Iwankiewicz-Rak Barbara
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Iwankiewicz-Rak Barbara
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Badania marketingowe
(2)
Marketing
(1)
Przedsiębiorstwa handlowe
(1)
TECHNIKA HANDLOWA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94263 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-[362].
Dla studentów uczelni ekonomicznych oraz kierunków ekonomicznych w innych uczelniach, słuchaczy kursów i studiów podyplomowych, a także menedżerów i pracowników firm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92417, 92416, 92418 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [485]-488. Indeks.
Dla studentów uczelni ekonomicznych, kierunków ekonomicznych na innych uczelniach, słuchaczy studiów podyplomowych i szkoleń z zakresu zarządzania i marketingu, a także dla menedżerów i pracowników agencji badawczych i przedsiębiorstw.
FORMUŁOWANIE CELÓW I ORGANIZACJA BADAŃ Przedmiot i etapy badań marketingowych Krystyna Mazurek-Łopacińska Istota, przestanki i użyteczność badań marketingowych Definicja i cele badań Przesłanki wzrostu znaczenia badań marketingowych Użyteczność badań marketingowych Etapy procesu badania marketingowego Określenie problemu badawczego Formułowanie hipotez Opracowanie planu badań Wybór metod gromadzenia danych Analizowanie i interpretowanie danych Sporządzanie raportu z badań INFORMACJA RYNKOWA - ŹRÓDŁA, FORMY I NOWE TENDENCJE GROMADZENIA System informacji marketingowej i organizacja badań Krystyna Mazurek-Łopacińska System informacji marketingowej Organizacja badań marketingowych Problemy współpracy przedsiębiorstwa z agencją badawczą Strategiczne badania marketingowe Gromadzenie danych wtórnych Rodzaje i źródła danych wtórnych Podsystem informacji wtórnej wewnętrznej Władysława Muszyńska Podsystem informacji zewnętrznej krajowej Władysława Muszyńska Zagraniczne źródła wtórne Kornelia Karcz Jakość danych wtórnych - korzyści i ograniczenia ich gromadzenia Władysława Muszyńska Nowe technologie gromadzenia informacji Magdalena Sobocińska Wykorzystanie Internetu do gromadzenia danych o charakterze wtórnym Internet jako narzędzie wspomagające proces realizacji tradycyjnych badań Tworzenie komputerowych baz danych Gromadzenie danych pierwotnych Wykorzystanie metod ankietowych w badaniu zachowań podmiotów rynku Janusz Marak Funkcje i rodzaje ankiet Procedura badania ankietowego Określenie celu, zakresu i charakteru badania Ustalenie liczby i kryteriów doboru respondentów Opracowanie planu analizy wyników Opracowanie kwestionariusza Badanie terenowe Weryfikacja uzyskanych odpowiedzi Obliczanie wyników Badanie współzależności zmiennych Sporządzenie raportu z badania ankietowego Przykład badania ankietowego Badania panelowe Panele tradycyjne Janusz Marak Panele internetowe Magdalena Sobocińska Metody jakościowe gromadzenia informacji o nabywcach Obserwacje Janusz Marak Motywacje jako przedmiot badań marketingowych Grażyna Światowy Wywiady pogłębione Pogłębione wywiady grupowe Janusz Marak Zogniskowane wywiady grupowe Magdalena Sobocińska Pogłębione wywiady indywidualne Janusz Marak Badanie emocji, ich pomiar i analiza Grażyna Światowy Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych Grażyna Światowy Eksperymenty Janusz Marak Eksperymenty z jedną zmienną Eksperymenty z wieloma zmiennymi Pomiar zmiennych jakościowych Grażyna Światowy Badanie postaw Skale pomiaru postaw Metoda analizy struktury preferencji Mierzenie zamiarów zakupu Badania marketingowe przez Internet Magdalena Sobocińska Specyfika Internetu jako medium badawczego Klasyfikacja badań związanych z Internetem Badania ilościowe przez Internet Etapy procesu jakościowego badania marketingowego przez Internet na przy¬kładzie zogniskowanych wywiadów grupowych on-line Czynniki wpływające na jakość i zwiększające wiarygodność badań przez Internet Zakres zastosowań badań marketingowych przez Internet Magdalena Sobocińska Badanie przez Internet produktu i reklamy Badania serwisów www Zalety i wady badań marketingowych przez Internet Międzynarodowe badania oparte na źródłach pierwotnych - podejście kulturowe Kornelia Karcz Problem ekwiwalencji w międzynarodowych badaniach marketingowych Ekwiwalencja obiektu badań i próby badawczej Ekwiwalencja pomiaru i procesu badań bezpośrednich Wybór metod i technik w badaniach międzynarodowych Problemy metodologiczne w fazie realizacji i komunikowania wyników międzynaro¬dowych badań marketingowych Opracowanie raportu z badań Władysława Muszyńska WYKORZYSTANIE BADAŃ W STRATEGICZNYM PLANOWANIU MARKETINGOWYM Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa Krystyna Mazurek-Łopacińska Badania czynników makrootoczenia Badanie czynników mikrootoczenia Analiza konkurencji Prognozowanie sprzedaży i badanie potencjału rynku Pytania i zadania kontrolne Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju Krystyna Mazurek-Łopacińska Analiza udziału w rynku Wskaźniki poziomu i struktury udziału w rynku Analiza dynamiczna udziału w rynku Udział w rynku jako podstawa określenia strategii przedsiębiorstwa Analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa Segmentacja rynku w procesie definiowania rynków docelowych Władysława Muszyńska Podstawowe pojęcia: rynek, rynek docelowy, segmentacja, poziomy segmentacji Definiowanie rynku w ujęciu tradycyjnym i marketingowym Etapy procesu planowania i realizacji marketingu docelowego Podstawy informacyjne i organizacja procesu segmentacji w przedsiębiorstwie Organizacja segmentacji w przedsiębiorstwie Rodzaje informacji niezbędnych w procesie segmentacji Proces segmentacji - etapy, poziomy, rodzaje Makrosegmentacja i mikrosegmentacja rynku Poziomy i rodzaje segmentacji według wybranych kryteriów Przegląd procedur segmentacji rynku Warunki skutecznej i efektywnej segmentacji rynku Warunki użyteczności procesu segmentacji Ocena atrakcyjności segmentu rynku Zastosowanie segmentacji - przykłady procedur Procedura 1: segmentacja rynku dóbr trwałego użytkowania Procedura 2: zastosowanie segmentacji w procesie pozyskiwania klienta strategicz¬nego Badania produktu Bogdan Sojkin Przesłanki i istota badań marketingowych produktu Badania nowego produktu Cele i fazy badania nowego produktu Badanie (przesiewanie) nowych pomysłów (idei) na produkt Badanie koncepcji nowego produktu Badania prototypu/serii próbnej produktu Testowanie marketingowe produktu Studium przypadku Sufit podwieszany Sofit-ROCKWOOL® Polska sp. z o.o. Badania istniejącego produktu i jego pozycji rynkowej Badanie nazwy, opakowania i etykiety produktu Studium przypadku Piwo Dębowe Mocne Kompania Piwowarska S.A. – badanie nazwy, etykiety i opakowania Badanie cen Paweł Waniowski Wtórne źródła informacji o cenach Testowanie cen nowych produktów Analiza zależności między przychodami ze sprzedaży a poniesionymi kosztami Analiza kosztów krańcowych Cena a cykl życia produktu Cena a popyt Badanie zewnętrznych czynników wpływających na ceny Badania systemu dystrybucji Uwagi wstępne Władysław Szczepankiewicz Wybór rodzaju kanału dystrybucji Władysław Szczepankiewicz Dystrybucja fizyczna jako obiekt badań marketingowych Władysław Szczepankiewicz Analiza i ocena poziomu obsługi klientów Czynniki i kryteria oceny poziomu obsługi klientów Władysław Szczepankiewicz Badanie wpływu ekspozycji towarów w punkcie sprzedaży na decyzje nabywców Barbara Iwankiewicz-Rak Badanie wpływu jakości pracy sprzedawców na efektywność sprzedaży Barbara Iwankiewicz-Rak Badania skuteczności systemu komunikacji Krystyna Mazurek-Łopacińska Podstawowe etapy badań nad reklamą Rodzaje testów i innych metod stosowanych w badaniach nad reklamą Badanie zasięgu reklamy Metody oceny skuteczności reklamy Bilans (podsumowanie) kampanii reklamowej Pomiar efektów promocji sprzedaży Rozdział 12. Badanie satysfakcji i lojalności klientów Krystyna Mazurek-Łopacińska Istota i podstawy pomiaru satysfakcji Program badania i pomiaru satysfakcji klientów Obliczanie wskaźnika satysfakcji klientów Krajowe wskaźniki satysfakcji Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem Metody pomiaru lojalności konsumentów wobec marki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 144589 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejszy zeszyt został opracowany na podstawie referatów wygłoszonych podczas kolejnej corocznej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. „Społeczne Gospodarowanie”, organizowanej przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział we Wrocławiu. Publikacja obejmuje osiem artykułów, w których autorzy zaprezentowali własne problemy badawcze z zakresu funkcjonowania społecznej gospodarki rynkowej w Polsce i na przykładach innych krajów. Jako pierwszy został zamieszczony artykuł Małgorzaty Błażejowskiej pt. Współpraca międzysektorowa podmiotów ekonomii społecznej w województwie zachodniopomorskim. Autorka diagnozuje liczebność istniejących w województwie zachodniopomorskim podmiotów ekonomii społecznej z podziałem na zarejestrowane, istniejące i aktywne. Przedstawia zakres współpracy międzysektorowej tych podmiotów z organami samorządowymi, organizacjami pozarządowymi, podmiotami ekonomii społecznej, ośrodkami ekonomii społecznej, sektorem biznesu i nauki oraz ich wzajemne potrzeby i oczekiwania. Kolejny artykuł, zatytułowany Kontrowersje wokół społecznej produkcji i dystrybucji w usieciowionej gospodarce cyfrowej, jest autorstwa Bożeny Klimczak. Przedmiotem artykułu jest krytyczne omówienie koncepcji społecznej produkcji i dystrybucji Yochaia Benklera oraz gospodarki dzielenia się Jeremy’ego Rifkina. Obie koncepcje dotyczą produkcji i dystrybucji w usieciowionej gospodarce cyfrowej, w której osiągane mogą być sieciowe korzyści skali. W artykule przedstawiono źródła zysku w komercyjnych zastosowaniach sieciowych technologii internetowych. Ponadto w wyniku analizy modeli biznesowych wykazano, jakie rozwiązania komercyjne znajdują się w „społecznych” modelach Benklera i Rifkina, a we wnioskach sformułowano warunki dostarczania dóbr publicznych ukryte w tych modelach. Jako trzeci zaprezentowano artykuł Aliny Kulczyk-Dynowskiej pt. Nieruchomości mieszkalne w dolnośląskich miastach na prawach powiatu – wybrane aspekty, w którym Autorka zawarła wyniki badań porównawczych rozwoju zasobów nieruchomości mieszkalnych w Jeleniej Górze, Legnicy, Wałbrzychu i Wrocławiu w latach 2001-2015 na tle zmian czynników zapotrzebowania na mieszkania, tj. społeczno-ekonomicznych, rynku pracy i funkcji turystycznej wybranych miast. W części wnioskowej artykułu Autorka stwierdziła, że występuje ogromna różnica pomiędzy zasobem mieszkaniowym Wrocławia i pozostałych dolnośląskich miast na prawach powiatu, co jest wynikiem szybszego przyrostu mieszkań we Wrocławiu w porównaniu z innymi badanymi miastami. Artykuł Urszuli Markowskiej-Przybyły i Davida M. Ramseya pt. Identyfikacja i pomiar kapitału społecznego polskich studentów – sieci relacji a współpraca ma na celu weryfikację hipotezy, zgodnie z którą rozwiniętym sieciom relacji towarzyszy wyższy kapitał społeczny (którego atrybutem jest analizowana w pracy współpraca), oraz hipotezy zakładającej, że sieciom relacji charakterystycznych dla kapitału wiążącego towarzyszy niższy stopień współpracy niż sieciom relacji charakterystycznych dla kapitału pomostowego. Z kolei Agnieszka Mikucka-Kowalczyk i Izabela Ściborska-Kowalczyk w artykule pt. Ubóstwo mieszkańców wsi w Chińskiej Republice Ludowej przeprowadziły analizę modelu rozwoju Chin po 1978 r., który charakteryzował się otwarciem kraju na świat i stopniową aktywizacją regionów i miast. Efektem tych przemian był postęp społeczno-gospodarczy i transformacja gospodarki z biednego kraju rolniczego (80% ludności) w drugą potęgę gospodarczą świata. Prowadzona polityka spowodowała wydobycie ponad 400 mln osób z biedy i poprawę warunków życia większości społeczeństwa. Z problemem biedy łączy się zjawisko wykluczenia społecznego ‒ tym zagadnieniom poświęcony jest artykuł Pauliny Rydwańskiej i Sylwii Sadowskiej pt. Osoby wykluczone jako adresat działań klubów integracji społecznej prowadzonych przez fundacje, w którym Autorki przeprowadziły ocenę działań podejmowanych przez kluby integracji społecznej (KIS) i fundacje w zakresie reintegracji społecznej i zawodowej osób wykluczonych. Sformułowane wnioski mają charakter aplikacyjny. Kolejny w zbiorze artykuł Zygmunta Tkocza pt. Bieda na zachodzie. Stan faktów ‒ wymowa społeczna koncentruje się także na problemach biedy. Autor wykazał w nim, że rozwojowi społecznemu w każdej epoce towarzyszyło zjawisko biedy i pomimo postępu w zakresie form i polityki zaspokajania potrzeb ludzkich bieda nie zniknęła w żadnym kraju, a nawet ujawnia się w czasie największego rozwoju ekonomicznego kapitalizmu, co dowodzi trwałości dwóch pierwszych szczebli piramidy A. Maslowa. Do tego problemu nawiązuje także artykuł Wiesława Wątroby pt. Dziedziczenie ubóstwa a dług pokoleniowy, w którym autor koncentruje się na zjawisku długu pokoleniowego postrzeganym nie tylko w jego wymiarze ekonomicznym, ale także psychologicznym, socjalizacyjnym i politycznym oraz w jego konfliktogennym charakterze wynikającym z obecnego postrzegania odmiennej percepcji zobowiązań pokoleniowych oraz rodziny. W poszukiwaniu rozwiązania tej niebezpiecznej dla rozwoju społecznego sytuacji Autor wskazuje potrzebę redefinicji czy „reinstytucjonalizacji” modelu współczesnej rodziny. Zapraszamy do zapoznania się z prezentowanym zbiorem. Poruszane w nim zagadnienia są aktualne i mogą być zaczynem dyskusji, a także kolejnych prac naukowych dotyczących społecznego gospodarowania jako sposobu na wzrost dobrobytu społecznego i jakości życia. Redaktorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności