Wzorzec projektowy (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka WEAiI
(3)
Autor
Huss Roland
(1)
Ibryam Bilgin
(1)
Iglberger Klaus
(1)
Preschern Christopher
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Rychlicki-Kicior Krzysztof
(1)
Walczak Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Programiści
(3)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Wzorzec projektowy (informatyka)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1158)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Piłka nożna
(709)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(621)
Naprężenia i odkształcenia
(615)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(585)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(508)
Praca
(504)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(492)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Droga do natywnej chmury 17 Rozproszone prymitywy 19 Kontenery 20 Kapsuły 21 Usługi 23 Etykiety 23 Adnotacje 24 Przestrzenie nazw 25 CZĘŚĆ I. WZORCE PODSTAWOWE 2. Przewidywalne Wymagania 31 Zależności uruchomieniowe 32 Profile zasobów 34 Priorytety kapsuł 35 Zasoby projektowe 37 Planowanie pojemności 38 3. Deklaratywne Wdrażanie 41 Ciągłe wdrażanie 42 Stałe wdrażanie 44 Wydanie niebiesko-zielone 45 Wydanie kanarkowe 46 4. Sonda Kondycji 49 Kontrola działania procesu 50 Sonda żywotności 50 Sondy gotowości 51 5. Zarządzany Cykl Życia 55 Sygnał SIGTERM 56 Sygnał SIGKILL 56 Hak postartowy 56 Hak przed zatrzymaniem 58 Inne mechanizmy kontroli cyklu życia 58 6. Automatyczne Rozmieszczanie 61 Dostępne węzły zasobów 62 Oczekiwania zasobów wobec kontenera 62 Zasady rozmieszczenia 63 Proces rozplanowania 63 Przypisanie węzła 65 Przypisanie i rozdzielność kapsuł 66 Skazy i tolerancje 67 CZĘŚĆ II. WZORCE ZACHOWAŃ 7. Zadanie Wsadowe 75 8. Zadanie Okresowe 81 9. Usługa Demona 85 10. Usługa Singleton 89 Blokada pozaaplikacyjna 90 Blokada wewnątrzaplikacyjna 92 Budżet zakłóceń kapsuły 93 11. Usługa Stanowa 97 Pamięć trwała 98 Sieć 98 Tożsamość 99 Uporządkowanie 99 Inne wymagania 99 Pamięć trwała 101 Sieć 101 Tożsamość 103 Uporządkowanie 103 Inne funkcje 104 12. Wykrywanie Usług 107 Wykrywanie usług wewnętrznych 109 Ręczne wykrywanie usług 112 Wykrywanie usług spoza klastra 113 Wykrywanie usług w warstwie aplikacji 117 13. Samoświadomość 121 CZĘŚĆ III. WZORCE STRUKTURALNE 14. Kontener Inicjalizacji 129 15. Przyczepka 135 16. Adapter 139 17. Ambasador 143 CZĘŚĆ IV. WZORCE KONFIGURACYJNE 18. Konfiguracja EnvVar 149 19. Zasób Konfiguracji 155 20. Niezmienna Konfiguracja 161 Wolumeny Dockera 162 Kontenery inicjalizacji Kubernetesa 163 Szablony OpenShift 165 21. Szablon Konfiguracji 167 CZĘŚĆ V. WZORCE ZAAWANSOWANE 22. Kontroler 175 23. Operator 187 Definicje własnych zasobów 188 Klasyfikacja kontrolerów i operatorów 190 Tworzenie i wdrażanie operatorów 192 Przykład 194 24. Elastyczne Skalowanie 201 Ręczne skalowanie horyzontalne 202 Horyzontalne autoskalowanie kapsuł 203 Wertykalne autoskalowanie kapsuł 207 Autoskalowanie klastra 210 Poziomy skalowania 213 25. Budowniczy Obrazów 217 Budowanie w OpenShift 219 Budowanie w Knative 225
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ż 78
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149355 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly. W książce także ISBN oryginału.
Sztuka projektowania oprogramowania Cechy to nie projekt oprogramowania Projektowanie oprogramowania: Sztuka zarządzania zależnościami i abstrakcjami Trzy poziomy projektowania oprogramowania Zwracanie uwagi na możliwości Zwracanie uwagi na projekt oprogramowania oraz zasady projektowe Projektuj pod kątem zmian Separacja zagadnień Przykład sztucznych powiązań Powiązania logiczne oraz fizyczne Unikaj zbyt wczesnego separowania zagadnień Separuj interfejsy w celu unikania sztucznych powiązań Segregacja interfejsów w celu separacji zagadnień Minimalizacja wymagań określanych przez argumenty szablonów Projektuj pod kątem łatwości testowania Jak testować prywatną funkcję składową? Separacja zagadnień Projektuj pod kątem rozszerzania Zasada otwarte-zamknięte Rozszerzalność podczas kompilacji Unikanie przedwczesnego projektowania pod kątem rozszerzania 2. Sztuka tworzenia abstrakcji Trzymaj się oczekiwanych zachowań abstrakcji Przykład naruszania oczekiwań Zasada podstawienia Liskov Krytyka zasady podstawienia Liskov Potrzeba dobrych i sensownych abstrakcji Zrozum podobieństwa pomiędzy klasami bazowymi a konceptami Zrozum semantyczne wymagania zbiorów przeciążeń Potęga funkcji zewnętrznych: mechanizm abstrakcji czasu kompilacji Problem funkcji zewnętrznych: Oczekiwane zachowanie Zwracaj uwagę na własność abstrakcji Zasada odwrócenia zależności Odwrócenie zależności w architekturze opartej na wtyczkach Odwrócenie zależności z wykorzystaniem szablonów Odwrócenie zależności z wykorzystaniem zbioru przeciążeń Zasada odwrócenia zależności kontra zasada jednej odpowiedzialności Rozważ stworzenie dokumentacji architektury 3. Przeznaczenie wzorców projektowych Zrozum przeznaczenie wzorców projektowych Wzorzec projektowy ma nazwę Wzorce projektowe mają swoje przeznaczenie Wzorce projektowe wprowadzają abstrakcję Przydatność wzorca potwierdzono w praktyce Strzeż się błędnych przekonań dotyczących wzorców projektowych Wzorce projektowe nie są celem We wzorcach projektowych nie chodzi o szczegóły implementacyjne Wzorce projektowe nie ograniczają się do języków programowania zorientowanych obiektowo ani do polimorfizmu dynamicznego Wzorce projektowe są wszędzie Używaj nazwy wzorca, by wyrazić jego przeznaczenie 4. Wzorzec projektowy Odwiedzający Projektuj pod kątem dodawania typów i operacji Rozwiązanie proceduralne Rozwiązanie obiektowe Uważaj na decyzję projektową związaną z polimorfizmem dynamicznym Stosowanie wzorca Odwiedzający do rozszerzania operacji Analiza problemów z projektem Prezentacja wzorca projektowego Odwiedzający Analiza wad wzorca projektowego Odwiedzający Rozważ użycie std::variant do implementacji wzorca Odwiedzający Wprowadzenie do std::variant Refaktoryzacja rysowania figur z użyciem nieintruzyjnego rozwiązania opartego na wartościach Pomiary wydajności działania Analiza wad rozwiązania korzystającego z std::variant Uważaj na wydajność acyklicznego odwiedzającego 5. Wzorce projektowe Strategia i Polecenie Stosuj wzorzec Strategia do określania sposobu wykonywania operacji Analiza wad projektu Przedstawienie wzorca projektowego Strategia Analiza mankamentów naiwnej implementacji Strategii Porównanie wzorców Odwiedzający i Strategia Analiza mankamentów wzorca projektowego Strategia Projekt oparty na strategii Przedkładaj kompozycję nad dziedziczenie Stosuj wzorzec Polecenie, by izolować operacje do wykonania Prezentacja wzorca projektowego Polecenie Porównanie wzorców projektowych Polecenie i Strategia Analiza mankamentów wzorca projektowego Polecenie Przedkładaj semantykę wartości nad semantykę referencji Wady stylu z książki Bandy Czworga: semantyka referencji Semantyka referencji: drugi przykład Filozofia nowoczesnego C++: semantyka wartości Semantyka wartości: drugi przykład W implementacjach wzorców projektowych preferuj stosowanie semantyki wartości Preferuj implementację wzorca Strategia korzystającą z wartości Przedstawienie std::function Refaktoryzacja rysowania figur Pomiary wydajności działania Analiza mankamentów rozwiązania korzystającego z std::function Wzorce projektowe: Adapter, Obserwator i CRTP Stosuj adaptery, by standaryzować interfejsy Prezentacja wzorca projektowego Adapter Adaptery obiektowe a adaptery klasowe
Przykłady z Biblioteki standardowej Porównanie wzorców Adapter i Strategia Adaptery funkcyjne Analiza mankamentów wzorca projektowego Adapter Stosuj wzorzec Obserwator jako abstrakcyjny mechanizm powiadamiania Prezentacja wzorca projektowego Obserwator Klasyczna implementacja wzorca projektowego Obserwator Implementacja obserwatora oparta na semantyce wartości Analiza mankamentów wzorca projektowego Obserwator Stosuj wzorzec CRTP, by wprowadzać statyczne kategorie typów Przeznaczenie wzorca CRTP Prezentacja wzorca projektowego CRTP Analiza mankamentów wzorca projektowego CRTP Przyszłość wzorca projektowego CRTP: Porównanie wzorca CRTP i konceptów C++20 Stosuj wzorzec CRTP do tworzenia statycznych klas domieszek Chęć posiadania silnego typu Stosowanie CRTP jako wzorca implementacyjnego 7. Wzorce projektowe Most, Prototyp oraz Polimorfizm zewnętrzny Tworzenie mostów w celu wyeliminowania fizycznych zależności Przykład motywujący Opis wzorca projektowego Most Idiom Pimpl Porównanie wzorców projektowych Most i Strategia Analiza mankamentów wzorca projektowego Most Bądź świadom zysków i strat wydajności we wzorcu projektowym Most Wpływ użycia wzorca projektowego Most na wydajność działania Poprawianie wydajności przez zastosowanie wzorca projektowego Most Stosuj wzorzec Prototyp, by wyodrębnić operacje kopiowania Przykład zootechniczny: Kopiowanie zwierząt Prezentacja wzorca projektowego Prototyp Porównanie wzorca projektowego Prototyp i szablonu klasy std::variant Analiza mankamentów wzorca projektowego Prototyp Stosuj wzorzec Polimorfizm zewnętrzny, by tworzyć nieintruzyjny polimorfizm czasu wykonywania Prezentacja wzorca projektowego Polimorfizm zewnętrzny Rysowanie figur raz jeszcze Porównanie wzorców projektowych Polimorfizm zewnętrzny i Adapter Analiza mankamentów wzorca projektowego Polimorfizm zewnętrzny 8. Wzorzec projektowy Ukrywanie typu Rozważ zastąpienie hierarchii dziedziczenia wzorcem projektowym Ukrywanie typu Historia ukrywania typu Przedstawienie wzorca projektowego Ukrywanie typu Implementacja wzorca projektowego Ukrywanie typu mająca prawa własności Analiza mankamentów wzorca projektowego Ukrywanie typu Porównanie dwóch rodzajów opakowań stosowanych we wzorcu Ukrywanie typu Segregacja interfejsów w opakowaniach wzorca projektowego Ukrywanie typu Wyniki pomiarów wydajności Miej świadomość optymalizacyjnego potencjału wzorca projektowego Ukrywanie typu Optymalizacja małego bufora Ręczna implementacja przydzielania funkcji Pamiętaj o kosztach konfiguracji związanych z rodzajem opakowań używanych we wzorcu Ukrywanie typu Koszty konfiguracji związane z rodzajem opakowań stosowanych we wzorcu Ukrywanie typu Prosta implementacja wzorca projektowego Ukrywanie typu niemająca praw własności Pozbawiona praw własności implementacja Ukrywania typu o większych możliwościach 9. Wzorzec projektowy Dekorator Stosuj dekoratory, aby dodawać dostosowania hierarchicznie Problem projektowy kolegów z firmy Prezentacja wzorca projektowego Dekorator Klasyczna implementacja wzorca projektowego Dekorator Drugi przykład dekoratora Porównanie wzorców projektowych Dekorator, Adapter i Strategia Analiza mankamentów wzorca projektowego Dekorator Zrozum kompromis pomiędzy abstrakcją czasu wykonywania a abstrakcją czasu kompilacji Dekorator czasu kompilacji oparty na wartościach Wartościowy dekorator czasu wykonania 10. Wzorzec projektowy Singleton Traktuj Singleton jako wzorzec implementacyjny, a nie wzorzec projektowy Przedstawienie wzorca Singleton Singleton nie zarządza zależnościami ani ich nie redukuje Projektuj singletony pod kątem zmian i możliwości testowania Singletony reprezentują globalny stan Singletony utrudniają wprowadzanie zmian i możliwości testowania Odwrócenie zależności od singletonu Stosowanie wzorca projektowego Strategia Podążając w kierunku wstrzykiwania zależności Kontynuuj poznawanie wzorców projektowych
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 85
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154656 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Bibliografie, netografie przy niektórych rozdziałach.
Obsługa błędów Podział funkcji Klauzula zabezpieczająca Obsługa błędów z użyciem instrukcji goto Zapisywanie informacji o porządkowaniu Obiektowa obsługa błędów 2. Zwracanie informacji o błędach Zwracanie kodów stanu Zwracanie adekwatnych informacji o błędach Specjalne zwracane wartości Rejestrowanie błędów 3. Zarządzanie pamięcią Przechowywanie danych i problemy z pamięcią dynamiczną Zacznij od stosu Pamięć wieczna Leniwe porządkowanie Określony właściciel Nakładka do alokacji pamięci Sprawdzanie wskaźników Pula pamięci 4. Zwracanie danych z funkcji w C Zwracana wartość Parametry wyjściowe Zagregowana instancja Niemodyfikowalna instancja Bufor należący do jednostki wywołującej Alokacja w jednostce wywoływanej 5. Czas życia i własność danych Bezstanowy moduł oprogramowania Moduł oprogramowania ze stanem globalnym Instancja należąca do jednostki wywołującej Współdzielona instancja 6. Elastyczne API Pliki nagłówkowe Uchwyt Dynamiczny interfejs Kontrolowanie funkcji 7. Elastyczne interfejsy iteratorów Dostęp za pomocą indeksu Iterator w postaci kursora Iterator z wywołaniami zwrotnymi 8. Organizowanie plików w modułowych programach Zabezpieczanie instrukcji include Katalogi modułów oprogramowania Globalny katalog na dołączane pliki Samodzielny komponent Kopiowanie API 9. Ucieczka z piekła instrukcji #ifdef Unikanie wariantów Izolowane podstawowe jednostki kodu Atomowe podstawowe jednostki kodu Warstwa abstrakcji Rozdzielanie implementacji wariantów Część II. Historie dotyczące wzorców 10. Implementowanie mechanizmu rejestrowania informacji Historia wykorzystana do prezentowania wzorców Organizowanie plików Centralna funkcja rejestrowania informacji Filtr źródła rejestrowanych informacji Warunkowe rejestrowanie informacji Rejestrowanie informacji w różnych miejscach Rejestrowanie informacji w pliku Pliki działające na różnych platformach Stosowanie mechanizmu rejestrowania informacji 11. Tworzenie systemu zarządzania kontami użytkowników Historia wykorzystana do prezentowania wzorców Organizowanie danych Obsługa błędów w procesie uwierzytelniania Rejestrowanie błędów w procesie uwierzytelniania Obsługa błędów w procesie dodawania użytkowników Iterowanie Korzystanie z systemu zarządzania kontami użytkowników
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 185
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154686 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności