Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Knast Paweł
(2)
Maciejewski Ryszard (elektrotechnika)
(2)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(2)
Studenci
(2)
Temat
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Inżynieria mechaniczna
(2)
Politechniki
(2)
Projektowanie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Gatunek
Monografia
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Inżynieria i technika
(2)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla kadry akademickiej i projektantów programów edukacyjnych, dla studentów zainteresowanych ścieżką kariery w inżynierii mechanicznej, dla profesjonalistów chcących się dowiedzieć, jak kształtować przyszłość edukacji technicznej.
1.Ewolucja edukacji inżynierskiej w Polsce w kontekście wymagań przemysłu 4.0 i 5.0 na przestrzeni lat 2000-2023 1.1.Wyzwania w zakresie edukacji inżynierskiej na początku XXI wieku (2000-2005) 1.2.Analiza rozwoju uczelni technicznych w kontekście przemian edukacyjnych i gospodarczych (2006-2010) 1.3.Edukacyjne innowacje w zakresie symulacji, e-learningu i druku 3D oraz inne aspekty uczenia się na studiach technicznych (2011-2015) 1.4.Zastosowanie nowoczesnych metod kształcenia i technologii wspomagających w rozwoju kompetencji inżynierskich (2016-2020) 1.5.Transformacje motoryzacji, odpowiedzialna nauka, edukacja dorosłych i uczenie się przez życie (2021-2023) 1.6.Uzasadnienie podjęcia prac w kierunku projektowania programów nauczania inżynierii mechanicznej dla przemysłu 4.0 i 5.0 2.Formalne aspekty projektowania programów edukacyjnych w zakresie inżynierii mechanicznej o profilu praktycznym 2.1.Wymogi formalne niezbędne do utworzenia kierunku studiów w Polsce 2.2.Porównanie profilu praktycznego z profilem ogólnoakademickim 2.4. Kierunek mechanika i budowa maszyn o profilu praktycznym na polskich uczelniach 2.5.Kierunki mechanika i budowa maszyn o profilu ogólnoakademickim na polskich uczelniach 2.6.Uczelnie uczące młodzież na kierunku mechanika i budowa maszyn w świecie 132 2.7.Próba zdefiniowania dobrej oferty edukacyjnej 2.8.Rola nauki w kontekście kształcenia na kierunku mechanika i budowa maszyn 2.9.Wpływ działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki 3.Opis przemysłu 4.0 i 5.0 oraz jego wpływ na kształcenie studentów 3.1.Przemysł 4.0 i jego oddziaływanie na zakres kształcenia studentów 3.2.Przemysł 5.0 i jego oddziaływanie na zakres kształcenia studentów 3.3.Porównanie przemysłu 4.0 i 5.0 3.4.Wpływ rozwoju technologii dla obecnych i planowanych programów studiów 3.5.Oczekiwania pracodawców wynikające z postępu technicznego 3.6.Aspekty filozoficzne w kontekście zachodzących zmian technologicznych 4.Projektowanie kierunku studiów mechanika i budowa maszyn (czyli programu kształcenia) w kontekście przemysłu 4.0 i 5.0 4.1.Efekt edukacyjny po stronie nauczyciela akademickiego 4.2.Efekt edukacyjny po stronie studenta 4.3.Program kształcenia 4.4.Harmonogram zajęć 4.5.Wpływ World Economic Forum na projektowanie programów edukacyjnych 4.6.Uwzględnienie roli Organizacji Narodów Zjednoczonych w projektowaniu programów edukacyjnych 4.7.Przewidywanie przyszłości w projektowaniu programów edukacyjnych 4.8.Etapy projektowania kierunku kształcenia 4.9.Projektowanie planu zajęć dydaktycznych (wybór treści do poszczególnych zajęć) 4.10.Projektowanie jako tworzenie (budowanie) kierunków kształcenia 5.Sytuacja w szkolnictwie wyższym w Polsce i Europie w kontekście innowacji technologicznych 5.1.Sytuacja w szkolnictwie wyższym w Polsce w 2023 roku 5.2.Sytuacja w szkolnictwie wyższym w Europie w 2023 roku 5.3.Sztuczna inteligencja w szkolnictwie wyższym 5.4.Prognozy dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na przygotowywanie oferty edukacyjnej 6.Poszukiwanie i identyfikacja najlepszych praktyk nauczania 6.1.Identyfikacja najlepszych praktyk nauczania 6.2.Mierzalny wysiłek po stronie nauczyciela akademickiego 6.3.Mierzalny wysiłek po stronie studenta 6.4.Skuteczne przyswajanie wiedzy przez studentów 6.5.Rozwijanie pożądanych przez pracodawców umiejętności inżynierskich 6.6.Elementy dydaktyczne związane z wykonaniem i realizacją programu uczenia się 6.7.Próba zdefiniowania dobrego przygotowanie absolwentów 7.Wpływ działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki 7.1.Analiza wyzwań i potencjału rozwojowego regionu Kalisza w kontekście kierunku kształcenia mechanika i budowa maszyn 7.2.Ranking uniwersytetów na podstawie danych udostępnianych przez QS World University Rankings 7.3.Wpływ elastyczności i adaptacji edukacji wyższej na wyzwania technologiczne i społeczne w procesie projektowania programów edukacyjnych 7.4.Rola uniwersytetów w rozwoju społeczno-gospodarczym 7.5.Porównanie oferty programowej Akademii Kaliskiej i MIT 7.6.Elementy rynku pracy 7.7.Cel nadrzędny dla kierunku mechanika i budowa maszyn 7.8.Wpływ działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa 7.9.Wpływ działalności naukowej na funkcjonowanie gospodarki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155661 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Dla kadry akademickiej i projektantów programów edukacyjnych, dla studentów zainteresowanych ścieżką kariery w inżynierii mechanicznej, dla profesjonalistów chcących się dowiedzieć, jak kształtować przyszłość edukacji technicznej.
8.Postęp edukacyjny w kontekście osiągnięć techniki 8.1.Wybrane zagadnienia filozoficzne na temat uczelnia się 8.2.Wybrane zagadnienia filozoficzne na temat rozwoju nauki 8.3.Wybrane zagadnienia filozoficzne na temat rozwoju świata 8.4.Projektowanie programów nauczania w kontekście spostrzeżeń filozoficznych 9.Projektowanie kryteriów oceny studentów 9.1.Skala ocen 9.2.Ocena programowa 9.3.Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne 9.4.Ocenianie i premiowanie studentów 9.5.Badania obserwacyjne studentów ostatnich lat studiów I i II stopnia w latach 2018-2023 10.Pożądane przez pracodawców umiejętności inżynierskie 10.1.Propozycja metodologii sprawdzania oczekiwań pracodawców 10.2.Badania oczekiwań pracodawców 10.3.Wnioski wynikające z badań dotyczących oczekiwań przedsiębiorców 11.Rozwój umiejętności studentów na przykładzie wybranych prac dyplomowych 11.1. Indywidualny rozwój u intelektualny 11.2.Praca dyplomowa w procesie kształcenia wyższego 11.3.Przykłady wybranych prac dyplomowych realizowanych na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn Akademii Kaliskiej 11.4.Wnioski wynikające z zakończonych prac dyplomowych 12.Badania ankietowe studentów kierunku Mechanika i Budowa Maszyn Akademii Kaliskiej 12.1.Próba wyjaśnienia złożoności zagadnień związanych z zaprojektowaniem kierunku i wyborami osób chcących studiować 12.2.Próba zdefiniowania dobrej oferty edukacyjnej 12.3.Metodologia badań ankietowych 12.4.Prezentacja wyników badań ankietowych 12.5.Wnioski wynikające z przeprowadzonych badań ankietowych 13.Cztery prawa projektowania programów edukacyjnych inżynierskiej mechanicznej 13.1.Prawo postępu edukacyjnego 13.2.Prawo oferty edukacyjnej 13.3.Prawo nieskończoności nauki 13.4.Prawo równoważenia wysiłku intelektualnego 13.5.Praktyczne wykorzystanie czterech praw projektowania programów edukacyjnych Załącznik 3 - Badanie wymagań pracodawcy dotyczących odpowiedzialności, oczekiwań i zakresu obowiązków na przykładzie firmy Pratt & Whitney Kalisz (październik 2023) 418 Załącznik 4 - Algorytmy przygotowywania prac dyplomowych na profilu praktycznym 432 Dodatek: rozmowa z Pawłem Knastem 475
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 155659 N, 155660 N (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności