158660
No cover
Book
In basket
Rozdział 1. Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji – istota i teoretyczne podstawy 1.1. Rys historyczny zagadnienia różnorodności 1.1.1. Różnorodność – wybrane sposoby rozumienia 1.1.2. Globalny kontekst zainteresowania różnorodnością 1.1.3. Zmiany społeczno-gospodarcze i ich wpływ na rozwój koncepcji zarządzania różnorodnością 1.2. Znaczenie terminu „różnorodność” 1.3. Różnorodność – jej wymiary i rodzaje 1.4. Wieloznaczność terminu „różnorodność” z perspektywy organizacji 1.5. Definicje zarządzania różnorodnością w organizacji 1.6. Od polityki równych szans do zarządzania różnorodnością 1.7. Paradygmaty zarządzania różnorodnością 1.8. Modele zarządzania różnorodnością w organizacji 1.9. Nurt krytyczny zarządzania różnorodnością 1.10. Miejsce zarządzania różnorodnością w naukach o zarządzaniu Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania różnorodnością – wybrane aspekty 2.1. Równość, różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji – uwarunkowania instytucjonalno-prawne 2.1.1. Ewolucja regulacji w zakresie równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji na poziomie międzynarodowym 2.1.2. Prawo krajowe w zakresie równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji 2.2. Trendy demograficzne a różnorodność zasobów ludzkich 2.2.1. Międzynarodowe trendy demograficzne 2.2.2. Tendencje demograficzne w Europie 2.2.3. Trendy demograficzne dla Polski 2.3. Wyzwania dla zarządzania organizacją z perspektywy zmian demograficznych 2.3.1. Płeć 2.3.2. Wiek 2.3.3. Niepełnosprawność 2.3.4. Rasa/pochodzenie etniczne 2.3.5. Religia 2.3.6. Orientacja seksualna Rozdział 3. Zarządzanie różnorodnością w organizacji – motywy, korzyści i bariery 3.1. Motywy implementacji koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji 3.2. Zarządzanie różnorodnością wobec zmian w otoczeniu organizacji 3.3. Korzyści z zarządzania różnorodnością w organizacji 3.3.1. Perspektywa długookresowa 3.3.2. Perspektywa średnio-krótkookresowa 3.4. Dylematy pomiaru korzyści 3.5. Bariery i wyzwania wobec zarządzania różnorodnością w organizacji Rozdział 4. Kluczowe obszary wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji 4.1. Przywództwo 4.2. Kultura organizacyjna 4.3. Komunikowanie się w różnorodnej organizacji 4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie różnorodnością w organizacji 4.5. Edukacja i szkolenia w zakresie różnorodności w organizacji 4.6. Monitorowanie i analizowanie różnorodności w organizacji 4.6.1. Zewnętrzne narzędzia oceny 4.6.2. Wewnętrzny monitoring 4.6.3. Obowiązek raportowania danych dotyczących różnorodności w organizacji Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością w organizacjach w Polsce w świetle badań empirycznych 5.1. Proces i metody badawcze 5.2. Charakterystyka prób badawczych 5.3. Zasięg regionalny podejmowanych działań w organizacjach 5.4. Wiedza organizacji na temat zarządzania różnorodnością 5.5. Charakter i zakres podejmowanych działań na rzecz różnorodności w organizacji 5.6. Przegląd dobrych praktyk podejmowanych w organizacjach na rzecz równości i różnorodności 5.7. Ewaluacja i monitoring danych personalnych z perspektywy różnorodności 5.8. Korzyści i bariery w zarządzaniu różnorodnością w opinii organizacji Rozdział 6. W kierunku organizacji otwartej na różnorodność – autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1. Autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1.1. Założenia do budowy modelu (konstrukty) 6.1.2. Zasady modelu 6.1.3. Holistyczny model zarządzania różnorodnością w organizacji 6.1.4. Obszary wertykalne 6.1.5. Zarządzanie różnorodnością w organizacji – architektura 5P 6.2. Budowanie organizacji otwartej na różnorodność ? poziomy dojrzałości Rozdział 7. Architektura zarządzania różnorodnością w organizacjach w świetle badań własnych 7.1. Metodyka badania i charakterystyka próby badawczej 7.2. Architektura 5P – podsumowanie 7.3. Rozkład wskaźników architektury 5P 7.4. Wzajemnie relacje między obszarami architektury 5P 7.5. Uwarunkowania wewnętrzne zarządzania różnorodnością 7.6. Wiedza na temat zarządzania różnorodnością a intensywność jego wdrażania
Sygnatura czytelni BMW: IX C 165 @
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 146173 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. E 5949 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [393]-426.
Target audience note
Dla menedżerów i studentów.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności