User experience (UX)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Gutowski Maksymilian
(2)
Aleksander Wojciech
(1)
Greever Tom
(1)
Ritter Marli
(1)
Winterbottom Cara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Programiści
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1791)
User experience (UX)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(952)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(872)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(759)
Technika
(741)
Konstrukcje budowlane
(726)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Piłka nożna
(672)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(636)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(612)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(507)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(494)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Maszyny elektryczne
(467)
Psychologia
(467)
Przedsiębiorstwo
(465)
Internet
(464)
Modele matematyczne
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(428)
Mechanika budowli
(424)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Poradnik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Językoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
UX writing : moc języka w produktach cyfrowych / Wojciech Aleksander. - Gliwice : Onepress, copyright 2023. - 391, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 385-391.
"UX writing", choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem. Tworzenie treści dla aplikacji wydaje się trudne ― i trochę tak jest. Jednak z właściwym wsparciem, na przykład takim jak ten poradnik, odpowiednio zadbasz o ludzkie emocje przy użyciu słów i klarownych komunikatów. Kto wie, może nabierzesz w tej sztuce takiej biegłości, że UX writing stanie się Twoim sposobem na zawodowe życie? Uwaga! Ten poradnik powstał specjalnie z myślą o polskich realiach i tekstach polskojęzycznych, jednak większość zawartych tu wskazówek, o ile nie dotyczą stricte gramatyki polskiej, można bez problemu zastosować do produktów anglojęzycznych czy innych z kręgu kultury zachodniej. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155073 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Indeks.
Dojrzewająca branża O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu UX to wciąż młoda dziedzina Nowy świat Nowa rola Nowy zespół Nowe wyzwania Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca Nie czas na krytykę sztuki Ego i intuicja Zwrot w stronę produktów Zmieniły się podejścia Zmieniła się sieć Zmienił się biznes Świat cyfrowy nie jest mniej prawdziwy Media społecznościowe zmieniły postrzeganie produktów cyfrowych Polityka zmieniła postrzeganie produktów cyfrowych Urządzenia mobilne zmieniły postrzeganie produktów cyfrowych Kultura start-upów zmieniła postrzeganie produktów cyfrowych Właśnie dlatego tylu ludzi ma swoje zdanie na temat twojej pracy Zdolny projektant umie rozmawiać Gdzie kucharek sześć Każdy jest projektantem! Interfejs to Twoje dzieło Praca zespołowa nie tak znowu dobra Przycisk dyrektorski Syndrom strony głównej Komunikacja jest ważna Słowa mają moc Dobra komunikacja zapewnia przewagę Elokwencja to sukces Najlepsze pomysły wygrywają (albo i niekoniecznie) Bądź sprawnym projektantem Skoncentruj się na produkcie, a nie na procesie Wielka trójca Rozwiązanie problemu Prostota obsługi Poparcie Doprowadź to do skutku Zrozumieć relacje Zrozum ich punkt widzenia Dostrzec w nich ludzi Stworzyć wspólne doświadczenia Typowy josh! Rozwinąć empatię Przywództwo i wizja Zadawaj rzeczowe pytania Nawiąż osobisty kontakt Otwórz się na innych Bądź profesjonalny Wskazywanie wpływowych jednostek Wpływowi współpracownicy Wpływowi przełożeni Wpływowi interesariusze z zewnątrz Wartości interesariuszy Historyjki interesariuszy Kierownicy i menedżerowie Programiści Właściciele produktu Menedżerowie projektów Marketingowcy i kreatywni Nawiązuj korzystne relacje Interesariusz to też człowiek Redukcja obciążenia poznawczego Pozbądź się zakłóceń Przewiduj reakcje Spisuj zastrzeżenia Stwórz alternatywne makiety Przygotuj dane Zbuduj sieć wsparcia Klakier Znajdź pomocników Ludzie czują, że to ma znaczenie Próba generalna Wysłuchać znaczy zrozumieć Czynności pasywne Pozwól im się wypowiedzieć Zzwracaj uwagę na to, czego się nie mówi Uprzejma Ula Zniechęcający Zbyszek Wskaż właściwy problem Przestawianie pól danych Powielanie danych Czynności aktywne Przeformułuj: to działa zamiast to mi się podoba Powtórz: chodzi ci o to, że Właściwy stan umysłu Pozbądź się złudzenia kontroli Okiełznaj swoje ego Bądź na tak Ćwiczenie odruchu afirmacyjnego Ujmuj swoim urokiem Zmień słownictwo Przejście Odpowiedź: strategia i taktyka Strategia udzielania odpowiedzi Odwołanie się do szlachetnych motywów Zwiększenie częstotliwości dodawania do koszyka Dodanie przycisku Prototypowanie Taktyka to działanie Porównanie projektów Pokaż wszystkie elementy Zaproponowanie alternatywy Danie wyboru Prośba o wypowiedź W krzyżowym ogniu Opóźnienie podjęcia decyzji Zebranie odroczone Odpowiedź: standardowe komunikaty Biznes Pomaga w osiągnięciu celu Wspomaga wykonanie głównego przypadku użycia Ugruntowuje markę Projekt Wykorzystuje standardowy wzorzec projektowy Przyciąga uwagę użytkownika Tworzy ścieżkę przejścia użytkownika Badania Potwierdzone danymi... Testy użyteczności ujawniły Inne badania wykazują... Hamburgerom dziękujemy Ograniczenia Brakuje zasobów Ograniczenia techniczne Spełnia standardy Odpowiedź: uzyskanie zgody Zdobycie poparcia Bądź bezpośredni Zwróć uwagę na korzyści lub konsekwencje Po zebraniu Spotkanie po zebraniu Popularność po zebraniu Przekaż sprawozdanie Odfiltruj ważne informacje Pomijaj innowacje Nigdy więcej o tym nie wspominaj Poszukaj sprzymierzeńców Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba Jak przetrwać katastrofę Jak to się stało? Nie zaspokoiłeś konkretnej potrzeby Interesariusz chce mieć poczucie, że został wysłuchany Nastąpiło nieporozumienie Twój projekt nie jest najlepszym rozwiązaniem Interesariusz kompletnie zgłupiał Wprowadzanie zmian, których się nie popiera Subtelne zmiany Element opcjonalny Starannie rozważone położenie Ukryte menu Przygotuj miejsce Nie ma tego złego Odkrywanie innych problemów Bank Zaufania Kiedy się mylisz Przejdź nad tym do porządku dziennego Kozioł ofiarny Wyjdź przed szereg Kiedy się mylisz Malowanie kaczki Zarządzanie oczekiwaniami To już prawie koniec Jeśli nie jesteś projektantem Ślepiec i król Uświadom sobie, że wiemy, co robimy Daj nam możliwość zajęcia się swoją pracą Testy użyteczności i badania Upoważnij cały zespół do szybkiego działania Samodzielny zespół Dostrzeż to, że też jesteśmy ludźmi Używaj przyjaznego języka Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami Przygotuj listę kontrolną projektu Miejsce przy stole konferencyjnym Projektować z wizją Zrozum, jakie masz możliwości Obraz jest urzeczywistnieniem fantazji Potrafimy tworzyć takie obrazy Rozwijanie kreatywności Snucie fantazji Trafić do ludzi Nie tylko piksele
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 323 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 144838 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: UX for the web.
Na książce także ISBN oryginału.
Indeks.
Rozdział 1. Podstawy UX 15 UX na początku XX wieku 16 UX od każdej strony 19 Myślenie projektowe i projektowanie zorientowane na człowieka (HCD) 20 UX i dziedziny projektowania 26 Cechy UX i UI 27 Rozdział 2. Wyróżnij się na tle konkurencji 31 Współczesne kreowanie marki 31 Studium przypadku - tożsamość a wizerunek marki - Jeep 32 Kreowanie marki - motywy graficzne 34 Kreowanie marki - osobowość 38 Kreowanie marki - relacja 39 W jaki sposób UX pozwala wyróżnić markę na tle konkurencji? 41 Przeprowadzenie analizy UX konkurencji 42 B2B kontra B2C 50 Studium przypadku - B2C i UX 53 Studium przypadku - B2B i UX 55 Rozdział 3. Tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem 61 Tworzenie cyfrowej tożsamości, z którą użytkownik może nawiązać relację 62 Posługiwanie się jasnym językiem 64 Utrzymywanie odpowiedniego tonu 64 Pokaż ludzką twarz 64 Nagrody wizualne 65 Mikrointerakcje w UI 65 Eksploracja UI i zachęty 65 Kierowanie poprzez przewidywanie zachowań użytkownika 66 Podawanie użytecznych informacji 67 Budowanie zaufania i wiarygodności 67 Rozdział 4. Zapewnianie użyteczności interfejsu użytkownika (UI) 71 Wprowadzenie do tematyki UI 71 Psychologia koloru 74 Koło barw 76 Barwy ciepłe i zimne 77 Symbolika barw 77 Kolor a dostępność 80 Najlepsze praktyki projektowe 81 Wytyczne Material Design firmy Google 82 iOS Human Interface Guidelines 84 Studium przypadku - projektowanie UI witryn internetowych 85 Język i semiotyka 89 Najlepsze praktyki tworzenia czytelnej ikonografii 89 Rozdział 5. Badania i analiza - solidny fundament 93 Kategoryzacja i definiowanie rodzajów badań 94 Badania ilościowe a jakościowe 98 Wybór etapu prac odpowiedniego do prowadzenia badań 100 Opis metod badań UX 101 Przygotowanie planu badań 105 Sformułowanie pytania badawczego 106 Przegląd aktualnego stanu wiedzy i literatury 107 Wybór metod i planowanie logistyczne 109 Prowadzenie badań 114 Analiza danych 114 Przedstawienie wyników 115 Analizy eksperckie 115 Analiza heurystyczna 116 Audyt treści 119 Techniki jakościowe 121 Wywiady 121 Obserwacja 122 Analiza materiału badawczego 123 Przykładowe badania etnograficzne - portal brokerski 124 Techniki ilościowe 125 Wykorzystanie statystyk 125 Wybór testów statystycznych 126 Rozdział 6. Przygotuj strategię UX - użytkownicy i treść 129 Tworzenie person kierujących strategią UX 129 Charakterystyka użytecznej persony 130 Tworzenie solidnej architektury informacji 131 Sortowanie kart 132 Tworzenie mapy witryny 138 Tworzenie wędrówek użytkownika 140 Kluczowe komponenty wędrówki użytkownika 141 Tworzenie przepływów zadań 144 Kluczowe komponenty poprawnego przepływu zadań 144 Rozdział 7. Wdrożenie strategii UX za pomocą szkieletów i prototypów 147 Tworzenie moodboardów i scenorysów 148 Moodboardy 148 Tworzenie moodboarda 150 Scenorysy 151 Tworzenie scenorysu 153 Studium przypadku - tworzenie scenorysu 154 Co, kiedy i jak prototypować? 155 Co i kiedy prototypować? 157 Jak prototypować? 158 Tworzenie szkieletów i prototypów interaktywnych 159 Narzędzia do prototypowania 159 Tworzenie szkieletu 162 Tworzenie prototypu interaktywnego 173 System kontroli wersji 177 Tworzenie biblioteki wzorców 178 Projektowanie z myślą o responsywności i dostępności 179 Rozdział 8. Tworzenie produktu - urządzenia, przeglądarki i technologie asystujące 181 Znaczenie projektowania opartego na responsywności, dostępności i uniwersalności 182 Projektowanie dla zróżnicowanych technologii 186 Projektowanie z myślą o danych wejściowych i wyjściowych 186 Responsywność 188 Projektowanie na potrzeby różnych przeglądarek i systemów operacyjnych 192 Projektowanie z myślą o dostępności i technologiach asystujących 193 Testowanie projektów z uwzględnieniem wielu technologii 195 Rozdział 9. Optymalizacja strategii UX za pomocą iteracyjnych testów użyteczności 199 Maksymalizacja wartości testów użyteczności 200 Planowanie, prowadzenie i analiza wyników testów użyteczności 202 Planowanie testów użyteczności 204 Prowadzenie testów użyteczności 221 Analizowanie i raportowanie wyników testów 224 Inne formy testów użyteczności 228 Skuteczna analityka - konstrukcja przydatnego testu A/B 230 Wykorzystanie danych analitycznych w testach A/B 233 Rozdział 10. Podstawy dostępności i płynące z niej korzyści 235 Definicja dostępności witryn internetowych 236 Zaspokajanie tymczasowych i trwałych szczególnych potrzeb 237 Niepełnosprawność wzrokowa 238 Niepełnosprawność słuchowa 239 Niepełnosprawność motoryczna (ruchowa) 239 Niepełnosprawność poznawcza (intelektualna) 239 Niepełnosprawność neurologiczna 240 Korzyści płynące z zapewnienia dostępności produktu 240 Prawne skutki niezapewnienia dostępności 241 Technologie asystujące i ich rola w projektowaniu z myślą o dostępności 242 Testowanie dostępności 244 Rozdział 11. Praktyczny przewodnik po dostępności 247 Od czego zacząć? 247 Praktyczne wytyczne analizy dostępności witryny 248 Przegląd WCAG 2.0 250 Percepcja 250 Funkcjonalność 253 Zrozumiałość 255 Rzetelność 256 Przegląd WAI-ARIA 257 Role 257 Właściwości i statusy 257 Wymagania z zakresu dostępności z perspektywy projektowej 258 Studium przypadku - analiza Booking.com pod kątem wymagań WCAG 2.0 260
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII A 96
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146680 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności