Programowanie obiektowe (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(7)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Biblioteka WB
(1)
Biblioteka WEAiI
(5)
Autor
Vernon Vaughn
(2)
Gajewski Ryszard R
(1)
Gamma Erich
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Lachowski Lech
(1)
Meryk Radosław
(1)
Sarbicki Gniewomir Paweł
(1)
Shaw Zed
(1)
Sokół Radosław
(1)
Walczak Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Programiści
(1)
Temat
Budownictwo
(2412)
Zarządzanie
(2038)
Matematyka
(1930)
Elektrotechnika
(1896)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Programowanie obiektowe (informatyka)
(-)
Fizyka
(1535)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1228)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1157)
Ochrona środowiska
(1023)
Sport
(1012)
Turystyka
(953)
Elektronika
(946)
Ekonomia
(932)
Mechanika
(932)
Automatyka
(916)
Język angielski
(873)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(821)
Chemia
(808)
Rehabilitacja
(800)
Polska
(791)
Gospodarka
(778)
Komunikacja marketingowa
(760)
Technika
(743)
Konstrukcje budowlane
(727)
Wychowanie fizyczne
(725)
Przemysł
(723)
Prawo pracy
(712)
Unia Europejska
(699)
Piłka nożna
(690)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(667)
Architektura
(637)
Marketing
(637)
Innowacje
(619)
Naprężenia i odkształcenia
(613)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(590)
Trening
(586)
Energetyka
(585)
Programy komputerowe
(584)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(556)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(520)
Sterowanie
(520)
Komputery
(517)
Materiałoznawstwo
(517)
Produkcja
(517)
Symulacja
(515)
Inwestycje
(508)
Praca
(503)
Analiza matematyczna
(495)
Zarządzanie jakością
(495)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(495)
Dzieci
(489)
Energia elektryczna
(489)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(482)
Logistyka gospodarcza
(480)
Rynek pracy
(474)
Finanse
(468)
Maszyny elektryczne
(468)
Szkolnictwo wyższe
(468)
Przedsiębiorstwo
(467)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(465)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(456)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Języki programowania
(433)
Skrawanie
(432)
Reklama
(431)
Rehabilitacja medyczna
(429)
Mechanika budowli
(425)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(388)
Filozofia
(385)
Podatki
(385)
Statystyka
(384)
Socjologia
(382)
Banki
(378)
BHP
(375)
Rachunkowość zarządcza
(374)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Prace Naukowe / Politechnika Warszawska. Budownictwo, ISSN 0137-2297 ; z. 145 Sygn. P 1061/C 40050.)
Opis wg okł.
Bibliogr. 107-120.
Książka
W koszyku
Na okł.: Naucz się wykorzystywać wzorce projektowe i ułatw sobie pracę! Jak wykorzystać projekty, które już wcześniej okazały się dobre? Jak stworzyć elastyczny projekt obiektowy? Jak sprawnie rozwiązywać typowe problemy projektowe?
Bibliogr. s. [357]-362. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WB
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143942 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python : kurs dla nauczycieli i studentów / Gniewomir Sarbicki. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 434 strony : ilustracje ; 24 cm.
Indeks.
1.1. Interaktywna powłoka, interpreter skryptów, edytory i środowiska (12) 1.2. Typy liczbowe (14) 1.3. Typy sekwencyjne (16) 1.3.1. Łańcuchy znaków i łańcuchy bajtów (18) 1.3.2. Listy (20) 1.3.3. Krotki (22) 1.4. Instrukcje warunkowe (22) 1.4.1. Trójargumentowa instrukcja logiczna (23) 1.4.2. Kwantyfikatory (24) 1.5. Pętle for i while (24) 1.6. Listy składane (25) 1.7. Słowniki (27) 1.8. Funkcje (28) 1.8.1. Zmienna liczba argumentów (31) 1.8.2. Dokumentacja funkcji (32) 1.8.3. Zmienne globalne w funkcjach (33) 1.8.4. Funkcje anonimowe (34) 1.9. Programowanie funkcyjne (34) 1.10. Formatowanie łańcuchów (37) 1.10.1. Formatowanie z użyciem operatora % (37) 1.10.2. Formatowanie z użyciem metody format (38) 1.11. Importowanie modułów (40) 1.12. Funkcje matematyczne i liczby pseudolosowe (42) 1.13. Pobieranie argumentów ze standardowego wejścia (43) 1.14. Pobieranie argumentów z linii poleceń. Tworzenie aplikacji konsolowych. (44) 1.15. Obsługa wyjątków (44) 1.16. Praca z plikami (45) 1.17. Porównywanie wydajności rozwiązań (48) 1.18. Data i czas (49) 1.19. Serializacja* (50) 1.20. Współpraca z systemem operacyjnym (52) 1.21. Dostęp do zasobów WWW (53) 2. Programowanie obiektowe (56) 2.1. Klasy i instancje, atrybuty i metody (56) 2.2. Konstruktor klasy (59) 2.3. Dziedziczenie i przysłanianie (59) 2.4. Przeciążanie operatorów (60) 2.5. Wywoływanie wyjątków (67) 3. Graficzny interfejs użytkownika (70) 3.1. Pierwszy program w GTK (70) 3.2. Umieszczanie w oknie jego obiektów składowych (72) 3.3. Obsługa zdarzeń (75) 3.4. Metody elementów okna (79) 4. Wielowątkowość (83) 4.1. Pierwszy program wielowątkowy (84) 4.2. Blokady (85) 4.3. Porównanie wydajności (87) 4.4. Kolejki (90) 5. Komunikacja sieciowa (93) 5.1. Pierwszy program (94) 5.2. Serwer wielowątkowy (97) 5.3. Serwer dyskusyjny (98) 5.4. Klient usługi TCP* (101) 5.5. Serwer i klient UDP* (102) 6. Obsługa baz danych (103) 6.1. SQLite (103) 6.1.1. Dostęp do bazy z linii poleceń (103) 6.1.2. Polecenia SQL w SQLite (104) 6.1.3. Moduł sqlite3 (104) 6.2. MySQL* (108) 6.2.1. Dostęp do serwera z linii poleceń i tworzenie kont użytkowników (108) 6.2.2. Polecenia SQL w MySQL (109) 6.2.3. Moduł mysql.connector (109) 7. Współpraca z serwerem Apache (113) 7.1. Skrypty CGI (114) 7.2. mod_python.publisher (117) 7.3. Aplikacje WWW korzystające z bazy danych (119) 7.4. Prosty mechanizm uwierzytelniania (133) 8. Obliczenia numeryczne (136) 8.1. Tablice jednowymiarowe (136) 8.2. Wykresy funkcji jednej zmiennej (139) 8.3. Tablice wielowymiarowe (145) 8.4. Wykresy trójwymiarowe (147) 8.5. Pola wektorowe (154) 8.6. Wykresy animowane (155) 8.7. Równania różniczkowe zwyczajne (157) 8.8. Równania różniczkowe cząstkowe (164) 9. Iteratory, generatory, koprocedury (172) 9.1. Funkcje generatorów (175) 9.2. Wyrażenia generatorów i odwzorowywanie generatorów (176) 9.3. Działania na iteratorach (177) 9.4. Koprocedury (182) 9.5. Obsługa wyjątków w generatorze (184) 9.6. Algorytm roju cząstek realizowany przez mikrowątki (186) 9.7. Nieblokujące operacje wejścia-wyjścia (191) 9.8. Wielozadaniowość kooperatywna* (193) 10. Funkcje wyższych rzędów (201) 10.1. Dekoratory funkcji (202) 10.2. Atrybuty funkcji (207) 10.3. Dekoratory jako klasy (209) 10.4. Dekoratory klas (210) 10.5. Menedżery kontekstu (214) 11. Zarządzanie atrybutami w klasach (218) 11.1. Niskopoziomowe zarządzanie atrybutami (219) 11.2. Właściwości (224) 11.3. Deskryptory (227) 11.4. Metody statyczne i metody klas (229) 12. Współbieżność wykorzystująca podprocesy (232) 12.1. Operacje na tablicach NumPy (235) 12.2. Pula podprocesów (238) 12.3. Obiekt podprocesu (239) 12.4. Komunikacja międzyprocesowa (241) 12.5. Synchronizacja podprocesów (246)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 136
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148066 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Learn more Python 3 : the next step for new Python programmers.
Na książce także ISBN oryginału.
Na stronie redakcyjnej: "Authorized translation from the english language edition, entilted: Learn Python 3 the hard way: a very simple introduction to the terrifyingly beautiful world of computers and code".
Indeks.
CZĘŚĆ I. POCZĄTKOWA WIEDZA (14) A jeśli naprawdę nie podoba mi się idea Twojego głupiego procesu osobistego, Zed? (15) A jeśli się okaże, że jestem beznadziejny? (15) Ćwiczenie 0. Konfiguracja (18) Edytor programisty (18) Python 3.6 (18) Działający Terminal (19) Działająca konfiguracja pip+virtualenv (19) Dziennik laboratoryjny (19) Opcjonalnie: oprogramowanie do nagrywania ekranu (19) Ćwiczenie 1. O procesie (22) Ćwiczenie 2. O kreatywności (26) Ćwiczenie 3. O jakości (28) CZĘŚĆ II. SZYBKIE SESJE KODOWANIA (32) Jak ćwiczyć kreatywność? (33) Proces dla początkujących programistów (34) Proces kodowania dla początkującego programisty (35) Ćwiczenie 4. Obsługiwanie argumentów wiersza poleceń (36) Ćwiczenie 5. Polecenie cat (40) Ćwiczenie 6. Polecenie find (44) Ćwiczenie 7. Polecenie grep (48) Ćwiczenie 8. Polecenie cut (50) Ćwiczenie 9. Polecenie sed (52) Ćwiczenie 10. Polecenie sort (54) Ćwiczenie 11. Polecenie uniq (56) Ćwiczenie 12. Przegląd (58) CZĘŚĆ III. STRUKTURY DANYCH (60) Uczenie się jakości poprzez struktury danych (61) Jak studiować struktury danych? (62) Ćwiczenie 13. Listy jednokierunkowe (64) Opis (64) Kontroler (66) Test (67) Wstępny audyt (69) Audyt (70) Ćwiczenie 14. Listy dwukierunkowe (72) Wprowadzamy warunki niezmienne (73) Ćwiczenie 15. Stosy i kolejki (76) Popsuj kod (78) Ćwiczenie 16. Sortowanie bąbelkowe, przez scalanie i szybkie (80) Ćwiczenie 17. Słownik (88) Wykonanie kopii wzorcowej kodu (88) Skopiuj kod (89) Adnotuj kod (92) Podsumuj strukturę danych (92) Zapamiętaj podsumowanie (93) Zaimplementuj z pamięci (94) Powtarzaj (95) Popsuj kod (95) Ćwiczenie 18. Mierzenie wydajności (96) Narzędzia (96) Analizowanie wydajności (98) Wyzwanie (100) Popsuj kod (100) Ćwiczenie 19. Poprawianie wydajności (102) Ćwiczenie 20. Binarne drzewo poszukiwań (106) Wymagania BSTree (106) Usuwanie (107) Ćwiczenie 21. Wyszukiwanie binarne (110) Ćwiczenie 22. Tablice sufiksowe (112) Ćwiczenie 23. Drzewo trójkowe (114) Ćwiczenie 24. Szybkie wyszukiwanie URL (118) CZĘŚĆ IV. ŚREDNIO ZAAWANSOWANE PROJEKTY (120) Śledzenie błędów (121) Ćwiczenie 25. Polecenie xargs (122) Ćwiczenie 26. Polecenie hexdump (124) Ćwiczenie 27. Polecenie tr (128) Krytyka 45-minutowych bloków (129) Ćwiczenie 28. Polecenie sh (130) Ćwiczenie 29. Polecenia diff i patch (132) CZĘŚĆ V. PARSOWANIE TEKSTU (134) Stopień pokrycia kodu (134) Ćwiczenie 30. Automaty skończone (136) Ćwiczenie 31. Wyrażenia regularne (140) Ćwiczenie 32. Skanery (144) Skaner szczątkowego Pythona (145) Ćwiczenie 33. Parsery (150) Parser schodzenia rekurencyjnego (151) Gramatyka BNF (152) Szybki parser demo (153) Ćwiczenie 34. Analizatory (158) Wzorzec Odwiedzający (159) Krótki analizator szczątkowego Pythona (159) Porównanie parsera i analizatora (162) Ćwiczenie 35. Interpretery (164) Porównanie interpreterów i kompilatorów (164) Python jest jednym i drugim (165) Jak napisać interpreter? (165) Ćwiczenie 36. Prosty kalkulator (168) Ćwiczenie 37. Mały BASIC (170) CZĘŚĆ VI. SQL I MAPOWANIE OBIEKTOWO-RELACYJNE (172) SQL i tabele (172) Czego się dowiesz? (173) Ćwiczenie 38. Wprowadzenie do SQL (174) Czym jest SQL? (174) Konfiguracja (175) Nauka słownictwa SQL (176) Gramatyka SQL (177) Ćwiczenie 39. Tworzenie za pomocą SQL (178) Tworzenie tabel (178) Tworzenie wielotabelowych baz danych (178) Wstawianie danych (179) Wstawianie danych referencyjnych (180) Ćwiczenie 40. Odczytywanie za pomocą SQL (182) Wybieranie z wielu tabel (182) Ćwiczenie 41. Aktualizacja za pomocą SQL (186) Aktualizacja złożonych danych (186) Podmienianie danych (187) Ćwiczenie 42. Usuwanie za pomocą SQL (190) Usuwanie przy użyciu innych tabel (190) Ćwiczenie 43. Administrowanie bazą danych SQL (194) Niszczenie i zmienianie tabel (194) Migracja i ewoluowanie danych (195) Ćwiczenie 44. Korzystanie z API baz danych Pythona (198) Nauka API (198) Ćwiczenie 45. Tworzenie ORM (200) CZĘŚĆ VII. PROJEKTY KOŃCOWE (202) Jaki jest Twój proces? (203) Ćwiczenie 46. Narzędzie blog (204) Ćwiczenie 47. Język bc (206) Ćwiczenie 48. Narzędzie ed (208) Ćwiczenie 49. Narzędzie sed (210) Ćwiczenie 50. Narzędzie vi (212) Ćwiczenie 51. lessweb (214) Ćwiczenie 52. moreweb (216)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII Ł 105
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146537 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Testowanie aplikacji Java za pomocą JUnit / Radosław Sokół. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 174 strony : ilustracje ; 24 cm.
Indeks.
Testy jednostkowe Ścieżki kodu Testy jednostkowe Wykorzystanie biblioteki JUnit Klasy testów Szkielet klasy testu Pierwsze testy Uruchomienie testów Raport z testów Spodziewanie się sytuacji wyjątkowej Cykl życia klasy testów Inne założenia testowe Ignorowanie testów Pokrycie testami Refaktoryzacja Klasa poddawana refaktoryzacji Testy Klasa po poprawkach Refaktoryzacja Imitacje Klasy imitacji Podstawy Główny moduł aplikacji przed dostosowaniem do testów Dostosowanie głównego modułu aplikacji do testów Utworzenie imitacji klasy przechowywania danych Testowanie głównego modułu aplikacji Usuwanie usterek Obiekty imitacji Biblioteka Mockito Najprostszy przykład wykorzystania Imitacja modułu składowania danych ocen Swobodne konfigurowanie obiektów imitacji Zliczanie wywołań imitowanych metod Tworzenie obiektów imitacji na bazie klas imitacji Płynne definicje testów Biblioteka AssertJ Budowanie kryteriów Klasa przykładowa Testy jednostkowe Kompletna treść przykładu Inne kryteria Typy skalarne Typy tablicowe i kolekcje Programowanie ukierunkowane na testy Programowanie bazujące na kontraktach Kontrakty wejściowe Kontrakty wyjściowe Programowanie ukierunkowane na testy Projekt klasy Testy jednostkowe Uzupełnianie implementacji Kompletna implementacja Programowanie wspomagane testami Interfejs klasy Szkielet klasy Implementacja i testy Imitowanie baz danych Dołączanie Derby do projektu Definiowanie testowej jednostki utrwalania Tworzenie zarządcy utrwalania Szkielet klasy testowej Przykład wykorzystania Klasa encji zakładki strony Klasa usługi zarządzania zakładkami Całość tekstu źródłowego
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII N 113
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 145377 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
DDD : kompendium wiedzy / Vaughn Vernon ; tłumaczenie Maksymilian Gutowski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 128 stron : ilustracje ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Domain-Driven Design Distilled.
Bibliografia na stronie [125]. Indeks.
Dla programistów, ekspertów dziedzinowych, menedżerów, analityków biznesowych, architektów informacji i testerów.
Rozdział 1. Czym jest DDD? (15) Czy będzie bolało? (16) Dobre, złe i skuteczne projektowanie (17) Projektowanie strategiczne (20) Projektowanie taktyczne (20) Uczenie się i pogłębianie wiedzy (21) Zaczynamy! (22) Rozdział 2. Projektowanie strategiczne - Konteksty Ograniczone i Język Wszechobecny (23) Eksperci Dziedziny i czynniki biznesowe (28) Analiza przypadku (30) Znaczenie projektowania strategicznego (33) Kwestionowanie i integracja (36) Tworzenie Języka Wszechobecnego (41) Wykorzystanie scenariuszy w praktyce (43) Jak to wygląda na dłuższą metę? (45) Architektura (45) Rozdział 3. Projektowanie strategiczne - Poddziedziny (49) Czym jest Poddziedzina? (50) Rodzaje Poddziedzin (50) Radzenie sobie ze złożonością (51) Rozdział 4. Projektowanie strategiczne z wykorzystaniem mapowania kontekstów (55) Formy Mapowania Kontekstu (57) Partnerstwo (57) Wspólne Jądro (58) Rozwój w trybie Klient-Dostawca (58) Konformista (59) Warstwa Zapobiegająca Uszkodzeniu (59) Usługa Otwartego Hosta (60) Język Opublikowany (60) Oddzielne Drogi (61) Wielka Kula Błota (61) Skuteczne wykorzystanie Mapowania Kontekstu (63) RPC i SOAP (63) REST-owy HTTP (65) Wymiana wiadomości (67) Przykład Mapowania Kontekstu (70) Rozdział 5. Projektowanie taktyczne - Agregaty (75) Zastosowanie Agregatów (76) Reguły projektowania Agregatów (79) Reguła nr 1: ochrona niezmienników biznesowych zawartych w granicach agregatów (80) Reguła nr 2: projektuj małe Agregaty (81) Reguła nr 3: odwoływanie się do innych Agregatów wyłącznie za pomocą identyfikatora tożsamości (82) Reguła nr 4: używanie spójności ostatecznej do aktualizowania innych Agregatów (83) Modelowanie Agregatów (85) Dobieraj abstrakcje starannie (90) Dobieranie Agregatów o właściwej wielkości (91) Testowalne jednostki (92) Rozdział 6. Projektowanie taktyczne - Zdarzenia Dziedziny (95) Projektowanie, wdrażanie i używanie Zdarzeń Dziedziny (96) Event Sourcing (102) Podsumowanie (104) Rozdział 7. Narzędzia do zarządzania i przyspieszania prac (105) Event Storming (106) Inne narzędzia (114) Zarządzanie DDD w projekcie zwinnym (114) Po kolei (115) Wykorzystaj analizę SWOT (116) Fluktuacje i koszt modelowania (117) Identyfikacja zadań i szacowanie nakładu pracy (118) Modelowanie w terminie (120) Jak wdrożyć (120) Interakcja z Ekspertami Dziedziny (122)
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII L 19
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 146194 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. [657]-660. Indeks.
Streszczenie: Opisuje programowanie dziedzinowe, zwane w skrócie DDD, które jest nowatorskim podejściem do projektowania architektury oprogramowania, pozwalającym na szybkie uzyskiwanie pożądanych efektów. Zawarto wyczerpujący opis zbioru narzędzi DDD i ich stosowania do projektowania różnych systemów, a także w przystępny sposób pokazano aspekty praktycznego wykorzystania nowych technik, takich jak wzorce CQRS czy magazynowanie zdarzeń.
Dla architektów aplikacji skali korporacyjnej.
Sygnatura czytelni BWEAiI: XII J 63
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka WEAiI
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 143178 N (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności