Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(19)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(17)
dostępne
(13)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(14)
Biblioteka WEAiI
(2)
Autor
Komorowska Magdalena
(4)
Dziewońska Dorota
(3)
Elam Kimberly
(2)
Voelker Ulysses
(2)
Wightman Susan
(2)
Bringhurst Robert (1946- )
(1)
D'Andrade Hugh
(1)
Elam Kimberly (1951- )
(1)
French Nigel
(1)
Frutiger Adrian (1928-2015)
(1)
Genew Simeon (1973- )
(1)
González-Miranda Elena (1962- )
(1)
Heiderhof Horst G. (1934- )
(1)
Hochuli Jost (1933- )
(1)
Holzman Joanna (1945- )
(1)
Itten Johannes (1888-1967)
(1)
Komorowska Magdalena (filolog)
(1)
Lisiecka Sława (1947- )
(1)
Llop Rosa
(1)
Mitchell Michael (1939- )
(1)
Mitchell Michael (1939-2017)
(1)
Munari Bruno (1907-1998)
(1)
Müller-Brockmann Josef (1914-1996)
(1)
Oleś Robert
(1)
Papanek Victor (1926-1998)
(1)
Piszczatowski Paweł
(1)
Pluta Nina
(1)
Quindós Tania (1986- )
(1)
Salwa Mateusz (1979- )
(1)
Tomaszewska Czesława ( -2010)
(1)
Weber Hendrik (1978- )
(1)
Świderska Alika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Graficy
(3)
Drukarze
(2)
Edytorzy
(2)
Projektanci grafiki
(2)
Pisarze
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Projektanci 3D
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Typografowie
(1)
Temat
Projektowanie graficzne
(7)
Typografia
(6)
Drukarstwo
(4)
Grafika użytkowa
(4)
Projektowanie
(3)
Wzornictwo przemysłowe
(3)
Czcionki
(2)
Edytorstwo
(2)
Grafika książkowa
(2)
Sztuka
(2)
Teoria sztuki
(2)
Typografia (grafika użytkowa)
(2)
Znaki graficzne
(2)
Barwy
(1)
Czytelność druku
(1)
Designerzy
(1)
Ekoetyka
(1)
Geometria
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Grafika trójwymiarowa
(1)
Kompozycja (sztuki plastyczne)
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Książki
(1)
Liternictwo
(1)
Piktogram
(1)
Pismo
(1)
Semiotyka
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Socjologia środowiska
(1)
Symbole
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka stosowana
(1)
Sztuka użytkowa
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Opracowanie
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(14)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Elementarz stylu w typografii / Robert Bringhurst ; przełożyła Dorota Dziewońska. - Wydanie 4. - Kraków : D2D.PL, 2018. - 461, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Elements of typographic style.
Indeks.
Rys historyczny 12 1 Wielki styl 17 2 Rytm i proporcja 27 3 Harmonia i kontrapunkt 51 4 Struktura i forma 69 5 Znaki niealfabetyczne 83 6 Dobór i łączenie krojów 103 7 Interludium historyczne 131 8 Projektowanie stronicy 157 9 Typografia współczesna 195 10 Opracowywanie fontu 217 11 Przegląd pism 229 ZAŁĄCZNIK A: Alfabet w praktyce 317 ZAŁĄCZNIK B: Objaśnienia znaków 331 ZAŁĄCZNIK C: Objaśnienia terminów 355 ZAŁĄCZNIK D: Projektanci pism 371 ZAŁĄCZNIK E: Domy typograficzne 385
Sygnatura czytelni BMW: X E 19 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150249 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15123 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Zasady projektowania przestrzennegoKontrastpozytyw-negatyw Proces projektowaniaKontrast rytm-zmienność Ograniczenia i opcje kolorystyczneKontrast małe-duże Napięcie, odprężenie, przycinanie i domykanieKontrast gładkie-szorstkie Wskaźniki głębiKontrast statyczne-dynamiczne Pary symetryczne i asymetryczneKontrast symetria-asymetria Budowanie modelu i fotografiaKontrast napięcie-odprężenie Zasada skali Zasada proporcjiLinia przestrzenna, modele z drutu Zasada równowagi symetrycznejProces projektowania Zasada równowagi asymetrycznejModele i rysunki drucianych rzeźb Zasada równowagi promieniowejZasada rytmu Opakowanie i abstrakcja, papierowe jedzenieZasada akcentowaniaProces projektowania Zasada harmoniiModele i rysunki papierowego jedzenia. Przestrzenne kontrasty, projektowanie masekWielopłaszczyznoweakryloweptaki Proces projektowaniaProces projektowania Kontrast wklęsłe-wypukłeJęzyk kształtów Kontrast dominujące-podporządkowaneModele i rysunki akrylowych ptaków Kontrast zwięzłe-zawiłe Kontrast oczekiwane-nieoczekiwaneTwórcy Kontrast płaskie-pofałdowane Kontrast geometryczne-organiczne
Sygnatura czytelni BMW: X I 22 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151840 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15299 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Geometria w projektowaniu : studia z proporcji i kompozycji / Kimberly Elam ; tłumaczenie Magdalena Komorowska. - Wydanie 1. - Kraków : d2d.pl, 2019. - 142, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Bibliografia s. 140-141. Indeks.
Proporcje w naturze Preferencje poznawcze a proporcje Proporcje w na turze Proporcje ludzkiego ciała w rzeźbie klasycznej Proporcje ludzkiego ciała w rysunku klasycznym Proporcje twarzy Proporcje w architekturze Proporcje w architekturze Linie kompozycyjne Le Corbusiera Złoty podział Konstrukcja złotego prostokąta Złote proporcje Złoty podział i ciąg Fibonacciego Złoty trójkąt i złota elipsa Dynamiczne złote prostokąty Prostokąty pierwiastkowe Prostokąt - J 2 Proporcje formatów papieru zgodne z ISO 2 1 6 Dynamiczne prostokąty J 2 Prostokąt Prostokąt V 4 Prostokąt 5 Porównanie prostokątów o proporcjach równych V2. i/3, V4. V 5 Wizualna analiza projektu Proces analizy geometrycznej Tauromaquia, rycina 2 0 Wyścigi konne w Longchamp Gandawa wieczorem Analiza geometryczna Krzesło wiedeńskie nr 14, Michael Thonet Folies-Bergére, plakat Jules'a Chéreta Kąpiel w Asniéres, Georges-Pierre Seurat Bibułki do papierosów Job, plakat Jules’a Chéreta Taniec z Moulin Rouge, Henri de Toulouse-Lautrec La Goulue wchodząca do Moulin Rouge, Henri de Toulouse -Lautrec Krzesło z A rgyle Street Tea Room, Charles Rennie Mackintosh Krzesło z Hill House, Charles Rennie Mackintosh Krzesło z W illow Tea Room, Bauhaus Ausstellung, plakat Fritza Schleifera LTntransigeant, plakat A. M. Cassandre’a East Coast by L.N.E.R., plakat Toma Purvisa Krzesło MR, Ludwig Mies van der Rohe Fotel Barcelona, Ludwig Mies van der Rohe Szezlong Le Corbusiera Krzesło Brno, Ludwig Mies van der Rohe Wagon restauracyjny, plakat A. M.Cassandre'a : Kdnstruktivisten, plakat Jana Tschicholda Krzesło Barrel, Frank Lloyd Wright Krzesła do siedziby administracji . SC Johnson, Frank Lloyd Wright Der Berufsphotograph, plakat Jana T s c h ic h o ld a Krój Max Bill, projekt Maxa Billa Dom pani Farnsworth, Ludwig Mies van der Rohe Krzesło z giętej sklejki, Charles Eames Szklany dom, Philip Johnson Kaplica w Illinois Institute of Technology, Ludwig Mies van der Rohe Krzesło z serii Tulip, Eero Saarinen Dom Vanny Venturi, Robert Venturi Vormgevers, plakat Wima Crouwela Furstenberg Porzeilan, plakat Inge Druckrey Igrzyska olimpijskie w Monachium, piktogramy Otla Aichera Logo London Electricity Board (LEB), FHK H e n r io n Majakovskij, plakat Bruna Monguzziego Blender marki Braun Ekspres do kawy Braun Aromaster II Conico, czajnik projektu Aida Rossiego Nowy Volkswagen Garbus, Jay Mays, Freeman Thomas, Peter Schreyer
Sygnatura czytelni BWB: VII I 64
Sygnatura czytelni BMW: IX O 50 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148663, M 14850 (2 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 5232 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148662 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrób projekt typo / Nigel French & Hugh D'Andrade ; przełożył Robert Oleś. - Wydanie pierwsze. - Kraków : d2d.pl, 2022. - IX, [1], 269 stron : ilustracje ; 26 cm.
Tytuł oryginału: The typo project book : typographic projects to sharpen your creative skills & diversify your portfolio.
Na okładce: Projekty typograficzne, króre rozwiną twoje umiejętności twórcze i urozmaicą portfolio.
Indeksy.
Pastisz Styl wiktoriański Ujarzmij dekoracyjny nadmiar Secesja Zaplątani w winorośl Dada W stronę irracjonalności Konstruktywizm Czerwień, czerń i ostre skosy Bauhaus Proste kształty i barwy podstawowe Art deco Elegancka geometria Plakat z czasów wojny Wysiłek ku zwycięstwu Kicz Soczysty i sensacyjny Styl szwajcarski Funkcjonalny, neutralny i asymetryczny Plakat muzyki country Plakat inspirowany Hatch Show Print Psychodelia Daj się ponieść z plakatem rockowym z lat sześćdziesiątych Punk Nie ma przyszłości w angielskich snach Grunge Oto jesteśmy, zabaw nas Okładka magazynu Gdzie rozwiane włosy wplatają się w winietę Klasyczne dzieło literatury pięknej Wykrój to z kroju Okładka albumu w stylu vintage Stonowane kolory i rozkołysane linie bazowe Opakowanie płyty kompaktowej Uwiecznij tę chwilę na składance Książka kucharska Krój jako przystawka Plakat teatralny Praca pod skosem Plakat dla miasta Powtarzalność i losowość w stylu retro Przewodnik turystyczny Nie komplikuj Plakat filmowy A nagroda trafia do... Plakat festiwalu muzycznego Skomponuj swój wymarzony skład Więcej klasycznej beletrystyki Kilka słów o ilustrowaniu klasyki Infografika Warta (kilku) tysięcy słów Plakat muzyczny w druku typograficznym Zabawa z ruchomą czcionką w XXI wieku Etykieta na piwo Wykreuj swój ulubiony browar Etykieta na wino Zaprojektuj etykietę na wykwintne wino Wizytówka Zrób dobre pierwsze wrażenie Dłuższy tekst Katalog produktów lub prezentów Między strukturą a chaosem Klasyka literatury Ujarzmij setki stron niczym profesjonalista Poezja Wykaż się polotem, ale zadbaj o szczegóły Książka kucharska Przepis krok po kroku Layout czasopisma Sześciostronicowy artykuł do magazynu Menu Zaprojektuj kartę dań ulubionej restauracji Ulotka trójdzielna Zaprojektuj prostą ulotkę Ilustrowany spis treści Zaprojektuj rozkładówkę ze spisem treści Projekt formularza Bez wiszących resztek Obrazy typograficzne Alfabet z sąsiedztwa Zapoluj na litery! Nad morzem Przywołaj atmosferę miejsca za pomocą liternictwa Alfabet środowiskowy Znajdź litery we wszystkim Pismo widmo Zanikające ślady dawnych czasów Kolaż Połącz tekst, teksturę i kliparty w stylu vintage Typomapa Utwórz mapę wyłącznie z tekstu Portret gwiazdy „Cieniowanie" słowami Portret pismem odręcznym Czasy najlepsze i czasy najgorsze Przepołowiony portret typograficzny Pół człowiek - pół litery ASCII-art Zaszyfruj dzieła dawnych mistrzów Łamigłówka Utwórz tematyczną wykreślankę słowną Kolekcja od A do Z Zgłębiaj charakter pisma Pismo jako obraz Logo Nowe logo dla zasłużonej instytucji Typograficzna ilustracja tekstu piosenki Nadaj charakter cytatowi lub tekstowi piosenki Projektowanie kroju pisma Rozmowa z twórcą kroju Barlow Tekst w kształcie Nadaj słowom wizualną formę Animowany baner internetowy Niech się rusza Desenie i przekształcenia typograficzne Co litery robią w ukryciu Rytowany inicjał Podrasuj swój inicjał Litery w rozkwicie Niech twoje litery wiją się i zawijają Ikony Przekształć symbole w font Odręczny napis Zapisz cytat ręcznie Pocztówka z dużymi literami Śmiałe litery godne wielkiego miasta Kolorowe fonty Poznaj możliwości pisma chromatycznego Bluza z kapturem Krój do noszenia Interpretacja słowa lub frazy Przekręt potrafi zmienić znaczenie Sitodrukowy plakat koncertowy Indie rock w ograniczonej kolorystyce Interpretacja listy lub raportu „Rain later. Good"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152854 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Mensch und seine Zeichen.
Bibliografia na stronach 293-294.
Część pierwsza. Rozpoznawanie znaków. Tworzenie znaków Trzy impresje na początek / 17 Bezład - porządek / 17 Przypomnienie pewnej figury / 17 Światło i cień - biel i czerń / 19 1.Elementy znaku / 21 Punkt / 21 Linia / 21 Linia wyimaginowana / 21 Linia jako taka / 22 Poziom i pion / 22 Skosy I 23 Luki I 24 Zależności między liniami / 25 Gesty przy prowadzeniu kreski / 25 Szeregowanie i rytm / 26 Bliskość I 27 iMorfologia znaków / 27 «Geografia» wyrażeń / 27 Symetria i asymetria / 27 Tablica morfologiczna i / 29 Tablica morfologiczna 2/32 Typologia znaków / 34 2.Znaki podstawowe / 36 Kwadrat / 36 Trójkąt / 36 Koło (okrąg) / 37 Strzałka / 40 Krzyż / 41 3 Związki znaków / 44 Zależność między znakami / 44 Zależności między znakami o różnych kształtach / 48 WVmowa wnętrza powierzchni / 49 Zależności między znakami zamkniętymi i otwartymi / 49 Gra dwóch rozwidlonych znaków / 50 Znak kompletny / 51 Tablica morfologiczna 3. Znaki abstrakcyjne / 52 Tablica morfologiczna 4. Znaki-obiekty / 54 Między schematem a figurą / 54 Znak-łamigłówka / 55 ADRIAN FRUTIGER CZŁOWIEK I JEGO ZNAKI k. Znak w ornamencie / 56 5.Znaki dualizmu / 59 6.Powierzchnia / 62 Od kreski do powierzchni / 62 Grubość kresek / 62 Poszerzanie i zwężanie kreski / 6U Forma wstęgi / 65 Biały znak na ciemnym tle / 66 Od konturu do negatywu / 66 Zmienność natężenia światła wewnątrz powierzchni / 67 Kształtowanie sugestywnej formy / 67 Wzór szachownicy / 68 7.Złudzenie objętości / 69 Nakładanie się warstw / 69 Przeplatanie / 71 Sugestywna biel / 71 Perspektywa / 72 Cień / 73 Oświetlony obiekt / 73 Rzucony cień / 74 Niezwykła objętość / lk Złudzenia optyczne / 75 8.Różnorodność zjawisk / 76 Rysunek i materiał / 76 Narzędzia / 76 Zakończenie kreski / 77 Odpowiednie narzędzia dla danego materiału / 78 Przestrzeń wewnętrzna znaku i między znakami / 79 Obraz jako zespół cech identyfikacji wizualnej / 80 Czerń-biel / 80 Barwy / 80 Półtony I 81 Struktury / 81 Jakość obrazu / 81 Obrazowanie schematyczne lub wymiarowanie / 81 Obrazowanie naturalistyczne / 82 Obrazowanie artystyczne lub kontemplacyjne / 82 Próba wizualnej syntezy / 83 Część druga. Znaki utrwalające mowę 1.Od myśli do rysunku / 87 Prawzory / 87 Mowa i gesty / 87 2.Utrwalanie mowy / 89 Dwie drogi rozwoju / 89 <(Niezmienne» pisma obrazkowe / 89 Pisma «alfabetyczne» / 90 Czy wspólne pochodzenie? / 90 Czy pozostawiono w spadku archetypy (prawzory)? / 91 Od znaków obrazowych do ideogramów / 91 Wyznaczniki / 93 Od ideogramów do fonogramów / 93 3.Graficzne bogactwo pism obrazkowych / 94 Od pisma obrazkowego Sumeru do pisma klinowego / 94 Egipskie hieroglify / 97 Pismo kreteńskie / 99 Hetyckie pismo obrazkowe z Syrii / 101 Pismo obrazkowe z doliny Indusu / 102 Pismo obrazkowe z Wyspy Wielkanocnej / 103 Pismo runiczne / 104 W kręgu pisma chińskiego / 106 Mądrość księgi I Cing / 106 Chińskie pismo obrazkowe / 108 Pismo chińskie a architektura / 110 Pisma Ameryki prekolumbijskiej / m Pismo obrazkowe Azteków / 112 Pismo obrazkowe Majów / 113 4.Alfabety świata / 114 Genialny wynalazek litery i jego emanacja / 114 Przegląd grup pism w świecie / 117 5.Alfabet w kulturze zachodniej / 120 Wczesny rozwój / 120 Kształt kapitały i minuskufy / 121 Przejście od kapitały do minuskuły / 122 Próba wyjaśnienia teorii o redukcji gestów / 123 6.Rozwój formy pisma a techniki pisania i drukowania / 126 Kreślenie czarnej kreski / 126 Kaligrafia / 126 O ustawieniu pióra w innych obszarach kulturowych / 129 Grawiura i druk / 130 Białe wnętrza / 132 Architektura a pismo / 132 Przestrzeń / 133 O pokrewieństwie liter ze sztuką / 135 7.Manipulowanie formą pisma / 138 Wariacje czysto proporcjonalne / 138 Szerokość / 138 Grubość I 139 Skośność I 140 Paleta odmian pism / 141 Odstępstwa od podstawowego kroju / 143 Litery ozdobne / 143 Litery «antykwaryczne» / 144 Litery «figuralne» / 144 Kształty pism przyszłości / 145 Próby krańcowego uproszczenia / 146 Automatyczne czytanie / 148 Aż do zaniku czytelności / 149 Pismo-obraz i obraz-pismo / 150 Monogramy / 151 Skrót grupy słów / 151 Od ligatury do ornamentu / 152 8.Pismo dziełowe i jego czytelność / 154 Pismo jako powszechny środek komunikacji / 154 Kształt i czytelność pisma / 155 O procesie czytania / 155 Stopniowanie motywacji czytania / 156 Synteza form pisma / 156 9.Znaki wartości liczbowych / 159 Oznaczanie liczb literami / 159 Geneza i rozwój cyfr arabskich / 160 Genialna idea wartości zera / 160 Pochodzenie i rozwój kształtów / 160 Kilka uwag analitycznych / 162 Mówienie i liczenie / 162 Gesty przy pisaniu liczb / 163 Podział na elementy podstawowe / 164 Kształty liczb przyszłości / 164 10.Znaki drukarskie / 165 Światło między słowami / 165 Znaki zecerskie / 166 Znaki przestankowe / 166 Znaki wyróżnień / 167 Znaki odniesienia / 168 Znak«et» / 168 Znaki walutowe i inne / 169 Część trzecia. Znaki, symbole, sygnety, sygnały Wprowadzenie / 173 Znaki niealfabetyczne / 173 Nowe znaki na użytek nauki / 173 Znaki obrazowe na użytek przemysłu / 174 Drogowskazy i znaki drogowe / 175 Zalew i przesyt obrazów / 175 Powrót do pisma obrazkowego / 176 1.Od wizerunku do znaku symbolicznego / 178 Obraz / 178 Schemat / 179 Stopniowanie schematyzacji / 179 Pomoc komputera w schematyzacji / 180 Plan / 181 Alegoria / 182 Obrazy zabobonu / 183 2.Symbol / 184 Co jest symboliczne / 184 Od obrazu-symbolu do znaku-symbolu / 185 Niejasne użycie pojęcia symbolu / 185 3.Bogactwo symboli figuralnych (obrazowych) / 187 Jak obrazy stają się znakami-symbolami / 187 Proces stylizacji I Ml Wpływ materiału i narzędzia na uproszczenie / 189 Gigantyczne znaki-symbole / 192 Svmbole zwierzęce / 193 Od różnorodności do prostoty. Wizerunki ptaków / 193 O życiu i śmierci. Symbol węża / 195 Inne symbole zwierzęce. Archetypy podświadomości / 198 Symbole roślinne / 202 Postać człowieka jako symbol / 203 Ciało figurą zbiorowe / 203 Części ciała / 205 Przedmioty, krajobrazy, elementy natury / 209 Symbol środka / 211 Symbole abstrakcyjne / 214 Wszechświat i jego środek / 214 Znak krzyża i jego zdobienia / 216 Znaki symbolizujące ruch / 219 Sploty, linie wężowe, węzły / 222 Znaki słoneczne / 224 Nocne ciała niebieskie / 225 Svmbol w ornamencie / 229 Geometria i symbol / 232 5.Znaki pseudonauki i magii / 235 Elementy / 237 Znaki astrologiczne / 239 Znaki alchemiczne / 241 Znaki kabalistyczne, znaki magiczne, talizmany / 245 6.Znaki-sygnatury / 247 Znaki kamieniarskie / 249 Monogramy / 252 7.Znaki określające wspólnotę / 255 Znaki domów (rodowe) / 255 Japońskie godła rodowe / 256 O heraldyce / 258 Współczesne znaki wspólnot ludzkich / 261 8.Znaki towarowe i handlowe (marki) / 264 Znakowanie w przeszłości / 264 O znakowaniu. Wypalanie piętna / 264 Marki kupieckie / 265 Znaki rzemieślnicze / 265 Znaki strukturalne. Znaki wodne / 267 Współczesne znaki przemysłowe / 268 9.Znaki używane w technice i nauce / 276 Obrazowe pismo techników / 276 Znaki nauk nowożytnych / 277 10.Znaki sygnałowe / 280 Orientacja w otoczeniu / 280 Znaczenie tablic sygnalizacyjnych w ruchu drogowym / 280 Forma szyldu sygnału / 280 Kolor I 281 Reakcja kierowcy na sygnał / 281 Piktogramy / 282 Znaki sygnałowe w drukach / 283 Emocje w plątaninie dróg / 286 Orientacja w gmachach publicznych / 286 Systemy piktogramów towarzyszących imprezom / 287 Znaki sygnalizujące usługi / 287
Sygnatura czytelni BMW: VII Ć 52 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149845, 149844 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15058 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompozycja w sztuce cyfrowej : podstawy / Simeon Genew. - Wydanie pierwsze. - Kraków : d2d.pl, 2022. - 151, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronie [152].
Rodzaje kompozycji Kompozycja kadru w programie Photoshop CC Format arkusza roboczego (kadru) Układy kompozycyjne narzędzia Crop w programie Photoshop CC Trójpodział (Rule of Thirds) Siatka (Grid) Kompozycja oparta na przekątnej (Diagonal) Kompozycja trójkątna (barokowa) (Triangle) Złoty podział (Golden Ratio) Spirala Fibonacciego (Golden Spiral) Jaki jest sens stosowania predefiniowanych układów kompozycyjnych? „Tak nie rób" / „Tak rób" „Tak nie rób" Unikaj symetrycznego układu elementów sceny Unikaj umieszczania obiektu w centrum kadru Unikaj dzielenia kadru na pół Unikaj dzielenia kadru na dwa kontrastujące obszary o podobnym rozmiarze Unikaj stykania się obiektów z ramą obrazu. Zostaw trochę przestrzeni wokół obiektu lub zdecydowanie go wykadruj Nie komponuj kadru przy użyciu wyłącznie poziomych linii Unikaj zbiegu linii w centrum kadru Nie wyprowadzaj uwagi obserwatora poza kadr Częste błędy w kadrowaniu obiektów Błędy popełniane przy łączeniu dwóch planów w scenie O co chodzi z tą symetrią? Jak unikać nudy w kompozycji Wizualny środek obrazu Balans asymetryczny Parzysta i nieparzysta liczba elementów Budowa sceny Scena we wnętrzu - krok po kroku Linia horyzontu i dynamika Wieloplanowość Elementy narracji wizualnej Powtórzenie i rytm Nakładanie się elementów sceny Repoussoir i rama Przykłady z wykorzystaniem repoussoir Perspektywa powietrzna Relacje pomiędzy elementami sceny Wyjątkowy moment (według Gurneya) Grupowanie Przeciwstawienie Linie naprowadzające Efekt skali Winieta Przykłady zastosowań Inne systemy podziału kadru Podział nieformalny Andrew Loomisa Dynamiczna symetria Rabatment (przycinanie) Jak myśleć o kompozycji podczas szkicowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153572 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Diseno de iconos y pictogramas.
Bibliografia na stronach 155-157.
1 Ikony i piktogramy Semiotyka a piktogramy Podstawowe zasady 2 Proces projektowania Schemat procesu projektowania systemu piktogramów Schemat procesu projektowania systemu piktogramów wywodzących się z kroju pisma Prezentacja projektu Określenie desygnatu 3 Tworzenie ikon i piktogramów Szkice Środki syntaktyczne Siatka Przykład praktyczny: „uwaga, dzikie zwierzęta" Studium przypadku: piktogramy igrzysk olimpijskich 4 Ikony i piktogramy wywodzące się z kroju pisma Wybór kroju pisma Analiza wyjściowego kroju pisma Szkicowanie Struktura znaku Piktogram żeński Przykład praktyczny: piktogramy pochodzenia typograficznego dla krojów Avenir i Helvetica Przykład praktyczny: Asap Symbol 5 Digitalizacja i korekta optyczna 6 Ocena
Sygnatura czytelni BMW: IX O 53 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 149855 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15066 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Das Detail in der Typografie : Buchstabe, Buchstabenabstand, Wort, Wortabstand, Zeile, Zeilenabstand, Kolumne, 2005.
Na okładce: Zwięzłe i dogłębne omówienie zagadnień dotyczących czytelności tekstu.
Bibliografia na stronie 64.
Proces czytania Litera Wyraz Wiersz Cyfry Wyróżnienia Interlinia, łam Walory pisma
Sygnatura czytelni BMW: XII D 99 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149846 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15059 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na stronie przytytułowej tytuł również w języku niemieckim.
Barwy w fizyce Rzeczywistość barw i ich oddziaływanie Harmonia barw Subiektywne tonacje barw Konstrukcyjna teoria barw Dwunastoczęściowe koło barw Siedem kontrastów barw Kontrast tonalny jasności temperatury dopełniający równoczesny nasycenia ilościowy Mieszanki barw Kula barw Akordyka barw Forma i barwa Przestrzenne oddziaływanie barw Impresyjna Ekspresyjna teoria barw Kompozycja
Sygnatura czytelni BMW: IX Ó 37 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15084 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 121-124.
System graficzny w projektowaniu okładek W poszukiwaniu języka parametrów dla projektowania graficznego Parametry języka wizualnego a projektowanie okładek Poziom symbolizacji Poziom ekspresji Obiekty graficzne Cechy wizualne Zasady percepcji Związki obiekt-powierzchnia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151696 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Book typography : a designer's manual, 2005.
Na banderoli: "Przewodnik po zasadach projektowania i składu, zawierający ponad tysiąc precyzyjnie dobranych i szczegółowo objaśnionych ilustracji".
Dla pisarzy, redaktorów, korektorów, specjalistów od reklamy, dystrybucji i sprzedaży, a zwłaszcza dla wydawców.
2Stronice książki 4Krój pisma 8Układ kolumny iiJednostki miary 11Format 12Znaki 12Części książki 13Druk i oprawa 14FUNKCJA I CZYTELNOŚĆ 16Funkcja 16Język projektowania typograficznego 17Funkcje typografii książek 18Konwencje i zasady obowiązujące w wydawnictwach 20Czytelność 21Dwa rodzaje czytelności 21Regularność i rytm 22Stopień pisma a czytelność tekstu 2 3Światło a czytelność tekstu 24Współzależności między elementami IIKOLUMNA 28Format 28Formaty wydawnicze 29Format, wymiary arkuszy i maszyny drukarskie 29Projektowanie formatu 32Projektowanie kolumny 5 3Liczba znaków w wierszu w składzie wyjustowanym 35Interlinia kolumny tekstowej 41Liczba wierszy na stronicy: wysokość kolumny 42Proporcja kolumny 44Rozmieszczenie kolumny: marginesy 46Rozmieszczenie kolumny: grzbiet i krawędź zewnętrzna 47U kłady symetryczne 48Rozmieszczenie kolumny: margines górny i dolny 49Tradycyjne marginesy 50Układy asymetryczne 52Kolumny wyrównane lewostronnie 54Całostki i akapity 54Odstępy między całostkami 55Wcięcia akapitowe 56Siatki i strony wzorcowe 56Funkcja siatki 56Strony wzorcowe 57Współzależności w ramach siatki 58Przykłady siatek i stron wzorcowych IIICECHY I WYBÓR KROJU 62Kategorie pism drukarskich 62Pisma szeryfowe 62Pisma bezszeryfowe 62Pisma akcydensowe 63Styl pisma 63Krótki przegląd historyczny 65Styl 66Rodziny krojów 67Rozszerzone rodziny krojów 67Kroje tytułowe 68Kroje akcydensowe 68Odmiany pochyłe 69Łączenie krojów szeryfowych i bezszeryfowych 70Kroje półgrube i grube 71Wybór kroju dziełowego 73Dobór pisma dziełowego 75Skład pastiszowy 76Cechy krojów 76Wielkość kroju 77Wysokość x 79Szerokość kroju 81Światła międzyliterowe 84Krój a szarość druku 87Obserwowanie cech kroju IVSKŁADANIE TEKSTU 90Odstępy międzywyrazowe w składanym tekście 90Definiowanie stylów akapitowych dla składu wyjustowanego 96Style akapitowe, wielkość pisma i szerokość łamu 97Style akapitowe a dobór kroju 98Dzielenie i przenoszenie wyrazów 99Ostatni wiersz akapitu 99Stosowanie stylów akapitowych w materiałach uzupełniających 100Dostosowywanie stylu akapitowego do składu chorągiewkowego 102Ręczne korygowanie składu 102Naciąganie tekstu wyjustowanego 111Naciąganie tekstu wyrównanego lewostronnie VNAGŁÓWKI 114Nagłówki rozdziałów 115Styl pisma dla tytułów rozdziałów 116Kolumna spuszczona 117Rozmieszczenie tytułów rozdziałów 118Wielkość tytułów rozdziałów 119Numery rozdziałów 121Motta rozdziałów 122Inicjały wpuszczone 122Inicjały podniesione 122Kapitaliki na początku rozdziału 123Śródtytuły 125Koniec rozdziału 125Początek rozdziału na stronie recto 126Gradacja tytułów 126Hierarchia tytułów - pierwszy, drugi, trzeci rząd tytułów 126Względne znaczenie tytułów 128Wielkośćtytulariów 129Odstępy nad i pod tytułami 130Odmiana pisma w podtytułach 134Rozmieszczenie podtytułów 136Grupowanie tytułów 138A/ykorzystanie półtonów i barw w podtytułach 140Numeracja wielorzędowa 141Oszczędzanie powierzchni przy składaniu tytułów niższego rzędu 142Kroje tytułowe i elementy dekoracyjne 142Kroje tytułowe 148Warianty kaligraficzne liter 149Linie ozdobne 150Ornamenty 152Inicjały wpuszczone 156Rozświetlanie tytułowych wersalików VITYTUŁ ARIA MATERIAŁY WPROWADZAJĄCE I UZUPEŁNIAJĄCE 160Kolejność i paginacja materiałów wprowadzających 160Kolejność materiałów wprowadzających 163Paginacja materiałów wprowadzających 164Tytuł, przedtytuł i wewnętrzne strony tytułowe 164Strona tytułowa 172Strona przedtytułowa 173Wewnętrzne strony tytułowe 176Dalsze stronice materiałów wprowadzających 176Strona redakcyjna 180Dedykacja 180Motto 181Spis treści 185Podziękowania 186Spis ilustracji 186Przedmowa 187Wstęp 187Wprowadzenie 188Materiały pomocnicze 188Mapy i plany 189Wykazy skrótów i źródeł oraz zasady wymowy 190Materiały uzupełniające 190Kolejność 191Aneks (dodatek, załącznik) 191Przypisy końcowe 191Wykaz ilustracji z informacją o prawach autorskich 192Słownik terminów (glosariusz) 192Bibliografia załącznikowa 194Skorowidz (indeks) VIIDODATKOWE ELEMENTY NA STRONIE 200Pagina bieżąca i żywa 200Pagina bieżąca 202Żywa pagina górna 204Żywa pagina dolna 205Żywa pagina boczna 206Kiedy usunąć paginy bieżące i żywe 207Skracanie żywej paginy 207Wykorzystywanie kolorów i wysuwanie pagin na spad 208Przypisy dolne, końcowe i boczne 209Przypisy dolne 211Przypisy końcowe 212Przypisy boczne 213Okienka 214Odsyłacze do przypisów 215Stosowanie różnych rodzajów przypisów 216Przypisy bez odsyłaczy 218OBJĘTOŚĆ DZIEŁA 220Składki i impozycja 222Objętość książki a liczba znaków na stronie 222Ile stron? 223Szacowanie objętości książki dla określonej liczby znaków 223Szacowanie liczby znaków na stronie dla ustalonej objętości książki 224Liczba znaków na stronie: stopień pisma i interlinia 224Zwiększanie i zmniejszanie liczby stron 233Cechy pisma wpływające na objętość publikacji 234Planowanie liczby stron 234Jak zmieścić x wyrazów i y ilustracji na z stronicach 236Wlewanie tekstu 239Teoria w praktyce 241Składając tekst na ograniczonej powierzchni, nie ulegnij pokusie, by... IXSKŁADANIE 244Składanie rodziną krojów 244Użycie kursywy w tekście złożonym antykwą 245Wersaliki i kapitaliki 245Cyfry we frakcji górnej 246Składanie znaków przestankowych 246Cudzysłów 248Apostrof 248Dwukropek, średnik, przecinek 250Kropka 252Łącznik (dywiz) 252Półpauza 253Pauza 254Wielokropek 255Nawias okrągły i nawias kwadratowy 256Znak zapytania i wykrzyknik 257Znaki przestankowe w odmianie pochyłej 258Wyróżnienia w tekście 258Cytaty i przytoczenia 260Cytowanie utworów wierszowanych 261Wyróżnianie wyliczeń w tekście 264Wyróżnianie listów i notatek 266Wywiady 266Stylizacja typograficzna XCYFRY 270Składanie cyfr 270Cyfry wersalikowe i nautyczne 272Wykazy z numeracją 273Numerowane ilustracje 273Numeracja pozycji katalogowych 274Słupki (kolumny) i tabele 275Ułamki dziesiętne i zwykłe 277Wagi i miary 277Godziny 277Daty 277Liczby pomijane 278Cyfry rzymskie 279Zapis słowny liczb XIKSIĄŻKI ILUSTROWANE 282Rozmieszczenie ilustracji w tekście 282Wielkość ilustracji w tekście 283Rozmieszczanie ilustracji 284Proporcje 285Nietypowe kształty 285Ilustracje pozbawione tła 286Siatka dla ilustracji 287Układy asymetryczne 287Układy dwułamowe 288Składka ilustracyjna 289Książki ilustrowane dużego formatu 289Wybór formatu 291Siatki stronic wielkoformatowych 292Siatki dla katalogów 293Planowanie druku kolorowego 294Typografia wielkoformatowych książek ilustrowanych 295Podpisy pod ilustracjami 296Ilustracje umieszczane na spad 298Przedłużki (alonże) 300Koedycje XIIILUSTRACJE 304Praca z obrazami 304Kadrowanie ilustracji 306Reprodukcje dzieł sztuki 307Detale obrazu 308Pion i poziom 309Różnice skali 310Obrazy cyfrowe 310Piksel i rozdzielczość 312Modele barw RCB i CMYK 312Jak wykorzystuje się skany 313Zarządzanie zdjęciami 316Przekazanie zeskanowanych obrazów XIIIDALSZA PRACA NAD TEKSTEM 320Utwory sceniczne 323Utwory poetyckie 330Proza w wydaniach dwujęzycznych 331Znaki diakrytyczne i specjalne 334Formaty progresywne 337Publikacje naukowe 337Orientacja w tekście 338Układ wielotamowy 338Odmiana pisma 339Wydania wielotomowe 339Dzieła sprzedawane w kompletach 340Tabele 340Szerokość kolumn 341Wielkość pisma 342Linie 342Rozbudowane tabele 343Tablice chronologiczne 344Teksty dostosowane do specjalnych potrzeb 344Teksty dla dyslektyków 346Teksty dla niedowidzących XIVOPRAWA, OKŁADKI I OBWOLUTY 350Oprawa 350Oprawa twarda 351Oprawa miękka (broszurowa) 352Okładki i obwoluty 352Komponenty okładki 354Komponenty obwoluty 356Obwoluty o wzmocnionych krawędziach 357Oprawa całopapierowa 357Uszlachetnianie obwoluty i okładki 358Łączenie ilustracji z tekstem na okładce i obwolucie 366Typografia okładki i obwoluty 367Układ tekstu na przednim skrzydełku obwoluty lub okładki 368Układ tekstu na tylnym skrzydełku obwoluty lub okładki 369Układ typograficzny na tylnej płaszczyźnie obwoluty 370Układ tekstu na grzbiecie 371Układ typograficzny tylnej okładziny XVPRZYGOTOWANIE TEKSTU DO DRUKU 374Przygotowanie tekstu do składu 374Dostarczenie tekstu przez redaktora 380Konwersja tekstu 382Od produkcji do projektu 384Zasady redakcji 384Użycie kursywy 385Wersaliki 385Skróty i skrótowce 386Dzielenie wyrazów 387Cudzysłowy 387Apostrofy 388Opis źródeł bibliograficznych 389Informacje o zezwoleniach i prawach autorskich 389Ortografia 390Od korekty do druku 390Korekta tekstu 395Przekazanie do druku 395Przekazanie książek zawierających tylko tekst 396Przekazanie książek ilustrowanych 397Sprawdzanie wydruków próbnych 398Papier i maszyny drukarskie 399Wybór papieru XVICZAS I PIENIĄDZE 404Czas i pieniądze 404Cykl produkcyjny 405Założenia projektu - unikanie pułapek 411Kolejność prac projektowych i typograficznych 416Rejestr czasu pracy 417Nadzór druku 419Wystawianie faktur a VAT 421Podziękowania 421Źródła wykorzystanych materiałów 423Literatura źródłowa i uzupełniająca 423Literatura źródłowa 423Literatura uzupełniająca 424Tło historyczne 424Literatura polskojęzyczna 427Słownik terminów i skorowidz
Sygnatura czytelni BMW: X E 15 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149856, 149857 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15067 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Typografia książki : podręcznik projektanta / Michael Mitchell, Susan Wightman ; przełożyła Dorota Dziewońska. - Wydanie trzecie. - Kraków : d2d.pl, 2022. - XI, [1], 435 stron : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Tytuł oryginału: Book typography : a designer's manual. Na okładce dopisek "przewodnik po zasadach projektowania i składu, zawierający ponad tysiąc precyzyjnie objaśnionych ilustracji".
Bibliografia, netografia na stronach 423-425. Indeks.
2Stronice książki 4Krój pisma 8Układ kolumny iiJednostki miary 11Format 12Znaki 12Części książki 13Druk i oprawa IFUNKCJA I CZYTELNOŚĆ 16Funkcja 16Język projektowania typograficznego 18Funkcje typografii książek 19Konwencje i zasady obowiązujące w wydawnictwach 20Czytelność 20Dwa rodzaje czytelności 21Regularność i rytm 22Stopień pisma a czytelność tekstu 23Światło a czytelność tekstu 24Współzależności między elementami IKOLUMNA 28Format 28Formaty wydawnicze 29Format, wymiary arkuszy i maszyny drukarskie 29Projektowanie formatu 32Projektowanie kolumny 33Liczba znaków w wierszu w składzie wyjustowanym 38Interlinia kolumny tekstowej 41Liczba wierszy na stronicy: wysokość kolumny 42Proporcja kolumny 44Rozmieszczenie kolumny: marginesy 46Rozmieszczenie kolumny: grzbiet i krawędź zewnętrzna 46Układy symetryczne 48Rozmieszczenie kolumny: margines górny i dolny 49Tradycyjne marginesy 50 Układy asymetryczne 52 Kolumny wyrównane lewostronnie 54 Całostki i akapity 54Odstępy między całostkami 55Wcięcia akapitowe 56Siatki i strony wzorcowe 56 Funkcja siatki 56Strony wzorcowe 57Współzależności w ramach siatki 58Przykłady siatek i stron wzorcowych IIICECHY I WYBÓR KROJU 62Kategorie pism drukarskich 62Pisma szeryfowe 62Pisma bezszeryfowe 62Pisma akcydensowe 63Styl pisma 63Krótki przegląd historyczny 65Styl 66Rodziny krojów 67Rozszerzone rodziny krojów 67Kroje tytułowe 68Kroje akcydensowe 68Odmiany pochyłe 69Łączenie krojów szeryfowych i bezszeryfowych 70Kroje półgrube i grube 71Wybór kroju dziełowego 73 Dobór pisma dziełowego 75Skład pastiszowy 76Cechy krojów 76Wielkość kroju 77Wysokość x 79Szerokość kroju 81Światła międzyliterowe 84Krój a szarość druku 87Obserwowanie cech kroju IVSKŁADANIE TEKSTU 90 Odstępy międzywyrazowe w składanym tekście 90 Definiowanie stylów akapitowych dla składu wyjustowanego 96Style akapitowe, wielkość pisma i szerokość łamu 97Style akapitowe a dobór kroju 98Dzielenie i przenoszenie wyrazów 99Ostatni wiersz akapitu 99 Stosowanie stylów akapitowych w materiałach uzupełniających 100 Dostosowywanie stylu akapitowego do składu chorągiewkowego 102 Ręczne korygowanie składu 102 Naciąganie tekstu wyjustowanego 111 Naciąganie tekstu wyrównanego lewostronnie V NAGŁÓWKI 114Nagłówki rozdziałów 115Styl pisma dla tytułów rozdziałów 116Kolumna spuszczona 117Rozmieszczenie tytułów rozdziałów 118Wielkość tytułów rozdziałów 119Numery rozdziałów 121Motta rozdziałów 122Inicjały wpuszczone 122 Inicjały podniesione 122Kapitaliki na początku rozdziału 123Śródtytuły 125 Koniec rozdziału 125Początek rozdziału na stronie recto 126Gradacja tytułów 126Hierarchia tytułów - pierwszy, drugi, trzeci rząd tytułów 126Względne znaczenie tytułów 128Wielkość tytulariów 129Odstępy nad i pod tytułami 130Odmiana pisma w podtytułach 134Rozmieszczenie podtytułów 136Grupowanie tytułów 138Wykorzystanie półtonów i barw w podtytułach 140Numeracja wielorzędowa 141Oszczędzanie powierzchni przy składaniu tytułów niższego rzędu 142Kroje tytułowe i elementy dekoracyjne 142 Kroje tytułowe 148Warianty kaligraficzne liter 149Linie ozdobne 150Ornamenty 152 Inicjały wpuszczone 156 Rozświetlanie tytułowych wersalików VI TYTULARIA MATERIAŁY WPROWADZAJĄCE I UZUPEŁNIAJĄCE 160 Kolejność i paginacja materiałów wprowadzających 160 Kolejność materiałów wprowadzających 163Paginacja materiałów wprowadzających 164Tytuł, przedtytuł i wewnętrzne strony tytułowe 164 Strona tytułowa 172Strona przedtytułowa 173Wewnętrzne strony tytułowe 176Dalsze stronice materiałów wprowadzających 176Strona redakcyjna 180Dedykacja 180Motto 181Spis treści 185Podziękowania 186Spis ilustracji 186Przedmowa 187Wstęp 187Wprowadzenie 188Materiały pomocnicze 188Mapy i plany 189Wykazy skrótów i źródeł oraz zasady wymowy 190Materiały uzupełniające 190Kolejność 191Aneks (dodatek, załącznik) 191Przypisy końcowe 191Wykaz ilustracji z informacją o prawach autorskich 192Słownik terminów (glosariusz) 192Bibliografia załącznikowa 194Skorowidz (indeks) VIIDODATKOWE ELEMENTY NA STRONIE 200Pagina bieżąca i żywa 200Pagina bieżąca 202Żywa pagina górna 204Żywa pagina dolna 205Żywa pagina boczna 206Kiedy usunąć paginy bieżące i żywe 207Skracanie żywej paginy 207Wykorzystywanie kolorów i wysuwanie pagin na spad 208Przypisy dolne, końcowe i boczne 209Przypisy dolne 211Przypisy końcowe 212Przypisy boczne 213Okienka 214Odsyłacze do przypisów 215Stosowanie różnych rodzajów przypisów 216Przypisy bez odsyłaczy VIII OBJĘTOŚĆ DZIEŁA 220 Składki i impozycja 222 Objętość książki a liczba znaków na stronie 222Ile stron? 223Szacowanie objętości książki dla określonej liczby znaków 223Szacowanie liczby znaków na stronie dla ustalonej objętości książki 224Liczba znaków na stronie: stopień pisma i interlinia 224 Zwiększanie i zmniejszanie liczby stron 233Cechy pisma wpływające na objętość publikacji 234Planowanie liczby stron 234 jak zmieścić x wyrazów i y ilustracji na z stronicach 236 Wlewanie tekstu 239 Teoria w praktyce 241 Składając tekst na ograniczonej powierzchni, nie ulegnij pokusie, by... IXSKŁADANIE 244Składanie rodziną krojów 244Użycie kursywy w tekście złożonym antykwą 245Wersaliki i kapitaliki 245Cyfry we frakcji górnej 246Składanie znaków przestankowych 246 Cudzysłów 248Apostrof 248Dwukropek, średnik, przecinek 250Kropka 252Łącznik (dywiz) 252Półpauza 253Pauza 254Wielokropek 255Nawias okrągły i nawias kwadratowy 256Znak zapytania i wykrzyknik 257Znaki przestankowe w odmianie pochyłej 258Wyróżnienia w tekście 258 Cytaty i przytoczenia 260Cytowanie utworów wierszowanych 261Wyróżnianie wyliczeń w tekście 264Wyróżnianie listów i notatek 266Wywiady 266Stylizacja typograficzna XCYFRY 270Składanie cyfr 270Cyfry wersalikowe i nautyczne 272Wykazy z numeracją 273Numerowane ilustracje 273Numeracja pozycji katalogowych 274Słupki (kolumny) i tabele 275Ułamki dziesiętne i zwykłe 277Wagi i miary 277Godziny 277Daty 277Liczby pomijane 278Cyfry rzymskie 279Zapis słowny liczb XIKSIĄŻKI ILUSTROWANE 282Rozmieszczenie ilustracji w tekście 282Wielkość ilustracji w tekście 283Rozmieszczanie ilustracji 284Proporcje 285Nietypowe kształty 285Ilustracje pozbawione tła 286Siatka dla ilustracji 287Układy asymetryczne 287Układy dwułamowe 288Składka ilustracyjna 289Książki ilustrowane dużego formatu 289Wybór formatu 291Siatki stronic wielkoformatowych 292Siatki dla katalogów 293Planowanie druku kolorowego 294Typografia wielkoformatowych książek ilustrowanych 295Podpisy pod ilustracjami 296Ilustracje umieszczane na spad 298Przedłużki (alonże) 300Koedycje XIIILUSTRACJE 304Praca z obrazami 304Kadrowanie ilustracji 306Reprodukcje dzieł sztuki 307Detale obrazu 308Pion i poziom 309Różnice skali 310Obrazy cyfrowe 310Piksel i rozdzielczość 312Modele barw RCB i CMYK 312Jak wykorzystuje się skany 313Zarządzanie zdjęciami 316 Przekazanie zeskanowanych obrazów XIIIDALSZA PRACA NAD TEKSTEM 320 Utwory sceniczne 323 Utwory poetyckie 330Proza w wydaniach dwujęzycznych 331Znaki diakrytyczne i specjalne 334 Formaty progresywne 337 Publikacje naukowe 337Orientacja w tekście 338Układ wielołamowy 338Odmiana pisma 339Wydania wielotomowe 339Dzieła sprzedawane w kompletach 340Tabele 340Szerokość kolumn 341Wielkość pisma 342Linie 342Rozbudowane tabele 343Tablice chronologiczne 344Teksty dostosowane do specjalnych potrzeb 344 Teksty dla dyslektyków 346 Teksty dla niedowidzących XIVOPRAWA, OKŁADKI I OBWOLUTY 350 Oprawa 350Oprawa twarda 351Oprawa miękka (broszurowa) 352Okładki i obwoluty 352 Komponenty okładki 354 Komponenty obwoluty 356Obwoluty o wzmocnionych krawędziach 357Oprawa całopapierowa 357Uszlachetnianie obwoluty i okładki 358Łączenie ilustracji z tekstem na okładce i obwolucie 366Typografia okładki i obwoluty 367Układ tekstu na przednim skrzydełku obwoluty lub okładki 368Układ tekstu na tylnym skrzydełku obwoluty lub okładki 369Układ typograficzny na tylnej płaszczyźnie obwoluty 370Układ tekstu na grzbiecie 371Układ typograficzny tylnej okładziny XVPRZYGOTOWANIE TEKSTU DO DRUKU 374Przygotowanie tekstu do składu 374Dostarczenie tekstu przez redaktora 380Konwersja tekstu 382Od produkcji do projektu 384Zasady redakcji 384Użycie kursywy 385Wersaliki 385Skróty i skrótowce 386Dzielenie wyrazów 387Cudzysłowy 387Apostrofy 388Opis źródeł bibliograficznych 389Informacje o zezwoleniach i prawach autorskich 389Ortografia 390Od korekty do druku 390Korekta tekstu 395Przekazanie do druku 395Przekazanie książek zawierających tylko tekst 396Przekazanie książek ilustrowanych 397Sprawdzanie wydruków próbnych 398Papier i maszyny drukarskie 399Wybór papieru XVICZAS I PIENIĄDZE 404Czas i pieniądze 404Cykl produkcyjny 405Założenia projektu - unikanie pułapek 411Kolejność prac projektowych i typograficznych 416Rejestr czasu pracy 417Nadzór druku 419Wystawianie faktur a VAT
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153256 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Gird systems in graphic design : a visual communication manual for graphic designers, typographers and three dimensional designers.
Druk dwuszpaltowy.
Bibliografia na stronach 175-176. Indeks.
Siatki i filozofia projektowania10 Siatki modułowe w typografii11 Do czego służy siatka?13 Formaty papieru15 System miar typograficznych17 Pisma19 Szerokość łamu30 Interlinia34 Proporcje marginesów39 Paginacja42 Pisma dziełowe i nagłówkowe45 Tworzenie łamów49 Konstruowanie siatki57 Siatka 8-modułowa72 Siatka 20-modułowa76 Siatka 32-modułowa87 Fotografia a siatka modułowa97 Ilustracja a system siatki99 Apia a system siatki101 Zastosowania siatek w praktyce104 Siatki modułowe a identyfikacja wizualna firm133 Siatki w projektowaniu trójwymiarowym141 Przykłady wystaw149 Systemy porządkowania dawniej i dziś158
Sygnatura czytelni BMW: XII D 101 (nowy)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Y 93
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 150074 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15085 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150073 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Porządek w projektowaniu : siatki w projektowaniu graficznym - teoria i praktyka / Ulysses Voelker ; przełożyła Magdalena Komorowska. - Wydanie pierwsze. - Kraków : d2d.pl, 2020. - 173, [2] strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 26 cm.
Bibliografia na stronach 162-164.
Siatki graficzne w codziennych zastosowaniach Siatki w powieściach w książkach użytkowych, w albumach i katalogach, czasopismach, gazetach. projektowaniu stron internetowych Proces projektowania Kontekst Człowiek potrzebuje porzadku Bodziec reakcja i inne zjawiska Intuicja i metoda w projektowaniu
Sygnatura czytelni BMW: XII D 96 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15065 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Grid systems : principles of organizing type.
Bibliografia na stronie 142. Indeks.
Elementy projektu i proces projektowania Ograniczenia i możliwości Proporcje elementów Grupowanie Przestrzeń negatywowa i grupowanie Krawędź formatu i relacje osiowe Reguła trójpodziału Koło a kompozycja Kompozycja horyzontalna Ulotka zapowiadająca Die neue Typographie Strona tytułowa i strona z tekstemzIsms of Art Rozkładówka z katalogu ofertowego Bauhausu Sponsorzy Theater am Hechtplatz Strona internetowa firmy SamataMason Program Instytutu Architektury i Urbanistyki w Nowym Jorku Materiały promocyjne Sotheby's Spis treści katalogu wystawy The New Urban Landscape Kompozycja horyzontalno-wertykalna Plakat wystawy Zurcher Kunst/er im Helmhaus Katalog Nike ACG Program obchodów stupięćdziesięciolecia Uniwersytetu w Zurychu Najlepsze szwajcarskie plakaty z 1992 roku, czyli Besten Schweizer Plakate des Jahres 1992 82Festiwal Salzburski, rozkładówka programu Plakat Wydziału Architektury i Planowania Przestrzennego Uniwersytetu Columbia Kompozycja diagonalna Plakat wystawy Kandinsky'ego Strony z broszury Biura Reklama-Mechano oraz publikacji The Next Cali Plakaty „National-Zeitung" Program Teatru Miejskiego we Fryburgu - projekty karty tytułowej Program wystaw i wykładów na Wydziale Architektury i Planowania Przestrzennego Uniwersytetu Columbia Hierarchia typograficzna Studium przypadku: Odkrycie wirusa wywołującego AIDS Studium przypadku: Początki komunizmu na Kubie Studium przypadku: Levi's wkracza do świata mody Studium przypadku: „Jeśli rękawiczka źle leży, to w winę nikt nie uwierzy"
Sygnatura czytelni BMW: X E 18 (nowy)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII X 119
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150211, M 15113 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15120 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150239 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola kursyw w typografii Rozwój ogólny Znaczenie typograficzne Różnorodność typów w paleografii Historia pisma kursywnego Początki pisma w Europie Zadomowienie w typografii Pisanie i druk Kroje kontrastowe Rozwój do czasów współczesnych Konstrukcja formalna Narzędzia i pisanie Podstawowe elementy pisma Konstrukcja Dukt, tempo i charakter Minuskuły Wersaliki Główne składniki kursywy
Sygnatura czytelni BMW: X E 20 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15124 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dizajn i sztuka / Bruno Munari ; przełożył Mateusz Salwa. - Kraków : d2d.pl Elżbieta Totoń i Robert Oleś, 2014. - 244, [3] strony : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Bezużyteczne maszyny Dizajn i sztuka Dizajnerzy i styliści Kim jest dizajner Sztuka czysta i stosowana Żywy język Róża w kształcie róży Styliści Tajemnicza sztuka Wzornictwo wizualne Charakteryzacja wizualna Kształt słów Telegramy i wiersze Dwa w jednym Język symboli i znaków? Dwanaście tysięcy różnych barw Projektowanie graficzne Plakat z kompozycją centralną Plakat bez wymiarów Książki dla dzieci Wzornictwo przemysłowe Miniaturyzacja sztuki Jak się mieszka w tradycyjnym japońskim domu Czym jest bambus? Forma spontaniczna Lampa pryzmatyczna Zużyte przedmioty Pomarańcza, groszek i róża Podróżna rzeźba Wytworne Mieszkania Luksusowo Wykończone Dzisiejsze autorytety Sztućce To jeszcze nie wszystkie Fantazyjne podarki Dizajn eksperymentalny Irys Wzrasta i wybucha Formy wklęsło-wypukłe Ciągłe struktury Czwórstożek Yin-yang Efekt mory Projekcje bezpośrednie Projekcje z wykorzystaniem światła spolaryzowanego Kwadrat Koło 207 Trójkąt Strzała traci lotki, ale nie grot Teoretyczne rekonstrukcje wyobrażonych przedmiotów 220 Ćwiczenia z topologii eksperymentalnej Dwie fontanny, dziewięć kul... Maszyny mojego dzieciństwa (1924) Od tłumacza
Sygnatura czytelni BMW: X I 16 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15118 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze polskie wydanie ukazało się nakładem wydawnictwa Recto verso, 2013.
1.Czym jest projektowanie ? Definicja kompleksu aspektów funkcji 2.Gatunkobójstwo: wzornictwo przemysłowe - historia profesji 3.Mit szlachetnego nieroba: projektowanie, „sztuka" i rzemiosło 4.Morderstwo „zrób to sam": społeczna i moralna odpowiedzialność dizajnu 5.Nasza kultura chusteczek jednorazowych: przestarzałość a wartość 6.Maść na szczury i talidomid: masowy wypoczynek i szarlatańskie nowinki 7.Buntownik nie bez powodu: inwencja i innowacja 8.Drzewo poznania: biologiczne prototypy w projektowaniu 9.Odpowiedzialność dizajnu: pięć mitów, sześć kierunków 10. Projektowanie środowiskowe: zanieczyszczenia, przeludnienie, ekologia 11.Neonowa tablica: nauczanie dizajnu i zespoły projektowe 12.Dizajn dla przetrwania i przetrwanie poprzez dizajn: podsumowanie
Sygnatura czytelni BMW: X I 2 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154749 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154750 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 162-164.
Siatki graficzne w codziennych zastosowaniach Siatki w powieściach Siatki w książkach użytkowych Siatki w albumach i katalogach Siatki w czasopismach Siatki w gazetach Siatki w projektowaniu stron internetowych Inne zastosowania Proces projektowania -pierwsze kroki m Pomysł i szkic Kontekst Człowiek potrzebuje porządku Bodziec, reakcja i inne zjawiska Intuicja i metoda w projektowaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149320 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności