzej
(3)
Gajdzik Bożena
(3)
Guryn Halina
(3)
Hamrol Adam
(3)
Kafel Piotr
(3)
Kolman Romuald (1922- )
(3)
Kowalska Danuta
(3)
Kowalska-Napora Ewa
(3)
Kubik Szymon
(3)
Lisiecka Krystyna
(3)
Rusińska Małgorzata
(3)
Sikora Tadeusz (1950- )
(3)
Skotnicka Bożena (zarządzanie)
(3)
Szymańska-Brałkowska Małgorzata
(3)
Wawak Sławomir (1975- )
(3)
Wawak Tadeusz (1946- )
(3)
Wojciechowski Piotr
(3)
Zając Andrzej
(3)
Ząbek Janusz
(3)
Ładoński Wiesław (1947- )
(3)
Łukasiński Wiesław
(3)
Bagiński Jan
(2)
Bank John
(2)
Bartkowiak Marek
(2)
Bartz Brunon
(2)
Bielecki Józef
(2)
Blikle Andrzej
(2)
Blikle Andrzej (1939- )
(2)
Bokůvka Otakar (1945- )
(2)
Boratyńska-Sala Anna
(2)
Burduk Anna
(2)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(2)
Czernyszewicz Eugenia
(2)
Deming W. Edwards (1900-1993)
(2)
Dyrcz Barbara
(2)
Długosz Agnieszka
(2)
Ejdys Joanna
(2)
Gajda Lesław
(2)
Górfińska Elżbieta
(2)
Hąbek Patrycja
(2)
Imai Masaaki (1930- )
(2)
Jaworski Kazimierz Maksymilian (1943-2007)
(2)
Jendza Dorota
(2)
Kachniewska Magdalena
(2)
Kaźmierczak Daniel
(2)
Kiełbus Anna
(2)
Kostyrko Krystyna
(2)
Kowalski Marek
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(54)
2010 - 2019
(262)
2000 - 2009
(331)
1990 - 1999
(52)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(102)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(702)
Stany Zjednoczone
(7)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(691)
angielski
(19)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(25)
Menedżerowie
(7)
Kontrolerzy jakości
(3)
Coachowie
(1)
Doktoranci
(1)
Informatycy
(1)
Lekarze
(1)
Manedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy przemysłu
(1)
Programiści
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Zarządzanie jakością
(495)
System zarządzania jakością
(104)
Jakość
(50)
Jakość produktu
(42)
Przedsiębiorstwa
(40)
Zarządzanie
(40)
ISO 9000 (norma)
(38)
Normalizacja
(31)
Produkcja
(30)
Zarządzanie przez jakość
(29)
Doskonalenie jakości
(28)
Jakość usług
(25)
Ochrona środowiska
(24)
TQM
(24)
Total Quality Management
(24)
Zarządzanie wiedzą
(22)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(22)
Wdrażanie SZJ
(21)
ISO 9001 (norma)
(20)
Innowacje
(20)
Six Sigma
(19)
Kontrola jakości
(16)
Zarządzanie strategiczne
(16)
Logistyka gospodarcza
(15)
Bezpieczeństwo i higiena pracy
(14)
Ekonomia
(14)
Zarządzanie procesami
(14)
Inżynieria produkcji
(13)
Norma ISO 9001:2000
(13)
Koszty jakości
(12)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(12)
Systemy zarządzania jakością
(11)
Szczupłe zarządzanie
(11)
Zarządzanie produkcją
(11)
Zarządzanie ryzykiem
(11)
Badania ankietowe
(10)
Efektywność ekonomiczna
(10)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(10)
Systemy informatyczne zarządzania
(10)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Benchmarking (metoda)
(9)
Controlling
(9)
Metody zarządzania
(9)
Normy ISO
(9)
Usługi medyczne
(9)
Certyfikacja zgodności
(8)
Efektywność procesów
(8)
Historia gospodarcza
(8)
Historia zarządzania jakością
(8)
Kultura organizacyjna
(8)
Marketing partnerski
(8)
Maszyny
(8)
Polityka jakości
(8)
Six Sigma (strategia)
(8)
Służba zdrowia
(8)
Zarządzanie innowacjami
(8)
Łańcuch dostaw
(8)
Marketing
(7)
Menedżerowie
(7)
Produktywność (ekonomia)
(7)
Przedsiębiorstwo
(7)
Przemysł
(7)
Sterowanie procesami
(7)
Zarządzanie organizacją
(7)
Audyt wewnętrzny
(6)
BHP
(6)
BSC
(6)
Branża motoryzacyjna
(6)
Budownictwo
(6)
Certyfikacja systemów zarządzania
(6)
Certyfikat ISO
(6)
Cykl PDCA
(6)
Jakość żywności
(6)
Karty kontrolne
(6)
Koncepcja lean
(6)
Konsumenci (ekonomia)
(6)
Metodologia wdrożenia
(6)
Obsługa klienta
(6)
Organizacja
(6)
Outsourcing
(6)
Polska Nagroda Jakości
(6)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(6)
Satysfakcja klienta
(6)
Administracja
(5)
Analiza procesu
(5)
Balanced Scorecard
(5)
Banki
(5)
Bezpieczeństwo informacji
(5)
Definiowanie niezgodności
(5)
Gospodarka
(5)
Hoshin kanri (metoda)
(5)
Informatyzacja
(5)
Jakość obsługi klienta
(5)
Kaizen
(5)
Metoda FMEA
(5)
Metody kontroli
(5)
Nagrody jakości
(5)
Przedsiębiorstwo budowlane
(5)
Przemysł motoryzacyjny
(5)
Regulacje prawne
(5)
Temat: czas
2001-
(57)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
1901-
(4)
2001-0
(4)
1945-1989
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Racibórz (Polska ; miasto)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Europa Zachodnia (region)
(1)
Euroregion Karpacki
(1)
Lubelskie Zagłębie Węglowe
(1)
Podlaskie, województwo (Polska ; region)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Trzebowisko (Polska ; gmina)
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(54)
Monografia
(24)
Podręczniki
(23)
Opracowanie
(20)
Praca zbiorowa
(19)
Materiały pomocnicze
(17)
Podręcznik
(16)
Materiały konferencyjne
(11)
Normy
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Poradniki
(9)
Poradnik
(6)
Raport z badań
(5)
Wytyczne
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(2)
Aforyzmy
(1)
Antologia
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(91)
Inżynieria i technika
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Transport i logistyka
(6)
Nauka i badania
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(255)
Niekonwencjonalne Źródła Energii
(1)
Transport, Spedycja, Logistyka
(1)
710 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115542 L (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Studia Regionalne i Lokalne nr 2(48)2012 Kwartalnik naukowy "Studia Regionalne i Lokalne" wydawany jest od 2000 r. W krótkim czasie pismo zdążyło zająć ważne miejsce na naukowym rynku wydawniczym. Wypełnia on istotną lukę - mieści się bowiem między klasycznymi periodykami naukowymi, a pismami poświęconymi głównie zagadnieniom praktycznym. Profil kwartalnika odnosi się do szeroko rozumianych przestrzennych uwarunkowań rozwoju kraju, układów regionalnych i lokalnych, rozwoju miast i metropolii, które to zagadnienia są ujmowane w szerokiej perspektywie międzynarodowej. W periodyku publikują socjologowie, ekonomiści, geografowie, ale także pracownicy państwowej i samorządowej administracji. Obok tekstów krajowych publikowane są także artykuły zagranicznych autorów, opisy przykładów rozwoju regionalnego i lokalnego z zagranicy, omówienia książek ukazujących się w światowych wydawnictwach oraz informacje o międzynarodowych konferencjach i imprezach naukowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest podsumowaniem wieloletnich badań naukowych autora oraz uczestnictwa w projektach badawczych i rozwojowych dla przedsiębiorstw. Wyniki badań są wkładem autora w rozwój i doskonalenie metod zarządzania przedsiębiorstwem. Wartością pracy jest przedstawienie modelu referencyjnego controllingu operacyjnego wykorzystującego model SCOR, jako instrumentu kształtowania i pomiaru procesów zarządzania wartością oraz bilansowania potrzeb klienta i zasobów operacyjnych w łańcuchu dostaw. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Kowalskiej W monografii podjęto próbę przedstawienia nowoczesnej formuły zarządzania przedsiębiorstwem w łańcuchu dostaw, podkreślając bezpośredni wpływ controllingu operacyjnego na wartość produktu. Opracowano oryginalną koncepcję modelu badawczego zarządzania operacyjnego łańcuchem dostaw w zarządzaniu wartością produktu. Publikacja dobrze wpisuje się w koncepcje i metody zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. W pracy widoczne jest bogate doświadczenie praktyczne autora, co sprawia, że będzie ona miała istotne znaczenie dla przedsiębiorców chcących wdrożyć controlling operacyjny łańcucha dostaw w firmie i wpływać przez to na podwyższenie wartości produktu przy zachowaniu racjonalnych nakładów inwestycyjnych. Z recenzji prof. dr hab. Marii Nowickiej-Skowron Elektroniczne wydanie poszukiwanej monografii z 2011 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kontrola i podnoszenie jakości stało się ważną strategią biznesową dla wielu organizacji, producentów, dystrybutorów, firm transportowych, organizacji świadczących usługi finansowe, czy opiekę zdrowotną. Utrzymanie wysokiego poziomu jakości produktów lub usług zapewnia przewagę konkurencyjną. Sukces firm zależy od zadowolenia klientów i prawidłowego zarządzanie kosztami. W odniesieniu do firm produkcyjnych, zakres działań inżynierskich w przedsiębiorstwie to stosowanie w praktyce odpowiednich mechanizmów zarządzania, popartych wiedzą o jakości, w zakresie zagadnień teoretycznych związanych m.in. z organizacją zarządzania, ekonomią, statystyką, informatyką czy ekologią. Ale zakres działań inżynierskich łączy te teoretyczne kwestie z zagadnieniami praktycznymi dotyczącymi między innymi technologii, materiałoznawstwa, projektowania i konstruowania, metrologii czy systemów sterowania. Niniejsza monografia przybliża wybrane problemy i kierunki rozwoju inżynierii produkcji jak i inżynierii jakości. Autorami rozdziałów są nauczyciele oraz absolwenci Karpackiej Państwowej Uczelni w Krośnie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Celem artykułu jest przedstawienie inicjatyw i działań organów samorządowych na rzecz wsparcia energetyki obywatelskiej. Posłużono się przykładem Urzędu Miejskiego w Słupsku. Dzięki międzysektorowej współpracy z przedsiębiorcami mieszkańcy mieli możliwość skorzystania z bezpłatnej wymiany oświetlenia na ledowe oraz otrzymania termostatów podarowanych przez firmę Danfoss, co przyniosło ponad 20% oszczędności. Greenpeace ufundował instalację fotowoltaiczną dla szkoły, a IKEA dla schroniska dla bezdomnych. Miasto w ramach programu SCORE wdraża pilotażowe rozwiązanie akcjonariatu konsumenckiego, tak aby zyski z energii odnawialnej mogli czerpać obywatele. Ważną rolę w tym procesie odgrywa również zainicjowany przez samorząd Słupski Klaster Bioenergetyczny. Słupsk jako pierwsze miasto w Polsce powołał radę prezydencką oraz pełnomocnika ds. zrównoważonego rozwoju i zielonej modernizacji miasta, zielone punkty oraz wprowadził zintegrowaną edukację ekologiczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik obejmuje wiedzę o tym, jak skutecznie realizować projekty, aby ich pozytywne rezultaty przełożyć na przyszły sukces organizacji. Zarządzanie projektami we współczesnym świecie nabrało więc szczególnego znaczenia, zwłaszcza w obliczu intensywnego rozwoju społeczno-gospodarczego. Obecnie stanowi ono rozbudowaną i kompletną dziedzinę wiedzy, charakteryzującą się m.in. sprawdzonymi w praktyce metodami oraz efektywnym systemem kształcenia. Bardzo istotna jest także rola menedżerów projektu (osób o szczególnych predyspozycjach osobowościowych), którzy muszą mieć na tyle wysokie kwalifikacje, aby sprawnie zarządzać takimi podstawowymi parametrami projektu, jak: zamierzony wynik, zakres, koszty, zasoby, czas, jakość, ryzyko. Właśnie m.in. Tym zagadnieniom jest poświęcona niniejsza książka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Badania jakości życia mają długą historię zapoczątkowaną przez rozważania nad tą kategorią przez greckich filozofów. Jednakże o powszechnym zainteresowaniu analizami jakości życia można mówić dopiero od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, gdy pojęcie jakości życia pojawiło się jako alternatywa dla dominującego celu rozwoju społecznego, jakim był wzrost dobrobytu ekonomicznego. Znaczenie prac badawczych dotyczących jakości życia wzrosło szczególnie w ostatnich trzydziestu latach, czego wyrazem są priorytety badawcze instytucji Unii Europejskiej (zwłaszcza Biura Statystycznego UE – Eurostatu) oraz organizacji międzynarodowych (przede wszystkim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – OECD, Banku Światowego oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych). Poprawa jakości życia Polaków, poprzez zapewnienie stabilnego i wysokiego wzrostu gospodarczego, jest także głównym celem polskiej Długookresowej strategii rozwoju kraju do 2030 r. oraz Średniookresowej strategii rozwoju kraju 2020. W Polsce problematyka jakości życia była przedmiotem wielu prac zarówno teoretycznych, jak i aplikacyjnych od kilkudziesięciu lat. Do dzisiaj brak jest jednak działań zmierzających do integracji środowiska polskich naukowców zajmujących się problematyką jakości życia. Lukę tę wypełnia ogólnopolska konferencja naukowa Paradygmaty badawcze jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii, zorganizowana przez Katedrę Statystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Urząd Statystyczny we Wrocławiu w dniach 25-26 kwietnia 2017 r. Celem konferencji była nie tylko prezentacja wyników badań w obszarze jakości życia, ale także wymiana poglądów i dyskusja nad kierunkami i perspektywami przyszłych badań jakości życia w Polsce. Na konferencji wygłoszono kilkadziesiąt referatów naukowych, których tematyka obejmowała szerokie spektrum zagadnień związanych z jakością życia. Referaty te zostały zakwalifikowane do druku w postaci trzech monografii oraz artykułów w Pracach Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pojęcie jakości życia stosowane jest w różnych dyscyplinach badawczych, takich jak ekonomia, psychologia, filozofia czy też nauki medyczne, z których każda ma swoje tradycje. Chociaż do dzisiaj nie wypracowano jednej, uniwersalnej definicji tej kategorii, w każdej z dyscyplin badawczych stajemy przed problemem, jak mierzyć jakość życia. Jakość życia może być wynikiem zarządzania, rozumianym jako świadome kształtowanie, poszukiwanie, aranżacja innego sposobu życia. W niniejszej monografii znalazły się artykuły, powstałe na podstawie referatów wygłoszonych w trakcie konferencji, związane tematycznie z pomiarem jakości życia i zarządzaniem nią. Ewa Frątczak, Tomasz Panek, Teresa Słaby
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Atrakcyjność sensoryczna żywności stanowi jeden z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Eksponowanie walorów organoleptycznych, odwoływanie się w kampaniach promocyjnych do przyjemnych doświadczeń zmysłowych związanych ze spożywaniem bądź użytkowaniem dóbr konsumpcyjnych ma na celu skłonienie konsumenta do podjęcia decyzji o zakupie. Wszystkie informacje dotyczące właściwości produktu, w tym jego cech organoleptycznych, muszą być prawdziwe i uzasadnione. Jakość sensoryczna jest przedmiotem zainteresowania zarówno producentów, jak i instytutów badawczych oraz ośrodków akademickich. Rolą tych ostatnich jest wspieranie otoczenia gospodarczego w zakresie dostarczania i rozwijania narzędzi badawczych, a także kształcenie przyszłych menedżerów, przygotowanych do podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. Znajomość metod badawczych służących ocenie jakości w kontekście posiadania umiejętności interpretowania wyników badań jest decydująca dla efektywności procesu decyzyjnego. Oddajemy do rąk studentów materiały dydaktyczne, które pomocne będą w realizacji ćwiczeń z analizy sensorycznej oraz konsumenckiej oceny produktu. Opracowanie składa się z siedmiu rozdziałów, poświęconych metodom badań sensorycznych, zarówno analitycznych, jak i konsumenckich. Rozdział pierwszy, stanowiący wprowadzenie do tematyki badań sensorycznych, zawiera definicję pojęcia analiza sensoryczna oraz charakterystykę podstawowych wymagań związanych z prowadzeniem badań sensorycznych. Pozostałe rozdziały poświęcone zostały szczegółowej charakterystyce metod analizy sensorycznej. Składają się one z wprowadzenia teoretycznego oraz opisu wykonania zadań o charakterze praktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień ochrony i humanizacji pracy oraz implementacji ergonomicznych warunków pracy w przedsiębiorstwie. W szczególności poruszone zostały kwestie kształtowania fizycznych cech pracy, zarządzania czasem dojazdów do pracy i zmęczeniem pracowników, rozwojem świadomości ergonomicznej pracowników i pracodawców, kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Przedstawiono również interesujące modele zarządzania ergonomicznymi czynnikami ryzyka, koncepcję systemu zarządzania absencją w przedsiębiorstwie czy metodę oceny koincydencji zadań wywołujących efekt synergii negatywnej w obszarze bezpieczeństwa pracy. Zawartość Zeszytu obejmuje także tematy ogólniejszej natury, jakimi są: badanie wzrostu gospodarczego regionu oraz doskonalenie procesu obsługi klienta w kontekście rozwoju marki i jakości wyrobu. Problematyka ta jest niezwykle istotna od strony teorii ekonomii i zarządzania oraz realizacji procesu restrukturyzacji gospodarki polskiej. Zidentyfikowane czynniki stanowiące źródło stresu pracowników oraz coraz większa skala tego zjawiska są przykładem, jak słabość teorii i praktyki zarządzania (jak również teorii ekonomii) nie pozwala zapobiegać destrukcyjnym działaniom. Skutkiem takiego stanu rzeczy jest marnowanie siły roboczej, a więc głównego czynnika sprawczego postępu i korzystnych zmian. Podstawą uczciwej, stabilnej finansowo gospodarki przedsiębiorstwa pozostaje zgodność warunków pracy ze standardami ergonomii, której jednak brakuje w odniesieniu do zarówno tradycyjnych, jak i nowoczesnych form organizacji pracy i zarządzania nią.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawę metodologiczną prezentowanych analiz stanowi podejście funkcjonalne, które w swej istocie polega na badaniu systemów wytwórczych czy systemów zarządzania z punktu widzenia spełnianych przez nie funkcji. W podejściu tym nadrzędne znaczenie mają zasady i normy użytkowe oraz miary sprawnego działania systemu. W większości zamieszczonych prac odnosi się je w szczególności do funkcji spełnianych w procesie zarządzania aktywami organizacji (J. Ząbek), nowych form organizacji pracy biurowej (A. Taczalska), do czynności składających się na specyficzny rodzaj usług przeładunkowych, jakim jest przeładunek kontenerów (A. Lewiński, R. Sterniński), jak również do modelu systemu finansów oświatowych w Polsce (I. Kowalska). W pozostałych opracowaniach dominują aspekty ergonomiczne. Przedstawiono interesującą refleksję nad funkcjonalnością współczesnej architektury, wskazując przy tym na nieprawidłowości obiektów użyteczności publicznej w oświacie, kulturze czy handlu (K. Krause-Brykalska), dokonano także oceny funkcjonalności aspektu estetycznego w odniesieniu do budownictwa biurowego (M. Złowodzki). Jasne jest przy tym, że podejście funkcjonalne można zastosować do obiektów statycznych, ale też do obiektów dynamicznych, a więc do procesów, procedur, metod i technik, przyjętych sposobów postępowania, działań. W nurcie tym mieszczą się opracowania zawierające wyniki badań nad monitorowaniem transportu drogowego towarów niebezpiecznych (S. Bęczkowska, I. Grabarek), funkcjonalnością warunków pracy personelu pielęgniarskiego w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej (E. Kułagowska, M. Kosińska, I. Karolak), oceną funkcjonalności użytkowania rękawic ochronnych i jej wpływu na sposób wykonywania pracy przy rozbiorze mięsa (T. Tokarski, E. Irzmańska), jak również oceną funkcjonalności warunków pracy w przemyśle motoryzacyjnym (K. Wegner, A. Błaszczyk, M. Zygmańska, M.B. Ogurkowska). Na szczególną uwagę zasługują badania nad oceną funkcjonalności edukacji z zakresu bezpiecznych warunków pracy w kształtowaniu dobrostanu pracowniczego (J.S. Marcinkowski). Rezultaty tych badań pokazują, jak nieprzestrzeganie zasad ergonomii zwiększa ryzyko wypadków i chorób zawodowych, przyczynia się do zmniejszenia dobrostanu pracowniczego, a w ostatecznym rachunku prowadzi do marnotrawienia siły roboczej. W konkluzji wspomnianych prac wskazano kierunki i sposoby niwelowania badanych dysfunkcji.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Chów świń w systemie wolnowybiegowym jest współczesną coraz popularniejszą alternatywą produkcji intensywnej, wielowektorowej. Obecnie konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na to czy mięso pozyskiwane jest od zwierząt utrzymywanych w warunkach dobrostanu, pochodzących z produkcji zrównoważonej. W tym duchu autorzy przedstawili zasady produkcji wolnowybiegowej, omawiając szczegółowo warunki utrzymania świń, ich żywienie, zagospodarowanie terenu, zasady bioasekuracji zapewniające bezpieczeństwo sanitarne, rasy świń predysponowane do tego typu produkcji, behawior świń jako podstawowy wskaźnik dobrostanu, czynniki determinujące jakość pozyskiwanego mięsa oraz zagrożenia dla środowiska. Monografię autorzy wzbogacili o przedstawienie wyników swoich badań z tego zakresu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W kolejnym, 33. numerze „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” publikujemy prace autorów wywodzących się z różnych ośrodków naukowych i praktyki gospodarczej, a w szczególności Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego, Politechniki Poznańskiej, Politechniki Gdańskiej oraz Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. Wprawdzie problematyka artykułów jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów strategicznych, ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: ewaluacja efektywności kontraktów menedżerskich w sektorze przedsiębiorstw komunalnych; zarządzanie wiedzą i kooperacja zewnętrznych aliansów wiedzy w stymulowaniu innowacji w przedsiębiorstwie; kształtowanie nowych form pracy w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi; wpływ regulacji prawnych i audytu środowiskowego na poprawę jakości produktów; ocena efektywności działalności administracji podatkowej w Polsce i prowadzonej przez nią polityki podatkowej w ostatnich miesiącach.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności