Matuk Konrad
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(29)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Biblioteka WEAiI
(23)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Matuk Konrad
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Nazwisko Imię
(96)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(80)
Meryk Radosław
(79)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Górczyński Robert
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Paszkowska Małgorzata
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Klupiński Kamil
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Analitycy danych
(2)
Programiści
(2)
Informatycy
(1)
Temat
Elektronika
(8)
Arduino (mikrokontroler)
(6)
Python (język programowania)
(6)
Programowanie (informatyka)
(4)
Analiza danych
(3)
Raspberry Pi (komputer)
(3)
Sterowniki programowalne
(3)
Uczenie maszynowe
(3)
Automatyka domowa
(2)
Data Mining (metoda)
(2)
Mikrokontrolery
(2)
Przetwarzanie mobilne (informatyka)
(2)
Roboty i manipulatory
(2)
Roboty i manipulatory przemysłowe
(2)
Sieci neuronowe
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Analiza skupień
(1)
Android (system operacyjny)
(1)
Bazy danych
(1)
Bezzałogowe statki powietrzne
(1)
Budowa i konstrukcje
(1)
Data science
(1)
Deep learning
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Eksperymenty
(1)
Interakcja (informatyka)
(1)
Inżynieria odwrotna
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Programowanie
(1)
Projektowanie techniczne
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Struktury danych
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Układy elektroniczne
(1)
Urządzenia elektroniczne
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Gatunek
Podręcznik
(18)
Poradnik
(4)
Wydawnictwa popularne
(2)
Opracowanie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Inżynieria i technika
(4)
Matematyka
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Znaczenie danych Czym jest analiza danych? Hipotetyczna motywacja Określanie najważniejszych węzłów Analitycy, których możesz znać Wynagrodzenie i doświadczenie Płatne konta Tematy interesujące użytkowników Błyskawiczny kurs Pythona Zasady tworzenia kodu Pythona Skąd wziąć interpreter Pythona? Środowiska wirtualne Formatowanie za pomocą białych znaków Moduły Polskie znaki diakrytyczne Funkcje Łańcuchy Wyjątki Listy Krotki Słowniki defaultdict Counter Zbiory Przepływ sterowania Wartości logiczne Sortowanie Składanie list Testy automatyczne i instrukcja assert Programowanie obiektowe Obiekty iterowalne i generatory Losowość Wyrażenia regularne Narzędzia funkcyjne Funkcja zip i rozpakowywanie argumentów Argumenty nazwane i nienazwane Adnotacje typów Jak pisać adnotacje typów Witaj w firmie DataSciencester! 3. Wizualizacja danych Pakiet matplotlib Wykres słupkowy Wykresy liniowe Wykresy punktowe 4. Algebra liniowa Wektory Macierze 5. Statystyka Opis pojedynczego zbioru danych Tendencje centralne Dyspersja Korelacja Paradoks Simpsona Korelacja i przyczynowość 6. Prawdopodobieństwo Zależność i niezależność Prawdopodobieństwo warunkowe Twierdzenie Bayesa Zmienne losowe Ciągły rozkład prawdopodobieństwa Rozkład normalny Centralne twierdzenie graniczne Przykład: rzut monetą Wartości p Przedziały ufności Hakowanie wartości p Przykład: przeprowadzanie testu A-B Wnioskowanie bayesowskie Dalsza eksploracja 8. Metoda gradientu prostego Podstawy metody gradientu prostego Szacowanie gradientu Korzystanie z gradientu Dobór właściwego rozmiaru kroku Używanie metody gradientu do dopasowywania modeli Metody gradientu prostego: stochastyczna i minibatch 9. Uzyskiwanie danych Strumienie stdin i stdout Wczytywanie plików Podstawowe zagadnienia dotyczące plików tekstowych Pliki zawierające dane rozdzielone separatorem Pobieranie danych ze stron internetowych HTML i parsowanie Przykład: wypowiedzi kongresmenów Korzystanie z interfejsów programistycznych Format JSON (i XML) Korzystanie z interfejsu programistycznego bez uwierzytelniania Poszukiwanie interfejsów programistycznych Przykład: korzystanie z interfejsów programistycznych serwisu Twitter Uzyskiwanie danych uwierzytelniających Eksploracja danych jednowymiarowych Dwa wymiary 1 Wiele wymiarów Wykorzystanie klasy NamedTuple Dekorator dataclass Oczyszczanie i wstępne przetwarzanie danych Przetwarzanie danych Przeskalowanie Dygresja: tqdm Redukcja liczby wymiarów 11. Uczenie maszynowe Modelowanie Czym jest uczenie maszynowe? Nadmierne i zbyt małe dopasowanie Poprawność Kompromis pomiędzy wartością progową a wariancją Ekstrakcja i selekcja cech 12. Algorytm k najbliższych sąsiadów Model Przykład: dane dotyczące irysów Przekleństwo wymiarowości 13. Naiwny klasyfikator bayesowski Bardzo prosty filtr antyspamowy Bardziej zaawansowany filtr antyspamowy Implementacja Testowanie modelu Używanie modelu 14. Prosta regresja liniowa Model Korzystanie z algorytmu spadku gradientowego Szacowanie maksymalnego prawdopodobieństwa 15. Regresja wieloraka Model Dalsze założenia dotyczące modelu najmniejszych kwadratów Dopasowywanie modelu Interpretacja modelu Poprawność dopasowania Dygresja: ładowanie wstępne Błędy standardowe współczynników regresji Regularyzacja 16. Regresja logistyczna Funkcja logistyczna Stosowanie modelu Poprawność dopasowania Maszyny wektorów nośnych Dalsza eksploracja 17. Drzewa decyzyjne Czym jest drzewo decyzyjne? Entropia Entropia podziału Tworzenie drzewa decyzyjnego Łączenie wszystkiego w całość Lasy losowe 18. Sztuczne sieci neuronowe Perceptrony Jednokierunkowe sieci neuronowe Propagacja wsteczna Przykład: Fizz Buzz Dalsza eksploracja 19. Uczenie głębokie Tensor Abstrakcja Layer Warstwa Linear Sieci neuronowe jako sekwencje warstw Abstrakcja Loss i optymalizacja Przykład: kolejne podejście do bramki XOR Inne funkcje aktywacji Przykład: kolejne podejście do gry Fizz Buzz Funkcja softmax i entropia krzyżowa Dropout Przykład: MNIST Zapisywanie i wczytywanie modeli 20. Grupowanie Idea Model Przykład: spotkania Wybór wartości parametru k Przykład: grupowanie kolorów Grupowanie hierarchiczne z podejściem aglomeracyjnym 21. Przetwarzanie języka naturalnego Chmury wyrazowe Modele n-gram Gramatyka Na marginesie: próbkowanie Gibbsa Modelowanie tematu Wektory słów Rekurencyjne sieci neuronowe Przykład: używanie rekurencyjnej sieci neuronowej na poziomie pojedynczych znaków Dalsza eksploracja 22. Analiza sieci społecznościowych Pośrednictwo Centralność wektorów własnych Mnożenie macierzy Centralność Grafy skierowane i metoda PageRank 23. Systemy rekomendujące Ręczne rozwiązywanie problemu Rekomendowanie tego, co jest popularne Filtrowanie kolaboratywne oparte na użytkownikach Filtrowanie kolaboratywne oparte na zainteresowaniach Faktoryzacja macierzy 24. Bazy danych i SQL Polecenia CREATE TABLE i INSERT Polecenie UPDATE Polecenie DELETE Polecenie SELECT Polecenie GROUP BY Polecenie ORDER BY Polecenie JOIN Zapytania składowe Optymalizacja zapytań Bazy danych NoSQL Dalsza eksploracja 25. Algorytm MapReduce Przykład: liczenie słów Dlaczego warto korzystać z algorytmu MapReduce? Algorytm MapReduce w ujęciu bardziej ogólnym Przykład: analiza treści statusów Przykład: mnożenie macierzy Dodatkowe informacje: zespalanie 26. Etyka przetwarzania danych Czym jest etyka danych? Ale tak naprawdę to czym jest etyka danych? Czy powinienem przejmować się etyką danych? Tworzenie złych produktów wykorzystujących dane Kompromis między dokładnością a uczciwością Współpraca Interpretowalność Rekomendacje Tendencyjne dane Ochrona danych IPython Matematyka Korzystanie z gotowych rozwiązań NumPy pandas scikit-learn Wizualizacja R Uczenie głębokie Szukanie danych Zabierz się za analizę Hacker News Wozy straży pożarnej Koszulki Tweety na kuli ziemskiej
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 217
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 153003 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaawansowane uczenie maszynowe z językiem Python / John Hearty ; [tłumaczenie Konrad Matuk]. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 246 stron: ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Technologia i Rozwiązania)
Indeks.
Nienadzorowane uczenie maszynowe Analiza głównych składowych (PCA) Podstawy analizy głównych składowych Stosowanie algorytmu analizy głównych składowych Wprowadzenie grupowania metodą k-średnich Grupowanie - wprowadzenie Rozpoczynamy grupowanie Dostrajanie konfiguracji klastrów Sieci Kohonena Sieci Kohonena - wprowadzenie Korzystanie z sieci Kohonena Sieci DBN Sieci neuronowe - wprowadzenie Budowa sieci neuronowej Topologie sieci Ograniczona maszyna Boltzmanna Ograniczone maszyny Boltzmanna - wstęp Zastosowania ograniczonych maszyn Boltzmanna Dalsze zastosowania ograniczonej maszyny Boltzmanna Sieci głębokie Trenowanie sieci DBN Stosowanie sieci DBN Walidacja sieci DBN Stosy autoenkoderów odszumiających Autoenkodery Autoenkodery - wprowadzenie Odszumianie autoenkoderów Korzystanie z autoenkodera odszumiającego Stosy autoenkoderów odszumiających Korzystanie ze stosu autoenkoderów odszumiających Ocena wydajności stosu autoenkoderów odszumiających Konwolucyjne sieci neuronowe Konwolucyjne sieci neuronowe - wprowadzenie Topologia sieci konwolucyjnej Korzystanie z konwolucyjnych sieci neuronowych Częściowo nadzorowane uczenie maszynowe Czym jest uczenie częściowo nadzorowane? Działanie algorytmów uczenia częściowo nadzorowanego Samodzielne uczenie się) Kontrastywna pesymistyczna estymacja prawdopodobieństwa Rozpoznawanie języka naturalnego i selekcja cech Selekcja cech danych tekstowych Czyszczenie danych tekstowych Tworzenie cech na podstawie danych tekstowych Testowanie przygotowanych danych Selekcja cech - część II Tworzenie zestawu cech Selekcja cech pod kątem uczenia maszynowego Korzystanie z technik selekcji cech Inżynieria cech w praktyce Pobieranie danych za pomocą interfejsów REST Metody zespołowe Wprowadzenie do metod zespołowych Metody uśredniające Stosowanie metod wzmacniania Stosowanie metod kontaminacji Wykorzystanie modeli w zastosowaniach dynamicznych Czym jest elastyczność modeli? Strategie zarządzania elastycznością modelu Dodatkowe narzędzia uczenia maszynowego w języku Python Alternatywne narzędzia programowe Biblioteka Lasagne - wprowadzenie Biblioteka TensorFlow - wprowadzenie Kiedy warto korzystać z tych bibliotek? Wymagania przykładowych skryptów
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 87
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145179 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Początek przygody z robotami (11) Rozpoczynamy pracę z robotami (11) Gotowi, do biegu, start! Ostra jazda bez trzymanki (12) Podstawy pracy z robotem (13) Najważniejsze techniki programowania robotów zaprezentowane w tej książce (13) Podstawowy uniwersalny mechanizm tłumaczący - PUMT (14) Inteligentna sieć robotów (ISR) (15) Założenia dotyczące robotów posiadanych przez czytelnika (16) Jak Midamba nauczył się programować robota (17) Czym właściwie jest robot? (19) Siedem kryteriów definiujących robota (20) Wykrywanie zmiennych środowiskowych (20) Programowalne działania i zachowania (20) Reagowanie na zmienne środowiskowe i interakcja z otoczeniem (21) Źródło prądu (21) Język, w którym zapisywane są instrukcje i dane (21) Autonomia bez pomocy z zewnątrz (21) Robot nie jest organizmem żywym (22) Kategorie robotów ze względu na środowisko działania (22) Co to jest czujnik? (25) Co to jest siłownik? (26) Co to jest efektor końcowy? (27) Co to jest mikrokontroler? (28) Jaki jest scenariusz pracy robota? (32) Wydawanie instrukcji robotowi (34) Każdy robot posługuje się jakimś językiem (34) Rozwiązanie problemu niekompatybilności języka ludzkiego i języka zrozumiałego dla robotów Reprezentacja scenariusza pracy robota w środowisku programowania wizualnego (38) Kłopoty Midamby (39) Słownictwo robotów (43) Dlaczego korzystanie z tych języków wymaga wysiłku? (43) Zidentyfikuj czynności (49) Model ontologii języka programowania autonomicznych robotów (49) Potencjał robota (51) Role odgrywane przez roboty w różnych sytuacjach i scenariuszach pracy (52) Wizualne planowanie scenariusza pracy robota (57) Mapowanie scenariusza pracy robota (58) Tworzenie planu miejsca pracy robota (59) Otoczenie robota (61) Opis atrybutów środowiska pracy robota (63) Wizualne planowanie scenariusza pracy robota za pomocą pseudokodu i schematu blokowego Przepływ sterowania i struktury sterujące (70) Podprocedury (74) Diagramy stanów robotów i obiektów (76) Tworzenie diagramu stanów (78) Sprawdzanie rzeczywistych możliwości robota (83) Testowanie rzeczywistych możliwości mikrokontrolera (85) Testowanie rzeczywistej wydajności czujników (89) Określanie ograniczeń czujników robota (91) Określanie ograniczeń efektorów końcowych (93) Ocena efektywności pracy robota (96) Czujniki pod lupą (99) Co wykrywają czujniki? (99) Czujniki analogowe i cyfrowe (103) Odczyt sygnałów analogowych i cyfrowych (104) Sygnał wyjściowy czujnika (106) Gdzie przechowywane są odczyty? (107) Czujniki aktywne i pasywne (108) Komunikacja między czujnikami a mikrokontrolerami (110) Atrybuty czujników (114) Zakres i rozdzielczość (114) Precyzja i dokładność (116) Liniowość (117) Kalibracja czujników (118) Problemy związane z czujnikami (119) Proces kalibracji przez użytkownika (119) Metody kalibracji (120) Programowanie czujników (123) Korzystanie z czujnika koloru (124) Tryby pracy czujników koloru (126) Zakres wykrywania (126) Światło w środowisku pracy robota (127) Kalibracja czujnika koloru (128) Programowanie czujnika koloru (129) Wykrywanie i śledzenie obiektów za pomocą cyfrowych kamer (132) Śledzenie kolorowych obiektów za pomocą sprzętu firmy RS Media (132) Śledzenie kolorowych obiektów za pomocą czujnika obrazu Pixy (136) Uczenie Pixy wykrywania obiektów (137) Programowanie kamery Pixy (138) Analiza atrybutów (141) Czujnik ultradźwiękowy (142) Ograniczenia i dokładność czujnika ultradźwiękowego (142) Tryby pracy czujnika ultradźwiękowego (147) Odczytywanie próbek (147) Typy danych używane do przechowywania wartości odczytanych za pomocą czujników (148) Kalibracja czujnika ultradźwiękowego (148) Programowanie czujnika ultradźwiękowego (150) Kompas - czujnik określający zwrot robota (159) Programowanie kompasu (161) Programowanie silników i serwomotorów (165) Siłowniki są przetwornikami wyjściowymi (165) Parametry silników (166) Napięcie (166) Natężenie prądu (166) Prędkość (166) Moment obrotowy (167) Opór elektryczny (167) Różne rodzaje silników prądu stałego (167) Silniki prądu stałego (167) Moment obrotowy i prędkość obrotowa (171) Silniki z przekładniami (172) Konfiguracja silnika: bezpośrednie i pośrednie układy przeniesienia napędu (182) Wyzwania związane z terenem (184) Radzenie sobie z wyzwaniami związanymi z terenem (184) Moment obrotowy a mechaniczne ramiona i efektory końcowe (187) Obliczanie wymagań dotyczących momentu obrotowego i prędkości obrotowej (188) Silniki a efektywność pracy robota (189) Programowanie ruchu robota (190) Ile silników? (191) Wykonywanie ruchów (192) Programowanie ruchów (192) Programowanie silników w celu przemieszczenia się w określone miejsce (197) Programowanie silników sterowanych za pomocą Arduino (203) Mechaniczne ramiona i efektory końcowe (205) Rodzaje mechanicznych ramion (205) Moment obrotowy mechanicznego ramienia (208) Rodzaje efektorów końcowych (210) Programowanie mechanicznego ramienia (212) Obliczenia związane z kinematyką (216) Początek pracy nad autonomią: tworzenie oprogramowania robota (221) Pierwsze spojrzenie na oprogramowanie autonomicznych robotów (223) Sekcja Części (225) Sekcja Akcje (225) Sekcja Zadania (226) Sekcja Scenariusze i sytuacje (226) Model ontologii języka robota i rama projektowa oprogramowania robota (226) Mechanizm tłumaczący PUMT przekształca ramy projektowe oprogramowania na klasy (228) Nasze pierwsze podejście do programowania autonomicznego robota Środowisko pracy robota (241) Robot musi sprawdzać uwarunkowania środowiskowe (242) Rozszerzony scenariusz pracy robota (242) Elementy, od których zależy efektywność robota (244) Co dzieje się w przypadku niespełnienia warunków wstępnych lub końcowych? (249) Jakie akcje mogę wybrać w przypadku niespełnienia warunków wstępnych lub końcowych? Analiza warunków końcowych inicjalizacji robota (250) Warunki wstępne i końcowe procesu rozruchu (251) Tworzenie kodu sprawdzającego warunki wstępne i końcowe (252) Skąd biorą się warunki wstępne i końcowe? (257) Sprawdzanie uwarunkowań środowiskowych za pomocą czujników i wizualne plany scenariusza pracy robota (261) Programowanie autonomicznych robotów i technika STORIES (263) To nie tylko czynności! (264) Impreza urodzinowa - podejście 2. (264) STORIES (265) Rozszerzony scenariusz pracy robota (267) Konwersja scenariusza pracy robota Unit1 na komponenty techniki STORIES (267) Ontologia scenariusza pod lupą (267) Zwracanie uwagi na intencje robota (278) Programowanie obiektowe a wydajność (297) Jak Midamba zaprogramował swojego pierwszego autonomicznego robota? (299) Midamba i jego początkowy scenariusz (299) Midamba w ciągu jednego wieczoru zostaje programistą! (299) Krok 1.: Scenariusz pracy robotów w magazynie (302) Krok 2.: Słownictwo i model ontologii języka robota w pierwszym scenariuszu pracy w fabryce Krok 3.: Wizualne planowanie pierwszego scenariusza pracy wykonywanej przez robota w fabryce Wizualny rozkład diagramu pracy z perspektywy robota (305) Ulepszony pierwszy scenariusz pracy robotów w fabryce (307) Schemat blokowy będący elementem wizualnego planowania scenariusza pracy robota (308) Diagram stanów wchodzący w skład wizualnego planu scenariusza pracy robota (316) Sprawdzanie uwarunkowań środowiskowych robotów Unit1 i Unit2 (317) Autonomiczne roboty pomagają Midambie wyjść z tarapatów (329) Otwarte roboty SARAA (333) Tanie, otwarte i proste roboty (333) Programowanie oparte na scenariuszu a bezpieczeństwo i odpowiedzialność programisty (335) Roboty SARAA dla każdego (335) Zalecenia dla osób programujących robota po raz pierwszy (338) Pełne plany scenariusza pracy robota, komponenty techniki STORIES i kod źródłowy scenariusza pracy robotów Midamby (338)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 10
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144835 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143796 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szalony Geniusz)
S. tyt., okł.: Najlepsze projekty dla pasjonatów - frajda gwarantowana!
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX E 23
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139746 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drony dla bystrzaków / Mark LaFay ; [tłumaczenie: Konrad Matuk]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017. - 252, [4] strony : ilustracje, mapy, wykresy ; 23 cm.
(Septem)
(Dla Bystrzaków)
Na okładce: "W prostocie tkwi siła" ; "Dowiedz się, jak: dobrać drony do swoich potrzeb, właściwie skonfigurować, obsługiwać i serwisować swojego drona, wykonywać zdjęcia i rejestrować wideo za pomocą najnowszych technologii, korzystać z dronów zgodnie z prawem lotniczym".
Tytuł oryginału: Drones for dummies.
Indeks.
CZĘŚĆ I: POCZĄTEK PRZYGODY Z DRONAMI (21) Rozdział 1: Dronowe ABC (23) Czym są drony? (23) Drony i wojsko (25) Predator firmy General Atomics (25) Reaper firmy General Atomics (26) Hermes 450 firmy Elbit Systems (27) Global Hawk firmy Northrup Gruman (28) Boeing X-37B (28) Mniejsze drony (29) Rozwój technologii stosowanej w dronach dostępnych na rynku konsumenta (30) Samoloty (31) Helikoptery (32) Wielowirnikowce (33) Statki typu tiltrotor (34) Typowe zastosowania dronów (34) Zdalne wykrywanie (35) Komercyjny monitoring lotniczy (35) Kręcenie filmów i reklam (36) Wydobywanie ropy, gazu i minerałów (36) Walka ze skutkami katastrof naturalnych (36) Budownictwo (36) Rekreacja (36) Firmy produkujące drony (37) Google (37) DHL (37) Amazon (38) Facebook (38) GoPro (38) Rozdział 2: Wybierz drona dostosowanego do swoich potrzeb (39) Od czego zacząć? (40) W jaki sposób będziesz korzystać ze swojego drona? (40) Funkcje oferowane przez drony (41) Drony ze zintegrowanymi kamerami (42) Parametry zintegrowanej kamery (43) Zakup drona z zintegrowaną kamerą (45) Drony oferujące możliwość montażu kamery (47) Kamery sportowe (48) Proste, kompaktowe aparaty fotograficzne (48) Lustrzanki cyfrowe (49) Kamery rejestrujące obraz o jakości kinowej (50) Systemy kontroli lotu (51) Nadajniki zdalnego sterowania (52) Aplikacje mobilne (53) Akumulatory (54) Inne parametry, które warto wziąć pod uwagę (55) Gdzie można kupić drona? (56) Rozdział 3: Wybierz kamerę dostosowaną do swoich potrzeb (57) Określanie oczekiwań wobec kamery (58) Określanie możliwości drona (59) Waga jest najważniejsza (59) Technologia cyfrowych aparatów fotograficznych (61) Wybór kompaktowego aparatu fotograficznego (64) Wybór cyfrowej lustrzanki (65) Wybór kamery sportowej (71) Kompromis pomiędzy parametrami i ceną (73) Rozdział 4: Szukanie pomocy i przydatnych informacji (77) Szukanie internetowych społeczności i korzystanie z tego, co mają do zaoferowania (78) Fora dyskusyjne użytkowników dronów (79) Netykieta i zasady panujące na forach (80) Nawiązywanie kontaktu z miłośnikami dronów za pomocą portali społecznościowych (81) Spotkania użytkowników dronów (84) Grupy dyskusyjne Google (85) Otrzymywanie wiadomości dotyczących dronów dzięki alertom Google (86) Włączanie usługi Alerty Google (86) Kasowanie alertów Google (88) Edycja alertów (89) CZĘŚĆ II: ZANIM ROZPOCZNIESZ LOT (91) Rozdział 5: Przygotowanie drona do lotu (93) Wyjmowanie drona z pudełka (93) Śmigła (94) Silniki (95) Kadłub drona (96) Akumulator i ładowarka (96) Osłony śmigieł (97) Montaż kamery i stabilizatora typu gimbal (98) Nadajnik (99) Instrukcja obsługi (99) Montaż komponentów drona (100) Ładowanie akumulatorów (101) Sprawdzanie dostępności aktualizacji oprogramowania (102) Poznawanie możliwości kamery (104) Korzystanie z GoPro (105) Konfiguracja kamery GoPro (108) Rozdział 6: Bezpieczne korzystanie z drona (111) Unikanie obrażeń wywołanych przez śmigła (112) Osłony śmigieł (113) Wskaźniki i kontrolki (114) Redukcja ryzyka rozbicia drona (115) Turbulencje przy zbyt szybkim schodzeniu (116) Pamięć GPS (117) Bezpieczne korzystanie z akumulatorów litowo-polimerowych (117) Poprawne ładowanie akumulatora LiPo (118) Unikaj upuszczenia lub rozbicia akumulatora LiPo (119) Bezpieczne pozbywanie się starych akumulatorów LiPo (119) Rozdział 7: Regulacje prawne (121) Zanim zaczniesz latać w Polsce (121) Lataj z głową (124) Prawo w innych krajach (124) CZĘŚĆ III: CUD LATANIA (127) Rozdział 8: Sterowanie dronem (129) Poznaj technologię sterowania swoim dronem (130) Sygnały o częstotliwości radiowej (132) Sterowanie za pomocą Wi-Fi (134) GPS (134) Sterowanie kierunkowe (135) Tryb standardowy (136) Tryb uproszczony (137) Widok z perspektywy pierwszej osoby (137) Inne tryby sterowania dronem oraz opcje autopilota (138) Rozdział 9: Podstawy latania (139) Lista kontrolna czynności, które należy wykonać przed lotem (139) Otoczenie (141) Strefy z zakazem lotów (141) Lista niezbędnego sprzętu (141) Apteczka (142) Akumulatory (142) Przegląd (143) Nadajnik i stacja naziemna (144) Kamera i jej osprzęt (144) Latanie dronem (145) Korzystanie z kontrolera radiowego (146) Kalibracja kontrolera radiowego (148) Korzystanie ze smartfona i tabletu (149) Lądowanie (151) Co robić w razie nieprzewidzianych kłopotów? (152) Rozdział 10: Wybór miejsca i okoliczności lotu (155) Wybór miejsca odpowiedniego dla początkujących pilotów (156) Latanie wewnątrz budynku (159) Zabezpieczanie mieszkania (160) Poznawanie drona (160) Korzystanie z osłony przeznaczonej do latania wewnątrz budynku (161) Unikanie sufitów, podłóg i ścian (161) Gromadzenie części zamiennych (162) Latanie w niekorzystnych warunkach (162) Deszcz i śnieg (162) Wiatr (163) Mróz (163) Latanie w nocy (163) Poznaj konstrukcję swojego drona (164) Poznaj działanie zaawansowanych opcji kontroli lotu (165) Zamontuj oświetlenie (165) Latanie w miejscach zaludnionych (165) Rozdział 11: Konserwacja dronów (167) Konserwacja po wylądowaniu (167) Tworzenie listy kontrolnej czynności, które należy wykonać po zakończeniu lotu (168) Przechowywanie drona (175) Samodzielne wykonywanie napraw i konserwacja drona (177) Szukanie części zamiennych do Twojego drona (178) Szukanie serwisanta (179) CZĘŚĆ IV: ZDJĘCIA LOTNICZE I MATERIAŁY WIDEO (181) Rozdział 12: Piękne zdjęcia i filmy (183) Znaczenie światła (183) Kierunek padania światła (184) Ustaw balans bieli jak profesjonalista (187) Praca przy słabym świetle (189) Wybór rozdzielczości wideo (190) Wybór prędkości zapisu (191) Planowanie filmowania (191) Cel (192) Miejsce (192) Czas (193) Wykonanie (193) Rozdział 13: Stabilizacja obrazu (195) Stabilizacja obrazu za pomocą kamery (195) Ustawienia aparatów, które umożliwiają uzyskanie ostrzejszego obrazu (196) Zaawansowane tryby latania (197) Stabilizacja za pomocą gimbala (200) Jak znaleźć gimbal pasujący do Twojego drona? (201) Wybór odpowiedniego gimbala (202) Stabilizacja zarejestrowanego materiału (203) Turbo Video Stabilizer (203) Adobe After Effects (AE) (204) YouTube (204) Rozdział 14: Obróbka zdjęć i filmów wykonanych za pomocą drona (207) Importowanie zdjęć i filmów (208) Importowanie obrazów i plików wideo na komputerach pracujących pod kontrolą systemu Windows (210) Importowanie obrazów i plików wideo na komputerach pracujących pod kontrolą systemu OS X (211) Importowanie obrazów i plików wideo na chromebooku (212) Karty SD i czytniki kart SD (212) Przeglądanie zdjęć i filmów (214) Oprogramowanie przeznaczone do obróbki zdjęć (214) Zdjęcia (215) Chromebook i Pixlr (215) Adobe Photoshop (216) Programy do obróbki wideo (217) iMovie (217) Adobe Premiere (218) Udostępnianie zdjęć i filmów w internecie (219) CZĘŚĆ V: DEKALOGI (221) Rozdział 15: Dziesięć rzeczy, których nie powinno się robić z dronem (223) Szpiegowanie sąsiadów (224) Wyprowadzanie psa na spacer (224) Dostarczanie obrączek przed ołtarz (225) Latanie w przestrzeni powietrznej lotnisk (225) Latanie pod wpływem alkoholu (226) Latanie nad płotem Białego Domu (226) Zabieranie dodatkowych akumulatorów do samolotu (227) Zestrzeliwanie drona (228) Latanie nad ludźmi (229) Zarabianie pieniędzy za pomocą drona (229) Rozdział 16: Dziesięć komercyjnych zastosowań dronów (231) Handel nieruchomościami (231) Gra w golfa (232) Przeglądy (233) Rolnictwo (234) Ochrona (234) Wesela i uroczystości (235) Akcje ratunkowe (236) Przesyłki kurierskie (236) Usługi geodezyjne (237) Roszczenia ubezpieczeniowe (238) Dziennik lotu (243)
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 68
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146099 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Mastering Docker.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Docker - wprowadzenie (17) Czym jest Docker? (17) Programiści (18) Administratorzy (19) Firmy (21) Różnice pomiędzy dedykowanymi hostami, maszynami wirtualnymi i Dockerem (22) Instalacja Dockera (23) Instalacja w systemie Linux (Ubuntu 16.04) (24) Instalacja w systemie macOS (25) Instalacja w systemie Windows 10 Professional (27) Starsze systemy operacyjne (28) Klient Dockera w wierszu poleceń (29) Ekosystem Dockera (32) Rozdział 2. Tworzenie obrazów kontenerów (35) Plik Dockerfile - wprowadzenie (35) Szczegółowa analiza pliku Dockerfile (37) Dobre praktyki pracy z plikami Dockerfile (41) Budowanie obrazów Dockera (42) Polecenie docker build (42) Korzystanie z utworzonego wcześniej kontenera (44) Budowanie od podstaw (48) Zmienne środowiskowe (50) Umieszczanie zmiennych środowiskowych w pliku Dockerfile (50) Czas wszystko połączyć ze sobą (50) Rozdział 3. Przechowywanie obrazów i ich dystrybucja (57) Repozytorium Docker Hub (57) Panel główny (58) Przycisk Explore (59) Przycisk Organizations (60) Menu Create (60) Profil i ustawienia (61) Strona Stars (62) Automatyzacja budowy obrazu (63) Ładowanie własnych obrazów (68) Serwis Docker Store (70) Rejestr Docker Registry (71) Docker Registry - informacje ogólne (71) Wdrażanie własnego rejestru (72) Rejestr Docker Trusted Registry (74) Niezależne rejestry (75) Quay (75) Rejestr Amazon EC2 Container Registry (78) Microbadger (79) Rozdział 4. Zarządzanie kontenerami (83) Polecenia służące do obsługi kontenerów Dockera (84) Podstawy (84) Komunikowanie się z kontenerami (88) Dzienniki i informacje o procesach (91) Ograniczenia zasobów (93) Stany kontenerów i pozostałe polecenia (95) Usuwanie kontenerów (97) Obsługa sieci i wolumenów (100) Sieć (100) Wolumeny Dockera (107) Rozdział 5. Docker Machine (113) Wprowadzenie do narzędzia Docker Machine (113) Docker Machine i wdrażanie lokalnych hostów Dockera (114) Uruchamianie hostów Dockera w chmurze (119) DigitalOcean (119) Amazon Web Services (121) Więcej o sieciowych możliwościach Dockera (124) Stosowanie innych bazowych systemów operacyjnych (128) System CoreOS w chmurze DigitalOcean (128) System RancherOS w maszynie WirtualBox (130) Rozdział 6. Docker Compose (133) Wprowadzenie do Docker Compose (133) Uruchamianie aplikacji za pomocą narzędzia Docker Compose (135) Plik YAML narzędzia Docker Compose (137) Plik YAML aplikacji Mobycounter (137) Aplikacja do głosowania (139) Polecenia Docker Compose (146) Up i PS (147) Config (148) Pull, build i create (148) Start, stop, restart, pause i unpause (149) Top, logs i events (149) Exec i run (151) Scale (152) Kill, rm i down (153) Rozdział 7. Docker Swarm (155) Docker Swarm - instalacja (156) Role Docker Swarm (156) Menedżer Swarm (157) Wykonawca Swarm (157) Korzystanie z trybu Docker Swarm (158) Tworzenie klastra (158) Dołączanie wykonawców (160) Listy węzłów (161) Zarządzanie klastrem (161) Promowanie hosta roboczego (164) Degradacja węzła menedżera (165) Drenaż węzła (166) Usługi i stosy Docker Swarm (168) Usługi (168) Stosy (171) Kasowanie klastra Swarm (173) Równoważenie obciążeń, nakładki i tworzenie harmonogramów (174) Równoważenie obciążeń wejściowych (174) Nakładki sieciowe (175) Tworzenie harmonogramu (176) Rozdział 8. Portainer (177) Historia prac nad narzędziem Portainer (177) Uruchamianie narzędzia Portainer (178) Korzystanie z narzędzia Portainer (180) Panel główny (181) Szablony aplikacji (181) Kontenery (183) Obrazy (187) Sieci i wolumeny (190) Zdarzenia (190) Docker (191) Portainer i Docker Swarm (191) Tworzenie klastra (192) Usługa Portainer (193) Różnice związane z pracą w klastrze (194) Rozdział 9. Rancher (201) Instalacja i konfiguracja uwierzytelniania (201) Instalacja (202) Konfiguracja uwierzytelniania (204) Tworzenie stada (207) Uruchamianie stosów (209) Stosy definiowane przez użytkownika (210) Podgląd właściwości kontenerów (216) Katalog (217) Usuwanie stada (217) Inne klastry (218) Rozdział 10. Usługa Docker Cloud (223) Zakładanie konta (224) Łączenie kont (225) DigitalOcean (226) Amazon Web Services (227) Uruchamianie węzłów (231) Uruchamianie stosu (234) Tryb Swarm (238) Docker dla Amazon Web Services (239) Rozdział 11. Bezpieczeństwo platformy Docker (245) Bezpieczeństwo kontenerów (245) Zalety (246) Host Dockera (246) Zaufane źródła obrazów (247) Polecenia Dockera (247) Polecenie run (247) Polecenie diff (249) Dobre praktyki (250) Dobre praktyki pracy w Dockerze (250) Zalecenia organizacji Center for Internet Security (251) Aplikacja Docker Bench Security (252) Uruchamianie narzędzia w systemach macOS i Windows (253) Uruchamianie narzędzia w systemie Linux Ubuntu (253) Analiza zwracanych informacji (255) Docker Bench - podsumowanie (260) Skanowanie zabezpieczeń Dockera (260) Niezależne usługi poprawiające bezpieczeństwo (262) Quay (262) Clair (263) Rozdział 12. Przepływ zadań w platformie Docker (265) Docker i prace programistyczne (265) Monitorowanie (277) Rozszerzanie na zewnętrzne platformy (286) Instalator Tectonic (286) Platforma Heroku (289) Usługa Amazon Elastic Container Service (290) Jak wygląda środowisko produkcyjne? (291) Hosty Dockera (291) Obsługa klastrów (292) Rejestry obrazów (293) Rozdział 13. Dalsze kroki z Dockerem (295) Wykrywanie usług (295) Consul (295) Narzędzie etcd (304) Interfejs Docker API (304) Projekt Moby Project (306) Własny wkład w rozwój Dockera (308) Rozwój kodu (308) Pomoc innym (309) Inny wkład w rozwój Dockera (310)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII E 96
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146288 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Python for Data Analysis : Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału.
Indeks.
Podręcznik dla analityków danych, którzy pracują w języku Python oraz dla programistów.
1.2. Dlaczego warto korzystać z Pythona w celu przeprowadzenia analizy danych? (16) Python jako spoiwo (16) Rozwiązywanie problemu "dwujęzyczności" (17) Dlaczego nie Python? (17) 1.3. Podstawowe biblioteki Pythona (17) NumPy (18) pandas (18) Matplotlib (19) IPython i Jupyter (19) SciPy (20) Scikit-learn (21) statsmodels (21) 1.4. Instalacja i konfiguracja (22) Windows (22) Apple (OS X, macOS) (23) GNU, Linux (23) Instalowanie i aktualizowanie pakietów Pythona (24) Python 2 i Python 3 (24) Zintegrowane środowiska programistyczne i edytory tekstowe (25) 1.5. Społeczność i konferencje (25) 1.6. Nawigacja po książce (26) Przykłady kodu (27) Przykładowe dane (27) Konwencje importowania (27) Żargon (27) 2. Podstawy Pythona oraz obsługi narzędzi IPython i Jupyter (29) 2.1. Interpreter Pythona (30) 2.2. Podstawy interpretera IPython (31) Uruchamianie powłoki IPython (31) Uruchamianie notatnika Jupyter Notebook (32) Uzupełnianie poleceń (35) Introspekcja (36) Polecenie %run (37) Wykonywanie kodu ze schowka (39) Skróty klawiaturowe działające w terminalu (39) Polecenia magiczne (40) Integracja pakietu matplotlib (42) 2.3. Podstawy Pythona (42) Semantyka języka Python (43) Skalarne typy danych (50) Przepływ sterowania (57) 3. Wbudowane struktury danych, funkcje i pliki (61) 3.1. Struktury danych i sekwencje (61) Krotka (61) Lista (64) Wbudowane funkcje obsługujące sekwencje (68) Słownik (70) Zbiór (73) Lista, słownik i zbiór - składanie (75) 3.2. Funkcje (77) Przestrzenie nazw, zakres i funkcje lokalne (78) Zwracanie wielu wartości (79) Funkcje są obiektami (79) Funkcje anonimowe (lambda) (81) Currying - częściowa aplikacja argumentów (82) Generatory (82) Błędy i obsługa wyjątków (84) 3.3. Pliki i system operacyjny (86) Bajty i kodowanie Unicode w plikach (89) 4. Podstawy biblioteki NumPy: obsługa tablic i wektorów (93) 4.1. NumPy ndarray - wielowymiarowy obiekt tablicowy (95) Tworzenie tablic ndarray (96) Typ danych tablic ndarray (98) Działania matematyczne z tablicami NumPy (100) Podstawy indeksowania i przechwytywania części (101) Indeksowanie i wartości logiczne (105) Indeksowanie specjalne (108) Transponowanie tablic i zamiana osi (109) 4.2. Funkcje uniwersalne - szybkie funkcje wykonywane na poszczególnych elementach tablicy (110) 4.3. Programowanie z użyciem tablic (113) Logiczne operacje warunkowe jako operacje tablicowe (115) Metody matematyczne i statystyczne (116) Metody tablic logicznych (117) Sortowanie (118) Wartości unikalne i operacje logiczne (119) 4.4. Tablice i operacje na plikach (120) 4.5. Algebra liniowa (120) 4.6. Generowanie liczb pseudolosowych (122) 4.7. Przykład: błądzenie losowe (124) Jednoczesne symulowanie wielu błądzeń losowych (125) 5. Rozpoczynamy pracę z biblioteką pandas (127) 5.1. Wprowadzenie do struktur danych biblioteki pandas (127) Obiekt Series (128) Obiekt DataFrame (131) Obiekty index (137) 5.2. Podstawowe funkcjonalności (139) Uaktualnianie indeksu (139) Odrzucanie elementów osi (141) Indeksowanie, wybieranie i filtrowanie (143) Indeksy w postaci liczb całkowitych (147) Działania arytmetyczne i wyrównywanie danych (148) Funkcje apply i map (153) Sortowanie i tworzenie rankingów (154) Indeksy osi ze zduplikowanymi etykietami (157) 5.3. Podsumowywanie i generowanie statystyk opisowych (158) Współczynnik korelacji i kowariancja (161) Unikalne wartości, ich liczba i przynależność (163) 6. Odczyt i zapis danych, formaty plików (167) 6.1. Odczyt i zapis danych w formacie tekstowym (167) Wczytywanie części pliku tekstowego (173) Zapis danych w formacie tekstowym (174) Praca z plikami danych rozgraniczonych (176) Dane w formacie JSON (178) XML i HTML - web scraping (179) 6.2. Formaty danych binarnych (182) Obsługa formatu HDF5 (183) Wczytywanie plików programu Microsoft Excel (185) 6.3. Obsługa interfejsów sieciowych (186) 6.4. Obsługa baz danych (187) 7. Czyszczenie i przygotowywanie danych (189) 7.1. Obsługa brakujących danych (189) Filtrowanie brakujących danych (191) Wypełnianie brakujących danych (193) 7.2. Przekształcanie danych (195) Usuwanie duplikatów (195) Przekształcanie danych przy użyciu funkcji lub mapowania (196) Zastępowanie wartości (197) Zmiana nazw indeksów osi (199) Dyskretyzacja i podział na koszyki (200) Wykrywanie i filtrowanie elementów odstających (202) Permutacje i próbkowanie losowe (203) Przetwarzanie wskaźników i zmiennych zastępczych (204) 7.3. Operacje przeprowadzane na łańcuchach (207) Metody obiektu typu string (207) Wyrażenia regularne (209) Wektoryzacja funkcji łańcuchów w pakiecie pandas (212) 8. Przetwarzanie danych - operacje łączenia, wiązania i przekształcania (217) 8.1. Indeksowanie hierarchiczne (217) Zmiana kolejności i sortowanie poziomów (220) Parametry statystyki opisowej z uwzględnieniem poziomu (220) Indeksowanie z kolumnami ramki danych (221) 8.2. Łączenie zbiorów danych (222) Łączenie ramek danych w stylu łączenia elementów baz danych (222) Łączenie przy użyciu indeksu (227) Konkatenacja wzdłuż osi (230) Łączenie częściowo nakładających się danych (234) 8.3. Zmiana kształtu i operacje osiowe (235) Przekształcenia z indeksowaniem hierarchicznym (236) Przekształcanie z formatu "długiego" na "szeroki" (238) Przekształcanie z formatu "szerokiego" na "długi" (241) 9. Wykresy i wizualizacja danych (245) 9.1. Podstawy obsługi interfejsu pakietu matplotlib (245) Obiekty figure i wykresy składowe (246) Kolory, oznaczenia i style linii (250) Punkty, etykiety i legendy (252) Adnotacje i rysunki (255) Zapisywanie wykresów w postaci plików (257) Konfiguracja pakietu matplotlib (258) 9.2. Generowanie wykresów za pomocą pakietów pandas i seaborn (259) Wykresy liniowe (259) Wykresy słupkowe (262) Histogramy i wykresy gęstości (266) Wykresy punktowe (268) Wykresy panelowe i dane kategoryczne (269) 9.3. Inne narzędzia przeznaczone do wizualizacji danych w Pythonie (272) 10. Agregacja danych i operacje wykonywane na grupach (273) 10.1. Mechanika interfejsu groupby (274) Iteracja po grupach (277) Wybieranie kolumny lub podzbioru kolumn (278) Grupowanie przy użyciu słowników i serii (279) Grupowanie przy użyciu funkcji (280) Grupowanie przy użyciu poziomów indeksu (280) 10.2. Agregacja danych (281) Przetwarzanie kolumna po kolumnie i stosowanie wielu funkcji (282) Zwracanie zagregowanych danych bez indeksów wierszy (285) 10.3. Metoda apply - ogólne zastosowanie techniki dziel-zastosuj-połącz (286) Usuwanie kluczy grup (288) Kwantyle i analiza koszykowa (288) Przykład: wypełnianie brakujących wartości przy użyciu wartości charakterystycznych dla grupy (290) Przykład: losowe generowanie próbek i permutacja (292) Przykład: średnie ważone grup i współczynnik korelacji (293) Przykład: regresja liniowa grup (295) 10.4. Tabele przestawne i krzyżowe (295) Tabele krzyżowe (298) 11. Szeregi czasowe (301) 11.1. Typy danych i narzędzia przeznaczone do obsługi daty i czasu (302) Konwersja pomiędzy obiektami string i datetime (303) 11.2. Podstawy szeregów czasowych (305) Indeksowanie i wybieranie (306) Szeregi czasowe z duplikatami indeksów (309) 11.3. Zakresy dat, częstotliwości i przesunięcia (310) Generowanie zakresów dat (310) Częstotliwości i przesunięcia daty (313) Przesuwanie daty (314) 11.4. Obsługa strefy czasowej (317) Lokalizacja i konwersja stref czasowych (317) Operacje z udziałem obiektów Timestamp o wyznaczonej strefie czasowej (319) Operacje pomiędzy różnymi strefami czasowymi (320) 11.5. Okresy i przeprowadzanie na nich operacji matematycznych (321) Konwersja częstotliwości łańcuchów (322) Kwartalne częstotliwości okresów (323) Konwersja znaczników czasu na okresy (i z powrotem) (325) Tworzenie obiektów PeriodIndex na podstawie tablic (326) 11.6. Zmiana rozdzielczości i konwersja częstotliwości (328) Zmniejszanie częstotliwości (329) Zwiększanie rozdzielczości i interpolacja (332) Zmiana rozdzielczości z okresami (333) 11.7. Funkcje ruchomego okna (334) Funkcje ważone wykładniczo (337) Binarne funkcje ruchomego okna (338) Funkcje ruchomego okna definiowane przez użytkownika (340) 12. Zaawansowane funkcje biblioteki pandas (341) 12.1. Dane kategoryczne (341) Kontekst i motywacja (341) Typ Categorical w bibliotece pandas (343) Obliczenia na obiektach typu Categorical (345) Metody obiektu kategorycznego (347) 12.2. Zaawansowane operacje grupowania (349) Transformacje grup i "nieobudowane" operacje grupowania (349) Zmiana rozdzielczości czasu przeprowadzana przy użyciu grup (353) 12.3. Techniki łączenia metod w łańcuch (354) Metoda pipe (355) 13. Wprowadzenie do bibliotek modelujących (357) 13.1. Łączenie pandas z kodem modelu (357) 13.2. Tworzenie opisów modeli przy użyciu biblioteki Patsy (360) Przekształcenia danych za pomocą formuł Patsy (362) Patsy i dane kategoryczne (363) 13.3. Wprowadzenie do biblioteki statsmodels (366) Szacowanie modeli liniowych (366) Szacowanie procesów szeregów czasowych (369) 13.4. Wprowadzenie do pakietu scikit-learn (369) 13.5. Dalszy rozwój (373) 14. Przykłady analizy danych (375) 14.1. Dane USA.gov serwisu Bitly (375) Liczenie stref czasowych w czystym Pythonie (376) Liczenie stref czasowych przy użyciu pakietu pandas (378) 14.2. Zbiór danych MovieLens 1M (384) Wyznaczenie rozbieżności ocen (388) 14.3. Imiona nadawane dzieciom w USA w latach 1880 - 2010 (389) Analiza trendów imion (394) 14.4. Baza danych USDA Food (402) 14.5. Baza danych 2012 Federal Election Commission (406) Statystyki datków z podziałem na wykonywany zawód i pracodawcę (409) Podział kwot datków na koszyki (411) Statystyki datków z podziałem na poszczególne stany (413) A. Zaawansowane zagadnienia związane z biblioteką NumPy (415) A.1. Szczegóły budowy obiektu ndarray (415) Hierarchia typów danych NumPy (416) A.2. Zaawansowane operacje tablicowe (417) Zmiana wymiarów tablic (417) Kolejności charakterystyczne dla języków C i Fortran (419) Łączenie i dzielenie tablic (420) Powtarzanie elementów - funkcje tile i repeat (422) Alternatywy indeksowania specjalnego - metody take i put (423) A.3. Rozgłaszanie (424) Rozgłaszanie wzdłuż innych osi (426) Przypisywanie wartości elementom tablicy poprzez rozgłaszanie (428) A.4. Zaawansowane zastosowania funkcji uniwersalnych (429) Metody instancji funkcji uniwersalnych (429) Pisanie nowych funkcji uniwersalnych w Pythonie (431) A.5. Tablice o złożonej strukturze (432) Zagnieżdżone typy danych i pola wielowymiarowe (433) Do czego przydają się tablice o złożonej strukturze? (434) A.6. Jeszcze coś o sortowaniu (434) Sortowanie pośrednie - metody argsort i lexsort (435) Alternatywne algorytmy sortowania (436) Częściowe sortowanie tablic (437) Wyszukiwanie elementów w posortowanej tablicy za pomocą metody numpy.searchsorted (438) A.7. Pisanie szybkich funkcji NumPy za pomocą pakietu Numba (439) Tworzenie obiektów numpy.ufunc za pomocą pakietu Numba (440) A.8. Zaawansowane tablicowe operacje wejścia i wyjścia (441) Pliki mapowane w pamięci (441) HDF5 i inne możliwości zapisu tablic (442) A.9. Jak zachować wysoką wydajność? (442) Dlaczego warto korzystać z sąsiadujących ze sobą obszarów pamięci? (443) B. Dodatkowe informacje dotyczące systemu IPython (445) B.1. Korzystanie z historii poleceń (445) Przeszukiwanie i korzystanie z historii poleceń (445) Zmienne wejściowe i wyjściowe (446) B.2. Interakcja z systemem operacyjnym (447) Polecenia powłoki systemowej i aliasy (447) System tworzenia skrótów do katalogów (448) B.3. Narzędzia programistyczne (449) Interaktywny debuger (449) Pomiar czasu - funkcje %time i %timeit (453) Podstawowe profilowanie - funkcje %prun i %run-p (455) Profilowanie funkcji linia po linii (457) B.4. Wskazówki dotyczące produktywnego tworzenia kodu w środowisku IPython (458) Przeładowywanie modułów (459) Wskazówki dotyczące projektowania kodu (460) B.5. Zaawansowane funkcje środowiska IPython (461) Co zrobić, aby własne klasy były przyjazne dla systemu IPython? (461) Profile i konfiguracja (462)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 97
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146163 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The TAB book of Arduino projects : 36 things to make with shields and proto shields.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Indeks.
Streszczenie: Uczy jak zainstalować narzędzia programistyczne, przedstawia dostępne płytki oraz komponenty. Pokazuje jak zbudować: wyświetlacz widmowy, sterownik paneli z diodami LED, urządzenie rozpoznające kolory, licznik osób, alarm, własny odbiornik radia FM, termometr, zegar binarny, wykrywacz metanu oraz licznik Geigera.
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 52
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 142618 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Podręcznik programisty Arduino!
Kody źródłowe wybranych przykładów dostępne są pod adresem internet. wydaw. podanym w książce.
Indeks.
Dla wszystkich pasjonatów elektroniki chcących lepiej poznać platformę Arduino.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 138176
Książka
W koszyku
Arduino dla poczatkujących : podstawy i szkice / Simon Monk. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 167 stron : ilustracje ; 24 cm.
Na książce: Wydanie 2 - dotyczy oryginału.
Indeks.
Oto Arduino Mikrokontrolery Płyty rozwojowe Płyta Arduino Zasilanie Złącza zasilania Wejścia analogowe Złącza cyfrowe Mikrokontroler Pozostałe podzespoły Początki Arduino Rodzina płyt Arduino Uno, Duemilanove i Diecimila Mega Nano Bluetooth Lilypad Inne "oficjalne" płytki Inne klony i odmiany Arduino Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino Zasilanie Instalacja oprogramowania Ładowanie pierwszego szkicu Aplikacja Arduino Rozdział 3. Podstawy języka C Czym jest język programowania? Blink po raz kolejny Zmienne Eksperymentowanie w języku C Zmienne numeryczne i arytmetyka if for while Dyrektywa #define Rozdział 4. Funkcje Czym jest funkcja? Parametry Zmienne globalne, lokalne i statyczne Zwracanie wartości Zmienne innych typów float boolean Inne typy danych Styl zapisu kodu Wcięcia Nawiasy klamrowe otwierające Białe znaki Rozdział 5. Tablice i łańcuchy Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS Tablice łańcuchów Literały łańcuchowe Zmienne łańcuchowe Tłumacz alfabetu Morse'a Dane (73) Zmienne globalne i funkcja setup Funkcja loop Funkcja flashSequence Funkcja flashDotOrDash Składanie całości programu Rozdział 6. Wejścia i wyjścia Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Rezystor podwyższający Wewnętrzny rezystor podwyższający Usuwanie stuków Wyjścia analogowe Wejścia analogowe Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino Liczby losowe Funkcje matematyczne Manipulacja bitami Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia Generowanie tonów Wprowadzanie rejestru przesuwnego Przerwania Rozdział 8. Zapisywanie danych Stałe Dyrektywa PROGMEM EEPROM Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM Przechowywanie wartości typu float w pamięci EEPROM (unie) Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM Kompresja Kompresja zakresu Rozdział 9. Wyświetlacze LCD Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB Korzystanie z wyświetlacza Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD Rozdział 10. Programowanie aplikacji sieci Ethernet Płytki pozwalające na pracę w sieci Ethernet Komunikacja z serwerami sieciowymi HTTP HTML Arduino w roli serwera sieci Web Konfigurowanie złączy Arduino za pośrednictwem sieci Rozdział 11. C++ i biblioteki Mechanizmy obiektowe Klasy i metody Przykład wbudowanej biblioteki Tworzenie bibliotek Plik nagłówkowy Plik implementacji
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII H 14
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 152491 N (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 147001 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Poznaj tajniki Arduino!
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Niniejsza książka stanowi uzupełnienie i dalszy ciąg pozycji "Arduino dla początkujących. Podstawy i szkice" - inf. we Wstępie.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII H 78
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140401 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arduino dla początkujących : podstawy i szkice / Simon Monk ; przekład: Konrad Matuk. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 167 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Wydanie 2. odnosi się do oryginału. W książce rok wydania: 2023, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2022. Na okładce i grzbiecie także nazwa wydawcy oryginału: McGraw Hill Education.
Indeks.
Rozdział 1. Oto Arduino Mikrokontrolery Płyty rozwojowe Płyta Arduino Zasilanie Złącza zasilania Wejścia analogowe Złącza cyfrowe Mikrokontroler Pozostałe podzespoły Początki Arduino Rodzina płyt Arduino Uno, Duemilanove i Diecimila Mega i Due Micro i Smali Yun Lilypad Inne „oficjalne"płytki Inne klony i odmiany Arduino Rozdział 2. Rozpoczynamy przygodę z Arduino Zasilanie Instalacja oprogramowania Ładowanie pierwszego szkicu Aplikacja Arduino Rozdział 3. Podstawy języka C Programowanie Czym jest język programowania? Blink po raz kolejny Zmienne Eksperymentowanie w języku C Zmienne numeryczne i arytmetyka Polecenia if for while Stałe Rozdział 4. Funkcje Czym jest funkcja? Parametry Zmienne globalne, lokalne i statyczne Zwracanie wartości Zmienne innych typów float boolean Inne typy danych Styl zapisu kodu Wcięcia Nawiasy klamrowe otwierające Białe znaki Komentarze Rozdział 5. Tablice i łańcuchy Tablice Zastosowanie tablic do alfabetu Morse'a i sygnału SOS Tablice łańcuchów Literały łańcuchowe Zmienne łańcuchowe Tłumacz alfabetu Morse'a Dane Zmienne globalne i funkcja setup Funkcja loop Funkcja flashSeąuence FunkcjaflashDotOrDash Składanie całości programu Rozdział 6. Wejścia i wyjścia Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Rezystor podwyższający Wewnętrzny rezystor podwyższający Usuwanie stuków Wyjścia analogowe Wejścia analogowe Rozdział 7. Standardowa biblioteka Arduino Liczby losowe Funkcje matematyczne Manipulacja bitami Zaawansowane funkcje wejścia i wyjścia Generowanie tonów Wprowadzanie rejestru przesuwnego Przerwania Rozdział 8. Zapisywanie danych Stałe Przechowywanie danych w pamięci flash EEPROM Przechowywanie wartości zmiennej typu int w pamięci EEPROM Korzystanie z biblioteki AVR EEPROM Przechowywanie wartości typufloat w pamięci EEPROM Przechowywanie łańcucha w pamięci EEPROM Wymazywanie zawartości pamięci EEPROM Kompresja Kompresja zakresu Rozdział 9. Wyświetlacze Alfanumeryczne wyświetlacze LCD Tablica wyświetlająca komunikaty za pośrednictwem interfejsu USB Korzystanie z wyświetlacza Inne funkcje biblioteki wyświetlacza LCD Graficzne wyświetlacze OLED Podłączanie wyświetlacza OLED Szkic Rozdział 10. Arduino i programowanie aplikacji internetu rzeczy Komunikacja z serwerami sieciowymi HTTP HTML Arduino w roli serwera sieci Web Sterowanie pracą Arduino za pośrednictwem sieci Serwer sieciowy Node MCU Sterowanie pracą płytki Node MCU za pośrednictwem sieci Wywoływanie usług sieciowych Współpraca płytki Arduino Uno z usługą IFTTT Płytka Node MCU ESP8266 i usługa IFTTT Inne opcje projektów internetu rzeczy Arduino Yun Particie Photon Rozdział 11. C++ i biblioteki Mechanizmy obiektowe Klasy i metody Przykład wbudowanej biblioteki Tworzenie bibliotek Plik nagłówkowy Plik implementacji Uzupełnianie swojej biblioteki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155171 N, 155297 N, 155280 N (3 egz.)
Książka
W koszyku
Raspberry Pi : receptury / Simon Monk ; [tł.: Konrad Matuk]. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2014. - 366, [2] s. : il. ; 24 cm.
(O'Reilly)
Na okł.: Najlepsze przepisy dla miniaturowego komputera!
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. wydaw. podanym na s. red.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII G 3
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139403 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Arduino i Pi Raspberry Pi Arduino Co wybrać: Arduino czy Raspberry Pi? Alternatywy Arduino Czym jest Arduino? Instalacja zintegrowanego środowiska programistycznego Arduino Wgrywanie szkicu Instalowanie szkiców opisanych w tej książce Podstawy programowania Arduino Struktura szkicu Arduino Zmienne i stałe Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Wejścia analogowe Wyjścia analogowe Instrukcje if i else Pętle Funkcje Raspberry Pi Czym jest Raspberry Pi? Przygotowanie Raspberry Pi do pracy Przygotowanie karty microSD z pakietem NOOBS Konfiguracja protokołu SSH SSH w systemie Windows SSH w systemach macOS i Linux Wiersz poleceń systemu Linux Kod zaprezentowany w tej książce Programowanie w Pythonie Witaj, świecie Tabulatory i wcięcia Zmienne If, while i inne instrukcje warunkowe Biblioteka RPi.GPIO Złącze GPIO Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Wyjścia analogowe Czas rozpocząć zabawę! Płytki stykowe Działanie prototypowej płytki stykowej Łączenie płytki prototypowej z Arduino Łączenie płytki prototypowej z Raspberry Pi Pobieranie programów Eksperyment: sterowanie diodą LED Lista elementów Schemat obwodu Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Program Raspberry Pi Eksperymenty z Raspberry Pi Porównanie kodu obu platform Eksperyment: sterowanie pracą silnika Lista elementów Schemat obwodu Eksperymentowanie bez płytek Arduino i Raspberry Pi Podłączanie obwodu do płytki Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Podstawy elektroniki Prąd, napięcie i rezystancja Natężenie prądu Napięcie Masa Rezystancja Moc Najczęściej spotykane komponenty elektroniczne Rezystory Tranzystory Diody Diody LED Kondensatory Układy scalone Złącza płytek Arduino i Raspberry Pi Wyjścia cyfrowe Wejścia cyfrowe Wejścia analogowe Wyjścia analogowe Szeregowa transmisja danych Diody LED Standardowe diody LED Ograniczanie natężenia prądu Projekt: sygnalizator Lista elementów Założenia projektowe Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Diody LED i technologia PWM Diody LED RGB Eksperyment: mieszanie kolorów Obwód Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Silniki, pompy i siłowniki Sterowanie prędkością obrotową (PWM) Eksperyment: sterowanie prędkością obrotową silnika prądu stałego Obwód Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Sterowanie silnikami prądu stałego za pomocą przekaźników Sterowanie pracą przekaźnika za pomocą płytek Arduino i Raspberry Pi Moduły przekaźników Eksperyment: sterowanie pracą silnika elektrycznego za pośrednictwem modułu przekaźników Lista elementów Łączenie obwodu Kod Arduino Kod Raspberry Pi Wybieranie właściwego silnika Moment obrotowy Prędkość obrotowa Przekładnie Silniki przekładniowe Pompy Pompy przewodowe Pompa wirowa Projekt: podlewanie roślin przy użyciu Arduino Założenia projektowe Lista elementów Budowa projektu Kod Arduino Korzystanie z projektu Siłowniki liniowe Solenoidy Sterowanie pracą silnika: poziom zaawansowany Mostki H Mostek H w formie układów scalonych Eksperyment: sterowanie kierunkiem i prędkością obrotów silnika Lista elementów Założenia projektowe Schemat płytki prototypowej Eksperymentowanie Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Inne układy scalone mostków H L298N TB6612FNG Modułowe mostki H Projekt: zgniatarka do puszek sterowana za pomocą Arduino Lista elementów Łączenie obwodu Konstrukcja mechaniczna Kod Arduino Serwomechanizmy Serwomechanizmy Sterowanie pracą serwomechanizmu Eksperyment: sterowanie położeniem serwomechanizmu Sprzęt Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Projekt: tańcząca marionetka Pepe i Raspberry Pi Lista elementów Założenia projektowe Konstrukcja Kod Korzystanie z tańczącej marionetki Silniki krokowe Silniki krokowe Bipolarne silniki krokowe Eksperyment: sterowanie pracą bipolarnego silnika krokowego Lista elementów Założenia projektowe Arduino Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino (wersja trudniejsza) Kod Arduino (wersja łatwiejsza) Eksperymentowanie z Arduino Raspberry Pi Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Unipolarne silniki krokowe Układ tranzystorów Darlingtona Eksperyment: sterowanie pracą unipolarnego silnika krokowego Obwód Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Sterowanie falowe Eksperyment: sterowanie falowe i Raspberry Pi Lista elementów Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Eksperymentowanie Bezszczotkowe silniki prądu stałego Ogrzewanie i chłodzenie Rezystywne komponenty grzejne Eksperyment: rozgrzewanie rezystora Lista elementów Budowa projektu Przeprowadzanie eksperymentu Projekt: losowy detonator balonów oparty na Arduino Lista elementów Obwód Kod Korzystanie z detonatora balonów Komponenty grzewcze Moc i energia Moc a wzrost temperatury Gotowanie wody Ogniwa Peltiera Działanie ogniwa Peltiera Stosowanie ogniw Peltiera w praktyce Projekt: chłodziarka do napojów Lista elementów Budowa projektu Korzystanie z projektu Pętle sterujące Prosty termostat Eksperyment: prosty termostat Lista elementów Założenia projektowe Schemat wykonawczy Kod Eksperymentowanie Histereza Regulator PID Proporcjonalność (człon P) Całkowanie (człon I) Różniczkowanie (człon D) Dostrajanie regulatora PID Eksperyment: termostat PID Obwód Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie z Raspberry Pi Projekt: termostatyczna chłodziarka do napojów Obwód Lista elementów Założenia projektowe Budowa projektu Kod Arduino Sterowanie prądem przemiennym Sterowanie pracą urządzeń zasilanych prądem przemiennym: teoria Czym jest prąd przemienny? Przekaźniki Optoizolator Przełączanie mocy przy przejściu przez zero i triaki Sterowanie pracą urządzeń zasilanych prądem przemiennym: praktyka Moduły przekaźników Przekaźniki statyczne Moduł PowerSwitch Tail Projekt: przełącznik czasowy sterowany za pomocą Raspberry Pi Lista elementów Budowa projektu Kod Korzystanie z projektu Wyświetlacze Paski diodowe Eksperyment: sterowanie paskiem diod LED RGB Lista elementów Podłączanie obwodu do Arduino Kod Arduino Podłączanie obwodu do Raspberry Pi Kod Raspberry Pi Wyświetlacze OLED korzystające z magistrali I2C Eksperyment: podłączanie modułu wyświetlacza korzystającego z magistrali I2C do płytki Raspberry Pi Lista elementów Połączenia Kod Raspberry Pi Eksperymentowanie Projekt: dodawanie wyświetlacza do chłodziarki napojów Lista elementów Połączenia Kod Arduino Dźwięk Eksperyment: dźwięk i głośnik bez wzmacniacza Lista elementów Schemat płytki prototypowej Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Wzmacniacze Eksperyment: odtwarzanie plików dźwiękowych za pomocą Arduino Lista elementów Tworzenie pliku dźwiękowego Kod Arduino Eksperymentowanie z Arduino Podłączanie Arduino do wzmacniacza Odtwarzanie plików dźwiękowych za pomocą Raspberry Pi Projekt: Pepe zyskuje głos Lista elementów Schemat wykonawczy Kod Raspberry Pi Korzystanie z gadającej maskotki Internet rzeczy Raspberry Pi i framework Bottle Projekt: Raspberry Pi i przełącznik sieciowy Obwód Kod Raspberry Pi Korzystanie z przełącznika sieciowego Arduino i obsługa sieci Projekt: marionetka i Twitter Podłączanie Pepe do internetu Usługa IFTTT (If This Then That) Korzystanie z projektu Komponenty Dostawcy Rezystory i kondensatory Półprzewodniki Pozostałe komponenty Inne rzeczy przydatne podczas pracy nad projektami Konfiguracje złączy czipów Port GPIO płytki Raspberry Pi
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 59
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145379 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elektronika : od praktyki do teorii / Charles Platt ; przekład: Anna Mizerska, Janusz Grabis, Konrad Matuk. - Wydanie III. - Gliwice : Helion S.A, 2022. - IX, [1], 318 stron : fotografie, ilustracje, portrety, wykresy ; 23 cm.
W książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Część I: Podstawy Eksperyment 1. Posmakuj mocy! Eksperyment 2. Płyń z prądem Eksperyment 3. Wywieranie ciśnienia Eksperyment 4. Ciepło i moc Eksperyment 5. Zróbmy własną baterię Część II: Przetaczanie i nie tylko Eksperyment 6. Nawiązywanie połączenia Eksperyment 7. Zabawa z przekaźnikiem Eksperyment 8. Oscylator zbudowany na przekaźniku Eksperyment 9. Czas i kondensatory Eksperyment 10. Przetaczanie tranzystorami Eksperyment 11. Światło i dźwięk Część III: Lutowanie Eksperyment 12. Łączenie dwóch przewodów w jeden Eksperyment 13. Podgrzewanie diody Eksperyment 14. Pulsujące światło nadające się na ozdobę Część IV: Układy scalone Eksperyment 15. Generowanie impulsów Eksperyment 16. Ustawianie wysokości tonu Eksperyment17. Alarm antywłamaniowy Eksperyment 18. Miernik czasu reakcji Eksperyment 19. Podstawy logiki cyfrowej Eksperyment 20. Zamek szyfrowy Eksperyment 21. Blokada przycisku Eksperyment 22. Przetaczanie i odbijanie Eksperyment 23. Rzucanie kośćmi Część V: Co dalej? Eksperyment 24. Magnetyzm Eksperyment 25. Generowanie prądu na własnym biurku Eksperyment 26. Destrukcja głośnika Eksperyment 27. Zabawa z cewką Eksperyment 28. Radio bez lutowania i zasilania Eksperyment 29. Elektronika i programowanie Eksperyment 30. Udoskonalona kostka Rozdział 31. Zdobywanie wiedzy i umiejętności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153010 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elektronika : od praktyki do teorii / Charles Platt ; [tł.: Konrad Matuk]. - Wyd. 2. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2016. - XXI, [1], 370 s. : il. (gł. kolor.) ; 23 cm.
Oznaczenie: Wyd. 2 na s. tyt., okł. dotyczy oryg.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 143182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Elektronika : od praktyki do teorii / Charles Platt ; przekład Konrad Matuk. - Wydanie 2. - Gliwice : Helion, ccopyright 2020. - XXI, [1], 370 stron : ilustracje ; 23 cm.
Tyuł oryginalny : Make: electronics.
Indeks.
Rozdział 1. Podstawy Lista zakupów: eksperymenty od 1 do 5 Multimetr Ustalanie zakresu pomiarowego Wielkości Okulary ochronne Baterie i złącza Przewody probiercze Potencjometry Bezpieczniki Diody elektroluminescencyjne (LED) Rezystory Eksperyment 1: Posmakuj mocy! Procedura Przygotowanie miernika do pracy Pomiar rezystancji języka Dalsze badania Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 2: Jak nie należy używać baterii Ciepło powstające w wyniku przepływu prądu Jak przepalić bezpiecznik? Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 3: Twój pierwszy obwód Przygotowanie Generowanie światła za pomocą diod LED Sprawdzanie rezystorów Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 4: Zmiana rezystancji Zajrzyj do wnętrza swojego potencjometru Testowanie potencjometru Przyciemnianie diody LED Pomiar różnicy potencjałów Sprawdzanie przepływu Pomiar prądu Wykonywanie pomiarów Stosowanie prawa Ohma Jak dużego rezystora potrzebuje dioda LED Sprzątanie i recyklizacja Eksperyment 5: Zróbmy własną baterię Przygotowania Test cytryny — część I Mówiąc praktycznie Sprzątanie i recyklizacja Rozdział 2. Przełączanie i nie tylko Lista zakupów: eksperymenty od 6 do 11 Zestaw małych śrubokrętów (niezbędny) Małe kombinerki o długich szczękach (niezbędne) Szczypce precyzyjne (zalecane) Szczypce do cięcia drutu (niezbędne) Cążki (zalecane) Szczypce do zdejmowania izolacji (niezbędne) Płytki prototypowe (niezbędne) Zaopatrzenie Części Coś jeszcze? Eksperyment 6: Bardzo proste przełączanie Iskrzenie Sprawdzanie przełącznika Wprowadzenie do schematów Konwencje tworzenia schematów Krzyżowanie się przewodów Kolory przewodów Eksperyment 7: Zabawa z przekaźnikiem Przekaźnik Procedura Jak to działa? Inne przekaźniki Otwieranie przekaźnika Eksperyment 8: Oscylator zbudowany na przekaźniku Początki pracy z płytką prototypową Tworzenie przewodów połączeniowych Zasilanie Wewnątrz płytki Wyjaśnienie działania obwodu z przekaźnikiem Dodawanie funkcji brzęczenia Dodawanie pojemności Eksperyment 9: Czas i kondensatory Ładowanie kondensatora Układ RC Napięcie, rezystancja i pojemność Doświadczenie weryfikujące teorię Sprzężenie pojemnościowe Prąd przesunięcia Prąd przemienny Eksperyment 10: Przełączanie tranzystorami Test palca Jak zadziałał test palca? Dodawanie potencjometru Napięcie i natężenie prądu Eksperyment 11: Światło i dźwięk Fluktuacje Krok po kroku Kondensator sprzęgający Jak obwód rozpoczyna pracę? Dlaczego jest to tak skomplikowane? Przetworzony impuls Zwiększanie szybkości Dalsze modyfikacje Rozdział 3. Wkraczamy głębiej Lista zakupów: eksperymenty od 12 do 15 Zasilacz (niezbędny) Lutownica kolbowa o niskiej mocy (zalecana) Lutownica ogólnego przeznaczenia (zalecana) Statyw lutowniczy (niezbędny) Szkło powiększające (niezbędne) Przewody pomiarowe z końcówkami zaciskanymi (niezbędne) Opalarka (niezbędna) Sprzęt przydatny przy rozlutowywaniu (zalecany) Podstawka na lutownicę (zalecana) Miniaturowa pita ręczna (zalecana) Gratownik (zalecany) Suwmiarka (zalecana) Zaopatrzenie Części Eksperyment 12: Łączenie dwóch przewodów w jeden Twoje pierwsze połączenie lutowane Twoje drugie połączenie lutowane Dodawanie izolacji Modyfikacja zasilacza Skracanie kabla zasilającego Co dalej? Eksperyment 13: Podgrzewanie diody Dokąd odpłynęło ciepło? Zasady odprowadzania ciepła Eksperyment 14: Pulsujące światło nadające się na ozdobę Weryfikacja fluktuacji Zegnij druty, dodaj cynę Krok po kroku Zakończenie prac Eksperyment 15: Alarm antywłamaniowy — część I Lista oczekiwań Implementacja listy życzeń Przełączniki magnetyczne Przerwa na wykonanie obwodu tranzystorowego Przekaźnik samozatrzaskowy Blokada szkodliwego napięcia Rozwiązanie jednego problemu tworzy kolejny problem Rozwiązywanie problemu Dioda zabezpieczająca Montaż obwodu na płytce prototypowej Dodawanie generatora dźwięku Podsumowanie: To warto zapamiętać Rozdział 4. Układy scalone Lista zakupów: eksperymenty od 16 do 24 Narzędzia Komponenty Eksperyment 16: Generowanie impulsów Poznaj swój układ scalony Test monostabilny Określanie czasu trwania impulsu Eksperyment 17: Ustawianie wysokości tonu Test astabilny Modyfikacje trybu astabilnego Łączenie kości w łańcuch Generowanie dźwięku syreny Eksperyment 18: Prawie gotowy alarm antywłamaniowy Wykonaj w pełni sprawne urządzenie w trzech krokach Co z syreną? Co z mechanizmem wtaczania i wytaczania? Finalizacja projektu Najczęstsze błędy popełniane podczas montowania w płytce perforowanej Obudowa projektu Lutowanie przełączników Montaż płytki obwodu Test końcowy Instalacja alarmu Eksperyment 19: Miernik czasu reakcji Szybka demonstracja Generowanie impulsów Czas opracować plan System sterowania Postęp w pracy nad projektem Opóźnienie Testowanie Jak to działa? Kolejne cyfry Kalibracja Udoskonalanie Co dalej? Eksperyment 20: Podstawy logiki cyfrowej Regulator Zastosowanie Twoja pierwsza bramka logiczna Czego nie potrzebujesz Eksperyment 21: Funkcjonalne połączenie Uwaga na gwarancję Schemat trzyczęściowego obwodu Jak to działa? Więcej niż jeden przycisk? Aktywacja przekaźnika Kość z układami logicznymi Czas połączyć obwód! Przygotowanie obwodu do pracy Testowanie Praca z diodami Pytania Połączenie z komputerem Udoskonalanie Eksperyment 22: Wyścig Cel Od koncepcji do układu Montaż na płytce prototypowej Udoskonalanie Eksperyment 23: Przełączanie i odbijanie Zasada działania Niwelowanie odbić za pomocą bramek NOR Niwelowanie odbić za pomocą bramek NAND Przerzutniki zatrzaskowe i przerzutniki z wejściem zegarowym Eksperyment 24: Rzucanie kośćmi Licznik binarny Testowanie licznika Narastające i opadające zbocze impulsu Moduł Tworzenie modułu 6 Rozwiązanie inne niż wyświetlacz siedmiosegmentowy Wybór bramek Ostateczna wersja obwodu Dobre wieści Liczniki tworzące łańcuch Udoskonalanie Problem zwalniania Alternatywna koncepcja spowalniania pracy obwodu Rozdział 5. Co dalej? Narzędzia, wyposażenie, podzespoły i zaopatrzenie Przystosowanie Twojego miejsca pracy Opisywanie pudełek Co na biurku? Eksperyment 25: Magnetyzm Procedura Eksperyment 26: Generowanie prądu na własnym biurku Procedura Zasilanie diody LED Opcjonalna rozbudowa projektu Ładowanie kondensatora Następny eksperyment: Audio Eksperyment 27: Destrukcja głośnika Procedura Eksperyment 28: Zabawa z cewką Procedura Zanikające pole Rezystory, kondensatory i cewki Eksperyment 29: Filtrowanie częstotliwości Obudowa głośnika Wzmacniacz w formie pojedynczego czipu Test 1-2-3 Przygoda z dźwiękiem Kaleczenie muzyki Eksperyment 30: Przesterowanie Modyfikacja obwodu Eksperyment 31: Radio bez lutowania i zasilania Kroki: Cewka Antena i masa Udoskonalenia Eksperyment 32: Elektronika i programowanie Definicje Zastosowania mikrokontrolerów Adekwatny dobór narzędzia do zadania Jedna płytka, wiele czipów Czy należy bać się podróbek? Instalacja Instalacja w systemie Linux Instalacja w systemie Windows Windows — rozwiązywanie problemów Instalacja w systemie Mac OS Gdy wszystko zawiodło Test — szkic Blink Weryfikacja i kompilacja Załaduj i uruchom Programowanie polega na uważaniu na szczegóły Trwałość Starzenie się Obwody hybrydowe Komponenty dyskretne — zalety Komponenty dyskretne — wady Mikrokontrolery — zalety Mikrokontrolery — wady Eksperyment 33: Interakcja z otoczeniem Korzystanie z termistora Konwersja zakresu Połączenia Gdzie są efekty pracy przetwornika? Histereza Analiza kodu programu Dodatkowe informacje dotyczące programowania Rozbudowa projektu Eksperyment 34: Udoskonalona kostka Ograniczenia nauki przez odkrywanie Losowość Pseudokod Sygnały wejściowe przycisków Zegar systemowy Ostateczna wersja pseudokodu Praca nad płytką obwodu Kod programu Krótkie i długie wartości catkowitoliczbowe Funkcja setup Pętla for Funkcja generująca liczby losowe Instrukcje if Szybkość migania Tworzenie nowej funkcji Struktura Czy nie jest to zbyt skomplikowane? Rozbudowa programu obsługującego kostkę Inne mikrokontrolery Wyprawa w nieznane Rozdziat 6. Narzędzia, wyposażenie, komponenty i zasoby Zestawy Szukanie komponentów i zakupy w internecie Sztuka szukania Skorzystaj z komunikatora Google i podzespoły Dokumentacja Ogólne zasady korzystania z wyszukiwarki Wykluczanie Alternatywy Zbyt dużo pisania? Katalog dystrybutora Co kliknąć najpierw? Szukanie a rzeczywistość Serwisy aukcyjne Amazon Wytaczanie automatycznego uzupełniania Czy warto zadawać sobie tyle trudu, aby znaleźć niezbędne komponenty? Lista zasobów i komponentów Zasoby Komponenty Pozostałe komponenty Kupowanie narzędzi i wyposażenia
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 71
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149346 (1 egz.)
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149345 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt., okł.: Twój ilustrowany przewodnik po świecie elektroniki!
Stanowi kontynuację poprzedniego poradnika Elektronika. Od praktyki do teorii.
Indeks.
Sygnatura czytelni BWEAiI: IX C 33
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 139389 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprojektuj bota : tworzenie interfejsów konwersacyjnych / Amir Shevat ; [tłumaczenie Konrad Matuk] - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 294, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Na stronie tytułowej, okładce i grzbiecie także: "O'Reilly".
Indeks.
1. Czym są boty? A więc czym są boty? Rewolucja technologii botów i jej rozwój Etapy wprowadzania botów Nie wszystkie boty są takie same 2. Typy botów Boty osobiste a boty zespołowe Superboty a boty o określonej domenie Boty biznesowe a boty konsumenckie Boty głosowe i boty tekstowe Sieć nowych botów a integracja z wykorzystaniem utworzonych wcześniej systemów 3. Najważniejsze platformy Slack - platforma botów biznesowych Facebook Messenger - platforma botów konsumenckich Alexa - platforma bota głosowego Kik - platforma botów dla nastolatków Platformy stopniowo odchodzące do lamusa Jak wybrać odpowiednią platformę? 4. Najważniejsze zastosowania Konwersacyjny interfejs sprzedaży Boty biznesowe Wydajność i trenowanie Boty odpowiedzialne za powiadomienia Boty kierujące do odpowiedniego człowieka Boty obsługi klienta i boty odpowiadające na typowe pytania Integracja usług z botami Boty obsługujące gry i usługi rozrywkowe Boty reprezentujące markę 5. Anatomia bota Składniki bota Główne cele i funkcje bota 6. Budowanie świadomości marki, osobowość i zaangażowanie czynnika ludzkiego Budowanie świadomości marki Osobowość Interwencja człowieka 7. Sztuczna inteligencja Rozumienie języka naturalnego Zarządzanie rozmową Rozpoznawanie obrazu Przewidywanie Analiza sentymentu Kiedy należy korzystać ze sztucznej inteligencji? Rezygnacja ze sztucznej inteligencji 8. Rozmowa Powitanie Tworzenie skryptów funkcji Dekoratory Przygotowywanie użytkownika do przekazywania odpowiednich informacji Potwierdzanie Konsekwencja Wzajemność Interakcje zespołowe i prywatne Obsługa błędów Pomoc i informacje zwrotne 9. Bogate interakcje Pliki Dźwięk Materiały wideo Obrazy Przyciski Szablony Łącza Emotikony Sygnalizowanie pisania wiadomości Menu podręczne Polecenia rozpoczynające się od ukośnika Widok strony internetowej Połączenie wszystkiego w całość 10. Kontekst i pamięć Amnezja bota Kontekst Pamięć 11. Dystrybucja i instalowanie botów Katalogi botów Proces weryfikacji botów Linki kierujące bezpośrednio do instalacji Kody QR @Wzmianki Kierowanie użytkowników do innych botów 12. Metody angażowania Pierwsze wrażenie Rzeczy, o których należy pamiętać, projektując kolejne interakcje 13. Monetyzacja Subskrypcja Wyświetlanie reklam Dane - analityka i badanie rynku Sprzedawanie towarów i usług Opłaty za odwołania Promocja marki Kiedy powinno się zacząć pobierać opłaty od użytkowników? Podsumowanie 14. Ogólny zarys procesu projektowania Kroki Narzędzia 15. Definiowanie i analiza zastosowań Podstawowa analiza Analiza rozwiązań 16. Tworzenie skryptów konwersacji Szkicowanie przepływów Mapowanie intencji Mapowanie encji Tworzenie skryptów przykładowych wypowiedzi bota 17. Projektowanie i testowanie Projektowanie bota VacationBot pracującego w komunikatorze Messenger za pomocą aplikacji Botsociety Projektowanie bota PTOBot pracującego w środowisku Slack za pomocą aplikacji Walkie 242 Testowanie przez użytkowników 18. Ogólny zarys procesu budowy bota Architektura bota Technologie budowania botów Wybór właściwych narzędzi 19. Analityka i ciągłe ulepszanie bota Jak działa analityka botów? Analiza dzienników Raporty generowane przez narzędzia analityczne Ciągły rozwój 20. Na koniec świata i jeszcze dalej! Przewidywane trendy platform botów Przyszłe trendy w świecie botów Czy boty i sztuczna inteligencja zniszczą świat? Wszechobecność botów
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ź 147
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146999 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tł. z wykorzystaniem fragmentów książki "Raspberry PL. Przewodnik użytkownika" w tłumaczeniu Mikołaja Szczepaniaka.
Na okł.: Bogate źródło informacji na temat Raspberry Pi!
Na s. tyt., okł.: Wyd. 3 - dotyczy oryg.
Pliki z przykładami omawianymi w książce można znaleźć pod adresem internet. podanym na s. red.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII G 15
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141504 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności