Ehrlich Andrzej
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(45)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(32)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(40)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(8)
Biblioteka WEiZ
(19)
Biblioteka WWFiF
(4)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Ehrlich Andrzej
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(17)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Zarządzanie
(19)
Konkurencja
(5)
Organizacje
(5)
Przedsiębiorstwa
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Buffett, Warren (1930- )
(2)
Decyzje
(2)
Innowacje
(2)
Obsługa klienta
(2)
Organizacja
(2)
Organizacja pracy
(2)
Praca zespołowa
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Zachowania organizacyjne
(2)
Zachowanie
(2)
BIOGRAFIE
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bogactwo
(1)
Deming, William Edwards (1900- )
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Gates, Bill (1955
(1)
General Motors Corporation
(1)
Globalizacja
(1)
Informatyka
(1)
Inwestycje
(1)
Kierowanie
(1)
Kierownicy
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing partnerski
(1)
Microsoft Corporation (firma)
(1)
OŚRODKI NAUKOWO-BADAWCZE
(1)
PLACÓWKI NAUKOWO-BADAWCZE
(1)
Papiery wartościowe
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Prakseologia
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Programy komputerowe
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Przemysł
(1)
Przemysł samochodowy
(1)
Psychologia pracy
(1)
Rynek
(1)
Ryzyko
(1)
Sukces
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Telepraca
(1)
Usługi
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Podręczniki
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Psychologia
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla menedżerów.
Sygnatura czytelni BWZ: II A 6
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106472, 119619 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Competitive Strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors.
W metryce rok wyd. 1993.
Bibliogr. s. 368-[370]. Indeks.
Dla praktyków: kierowników, doradców kierowników, wykładowców zarządzania, analityków papierów wartościowych oraz urzędników państwowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94442, 84315, 83583, 84314, 83584, 84313 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 368-[370]. Indeks.
Dla praktyków: kierowników, doradców kierowników, wykładowców zarządzania, analityków papierów wartościowych oraz urzędników państwowych.
Sygnatura czytelni BWZ: IX I 7
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84833, 84837, 84835, 102935, 84836 (5 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Klasyka Zarządzania. Złota Kolekcja)
Tyt. oryg.: Competitive Strategy. Techniques for Analyzing Industries and Competitors.
Bibliogr. s. 449-452. Indeks.
Dla praktyków: kierowników, doradców kierowników, wykładowców zarządzania, analityków papierów wartościowych oraz urzędników państwowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 128378 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 115244
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 115243 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2503 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla studentów zarządzania, psychologii, socjologii, dziennikarstwa, politologii, stosunków międzynarodowych oraz uczestników różnych kursów doskonalących umiejetności menedżerskie.
Decyzje kształtują Twoje życie Racjonalność Dlaczego trudno być racjonalnym? W JAKI SPOSÓB PODEJMUJESZ DECYZJE? Jaki jest Twój styl decyzyjny? Czy chętnie podejmujesz ryzyko? Kto kieruje Twoim losem? Czy odkładasz sprawy na później? Czy jesteś impulsywny? Czy panujesz nad swoimi emocjami? Czy jesteś zbyt pewny siebie? Twoja osobowość POWSZECHNE BŁĘDY, KTÓRE WIĘKSZOŚĆ Z NAS POPEŁNIA (I JAK ICH UNIKAĆ) Jak możesz być taki pewny? Jak sobie radzić z przesadną pewnością siebie? Nigdy nie rób dzisiaj tego, co możesz zrobić jutro: bezczynność Chcę tego, i chcę tego już! Natychmiastowe zaspokojenie pragnień To, gdzie zakończysz, zależy od tego, gdzie zaczniesz: efekt zakotwiczenia Zobaczę to, kiedy w to uwierzę: selektywność percepcji Słyszę to, co chcę usłyszeć: szukanie potwierdzenia Czy szklanka jest do połowy pełna, czy do połowy pusta? Tendencyjne ujęcie Co ostatnio dla mnie zrobiłeś? Uprzedzenia wynikające z dostępności Pozory mogą mylić: zniekształcenia wynikające z nadinterpretacji Dostrzeganie prawidłowości tam, gdzie ich nie ma: jak sobie radzić z przypadkowością? Nie zawsze da się zapomnieć o tym, co minęło: zrozumienie nieodwracalnych kosztów Niech to będzie możliwie proste: błąd ograniczonych poszukiwań Kiedy traci się głowę w wirze walki: błąd emocjonalnego zaangażowania Na kogo zrzucisz winę? Przesadna pewność siebie Zawsze o tym wiedziałem: „bycie mądrym po szkodzie" RADY, KTÓRYCH NIE UDZIELIŁA Cl MATKA Jasne cele i preferencje znacznie ułatwiają wybór Postanowienie, żeby nie podejmować decyzji, też jest decyzją Decyzji nie podejmuje się w oderwaniu od innych decyzji Nie wszystkie decyzje są ważne Niekoniecznie jest lepiej mieć więcej informacji Nie powracaj do dawnych decyzji Ludzie skuteczni podejmują ryzyko Wszyscy popełniamy błędy Doświadczenie może korzystnie wpłynąć na decyzje, ale To, skąd pochodzisz, wpływa na to, jak decydujesz Podsumowanie: dlaczego niewiedza nie daje szczęścia
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 681 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144567 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Essential of organizational behavior.
Dla studentów ekonomii, zarządzania, psychologii, socjologii oraz dla słuchaczy różnych kursów doskonalących umiejętności kierownicze.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 25 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 97818 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Essential of organizational behavior.
Indeks.
Dla studentów ekonomii, zarządzania, psychologii, socjologii, dziennikarstwa, międzynarodowych stosunków gospodarczych, a także dla uczestników szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 58 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 92
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 130795
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 130794 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4203 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Problem-Solving in Groups.
Dla studentów wyższych uczelni, a także słuchaczy kursów i szkół kształcacych menedżerów.
Sygnatura czytelni BWF: V G 80
Sygnatura czytelni BWZ: IX E 13
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111350 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2021 (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 3140 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Core Concepts of Management.
Indeks.
Dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów, słuchaczy w szkołach zarządzania, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, menedżerów firm.
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 794 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: IX A 85
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 126821 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 126820 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 3046 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 463, 93120 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95011, 85347, 106988, 108060, 85349, 106986, 88573, 85348, 106987, 85563, 87045 (11 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 456 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Handbook of Management Skills.
Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych oraz osób pełniących funkcje kierownicze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94476 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 990 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82235, 82234 L (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej
Kierowanie i kierownicy Definiowanie pojęcia: kierowanie Dlaczego organizacje są potrzebne Organizacje osiągają cele Organizacje przechowują wiedzę Organizacje tworzą kariery Czym zajmują się kierownicy Efektywność kierownika i organizacji Doskonałość w zarządzaniu Rodzaje kierowników Szczeble zarządzania Kierownicy funkcjonalni i ogólni Proces kierowania Planowanie Organizowanie Przewodzenie Kontrolowanie Umiejętności i role kierownicze Szczeble zarządzania i umiejętności kierownicze Role kierownicze Kierowanie: sztuka, nauka ścisła czy zawód? Czy kierowanie jest sztuką czy nauką ścisłą? Czy kierowanie jest wolnym zawodem? Szkolenie kierowników Krytyka kształcenia kierowników Wiedza kierownicza: książki i doświadczenie Ewolucja teorii organizacji i zarządzania Teoretycy szkoły klasycznej Prekursorzy naukowej organizacji Frederick W. Taylor (1856—1915) i naukowa organizacja pracy Inni współtwórcy naukowej organizacji Osiągnięcia i ograniczenia naukowej organizacji Henri Fayol (1841—1925) i klasyczna teoria organizacji Osiągnięcia i ograniczenia klasycznej teorii organizacji Teorie przejściowe: bardziej zorientowane na ludzi Szkoła behawioralna: organizacja to ludzie Hugo Miinsterberg (1863—1916) i narodziny psychologii przemysłowej Elton Mayo i ruch stosunków współdziałania Osiągnięcia i ograniczenia ruchu stosunków współdziałania Od stosunków współdziałania do nauk behawioralnych Osiągnięcia i ograniczenia szkoły nauk behawioralnych Szkoła ilościowa: badania operacyjne i teoria decyzji Osiągnięcia i ograniczenia teorii decyzji Ewolucja teorii organizacji i zarządzania Jak rozwinie się teoria organizacji i zarządzania? Podejście systemowe Podejście sytuacyjne Podejście przyjęte w tej książce Planowanie i podejmowanie decyzji Zapewnienie skuteczności planowania Planowanie i proces kierowania Plany i podejmowanie decyzji Potrzeba elastyczności Cztery podstawowe etapy planowania Plany operacyjne Plany jednorazowe Plany trwale obowiązujące Więź między planowaniem i kontrolą Rodzaje instrumentów kontroli Przezwyciężanie przeszkód w skutecznym planowaniu Niechęć do ustalania celów Opór wobec zmian Przezwyciężanie oporu Zarządzanie przez cele Czym jest zarządzanie przez cele? Sformalizowany system ZPC Ocena ZPC Zalety ZPC Słabości ZPC Doprowadzanie do skuteczności ZPC Planowanie strategiczne Koncepcja strategii Czym jest strategia Cele organizacji Cechy strategii Sposoby opracowania strategii Trzy sposoby opracowania strategii Rozważania przy wyborze sposobu Czym jest planowanie strategiczne? Cechy planowania strategicznego Planowanie strategiczne a operacyjne Znaczenie planowania strategicznego Dlaczego planowanie strategiczne jest ważne? Zalety i wady planowania strategicznego Sformalizowany proces planowania strategicznego Trzy poziomy strategii Strategia na poziomie przedsiębiorstwa Strategia jednostki gospodarczej Rodzaje podejścia do sformalizowanego planowania strategicznego Rola zespołów planujących w dużych organizacjach Planowanie strategiczne w małych przedsiębiorstwach Planowanie strategiczne w organizacjach nie nastawionych na zysk Przezwyciężanie przeszkód w sformalizowanym planowaniu strategicznym Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji Rodzaje problemów i decyzji Decyzje programowane i nieprogramowane Pewność, ryzyko i niepewność Istota rozwiązywania problemów przez kierowników Wynajdywanie problemów i okazji Wynajdywanie problemów Wyszukiwanie okazji Decydowanie się na decydowanie Racjonalny proces rozwiązywania problemów Etap 1 — zbadać sytuację Etap 2 — opracować warianty rozwiązań Etap 3 — ocenić warianty rozwiązań i wybrać najlepszy Etap 4 — wdrożyć decyzję i śledzić jej wyniki Zwiększanie efektywności rozwiązywania problemów przez kiero¬wników Doskonalenie indywidualnego rozwiązywania problemów Decydowanie o tym, kto decyduje Kiedy angażować podwładnych Instrumenty planowania i rozwiązywanie problemów Zastosowanie teorii decyzji Zarys historyczny Cechy charakterystyczne teorii decyzji Etapy w programie teorii decyzji Rodzaje modeli i metod teorii decyzji Zastosowanie metod teorii decyzji Skuteczne wykorzystanie teorii decyzji Zalety i ograniczenia teorii decyzji Zastosowanie teorii decyzji Klucz do skutecznych zastosowań Modele do prognozowania otoczenia Cele prognozowania Metody prognozowania na potrzeby informacji o gospodarce i sprzedaży Prognozowanie zmian techniki Wybór odpowiedniej metody prognozowania PERT i CPM: modele planowania i kontroli Wykres Gantta Wyznaczanie kamieni milowych Sieciowe metody planowania Zalety i ograniczenia PERT i CPM Kierowanie operacjami i wydajność Zmieniające się poglądy na produkcję i operacje Charakterystyka systemów produkcji/operacji System operacji: model Projektowanie systemów produkcji/operacji Planowanie i projektowanie wyrobu-usługi Planowanie zdolności produkcyjnej Wybór procesu Planowanie lokalizacji Planowanie rozmieszczenia Projektowanie zadań Decyzje planistyczne i kontrolne Planowanie i kontrola operacji System planowania i kontroli zapasów Wydajność Czym jest wydajność? Zwiększanie wydajności organizacji Wydajność dzięki ludziom Czynniki wpływające na wydajność Wydajność w Japonii: teoria Z Organizowanie dla trwałości i zmiany Podział pracy i struktura organizacyjna Znaczenie organizowania Podział pracy Korzyści płynące ze specjalizacji pracy Wczesne niepokoje dotyczące specjalizacji Projektowanie zadań Kompromis między specjalizacją, zadowoleniem i wydajnością Rozszerzanie i wzbogacanie pracy Skuteczne przeprojektowanie pracy Organizacja i struktura organizacyjna Elementy struktury organizacyjnej Wyznaczniki struktury organizacyjnej Departamentalizacja Wcześniejsza reorganizacja Schemat organizacyjny Formalna struktura organizacyjna Struktura funkcjonalna Struktura według wyrobu lub rynku Struktura macierzowa Struktura nieformalna Wybór właściwej struktury Koordynacja i projekt organizacji Koordynacja Potrzeba koordynacji Problemy w osiąganiu skutecznej koordynacji Sposoby doprowadzania do skutecznej koordynacji Wybór odpowiednich mechanizmów koordynacji Rozpiętość kierowania Wybór odpowiedniej rozpiętości Projekt organizacji Wczesne rozważania nad projektem organizacji Klasyczne poglądy na projekty organizacji Podejście neoklasyczne Sytuacyjne podejście do projektowania organizacji Strategia i struktura Otoczenie i struktura Technologia zadań i struktura Ludzie i struktura Wzrost, zmiana i schyłek organizacji Nacisk na wzrost Cykle życia organizacji Problemy bardzo szybkiego wzrostu Niektóre poglądy na schyłek organizacji Władza, delegacja i decentralizacja Wpływ, władza i autorytet Podstawa autorytetu formalnego: dwa poglądy Źródła władzy Władza w organizacjach Władza liniowa i sztabowa Stanowiska liniowe Stanowiska sztabowe Sztab osobisty i specjalistyczny Władza sztabu funkcjonalnego Delegowanie Klasyczne wskazówki dotyczące delegowania Ograniczenia wskazówek klasycznych Zalety skutecznej delegacji Przeszkody w skutecznym delegowaniu Przezwyciężanie przeszkód Decentralizacja Czynniki wpływające na decentralizację Tendencje do decentralizacji Kadry i gospodarka zasobami ludzkimi Proces kadrowy Planowanie zasobów ludzkich Etapy planowania Prognozowanie i przegląd zasobów ludzkich Nabór Opis stanowiska Źródła naboru Dobór Etapy selekcji Prowadzenie wywiadów Dobór kierowników Ośrodki oceny Wprowadzenie do pracy Skutki pierwszych doświadczeń w pracy Szkolenie i doskonalenie Programy szkolenia Programy doskonalenia kierowników Ocena efektywności Ocena formalna i nieformalna Sposoby formalnej oceny Problemy oceny Awanse, przeniesienia, degradacje i zwolnienia z pracy Awanse Przeniesienia Degradacje i zwolnienia z pracy Ocena efektywności działu zasobów ludzkich Kierowanie zmianą i rozwojem organizacji Siły zmian Siły zewnętrzne Siły wewnętrzne Reakcje kierowników na naciski na zmiany Rola agenta zmiany Modele procesu zmiany Siły stabilizacji Proces zmiany Gotowość systemu do zmiany Opór wobec zmian Źródła oporu wobec zmian Przezwyciężanie oporu wobec zmian Podejścia do planowanej zmiany Współzależność trzech podejść Podejście strukturalne Podejście technologiczne Podejście do ludzi Doskonalenie organizacji Założenia i wartości OD Rodzaje działań OD Szczegółowe omówienie technik OD Ocena OD Warunki skuteczności programów OD Kultura organizacji Kierowanie konfliktami i twórczością w organizacji Konflikt, współzawodnictwo i współpraca Zmieniające się poglądy na konflikt Konflikt funkcjonalny i dysfunkcjonalny Źródła konfliktów w organizacjach Dynamika i konsekwencje konfliktu w organizacji Dynamika konfliktu: od nieporozumienia do wrogości Konsekwencje funkcjonalne i dysfunkcjonalne Metody kierowania konfliktem Metody stymulowania konfliktu Metody ograniczania konfliktu Metody rozwiązywania konfliktu Konflikty między linią i sztabem Punkt widzenia linii Punkt widzenia sztabu Inne różnice między linią i sztabem Ograniczanie konfliktu między linią i sztabem Konflikty między kierownictwem i robotnikami Robotnicy i związki zawodowe Stosunki między kierownictwem i związkiem zawodowym Minimalizowanie konfliktów w negocjacjach Kierowanie twórczością w organizacji Twórczość i innowacja Etapy procesu twórczego Twórczość indywidualna Stymulowanie twórczości indywidualnej i grupowej Twórczość i innowacja w organizacjach Stwarzanie klimatu twórczości w organizacji Przewodzenie Motywacja, efektywność i zadowolenie Znaczenie motywacji Wcześniejsze poglądy na motywację w organizacjach Model tradycyjny Model stosunków współdziałania Model zasobów ludzkich Punkty widzenia na motywację Teorie treści Teorie procesu Teorie wzmocnienia Systemowy pogląd na motywację w organizacjach Cechy indywidualne Cechy stanowiska Cechy sytuacji roboczej Wpływ poprzednich skutków na zachowania Modyfikacja zachowań Metody modyfikowania zachowań Teoria uczenia się w praktyce Integrujące podejścia Oczekiwania, wyniki i zachowanie w pracy Poczucie sprawiedliwego traktowania i zachowania w pracy Wytyczne skutecznej motywacji Przywództwo Definiowanie przywództwa Istota przywództwa Poszukiwania cech przywódczych Zachowania przywódców Czynniki wpływające na skuteczność przywództwa Sytuacyjne poglądy na przywództwo Styl przywództwa i sytuacja robocza: model Fiedlera Ścieżka do celu Ewolucyjna teoria przywództwa Elastyczność stylów przywództwa Przyszłość teorii przywództwa Grupy i komitety Rodzaje grup Grupy formalne Grupy nieformalne Cechy grup w organizacjach Przywództwo nieformalne Normy grupowe i podporządkowanie się im Zwartość grupy Efektywność grupy Zwartość grupy a jej efektywność Indywidualne i grupowe rozwiązywanie problemów Grupowe rozwiązywanie problemów Zalety grupowego rozwiązywania problemów Wady grupowego podejmowania decyzji Czynniki, które mogą okazać się dodatnie lub ujemne Udoskonalone rozwiązywanie problemów: skuteczne przywództwo Zespoły zadaniowe i komitety 419 Rodzaje formalnych grup roboczych Niektóre różnice między zespołami zadaniowymi i komitetami Możliwe zalety komitetów i zespołów zadaniowych Możliwe wady komitetów i zespołów zadaniowych Zapewnienie skuteczności grup formalnych Specjalne procedury dla zespołów zadaniowych Komunikowanie się między ludźmi i w organizacji Znaczenie komunikacji Interpersonalne komunikowanie się Proces komunikowania się Jedno- i dwukierunkowe komunikowanie się Przeszkody w skutecznym komunikowaniu się Przezwyciężanie przeszkód w interpersonalnym komunikowaniu się Komunikowanie się w organizacjach Sieci komunikacji w organizacjach Pionowe komunikowanie się Poziome i nieformalne komunikowanie się Przezwyciężanie organizacyjnych przeszkód w komunikowaniu się Komunikowanie się i zaawansowana technika informatyczna Kontrola, systemy informacyjne i kiero¬wanie w skali międzynarodowej Skuteczna kontrola Pojęcie kontroli Związek między planowaniem i kontrolą Czym jest kontrola? Znaczenie kontroli Organizacyjne czynniki stwarzające potrzebę kontroli Określenie odpowiedniego stopnia kontroli Rodzaje kontroli Kontrola wstępna Kontrola sterująca Kontrola akceptująca lub odrzucająca Kontrola końcowa Znaczenie kontroli sterującej Projektowanie procesu kontroli Proces kontroli Podstawowe sprawy do rozważenia przy ustanawianiu systemu kontroli Kluczowe obszary efektywności Strategiczne punkty kontroli Cechy skutecznych systemów kontroli Systemy informacyjne a kontrola Informacja i kontrola Rewolucja komputerowa Wartość i koszt informacji Systemy informowania kierownictwa (SIK) Ewolucja SIK Rozmaite informacje dla różnych szczebli kierownictwa Projektowanie skomputeryzowanego SIK Wskazówki dla skutecznego projektowania Wdrażanie skomputeryzowanego SIK Problemy przy wdrażaniu skomputeryzowanego SIK Przezwyciężanie przeszkód przy wdrażaniu Systemy wspomagania decyzji, sieci komputerowe i systemy eksperckie Systemy wspomagania decyzji (SWD) Sieci komputerowe Systemy eksperckie (SE) Wpływ komputerów i SIK na kierowników i organizacje Wczesna prognoza Co się stało w rzeczywistości Trwająca rewolucja komputerowa Kierowanie w skali międzynarodowej Rosnąca internacjonalizacja gospodarki światowej Dlaczego przedsiębiorstwa podejmują działalność w skali międzynarodowej Jak się przedsiębiorstwa internacjonalizują Postawy kierowników wobec internacjonalizacji Przedsiębiorstwo wielonarodowe Powstanie i rozmieszczenie przedsiębiorstw wielonarodowych Wpływ działalności przedsiębiorstw wielonarodowych Wyzwania dla kierownictwa w skali międzynarodowej Kierowanie w otoczeniu międzynarodowym Radzenie sobie z różnicami Dostosowanie procesu kierowania Wybór sposobu kierowania Stosowanie za granicą amerykańskich sposobów kierowania Stosowanie za granicą japońskich metod kierowania i synteza różnych podejść
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91830, 91829, 91833, 91832, 91827, 90576, 91831, 91826, 90575, 91828, 140494, 90574, 144588, 99651, 90577, 90573 (16 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94243, 94241, 94245, 94244 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84663, 88436, E 1468, 88437, 88440, 88438, 88439, 88435 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 704 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: V G 5
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 6
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117309, 100121 (2 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 100119 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 100120 L (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 4463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, organizacji i zarządzania w szkołach wyższych różnego typu, dla uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, a także dla kadry kierownicznej
KIEROWANIE I KIEROWNICY Organizacje i potrzeba kierowania Proces kierowania Rodzaje kierowników Poziom zarządzania a umiejętności Wyzwania stawiane kierownikom Poza rok 2000. Potrzeba nowych kierowników EWOLUCJA TEORII ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Henry Ford — apostoł masowej produkcji Dawne poglądy na kierowanie Dlaczego studiować teorię zarządzania? Ewolucja teorii zarządzania Szkoła naukowej organizacji pracy Szkoła klasycznej teorii organizacji Szkoła behawioralna: organizacja to ludzie Szkoła ilościowa Współczesne kierunki w teorii zarządzania Kierunek systemowy Kierunek sytuacyjny Wchodzenie w okres dynamicznego zaangażowania Poza rok 2000. Przedsiębiorstwo składające się z biznesmenów ZARZĄDZANIE W XXI WIEKU ŚRODOWISKO ORGANIZACJI I ŚRODOWISKO NATURALNE Znaczenie środowiska organizacji i środowiska naturalnego Środowisko organizacji Elementy o bezpośrednim oddziaływaniu Sterowanie różnorodnymi stosunkami z interesariuszami Elementy o pośrednim oddziaływaniu Środowisko naturalne Reagowanie na otoczenie i na środowisko naturalne ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA I ETYKA Etyka i odpowiedzialność społeczna w dniu dzisiejszym Zmieniająca się koncepcja odpowiedzialności społecznej Przesunięcie w kierunku etyki Instrumenty etyki Wyzwanie relatywizmu GLOBALIZACJA A ZARZĄDZANIE Co oznacza termin „globalizacja"? Globalizacja i konkurencja 140 Jak władze państwowe wpływają na konkurencyjność? Zmieniająca się scena międzynarodowa Krótka historia współczesnej globalizacji Praktyka globalnego zarządzania ROZDZIAŁ 6 TWORZENIE I PRZEKSZTAŁCANIE ORGANIZACJI Drobna przedsiębiorczość Co oznacza przedsiębiorczość? Znaczenie przedsiębiorczości Przedsiębiorca Przekształcanie organizacji Poza rok 2000. Reengineering — radykalne przeprojektowanie korporacji KULTURA I WIEL0KULTUR0W0ŚĆ Definiowanie kultury w organizacji 186 Kultura organizacji a efektywność Od kultury do wielokulturowości Wielokulturowość a powodzenie organizacji Poza rok 2000. Nowe wymiary różnorodności kulturowej w przyszłości JAKOŚĆ Definiowanie jakości Historia jakości Czternaście wskazań Deminga Kompleksowe zarządzanie jakością (TQM): podstawowe koncepcje Poza rok 2000. Tom Peters i „poza jakość" PLANOWANIE ROZDZIAŁ 9 PODEJMOWANIE DECYZJI Czas i stosunki między ludźmi w podejmowaniu decyzji Rozpoznawanie problemów i dostrzeganie okazji Decyzja o decydowaniu Istota podejmowania decyzji kierowniczych Racjonalny model podejmowania decyzji Model racjonalny widziany z odpowiedniej perspektywy Poza rok 2000. Decydowanie dostosowawcze PLANOWANIE I ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE Planowanie: przegląd ogólny Znaczenie planowania w organizacjach Różnice między planami strategicznymi Ewolucja pojęcia strategii Różne poziomy strategii Treść strategii korporacji Poza rok 2000. Strategia kolektywna WDRAŻANIE STRATEGII Wzajemne dostosowanie struktury i strategii Instytucjonalizacja strategii Operacjonalizacja strategii Stosowanie procedur do wdrażania strategii Poza rok 2000. Ponowne rozważenie kwestii nagród ORGANIZOWANIE ROZDZIAŁ 12 PROJEKTOWANIE ORGANIZACJI I JEJ STRUKTURA Projekt organizacji i struktura organizacyjna Cztery podstawowe elementy budowania organizacji Projektowanie organizacji Zmniejszanie organizacji Rodzaje struktur organizacyjnych Poza rok 2000. Organizacja i dezorganizacja ROZDZIAŁ 13 WŁADZA I AUTORYTET Władza Aspekty władzy związane z kulturą Autorytet Władza liniowa, sztabowa i funkcjonalna Delegowanie Decentralizacja i centralizacja Projektowanie zadań Poza rok 2000. Reguły i samokrytyczne zarządzanie ROZDZIAŁ 14 GOSPODAROWANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Stosunki międzyludzkie w korporacji Sony Proces gospodarowania zasobami ludzkimi: pogląd tradycyjny Planowanie zasobów ludzkich Rekrutacja Dobór Wprowadzenie do pracy Szkolenie i doskonalenie Ocena efektywności Awanse, przeniesienia, degradowanie i zwolnienia z pracy Gospodarowanie zasobami ludzkimi a strategia Poza rok 2000. Opisy stanowisk i co dalej? KIEROWANIE ZMIANAMI ORGANIZACYJNYMI I INNOWACJĄ Dlaczego planowa zmiana jest potrzebna? Model procesu zmian Rodzaje planowych zmian Doskonalenie organizacji Poza rok 2000. Zmiany techniczne w miejscu pracy PRZEWODZENIE MOTYWACJA Wyzwania związane z motywacją Przegląd teorii motywacji Współczesne poglądy na motywację Poza rok 2000. Luka PRZYWÓDZTWO Definicja przywództwa Poszukiwanie cech przywódczych Behawioralne podejście do przywództwa Sytuacyjne podejście do przywództwa Podejście behawioralne Kouzesa-Posnera: znów dynamiczne zaangażowanie Przyszłość teorii przywództwa Poza rok 2000. Max Depree ZESPOŁY I PRACA ZESPOŁOWA Rodzaje zespołów Cechy zespołów Jak doprowadzać do skutecznego funkcjonowania zespołu Poza rok 2000. Praca zespołowa: nowy paradygmat organizacyjny ROZDZIAŁ 19 KOMUNIKACJA I NEGOCJOWANIE Znaczenie skutecznej komunikacji Komunikacja interpersonalna Usprawnianie procesów komunikacji Komunikacja w organizacjach Komunikowanie się organizacji z otoczeniem Korzystanie z umiejętności komunikowania się: negocjowanie w celu kierowania konfliktami Trwałość wyników negocjacji Poza rok 2000. Technika i nowe sposoby komunikacji KONTROLOWANIE SKUTECZNA KONTROLA Znaczenie kontroli Projektowanie systemów kontroli Instrumenty kontroli finansowej Metody kontroli budżetowej Rodzaje budżetów Rewizja Poza rok 2000. Kontrola w świecie dynamicznego zaangażowania KIEROWANIE OPERACJAMI System operacyjny: model Znaczenie kierowania operacjami Projektowanie systemów operacyjnych Decyzje dotyczące planowania operacyjnego i kontroli Poza rok 2000. Usługi i „to, co idzie dobrze" ROZDZIAŁ 22 SYSTEMY INFORMACYJNE Informacja i kontrola Systemy informowania kierownictwa Wdrażanie skomputeryzowanego SIK Wdrażanie systemu i jego bezpieczeństwo Twórcze korzystanie z komputera przez ostatecznego użytkownika Poza rok 2000. Infostrada w budowie
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 1
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 131321, 131320, 131318, 152321 N (4 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 131319 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności