Ploch Leszek
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(5)
Forma i typ
Artykuły
(3)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka WWFiF
(1)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Ploch Leszek
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Meryk Radosław
(78)
Górczyński Robert
(77)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Twórczość
(2)
Arteterapia
(1)
Choroby rzadkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Muzyka
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osoby starsze
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Terapia
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie chrześcijańskie
(1)
Środowisko
(1)
Światło
(1)
Gatunek
Case study (studium przypadku)
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Kartoteka zagadnieniowa
Kultura Fizyczna
(3)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na tronach [373]-387.
Rozdział 1. Wyzwania i wyznaczniki rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością 1.1. Wokół identyfikacji pojęcia aktywność artystyczna 1.2. Struktura form aktywności artystycznej 1.3. Koncepcja uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością 1.4. Aktywność artystyczna z perspektywy pedagogiki specjalnej 1.5. Zagrożenia aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością 1.6. Determinanty aktywności artystycznej w życiu i edukacji Rozdział 2. Kierunki biegu aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością 2.1. Podmiotowość biegu uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością 2.2. Bieg rozwoju kompetencji zaangażowania twórczego osób z niepełnosprawnością 2.3. Uwarunkowania zewnętrzne uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością 2.4. Osobowe uwarunkowania uczestnictwa artystycznego osób z niepełnosprawnością 2.5. Obiektywizacja działań twórczych uczestników aktywności artystycznej 2.6. Równowaga przeżyć osobistych uczestników aktywności artystycznej Rozdział 3. Teoretyczno-praktyczne możliwości kreowania aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością 3.1. Wybrane aspekty uwarunkowań rozwoju aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością (na przykładzie pracy placówek specjalnych) 3.2. Niektóre inicjatywy wspierające rozwój aktywności artystycznej osób z niepełnosprawnością 3.2.1. Fenomen dźwięku jako cenne źródło rozwoju aktywności osób z niepełnosprawnością 3.2.2. Technika dialogu światła i muzyki w inspiracji muzycznej osób z niepełnosprawnością 3.2.3. Edukacja pozaszkolna w orkiestrze 3.2.4. Gościnne koncerty orkiestry Mazowiacy 3.2.5. Bajki muzyczne 3.2.6. Pantomimiczne układy choreograficzne Rozdział 4. Pedagogiczno-etyczne aspekty włączania osób z niepełnosprawnością do kultury artystycznej 4.1. Aspekty pedagogiczne uwrażliwiania środowisk sztuką artystyczną osób z niepełnosprawnością 4.2. Wybrane uwarunkowania etyczne postępowania aktywizującego artystycznie osoby z niepełnosprawnością
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148722, 148723 (2 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane schorzenia rzadkie : kontekst terapeutyczny / Leszek Ploch. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 320 stron ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 311-320.
ANAMNEZA BIEGU ŻYCIA UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM 1. Studium przypadku ucznia z zespołem Wolfa-Hirschhorna – pomiędzy schorzeniem a radością życia 1.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Wolfa-Hirschhorna 1.2. Wybrane swoistości i cechy charakterystyczne zespołu 1.3. Przypadek Weroniki 1.4. Nowy rozdział w życiu Weroniki – uczestnictwo w pantomimie 1.5. Dyskusja 2. Studium przypadku ucznia z fenyloketonurią – osobliwości funkcjonowania 2.1. Genetycznie uwarunkowany blok metabolizmu 2.2. Koncepcje wpływu fenyloketonurii na rozwój intelektualny jednostki 2.3. Przypadek Aleksandra 2.4. Model aktywności muzycznej w orkiestrze 2.5. Dyskusja 3. Studium przypadku ucznia z zespołem DiGeorge’a – droga w sytuacji bez wyjścia 3.1. Patogeneza zespołu DiGeorge’a 3.2. Obraz kliniczny i objawy 3.3. Przypadek Zbyszka 3.4. Model aktywności muzycznej z wykorzystaniem metody A. Tomatisa i Ch. Schwabe 3.5. Dyskusja 4. Studium przypadku ucznia z zespołem Williamsa-Beurena – z notatek obserwacji 4.1. Kliniczny obraz zespołu Williamsa-Beurena 4.2. Najczęstsze objawy i cechy charakterystyczne zespołu 4.3. Przypadek Moniki 4.4. Zainteresowania Moniki muzyką, śpiewem i grą na pianinie 4.5. Dyskusja 5. Studium przypadku ucznia z zespołem Turnera – spełnić marzenia 5.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Turnera 5.2. Cechy charakterystyczne zespołu 5.3. Przypadek Agnieszki 5.4. Bajki muzyczne źródłem inspiracji Agnieszki 5.5. Dyskusja 6. Studium przypadku ucznia z zespołem Retta – być wśród innych 6.1. Obraz kliniczny i rozpoznanie zespołu Retta 6.2. Charakterystyczne objawy zespołu Retta 6.3. Przypadek Elżbiety 6.4. Aktywność w teatrze cieni 6.5. Dyskusja 7. Studium przypadku ucznia z homocystynurią – odkrywać świat i ludzi 7.1. Obraz choroby metabolicznej 7.2. Objawy kliniczne homocystynurii 7.3. Przypadek Zdzisława 7.4. Aktywność w orkiestrze 7.5. Dyskusja 8. Studium przypadku ucznia z zespołem Angelmana – poznawać otoczenie zmysłami 8.1. Obraz schorzenia neurologicznego 8.2. Charakterystyka rozwoju dziecka z zespołem Angelmana 8.3. Przypadek Iwony 8.4. Aktywność doświadczania wielozmysłowego – Snoezelen 8.5. Dyskusja 9. Studium przypadku ucznia z zespołem Klinefeltera – ja jeszcze wam pokażę 9.1. Charakterystyka zespołu Klinefeltera 9.2. Objawy i przebieg zespołu Klinefeltera z kariotypem 48,XXXY 9.3. Przypadek Wiktora 9.4. Aktywność w choreoterapii 9.5. Dyskusja 10. Studium przypadku ucznia z zespołem Pradera-Williego – pozwólcie mi fantazjować 10.1. Symptomatologia kliniczna zespołu Pradera-Williego 10.2. Charakterystyka objawów zespołu Pradera-Williego 10.3. Przypadek Celiny 10.4. Animacja pantomimiczno-lalkarska 10.5. Dyskusja 11. Studium przypadku ucznia z autyzmem – być zawsze z rodziną 11.1. Obraz kliniczny autyzmu wysoko funkcjonującego 11.2. Rozpoznanie autyzmu dziecięcego 11.3. Czas wolny postrzegany w rodzinie dziecka z autyzmem 11.4. Przypadek Szymona i jego niezwykłe zdolności muzyczne 11.5. Dyskusja CZĘŚĆ II. DOMINACJA PASJI I ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW Z RZADKIM SCHORZENIEM 2. Obszary inkluzji uczniów z rzadkim schorzeniem – analiza segmentacyjna 2.1. Ograniczenia zdrowotne w funkcjonowaniu uczniów 2.2. Ograniczenia przebiegu kariery szkolnej uczniów 2.3. Atmosfera domu rodzinnego uczniów 2.4. Osiągnięcia indywidualne na tle grupy 2.5. Dobrostan doświadczeń nabytych przez uczniów
Sygnatura czytelni BWF: X H 266
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8576 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności