Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Biblioteka WEiZ
(5)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Zarządzanie
(15)
Organizacja
(5)
Przedsiębiorstwa
(3)
Globalizacja
(2)
Organizacje
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
ANALIZA SYSTEMÓW
(1)
Decyzje
(1)
Ekonomia
(1)
Internet
(1)
Marketing
(1)
Prakseologia
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka jest zmienioną wersją pracy pt. "Decyzje menedżerskie w teorii i praktyce" wydanej przez Wydaw. Nauk. Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w 2000 r.
Bibliogr. s. [294]-300.
Dla studentów oraz wykładowców wyższych szkół biznesu i uczelni ekonomicznych, a także dla teoretyków zarządzania i menedzerów przedsiębiorstw.
Sygnatura czytelni BWZ: IX E 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112516, 113053, 113052 (3 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekonomia Na Co Dzień)
Bibliogr. s. 244.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96351, 83684 L (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Meilleures pratiques de management.
Bibliogr. s. 477-[479].
Zmieniający się świat 1.1.Najważniejsze trendy zmian 1.2.Spadek cen i kosztów: możliwość pojawienia się deflacji 1.2.1.Hipoteza deflacyjna 1.2.2.Spadek kosztów, wydajność, wzrost i ryzyko spekulacyjnego boomu finan¬sowego 1.3.Na spotkanie ze starzejącą się Europą 1.3.1.Zmiana struktury konsumpcji oraz wzrost odpisów na fundusze publiczne 1.3.2.Spadek elastyczności i szybkości reagowania struktur produkcyjnych 1.3.3.Młodość sprzyja innowacyjności 1.3.4.Ludzie stają się ofiarami planów restrukturyzacji przedsiębiorstw 1.4.Świat jako obszar szans i zagrożeń 1.4.1.Jednolitość i zróżnicowanie 1.4.2.Podwójna szansa 1.4.3.Zagrożenie ze strony nowych konkurentów 1.4.4.Konieczność internacjonalizacji 1.4.5.Strategiczne znaczenie nowych technologii informacyjnych i komunikacyj¬nych 1.5.Nadmiar informacji oraz przyspieszenie tempa zmian 1.5.1.Szybki rozwój i rozprzestrzenianie się nowych technik zarządzania 1.5.2.Pączkowanie nowych produktów i usług 1.5.3.Gromadzenie danych o klientach 1.6.Przystosowywanie się do nowej sytuacji 1.6.1. Krótka historia rozwoju systemów produkcyjnych 1.6.2.Dążenie do stworzenia jednej spójnej koncepcji 1.6.3.W stronę przystosowującej się organizacji posttaylorowskiej Cele przedsiębiorstw i organizacji: tworzenie wartości dla wszystkich grup interesów 2.1.Najważniejsze trendy zmian 2.2.Nie można zarządzać tym, czego nie da się zmierzyć 2.3.Model wyceny akcji jako fundament nowoczesnego kapitalizmu 2.3.1.Dwa podstawowe wskaźniki: wzrost zysku oraz długoterminowa stopa zysku 2.3.2.Wiązanie wartości akcji bardziej z przepływami pieniężnymi niż zyskiem netto 2.3.3.Tradycyjne pojmowanie wartości dla akcjonariusza 2.3.4.Ekonomiczna wartość dodana (EVA) oraz rynkowa wartość dodana (MVA) 2.3.5.Przykład Rhóne-Poulenc Agro 2.3.6.Przykład klasyfikowania przedsiębiorstw według rynkowej wartości dodanej (MV A) 2.3.7.Pilotażowe zastosowania strategii opartych na wskaźnikach EVA i MVA 2.4.Wskaźniki finansowe i pozafinansowe 2.5.Koncepcja wartości dla klienta 2.5.1.Satysfakcjonowanie klienta 2.5.2.Od satysfakcjonowania klienta do wytwarzania wartości dla klienta 2.6.Wartość dla personelu 2.6.1.Wydajność oraz wzrost wynagrodzeń 2.6.2.Inne kryteria satysfakcji 2.7.Wartość dla innych partnerów 2.8.Zarządzanie przez wartość Obliczanie wskaźników EVA (ekonomicznej wartości dodanej) oraz MVA (rynkowej wartości dodanej) TSR {Total Shareholder Return), czyli rentowność całkowita dla akcjonariusza Ocena finansowa przedsiębiorstw nie notowanych na giełdzie Metoda PEG Wizja, wartości oraz zmiany kulturowe 3.1.Najważniejsze trendy zmian 3.2.Zarządzanie jako tworzenie i zmienianie kultury 3.2.1.Twórca i reformator kultury 3.2.2.Kultura a efektywność ekonomiczna 3.3.Mechanizmy akulturacji 3.3.1. Język 3.3.2.Edukacja i kształcenie 3.3.3.Od propagandy do komunikacji 3.3.4.Prognozy sprawcze, przyspieszające i destrukcyjne 3.3.5.Oczekiwania normatywne albo presja społeczna 3.3.6.Moda 3.3.7.Przykładowe wzory kulturowe 3.4.Siedem dźwigni akulturacji 3.5.Wizja 3.5.1. Definicja wizji 3.6.Elementy składowe wizji 3.6.1.Fundament kultury 3.6.2.Obraz pożądanej przyszłości 3.7.Tworzenie wizji 3.7.1.Powiązania między wizją, strategią i strukturą organizacyjną 3.7.2.Etapy tworzenia wizji Marketing i zarządzanie jakością: orientacja na klienta 4.1.Najważniejsze trendy zmian 4.2.Obszary zainteresowań i tendencje rozwojowe marketingu 4.3.Koncepcja podstawowa: wartość dla klienta 4.3.1.Historia 4.3.2.Definicja jakości B.T. Gale'a 4.4.Analiza wartości dla klienta 4.4.1.Praktyczne zastosowania analizy wartości dla klienta 4.4.2.Permanentne, reaktywne i pozbawione uprzedzeń wsłuchiwanie się w klien¬tów 4.4.3.Fundamentalne znaczenie baz danych o klientach i konkurentach: stosowane metody 4.4.4.Bazy danych: narzędzie marketingu i broń strategiczna 4.5.Przykładowe metody badania satysfakcji klientów 4.5.1.Przypadek sprzedaży Business to Business: dostarczanie i instalowanie wyposażenia 4.5.2.System pomiarów w firmie Rank Xerox 4.5.3.Inny przykład wyników analizy wartości dla klienta dla dóbr inwestycyjnych 4.6.Nowe miejsce marketingu 4.7.Informacje ogólne na temat jakości usług, satysfakcji klienta i pozys¬kiwania jego lojalności 4.7.1.Strategiczne znaczenie obsługi i jej jakości 4.7.2.Pięć podstawowych składników jakości usługi 4.7.3.Najczęstsze przyczyny i skutki niezadowolenia klientów 4.7.4.Podtrzymanie lojalności klienta wymaga większej dbałości o jego zadowole¬nie 4.8.Wdrażanie metody „wartość dla klienta" 4.8.1.Strategiczne znaczenie podejścia „wartość dla klienta" widzianego przez pryzmat konkurencji i uwarunkowań 4.8.2.Do prawdziwego zarządzania wartością dla klienta droga daleka 4.8.3.Wysiłki przedsiębiorstw na rzecz wnoszenia wartości dla klienta 4.9.Marketingowa rola zarządu przedsiębiorstwa 4.9.1.Wsłuchiwanie się w opinie swoich klientów oraz identyfikowanie ich oczeki¬wań 4.9.2.Wybieranie segmentów docelowych 4.9.3.Proponowanie wartości i pozycjonowanie 4.9.4.Budowanie długoterminowych relacji z klientami 4.9.5.Przekształcanie się w przedsiębiorstwo zorientowane na klienta 4.9.6.Wykorzystanie nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych Współczesne zarządzanie strategiczne 5.1.Najważniejsze trendy zmian 5.2.Przegląd klasycznych doktryn strategicznych 5.2.1. Ciągle aktualne doktryny klasyczne 5.3.Nowoczesne podejścia strategiczne 5.3.1.Platforma strategiczna BCG (według syntezy dokonanej przez O. Geliniera) 5.3.2.Strategia namnażania produktów J. Deschampsa i P. Nayaka 5.3.3.Trzy efektywne strategie według M. Treacy'ego i F. Wiersemy 5.3.4.Podbój przyszłości według G. Hamela i CK. Prahalada 5.3.5.Wzrost, tworzenie oraz przemieszczanie wartości 5.3.6.Poszukiwanie wartości w usługach i doradztwie 5.3.7.Unikanie konwergencji strategicznej według M. Portera 5.3.8.Koncepcje wspólewolucji, koopetycji i ekosystemów J. Moore'a 5.3.9.Rozpad przedsiębiorstwa na odrębne spółki 5.3.10.Strategie oparte na zasobach (Resource-Based Wiew Strategy) 5.3.11.Zwycięzca bierze wszystko 5.4.Strategiczne znaczenie nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych 5.4.1.Internet i handel elektroniczny (e-commerce): najważniejsze zjawiska na¬szych czasów 5.4.2.Wpływ nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych na marketing i handel 5.4.3.Nowe możliwości zwiększania efektywności służb pomocniczych w przedsiębiorstwie 5.5.Wskaźniki strategiczne umożliwiające przekładanie wizji na działanie 5.5.1.Przykład przedsiębiorstwa Rockwater 5.5.2.Przykład firmy Electronic Circuits Inc 5.6.Metoda Hoshin w szybkim i zdecydowanym rozwijaniu strategii 5.6.1.Integracja strategii i jakości metodą Hoshin 5.6.2.Opracowanie planu ataku dla całego przedsiębiorstwa 5.6.3. Włączanie personelu w realizację metody Hoshin 5.7. Rola dyrekcji strategicznej 5.7.1.Rola dyrekcji strategicznej: stawianie właściwych pytań oraz dobór koncepcji organizacyjnej 5.7.2.Przypadek średniego przedsiębiorstwa słabo umiędzynarodowionego 5.7.3.Międzynarodowe przedsiębiorstwo średniej wielkości lub przedsiębiorstwo duże Kreatywność, innowacje oraz organizacje innowacyjne 6.1.Najważniejsze trendy zmian 6.2.Jak uczynić organizację bardziej kreatywną? 6.2.1. Zarządzanie kreatorami i kreatywnością: przedsiębiorstwo kreatywne 6.3.Zarządzanie rozwojem 6.3.1.Cele dotyczące innowacji można z góry określić: przykład firmy 3M 6.3.2.Procesy i podprocesy składające się na tworzenie produktów i usług 6.3.3.Ujawnianie rodzących się potrzeb klientów lub udoskonalenia rentowne 6.3.4.Zarządzanie projektem rozwojowym 6.3.5.Budowanie przedsiębiorstwa zdolnego do wypuszczania na rynek permanent¬nego strumienia nowych produktów 6.4.Koncepcja najlepszego dopasowania (metoda CEGOS) 6.4.1.Na globalnym rynku trzeba się czymś wyróżniać 6.4.2.Cztery osie strategiczne koncepcji najlepszego dopasowania 6.4.3.Problemy i fazy wdrożenia Warunki powodzenia fuzji i przejęć 7.1.Najważniejsze trendy zmian 7.2.Rodzące się praktyki zarządzania strategicznego 7.2.1.Powody strategiczne 7.2.2.Fuzje i przejęcia jako sposób na szybki rozwój 7.2.3.Powody finansowe 7.2.4.Badania The Conference Board 7.2.5.Kilka przykładów 7.3.Porażek jest wciąż bardzo dużo, ale są coraz rzadsze 7.3.1.Zmiany rewolucyjne 7.3.2.Ogromna różnorodność sytuacyjna 7.4.Warunki powodzenia 7.4.1.Dobre zdefiniowanie celów 7.4.2.Nie należy ograniczać wstępnej analizy do aspektów finansowych fuzji, ale metodycznie odkrywać przyszłe problemy i pułapki 7.4.3.Nie należy przepłacać, ale też nie wolno przegapiać nadarzających się okazji 7.4.4.Należy dobrze poznać różne etapy przejęć i późniejszej integracji, zwanej też konsolidacją 7.4.5.Decyzje należy podejmować szybko, a działania modyfikujące procesy wdrażać jak najwcześniej 7.4.6.Wybranie metody i tempo integracji 7.4.7.Polityka personalna oraz departament zasobów ludzkich 7.4.8.Angażowanie i motywowanie personelu poprzez stawianie wyzwań synergicznych 7.5.Przykład fuzji międzynarodowej: Carlson Wagonlit Travel 7.5.1.Potrójna korzyść z globalizacji 7.5.2.Podobne problemy strategiczne miało po drugiej stronie Atlantyku przed¬siębiorstwo Carlson 7.5.3.Na początek zaręczyny 7.5.4.Pierwsze poważne korzyści i drobne rozczarowania 7.5.5.Identyczny reengineering po obu stronach Atlantyku 7.5.6.Przedterminowa pełna fuzja prawna 7.5.7.Współpraca w międzynarodowym zespole na najwyższym poziomie za¬rządzania 7.6.Synthelabo: przykład stosunkowo udanego przejęcia i fuzji Jakość totalna: centralna koncepcja nowoczesnego zarządzania 8.1.Najważniejsze trendy zmian 8.2.Zarządzanie jakością totalną (TQM) 8.2.1.Definicja 8.2.2.Model systemu zarządzania 8.2.3.Rozprzestrzenianie się kultury TQM w Stanach Zjednoczonych 8.2.4.Europejskie opóźnienie 8.3.Modele zarządzania zintegrowanego 8.3.1.Malcolm Baldrige National Quality Award 8.3.2.Model EFQM (European Foundation for Quality Management) 8.3.3.Pięć czynników: 50% 8.3.4.Cztery obszary wyników: 50% 8.4.Pełna spójność TQM 8.4.1.Podstawowe aspekty TQM 8.4.2.Podstawowe narzędzia TQM 8.5.Postępowanie wdrożeniowe 8.5.1.Przykłady wdrażania TQM 8.5.2.Podejście zalecane dla małych i średnich przedsiębiorstw rozpoczynających wdrażanie TQM 8.6.Ewolucja zarządzania jakością totalną w przedsiębiorstwach 8.6.1. Wykorzystanie modelu zarządzania zintegrowanego (według kryteriów nagrody Baldrige'a lub EFQM) 8.7.Po certyfikacji: od ISO 9000 do TQM 8.7.1.Satysfakcje i rozczarowania związane z certyfikatami ISO 9000 8.7.2.Upraszczanie, komunikowanie i integrowanie procedur jakości z wartościami przedsiębiorstwa 8.7.3.Doskonalenie kultury 8.7.4.Droga do TQM 8.8.System TQM ujęty w kilku słowach 8.8.1. Przykład DHL 8.9.Przyczyny ubiegania się o nagrodę EFQM: przykład przedsiębiorstwa Texas Instruments Europę Benchmarking i reengineering 9.1.Najważniejsze trendy zmian 9.2.Benchmarking 9.2.1. Czym jest benchmarking! 9.3.Cele benchmarkingu 9.3.1.Rodzaje benchmarkingu 9.3.2.Metody benchmarkingowe 9.3.3.Warunki skutecznego benchmarkingu 9.3.4.Komórki benchmarkingu lub wzorcowania 9.3.5.Krótka historia klubów benchmarkingu 9.3.6.Przykład benchmarkingu nagrodzonego: firma Kodak 9.3.7.Inne przykłady benchmarkingu 9.4.Reengineering 9.5.Reengineering klasyczny 9.5.1.Dwie fazy 9.5.2.Budowanie zespołu reengineeringowego 9.6.Kilka ogólnych informacji na temat zrealizowanych operacji reengineeringu 9.6.1.Reengineering jako schemat założeń systemu informatycznego 9.6.2.Warunki powodzenia reengineeringu 9.6.3.Przyczyny porażek reengineeringu 9.7.Reengineering jako podstawowy instrument strategii zmiany radykalnej 9.8.Przykłady reengineeringu 9.8.1.Towarzystwo ubezpieczeniowe Aetna Life & Casualty 9.8.2.Brokersi oraz usługi finansowe 9.8.3.Producenci dóbr inwestycyjnych Kluby benchmarkingu Przedsiębiorstwo poziome zorganizowane według procesów 10.1.Najważniejsze trendy zmian 10.2.Definicje 10.2.1. Koncepcja i obraz przedsiębiorstwa jako całości procesów zorientowanych na klientów 10.3.Identyfikowanie procesów i ich części składowych 10.3.1.Definicja i mapa specyficznych procesów przedsiębiorstwa oraz jego jedno¬stek organizacyjnych 10.3.2.Regulacja procesów elementarnych przez relacje klient-dostawca 10.4.Przechodzenie do przedsiębiorstwa poziomego, zorganizowanego według procesów 10.4.1.Stadium 1. Uwzględnianie logiki procesów w organizacji opartej na funkcjach i specjalnościach zawodowych 10.4.2.Stadium 2. Organizacja macierzowa 10.4.3.Stadium 3. Przejście do poziomej struktury procesowej 10.5.Zarządzanie procesami i ich doskonaleniem 10.6.Zarządzanie procesami 10.6.1.Zarządzanie rozwojem i doskonaleniem koncepcji 10.6.2.Zarządzanie procesami produkcyjnymi i dostawczymi oraz ich doskonalenie 10.6.3.Zarządzanie procesami wsparcia i ich doskonalenie 10.7.Wartość dodana przez strukturę społeczną oraz zmniejszanie liczby szczebli hierarchicznych 10.7.1.Profesjonalizacja i empowerment operatorów (wykonawców) 10.7.2.Zarządzanie kompetencjami: coach, facylitator lub ekspert centrum kom¬petencji 10.7.3.Osoby odpowiedzialne za procesy lub process-owners 10.7.4.Warunki powodzenia organizacji ustrukturyzowanej według procesów 10.8.Koncepcja przedsiębiorstwa dokładnie dopasowanego lub odchudzonego nadal aktualna 10.9.Du Pont de Nemours jako przykład przedsiębiorstwa, które z powodze¬niem wprowadziło strukturę opartą na procesach 10.9.1.Dokonana na początku lat dziewięćdziesiątych reorganizacja globalna ukie¬runkowana na wartość 10.9.2.Przypadek Du Pont Agricultural Products 10.9.3.Zdolności organizacyjne Klasyfikacja procesów operacyjnych według International Benchmarking Clearinghouse Zarządzanie projektami i przez projekty 11.1.Działalność gospodarcza i wzrost liczby projektów 11.2.Najważniejsze trendy zmian 11.3.Podstawowe warunki powodzenia projektów 11.3.1.Problemy, jakie trzeba rozwiązywać przy dobrym zarządzaniu projektami 11.3.2.Warunki powodzenia projektów 11.3.3.Dobre zdefiniowanie klienta i jego celów oraz zawarcie dobrego kontraktu 11.4.Jakość zarządzania projektem 11.4.1.Norma ISO 10 006 11.4.2.System jakości w przypadku działalności prowadzonej w centrali i ośrodkach wykonawczych (np. w sektorze robót publicznych) 11.5.Metareguły zarządzania projektem 11.5.1.Zasady podstawowe 11.5.2.Kryteria dodatkowe dla dużych projektów 11.6.Uzgadnianie zarządzania projektami z zarządzaniem funkcjami lub specjalnościami 11.7.Warunki powodzenia projektów w sferze niematerialnej (projekty „miękkie") 11.7.1.Formalizacja projektu 11.7.2.Udostępnianie środków 11.8.Od zarządzania projektem do zarządzania przez projekty 11.8.1.Trzy wymiary zarządzania przez projekty 11.8.2.Struktury zarządzania przez projekty 11.9.Przekrojowe struktury zarządzania przez projekty 11.9.1.Przykład firmy Renault 11.9.2.Przedsiębiorstwa z powodzeniem zarządzające przez projekty 11.10.Kwestionowanie struktur macierzowych 11.11.Rola dyrektorów Zarządzanie zasobami ludzkimi 12.1.Najważniejsze trendy zmian 12.2.Cechy wspólne podsystemu społecznego przedsiębiorstw zorientowanych na klienta 12.2.1. Empowerment (uprawomocnianie) 12.3.Motywacja pracowników oraz postrzeganie pracy: stan obecny 12.3.1.Teoria Masłowa wciąż aktualna 12.3.2.Badania i studia nad oczekiwaniami pracowników 12.3.3.Uznanie (reconnaissance) 12.4.Zmiany charakteru pracy: degradacja i poprawa warunków 12.4.1.Zjawisko degradacji 12.4.2.Poprawa warunków 12.4.3.Nowe formy pracy: telepracownicy i pracownicy niezależni 12.5.Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi 12.5.1.Rekrutacja 12.5.2.Metody oceny personelu oraz poszukiwanie spójności 12.5.3.Ewolucja form wynagradzania 12.5.4.Zmiany proporcji wynagrodzeń stałych i zmiennych 12.5.5.Wady i zalety wynagrodzenia zmiennego oraz innych form nagród 12.6.Badanie satysfakcji personelu oraz wskaźnik PVA 12.7.Procesy rozwoju personelu: przypadek firmy Du Pont de Nemours Zarządzanie zmianą 13.1.Najważniejsze trendy zmian 13.2.Co wywołuje potrzebę zmian? 13.2.1. Charakter zmian 13.3.Wielkie procesy zmian zachodzących w przedsiębiorstwach amerykań¬skich 13.4.Etapy psychosocjologiczne 13.5.Trudności 13.5.1.Najczęstsze bariery 13.5.2.Etyka zmian 13.5.3.Problemy emocjonalne i opór wobec zmian 13.5.4.Spirala emocji 13.6.Zalecenia praktyczne 13.6.1.Promotorzy zmian 13.6.2.Wizja, wartości i zmiana kultury 13.6.3.Akulturacja dyrektorów i menedżerów oraz organizowanie rozwoju 13.7.Tworzenie aktywnej koalicji na rzecz zmiany 13.7.1. Wykorzystywanie dużych grup do przyspieszania procesu zmian 13.8.Pilotowanie zmian poprzez połączenie doświadczenia psychospołecznego i zarządzania projektem 13.9.Organizacja elastyczna 13.9.1.Przykład zmiany: nowa koncepcja marketingu w Du Pont Agricultural Products 13.9.2.Wdrażanie nowej koncepcji marketingu Zarządzanie wiedzą i kompetencjami: organizacja ucząca się 14.1.Najważniejsze trendy zmian 14.2.Podstawowe definicje 14.2.1.Dane, informacje, wiedza oraz kompetencje 14.2.2.Osiągnięcia i kompetencje 14.3.Umiejętności przedsiębiorstwa: tworzenie, pozyskiwanie i kapitalizowanie wiedzy 14.3.1.Wiedza „cicha" i „jawna" 14.3.2.Charakter, formy i zmiany umiejętności 14.3.3.Zapamiętywanie i kapitalizacja wiedzy 14.3.4.Co należy zapamiętywać i przekazywać? 14.3.5.Pamięć przyszłości 14.4.Transfer kompetencji w organizacji 14.4.1.Sposoby rozwijania wiedzy w organizacji 14.4.2.Przenikanie wiedzy w organizacji 14.4.3.Systemy zarządzania wiedzą 14.4.4.Zarządzanie przekazem i kapitalizacją wiedzy 14.5.Przedsiębiorstwo uczące się i tworzące wiedzę 14.5.1.Uczenie się w organizacji 14.5.2.Przedsiębiorstwo uczące się i kreatywne 14.5.3.Jak stworzyć organizację uczącą się i tworzącą wiedzę? 14.6.Perspektywiczne zarządzanie pracownikami i kompetencjami 14.7.Menedżerowie wiedzy 14.8.Rola dyrekcji przedsiębiorstwa uczącego się 14.9.Obecne tendencje w zarządzaniu wiedzą 14.9.1.Komputery, sieci oraz upowszechnianie wiedzy 14.9.2.Łączenie podejścia informatycznego i psychospołecznego 14.9.3.Zarządzanie kapitałem intelektualnym jako podstawowym czynnikiem przy¬spieszonego rozwoju Próba pomiaru kapitału intelektualnego Przedsiębiorstwo sieciowe, przedsiębiorstwo rozległe oraz alianse 15.1.Najważniejsze trendy zmian 15.2.Przedsiębiorstwo sieciowe 15.2.1.Definicja przedsiębiorstwa sieciowego 15.2.2.Upowszechnianie się sieci jako efekt wprowadzania nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych 15.2.3.Cechy podejścia sieciowego 15.2.4.Sieć jako konieczna forma organizacyjna 15.2.5.Konkurencyjność organizacji sieciowych 15.2.6.Zarządzanie siecią 15.3.Przedsiębiorstwo rozległe 15.3.1.Partnerskie stosunki między klientami a dostawcami 15.3.2.Warunki osiągania dobrych rezultatów 15.4.Eksternalizacja jako rodzaj strategii 15.4.1. Przypadek eksternalizacji prac informatycznych 15.5.Warunki powodzenia eksternalizacji 15.5.1. Przypadek reintegracji 15.6.Alianse strategiczne 15.6.1.Alianse między firmami nie będącymi konkurentami 15.6.2.Alianse między firmami-konkurentami 15.6.3.Cele aliansów 15.7.Zarządzanie aliansami 15.7.1. Nabywanie doświadczenia wymaga czasu: przykład Forda Nowe role kierowników 16.1.Najważniejsze trendy zmian 16.2.Polityka przed zarządzaniem 16.2.1.Droga do władzy prowadzi przez politykę 16.2.2.Władza jest dobrem wysoko cenionym, a jej utrzymanie — celem prioryteto¬wym 16.3.Dewiacje władzy osobistej 16.3.1.Stosunek agencyjny między kierownictwem a właścicielami przedsiębiorstwa 16.3.2.Strategie zakorzenienia 16.3.3.Starzejący się dyrektorzy zabiegający o przedłużenie zatrudnienia 16.4.Rola, przydatność i efektywność rad nadzorczych 16.5.Wzrost siły akcjonariuszy i nadzoru korporacyjnego 16.5.1. Argumenty na rzecz nadzoru korporacyjnego 16.6.Czym jest zarządzanie? 16.6.1.Współczesne zarządzanie ujęte w dziewiętnastu punktach 16.6.2.Najnowsze tendencje w rozwoju teorii zarządzania 16.7.Wynagradzanie dyrektorów 16.7.1.Polityka wynagradzania dyrektorów w Stanach Zjednoczonych i Europie 16.7.2.Przypadki zbyt wysokich wynagrodzeń 16.8.Rola i zadania kierownika przedsiębiorstwa 16.8.1.Zróżnicowanie funkcji kierownika w zależności od wielkości przedsiębior¬stwa 16.8.2.Idealny kierownik przedsiębiorstwa: strateg, zarządca i przywódca 16.8.3.Podwładni idealnego dyrektora: komplementarny zbiór wyjątkowych talen¬tów 16.8.4.Wartość dodana z racji sprawowania władzy
Sygnatura czytelni BWZ: VII B 12 ; VII B 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114213, 114215, 114214, 149479 (4 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2361, E 524 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82742, 84319, 83569, 84318, 84317, 82741 L, 84316, 84320 (8 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65725 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Umiejętności Menedżerskie)
Tyt. oryg.: The Management Skills Book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102952 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75558 L, 75557 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71444, 71555, 71443, 71554 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101659, 66679 L (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92029, 137790 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96119 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107538, 89115, 89117, 89114, 89116, 89118 (6 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 139986, 114884 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68713 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Strategie, Strukture, Décision, Identi- te. Politique Generale d'Entreprise.
Bibliogr.s. [574] - 584
Sygnatura czytelni BWZ: IX I 16
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114887, 89120, 89119, 101351 (4 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96170 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [499]-511. Indeks.
Dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach, a także wszystkich zainteresowanych tą tematyką.
Sygnatura czytelni BWZ: IX I 32
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109675, 109890 (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 1838 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg. : Total Global Strategy. Managing for Worldwide Competitive Advantage.
Bibliogr.s. 316 - [323]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108076 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności