158660
Book
In basket
Analiza biznesowa w IT : lessons learned / Karolina Zmitrowicz. - Gliwice : Helion, copyright 2024. - 339, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
Czym jest analiza biznesowa? Czym zajmuje się analityk biznesowy? Jaka jest jego rola? Analiza biznesowa — tylko 1T? Problemy z analizą Czego mogę się dowiedzieć z tej publikacji? Model pojęciowy Analiza strategiczna Otoczenie organizacji Aby mówić tym samym językiem — ustal słownik Zrozum otoczenie organizacji Model motywacji biznesowej a analiza strategiczna Określ produkty i usługi Poznaj ofertę konkurencji Zrozum strategię organizacji Zrozum cele biznesowe Aby cele były celami Modelowanie procesów biznesowych Przedstaw działanie organizacji w postaci modelu procesów biznesowych Mapowanie procesów a modelowanie procesów — nie myl pojęć Poznaj zasady tworzenia modeli procesów biznesowych Jak właściwie dokumentować procesy biznesowe? Jeśli stosujesz standard, stosuj go prawidłowo Nie zawsze potrzebujesz BPMN Analiza interesariuszy Zrozum koncepcję interesariuszy Analiza interesariuszy to nie tylko identyfikacja Zrozum motywację interesariuszy Poznaj perspektywy interesariuszy Identyfikacja potrzeb biznesowych Pytaj. Zdobywaj informacje. Wyciągaj wnioski Analiza przyczyn podstawowych jako źródło potrzeb biznesowych Technologia jako wyzwalacz zmian Naucz się specyfikować potrzeby biznesowe, tak samo jak specyfikujemy wymagania dotyczące oprogramowania Al w analizie strategicznej Określenie i ocena opcji rozwiązania Innowacja — Portfolio — Development Jedna potrzeba, wiele rozwiązań Która propozycja rozwiązania jest najlepsza? Zbuduj uzasadnienie biznesowe Uwzględnij ryzyko Model biznesowy w opracowaniu koncepcji rozwiązania Opracuj strategię zmiany Planowanie procesu analizy biznesowej Planowanie podejścia do prac analitycznych Nie ma najlepszych praktyk, nie ma najlepszych metodyk Zrozum swoją rolę Zrozum ograniczenia Framework do planowania procesu analizy biznesowej Zaplanuj rezultaty prac Planuj na tyle, na ile to potrzebne Planowanie to praca zespołowa. Nie planuj sam Nie śpiesz się z wyborem narzędzi Nie bój się używać metryk Ucz się na błędach. Najlepiej cudzych Monitoruj postęp i wyniki prac Planowanie zaangażowania interesariuszy Komunikację się planuje Ustal role i zakresy odpowiedzialności Określ Single Point of Contact (SPoC) Ustal źródła oporu Buduj relacje i zaangażowanie Znaczenie komunikacji bezpośredniej Planowanie architektury i zarządzania informacją Po co tyle rodzajów wymagań? Dobierz właściwą klasyfikację wymagań Wymagania duże czy małe — ustal poziom granularności wymagań Aby móc zarządzać informacją — ustal atrybuty wymagań Wybór repozytorium analitycznego Case study Przykład planu dla procesu pozyskiwania wymagań realizowanego w ramach Discovery projektowego Dodatek: przykład listy kontrolnej do planowania procesu analizy biznesowej Inżynieria wymagań Pozyskiwanie wymagań Ustal podejście do pozyskiwania wymagań Znajomość kontekstu jest kluczowa Nie zbieraj wymagań. Pozyskuj je Pozyskiwanie — ale czego? Ustal źródła wymagań Dobierz właściwe techniki Dostosuj technikę do potrzeb Wymagania jakościowe to też wymagania Trudna sztuka aktywnego słuchania Dyskusje z „trudnym klientem" Analiza i specyfikacja wymagań Ustal podejście do analizy wymagań Ustal powiązania i zależności Nie pisz wymagań. Zacznij je specyfikować Zacznij od planowania informacji Zrozum wartość dokumentacji Ustal jedno źródło informacji Nie bój się używać szablonów Uważaj na słowa Mierzalność, mierzalność Oczywiste oczywistości Nie zawsze historyjka użytkownika Przypadki użycia w specyfikacji wymagań Obraz wart więcej niż tysiąc słów Nie próbuj być idealny Dodatek: specyfikacja wymagania krok po kroku Zarządzanie wymaganiami Aby nie było chaosu — ustal strukturę informacji Określ cykl życia wymagań Aby zarządzać zakresem, pokryciem — utrzymuj śledzenie powiązań Opracuj strukturę dla śledzenia powiązań Zmiany, zmiany Obsługa zmiany — nie śpiesz się z podejmowaniem działań Zapewnienie jakości wymagań Wymagania się testuje Jak zdefiniować jakość wymagań? Kryteria jakości — zapewnij jakość wymagań Stosuj przeglądy — podstawowe narzędzie kontroli jakości Dodatek: lista kontrolna do opracowywania wymagań Case study Przykład zastosowania techniki badania kontekstowego Realizacja rozwiązania Projektowanie rozwiązania Czy analityk projektuje rozwiązania? Projektowanie koncepcji rozwiązania a projekt techniczny — w którym momencie kończy się odpowiedzialność analityka biznesowego? Analityk w zespole wytwórczym Rola analityka w procesie wytwórczym Wsparcie właściciela produktu Dołączasz do już rozpoczętego projektu Analityk a planowanie testów Walidacja scenariuszy testowych
Sygnatura czytelni BMW: XIII C 74 @
Media files:
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 156100 N (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Copies are only available in the library: sygn. 156101 N (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 332-334. Indeks.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again

Deklaracja dostępności