Popiel Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Biblioteka Międzywydziałowa
(1)
Biblioteka WWFiF
(2)
Autor
Berłowski Paweł
(189)
Kotowski Włodzimierz
(179)
Praca zbiorowa
(157)
Skoczylas Zbigniew
(152)
Stiasny Grzegorz
(143)
Popiel Agnieszka
(-)
Sadlik Ryszard
(142)
Blum Maciej
(140)
Michalski Dariusz
(134)
Lewandowski Maciej
(131)
Majewski Jerzy S
(131)
Etzold Hans-Rüdiger
(120)
Leśniewski Mariusz
(116)
Gewert Marian
(108)
Maruchin Wojciech
(107)
Guryn Halina
(105)
Traczyk Wojciech
(101)
Chalastra Michał
(99)
Kardyś Marta
(97)
Marx Karl (1818-1883)
(94)
Nazwisko Imię
(94)
Berkieta Mateusz
(93)
Tomczak Małgorzata
(93)
Polkowski Sławomir
(92)
Engels Friedrich (1820-1895)
(91)
Jakubiec Izabela
(90)
Kotapski Roman
(90)
Rybicki Piotr
(90)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(88)
Teleguj Kazimierz
(88)
Kapołka Maciej
(86)
Mikołajewska Emilia
(84)
Zaborowska Joanna
(81)
Piątek Grzegorz
(79)
Rudnicki Bogdan
(79)
Starosolski Włodzimierz (1933- )
(79)
Górczyński Robert
(78)
Meryk Radosław
(78)
Polit Ryszard
(77)
Mroczek Wojciech
(76)
Kulawik Marta
(74)
Mycielski Krzysztof
(74)
Myszkorowski Jakub
(73)
Konopka Eduard
(71)
Jabłoński Marek
(70)
Bielecki Jan (1942-2001)
(69)
Knosala Ryszard (1949- )
(68)
Rajca Piotr (1970- )
(68)
Rymarz Małgorzata
(68)
Walczak Krzysztof
(68)
Walkiewicz Łukasz
(68)
Wiecheć Marek
(68)
Jabłoński Adam
(67)
Laszczak Mirosław
(66)
Piwko Łukasz
(66)
Wodziczko Piotr
(65)
Dziedzic Zbigniew
(64)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(64)
Żakowski Wojciech (1929-1993)
(64)
Pasko Marian
(62)
Włodarski Lech (1916-1997)
(62)
Czakon Wojciech
(61)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(61)
Jankowski Mariusz
(60)
Kostecka Alicja
(60)
Lenin Włodzimierz (1870-1924)
(60)
Paszkowska Małgorzata
(60)
Wróblewski Piotr
(60)
Karpińska Marta
(59)
Próchnicki Wojciech
(59)
Rogala Elżbieta
(59)
Bielecki Maciej
(57)
Jelonek Jakub
(57)
Malkowski Tomasz
(57)
Pilch Piotr
(57)
Rauziński Robert (1933- )
(57)
Gawrońska Joanna
(56)
Ajdukiewicz Andrzej (1939- )
(55)
Cieślak Piotr
(55)
Draniewicz Bartosz
(55)
Godek Piotr
(55)
Osiński Zbigniew (1926-2001)
(55)
Jasiński Filip
(54)
Kuliński Włodzisław
(54)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(54)
Forowicz Krystyna
(53)
Klupiński Kamil
(53)
Szkutnik Leon Leszek
(52)
Zdanikowski Paweł
(52)
Wantuch-Matla Dorota
(51)
Barowicz Marek
(50)
Trammer Hubert
(50)
Walczak Tomasz
(50)
Watrak Andrzej
(50)
Zgółkowa Halina (1947- )
(50)
Barańska Katarzyna
(49)
Czajkowska-Matosiuk Katarzyna
(49)
Jurlewicz Teresa
(49)
Pikoń Andrzej
(49)
Szargut Jan (1923- )
(49)
Chojnacki Ireneusz
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(2)
Psycholodzy
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Strażacy
(1)
Temat
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Stres pourazowy
(2)
Stres zawodowy
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Odporność psychiczna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Psychopatologia
(1)
Rezyliencja
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Strażacy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Zapobieganie
(1)
Zwalczanie
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Program szkolenia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Psychoterapia poznawczo-behawioralna : teoria i praktyka / Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska. - Wydanie II rozszerzone. - Warszawa : PWN, 2022. - XXXII, 647, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 595-626. Indeksy.
Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych na świecie i w Polsce Psychoterapia poznawczo-behawioralna – wyjaśnienia terminologiczne . Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza, behawioryzm, psychologia różnic indywidualnych a psychoterapia poznawczo-behawioralna Psychoterapia poznawczo-behawioralna na świecie Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Europie. Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Polsce Psychoterapia poznawczo-behawioralna a integracja w psychoterapii Psychoterapia poznawczo-behawioralna a interdyscyplinarność w zindywidualizowanym modelu leczenia zaburzeń psychicznych Pole współczesnej psychoterapii poznawczo-behawioralnej Skuteczność metod leczenia i badania typu RCT Stopniowane interwencje, technologie informacyjnei powszechna dostępność metod Krytyka systemów klasyfikacyjnych, badania mechanizmów – procesów podtrzymujących psychopatologię i procesów terapeutycznych Dobrostan społeczeństwa: leczenie, profilaktyka zaburzeń, stymulacja rozwoju jednostki Teoretyczne podstawy psychoterapii poznawczo-behawioralnej Modele Ellisa i Becka – treści i procesy poznawcze w praktyce klinicznej A jak activating event, antecedents, ale i attention w terapii poznawczo-behawioralnej B jak beliefs w terapii poznawczo-behawioralnej Myśli automatyczne Schematy poznawcze Zniekształcenia poznawcze Specyficzność poznawcza stanów psychopatologicznych i modele zaburzeń psychicznych C jak consequences w terapii poznawczo-behawioralnej Regulacja emocji B jak behaviour – zachowanie w terapii poznawczo-behawioralnej Historia uczenia się i konsekwencje zachowań Nomotetyczne czy idiograficzne? Poznawczo-behawioralne modele zaburzeń Poznawczo-behawioralne modele zaburzeń afektywnych – depresja Modele depresji odwołujące się do aspektów strukturalnych Modele depresji odwołujące się do operacji – procesów poznawczych Modele depresji odwołujące się do wytworów poznawczych Behawioralne modele depresji Poznawczo-behawioralne modele zaburzeń lękowych Zaburzenie lękowe z napadami lęku Zaburzenie lękowe uogólnione Fobia społeczna Poznawczo-behawioralne modele PTSD Poznawczo-behawioralne modele zaburzeń osobowości Osobowość z pogranicza Procesy psychologiczne, procesy transdiagnostyczne, procesy terapeutyczne Praktyka psychoterapii poznawczo-behawioralnej Cechy procesu terapeutycznego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej Określenie celu oraz problemu w jego osiągnięciu i ukierunkowanie na rozwiązanie go Dobór metod na podstawie dynamicznie tworzonej konceptualizacji problemu pacjenta Skupienie na teraźniejszości Nadanie struktury procesowi terapii i każdej sesji terapeutycznej Niektóre etyczne aspekty spotkania pacjenta i terapeuty poznawczo-behawioralnego – granice relacji terapeutycznej Współpraca pacjenta i terapeuty Psychoedukacja Techniki terapeutyczne Ograniczenie terapii w czasie Wyposażenie pacjenta w wiedzę i narzędzia autoterapii Pierwszy etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozpoznanie Konceptualizacja problemu i diagnoza kliniczna Określenie problemu („co?”) Skarga to nie problem Stworzenie listy problemów do terapii Problem a diagnoza kliniczna Czemu służą ICD i DSM – przecież nie każdy psychoterapeuta jest psychiatrą?
Pierwszy poziom konceptualizacji problemu („jak?”) . Drugi poziom konceptualizacji problemu („dlaczego?”) Podsumowanie konceptualizacji, czyli jakie mechanizmy psychologiczne są odpowiedzialne za pogorszenie jakości życia pacjenta i które procesy będą podlegać zmianie podczas terapii Cele terapii Protokół rozbieżności Cele – wartości – duchowość Drugi etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Realizacja celów Plan interwencji terapeutycznych Kontrakt terapeutyczny i informacje o terapii Procedury – techniki – metody terapeutyczne Techniki poznawcze – restrukturyzacja poznawcza i defuzja Dialog sokratejski (kierowany) Klaryfikacja Sondowanie Skalowanie i reatrybucja odpowiedzialności Ocena na kontinuum wymiaru Poszukiwanie „dowodów” słuszności tezy pacjenta Badanie wyobrażonych konsekwencji przewidywań, wyobrażeń Dekatastrofizacja Bezpośredni spór – dysputa Nazywanie zniekształceń poznawczych, emocji Użycie paradoksu lub przesady, defuzja poznawcza . Techniki uwagowe Rozpraszanie i przemieszczanie uwagi Trening uwagi Trening uważności Odkładanie myślenia perseweracyjnego na później – czas i miejsce na zmartwienia i ruminacje Zapisy, notatki Karty radzenia sobie Zapisy myśli automatycznych i inne formy zapisu stanów będących przedmiotem terapii Chwilowa ocena ekologiczna Techniki behawioralne Techniki ekspozycji Modelowanie Sterowanie uwarunkowaniami (procedury kontyngencyjne) Planowanie czynności i monitorowanie związanych z aktywnością emocji, aktywizacja behawioralna Eksperyment behawioralny Sprzężenie zwrotne (biofeedback i video feedback) Techniki doświadczeniowe i redukcji pobudzenia Odgrywanie ról (w tym technika krzeseł) Wyobrażeniowa zmiana skryptów Ćwiczenia oddechowe i trening relaksacji Praktykowanie współczucia Zabawa Praca osobista – zadania terapeutyczne Monitorowanie przebiegu terapii Trzeci etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Sprawdzenie i utrwalenie osiągnięć Zapobieganie nawrotom Weryfikacja rezultatów terapii SOS, czyli między innymi o zjawisku oporu w terapii poznawczo-behawioralnej Zakończenie terapii Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego Kwalifikacje i umiejętności Rozwój osobisty terapeuty Korzystanie z superwizji Weryfikacja empiryczna Dane naukowe. Praktyka oparta na badaniach i badania oparte na praktyce Nauka, praktyka i polityka Praktyka oparta na badaniach naukowych i badania oparte na praktyce Teoria funkcjonowania – psychopatologia Zakres zmiany mierzony w badaniach nad psychoterapią Primum non nocere Psychoterapia w standardach leczenia NICE Efekt werdyktu ptaka Dodo: „Wyniki badań wskazują na porównywalną skuteczność psychoterapii” – czy aby na pewno, czy każdej, wobec kogo, w jakich warunkach? Procesy – mechanizmy zmiany obserwowane w badaniach nad psychoterapią „Płytka” czy „głęboka”? Trwałość rezultatów psychoterapii Co działa u kogo, czyli personalizacja oddziaływań Łyżka dziegciu Możliwość uogólniania wniosków z badań naukowych na praktykę kliniczną Evidence-based practice, czyli praktyka oparta na wynikach badań naukowych A gdzie w tym wszystkim jest Człowiek? Opisy terapii Terapia kobiety z depresją Terapia kobiety z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym . Terapia chłopca z emetofobią Formularze do wykorzystania na użytek praktyki klinicznej Dla terapeuty – zapis przebiegu terapii Podstawowe formularze dla pacjenta Obserwacja zniekształceń poznawczych Objawy/problemy do terapii Tygodniowy zapis odczuwanych emocji Zapis/plan czynności Zapis automatycznych myśli Zapis ruminacji
Sygnatura czytelni BWF: IV J 79
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 153482 N (1 egz.)
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 9003 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Skuteczne działanie w stresie : osobisty niezbędnik. Zatrzymaj się. Zwolnij. Zastanów się. Zaplanuj. Zadziałaj.
Sygnatura czytelni BMW: VI U 69 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148138 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [273]-286. Indeksy.
Profilaktyka PTSD Zamiast wstępu: krótka historia z morałem Trauma i zdarzenie traumatyczne Traumatyzacja zawodowa Zaburzenia potraumatyczne Kwestie terminologiczne Klasyfikacje działań profilaktycznych Profilaktyka zaburzeń p o traumatycznych Profilaktyka pierwszego stopnia zaburzeń potraumatycznych Profilaktyka narażenia na t r a u m ę Przedurazowe wzmacnianie rezyliencji Profilaktyka drugiego stopnia zaburzeń potraumatycznych Profilaktyka PTSD w przypadku wszystkich ofiar traumy Profilaktyka PTSD w przypadku osób, które po traumie wykazują objawy A S D Program profilaktyki PTSD „Skuteczne działanie w stresie" - założenia teoretyczne i badanie skuteczności Założenia programu profilaktyki PTSD „Skuteczne działanie w stresie Opracowanie programu szkolenia profilaktycznego Przebieg badań dotyczących skuteczności szkolenia profilaktycznego Subiektywny poziom wiedzy i umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem Poziom poczucia skuteczności w radzeniu sobie z traumą Subiektywny poziom wiedzy i umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz poczucia skuteczności w radzeniu sobie z traumą w badaniu follow-up Subiektywna ocena satysfakcji ze szkolenia w badaniu follow-up Główne efekty szkolenia - poziom strategii regulacji nastroju, objawów PTSD i zaangażowania w pracę Predyktory objawów PTSD Temperament - reaktywność emocjonalna „Skuteczne działanie w stresie" - materiały edukacyjne Założenia praktyczne i teoretyczne szkolenia Moduł I: „O szkoleniu Moduł II: „Stres, stresor i trauma" Moduł III: „Poczucie własnej skuteczności - rozpoznawanie emocji" Moduł IV: „Poczucie własnej skuteczności - regulacja wzbudzenia" Moduł V: „Poczucie własnej skuteczności - wpływ na myślenie" Moduł VI: „Poczucie własnej skuteczności - zachowanie w obliczu stresorów i problemów związanych ze służbą" Moduł VII: „Poczucie własnej skuteczności - rola wsparcia społecznego i zespołu drużyny Podsumowanie szkolenia z uczestnikami
Sygnatura czytelni BWF: IV H 35
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WWFiF
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. F 8346 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności