152359
Książka
W koszyku
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia Jak stymulacja staje się wrażeniem? 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 1.2. Progi: granice wrażeń 1.3. Teoria detekcji sygnałów Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna Co łączy zmysły? Co je różni? 1.4. Wzrok 1.5. Słuch 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji 1.11. Zobaczyć i uwierzyć Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja Podsumowanie rozdziału 2. Myślenie i inteligencja Jakie są komponenty myślenia? 2.1. Pojęcia 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 2.3. Myślenie i mózg 2.4. Intuicja Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? 2.5. Rozwiązywanie problemów 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 2.11. Poznawcze teorie inteligencji 2.12. Kulturowe definicje inteligencji 2.13. Inteligencja zwierząt Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności Podsumowanie rozdziału 3. Stany świadomości Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 3.1. Narzędzia do badania świadomości 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? 3.4. Marzenia na jawie 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu Jakie inne formy może przyjmować świadomość? 3.7. Hipnoza 3.8. Medytacja 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość Podsumowanie rozdziału
Sygnatura czytelni BMW: VI U 235,3 (nowy)
Sygnatura czytelni BWF: IV Ą 107(3)
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 150070 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150069 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8629 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Psychology : core concepts, 2016
Uwaga ogólna
Na grzbiecie wyłącznie tytuł tomu. Na książce także ISBN oryginału.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 257-289. Indeks.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności