Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(79)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(77)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Artykuły
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(62)
dostępne
(36)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(36)
Biblioteka Międzywydziałowa
(28)
Biblioteka WEiZ
(28)
Biblioteka WWFiF
(2)
Magazyn
(4)
Biblioteka WEAiI
(1)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(5)
Patalas Justyna
(3)
Szewczuk-Stępień Marzena
(3)
Baran Małgorzata
(2)
Bębenek Piotr
(2)
Dzikowski Piotr
(2)
Hauer Annegret
(2)
Janasz Władysław (1940- )
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Rüffer Niclas (1981- )
(2)
Sudolska Agata
(2)
Szymańska Elżbieta (turystyka)
(2)
Waldemar Woźniak
(2)
Wasilewski Marek
(2)
Żurawska Joanna
(2)
Adamczyk Zbigniew
(1)
Babiak Jerzy
(1)
Bartczak Krzysztof
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Berger Krzysztof
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Brodzki Tomasz
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Broszkiewicz Ryszard (1934- )
(1)
Błońska Katarzyna
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danik Lidia
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Drozdowski Grzegorz
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dzierżanowski Maciej
(1)
Dzikowska Marlena
(1)
Gierulski Wacław
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grudzewski Wiesław Maria (1933- )
(1)
Górzyński Michał (1973- )
(1)
Heinemeier Thomas
(1)
Hejduk Irena (1949- )
(1)
Jagodziński Wojciech
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janicki Tomasz (ekonomia)
(1)
Jankowska Barbara (ekonomia)
(1)
Kaczmarska Bożena
(1)
Karel Andrzej
(1)
Kaźmierczak Jan
(1)
Kielec Roman
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Kochańska Ewa
(1)
Kolterman Krzysztof
(1)
Korbicz Józef (1951- )
(1)
Koszałka Jerzy
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Krajowa Konferencja "Polityka strukturalna wobec wyzwań integracyjnych [...]" (2003 ; Pokrzywna)
(1)
Kuzel Marcin
(1)
Kłopotek Anna
(1)
Kłos Sławomir (1966- )
(1)
Lachiewicz Stefan (1950- )
(1)
Leoński Wojciech
(1)
Lewandowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Maciaszczyk Alesandra
(1)
Maciejewski Wojciech (ekonomia)
(1)
Marek-Kołodziej Katarzyna
(1)
Maráková Vanda (1976- )
(1)
Matejun Marek
(1)
Michna Anna
(1)
Mielcarek Paweł
(1)
Mikoláš Zdeněk (1952- )
(1)
Mikołajewicz Zbigniew
(1)
Mizgajska Hanna
(1)
Najda-Janoszka Marta
(1)
Nawrocki Tomasz (ekonomia)
(1)
Niestrój Roman (1944- )
(1)
Nitkiewicz Tomasz
(1)
Okoń-Horodyńska Ewa
(1)
Olesiński Zbigniew (1947- )
(1)
Oleszek Sylwester
(1)
Ostrowska Agata
(1)
Osęka Marian (ekonomia)
(1)
Otto Jacek (1957- )
(1)
Pach Janina (1956- )
(1)
Pachuta Aneta
(1)
Pander Wojciech
(1)
Patalas-Maliszewska Justyna
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Pluciński Adam
(1)
Pokojski Jerzy
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Potwora Witold
(1)
Przybylska Krystyna (1949- )
(1)
Pyka Jan (1946- )
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Różański Jerzy (1949- )
(1)
Santarek Krzysztof
(1)
Siemiątkowski Grzegorz
(1)
Skonieczny Jan
(1)
Sluismans Raf Hubert Jozef
(1)
Sobczak Iwona (1974- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(78)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Menedżerowie
(7)
Ekonomiści
(2)
Ekolodzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Innowacje
(63)
Przedsiębiorstwa
(34)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(19)
Przedsiębiorstwo
(12)
Zarządzanie innowacjami
(9)
Inżynieria produkcji
(6)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Produktywność (ekonomia)
(5)
Zarządzanie
(5)
Efektywność ekonomiczna
(4)
Gospodarka
(4)
Transfer technologii
(4)
Informatyzacja
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Produkcja
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Opolskiego na lata 2004-2013
(3)
BHP
(2)
Design thinking
(2)
Etyka biznesu
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Fundusze strukturalne Unii Europejskiej
(2)
Instytucje otoczenia biznesu
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konkurencja
(2)
Model biznesowy
(2)
Organizacja
(2)
Plan Działań na lata 2004-2006
(2)
Pomoc publiczna
(2)
Projektowanie
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Przemysł
(2)
Rynek pracy
(2)
Unia Europejska
(2)
Usługi
(2)
Innowacje
(1)
Agencje rozwoju regionalnego
(1)
Alians strategiczny (ekonomia)
(1)
Anioły biznesu
(1)
BIZNES
(1)
Badania ilościowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Elektroenergetyka
(1)
European Advisors Institute
(1)
Fundusze strukturalne
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Górnictwo
(1)
Handel zagraniczny
(1)
Hutnictwo
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Innowacje ekologiczne
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Instytuty naukowo-badawcze
(1)
Inwestycje
(1)
Izby gospodarcze
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Komercjalizacja
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
LEASING PRYWATYZACYJNY
(1)
Logistyka
(1)
Makroekonomia
(1)
Meblarstwo
(1)
Meble
(1)
Metoda Delphi
(1)
Nowy produkt
(1)
Odlewnictwo
(1)
Open innovation
(1)
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości
(1)
Parki naukowe
(1)
Parki technologiczne
(1)
Polityka przemysłowa
(1)
Polska
(1)
Polska gospodarka
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Pracownicy
(1)
Produkty
(1)
Prognozy gospodarcze
(1)
Program Operacyjny Innowacje - Inwestycje - Otwarta Gospodarka
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przedsiębiorstwo społeczne
(1)
Przemysł farmaceutyczny
(1)
Przemysł motoryzacyjny
(1)
Temat: czas
2001-
(32)
2001-0
(7)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(8)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Indie
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Zielona Góra (Polska ; region)
(1)
Gatunek
Monografia
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Raport z badań
(5)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(12)
Inżynieria i technika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kartoteka zagadnieniowa
Unia Europejska
(2)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 109-114.
1.Procesy innowacji i przedsiębiorczości 1.1.Istota i rodzaje innowacji 1.2.Proces innowacji 1.2.1.Proces innowacji według Utterbacka 1.2.2.Proces innowacji według Robertsa i Fusfelda 1.2.3.Proces innowacji według Coopera 1.2.4.Proces innowacji według Dooleya i O'Sullivana 1.2.5.Proces innowacji według Robertsa 1.3.Proces przedsiębiorczości w istniejących przedsiębiorstwach 1.3.1.Proces przedsiębiorczości według Powella i Bimmerle'a 1.3.2.Proces przedsiębiorczości według Millera i Friesena 1.3.3.Proces przedsiębiorczości według Covina i Slevina 1.3.4.Model według Hornsby'ego i innych 1.3.5.Przedsiębiorczość według Bauma i innych 1.3.6.Model przedsiębiorczości korporacyjnej i innowacji 2.Sukces innowacji 2.1.Sukces przedsiębiorstwa 2.2.Sukces innowacji 2.3.Antecedencje sukcesu innowacji 3.Podstawy teoretyczne i założenia modelu sukcesu innowacji 3.1.Modelowanie w naukach ekonomicznych 3.2.Teoretyczne podstawy budowy modelu 3.2.1.Możliwości przedsiębiorcze 3.2.2.Okazja - motywacja - umiejętności 3.2.3.Atmosfera gotowości do zmian 3.2.4.Rola menedżerów średniego szczebla 3.2.5.Kompetencje liderów zmian 3.2.6.Adaptacyjne podejście do zarządzania projektami 3.3. Teoretyczny model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie 3.3.1.Zmienna sukces innowacji 3.3.2.Zmienna możliwości 3.3.3.Zmienne: okazja, motywacja, umiejętności 3.3.4.Zależności między zmiennymi 4. Sukces innowacji w przedsiębiorstwie w świetle badań empirycznych 4.1.Metodyka badania empirycznego 4.2.Konfirmacyjna analiza czynnikowa 4.3.Modelowanie strukturalne 4.3.1.Zmienne części pomiarowej modelowania strukturalnego 4.3.2.Ocena jakości modeli strukturalnych 4.3.3.Estymacja 4.3.4.Model
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153782 N, 153781 N (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [217]-225. Wykaz aktów prawnych s. 226. Netogr. s. 226-227.
Sygnatura czytelni BWZ: IV E 88
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 138955 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5169 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa, ISSN 0867-7727 ; nr 504)
Bibliogr. s. [185]-195.
Sygnatura czytelni BWZ: IV E 32
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 979 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U góry okł. logo projektu: Klub Innowacyjnych Przedsiębiorstw.
U dołu okł. logo: Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia Spójności, PARP [Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości], Unia Europejska - Europejski Fundusz Społeczny.
Bibliogr. s. 188-[192]. Netogr. s. 193-194.
1 Popytowe podejście do tworzenia innowacji – informacje podstawowe 1.2 Typy innowacji 1.3 Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce 1.4 Innowacje popytowe 2 Nowe koncepcje i trendy tworzenia innowacji w przedsiębiorstwach 2.2 Nowe koncepcje związane z innowacjami popytowymi 2.2.1 Nowe koncepcje na gruncie nauk o zarządzaniu i marketingu 2.2.2 Nowe koncepcje na gruncie nauk ekonomicznych 2.2.3 Nowe ujęcia na gruncie nauk socjologicznych 2.3 Korzyści i bariery dla firm związane z wdrażaniem innowacji popytowych 2.4 Strategie rozwoju firm a innowacje popytowe 2.4.1 Rola klienta w procesie innowacyjnym 2.4.2 Strategia rozwoju firmy 2.4.3 Współtworzenie wartości 3 Instrumenty i metody ułatwiające wdrażanie innowacji popytowych 3.2 Potrzeby informacyjne 3.3 Metody i techniki badań społecznych 3.3.1 Badania ilościowe 3.3.2 Badania jakościowe 3.3.3 Schemat prowadzenia badań oraz metody analizy danych 3.4 Internet jako narzędzie wspierające proces powstawania innowacji popytowych 3.4.1 Nowe zasady marketingu 3.4.2 Media społecznościowe 3.4.3 Narzędzia internetowe wspierające procesy pozyskiwania wiedzy i informacji 3.5 Praktyczny wymiar wdrażania innowacji popytowych w firmach – przydatne techniki i narzędzia 3.5.1 Techniki i narzędzia ułatwiające definiowanie szans rozwojowych 3.5.2 Techniki i narzędzia ułatwiające generowanie pomysłów 3.5.3 Techniki i narzędzia służące projektowaniu rozwiązań 3.5.4 Techniki i narzędzia ułatwiające wdrażanie innowacji 4 Przykłady zastosowania popytowego podejścia do innowacji 4.2 Przykłady zastosowania popytowego podejścia do innowacji w działalności przedsiębiorstw 4.2.1 Przykłady stron internetowych i kampanii polskich przedsiębiorstw 4.2.2 Przykłady stron internetowych i kampanii zagranicznych przedsiębiorstw 4.2.3 Przykłady stron i kampanii w mediach społecznościowych 5 Wnioski i rekomendacje dla przedsiębiorstw 6.1 Lista narzędzi wspomagających tworzenie ankiet 6.2 Strony udostępniające możliwość prowadzenie darmowych blogów 6.3 Przykładowe narzędzia badawcze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 133526 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Sygnatura czytelni BMW: VI F 136 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 140027 N (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 187.
Bibliogr. przy pracach.
Dla wszystkich zaintersowanych problematyką innowacji i konkurencyjności, zarówno menedżerów, jak też studentów i pracowników naukowych.
Sygnatura czytelni BWZ: VIII A 103(1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 4890 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118701, 118700 L (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie, Studia, Rozprawy, ISSN 1897-2691 ; M64)
(Nauki Techniczne - Budowa i Eksploatacja Maszyn)
Bibliogr., netogr. s. [168]-175.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140034 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [460]-468.
Rozwój technologii i jej wpływ na gospodarkę Współczesne kierunki rozwoju nauki i techniki na świecie i w Polsce ? Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych jako podstawa rozwoju przedsiębiorstw high-technology ? Źródło innowacji podstawą przedsiębiorczości technologicznej 1.1. Kluczowa rola postępu technologicznego i organizacyjnego 1.2. Narzędzia doskonalenia procesów produkcyjnych 1.3. Wiedza siłą napędową 1.4. System innowacyjny oparciem dla kapitału intelektualnego Przemiany w technice i technologii na początku XXI wieku Przemysły wysokiej techniki ? B+R jako klucz do rozwoju przemysłu ? Innowacje podstawą rozwoju przedsiębiorstw high-tech ? Proces innowacyjny 2.1. Metody i techniki informacyjne 2.2. Przemysły wysokiej techniki 2.3. Badania naukowe jako priorytet 2.4. Proces innowacyjny Polityka proinnowacyjna państwa Luka techniczna i technologiczna ? Państwo wspiera i uczestniczy ? Kierunki rozwoju innowacji, techniki i technologii ? Luka technologiczna w Polsce 3.1. Liderzy i maruderzy 3.2. We wszystkich sektorach 3.3. Innowacje w zakresie techniki i technologii 3.4. Luka technologiczna w Polsce 3.5. Polskie specjalizacje Przewaga konkurencyjna i technologiczna Na pierwszym miejscu rodzaj i jakość produktu ? Cztery poziomy ? Mobilność sektora ? Inaczej w Europie, inaczej w USA, inaczej w Japonii ? Liniowy kształt innowacji ? Powody zewnętrzne i wewnętrzne 4.1. Cztery poziomy konkurencji 4.2. Bariery „wejścia” i „wyjścia” 4.3. Różne podejścia do konkurencji 4.4. Innowacje procesowe i produktowe 4.5. Nie liczyć na przypadek 4.6. Czynniki dyktujące zmiany Przedsiębiorstwa konkurujące na wolnym rynku Działania dostosowawcze lub planowe ? Siły napędowe ? W dążeniu do większej precyzji ? Bodźce marketingowe 5.1. Określanie celów 5.2. Docenić konkurentów 5.3. „Pięć sił” Portera 5.4. Fazy cyklu życia produktu 5.5. Analiza PEST 5.6. Metody wyboru strategii 5.7. Rozpoznawanie popytu 5.8. Cztery warianty System innowacyjności w budowie gospodarki opartej na wiedzy Przedsiębiorczość technologiczna ? Przy poparciu instytucji rządowych i władz samorządowych ? Zapewnienie pracy najpilniejszą potrzebą ? Polskie inicjatywy 6.1. Przyspieszone tempo postępu 6.2. Inkubatory przedsiębiorczości 6.3. Korzyści wymierne i niewymierne 6.4. Ośrodki innowacji w Polsce 6.5. Podobieństwa i różnice 6.6. Wsparcie ze strony gmin Pobudzanie innowacyjności przedsiębiorstw Nadal wiele ograniczeń ? Rządowe strategie rozwoju small businenssu ? System wiążący ? Międzynarodowe doświadczenia ? Wiedza podstawowym oparciem 7.1. Inicjatywy lokalne w cenie 7.2. Potrzeba rozwiązań systemowych 7.3. Wspieranie innowacyjności 7.4. W Unii Europejskiej 7.5. Za przykładem Stanów Zjednoczonych 7.6. Zdobywanie i wykorzystywanie wiedzy Bariery high-technology w Polsce Intensywność wydatków na B+R ? Geografia firm innowacyjnych ? Standardy ocen ? Programy ramowe Unii Europejskiej ? Polska w międzynarodowych rankingach wynalazczości 8.1. Podstawą odkrycia naukowe 8.2. Mierniki analizy 8.3. Unijny superpriorytet 8.4. Z dala od europejskich standardów Projektowanie procesu usprawnień z wykorzystaniem systemu KAIZEN Na przykładzie Zakładu Lamp Kompaktowych ? Kluczowe aspekty rozwiązania problemu ? Korporacyjna strategia BEST ? Etapy programowania i wdrożeń ? Metodologia MEDIC ? W zderzeniu z praktyk 9.1. Światowy lider przemysłu oświetleniowego 9.2. Pojęcia podstawowe 9.3. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa 9.4. System usprawnień 9.5. Etapy realizacji usprawnienia 9.6. Realizacja projektu z wykorzystaniem metodologii MEDIC 9.7. Zbieranie danych, mapowanie procesu (Faza M) 9.8. Szukanie przyczyn (Faza E) 9.9. Weryfikacja rozwiązań (Faza D) 9.10. Wdrożenie (Faza I) 9.11. Kontrola procesu (Faza C) Koncepcje nowych lub zmodernizowanych produktów Nieustająca innowacyjność ? Wsparcie dla małych i średnich przedsiębiorstw ? Instrumenty oddziaływania państwa ? Zanim wyrób trafi do odbiorców ? „Podpowiedzi” służące osiągnięciu sukcesu ? Etapy i sposoby wchodzenia na rynek 10.1. Odpowiednio do nowych potrzeb 10.2. Programy sprzyjające rozwojowi 10.3. Ryzyko jest zawsze 10.4. Wprowadzenie na rynek 10.5. Miejsce marketingu i „dobrej marki” Sposoby i techniki kreowania strategii technologicznej w przedsiębiorstwie Strategia technologiczna ? Wpływ transferu technologii na rozwój konkurencyjności przedsiębiorstw ? Praktyczne sposoby pozyskiwania nowych technologii ? Prace rozwojowe (projektowe), koncepcje nowych lub modernizowanych produktów lub usług i sposoby ich wytwarzania ? Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych jako podstawa rozwoju przedsiębiorstw high-technology 11.1. Ogólna charakterystyka strategii technologicznej 11.2. Identyfikacja zagrożeń i szans 11.3. Zakup technologii Warianty pozyskiwania technologii Przewaga konkurencyjna a radykalne innowacje technologiczne ? Planowanie nowych produktów i wdrażanie technologii ich wykonania ? Praktyczne sposoby pozyskiwania nowych technologii ? Tworzenie własnych produktów i rozwiązań technologicznych 12.1. Główne czynniki sukcesu 12.2. We właściwym czasie, z właściwych źródeł 12.3. Sposoby i techniki implementacji technologii w przedsiębiorstwach Modele sieciowe Czas krytyczny i podkrytyczny sieci S ? Najwcześniejszy i najpóźniejszy czas realizacji ? Dopuszczalny czas opóźnienia ? W warunkach niepewności ? Czas krytyczny ? Realizacja optymalna 13.1. Algorytm wyznaczania podsieci krytycznej 13.2. Zapasy czasu 13.3. Wyznaczanie drogi o danej długości 13.4. Diagramy Gantta Modelowanie sieci przedsięwzięć organizacyjno-technicznych W układach jedno- i wielopunktowych ? Pojęcia elementarne w teorii grafów i planowaniu sieciowym ? Kryteria przedmiotowe, podmiotowe i przedmiotowo-podmiotowe ? Czas trwania zdarzenia 14.2. Podstawowe elementy sieci 14.3. Zasady budowy układów sieciowych 14.4. Podstawowe obliczenia w sieciach Optymalizacja terminu realizacji przedsięwzięcia według kryterium kosztów „Minimum-Cost-Expediting” ? Wyznaczanie pracochłonności ? Kompleksowe badanie przedsięwzięć wielozadaniowych ? Duże korzyści, znaczące efekty ? Funkcje wielokierunkowych zastosowań 15.1. Harmonogram czasu trwania 15.2. Optymalizacja planu sieciowego 15.3. Sposoby i technika ustalenia rozmiarów pracy 15.4. Wybrane przykłady optymalizacji planu sieciowego 15.5. Funkcje, równania, właściwości Rozwój innowacji produktowych, technologicznych i organizacyjnych Innowacyjność i pojęcie innowacji ? Historia innowacji – od starożytności po czasy współczesne ? Współczesne innowacje ? Przemiany w technice i technologii w XX i na początku XXI wieku 16.1. Innowacyjność gospodarki 16.2. Pojęcie innowacji 16.3. Historia innowacji 16.4. Innowacje współcześnie Kierunki zmian w systemach zarządzania Poza zasięgiem możliwości tradycyjnego systemu ? W świecie hiperkonkurencji ? Zaangażowanie i kreatywność ? Organizacyjna samoodnowa ? W dążeniu do długotrwałych korzyści 17.1. Megatrendy Nasbitta 17.2. Paradygmaty nowego zarządzania 17.3. „Nowe nauki” oraz „Zarządzanie zasobami ludzkimi” 17.4. Współczesne podejścia do przywództwa i roli menedżera 17.5. Przemiany form organizacji 17.6. Organizacja bez granic 17.7. Organizacje i zespoły wirtualne 17.8. Downsizing – strategia długotrwałych korzyści High-technology w Polsce (HT) Siły sprawcze postępów globalizacji ? Przedsiębiorcze przedsiębiorstwo ? Powstanie i rozwój nowych branż ? Za mało wiedzy i kreatywności ? Infrastruktura informatyczno-telekomunikacyjna ? B+R w sektorze publicznym i prywatnym ? Nie od razu Nobel 18.1. Główne wyznaczniki globalizacji 18.2. Kierunki rozwoju przedsiębiorstwa przyszłości 18.3. Czas ciągłej restrukturyzacji 18.4. Nakłady na badania i rozwój 18.5. W oparciu o prognozy Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej Na tle innych ? Planowanie strategiczne i wzorce zachowań ? Nieopłacalność samoizolacji ? Nowa struktura przedsiębiorstw, przemiany firm narodowych 19.1. Hamulce rozwoju przedsiębiorczości 19.2. Wpływ konkurencji na przedsiębiorstwo 19.3. Bariery „wejścia” i „wyjścia” 19.4. Wzorce zachowań konkurencyjnych 19.5. Warunki konkurencji i źródła przewagi konkurencyjnej 19.6. Małe i średnie przedsiębiorstwa w ofensywie 19.7. W jednoczącej się Europie Wybieganie w przyszłość Okazja źródłem innowacji ? Cykl życia produktu i technologii ? Czynniki inspiracji 20.1. Produkt źródłem przewagi 20.2. Cykl życia produktu i technologii 20.3. Projektowanie i doskonalenie produktów 20.4. Etapy prac badawczo-rozwojowych i dokumentacja 20.5. Niezbędność prognoz 20.6. Nie zapominać o jakości Produkty i usługi na poziomie high-technology Nowa rola nauki i techniki ? Różne formy innowacji ? Strategie produktowe ? Od społeczeństwa industrialnego do społeczeństwa informatycznego ? Przedsiębiorczość technologiczna ? Ośrodki wspierania przedsiębiorczości 21.1. Klucz do efektywności 21.2. Rezultat, ale i proces 21.3. Przedsiębiorczość technologiczna 21.4. Wiele dróg, wspólny cel 21.5. Wypełnianie luk 21.6. Początkowe ogniwo nowych struktur Strumienie przepływu technologii Przewaga konkurencyjna a radykalne innowacje technologiczne ? Wpływ transferu technologii na rozwój konkurencyjności przedsiębiorstw ? Sygnały zmian w zarządzaniu technologią ? Tworzenie własnych produktów i rozwiązań technologicznych ? Planowanie nowych produktów i wdrażanie technologii ich wykonania 22.1. Różnorodność mechanizmu transferu 22.2. Na otwartym rynku 22.3. Łatwość przekazu, charakter międzynarodowy, zdolność kumulacyjna 22.4. Podstawowe zasady zarządzania technologią 22.5. Identyfikacja zmian umożliwiających doskonalenie zarządzania technologią 22.6. Konkurencja globalna, nowe oczekiwania odbiorców i partnerów Przedsiębiorstwa high-technology Koordynacja wspólnych działań ? Lista priorytetów ? Małe i średnie przedsiębiorstwa w sferze wysokiej techniki ? Innowacyjny small business w analizie SWOT 23.1. W pełnym cyklu 23.2. Obszary największych szans 23.3. Otwarci na „nowinki” 23.4. Diagnozy, wnioski i rekomendacje Przedsiębiorstwo wobec zmiennych oczekiwań rynku Szanse przetrwania ? Pięć faz „cyklu życia” ? Zabieganie o akceptację nabywców ? Coraz trudniej o absolutne nowości ? Wyszukiwanie i przystosowanie 24.1. Wyszukiwanie i przystosowanie produktu 24.2. Teoria cyklu życia 24.3. Zanim wyrób się zestarzeje 24.4. Powody podejmowanych decyzji 24.5. Podstawy planowania produktu Zarządzanie relacjami klientów (CRM) Uzyskiwanie optymalnej równowagi ? Interakcje „jeden na jeden” ? Indywidualny monitoring ? Szczegółowa strategia warunkiem sukcesu ? Internet spowodował przełom ? Lojalność na pierwszym miejscu 25.1. Zanikające więzi 25.2. Poszukiwania dwukierunkowego kontaktu 25.3. Od marketingu do CRM 25.4. Dopiero pierwsze kroki 25.5. Wybór jest bogaty 25.6. Budowanie lojalności 25.7. Warunki i skala korzyści Projektowanie produktu Stosowanie do oczekiwań klientów ? Działania podzielone na etapy ? Najpierw pomysł ? Podpatrywanie konkurentów ? Pierwsza przymiarka ? Założenia techniczno-ekonomiczne i opinie konsumentów ? Weryfikacja ekonomiczna ? Rynkowy sprawdzian 26.1. Proces interaktywny 26.2. Generowanie pomysłów 26.3. Wstępna selekcja 26.4. Koncepcja produktu 26.5. Analiza ekonomiczna 26.6. Testowanie produktu 26.7. Wprowadzenie na rynek Analiza marketingowa nowych produktów i usług Podstawą poznanie potrzeb rynku ? Trzy etapy strategii ? Najważniejsze techniki analityczne ? Praktyczne wskazówki dla przedsiębiorstwa 27.1. Klient w centrum zainteresowania 27.2. Budowanie programu 27.3. Analiza SWOT 27.4. Macierz BCG (Boston Consulting Group) 27.5. Zalecenia Docenianie doświadczeń własnych i cudzych Cele badań ? Odpowiedź na potrzeby gospodarki ? Rozpoznawanie sytuacji ? Ujednolicone opisy ? Powszechne normy ułatwieniem ? Kody i klasyfikacje ? Pierwsi byli Brytyjczycy 28.1. Wiedza o stanie techniki 28.2. W poszerzonym zakresie 28.3. Źródła informacji patentowej 28.4. Ujednolicona dokumentacja, ułatwiony odbiór 28.5. Dziesiątki milionów opisów 28.6. Międzynarodowa Klasyfikacja Patentowa Badania patentowe Korzystanie z dorobku innych ? Etapy badań i ich uczestnicy ? Zanim nowość zostanie wdrożona ? Dlaczego ryzykować? ? Innowacje absolutne i wtórne ? Źródła pomysłów Selekcja ? Droga na rynek otwarta 29.1. Po pierwsze – co badać? 29.2. Po drugie – jak? 29.3. Wykonawcy 29.4. Ryzyko 29.5. Etapy wdrażania 29.6. Finał Biznesplan Plan kompleksowy i długofalowy ? Narzędzie bieżącego monitorowania ? Jedenaście zasad podstawowych ? Źródła inspiracji ? Opieranie się na konkretach ? Korzystanie z doświadczenia innych firm 30.1. Warunek sukcesu 30.2. Zasady przygotowania i budowy 30.3. Zastosowanie i treść 30.4. Plan marketingowy 30.5. Treść biznesplanu firmy 30.6. DROMEX (przykład biznesplanu) 30.7. Nowa usługa, przykład biznesplanu Metody oceny opłacalności przedsięwzięć (projektów) Wymagania wobec zamierzeń inwestycyjnych ? Net Present Value ? Uniwersalne zastosowanie ? Dwa okresy korzyści ? Wahania wartości bieżącej 31.1. Zakres, charakter, horyzont 31.2. Metoda wartości zaktualizowanej netto – NPV 31.3. Dla każdego rodzaju przedsięwzięcia 31.4. Korzyści bieżące i przyszłe 31.5. Różne stopy dyskonta 31.6. Budowanie kryterium obiektywnego
Sygnatura czytelni BMW: VI J 125 (nowy)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122737 (1 egz.)
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 11290 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Innowacje ekologiczne, zdolności dynamiczne i efektywność organizacji / Magdalena Pichlak. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 226 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 205-224.
Teoretyczne ujęcie innowacji ekologicznych w naukach o zarządzaniu 1.1. Zarządzanie innowacjami w organizacji 1.2. Pojęcie i definicje innowacji ekologicznych 1.3. Specyfika innowacji ekologicznych 1.4. Klasyfikacje innowacji ekologicznych 1.5. Innowacje ekologiczne a efektywność organizacji Ekoinnowacyjność organizacji w ujęciu strategicznym 2.1. Innowacje ekologiczne jako źródło przewagi konkurencyjnej - przegląd koncepcji 2.2. Charakterystyka otoczenia organizacji 2.3. Zdolności dynamiczne jako reakcja na niepewność otoczenia organizacji 2.4. Zdolność ekoinnowacyjna organizacji z perspektywy koncepcji zdolności dynamicznych Zdolność ekoinnowacyjna w kontekście efektywności organizacji - analiza empiryczna 3.1. Metodyka postępowania badawczego 3.1.1. Model badawczy i hipotezy badawcze 3.1.2. Narzędzie badawcze 3.1.3. Dobór próby badawczej 3.2. Ocena zdolności ekoinnowacyjnej oraz rozwijanych przez badane organizacje zdolności dynamicznych 3.3. Wpływ zdolności dynamicznych na zdolność ekoinnowacyjną i efektywność organizacji 3.4. Styl przywództwa a zależność pomiędzy zdolnościami dynamicznymi i zdolnością ekoinnowacyjną badanych organizacji 3.5. Kształtujący wpływ specyfiki otoczenia na relację pomiędzy zdolnościami i efektywnością organizacji
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 96 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XIV E 28
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 149522 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6178 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. red. : Książka przygotowana w ramach projektu "Rozwój innowacji w województwie lubuskim - Platforma Działań Edukacyjnych" [...]. U dołu s. tyt. i u góry okł. logo projektu.
Zawiera wzór ankiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 121278 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na s. red. : Książka przygotowana w ramach projektu "Rozwój innowacji w województwie lubuskim - Platforma Działań Edukacyjnych" [...]. U dołu s. tyt. i u góry okł. logo projektu.
Bibliogr. s. 77.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 121274 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [257]-268. Wykaz aktów prawnych, netogr. s. 268.
Sygnatura czytelni BMW: VI F 37 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 135367 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 122200 LE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 173-[175].
Wprowadzenie do projektowania usług Zrozumieć usługę Projektowanie doświadczenia usługowego klienta Usługa jako holistyczne doświadczenie Klient musi odnieść korzyść Interesariusze usługi Kontrola jakości usługi przez klienta Service design a projektowanie usług Relacja usługodawca - usługobiorca Warunki przeprowadzenia procesu w ramach service design Interdyscyplinarność zespołu projektowego Czas i zmienność w usługach/przesłanki do zmiany Usługa w kontekście czasu Oczekiwania Czas jako składowa usługi (składnik definiujący, krytyczny, podstawowy, determinujący) Zarządzanie procesami w czasie Proces badawczy Badania i audyt projektowy usługi Istota badań Cel badań Myślenie w modelu 3D Teoria przydatna w badaniach service design Obszary badań Etapy projektowania procesu badawczego w service design Lista poszukiwanych informacji (LPI) Mapa użyteczności informacji (MUI) Tabela pokrycia informacji (TPI) Podejście ilościowe i jakościowe do badań Metody i techniki badawcze Analiza „zza biurka” Jakościowy wywiad badawczy Zogniskowany wywiad grupowy Ankieta Studium przypadku Obserwacja Metoda cienia Service safari/team journey Moderowane testowanie prototypu funkcjonalnego - in- depth formative test Mapowanie doświadczeń klientów w procesie usługowym Mobilna etnografia - podejście do badań skoncentrowane na kliencie Odkrywanie autentycznych potrzeb i doświadczeń użytkowników - map a strukturalna usługi Instrumentarium Proces projektowy Innowacyjność i kreatywność Definicja i rodzaje innowacyjności oraz kreatywności Definicje kreatywności charakterystyczne dla różnych dziedzin nauki Design thinking Design thinking w kontekście zespołu Design thinking w kontekście przestrzeni Popularne w design thinking metody badań Wywiady swobodne i kontekstowe Obserwacja, nagrywanie i fotografowanie Wejście w rolę użytkownika Angażowanie interesariuszy (co-creation) Sytuacje analogiczne Próbnik/sonda kulturowa (cultural probes) Synteza Storytelling Tworzenie klastrów Macierz 2×2 Persona Ścieżka użytkownika, service blueprint oraz scenariusze Mapy i diagramy Formułowanie wyzwania projektowego Jobs-to-be-done POV (point of view) Wizualizacja How-might-we questions (HMW) Ideacja - techniki generowania nowych pomysłów Burza po cichu Przypadkowe słowo Przypadkowe zdjęcie, symbol lub przedmiot Co by zrobił? Sztuczne założenie Mapa myśli Lista cech Brainwriting Antyproblem Budowanie prototypów (prototyping) Design thinking w kontekście organizacji Mity związane z innowacjami Bariery powstawania innowacji - wnętrze organizacji Bariery adaptacji innowacji przez klientów Prawdy na tematy innowacyjnych pomysłów Zmiany w całej organizacji Organizacja ucząca się Motywowanie i wspieranie pracowników Waga humoru i zabawy Tworzenie innowacji usługowych techniką systematic inventive thinking Aksjomaty SIT Założenia metodyki SIT FFF = funkcja jest następstwem formy Narzędzia manipulacji Proces wdrożeniowy - Polskie realia Wybrane momenty prawdy procesów wdrożeniowych service design realizowanych w polskiej rzeczywistości Inaczej niż kiedyś, czyli szerszy i węższy kontekst Wybrane bariery wdrożeniowe service design w Polsce Strategia rozwoju Zarządzanie wiedzą Zarządzanie ludźmi Kapitał społeczny Jak wdrażać? Kilka praktycznych wskazówek dotyczących myślenia i działania service design w Polsce Śpiesz się powoli Szyjcie na miarę i odpowiednia strategia Budujcie kapitał społeczny Przeprowadźcie analizę barier Przeprowadźcie testowy warsztat edukacyjny, z którego wyciągniecie wnioski Koniecznie wyjdźcie do ludzi Zaplanujcie role w procesie wdrożeniowym (niezależnie od struktury) Service design jako narzędzie nowoczesnego rozwoju organizacji Warsztat pracy Narzędzia service design Mapa trendów (MT) - narzędzie do pracy zespołowej Mapa informacji (MIN) - narzędzie do pracy zespołowej Karta wywiadu (KW) - narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej Karta analizy wywiadów (KAW) - narzędzie do pracy zespołowej Ścieżka klienta (SK) - narzędzie do pracy zespołowej Mapa interesariuszy (MI) - narzędzie do pracy zespołowej Persona (PE) - narzędzie do pracy zespołowej Moodboard (MB) - narzędzie do pracy zespołowej Karta pomysłu (KP) - narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej Karta oceny pomysłu (KOP) - narzędzie do pracy indywidualnej i zespołowej Service blueprint (SB) - narzędzie do pracy zespołowej Mapa wartości (MW) - narzędzie do pracy zespołowej Model biznesowy (MB) - narzędzie do pracy zespołowej Prototypowanie usługi (PU) - narzędzie do pracy zespołowej Wybrane techniki prototypowania usługi Wybrane narzędzia wspierające prototypowanie usługi Test usługi (TU) - narzędzie do pracy zespołowej Kazusy - polskie firmy i instytucje Wybrane przykłady stosowania metodyki service design w polskich firmach i instytucjach Poprawa doświadczeń interesariuszy Sądu Rejonowego w Katowicach „Kopalnia zgody” - punkt mediacyjny w Sądzie Rejonowym Katowice-Zachód Lotnisko Ławica w Poznaniu Warsztaty kreatywne firmy Schattdecor Polska Budowanie zespołów metodą FRIS® w organizacji
Sygnatura czytelni BMW: VI Ę 343 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145830 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacyjność przedsiębiorstw sektora MSP w świetle rozwoju obszarów wiejskich / Katarzyna Żmija. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 407 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronach 370-402.
Innowacje we współczesnej gospodarce i przedsiębiorstwach – aspekty teoretyczne Modele procesów innowacyjnych i dyfuzja innowacji Źródła innowacji i bariery ich wdrażania Rozwój obszarów wiejskich – wybrane zagadnienia Obszary wiejskie jako przedmiot badań Rozwój obszarów wiejskich jako kategoria rozwoju społeczno-gospodarczego Zróżnicowanie przestrzenne procesów rozwoju społeczno-gospodarczego i innowacyjności w układzie miasto – wieś – kontekst teoretyczny Obszary wiejskie jako przestrzeń dla innowacji Innowacyjność w wybranych koncepcjach rozwoju obszarów wiejskich Koncepcja zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich Koncepcja wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich Terytorialne i inteligentne podejścia do rozwoju obszarów wiejskich Zasoby lokalne jako źródło innowacji przedsiębiorstw na obszarach wiejskich Wiejski system innowacji jako podsystem krajowego, regionalnego i lokalnego systemu innowacji Innowacyjność przedsiębiorstw sektora MSP Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw dla innowacyjności współczesnej gospodarki Poziom innowacyjności przedsiębiorstw sektora MSP w Polsce Stan i uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstw w województwie małopolskim Innowacyjność przedsiębiorstw sektora MSP na obszarach wiejskich województwa małopolskiego w świetle wyników badań własnych Finansowanie innowacji oraz motywy, efekty i bariery ich wdrażania w badanych przedsiębiorstwach Przestrzenne zróżnicowanie innowacyjności przedsiębiorstw sektora MSP na obszarach wiejskich regionu Kierunki i efekty innowacji w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach na obszarach wiejskich województwa małopolskiego Wykorzystanie zasobów lokalnych w innowacjach wdrażanych przez badane przedsiębiorstwa Wzorce innowacji w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach na obszarach wiejskich regionu Innowacje w badanych przedsiębiorstwach sektora MSP a gospodarka, społeczeństwo i środowisko naturalne obszarów wiejskich Obecne i przyszłe kierunki innowacyjności przedsiębiorstw sektora MSP w świetle współczesnych trendów społeczno-gospodarczo-środowiskowych
Sygnatura czytelni BWZ: IV F 39
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6496 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109148 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności