156984
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rekomendacje w obszarze diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej Podstawy teoretyczne diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego według LucyJ. Miller Zaburzenia samoregulacji według Klasyfikacji diagnostycznej zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dziecińtwa DC: 0-3 R Reaktywność, aktywność i progipobudzenia neuronalnego . . Przestymulowanie Model czterech kwadrantów Winnie Dunn Dynamiczny model procesów sensorycznych i pasmo optymalnego zaangażowania w ocenie pacjentów z zaburzeniami modulacji Model STEP-SI jako próba rozumowania klinicznego w zaburzeniach modulacji Zabawa jako prymarna terapia Model STEP-SI - całościowe rozumowaniekliniczne Dieta sensoryczna (DS) Cele diety sensorycznej Składowe diety sensorycznej Programy aktywności sensorycznych (PAS) Krótka charakterystyka wybranych zaburzeń integracji sensorycznej Diagnoza w kierunku ustalenia diety sensorycznej - poznanie profilu sensorycznego pacjenta 55 Praktyczne sugestie odnośnie do stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Hiperreaktywność i hiporeaktywność Cechy pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych Cele terapii pacjentów hiperreaktywnych i hiporeaktywnych . . Dieta sensoryczna a zachowania trudne Obraz i przyczyny zachowań trudnych Pojęcie zacienienia diagnostycznego Obserwacja i ocena zachowań trudnych Stosowane interwencje Perspektywa zachowań trudnych w integracji sensorycznej... Strukturalizacja czasu i przestrzeni, komunikacja alternatywna oraz programy czujności Proponowane wytyczne do pracy nad zachowaniami trudnymi z osobami z niepełnosprawnością intelektualną Programy aktywności sensorycznych w ramach diety sensorycznej a współpraca z rodzicami i specjalistami Efektywność stosowania diety sensorycznej i programów aktywności sensorycznych Wspierające środowisko sensoryczne a samoreguiacja Jak uczyć świadomości własnych stanów behawioralnych i kształtować zdolność do autoregulacji Programy czujności - strategie interwencyjne wspomagające procesy modulacji Nisza sensoryczna - strefa ciszy i komfortu Jakie warunki powinna spełniać nisza sensoryczna? Praktyczne rozwiązania podczas stosowania programów aktywnośdsensorycznych i diety sensorycznej w domu oraz w placówce Warunki domowe Warunki placówki Konstruowanie programów aktywności sensorycznych i diet sensorycznych dla grup uczniów (grupy przedszkolne i klasy szkolne) Program DS i PAS dla uczniów klasy IV szkoły podstawowej specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch uczniów z rozpoznaniem zespołu kruchego chromosomu X (FraX) Programy DS i PAS dla pacjentów z różnymi rozpoznaniami Sensoryczne przerwy 5 na 5 Aktywności posturalne z wykorzystaniem krzesła Sensoryczne sety Pomoc doraźna Aktywności proprioceptywne (ciężka praca mięśni) Aktywności wyciszające Interwencja terapeutyczna w przypadku pacjentów dorosłych . Programy domowe zgodne ze zidentyfikowanym profilem sensorycznym Zaburzenia posturalne Zaburzenia modulacji Sprzęt oraz drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację programów aktywności sensorycznych oraz diety sensorycznej Wybrany sprzęt ułatwiający realizację DS i PAS dla niemowląt Drobne pomoce terapeutyczne ułatwiające realizację DS i PAS dla dzieci, młodzieży i dorosłych Problemy codzienne i propozycje rozwiązań Jak realizować programy aktywności sensorycznych i dietę sensoryczną w codziennych czynnościach Przykład diagnozy oraz propozycja interwencji
Sygnatura czytelni BWF: IV B 1
Status dostępności:
Biblioteka WWFiF
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. F 8802 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 155-167.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności