Ochrona konsumenta
Sortowanie
Źródło opisu
Książki, czasopisma i zbiory specjalne
(53)
Forma i typ
Artykuły
(36)
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Biblioteka Międzywydziałowa
(7)
Biblioteka WEiZ
(6)
Magazyn
(1)
Autor
Maliszewska-Nienartowicz Justyna
(4)
Ozimek Irena
(2)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Banasiński Cezary
(1)
Bendkowski Filip
(1)
Bojarczuk Sabina
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Burgiel Aleksandra
(1)
Bychowska Monika
(1)
Czaplicki Paweł
(1)
Czechowska Iwona Dorota (1962- )
(1)
Draniewicz Bartosz
(1)
Dróżdż Aleksandra
(1)
Dąbrowska Anna (ekonomia)
(1)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(1)
Gałązka Piotr
(1)
Góral Lesław
(1)
Handzlik Małgorzata
(1)
Kaliszuk Ewa
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kiżel Ewa
(1)
Konferencja Końcowa Projektu "Krajowa Sieć Ośrodków Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego" (2007 ; Sopot - Gdańsk)
(1)
Kopeć Alicja
(1)
Korenik Dorota
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kott Grzegorz
(1)
Kowalik-Bańczyk Krystyna
(1)
Kozioł Janusz
(1)
Koćwin Julita
(1)
Krasnodębska-Tomkiel Małgorzata
(1)
Krawczyk Tomasz
(1)
Kruk Ewa
(1)
Krzyżewski Remigiusz
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Lasota Katarzyna
(1)
Lewandowska Anna
(1)
Lewandowski Mateusz
(1)
Malewska-Mostowicz Ludwika
(1)
Michałowicz Adrianna
(1)
Michór Andrzej
(1)
Mróz Bogdan
(1)
Namysłowska Monika
(1)
Niedźwiecki Arkadiusz
(1)
Niepokulczycki Jerzy
(1)
Nowak Paweł
(1)
Olszak Marcin
(1)
Paszko Patryk
(1)
Paszkowska Małgorzata
(1)
Pigłowski Marcin
(1)
Piotrowska Aldona
(1)
Proniewski Marek
(1)
Puszkarska Anna
(1)
Rutkowska-Tomaszewska Edyta
(1)
Schmidt David
(1)
Sieńko-Kowalska Beata
(1)
Sobusiak Agata
(1)
Sozański Jarosław
(1)
Stańczak Piotr
(1)
Swięcicki Marcin
(1)
Szostak Ryszard
(1)
Szpringer Włodzimierz
(1)
Szymonik Anita
(1)
Sługocka-Krupa Elżbieta
(1)
Tomaszewski Bartosz
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Warbiński Maciej
(1)
Wierzbicka Dorota
(1)
Wiktorowicz Michał
(1)
Wyżykowski Bartosz
(1)
Zając Roman
(1)
Zborowska Władysława
(1)
Zybrzycka-Wasil Iwona
(1)
Śmiechowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Doradcy podatkowi
(1)
Księgowi
(1)
Parlamentarzyści
(1)
Prawnicy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Budownictwo
(2424)
Zarządzanie
(2037)
Matematyka
(1933)
Elektrotechnika
(1897)
Przedsiębiorstwa
(1790)
Ochrona konsumenta
(-)
Fizyka
(1536)
Informatyka
(1502)
Maszyny
(1229)
Fizjoterapia
(1175)
Wytrzymałość materiałów
(1159)
Ochrona środowiska
(1024)
Sport
(1014)
Turystyka
(953)
Elektronika
(948)
Mechanika
(935)
Ekonomia
(932)
Automatyka
(917)
Język angielski
(874)
Samochody
(867)
Rachunkowość
(825)
Chemia
(811)
Polska
(792)
Rehabilitacja
(788)
Gospodarka
(780)
Komunikacja marketingowa
(761)
Technika
(745)
Konstrukcje budowlane
(727)
Przemysł
(725)
Wychowanie fizyczne
(725)
Prawo pracy
(713)
Piłka nożna
(710)
Unia Europejska
(699)
Transport
(673)
Elektroenergetyka
(668)
Marketing
(641)
Architektura
(637)
Innowacje
(620)
Naprężenia i odkształcenia
(617)
OZE
(606)
Programowanie (informatyka)
(591)
Energetyka
(588)
Programy komputerowe
(586)
Trening
(586)
Technologia chemiczna
(567)
Rolnictwo
(557)
Biomasa
(543)
Analiza numeryczna
(532)
Prawo
(524)
Odnawialne źródła energii
(523)
Materiałoznawstwo
(520)
Sterowanie
(520)
Produkcja
(518)
Komputery
(517)
Symulacja
(516)
Inwestycje
(509)
Praca
(506)
Analiza matematyczna
(497)
Zarządzanie jakością
(497)
Dzieci
(496)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(496)
Energia elektryczna
(492)
Urbanistyka
(488)
Materiały budowlane
(487)
Logistyka gospodarcza
(480)
Przedsiębiorstwo
(476)
Rynek pracy
(475)
Szkolnictwo wyższe
(472)
Maszyny elektryczne
(471)
Finanse
(469)
Psychologia
(467)
Modele matematyczne
(466)
Internet
(464)
Metale
(462)
Nauka
(458)
Marketing internetowy
(453)
Systemy informatyczne
(448)
Statystyka matematyczna
(447)
Rehabilitacja medyczna
(434)
Skrawanie
(434)
Języki programowania
(433)
Reklama
(432)
Mechanika budowli
(427)
Działalność gospodarcza
(422)
Organizacja
(417)
Telekomunikacja
(413)
Metrologia
(412)
Pedagogika
(410)
Drgania
(409)
Trener
(406)
Ubezpieczenia społeczne
(394)
Controlling
(392)
Optymalizacja
(392)
Historia
(391)
Filozofia
(387)
Podatki
(385)
Socjologia
(384)
Statystyka
(384)
Banki
(380)
Budownictwo mieszkaniowe
(380)
Rachunkowość zarządcza
(379)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Kartoteka zagadnieniowa
Unia Europejska
(25)
Organizacja, Zarządzanie i Marketing
(11)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Współczesny interwencjonizm / Cezary Kosikowski. - Stan prawny na 1 lipca 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2018. - 543 strony ; 22 cm.
Bibliografia na stronach [519]-543.
Dla sędziów, adwokatów, ekonomistów, księgowych i doradców podatkowych, pracowników administracji rządowej, parlamentarzystów, pracowników naukowych, studentów.
Część I DROGA DO WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I JEGO CECHY Rozdział I Powstanie i rozwój interwencjonizmu 1.Interwencjonizm do połowy XIX w. 2.Interwencjonizm do I połowy XX w. 3.Interwencjonizm od II połowy XX w. 4.1.Interwencjonizm w podzielonym politycznie świecie 4.2.Zarządzanie gospodarką narodową w socjalizmie jako nowa formuła interwencjonizmu państwowego 4.3.Powstanie interwencjonizmu międzynarodowego 4.4.Interwencjonizm integracyjny na świecie i w Europie (interwencjonizm unijny) 4.5.Interwencjonizm w obliczu wydarzeń istotnych globalnie Rozdział II Podstawy doktrynalne interwencjonizmu Część II KONSTRUKCJA WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU Rozdział III Formuła współczesnego interwencjonizmu 1.Przyczyny i cele współczesnego interwencjonizmu 2.Formy realizacji współczesnego interwencjonizmu 3.Instrumentarium współczesnego interwencjonizmu Rozdział IV Podstawy prawne interwencjonizmu oraz problemy ich tworzenia i kontroli 1.Prawo interwencjonizmu 2.Międzynarodowe prawo interwencjonizmu 2.1.Problemy tworzenia i kontroli 3.Unijne prawo interwencjonizmu 3.1.Problemy tworzenia i kontroli 4.Krajowe prawo interwencjonizmu (na przykładzie Polski) 4.1.Problemy tworzenia i kontroli Rozdział V Instytucjonalizacja organizacyjna interwencjonizmu 1.Zasady ogólne organizacji wykonywania interwencjonizmu 2.Katalog organów i instytucji realizujących cele interwencjonizmu oraz ich charakter prawny 3.Problem specjalizacji, współdziałania i koordynacji wykonywania interwencjonizmu przez organy i instytucje działające na różnych poziomach interwencjonizmu Część III FUNKCJE WSPÓŁCZESNEGO INTERWENCJONIZMU I FORMY JEGO REALIZACJI Rozdział VI Tworzenie strategii rozwoju (polityki gospodarczej) jako forma realizacji interwencjonizmu 1.Istota i podstawy tworzenia strategii rozwoju (polityki gospodarczej) 2.Tworzenie polityki gospodarczej na szczeblu organizacji międzynarodowych 3.Tworzenie polityki gospodarczej w Unii Europejskiej 4.Tworzenie polityki rozwoju w Polsce po 1989 r. Rozdział VII Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe jako formy interwencjonizmu w gospodarce 1.Od planowania do programowania gospodarczego 2.Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Unii Europejskiej 3.Programowanie gospodarcze i wieloletnie planowanie finansowe w Polsce po 1989 r. Rozdział VIII Wsparcie finansowe gospodarki i przedsiębiorców jako formy realizacji interwencjonizmu 1.Pojęcie wsparcia finansowego gospodarki i przedsiębiorców 2.Udzielanie wsparcia finansowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu 3.Udzielanie wsparcia finansowego w świetle prawa unijnego 3.1.Zasady ogólne oraz źródła i mechanizmy 3.2.Pomoc finansowa dla państw członkowskich 3.3.Pomoc publiczna w świetle prawa unijnego 3.3.2. Dopuszczalność udzielania pomocy publicznej ze względu na jej cele 4. Finansowanie gospodarki oraz udzielanie pomocy publicznej w świetle prawa krajowego (na przykładzie Polski) 4.1.Udział państwa w finansowaniu gospodarki 4.2.Krajowa pomoc publiczna Rozdział IX Kontrola i nadzór jako formy realizacji interwencjonizmu 1.Pojęcie i cele oraz rodzaje kontroli i nadzoru 2.Kontrola i nadzór w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu 3.Kontrola i nadzór w świetle unijnego prawa interwencjonizmu 4.Kontrola i nadzór w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) Rozdział X Ochrona konkurencji i konsumentów jako forma realizacji interwencjonizmu 1.Systemy ochrony konkurencji i konsumentów 2.Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu 3.Ochrona konkurencji i konsumentów w świetle prawa unijnego 4.Ochrona konkurencji i konsumentów według krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) Część IV INTERWENCJONIZM W RÓŻNYCH SEGMENTACH RYNKU Rozdział XI Ograniczenia wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług jako formy realizacji interwencjonizmu 1. Wolność gospodarcza oraz przyczyny i formy jej ograniczania 2.Ograniczanie wolności (swobody) gospodarczej w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu 3.Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle unijnego prawa interwencjonizmu 4.Ograniczenie wolności (swobody) gospodarczej na rynku towarów i usług w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) 4.1.Ograniczenia dotyczące cudzoziemców (osób zagranicznych) i przedsiębiorców zagranicznych 4.2.Ograniczenia w formie reglamentacji gospodarczej 4.3.Ograniczenia stosowane w ramach regulacji gospodarczej Rozdział XII Zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności na rynku finansowym i kapitałowym jako forma realizacji interwencjonizmu 1.Przyczyny i formy prawne interwencjonizmu na rynku finansowym i kapitałowym 2.Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu 3.Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle unijnego prawa interwencjonizmu 3.1.Regulacje prawne unijnego rynku finansowego 3.2.Regulacje prawne unijnego rynku kapitałowego 4.Bezpieczeństwo i stabilność rynku finansowego i kapitałowego w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski) 4.1.Regulacje prawne krajowego rynku finansowego 4.2.Regulacje prawne krajowego rynku kapitałowego Rozdział XIII Ochrona rynku pracy jako forma realizacji interwencjonizmu 1.Przyczyny i zakres oraz formy prawne interwencjonizmu na rynku pracy 2.Ochrona rynku pracy w świetle międzynarodowego prawa interwencjonizmu 3.Ochrona rynku pracy w świetle unijnego prawa interwencjonizmu 4.Ochrona rynku pracy w świetle krajowego prawa interwencjonizmu (na przykładzie Polski)
Sygnatura czytelni BWZ: XI H 80
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 147345 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5965 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Ochrona konsumenta / Janusz Kozioł. W: Unia Europejska. 2000, nr 9, s.83-84. - Warszawa, 2000
Dokument nadrzędny: Unia Europejska.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dyrektywa UE: finanse na odległość / Tomasz Krawczyk. W: Manager. 2002, nr 6, s.43-45. - Warszawa, 2002
Kartoteka zagadnieniowa: Organizacja, Zarządzanie i Marketing
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61144 L (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Ochrona konsumenta usługi ubezpieczeniowej / Katarzyna Lasota, David Schmidt. W: Unia Europejska. 2000, nr 6/7, s. 116-120. - Warszawa, 2000
Dokument nadrzędny: Unia Europejska.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [281]-302.
Rola przejrzystej informacji i jej obiegu dla prawidłowego funkcjonowania rynku finansowego i ochrony konsumenta Idea ochrony konsumenta przez informację na rynku usług finansowych. Dokąd zmierza (powinna zmierzać)? Główne założenia idei ochrony konsumenta przez informację na rynku usług finansowych Wymogi dotyczące przekazu informacyjnego w odniesieniu do usług finansowych Ochrona przez informację a odpowiedniość i adekwatność usługi finansowej do potrzeb konsumenta Ochrona strony słabszej przed manipulacją i dezinformacją - zarysy podręcznego instrumentarium Asymetryczna informacja - po śladach tajemnicy Wieloaspektowe badania nad informacją asymetryczną Ekonomia i prawo dotyczą wszystkich sfer życia - informacja także Zagadki i dylematy Asymetria wykorzystywana niegodziwie narusza prawo do ochrony Asymetryczne generowanie i wykorzystywanie informacji - konteksty i tajemnice Rzetelna czy nierzetelna informacja - niejasności i dylematy Rzetelna informacja - jest wartością uniwersalną, nierzetelna - antywartością Remedia wobec deficytów prawa i prawdy Obiektywne sprawdzanie . Modelowanie pojęć W stronę rzetelnego dialogu - nauk, kultur i punktów widzenia Dialog rzetelny - w teorii i praktyce - współtworzy instrumentarium ostrzeżeń przed dezinformacją i manipulacją W stronę sporów rozstrzygalnych metodą dialogu . Wszystko niemal znajdziemy w archiwach . Typy ochrony i ostrzeżeń Dialog odrębnych podmiotów ochrony prawnej - widziany w historii - a ewolucja praw konsumenta Dialogi podmiotów ochrony prawnej - są zmienne historycznie Dialog w kontekście archiwów - sądowych, administracyjnych, instancji lokalnych, międzykulturowych - zbliża do prawdy W stronę rzetelnej informacji - istotne problemy Elementy rzetelnej informacji versus informacja nierzetelna Jaki jest poziom oraz kultura i rzetelność wymiany informacji w społeczeństwie polskim? Manipulacja oraz dezinformacja Względne synonimy . Wieloznaczności i definicje Tło historyczne Błąd - jako problem Ochrona przed błędem - problemy Szanse ochrony Dostrzeganie usterek ochrony najsłabszych oraz korekta stopniowa Doskonalenie metod diagnostycznych i korekcyjnych w ochronie najsłabszych . Wieloczynnikowa i synkretyczna metodologia Ewolucja metod Ewolucja paradoksów Ochrona przed destrukcją Deficyty ochrony przed wadliwą informacją - definicja wstępna destrukcji . Destrukcja informacyjna - w kontekstach przestrzeni lęku Destrukcja formy i materii języka - trudny problem Destrukcja z powodu rozpowszechniania wadliwej informacji . Destrukcja - z powodu jałowych sporów; dokument rzetelny - jako remedium Księga Informacja na rynku.indb . Remedia wobec wadliwej informacji - rola rzetelnego dialogu i sporu rozstrzygalnego Dialog międzykulturowy - antydestrukcyjny Trudne spory - ale rozstrzygalne W poszukiwaniu wspólnych wartości - najlepsza tradycja Racjonalne porozumienie - między potocznością, nauką a arcydziełem Współpraca rzetelna - jako medium ochronne Przezwyciężanie kryzysów oraz nieporozumień Ocalenie niezbywalnego prawa do godności - to nasz cel W poszukiwaniu skutecznej antydestrukcyjnej profilaktyki Diagnostyka wielowymiarowa Systemy ochronne słabszych - wielofunkcyjne - powinny być ulepszane stale Diagnostyka o zagrożeniach realnych i zmyślonych Problemy doskonalenia systemów skutecznej ochrony słabszych Systemy ochrony moralnoprawnej Wojny współczesne - nieprzewidywalność destrukcji Władza a narzędzia dezinformacji i manipulacji Informacja na rynku usług finansowych z perspektywy sędziego Rola ustawodawcy i organów administracji publicznej w kształtowaniu obowiązków informacyjnych . Rola sądów powszechnych w regulowaniu i porządkowaniu rynku finansowego Sądowa kontrola procesu przekazywania informacji oraz jego jakości Uwagi de lege ferenda związane z obowiązkami informacyjnymi Standardy informacyjne dla banków w kontekście rodzaju produktów i usług oferowanych konsumentom - wnioski de lege lata i de lege ferenda Bank jako profesjonalista Nieuczciwa praktyka bankowa v obowiązki informacyjne banków Wnioski de lege lata i de lege ferenda Dostęp do informacji na trwałym nośniku w świetle aktualnego orzecznictwa TSUE Przykłady trwałych nośników informacji Przesłanki trwałego nośnika informacji na przykładzie art. 2 pkt 30 u.u.p. . Dostęp do informacji zapisanych na nośniku przez okres odpowiedni do celów, dla jakich informacja została sporządzona Możliwość odtworzenia przechowywanych informacji w niezmienionej postaci Strona internetowa (wewnętrzny serwis internetowy) jako kanał przekazywania informacji Trwały nośnik informacji a forma dokumentowa czynności prawnej i problematyka mocy dowodowej dokumentu w postaci elektronicznej w postępowaniu cywilnym Trwały nośnik informacji a art. 384 § 4 k.c Propozycja instytucjonalnych rozwiązań w zakresie ochrony konsumenta w dziedzinie edukacji finansowej Instytucje publiczne odpowiedzialne w Polsce za edukację finansową Rozwiązania instytucjonalne w dziedzinie edukacji finansowej we Francji Nowe wyzwania w zakresie form edukacji konsumenta usług finansowych Informacja a reklama usług finansowych Kodowanie i odkodowywanie przekazywanych informacji jako podstawowe czynniki wpływające na problemy wymiany informacji pomiędzy instytucjami finansowymi a konsumentami Ogólne założenia uwzględniane przy kształtowaniu reklam usług, w tym usług finansowych kierowanych do konsumentów Metody kodowania informacji w przekazach reklamowych Tworzenie w świadomości odbiorców warunków reklamowanych usług finansowych Regulacje prawne chroniące interesy konsumentów Czy reklama kredytu kierowanego do konsumentów jest jeszcze możliwa? Regulacje dotyczące reklamy kredytu kierowanego do konsumentów i ich stosowanie Ocena regulacji reklamy kredytu kierowanego do konsumentów Zamiast zakończenia - reklama wizerunkowa jako alternatywa dla reklamy kredytu kierowanego do konsumentów Ograniczenia informacyjne w reklamach usług finansowych a uczciwość konkurowania Uczciwość konkurowania w reklamie w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji Ograniczenia informacyjne w reklamach usług finansowych w ustawie o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym Wymogi dotyczące przekazów reklamowych odnoszących się do niektórych usług finansowych Odbiór i wpływ informacji zawartych w reklamach usług bankowych na zachowania konsumentów poniżej 30. roku życia w świetle badań ankietowych Konsumenci młodzi i ich rola na rynku Specyfika reklamy usług bankowych - aspekty marketingowe i etyczne Analiza odpowiedzi respondentów Nierzetelna reklama i informacja na rynku bankowym Nierzetelna informacja o produktach kredytowych Naruszenie obowiązku informacyjnego Nieuczciwe praktyki rynkowe Nierzetelna informacja o lokatach Reklamy innych produktów bankowych Polisolokaty - pułapka oszczędnościowa Ochrona informacji wrażliwych na rynku usług finansowych Ochrona prywatności a potrzeba bezpieczeństwa. Perspektywa regulacji i konkurencji Ochrona prywatności a problem przejrzystości Ochrona prywatności - przejrzystość - prawo konkurencji Nowe zagrożenia i szanse dotyczące cyberbezpieczeństwa Zarządzanie przez algorytmy a cyberbezpieczeństwo - kluczowe kierunki badań Czy tajemnica bankowa może stanowić przeszkodę w dochodzeniu praw własności intelektualnej? Analiza na tle orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-580/13 Coty Germany Sprawa C-580/13 Coty Germany Prawo do informacji w świetle art. 8 dyrektywy 2004/48/WE Wyrok TS w sprawie C-580/13 Coty Germany Roszczenie informacyjne w prawie polskim Roszczenie informacyjne a tajemnica bankowa Funkcjonowanie rejestrów kredytowych w ocenie wiarygodności finansowej konsumentów Charakterystyka rynku rejestrów kredytowych w Polsce Raporty BIK-u Rejestry biur informacji gospodarczej Wykorzystanie informacji poufnych jako nadużycie na rynku w świetle rozporządzenia MAR - wybrane problemy praktyczne Pojęcie nadużycia na rynku Wykorzystywanie informacji poufnych Definicja informacji poufnych Indywidualne Standardy Raportowania Informacja poufna a manipulacja na rynku Odpowiedzialność członków rad nadzorczych Sankcje za nadużycia na rynku kapitałowym Wyniki ankiety przeprowadzonej przez KNF dotyczącej wypełniania przez spółki publiczne obowiązków raportowania informacji poufnych Obowiązki informacyjne instytucji finansowych 1. Zarządzanie konfliktem interesów przez firmy inwestycyjne jako sposób ochrony informacji na rynku usług finansowych Istota zabezpieczenia interesów inwestorów przed zjawiskiem konfliktu interesów Pojęcie konfliktu interesów Przyczyny konfliktów interesów Zwalczanie konfliktów interesów Środki pozwalające na utrzymanie właściwych relacji pomiędzy klientem a firmą inwestycyjną Środki wskazujące na właściwą strukturę organizacyjną podmiotu inwestycyjnego Środki pozwalające nadzorować właściwe stosowanie procedur Konflikt interesów w działalności banku Zjawisko konfliktu interesów między właścicielem (pryncypałem) a zarządem (agentem) banku Zjawisko konfliktu interesów między bankiem (pryncypałem) a pracownikami (agentem) banku Zjawisko konfliktu interesów między klientem (mocodawcą) a bankiem (agentem) Zjawisko konfliktu interesów między bankiem (pryncypałem) a klientem (agentem) Naruszenie wybranych publicznoprawnych obowiązków informacyjnych przez zakład ubezpieczeń a działania organu nadzoru Adresat obowiązku informacyjnego Zakres przedmiotowy obowiązków informacyjnych zakładu ubezpieczeń Zakres przedmiotowy obowiązku informacyjnego dotyczącego rejestracji i aktualizacji danych agentów ubezpieczeniowych Zakres przedmiotowy obowiązku informacyjnego dotyczącego innych informacji niż rejestracja i aktualizacja danych o agentach Funkcje rejestrów branżowych Sankcje administracyjne za niewypełnienie publicznoprawnych obowiązków informacyjnych Niezapewnienie Bankowemu Funduszowi Gwarancyjnemu przez podmiot krajowy dostępności informacji jako okoliczność uniemożliwiająca lub utrudniająca przeprowadzenie przymusowej restrukturyzacji Obowiązki informacyjne podmiotów krajowych wobec BFG w zakresie dotyczącym przygotowania przymusowej restrukturyzacji . Niezapewnienie przez podmiot krajowy BFG dostępności informacji a wykonalność planu przymusowej restrukturyzacji Obowiązki informacyjne w procesie emisji obligacji - problemy wybrane Obowiązki informacyjne emitenta względem obligatariuszy Obowiązki informacyjne w zakresie sprawozdań finansowych . Instytucja depozytariusza informacji przekazywanych obligatariuszom Obowiązki informacyjne banku-reprezentanta względem obligatariuszy Obowiązki informacyjne powiązane ze zgromadzeniem obligatariuszy Obowiązki informacyjne dostawców usług finansowych według rozporządzenia PRIIP (Packaged Retail and Insurence-based Investment Products) Wniosek legislacyjny . Przebieg procesu legislacyjnego Najważniejsze obowiązki wynikające z przepisów PRIIP Rozporządzenie delegowane w sprawie KID i przesunięcie wejścia w życie PRIIP
Sygnatura czytelni BWZ: III A 75
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148621, 148620 N (2 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 6075 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Wspólnoty Europejskie.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zielona księga o ochronie konsumenta w UE / Justyna Maliszewska-Nienartowicz. W: Wspólnoty Europejskie. 2002, nr 5, s.47-53. - Warszawa, 2002
Dokument nadrzędny: Wspólnoty Europejskie.
Kartoteka zagadnieniowa: Unia Europejska
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Agnieszka Kurzemska Ramy etyczne naukowych badań zachowań konsumenckich Etyka badań naukowych zachowań konsumenckich vs. etyka badań marketingowych Rzetelność badacza Lojalność wobec uczestników badań Pożyteczność wyników badawczych Henryk Mruk Pułapki behawioralne a zdrowie Zdrowie jako wartość Odpowiedzialność za zdrowie Pułapki behawioralne i ich istota Pułapki myślenia szybkiego i wolnego Postrzeganie siebie a postrzeganie innych Pułapka zakotwiczenia Pułapka kosztów utopionych Pułapka status quo Sposoby ograniczania pułapek behawioralnych Teresa Słaby Usługi budownictwa mieszkaniowego dla seniorów Dane o usługach mieszkaniowych z polskich źródeł wtórnych Charakterystyka respondentów Popyt na mieszkania dla seniorów Agnieszka Izabela Baruk Ciemne i jasne strony prosumpcji - perspektywa nabywców finalnych Bogdan Mróz Prywatność i ekshibicjonizm w przestrzeni wirtualnej: implikacje dla bezpieczeństwa konsumentów Jak giganci high-tech zbierają i wykorzystują informacje o konsumentach - przykład Google i Facebooka Prywatność i ekshibicjonizm w Internecie - zagrożenia i pułapki dla konsumentów Jak zjeść ciastko i je mieć" - świadomość polskich konsumentów dotycząca znaczenia prywatności danych w Internecie Elżbieta Baron, Barbara Borusiak Czy Instagram wodzi nas na pokuszenie? Zakupy impulsywne w serwisie społecznościowym Zakupy impulsywne - istota, przyczyny i skutki Instagram jako kanał sprzedaży Zakupy impulsywne w Internecie Robert Wolny Świadomość istnienia niebezpieczeństw korzystania z e-usług wśród młodych konsumentów Zagrożenia korzystania z e-usług Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka Paradoksy w relacjach konsumentów z technologią: jakościowa analiza obaw polskich konsumentów Konsumenci i technologia - obawy i paradoksy w relacjach konsumentów z technologią Rafał Kasprzak Bezpieczeństwo konsumenta na rynku gier wideo Przemysły kreatywne Rozwój branży gier wideo w Polsce Ryzyko konsumenta na rynku gier wideo Ochrona konsumenta na rynku gier wideo Beata Tarczydło Bezpieczeństwo korzystania ze współdzielonych usług transportowych. Wybrane zagadnienia Podstawowe pojęcia i trendy dotyczące zachowań nabywców usług współdzielonych Rozwiązania i systemy sprzyjające współdzieleniu usług na przykładzie MaaS Przegląd wybranych badań zachowań konsumentów powiązanych z ideą współdzielenia Robert Nowacki Zaufanie konsumentów wobec reklamy internetowej w kontekście negatywnych ocen jej oddziaływania Zaufanie do reklamy w kontekście jej społecznej odpowiedzialności Reklama internetowa jako kanał komunikacji z konsumenta Ilona Dąbrowska Personalizacja online Internet wczoraj a dziś Personalizacja sieci Personalizacja widziana z perspektywy internautów Struktura wiekowa respondentów Świadomość istnienia personalizacji w Internecie Ocena personalizacji online Ujawnianie danych i aktywności online Magdalena Jaciow Ryzyko fizyczne konsumenta w zakupach kosmetyków Postrzeganie ryzyka w zakupach kosmetyków Agata Stolecka-Makowska Sposoby ograniczania ryzyka fizycznego przez nabywców kosmetyków naturalnych i kosmetyków ekologicznych Kosmetyki naturalne i kosmetyki ekologiczne - podobieństwa i różnice Wyznaczniki bezpiecznych kosmetyków Sposoby ograniczania ryzyka przy zakupie kosmetyków Piotr Cyrek Poczucie bezpieczeństwa jako determinanta zakupów wybranych grup produktów drogą internetową - ujęcie dynamiczne Stymulanty i ograniczenia rozwoju e-handlu Brak zaufania jako motyw pomijania zakupów przez Internet wśród mieszkańców województwa podkarpackiego
Sygnatura czytelni BMW: IX M 52 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 15129 N (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92742 L (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-148. Wykaz aktów prawnych s. 148-150.
Sygnatura czytelni BMW: IX Ł 157 (nowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. M 13293 N (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., wykaz aktów prawnych s. [107]-111. Netogr. s. 111.
Sygnatura czytelni BMW: VI O 27 (nowy)
Sygnatura czytelni BWZ: XI H 75
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Międzywydziałowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 141793 N (1 egz.)
Biblioteka WEiZ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. E 5427 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej

Deklaracja dostępności