Psychologia pracy
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(122)
Forma i typ
Książki
(116)
Publikacje naukowe
(9)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(76)
tylko na miejscu
(50)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(84)
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(20)
Biblioteka WEiZ
(23)
Biblioteka WWFiF
(4)
Autor
Kowalczuk Rajmund
(5)
Ratajczak Zofia (1937- )
(5)
Gliszczyńska Xymena
(4)
Łypacewicz Stanisław (1901-1976)
(4)
Kranas Grażyna
(3)
Manek Anna Maria
(3)
Michoń Ferdynand (1916-1997)
(3)
Cummings Larry L
(2)
Czarniawska Barbara
(2)
Dobrzyński Marian (1942- )
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Holstein-Beck Maria
(2)
Jachnis Anna (1959- )
(2)
Jaworowska Aldona
(2)
Karney Janina E
(2)
Kuczyński Paweł
(2)
Pietrasiński Zbigniew
(2)
Ratajczak Zofia
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Schultz Duane P
(2)
Schultz Sydney Ellen
(2)
Scott William E. Jr
(2)
Sieczyński Tadeusz
(2)
Słojewski Ryszard
(2)
Wołk Zdzisław
(2)
Anioł Anna
(1)
Anioł Stanisław
(1)
Aszyk Marcin
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Banasik Przemysław
(1)
Baney Joann
(1)
Baran Józef (1931- )
(1)
Barzach Danuta
(1)
Begemann Petra (1960- )
(1)
Bernstein Albert J
(1)
Berłowski Paweł
(1)
Biegeleisen-Żelazowski Bronisław
(1)
Bohm Fredric (1971- )
(1)
Bugiel Julian
(1)
Chmiel Nik
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Chyżyńska Wiesława
(1)
Ciampa Dan (1946- )
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cooper Cary L. (1940- )
(1)
Cox Charles
(1)
Czajka Stanisław
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Czarnecki Kazimierz (1933- )
(1)
Czarnik Henryk
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Daniel Jozef
(1)
DeMarco Tom
(1)
Downarowicz Olgierd (1931- )
(1)
Dudek Bohdan
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Freyer Hans (1887-1969)
(1)
Gach Daniel
(1)
Gadomska Helena
(1)
Galubińska Krystyna
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Goman Carol Kinsey
(1)
Gorczycka Ewa (1941- )
(1)
Gostyńska Dorota (1957- )
(1)
Harciarek Mirosław
(1)
Hochschild Arlie Russell (1940- )
(1)
Holmqvist Asa
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Januszek Henryk
(1)
Jaworek Magdalena
(1)
Jethon Zbigniew
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Jędruszek Wojciech
(1)
Jędrzycki Wiesław
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Klonowicz Stefan
(1)
Kofman Fred
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kowalczyk Elżbieta
(1)
Kowalczyk Rajmund
(1)
Kozak Stanisław (psychologia)
(1)
Kubisz Michał
(1)
Kulka Helmut
(1)
Laurell Stefan (1974- )
(1)
Levitov Nikolaj Dmitrievič (1890-1972)
(1)
Lipińska-Grobelny Agnieszka
(1)
Lis Franciszek Jan (1939- )
(1)
Lister Timothy
(1)
Luber Dorota
(1)
Lubrańska Anna
(1)
Makin Peter
(1)
Matoušek Oldřich (1921- )
(1)
Michoń Ferdynand
(1)
Misiowiec Małgorzata
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Możdżeńska-Mrozek Danuta
(1)
Mrugalski Wojciech
(1)
Młotkowska Halina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(22)
1970 - 1979
(27)
1960 - 1969
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(122)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Psychologia pracy
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1013)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(696)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Marketing
(638)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(614)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Zarządzanie jakością
(497)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Analiza matematyczna
(495)
Dzieci
(491)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Przedsiębiorstwo
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(383)
Banki
(379)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(7)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(3)
Poradniki
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Zarządzanie i marketing
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kartoteka zagadnieniowa
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(6)
122 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ludzie, Komputery, Informacja)
Bibliogr. s. [248]-252. Indeks.
Dla szefów firm programistycznych i ich pracowników, a także dla studentów informatyki.
Sygnatura czytelni BWB: II F 38
Sygnatura czytelni BWZ: IX C 48
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104378 (1 egz.)
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 3089 (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 104645 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43329 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacyjne zachowanie pracownika / Marian Dobrzyński. - Wydanie 2. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, 1976. - 128 stron : ilustracje ; 20 cm.
Bibliografia strony 124-128.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 48502, 48501, 48500, 48499, 48503
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Magazyn
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 102727 LE (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Monograficzne / Instytut Medycyny Pracy w Łodzi, ISSN 0137-8864 ; z. 38)
Bibliogr. s. 161-171.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81382 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 163-183. Indeksy.
1.Wokół definicji 1.1.Mobbing w różnych kontekstach 1.2.Skala problemu 1.3.Mobbing i pojęcia pokrewne 1.4.Mobbing w kontekście patologii miejsca pracy 1.5.Kryteria definicyjne mobbingu 1.6.Działania o charakterze mobbingu 1.7.Mobbing jako proces 1.8.Teoretyczne wyjaśnienia mobbingu w miejscu pracy 2.Metody pomiaru 3.Społeczne i organizacyjne uwarunkowania mobbingu 3.1.Organizacja pracy 3.2.Kultura i klimat organizacyjny 3.3.Sposób zarządzania 3.4.Zmiany organizacyjne 3.5.Hipoteza organizacyjnych czynników pojawiania się mobbingu 4.Indywidualne uwarunkowania mobbingu 4.1.Sprawcy mobbingu 4.2.Podsumowanie: sprawcy mobbingu 4.3.Osoby poddawane mobbingowi 4.4.Podsumowanie: osoby poddawane mobbingowi 5.Konsekwencje mobbingu 5.1.Konsekwencje występowania mobbingu na poziomie organizacji 5.2.Konsekwencje doświadczania mobbingu 6.Badanie: Organizacyjne czynniki pojawiania się mobbingu 6.1. Procedura generowania pozycji testowych 6.2.Badanie pilotażowe 6.3.Opis KOCRPM 6.4.Trafność KOCRPM 6.4.1.Organizacyjne czynniki ryzyka pojawiania się mobbingu a czynniki ryzyka mobbingu mierzone innym narzędziem Organizacyjne czynniki ryzyka pojawiania się mobbingu a natężenie występowania mobbingu 6.4.3.Organizacyjne czynniki pojawiania się mobbingu a klimat organizacyjny 6.4.4.Organizacyjne czynniki ryzyka pojawiania się mobbingu a stresory miejsca pracy 6.4.5. Organizacyjne czynniki ryzyka pojawiania się mobbingu a zaangażowanie w pracę oraz satysfakcja z pracy 6.4.6.Różnice w natężeniu organizacyjnych czynników ryzyka pojawiania się mobbingu w grupach objętych i nieobjętych szkoleniami prewencyjnymi 7.Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 7.1. Badanie 1: Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne osobowościowe 7.1.1.Osoby badane i procedura 7.1.2.Metody 7.1.3.Wyniki 7.1.4.Dyskusja 8.Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania emocjonalnego 8.1.Badanie 2: Bycie poddawanym mobbingowi a negatywna emocjo- nalność 8.1.1.Osoby badane 8.1.2.Metody 8.1.3.Wyniki 8.2.Badanie 3: Bycie poddawanym mobbingowi a depresyjność 8.2.1.Osoby badane 8.2.2.Metody 8.2.3.Wyniki 8.3.Badanie 4: Bycie poddawanym mobbingowi a doświadczanie ruminacji 8.3.1.Osoby badane 8.3.2. Metody 8.3.3. Wyniki 8.4. Badanie 5: Bycie poddawanym mobbingowi a klarowność pojęcia ja 8.4.1. Osoby badane 8.4.2. Metody 8.4.3. Wyniki 8.5. Dyskusja ogólna 9. Bycie poddawanym mobbingowi a zmienne indywidualne związane z obszarem funkcjonowania społecznego 9.1. Badanie 6: Bycie poddawanym mobbingowi a kompetencje społeczne 9.1.1. Osoby badane 9.1.2. Metody 9.1.3. Wyniki 9.2. Badanie 7: Bycie poddawanym mobbingowi a agresja 9.2.1. Osoby badane 9.2.2. Metody 9.2.3. Wyniki
Sygnatura czytelni BMW: VI E 250 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146521 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauki o Pracy)
Bibliogr.s. 193 - 203
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62318 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66045, 103909 L (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 50782 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nauki o Pracy)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63528 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The nonverbal advantage : secrets and science of body language at work.
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140694 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Dla studentów wyższych szkół technicznych do przdmiotu Nauka o pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. S 57162 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia Współczesna)
Tytuł oryginału: The managed heart : commercialization of human feeling, 2003.
Bibliografia na stronach [261]-281. Indeks.
ŻYCIE PRYWATNE Badanie zarządzania emocjami Prywatne i publiczne oblicza systemu emocjonalnego Prywatne i komercyjne wykorzystanie uczuć Uczucie jako wskazówka Podatność uczuć na strategie zapobiegawcze Uczucie jako wskazówka Zarządzanie uczuciem Działanie powierzchniowe Działanie głębokie Działanie głębokie w życiu codziennym Instytucjonalne zarządzanie emocjami Instrumentalna postawa wobec uczuć Reguły odczuwania Niedopasowanie uczuć Błędnie zinterpretowana relacja i niewłaściwe uczucie Spłacanie długu emocjonalnego. Wymiany społeczne Sposoby składania uczuciowych ukłonów ŻYCIE PUBLICZNE Zarządzanie uczuciami. Od zastosowań prywatnych do komercyjnych Popyt na odgrywanie roli Podaż na odgrywanie roli: preselekcja Kolektywna praca emocjonalna Nie tylko podaż: nadzór Droga do transmutacji Nieskuteczna transmutacja Reakcje na sprzeczności Praca emocjonalna i przedefiniowanie własnego ja Między kijem a marchewką. Zawody wymagające pracy emocjonalnej Windykator Zawód a praca emocjonalna Klasa społeczna a praca emocjonalna Rodzina: poligon transmutacji Płeć, status i uczucie Kobiety jako zarządcy emocji Kobiety w pracy Ochrona statusowa w pracy Wyalienowanie z tożsamości seksualnej W poszukiwaniu autentyczności Koszty ludzkie pracy emocjonalnej Odpowiedź kulturowa Fałszywe ja Modele emocji. Od Darwina do Goffmana Dwa modele emocji Paradymat organizmiczny Paradygmat interakcyjny Nowa społeczna teoria emocji Nazywanie uczucia Nazwane i nienazwane sposoby percepcji Zawody a praca emocjonalna Pozycyjny i osobisty system kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 145536 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55726 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Konflikty / Maria Holstein-Beck. - Wyd.2 rozsz. - Warszawa : Instytut Wydaw. Związków Zawodowych, 1983. - 232, [4] s. : rys., wykr. ; 20 cm.
Bibliogr.s. 231 - [233]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66862 L (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zaw. przykłady kwestionariuszy psychologicznych.
Bibliogr. s. [218]-233.
Sygnatura czytelni BWZ: IX D 48
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 2903 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 218-233.
Rozdział 1. Analiza psychologiczna pracy w organizacji 1. Definicje i charakterystyka pracy 1.1. Definicje pracy 1.2. Charakterystyka pracy 2. Rodzaje pracy w organizacji 3. Analiza pracy 4. Analiza stanowiska pracy 4.1. Zastosowanie analizy stanowiska pracy 4.2. Metody analizy stanowiska pracy Rozdział 2. Podejmowanie decyzji w organizacji 1. Model analityczny podejmowania decyzji 2. Style decyzyjne: różnice indywidualne w podejmowaniu decyzji 3. Różnice kulturowe w podejmowaniu decyzji 4. Różnorodność decyzji w organizacji 4.1. Decyzje programowe versus nieprogramowe 4.2. Decyzje pewne versus niepewne 5. Indywidualne podejmowanie decyzji 5.1. Model „racjonalno-ekonomiczny”: w poszukiwaniu decyzji idealnej 5.2. Model administracyjny: badanie możliwości ludzkiej racjonalności 5.3. Teoria obrazu: podejście intuicyjne do podejmowania decyzji 5.4. Błędy w procesie indywidualnym podejmowania decyzji 5.4.1. Efekt ujęcia problemu 5.4.2. Poleganie na heurystykach 5.4.3. Skłonność do wybierania wariantu uprzywilejowanego 5.4.4. Narastanie zaangażowania 6. Bariery organizacyjne w decyzjach operatywnych 6.1. Przymus czasu 6.2. Presja „zachowania twarzy” 6.3. Zobowiązania do dyskrecji 7. Decyzje grupowe 7.1. Zalety i wady decyzji grupowych 7.2. Metody grupowe a indywidualne rozwiązywania problemów 7.3. Myślenie grupowe 7.3.1. Natura myślenia grupowego 7.3.2. Strategie unikania myślenia grupowego 7.3.3. Techniki usprawniania efektywności decyzji grupowych 7.3.4. Trening jednostek w celu ulepszenia grupowego rozwiązywania problemów 7.3.5. Technika delfijska: konsens ekspertów 7.3.6. Technika grupy nominalnej: ustruktualizowane spotkanie grupy 7.3.7. Technika drabiny: systematyczne włączanie nowego członka 8. Analiza przypadku: „Pochopne decyzje” Rozdział 3. Motywacja w organizacji 1. Charakterystyka procesów motywacyjnych 2. Motywacyjne teorie potrzeb 2.1. Teorie hierarchii potrzeb 2.1.1. Teoria hierarchii potrzeb Maslowa 2.1.2. Teoria ERG 2.1.3. Zastosowanie teorii potrzeb w zarządzaniu 3. Teorie stawiania celów 3.1. Teoria stawiania celów Locka i Lathama 3.2. Wskazówki dla menedżerów co do stawiania celów 4. Teorie sprawiedliwości 4.1. Teoria sprawiedliwości Adamsa 4.2. Wykorzystanie teorii sprawiedliwości w praktyce menedżerskiej 5. Teorie oczekiwania 5.1. Podstawowe elementy teorii oczekiwania 5.2. Zastosowanie teorii oczekiwania w zarządzaniu 6. Projektowanie pracy: struktualizacja zadań dla uzyskania większej motywacji 6.1. Rozszerzenie pracy 6.2. Wzbogacanie pracy 6.2.1. Charakterystyczny model pracy 6.3. Techniki dla projektowania pracy motywującej: wskazówki praktyczne 7. Wykorzystanie systemów nagradzania do kształtowania motywacji Rozdział 4. Przywództwo i jego wpływ na organizację 1. Przywództwo: charakterystyka 2. Przywódcy versus menedżerowie 3. Cechy i zachowania przywódców 3.1. Teorie cech a efektywne przywództwo 3.2. Zachowanie przywódców zezwalające versus autokratyczne 3.3. Przywódcy zorientowani na ludzi versus przywódcy zorientowani na produkcję 3.4. Rozwijanie zachowań przywódców: trening sieci 4. Przywódcy i ich zwolennicy 4.1. Model wymiany „przywódca–członek” 4.2. Podejście atrybucyjne: wyjaśnianie przez przywódców zachowań zwolenników 4.3. Przywództwo charyzmatyczne 4.4. Przywództwo reformatorskie 4.5. Przewodzenie zespołom 5. Teorie efektywności przywództwa 5.1. Model relacji „sytuacja–styl kierowania” Fiedlera: dopasowanie przywódców do zadań 5.2. Teoria sytuacyjna przywództwa: dopasowanie stylu przywództwa do sytuacji 5.3. Teoria ścieżki do celu: przywódcy jako przewodnicy do wartościowych celów 5.4. Teoria normatywna decyzji 5.5. Substytuty przywództwa: kiedy przywódca jest zbędny 6. Analiza przypadku: „cechy przywódcy” Rozdział 5. Stres w organizacji 1. Stres w organizacji a praca 2. Stres w organizacji i jego następstwa 2.1. Stres w organizacji a wykonanie zadań 2.2. Stres w organizacji a agresja 2.2.1. Przyczyny agresji w organizacji 2.2.2. Zapobieganie agresji w organizacji 2.3. Stres w organizacji a wypalenie zawodowe 2.3.1. Wypalenie zawodowe: definicje i charakterystyka 2.3.2. Wypalenie zawodowe: główne przyczyny 2.3.3. Wypalenie zawodowe: czy może być odwracalne? 2.4. Stres w organizacji a zdrowie 3. Cechy osobowości a stres w organizacji 4. Zarządzanie stresem w organizacji: niektóre efektywne techniki 4.1. Osobiste podejście do zarządzania stresem w organizacji 4.2. Organizacyjne strategie zarządzania stresem 4.2.1. Praktyki pomocy rodzinie: pomoc w redukcji konfliktu „praca–dom” 4.2.2. Program zarządzania stresem w organizacji 5. Analiza przypadków 5.1. Przypadek pierwszy: „Stres a odpowiedzialność społeczna menedżera” 5.2. Przypadek drugi: „Codzienne stresy polskiego przedsiębiorcy” Rozdział 6. Postawy wobec pracy, organizacji i ludzi 1. Ogólna charakterystyka postaw 2. Zadowolenie z pracy: postawa wobec pracy 2.1. Pomiar zadowolenia z pracy 2.1.1. Skale ocen i kwestionariusze 2.2. Teorie zadowolenia z pracy 2.2.1. Teoria dwuczynnikowa Herzberga 2.2.2. Teoria wartości Locka 2.3. Zadowolenie z pracy a zachowania organizacyjne 2.4. Zwiększanie zadowolenia z pracy 3. Zaangażowanie w organizację: przynależność do organizacji 3.1. Rodzaje zaangażowania organizacyjnego 3.2. Konsekwencje niskiego zaangażowania organizacyjnego 3.3. Jak zwiększać zaangażowane organizacyjne? 4. Uprzedzenia: negatywne postawy wobec ludzi 4.1. Funkcje i rodzaje uprzedzeń 5. Analiza przypadku: „‘Indeks szczęścia’ jako ocena zadowolenia z pracy” Rozdział 7. Funkcjonowanie grup w organizacji i praca zespołowa 1. Czym jest grupa? 2. Typy grup w organizacji 2.1. Grupy formalne i nieformalne 3. Dlaczego ludzie przyłączają się do grup? 4. Stadia w rozwoju grup 5. Struktura grup roboczych 6. Role organizacyjne 7. Normy: niepisane zasady grupowe 8. Status: prestiż przynależności do grupy 9. Spójność grupy 10. Dynamika działań indywidualnych w grupie 11. Zespoły jako specjalny rodzaj grup 11.1. Typy zespołów 11.2. Zasady praktyczne tworzenia zespołów 11.3. Efektywność działania zespołów 11.4. Dlaczego niektóre zespoły zawodzą? 11.5. Jak budować wysoko efektywne zespoły? Rozdział 8. Zachowania prospołeczne, kooperacja i konflikt w organizacji 1. Zachowania prospołeczne: pomoc innym przy pracy 1.1. Zachowania obywatelskie w organizacji 1.1.1. Efekty zachowań obywatelskich w organizacji 1.2. Dawanie sygnałów ostrzegawczych 2. Kooperacja: wzajemna pomoc w warunkach pracy 2.1. Czynniki indywidualne a kooperacja 2.2. Czynniki organizacyjne a kooperacja 2.3. Kooperacja między organizacjami 3. Konflikty organizacyjne: charakterystyka, przyczyny i następstwa 3.1. Integracja i dystrybucja: podstawowe wymiary konfliktów organizacyjnych 3.2. Główne przyczyny konfliktów organizacyjnych 3.3. Skutki konfliktów organizacyjnych 3.4. Zarządzanie konfliktami organizacyjnymi: Zwiększanie korzyści i minimalizowanie kosztów 3.4.1. Negocjacje: proces uniwersalny 3.4.2. Mediacje i arbitraż 3.4.3. Zachowania asertywne jako forma rozstrzygania konfliktów organizacyjnych Rozdział 9. Patologie związane z pracą w organizacji: pracoholizm i mobbing 1. Pracoholizm 1.1. Objawy pracoholizmu i charakter tego uzależnienia 1.2. Charakterystyka osób uzależnionych od pracy 1.3. Rodzaje pracoholizmu 1.4. Następstwa pracoholizmu 1.5. Jak walczyć z pracoholizmem? 1.6. Analiza przypadku: „Codzienne życie pracoholika” 2. Mobbing w miejscu pracy 2.1. Definicja i objawy mobbingu 2.2. Rodzaje mobbingu 2.3. Charakterystyka osób poszkodowanych i mobberów 2.4. Kategorie mobbingu 2.5. Zapobieganie mobbingowi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 146258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E 229, 107010, 102164 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 195-215.
Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - teoria 1.Dobrostan jednostki - dobrostan pracownika 1.1.Praca i jej rola w kształtowaniu dobrostanu człowieka - ujęcie historyczne 1.2.Czym jest dobrostan jednostki 1.3... .a czym dobrostan pracownika? 1.4.Dobrostan pracownika - dylematy metodologiczne 2.Stany afektywne jako kluczowy element dobrostanu pracownika 2.1.Stany afektywne - pojęcia i definicje 2.2.Rola i funkcje emocji w życiu człowieka 2.3.Podejścia do badania stanów afektywnych 2.4.Emocje związane z pracą - teorie, koncepcje, modele 2.5.Źródła, konsekwencje i rola wybranych emocji w środowisku pracy 2.5.1.Emocje lękowe 2.5.2.Emocje złości i gniewu 2.5.3.Emocje smutku i przygnębienia 2.5.4.Emocje szczęścia Wypalenie zawodowe, zaangażowanie w pracę i pracoholizm jako typy dobrostanu pracownika 3.1.Afektywny wymiar dobrostanu pracownika - ujęcie teoretyczne 3.2.Wybrane typy dobrostanu pracownika i ich związek z emocjami 3.2.1.Wypalenie zawodowe jako choroba cywilizacyjna 3.2.2.Czy zaangażowany pracownik to szczęśliwy pracownik? 3.2.3.Pracoholizm - uzależnienie czy pasja - a może dwa w jednym? Menedżer i dobrostan związany z pracą 4.1.Ewolucja zawodu menedżera 4.2.Kim jest menedżer? 4.3.Menedżerowie i ich podwładni - różnice psychologiczne 4.4.Zarządzanie dobrostanem pracownika i jego emocjami Afektywny wymiar dobrostanu pracownika i jego specyfika w grupie menedżerów - badania własne Metodologia badań 5.1.Procedura badawcza i opis narzędzi 5.2.Charakterystyka próby 5.3.Analizy statystyczne Charakterystyka wybranych typów dobrostanu pracownika pod kątem czynników zawodowych i demograficznych 6.1.Zaangażowani menedżerowie i niezaangażowani telemarketerzy 6.2.Wyczerpany lekarz, cyniczny informatyk i skuteczny menedżer? 6.3.Pracoholizm - menedżerowie ponownie „na prowadzeniu"! Pracuś, Luzak, Wypalony, Entuzjasta czy Średniak? - analiza profili pracowników pod kątem wybranych typów dobrostanu 7.1.Procedura wyodrębnienia poszczególnych grup pracowników 7.2.Charakterystyka profili wyodrębnionych grup pracowników 7.3.Profile pracowników - podsumowanie 7.4.Omówienie wyników 8. Specyfika dobrostanu menedżera 8.1.Cel badań i hipotezy badawcze 8.2.Procedura badawcza 8.3.Opis prób 8.4.Wyniki - dobrostan menedżerów i przedstawicieli innych zawodów 8.4.1.Analiza porównawcza profili dobrostanów 8.4.2.Analiza związków między badanymi typami dobrostanu oraz odczuciami związanymi z pracą
Sygnatura czytelni BMW: VI E 293 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: II C 55
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 150674 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6476 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności