158660
Książka
W koszyku
Zarządzanie rozwojem zasobów ludzkich / Richard A. Swanson ; przekład Aleksandra Paziewska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023 - 587, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Część I. Wstęp do rozwoju zasobów ludzkich 1.Granice rozwoju zasobów ludzkich Cel RZL Definicja RZL Początki RZL Kontekst RZL Podstawowe wartości RZL Rozwój zasobów ludzkich jako dyscyplina i dziedzina praktyki zawodowej 2.Podstawy rozwoju zasobów ludzkich Punkty porozumienia Pogląd na temat RZL Proces RZL Zagrożenia dla doskonałych praktyk Standardy etyki i integralności 3.Historia rozwoju zasobów ludzkich Początki - przetrwanie dzięki pracy i nauce Renesans 1400-1800 Praktyki w Ameryce kolonialnej Rewolucja przemysłowa w Ameryce Wpływy w XX-wiecznej Ameryce Ewolucja rozwoju organizacji jako komponentu RZL Rozwój funkcji zarządzania i kadry zarządzającej w Stanach Zjednoczonych Powstanie społeczności badawczej RZL Wnioski - historyczna oś czasu RZL Część II. Teoria i filozofia rozwoju zasobów ludzkich 4.Rola teorii i filozofii rozwoju zasobów ludzkich Proces rozwoju teorii jako rodzaj badania Potrzeba sprecyzowanej teorii Filozofia i teoria zjawiska RZL Filozoficzne metafory dla teorii i praktyki RZL {współautorzy Karen £. Watkins i A/it Bhattarai, Uniwersytet Georgii) 5.Teoria rozwoju zasobów ludzkich Perspektywy teorii i praktyki Framework teorii dyscyplin stosowanych Teoria rozwoju zasobów ludzkich 6.Teorie składowe rozwoju zasobów ludzkich Psychologia i dyscyplina RZL (współautor Elwood F. Holton III, Uniwersytet Stanu Luizjana) Ekonomia, teoria kapitału ludzkiego a RZL (wspótoutor Richard J. Torraco, Uniwersytet Nebraski) Teoria systemów jako podstawa RZL (współautorka Wendy E.A. Ruona, Uniwersytet Georgii) Część III. Perspektywy rozwoju zasobów ludzkich 7.Paradygmaty w rozwoju zasobów ludzkich Przegląd paradygmatów w RZL Debata nad uczeniem się i wydajnością Filozoficzne teorie uczenia się i wydajności Paradygmat uczenia się w RZL Paradygmat wydajności w RZL Fuzja dwóch paradygmatów 8.Perspektywy wydajności działań w ramach rozwoju zasobów ludzkich Efektywność organizacyjna jako prekursor wydajności Dyscyplinarne perspektywy wydajności Wynik finansowy Wielopoziomowe modele wydajności Modele wydajności na poziomie procesu i zespołu Modele wydajności na poziomie jednostki Korzyści wydajności 9.Perspektywy uczenia się w ramach rozwoju zasobów ludzkich Teorie uczenia się Modele uczenia się na poziomie jednostki Modele uczenia się na poziomie organizacji 10.Tradycyjne technologie informacyjne i komunikacyjne w rozwoju zasobów ludzkich Technologie informacyjne i komunikacyjne w RZL (współautor Jheo J. bastiaens, Uniwersytet Otwarty Niderlandów) Część IV Rozwój wiedzy specjalistycznej w drodze szkolenia i rozwoju 11.Opis procesu szkolenia i rozwoju Poglądy na temat SiR Kluczowe strategie i pojęcia w ramach SiR Ogólny proces SiR Rozwój systemów kształcenia (RSK) Szkolenie z systemów kontroli wydajności (SSKW) Szkolenia i rozwój zorientowane na jednostki Szkolenia i rozwój zorientowane na zespoły (grupy) Role i obowiązki szkolenia 12.Charakterystyka wiedzy specjalistycznej Wiedza ogólna a wiedza specjalistyczna Definicje wiedzy specjalistycznej i kompetencji 13.Praktyki szkoleń i rozwoju Różnorodność praktyk SiR Podstawowe praktyki SiR Praktyki SiR w kontekście jednostki Praktyki SiR w kontekście grupy Praktyki SiR w kontekście procesu pracy Praktyki SiR w kontekście organizacji Część V Korzystanie z zasobów wiedzy specjalistycznej w procesie rozwoju organizacji 14.Opis zjawiska rozwoju organizacji Poglądy na temat RO Kluczowe pojęcia w ramach RO Ogólny proces RO Action research - metoda rozwiązywania problemów Model procesu RO Proces RO w kontekście systemu wydajności 15.Charakterystyka procesu zmiany Podstawowe aspekty zmiany Rezultaty zmiany Ogólne teorie zmiany Opór przed zmianą Perspektywy zmiany Kierowanie i zarządzanie zmianą organizacyjną 16.Praktyki rozwoju organizacji Różne warianty praktyk RO Kluczowe praktyki w ramach RO Praktyki RO w kontekście organizacji Praktyki RO w kontekście procesu pracy Praktyki RO w kontekście zespołu Praktyki RO w kontekście jednostki Część VI. Postępy w rozwoju zasobów ludzkich 17.Praktyki rozwoju organizacji Szkoły myślenia strategicznego Strategiczne role rozwoju zasobów ludzkich (współautor Richard J. Torraco, Uniwersytet Nebraski) Planowanie scenariuszowe (wspótoutor Thomas J. Chermack, Uniwersytet Stanu Kolorado) 18.Ocena rozwoju zasobów ludzkich Procedury programu oceny odpowiedzialności Strategiczna karta wyników i kapitał intelektualny System oceny wyników Ocena finansowa 19.Polityka i planowanie w kontekście rozwoju zasobów ludzkich Polityka i planowanie w kontekście RZL (wspótoutor Toby M. Egan, Uniwersytet Stanu Maryland) Część VII. Rozwój zasobów ludzkich w przyszłości 20.Trudności związane z samodzielnym uczeniem się i rozwojem ścieżki kariery Samodzielne uczenie się - moc sprawcza uczniów (współautorka Patricia McLagan, McLagan International) Rozwój ścieżki kariery a rozwój zasobów ludzkich (współautor Hyung Joon Yoon, Uniwersytet Stanu Pensylwania) Tematy do refleksji 21.Era cyfryzacji, automatyzacji, big data i sztucznej inteligencji Rozwój zasobów ludzkich w erze cyfryzacji, automatyzacji, big data i sztucznej inteligencji (współautor Mesut Afcdere, Uniwersytet Purdue w West Lafayette) 22.Wpływ globalizacji na rozwój zasobów ludzkich Globalizacja a rozwój zasobów ludzkich (współautor Dae Seok Chai, Uniwersytet Stanu Kolorado) 23.Dalsza ewolucja rozwoju zasobów ludzkich Innowacyjne rozwiązania - dążenie do działania „szybciej i lepiej" Globalizm - zmiany systemów i gospodarki Systemy wartości - niebezpieczne zmiany przekonań
Sygnatura czytelni BMW: IX C 190 @
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 154393 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 154394 N (1 egz.)
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Foundations of human resource development, 2022
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 511-573. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla praktyków, badaczy, a także studentów kierunków związanych z rozwojem zasobów ludzkich i zarządzaniem zasobami ludzkimi.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności